Jump to content
Shipfriends

Iστορικά ιαπωνικά επιβατηγά και άλλα


Recommended Posts

S/S KATORI MARU
επιβατηγό/φορτηγό
Νippon Yusen KK,Tokyo
Mitsubishi,Nagasaki 1913
10513 grt,158.5x18.2 x8.7 m
3πλής εκτόνωσης ατμομηχανή+στρόβιλος χαμηλής πίεσης όλα Μitsubishi 11500 ihp,16.7 kts
380 επιβάτες
Γραμμή Ιαπωνία-Ευρώπη, 1917 Ιαπωνία-ΗΠΑ, 1922 Ιαπωνία-Ευρώπη
1941 Βυθίστηκε από ολλανδικό υποβρύχιο στο Sarawak
Aδελφά KASHIMA MARU,SUWA MARU,FUSHIMI MARU,YASAKA MARU

Eπίσημη καρτ ποστάλ

 

KATORI MARU.jpg

FUSHIMI MARU
Aδελφό του προηγουμένου
Ναυπήγηση 1914
10940 grt 160x19.1x8.7 m
Tαχύτητα 16.5 kts
Eπιβάτες 512
1938 Απόδοση του ονόματος σε ΗUISIMI MARU
1943 βυθίστηκε από αμερκάνικο υποβρύχιο ανοικτά της Χονσού
Φωτο ship photos

 

Fushimi Maru-15.jpg

Link to comment
Share on other sites

S/S HAKONE MARU

επιβατηγό φορτηγό

Νippon Yusen KK,Tokyo

Mitsubishi,Nagasaki 1921

10423 grt  158.5x18.9x11.3 m

Aτμοστρόβιλοι Parsons 9600 shp, 16.0 kts

Eπιβάτες 175
Γραμμή Γιοκοχάμα-Αμβούργο

1943 βυθίστηκε από αμερικάνικα αεροπλάνα στα στενά της Φορμόζας

Αδελφά HARUNA MARU,HAKOZAKI MARU,HAKUSAN MARU

Φψτο ship photos

 

 

 

Hakone Maru-01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αυτά τα cargo liners ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία πλοίων. Και για να δώσουμε και λίγο το ιστορικό περίγραμμα μια και μιλάμε για δεκαετίες του 1920-1940 ως επί το πλείστον, πέραν από τις αναμενόμενες συνδέσεις της Ιαπωνίας με τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία, την Ινδία κλπ, η Ιαπωνική αυτοκρατορία τότε περιελάμβανε την σημερινή Κορέα, την Ταιβάν και μεγάλα κομμάτια της Κίνας. Θέλω να πώ ότι κατά τα φαινόμενα υπήρχε πολύ μεγάλο μεταφορικό έργο και πρέπει να υπήρχε τεράστιος τέτοιος στόλος. 

Link to comment
Share on other sites

Γιά την ακρίβεια passenger/cargo liners ή combined liners,αυτά που λες ήταν τα φορτηγά γραμμής που έπαιρναν μέχρι 12 επιβάτες κ τα οποία πέθαναν με την επικράτηση του container.Όλα είναι οι μεγάλες μου αγάπες
Γιά την Ιαπωνία είναι όπως τα λες κ όντως είχαν μεγάλο στόλο Στο θέμα των τραινάδικων έχω ανεβάσει κλασικά ποστάλια που έκαναν Ιαπωνία-Κορέα
Ως προς τις χώρες η Ινδία λεγόταν Ινδίες γιατί ως αγγλική αποικία περιλάμβανε σημερινά Πακιστάν,Μπανγκλαντές,Σρι Λάνκα (τότε Κεϋλάνη).Ινδίες τις λέγαμε στα βαπόρια τουλάχιστον δεκαετία 80 Το  Ταϊβάν ήταν η πρώην Φορμόζα κ έτσι τη λένε οι παλιοί ναυτικοί ακόμα Η Ιαπωνία δεν είχε κομμάτια της Κίνας όπως οι Ευρωπαίοι οι οποίοι είχαν πριν από τον ΑΠΠ κάποια λιμάνια αλλά δεκαετία 30  κατέλαβε την Μαντζουρία {Βόρεια Κίνα) κ ίδρυσε ένα κράτος μαριονέτα το Μαντσουκουό.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστός για τις ονομασίες, χρησιμοποίησα τις σύγχρονες γιατί μας διαβάζουν και millennials:D. Εδώ μπορεί να δεί κανείς αυτό που λέμε:

Japan%20Aggression%201930s.jpg

 

Μου κάνει εντύπωση αυτό που λες για το ότι τα combi liners ή φορτηγοπόσταλα μιας και πιάσαμε την ορολογία έπαιρναν μόνο 12 επιβάτες. Έχω την αίσθηση πως ήταν ανάλογα το design, υπήρχε τότε κάποιος κανονισμός που να τα περιόριζε στους 12 επιβάτες?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Πολύ κατατοπιστικός ο χάρτης! Έχω την αίσθηση ότι γιά τα όποια παιδιά  διαβάζουν δεν λέμε κάτι το ουρανοκατέβατο  κ καλό είναι να δίνουμε ερεθίσματα!
Όχι δεν είναι θέμα design,ισχύει ό,τι ισχύει στα ρο-ρό σήμερα Κάποια box ships παίρνουν ή τουλάχιστον έπαιρναν μέχρι πρόσφατα έως 12 επιβάτες γιατί απλούστατα κάνουν ό,τι έκαναν τα φορτηγά γραμμής.Είναι ο ιδανικός τρόπος γιά τον καραβολάτρη (αυτόν που έχει χρόνο) να ζήσει "από μέσα" την λειτουργία ενός φορτηγού πλοίου!

