Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Κανείς δεν είπε ότι είναι μυστικό κ θυμάμαι την περίπτωση του ΤΥCHY  Στέκομαι στην ιστορικότητα του σινιάλου που τουλάχιστον γιά εμάς τους παλιούς κάτι λέει...
Γιά την ακρίβεια είναι το σινιάλο του Νίκου Βερνίκου-Ευγενίδη εξ ου κ ΝIVER LINES
O Eυγένιος Ευγενίδης είχε αυτό το σινιάλο γιά τη Greek South America Line, όπως παρακάτω στο φορτηγό γραμμής ΑΘΗΝΑΙ, κίτρινο φούγάρο με 2 μαύρα Ε

ATHINAI.jpg

Edited by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μπορεί κάποιος να με κατευθύνει στο θέμα του πλοίου αυτού με όνομα MYKINAI που ανέβηκε σε ομάδα της Λαυρεωτικής; Ευχαριστώ πολύ! 
 

https://www.facebook.com/groups/lavrio.old.days/posts/5950232048432035/

4EEB8FC6-0DFE-4105-BF94-65F3E92D262A.jpeg

 

Άκυρο. Το πέρασα για επιβατικό ενώ ήταν general cargo. 
 

IMO 5244431 , Dead.
Ship Type : General Cargo Ship.
Dim : Loa 103.4 / Beam 14.8 mtr.
Passenger : 20.
Built in 1934 by Eriksberg Mekaniska Verkstad AB Gothenburg Sweden as " VASALAND " for Ångfartyg AB Tirfing ( T.E.J Broström Gothenburg as manager ) Gothenburg Sweden.

Tonnage : grt / nrt / tdw - 2.711 / 1.920 / 4.741.
Main Engine : Eriksberg B&W - 1 x 2.500 bhp.

1947 Sold to South African Lines Pty Ltd Cape Town South Africa,renamed " AELO ".
1949 Renamed " KAAPLAND ".
1954 Sold to Passenger Navigation Inc Panama City Panama,renamed " HARMA ".
1955 Sold to Greek South America Lines Shipping Company SA Piraeus Greece,renamed " MYKINAI ".
1957 Reengined by Bremer Vulcan AG Vegesck Bremen Germany - 6 Cyl B&W Dobble/Action - 3.000 bhp.
1972 Sold to Kalamaki Shipping & Trading SA Piraeus Greece,renamed " ILKON POLLY ".
1972 Sold to Massonos Shipping Company Ltd Famagusta Cyprus,renamed " VIVI ".
1972 Sold to Roussanto Compania Navigation Ltd Famagusta Cyprus.

1978 BU Gadani Beach Pakistan.

 

Link to comment
Share on other sites

To MYKHNAI φίλε μου είναι της Ελληνικής Γραμμής Νοτίου Αμερικής του  μεγάλου ευπατρίδη Ευγένιου Ευγενίδη εξ ου κ τα 2 Ε στο φουγάρο
Τα γράφω αυτά γιατί όλοι μας πρέπει να μαθαίνουμε την ιστορία της εμπορικής μας ναυτιλίας που δεν είναι ΜΟΝΟ η  ακτοπλοϊα του σήμερα.

Παρεμπιπτόντως αναρρωτιέμαι τι (ξε)φόρτωνε το πλοίο στο Λαύριο
ΥΓ κ σαν ΑΕLO πάλι του Ευγενίδη ήταν.

Edited by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Μιας και ήλθε η κουβέντα στον όμιλο και στα περί Σκανδιναβίας , να αναφέρουμε οτι ο όμιλος έχει υπό την σκεπη του ίσως το παλαιότερο Ναυτικο πρακτορείο ,το γνωστό «Σκανδιναβικό εγγύς Ανατολής» , με πολλές δραστηριότητες  στην Σκανδιναβία  και όχι μόνον, απο την εποχή που ο όμιλος πρωταγωνιστούσε παγκοσμίως στην μεταφορά ξυλείας .

https://www.sneal.gr/el/ 

Edited by proud_ionian
quote/μεταφορά
Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστά,παλιότερα ο Ευγενίδης είχε την αποκλειστικότητα της ξυλείας κ την αντιπροσωπεία της Volvo στην Ελλάδα
Ακόμα κ σήμερα είναι πίσω από την σουηδική SOL με την οποία είχε δεσμούς από τότε που υπήρχε ο όμιλος Brostrom κ δεν είναι τυχαίο ότι το σινιάλο της Ηome Lines είναι παραλλαγή αυτού της Swedish America.
 

