ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 17 Share Posted March 17 S/S KATORI MARU επιβατηγό/φορτηγό Νippon Yusen KK,Tokyo Mitsubishi,Nagasaki 1913 10513 grt,158.5x18.2 x8.7 m 3πλής εκτόνωσης ατμομηχανή+στρόβιλος χαμηλής πίεσης όλα Μitsubishi 11500 ihp,16.7 kts 380 επιβάτες Γραμμή Ιαπωνία-Ευρώπη, 1917 Ιαπωνία-ΗΠΑ, 1922 Ιαπωνία-Ευρώπη 1941 Βυθίστηκε από ολλανδικό υποβρύχιο στο Sarawak Aδελφά KASHIMA MARU,SUWA MARU,FUSHIMI MARU,YASAKA MARU Eπίσημη καρτ ποστάλ FUSHIMI MARU Aδελφό του προηγουμένου Ναυπήγηση 1914 10940 grt 160x19.1x8.7 m Tαχύτητα 16.5 kts Eπιβάτες 512 1938 Απόδοση του ονόματος σε ΗUISIMI MARU 1943 βυθίστηκε από αμερκάνικο υποβρύχιο ανοικτά της Χονσού Φωτο ship photos Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 19 Author Share Posted March 19 S/S HAKONE MARU επιβατηγό φορτηγό Νippon Yusen KK,Tokyo Mitsubishi,Nagasaki 1921 10423 grt 158.5x18.9x11.3 m Aτμοστρόβιλοι Parsons 9600 shp, 16.0 kts Eπιβάτες 175 Γραμμή Γιοκοχάμα-Αμβούργο 1943 βυθίστηκε από αμερικάνικα αεροπλάνα στα στενά της Φορμόζας Αδελφά HARUNA MARU,HAKOZAKI MARU,HAKUSAN MARU Φψτο ship photos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted March 19 Share Posted March 19 Αυτά τα cargo liners ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία πλοίων. Και για να δώσουμε και λίγο το ιστορικό περίγραμμα μια και μιλάμε για δεκαετίες του 1920-1940 ως επί το πλείστον, πέραν από τις αναμενόμενες συνδέσεις της Ιαπωνίας με τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία, την Ινδία κλπ, η Ιαπωνική αυτοκρατορία τότε περιελάμβανε την σημερινή Κορέα, την Ταιβάν και μεγάλα κομμάτια της Κίνας. Θέλω να πώ ότι κατά τα φαινόμενα υπήρχε πολύ μεγάλο μεταφορικό έργο και πρέπει να υπήρχε τεράστιος τέτοιος στόλος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 20 Author Share Posted March 20 Γιά την ακρίβεια passenger/cargo liners ή combined liners,αυτά που λες ήταν τα φορτηγά γραμμής που έπαιρναν μέχρι 12 επιβάτες κ τα οποία πέθαναν με την επικράτηση του container.Όλα είναι οι μεγάλες μου αγάπες Γιά την Ιαπωνία είναι όπως τα λες κ όντως είχαν μεγάλο στόλο Στο θέμα των τραινάδικων έχω ανεβάσει κλασικά ποστάλια που έκαναν Ιαπωνία-Κορέα Ως προς τις χώρες η Ινδία λεγόταν Ινδίες γιατί ως αγγλική αποικία περιλάμβανε σημερινά Πακιστάν,Μπανγκλαντές,Σρι Λάνκα (τότε Κεϋλάνη).Ινδίες τις λέγαμε στα βαπόρια τουλάχιστον δεκαετία 80 Το Ταϊβάν ήταν η πρώην Φορμόζα κ έτσι τη λένε οι παλιοί ναυτικοί ακόμα Η Ιαπωνία δεν είχε κομμάτια της Κίνας όπως οι Ευρωπαίοι οι οποίοι είχαν πριν από τον ΑΠΠ κάποια λιμάνια αλλά δεκαετία 30 κατέλαβε την Μαντζουρία {Βόρεια Κίνα) κ ίδρυσε ένα κράτος μαριονέτα το Μαντσουκουό. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted March 20 Share Posted March 20 Πολύ σωστός για τις ονομασίες, χρησιμοποίησα τις σύγχρονες γιατί μας διαβάζουν και millennials. Εδώ μπορεί να δεί κανείς αυτό που λέμε: Μου κάνει εντύπωση αυτό που λες για το ότι τα combi liners ή φορτηγοπόσταλα μιας και πιάσαμε την ορολογία έπαιρναν μόνο 12 επιβάτες. Έχω την αίσθηση πως ήταν ανάλογα το design, υπήρχε τότε κάποιος κανονισμός που να τα περιόριζε στους 12 επιβάτες? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 20 Author Share Posted March 20 (edited) Πολύ κατατοπιστικός ο χάρτης! Έχω την αίσθηση ότι γιά τα όποια παιδιά διαβάζουν δεν λέμε κάτι το ουρανοκατέβατο κ καλό είναι να δίνουμε ερεθίσματα! Όχι δεν είναι θέμα design,ισχύει ό,τι ισχύει στα ρο-ρό σήμερα Κάποια box ships παίρνουν ή τουλάχιστον έπαιρναν μέχρι πρόσφατα έως 12 επιβάτες γιατί απλούστατα κάνουν ό,τι έκαναν τα φορτηγά γραμμής.