Jump to content
Shipfriends

Eντοπίσθηκαν 850 κιλά Κοκαϊνη, σε ελληνόκτητο πλοίο στη Βενετία || 21.04.23


Recommended Posts

Αυτό το γεγονός είναι το τελευταίο σε μια σειρά παρομοίων συμβάντων ανά τον κόσμο, έχουν πιαστεί κάμποσα φορτηγά πλοία έτσι, συνήθως τα ναρκωτικά τα κρύβουν στα sea chests. Εδώ μπορεί κανείς να πάρει μια γεύση από το πως και γιατί φτάσαμε τα λιμάνια της Βραζιλίας και ειδικά το Santos να έχουν γίνει χειρότερα από την Κολομβία. 

Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to Eντοπίσθηκαν 850 κιλά Κοκαϊνη, σε ελληνόκτητο πλοίο στη Βενετία || 21.04.23

Αυτό που είναι πραγματικά κατάπτυστο στην όλη υπόθεση είναι πως ορισμένοι εντέχνως φωτογραφίζουν τον Πάνο Λασκαρίδη σαν το νέο Πάμπλο Εσκόμπαρ. Φυσικά το γενικότερο πλαίσιο του τι γίνεται στο Σάντος και στη νότιο Αμερική όσον αφορά τα ναρκωτικά και που συζητιέται διεθνώς εδώ και πλέον του ενός έτους, παραλείπονται είτε γιατί δεν έχεις ιδέα από το αντικείμενο, είτε γιατί είσαι απλά ΑΡΔ.

Link to comment
Share on other sites

Έβγαλε ανακοίνωση η εταιρεία στην οποία αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι το πλήρωμα παρείχε πλήρη συνεργασία στις αρχές, οι οποίες μετά από ενδελεχή έρευνα σε όλο το πλοίο, διαπίστωσαν ότι ούτε το πλήρωμα, ούτε η εταιρεία, εμπλέκονται με οποιοδήποτε τρόπο στο σχετικό γεγονός.

Περαιτέρω, η ανακοίνωση αναφέρει ότι τα ναρκωτικά βρέθηκαν στις θυρίδες αναρρόφησης θαλασσινού νερού του πλοίου - περίπου 11 μέτρα κάτω από την ίσαλο γραμμή. Οι θυρίδες αναρρόφησης θαλασσινού νερού είναι ένα μέρος του πλοίου που δεν είναι προσβάσιμο από το εσωτερικό του και μπορεί να προσεγγιστεί μόνο από δύτες.

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς οπως το πιθανολόγησε ο @Nick the Greek στα sea chests.

Ειναι πάντως εντυπωσιακό με πόση ελαφρότητα παρουσιάζουν τον πανο λασκαρίδη σαν Παμπλο Εσκομπαρ . Μιλάμε για μια συνήθη πρακτική που κανουν οι μεγαλέμποροι ναρκωτικών εν άγνοια πληρώματος και πλοιοκτητών και οι αρχές που έπιασαν το βαπορι προφανώς είχαν πληροφόρηση και ενδεχομενως γνωρίζουν οτι ποιοι ειναι ανακατεμένοι και ποιοι όχι .

Επιπλεον οταν μιλάμε για Πανο Λασκαρίδη μιλάμε για έναν σοβαρό άνθρωπο και επιχειρηματία με πλούσιο κοινωφελές έργο και για τον μεγαλύτερο δωρητή του ΠΝ

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Z.Gk. said:

Έβγαλε ανακοίνωση η εταιρεία στην οποία αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι το πλήρωμα παρείχε πλήρη συνεργασία στις αρχές, οι οποίες μετά από ενδελεχή έρευνα σε όλο το πλοίο, διαπίστωσαν ότι ούτε το πλήρωμα, ούτε η εταιρεία, εμπλέκονται με οποιοδήποτε τρόπο στο σχετικό γεγονός.