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

M/V ASAMA MARU

Nippon Yusen Kaisha,Tokyo
υπερωκεάνιο

Μitsubishi,Nagasaki 1929
16975 grt  177.7x21.9x13 m
4 Sulzer 19100 bhp  21.0 kts

Eπιβάτες 822
Γραμμή Γιοκοχάμα-Σαν Φρανσίσκο

09/1937  Ενώ ήταν στο  ναυπηγείο Taikoo στο Χόνγκ Κονγκ παρασύρθηκε κ προσάραξε λόγω τυφώνα
03/1938 Ανελκύστηκε κ επισκευάστηκε επί 6 μήνες

1938 Στην ίδια γραμμή

1941 Επιτάχθηκε ως οπλιταγωγό

1944 Βυθίστηκε από αμερικάνικο υποβρύχιο στη Νότια Σινική θάλασσα
πηγή ship photos

Asama Maru-01.jpg

M/V TATSUTA MARU

Nαυπήγηση 1930

4 Sulzer 20000 bhp  20.93 kts

1938 Aπόδοση του ονόματος ως ΤATUTA MARU
1941 Επιτάχθηκε ως οπλιταγωγό

1943 Βυθίστηκε από αμερικάνικο υποβρύχιο NA του Τόκυο
Eπίσημη καρτ ποσταλ

Αδελφά με το ανωτέρω,ΥΠΕΡΟΧΑ πλοία!

Tatsuta Maru-01.jpg

M/V CHICHIBU MARU

Nippon Yusen Kaisha,Tokyo

υπερωκεάνιο
Υοkohama Dock,1930

17526 grt 178.0x22.6x13.0 m

2 B&W 20900 bhp  21.48 kts

Επιβάτες 817

Γραμμή Γιοκοχάμα-Σαν Φρανσίσκο

1938 Απόδοση του ονόματος ως ΤΙΤΙΒU MARU

1939 Mετονομασία σε KAMAKURA MARU 

1941 Eπιτάχθηκε ως οπλιταγωγό Κατά διαστήματα πλωτό νοσοκομείο 

1943 Βυθίστηκε από αμερικάνικο υποβρύχιο κοντά στο νησί Lagayan,Φιλιππίνες
Κονταδελφό με τα 2 προηγούμενα πλοία

Πηγή ship photos

Chichibu Maru-08.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ομορφότατα όντως, πλώρες για τον ωκεανό. Να πούμε και μια άλλη μικρή λεπτομέρεια, μια και παραθέτεις πλοία της ΝΥΚ. Το συνθετικό "Yusen" στο όνομα της εταιρείας είναι το αντίστοιχο RMS, δηλαδή Royal Mail Ship που είχαν σε παλιότερες δεκαετίες τα παλιά liners της Cunard αλλά και άλλων εταιρειών. Σήμαινε δηλαδή πως η εταιρεία κατείχε συμβόλαιο από την κυβέρνηση για τη μεταφορά του ταχυδρομείου, πράγμα το οποίο επεδείκνυαν περήφανα. Μια άλλη λεπτομερειούλα τώρα που το σκέφτομαι είναι πως η σύγχρονη ονομασία είναι ΝΥΚ, παλαιότερα έβλεπε κανείς το όνομα και σαν ΝΥΚΚ, δηλαδή Nippon Yusen Kabushiki Kaisha. Υποθέτω το δεύτερο Κ εξαφανίστηκε για λόγους marketing, πάντως Kabushiki Kaisha σημαίνει Ltd απ' ότι έμαθα.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

A  με την αρρώστεια μας έχω εντρυφήσει στα γιαπωνέζικα Είναι το αντίστοιχο του αγγλικού mail steamship company ,Kai κ Ηai στα κινέζικα είναι η θάλασσα,kaisha ναυτιλιακή Όσο γιά το ταχυδρομείο υπήρχε κ αντίστοιχο ελληνικό RHMS Royal Hellenic Mail  Ship Tα υπερωκεάνεια του Χανδρή το είχαν σίγουρα Η λέξη ποστάλι  βγαίνει από το post δλδ ταχυδρομικο πλοίο επειδή τα επιβατηγά που έκαναν γραμμή έπαιρναν το ταχυδρομείο Ανέκαθεν το ακρωνύμιο ήταν ΝΥΚ φαίνεται κ στις επίσημες παλιές κάρτες που ανεβάζω αν κ το Κabushiki το έχω δει στον τίτλο της εταιρείας
Κολοσσοί  αυτή κ η Μitsui OSK (Osaka Sozen Kaisha) Line,αναπολώ με νοσταλγία την εποχή πριν την κοντεϊνεροποίηση που στο λιμάνι του Πειραιά υπήρχαν ταυτόχρονα 1-2 από εκείνα τα πανέμορφα general cargo liners των εταιρειών αυτών.
Κ επειδή οι άνθρωποι σέβονται την ιστορία κ την παράδοσή τους,η ΝΥΚ Line έχει ένα πολύ ενδιαφέρον μουσείο κ επισης υπάρχει το ΗΙΚΑWA MARU από τα ελάχιστα που γλύτωσαν από τον πόλεμο κ διατηρείται σε πολύ καλή κατάσταση ως πλοίο μουσείο ¨Οποιος μπορεί να τα επισκεφθεί,αξίζει!

Edited by polmyt
Quote
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...