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, JTEDimandix said:

Ο Ε. Ευγενίδης πρωτοπορούσε στην ποντοπόρο ναυτιλία για πολλά χρόνια. Το 2005 η ASL (Στην οποία δεν συμμετείχε μόνο ο όμιλος Ευγενίδη, αλλά και άλλη μία εταιρεία που μου διαφεύγει το όνομά της.) ξεκίνησε με ταχύπλοα, καθιερώθηκε ως εταιρεία για πολλά χρόνια, μέχρι που σταμάτησε και ξαναάρχισε, με άλλο brand name και πλοίο, αλλά ουσιαστικά η ίδια εταιρεία. 

Ακριβώς δεν πρωτοπορούσε στην ποντοπόρο αλλά μεταξύ άλλων είχε την Greek South America Line με ποιοτικά βαπόρια κυρίως από Σκανδιναβία,Γερμανία,Αγγλία τόσο καλοσυντηρημένα που όταν ήταν να παει η επιθεώρηση μέσα έλεγαν "εντάξει του Ευγενίδη είναι" άλλα χρόνια βέβαια Κ πάνω από όλα o ίδιος ήταν ένας ευπατρίδης!
Οπότε γιά το ΑΝΕΜΟΣ λογικό είναι να αναμένουμε καλό επίπεδο υπηρεσιών κ άρτια συντήρηση σε αντίθεση με το SUPER STAR II που είναι κ αυτό παλιό σκανδιναβικό  πλοίο  και πολύ φοβάμαι θα αρχίσουν οι εκπτώσεις από τον Μάριο

Η εταιρεία που αναφέρεις ήταν η αγγλική Sea Containers.

Edited by proud_ionian
long quote short
Link to comment
Share on other sites

Να συμπληρώσω και εγώ. Το Σκανδιναβικόν Πρακτορείον Εγγύς Ανατολής υπήρξε το μεγαλύτερο ναυτικό πρακτορείο στην Ελλάδα  τουλάχιστον μέχρι την εποχή που κυριάρχησε το Container. Ξεκίνησε με την πρακτόρευση της SOL (Swedish Orient Line ή Svenska Orient Linien του Dan Broström) όπως ανέφερε ο @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ με την οποία (και γενικότερα Σκανδιναβικές ναυτιλιακές εταιρείες) ανέπτυξε στενούς δεσμούς και συνεργασίες. Τότε εισάγαμε αρκετή ξυλεία από Σουηδία/Φινλανδία.

Ο όμιλος Ευγενίδη ανέλαβε την εμπορική αντιπροσώπευση Σκανδιναβικών εταιρειών ξυλείας και παραγώγων και ενεπλάκη και στο εμπόριο. (Δεν είχε γενικά την αποκλειστικότητα ξυλείας εκτός των οίκων που εκπροσωπούσε, αλλά ίσως το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς αφού Σουηδία και Φινλανδία ήταν οι κύριοι προμηθευτές). Για να είμαι ειλικρινής δεν γνώριζα για την αντιπροσωπεία της Volvo (υπάρχει πιθανότητα να την είχε σε κάποια είδη? - τα οχήματατα όσο θυμάμαι τα είχε από πολύ παλιά ο Σαρακάκης).

Το Σκανδιναβικό πρακτόρευε και αρκετές κρατικές εταιρείες του πρώην "ανατολικού μπλόκ" με κάποιες εκ των οποίων αν δεν κάνω λάθος αργότερα συμμετείχε σε κοινή εταιρεία πρακτορεύσεως τους στην Ελλάδα (π.χ. Σοβιετικές)

Ο όμιλος είχε και κάποια γραφεία εκτός Ελλάδος. Επίσης αρκετά στελέχη "βγήκαν" από τον όμιλο και ακολούθησαν κατόπιν αυτόνομη πορεία (αν δεν κάνω λάθος και ο Αλ. Παππάς -πατέρας του Πέτρου- που μεταξύ άλλων, επίσης ασχολήθηκε με την ξυλεία τουλάχιστον για κάποιο διάστημα)

Link to comment
Share on other sites

Ένα ακόμη στέλεχος που ανδρώθηκε στον όμιλο και ακολούθησε μετέπειτα αυτόνομη πορεία ήταν και ο Περικλης Παναγοπουλος ο οποίος είχε συγγενικούς δεσμούς με τον Ευγενιο Ευγενιδη .

Επίσης γραφεία ο όμιλος διατηρεί ακόμη στην Ελβετία και έναν περίφημο Πύργο .

