Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ανοίγω ένα θεματάκι για την CMA CGM, και το ανοίγω στο συγκεκριμένο κομμάτι με αφορμή την επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας τόσο στην ακτοπλοία, όσο και στα roro/car carriers. Το σημερινό άρθρο της Tradewinds είναι διαφωτιστικό:

 

Quote

 

France’s CMA CGM — fresh from snapping up a 12% stake in Brittany Ferries — is said to have joined the dash to diversify into the niche car carrier sector, with four chartered vessels.

Shipping sources said CMA CGM has fixed four pure car/truck carriers from Singapore’s Idan Ofer-led Eastern Pacific Shipping.

 

Charter details were not disclosed but the liner giant is believed to have fixed the quartet for at least 10 years.

But it is unclear if the vessels fixed are newbuildings or existing tonnage.

Eastern Pacific has a dozen of LNG dual-fuel, 7,000-ceu newbuildings being built in China. Six each at China Merchants Jinling Shipyard and China Merchants Weihai Shipyard. They are due to be delivered between 2023 and 2025.

But some market players think the carriers are ships in the water.

 

Eastern Pacific owns six car carriers that were built between 2006 and 2014. Four vessels each have a capacity of 4,902 ceu and two of about 6,300 ceu.

Market insiders say the sextet are on charter to shipowners Ray Shipping, Hyundai Glovis, Nissan Car Carrier and Suardiaz Group.

Cyril Ducau, chief executive officer of Eastern Pacific, declined to comment when contacted.

CMA CGM did not respond to a request for confirmation but directed TradeWinds to its latest financial results.

In its most recent filing, CMA CGM said it would this year create a special shipping department to pursue its growth into transport using ro-ro ships and expand its offering in finished vehicle logistics, by capitalising on the expertise of Gefco — part of its CEVA Logistics subsidiary.

 

CMA CGM took over Gefco, an auto transport company previously co-owned by Russian Railways and carmaker Stellantis, a merger between Peugeot and Fiat Chrysler, in April 2022 for an undisclosed sum.

The insiders said Gefco is only a booking agent for Stellantis and it does not operate any ships.

They added that Grimaldi and Japanese car-carrier operators are currently shipping for Stellantis.

“With the four chartered PCTCs from Eastern Pacific, the charter deals marked CMA CGM’s entry into the car carrier business,” said one shipping player.

CMA CGM has been in expansion mode over the past 12 months. Besides the stake in Brittany Ferries, it took over French ro-pax operator La Meridionale and invested in Neoline, an outfit that is building wind-powered ro-ros for cross-Atlantic trades.

Last year, CMA CGM became a media player when it bought the French daily newspaper, La Provence.

 

 

Το ρεζουμέ είναι ότι η CMA CGM πια ασχολείται με τα εξής:

- Ελέγχει πλήρως την La Meridionale

- Κατέχει το 12% των μετοχών της Brittany Ferries

- Έχει επενδύσει στη Neoline, μια εταιρεία που προτίθεται να κατασκευάσει roro για διατλαντικές μεταφορές

- Ελέγχει την GEFCO, μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο των roro αλλά και γενικότερα σαν freight forwarder και που έχει σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis

- Επενδύει σε 4 car carriers, το οποίο είναι και το πιο πρόσφατο νέο.

 

Δεν τα λές και λίγα όλα αυτά.  

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Αυτά τα 4 car carriers που λέμε παραπάνω, είναι PCTCs των 7 χιλιάδων κομματιών και θα βγούν στην κυκλοφορία μέσω της θυγατρικής Ceva Logistics έχοντας στην πλάτη τους δεκαετή συμφωνία με την Singapore Eastern Pacific Shipping. Παράδοση ανάμεσα στο 2023 και το 2025, πρόωση με LNG και ηλεκτρική. Να και το μακέτο:

image.jpg

Link to comment
Share on other sites

Βλέπω είναι κανόνας.., οι πλώρες πλέον έχουν ισιώσει..! Του Γκριμάλντι τα 5th gen, αυτά εδώ, το κρουαζιερόπλοιο που είναι σήμερα στον Πειραιά, σε όλα τα καινούργια πλέον η πλώρη είναι σούζα..! Τα εν λόγω πλοία, λογικά, τα λειτουργικά τους έξοδα θα είναι στα πατώματα. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Η CMA CGM έκανε και επίσημη την ανακοίνωση της εξαγοράς της La Medirionale. Και πέραν τούτου επιβεβαιώνει πως προτίθεται να συνάψει ναυπηγικό συμβόλαιο για την κατασκευή 2 x LNG πλοίων για να αντικαταστήσει τα 2 παλαιότερα της εταιρείας. Ποιά είναι τα δυό παλαιότερα? Το Girolata πρώην Αρετούσα και το Kalliste. Περισσότερα προσεχώς.

Link to comment
Share on other sites

Λες να έχουμε μετακομίσεις από την Μασσαλία στον Πειραιά? Το ένα δοκιμασμένο (Αρετούσα), το άλλο "θα μπορούσε" υπό προϋποθέσεις και για ορισμένες γραμμές. 

Link to comment
Share on other sites

Καλά, χαλάρωσε, ούτε παραγγελία για τους αντικαταστάτες δεν έχει γίνει ακόμη. Το νωρίτερο που μπορεί να αποδεσμευθούν αν αυτά που μας λέει η CMA CGM γίνουν πραγματικότητα είναι τέλη του 2025 με 2026.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

 

On 6/3/2023 at 11:55 PM, Nick the Greek said:

Και πέραν τούτου επιβεβαιώνει πως προτίθεται να συνάψει ναυπηγικό συμβόλαιο για την κατασκευή 2 x LNG πλοίων για να αντικαταστήσει τα 2 παλαιότερα της εταιρείας. Ποιά είναι τα δυό παλαιότερα

Να και τα χαρακτηριστικά των νέων πλοίων, από σημερινή ανακοίνωση της εταιρίας στο fb.

Screenshot_2023-11-14-17-05-22-997_com.facebook.katana.thumb.jpg.9d3cc53945e9ea329251ae7d654392a0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Έχουμε και το μακέτο:

402484877_876152974302454_87573896651169

 

400978740_876150637636021_42478085406408

Τα πλοία αυτά φιλοδοξούν να δώσουν μείωση 50% στις εκπομπές ρύπων σε σχέση με τους προκατόχους τους, έχοντας κύρια καύσιμη ύλη το LNG σύν μπαταρίες ισχύος 30MW. Μήκος 180 μέτρα, πλάτος 30.8, επιβάτες γύρω στους 1,000 με 264 καμπίνες, οι 21 εξ' αυτών με μπαλκόνι παρακαλώ. Παράδοση του πρώτου γύρω στο Q1 του 2027.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 3/22/2023 at 12:51 PM, Nick the Greek said:

- Επενδύει σε 4 car carriers, το οποίο είναι και το πιο πρόσφατο νέο.

 

Ιδού και το πρώτο car carrier που παραδόθηκε από το Jinling, είναι το CMA CGM Indianapolis, φωτό από το Maritime Executive:

CMA-CGM-INDIANAPOLIS.28f286.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Η La Meridionale ξεκινά δρομολόγια από την Toulon στο Ile Rousse, σύμφωνα με την επίσημή της ανακοίνωση. Το πλοίο που θα χρησιμοποιηθεί για να ξεκινήσει το εγχείρημα είναι το Kalliste. Απ' όσο θυμάμαι, η συγκεκριμένη εταιρεία δεν έχει ποτέ πατήσει το πόδι της στην Toulon, λιμάνι-προπύργιο της Corsica Ferries.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...