Περαιτέρω, η ανακοίνωση αναφέρει ότι τα ναρκωτικά βρέθηκαν στις θυρίδες αναρρόφησης θαλασσινού νερού του πλοίου - περίπου 11 μέτρα κάτω από την ίσαλο γραμμή. Οι θυρίδες αναρρόφησης θαλασσινού νερού είναι ένα μέρος του πλοίου που δεν είναι προσβάσιμο από το εσωτερικό του και μπορεί να προσεγγιστεί μόνο από δύτες.

Δηλαδη αληθεια τωρα,ας το πιστεψουμε οτι βαλανε 1 τονο κοκας κατω απο το πλοιο δυτες πχ οπως λενε αυτοι και δεν ειδε κανεις πανω απο το πλοιο τιποτα..Οκ αμα ειναι για το καλο του τοπου τι να πουμε.😋

Link to comment
Share on other sites

Αν μπείς στον κόπο να κάνεις ένα απλό ψάξιμο για παρόμοια περιστατικά μέσα στον τελευταίο χρόνο θα βρείς δεκάδες, μόνο από το Santos, άσε τα άλλα λιμάνια(Paranagua, Sao Francisco do Sul κλπ). Είναι πλοία όλων των μεγεθών, τύπων και εθνικοτήτων. Δεν είναι προνόμιο ελληνικό. Όταν όμως κοντρολάρεις το 20% του παγκοσμίου στόλου(και λίγο λέω), έχεις μία στις πέντε πιθανότητες να είναι ελληνικό πλοίο. Και έχε υπ' όψιν σου πως αυτά που φτάνουν στον τύπο δεν είναι όλα. Πέρυσι πλοίο γνωστής εταιρείας κρατήθηκε επί 5μηνο στη Νιγηρία για τέτοιο λόγο, το έμαθαν ελάχιστοι.

 

Στο Santos συγκεκριμένα αλλά και στη Βραζιλία γενικότερα, ανάλογα με το terminal στο οποίο κάνεις operation, μπορείς να έχεις από λίγες ημέρες μέχρι πάρα πολλές εβδομάδες χρόνο αναμονής. Τα πλοία αυτά αναμένουν στο αγκυροβόλιο και είναι εύκολος στόχος για να τους κολλήσεις ό,τι θες από κάτω. Αντίθετα με το τι συμβαίνει στην Κολομβία, η Βραζιλία δεν κάνει υποβρύχιες υποχρεωτικές επιθεωρήσεις πλοίων πρίν αυτά αναχωρήσουν. Οπότε στις περισσότερες περιπτώσεις δεν βλέπει κανείς τι γίνεται από κάτω. Ακόμα και στην περίπτωση που μετά τη φόρτωση κάποιο πλοίο κάνει καθαρισμό υφάλων, ύποπτοι είναι και οι δύτες. Στην περίπτωση που κάτι πετιέται στη θάλασσα όπως πέρυσι στην Αυστραλία, ή πρίν λίγο καιρό στην Ιταλία νομίζω, αλλά και στις περιπτώσεις της MSC, εκεί προφανώς υπάρχει συνέργεια του πληρώματος. Ακόμα κι έτσι όμως δε σημαίνει ότι γίνεται αυτό εν γνώση του πλοιοκτήτη. Ή ότι αυτό δεν είναι προιόν εκβιασμου από μέρους των εμπόρων. Ξέρεις επί παραδείγματι πόσοι Πρώτοι βάζουν στην καβάντζα καύσιμα χωρίς έχει ιδέα το γραφείο και κάνουν παιχνίδι με τις μπάριζες μόνοι τους?

 

Τέλος όταν στα κολλήσουν στα sea chests, στο τιμόνι και σε τέτοια σημεία, βρές μου εσύ πως ο άλλος που είναι επάνω στο πλοίο θα καταλάβει πως κάτι βρίσκεται εκεί πέρα. Είναι πρακτικά αδύνατον.

Edited by Nick the Greek
ορθογραφια
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Nick the Greek said:

Εδώ μπορεί κανείς να πάρει μια γεύση από το πως και γιατί φτάσαμε τα λιμάνια της Βραζιλίας και ειδικά το Santos να έχουν γίνει χειρότερα από την Κολομβία. 