 

Link to comment
Share on other sites

Σωστά. Και ο Παναγόπουλος. Τον ξέχασα γιατί σκεπτόμουν περισσότερο το Σκανδιναβικό. Είχαν γραφεία αν θυμάμαι καλά στην Γενεύη. Θυμάμαι και της Βαρκελώνης. Τον πύργο να είμαι ειλικρινής δεν τον ήξερα.🤣

Link to comment
Share on other sites

Αλίμονο αν αμφησβητούσα αυτό. Μαζί με την Greek South American Line ας προσθέσουμε και τις Home Lines και Near East Agency (Η τελευταία σκανδιναβικών συμφερόντων μεν, δικής του ιδρύσεως δε.) 

Αλλά ξεχνάμε το πιο βασικό

Από τότε που ο Ευγενίδης "έφυγε από εμάς" πέρασαν σχεδόν 70 χρόνια! Τι σημαίνει αυτό; Ότι επειδή επί Ε. Ευγενίδη ο όμιλος ήταν στην χρυσή του εποχή, αυτό δεν σημαίνει πως από τότε δεν έχουν περάσει (πάρα) πολλά φεγγάρια! 

Εμείς συζητάμε για την ASL (η οποία ιδρύθηκε μισό αιώνα ΜΕΤΑ τον θάνατο του ιδρυτή του ομίλου) και όχι τον όμιλο εν γένει. Και το να βλέπουμε την εταιρεία από κει που είχε ταχύπλοα ξαφνικά να κάνει comeback με ένα πλοίο 43 ετών που με το ζόρι 20ρίζει και τα χαρακτηριστικά του απαιτούν εκτεταμένη μετασκευή για να ταιριάζει τουλάχιστον στις ανάγκες της γραμμής του το λες και υποβάθμιση, άσχετα με το αν το Speed έγινε Sea παραμένει η ίδια εταιρεία, η οποία έχει καθιερωθεί ως εταιρεία με γρήγορα πλοία.

Μακάρι, πάντως, να βγω ψεύτης και η εταιρεία να αποκτήσει καλή φήμη, ισάξια με αυτή του ομίλου εν γένη.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν είναι ο όμιλος του οποίου μια εκ των πολλών δραστηριοτήτων του είναι και η ASL.

Οι άλλες δραστηριότητες του ομίλου όπως προείπα είναι πολλές και ποικίλουν . Έχει συμμετοχές σε πολλές επιχειρήσεις, ασχολείται με το real estate  και τα τελευταία   Χρόνια επανεκκίνησε την δραστηριότητα του στην ποντοπόρο ναυτιλία , με σαφή διάθεση διεύρυνσης.  
 

Αναφορικά με την ASL ναι μεν το πλοίο είναι ένα συμβατικό 43 ετών  ωστόσο είναι ένα ποιοτικό βαπόρι , το οποίο μετασκευαζεται με τα τελευταία ποιοτικά standards  . Προσωπικά πιστεύω ότι είναι ένα θετικό βήμα της εταιρείας καθώς είναι η πρώτη φορά που δραστηριοποιείται στην ακτοπλοΐα αυτόνομα , απαλλαγμένη απο βαρίδια που ενδεχομένως να την κράταγαν πίσω και με αυτό το πλοίο θα έχει την ευκαιρία αν το θελήσει να έχει ολοχρονικη και όχι εποχική παρουσία στις Δυτικές Κυκλαδες . 

Επίσης για όποιον γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα , στις δυο σχεδόν δεκαετίες του βίου της εταιρείας , πάντα φρόντιζε με επιμέλεια να  διατηρήσει  το καλώς εχειν . Ποτέ δεν άφησε απλήρωτο ναυτικό , πάντα πλήρωνε προμηθευτές ,προσωπικό και εν γενει υποχρεώσεις στην ώρα τους . Γνωρίζω ότι αυτό είναι το αυτονόητο αλλά αν ρίξει κανείς μια ματιά στο παρελθόν θα διαπιστώσει ότι το αυτονόητο σπανίζει . 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν αντιλέγω😁 Αλλά αν εγώ ήμουν ASL και ήθελα ολοχρονική παρουσία θα έπαιρνα ένα πλοίο το οποίο θα ήταν παραπλήσιο του Σολωμού, ή καλύτερο. Είναι ιδέα μου ή το Άνεμος παραέχει μεγάλο ξενοδοχειακό; Δεν νομίζω ότι χρειάζεται τόσο πολύ. 

Link to comment
Share on other sites

On 5/27/2023 at 11:01 AM, JTEDimandix said:

Αλίμονο αν αμφησβητούσα αυτό.