Είναι ο ιδανικός τρόπος γιά τον καραβολάτρη (αυτόν που έχει χρόνο) να ζήσει "από μέσα" την λειτουργία ενός φορτηγού πλοίου! Edited March 20 by Nick the Greek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 22 Author Share Posted March 22 M/V ASAMA MARU Nippon Yusen Kaisha,Tokyo υπερωκεάνιο Μitsubishi,Nagasaki 1929 16975 grt 177.7x21.9x13 m 4 Sulzer 19100 bhp 21.0 kts Eπιβάτες 822 Γραμμή Γιοκοχάμα-Σαν Φρανσίσκο 09/1937 Ενώ ήταν στο ναυπηγείο Taikoo στο Χόνγκ Κονγκ παρασύρθηκε κ προσάραξε λόγω τυφώνα 03/1938 Ανελκύστηκε κ επισκευάστηκε επί 6 μήνες 1938 Στην ίδια γραμμή 1941 Επιτάχθηκε ως οπλιταγωγό 1944 Βυθίστηκε από αμερικάνικο υποβρύχιο στη Νότια Σινική θάλασσα πηγή ship photos M/V TATSUTA MARU Nαυπήγηση 1930 4 Sulzer 20000 bhp 20.93 kts 1938 Aπόδοση του ονόματος ως ΤATUTA MARU 1941 Επιτάχθηκε ως οπλιταγωγό 1943 Βυθίστηκε από αμερικάνικο υποβρύχιο NA του Τόκυο Eπίσημη καρτ ποσταλ Αδελφά με το ανωτέρω,ΥΠΕΡΟΧΑ πλοία! M/V CHICHIBU MARU Nippon Yusen Kaisha,Tokyo υπερωκεάνιο Υοkohama Dock,1930 17526 grt 178.0x22.6x13.0 m 2 B&W 20900 bhp 21.48 kts Επιβάτες 817 Γραμμή Γιοκοχάμα-Σαν Φρανσίσκο 1938 Απόδοση του ονόματος ως ΤΙΤΙΒU MARU 1939 Mετονομασία σε KAMAKURA MARU 1941 Eπιτάχθηκε ως οπλιταγωγό Κατά διαστήματα πλωτό νοσοκομείο 1943 Βυθίστηκε από αμερικάνικο υποβρύχιο κοντά στο νησί Lagayan,Φιλιππίνες Κονταδελφό με τα 2 προηγούμενα πλοία Πηγή ship photos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted March 23 Share Posted March 23 Ομορφότατα όντως, πλώρες για τον ωκεανό. Να πούμε και μια άλλη μικρή λεπτομέρεια, μια και παραθέτεις πλοία της ΝΥΚ. Το συνθετικό "Yusen" στο όνομα της εταιρείας είναι το αντίστοιχο RMS, δηλαδή Royal Mail Ship που είχαν σε παλιότερες δεκαετίες τα παλιά liners της Cunard αλλά και άλλων εταιρειών. Σήμαινε δηλαδή πως η εταιρεία κατείχε συμβόλαιο από την κυβέρνηση για τη μεταφορά του ταχυδρομείου, πράγμα το οποίο επεδείκνυαν περήφανα. Μια άλλη λεπτομερειούλα τώρα που το σκέφτομαι είναι πως η σύγχρονη ονομασία είναι ΝΥΚ, παλαιότερα έβλεπε κανείς το όνομα και σαν ΝΥΚΚ, δηλαδή Nippon Yusen Kabushiki Kaisha. Υποθέτω το δεύτερο Κ εξαφανίστηκε για λόγους marketing, πάντως Kabushiki Kaisha σημαίνει Ltd απ' ότι έμαθα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 24 Author Share Posted March 24 (edited) A με την αρρώστεια μας έχω εντρυφήσει στα γιαπωνέζικα Είναι το αντίστοιχο του αγγλικού mail steamship company ,Kai κ Ηai στα κινέζικα είναι η θάλασσα,kaisha ναυτιλιακή Όσο γιά το ταχυδρομείο υπήρχε κ αντίστοιχο ελληνικό RHMS Royal Hellenic Mail Ship Tα υπερωκεάνεια του Χανδρή το είχαν σίγουρα Η λέξη ποστάλι βγαίνει από το post δλδ ταχυδρομικο πλοίο επειδή τα επιβατηγά που έκαναν γραμμή έπαιρναν το ταχυδρομείο Ανέκαθεν το ακρωνύμιο ήταν ΝΥΚ φαίνεται κ στις επίσημες παλιές κάρτες που ανεβάζω αν κ το Κabushiki το έχω δει στον τίτλο της εταιρείας Κολοσσοί αυτή κ η Μitsui OSK (Osaka Sozen Kaisha) Line,αναπολώ με νοσταλγία την εποχή πριν την κοντεϊνεροποίηση που στο λιμάνι του Πειραιά υπήρχαν ταυτόχρονα 1-2 από εκείνα τα πανέμορφα general cargo liners των εταιρειών αυτών. Κ επειδή οι άνθρωποι σέβονται την ιστορία κ την παράδοσή τους,η ΝΥΚ Line έχει ένα πολύ ενδιαφέρον μουσείο κ επισης υπάρχει το ΗΙΚΑWA MARU από τα ελάχιστα που γλύτωσαν από τον πόλεμο κ διατηρείται σε πολύ καλή κατάσταση ως πλοίο μουσείο ¨Οποιος μπορεί να τα επισκεφθεί,αξίζει! Edited March 24 by polmyt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now