Εφόσον είναι γνωστή η κατάσταση στο Santos, οι δυτικών συμφερόντων εταιρίες τι αντίμετρα λαμβάνουν όταν έχουν πλοία τους σε αυτά τα λιμάνια; Ενδεικτικά θυμίζω, ότι για τους πειρατές, είχαν ληφθεί συγκεκριμένα μέτρα (πχ, μισθοφόροι on board, συρματοπλέγματα, νερό υπό πίεση, κλπ). 

 

6 hours ago, Nick the Greek said:

Αυτό που είναι πραγματικά κατάπτυστο στην όλη υπόθεση είναι πως ορισμένοι εντέχνως φωτογραφίζουν τον Πάνο Λασκαρίδη σαν το νέο Πάμπλο Εσκόμπαρ. 

Όσο κατάπτυστο είναι αυτό, άλλο τόσο παιδαριώδες ήταν αυτό που έγινε στην Ελλάδα  χρονιάρα ( :P) μέρα. Ενώ από την πρώτη στιγμή που βγήκε η είδηση, τα διεθνή μέσα ανέφεραν την πλοιοκτήτρια εταιρία, στην Ελλάδα το όνομα της εταιρίας και του πλοιοκτήτη, άρχισαν να αναφέρονται αφότου η ΝΔ και το Πρώτο Θέμα, έβγαλαν ανακοινώσεις όπου διέψευδαν οποιαδήποτε σχέση με τον Πάνο Λασκαρίδη.

45 minutes ago, MILTIADIS said:

Δηλαδη αληθεια τωρα,ας το πιστεψουμε οτι βαλανε 1 τονο κοκας κατω απο το πλοιο δυτες πχ οπως λενε αυτοι και δεν ειδε κανεις πανω απο το πλοιο τιποτα.

Φαντάζομαι ότι δεν έχουν πάθει εγκεφαλική βλάβη. Αν έχεις αποφασίσει να μπεις σε τέτοιο παιχνίδι, το κάνεις με μπροστινούς, δεν το κάνεις επωνύμως, να σε πιάνουν όλοι στο στόμα τους.

 

7 minutes ago, Nick the Greek said:

Αντίθετα με το τι συμβαίνει στην Κολομβία, η Βραζιλία δεν κάνει υποβρύχιες υποχρεωτικές επιθεωρήσεις πλοίων πρίν αυτά αναχωρήσουν. Οπότε στις περισσότερες περιπτώσεις δεν βλέπει κανείς τι γίνεται από κάτω.

Δεν πιέζουν οι εταιρίες και οι ναυλωτές προς αυτή την κατεύθυνση;

Link to comment
Share on other sites

Στη Βραζιλία σε τέτοια θέματα, τι μπορεί και τι δεν μπορεί να γίνει το ορίζει το Βραζιλιάνικο ΠΝ, ξεκινάμε από εκεί. Δεν είναι στο χέρι καμιάς ιδιωτικής εταιρείας. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, δεν φαίνεται να έχουν ούτε τη διάθεση αλλά ούτε και τα μέσα για να κάνουν κάτι ουσιαστικό. Όσο έχω ψάξει το θέμα, και το έψαξα αρκετά ήδη από το περασμένο καλοκαίρι χοντρικά τρία πράγματα μπορεί να κάνει κανείς σαν ιδιώτης:

α) Επιθεώρηση με δύτες πρό του απόπλου. Είναι ίσως το πιο ουσιαστικό μέτρο πλήν όμως δεν είναι πάντα δυνατό να λάβει χώρα. Αφ΄ ενός τα διάφορα terminals δεν σε αφήνουν να μείνεις ούτε λεπτό δίπλα μετά το τέλος της φόρτωσης/εκφόρτωσης, το να κάνεις κάτι τέτοιο λίγες ώρες πρίν τον απόπλου δεν έχει και νόημα. Εν τω μεταξύ περνάνε δίπλα πλοία, έχει ρεύματα, δεν είναι τόσο απλό. Οι πληροφορίες λένε ότι προφανώς οι έμποροι είναι καλύτερα εξοπλισμένοι τεχνολογικά για να κινούνται πιο γρήγορα και πιο ασφαλώς εντός του νερού