Στη Ηοme Lines κ το πρακτορείο αναφερθήκαμε Το τελευταίο δεν ήταν σκανδιναβικων συμφερόντων  αλλά είχε ονομαστεί έτσι από τον ίδιο
Ο Ευγενίδης μπορεί να έφυγε πριν 70 χρόνια αλλά η κύρια δραστηριότητα του ομίλου με δικά τους πλοία,η ΝIVER LINES σταμάτησε το 2001 Από εκεί κ μετά παίρνει/έπαιρνε lots σε ξένες εταιρείες γραμμών Έπειτα είναι κ ο έλεγχος της σουηδικής SOL
Όσο γιά το πλοίο είναι γνωστή η δυσκολία εξέρευσης κατάλληλου ευρωπαϊκού γιά τα ελληνικά νερά κ από ταχύτητα δεν είναι ανάγκη να είναι όλα Blue Star!!!
To πρόβλημα γιά την εταιρεία είναι με τόσες καμπίνες δεν θα μπορέσει να σταθεί στη γραμμή γιά την οποία το έφερε (Σίφνος ιδιαίτερη πατρίδα Βερνίκου Ευγενίδη,Δημητριάδη Ευγενίδη) κ χωρίς μετασκευή αναγκαστικά θα μπει κάπου αλλού.

 

 

On 5/26/2023 at 11:41 PM, pathfinder said:

Ο όμιλος Ευγενίδη ανέλαβε την εμπορική αντιπροσώπευση Σκανδιναβικών εταιρειών ξυλείας και παραγώγων και ενεπλάκη και στο εμπόριο.

Παρεμπιπτόντως,άλλος ασχολούμενος με την ξυλεία ήταν ο Φραγκίστας

Γιά την Volvo δυστυχώς δεν βρίσκω το σχετικό link αλλά μου το είχε πει στενός συγγενής εργαζόμενος στο Σκανδιναβικό Ο Σαρακάκης την έχει από το 1950
Το Σκανδιναβικό πρακτόρευε κ πρακτορεύει μεγάλα ονόματα όπως τις ιαπωνικές ΝΥΚ κ Μitsui.

On 5/27/2023 at 12:19 AM, Annivas said:

Ένα ακόμη στέλεχος που ανδρώθηκε στον όμιλο και ακολούθησε μετέπειτα αυτόνομη πορεία ήταν και ο Περικλης Παναγοπουλος ο οποίος είχε συγγενικούς δεσμούς με τον Ευγενιο Ευγενιδη .

Ο Παναγόπουλος δούλεψε στη Ηome Lines γι' αυτό κ "κληρονόμησε" την ίδια σοβαρότητα στις επιχειρήσεις του

On 5/27/2023 at 11:46 AM, Annivas said:

   Χρόνια επανεκκίνησε την δραστηριότητα του στην ποντοπόρο ναυτιλία , με σαφή διάθεση διεύρυνσης.  


Έχουν ένα bulker C LION 58117 dwt απ' 'οσο γνωρίζω.

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

_KAROS_TENERIFE_1_969 sn.jpg

Asteri 7sv.jpg

cyclades b.jpg

Eπειδή με την είσοδο του ΑΝΕΜΟΣ κατάλαβα ότι αρκετοί φίλοι αγνοούν την  ιστορία του Ευγενίδη,επέλεξα να ανεβάσω αρκετές φωτο με τα φορτηγά του από παλιότερη δουλειά μου στο nautilia.gr

Flora-27.jpg

Flora II-01.jpg

KAROS.jpg

KARPATHOS ss.jpg

_Cap_Ortegal_-_Korinthos sn.jpg

KARPATHOS.jpg

KIMOLOS ss.jpg

KIMOLOS ss b3)4 h.jpg

Kimolos-04.jpg

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Επέλεξα από τις φωτογραφίες σου τα πιο νέα πλοία και συγκινήθηκα σκεπτόμενος πόσοι Έλληνες ναυτικοί έφαγαν ψωμί σε αυτά !

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kαμία σχέση,αυτό ήταν ένα διαφορετικό πλοίο που είχαν αγοράσει από  Πολωνούς

Πήγε γιά σκραπ το 2017 κ ήταν το τελευταίο βαπόρι που έφερε το ιστορικό σινιάλο του ομίλου μέχρι αυτό να αναβιώσει ξανά στο ΑΝΕΜΟΣ
 

Φωτο πηγή faktaomfartyg

tychy_1988_4 ff.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...