β) Επιθεώρηση με ιδιωτικούς security πρό του απόπλου. Εδώ μπορείς να ψάξεις το πλοίο από πρύμα μέχρι πλώρα και να βρείς αν έχει μπεί κάτι επάνω στο πλοίο. Αλλά δε φαίνεται να είναι αυτός ο τρόπος που προτιμούν οι έμποροι. Το άλλο ρισκο που έχεις εδώ σαν πλοιοκτήτης είναι πως μπορεί ένα μέλος του πληρώματός σου να έχει  φούντα Καλαματιανή για ΙΧ. Και να μη βρείς κοκαίνες κλπ και να βρείς αυτό. Οπότε να μπεί η αστυνομία τη μέση και να μείνει αμανάτι το πλοίο με ένα claim εκατομμυρίων για το τσιγαριλίκι του oiler σου. Φυσικά εδώ δεν μπορείς να ψάξεις τίποτε από κάτω από το πλοίο.

γ) Επιθεώρηση με σκύλους. Το πας ένα επίπεδο παραπάνω αλλά παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα με το β). Χώρια το ότι αυτή η δυνατότητα μέχρι πρίν λίγους μήνες δεν υπήρχε στο Santos, έπρεπε να φέρεις μια ειδική εταιρεία από άλλο σημείο της Βραζιλίας και να την "κλείσεις" εβδομάδες πρίν. Κάτι πολύ δύσκολο γιατί τα berthing prospects του πλοίου αλλάζουν επί καθημερινής βάσεως. Το κόστος εδώ είναι επίσης δυσβάσταχτο.

 

Όπως είπα παραπάνω, στην Κολομβία το πλοίο πρίν αποπλεύσει βγαίνει στην άγκυρα και υφίσταται επιθεώρηση υφάλων από τις ειδικές δυνάμεις της Κολομβίας. Τουλάχιστον στις περισσότερες περιοχές. Και πάλι βλέπετε τι βρίσκουν, έστω κι έτσι. Τώρα πήγαινε μία στο marine traffic, δες τι κίνηση από πλοία έχει η Santa Marta, η Cartagena και το Puerto Drummond για παράδειγμα. Και τώρα κάνε το ίδιο στο Santos και στην Paranagua. Μιλάμε για υπερπολλαπλάσια κίνηση. Και πόσους δύτες με σχετική εμπειρία και προσόντα νομίζεις ότι έχουν αυτά τα μέρη?  Εν τω μεταξύ τελειώνει ένα πλοίο φόρτωση στις 2100 τη νύχτα για παράδειγμα, τι ορατότητα να έχει μέσα στο μαύρο σκοτάδι έστω και με φώς, τα νερά είναι και βρώμικα. Δε βλέπεις τη μύτη σου. Είναι και αυτό ένα πρακτικό πρόβλημα. Οι ιδιωτικές εταιρείες πιέζουν αλλά αυτά τα πράγματα κινούνται αργά. 

 

Όσον αφορά το θέμα των ΜΜΕ, συνήθως στην Ελλάδα δεν αναφέρουν όνομα πλοιοκτήτη σε τέτοιες ευαίσθητες περιπτώσεις και ερχόμαστε εμείς εδώ στο φόρουμ και γράφουμε τι συμφερόντων είναι το κάθε πλοίο που πρωταγωνιστεί στα διάφορα περιστατικά. Ανάλογα με το τι συμφέρει τον καθένα πολιτικά ή οικονομικά γίνεται αυτό. Θα έγραφε ποτέ η Ναυτεμπορική επί παραδείγματι αν πιανόταν ένα πλοίο του Μελισσανίδη? Ή το in.gr αν ήταν πλοίο του Μαρινάκη? Το πόσο αμερόληπτοι είναι όλοι αυτοί νομίζω το ξέρουμε και το βλέπουμε καθημερινά.

 

Δεν το πάω όμως στο πολιτικό. Εμένα με ενοχλεί πάνω απ' όλα το ότι στην Ελλάδα έχουμε καταργήσει το τεκμήριο της αθωότητας. Ειδικά αν ο εμπλεκόμενος είναι αναγνωρίσιμος, πολιτικά ενεργός ή πλούσιος. Άρον, άρον, σταύρωσον αυτόν.

Link to comment
Share on other sites

Σε ορισμένα δημοσιεύματα αναφέρεται ότι τα ναρκωτικά τα ανακάλυψαν οι Ισπανικές αρχές, όταν το πλοίο έπαιρνε πετρέλαια (algeciras), μετά από υπόβρυχιο έλεγχο. Στη συνέχεια ήταν υπό διακριτική παρακολούθηση ως τη Βενετία.

Ισχύει αυτό;

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό στο Γιβραλτάρ, πάντως είναι συνήθης πρακτική αν έχει μείνει κάποιο πλοίο πάρα πολύ καιρό ακινητοποιημένο σε κάποιο λιμάνι, με την ευκαιρία της στάσης για τα καύσιμα, να γίνεται αν όχι καθαρισμός υφάλων, τουλάχιστον επιθεώρηση από δύτες. Δεν αποκλείεται λοιπόν αυτοί να ενημέρωσαν τις Αρχές. Αν έχει συμβεί κάτι τέτοιο, you bet πως το πλοίο ήταν σε στενή παρακολούθηση. Οπότε τους ήταν εύκολο και να βρούν τα ναρκωτικά αλλά και να διαπιστώσουν αν πλήρωμα ή/και εταιρεία ήταν μπλεγμένοι στην υπόθεση. Εννοείται το πλοίο έχει ήδη αποπλεύσει από τη Βενετία, δεν έχω πληροφόρηση πως οποιεσδήποτε κατηγορίες έχουν απαγγελθεί, αν είχαν δε νομίζω και να έφευγε έτσι εύκολα. Οι δικές μου πληροφορίες λένε ότι το πλοίο είχε φορτωτική με προορισμό γενικότερα την Ιταλία, οπότε αυτοί που φύτεψαν τα ναρκωτικά ήξεραν χοντρικά που πήγαινε το πλοίο. Ποιοί μπορεί να έχουν σφυρίξει τον προορισμό? Οι πράκτορες, οι εξαγωγείς, το Τελωνείο, βρές άκρη. 

Link to comment
Share on other sites

Και τελικά επιβεβαιώνεται αυτό που πιθανολογούσα παραπάνω όσον αφορά τις ημερομηνίες του πλοίου. Είχε μείνει στο Santos, είτε στην άγκυρα, είτε δίπλα συνολικά πάνω από 40 ημέρες λόγω του μεγάλου lineup που υπάρχει εκεί. Οπότε τα καρτέλ είχαν όσες ευκαιρίες ήθελαν να φυτέψουν τα ναρκωτικά μέσα στα sea chests.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Νεότερα από το μέτωπο των ναρκωτικών με 95 κιλά κοκαίνη να φτάνουν στην Μασσαλία επί του Costa Favolosa, στην κατοχή επιβατών. Τι ταξίδι είχε κάνει το πλοίο? Ρίο ντε Τζανέιρο για Μασσαλία, με ενδιάμεσους σταθμούς προγανώς. Την ίδια στιγμή οι αρχές στην Κολομβία κατάσχουν ένα ειδικά μετασκευασμένο πλοιάριο με 3 τόνους κοκαίνη. Χαμός γίνεται στην νότιο Αμερική, πραγματικά. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Άλλος 1 τόνος κοκαίνης στην Αυστραλία από το Μονεγάσκικο bulk carrier St Pinot, αυτό προερχόμενο από την Αργεντινή. Αξία φορτίου 375 εκατομμύρια δολλάρια.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...