Jump to content
Shipfriends

Βλάβες στροφάλου


Recommended Posts

Με αφορμη την Ποπαρα χτες, αλλα και τον Πηγασο το καλοκαιρι, ειπα να κανω καμια δυο ερωτησεις (παλι αποριες:P ) για την βλαβη αυτη που μαστιζει τα (παλια κυριως) ακτοπλοϊκα.

Απο οτι εχω ακουσει η βλαβη αυτη (παρα την αντιθετη εντυπωση που εχουμε) δεν ειναι τυχαια. Δεν ειναι σαν το λαστιχο που παθαινει το αμαξι. Συνηθως αρπαζουν στροφαλο οι μηχανες οταν τα κουζινετα στηριξης ειναι φθαρμενα (ξεχαρβαλωμενα). τοτε δεν υπαρχει η σωστη γωνια και καποια στιγμη ερχεται το μοιραιο.

πριν 6 χρονια νεαρο (οχι νεοτευκτο) πλοιο της αδριατικης επαθε στροφαλο ενα μηνα μετα την ετησια. ο λογος ηταν οτι δεν ειχαν αλλαχτει τα κουζινετα γιατι ηταν ακριβα και το βαπορι εμεινε 2 μηνες εκτος στην αρχη της σαιζον.

Μια πλημμελως συντηρημενη μηχανη που ζοριζεται διαρκως μπορει να εχει τετοια καταληξη.

Υπαρχουν και περιπτωσεις που ο συχνες βλαβες στροφαλου οφειλονται σε κακο σχεδιασμο αξονων και αποληξεων τους ή καμια φορα και σε καποιο ατυχημα.

Επειδη δεν ειμαι μηχανικος και δεν εχω μηχανικες γνωσεις δεν επιμενω για την ορθοτητα των παραπανω, απλα ελπιζω κανεις γνωστης να τσιμπησει και να μας ανοιξει τα ματια.

Link to comment
Share on other sites

Για τα τεχνικά ζητήματα των μηχανών υπάρχει ενα μαγικό site που εξηγεί τα πάντα: www.marinediesels.co.uk ψάχτε το, αξίζει.

Δείχνει τα πάντα, απο το πως κατασκευάζεται ενας καινούριος στρόφαλος μέχρι τη διαδικασία αντικατάστασης στροφάλου αναλυτικά με φωτογραφίες.

Δυστυχώς δεν μπορώ ούτε να ανεβάσω φωτογραφίες απο εκει ούτε να δωσω ακριβές link γιατι το site το απαγορεύει.

Link to comment
Share on other sites

δεν είναι και το πιο καλό παράδειγμα αυτό που θα πω αλλά και τα δύο μηχανές είναι!!

επί δυο χρόνια ήμουν πορωμένος με το δίχρονο μηχανάκι μου και γιαυτό έμαθα κάποια βασικά πράγματα περί μηχανικής.

όταν το είχα μεγαλώσει το πιο βασικό πράγμα που φοβώμουν ήταν τα ρουλεμάν. Λόγω της αρκετά μεγαλύτερης πίεσης που ασκείτε στον στρόφαλο είναι λογικό να δέχετε μεγάλες φθορές. Είναι από τα εξαρτήματα που καταπονείτε περισσότερο. Επίσης για να αλλαχτούν τα ρουλεμάν (εγώ πλήρωσα 80 ευρώ!) εκτός ότι είναι ακριβά πρέπει να ανοιχτεί όλη η μηχανή όπου και αυτό θέλει πολύ δουλειά και ώρα. Τέλος είναι μια διαδικασία ακριβίας γιατί και αν μπει έστω και λίγο στραβά θα έχει μεγάλες επιπτώσεις στις επιδόσεις και στην αντοχή της μηχανής.

συνεπώς χωρίς να ξέρω τι γίνετε στα πλοια και βλέποντας το site που έδωσε ο φίλος, φαντάζομαι ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει και στα πλοία. Αν αναλογιστούμε το μέγεθος των μηχανών καταλαβαίνουμε εύκολα γιατί δεν αλλάζοντε. Από την στίγμη μάλιστα που τα ρουλεμάν και ο στρόφαλος δεν μειώνουν τις επιδόσεις (ίσως ελάχιστα) δεν αλλάζοντε με την ελπίδα να αντέξουν....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Στην Ελλαδα φιλτατε δεν εχει γινει καμια σοβαρη προσπαθεια να εξηγηθουν στους επιβατες ορισμενα τεχνικα θεματα οχι τοσο εξειδικευμενα οπως αυτο που καταπιανεσαι.
Ο στροφαλος δεν παυει και αυτός να ειναι ενα ζωτικό εξαρτημα οπως και τοσα αλλα.
Οι ζημιές που παρουσιάζονται τα λεγομενα αρπαγματα δεν ειναι απορροια των κουζινετων στηριξης διοτι απλα ο χαρακτηρισμός τους ειναι ατυχης απο το γεγονός οτι ο στροφαλος αλλοτε στηριζεται και αλλοτε "κρεμεται" εξαρτώμενος απο τον σχεδιασμο της μηχανης.
Οι στροφαλοι που στηριζονται στην βαση της μηχανης(bed plate) ειναι λιγοτεροι στις τετραχρονες προωστηριες παρα στις διχρονες προωστηριες.
Περισσοτερο στις τετραχρονες μηχανες, οπως αυτες των επιβατηγων οχηματαγωγων πλοιων, οι στροφαλοι κρεμονται στο block της μηχανης με τα λεγομενα καλυματα κουζινετων βασεως(bearing shadles) των οποιων οι ελευθερίες ειναι πολυ λεπτες προκειμενου ο στροφαλος να αποφύγη τις δυναμικες ταλαντωσεις κατα την διάρκεια της λειτουργίας.ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΠΑΓΜΑ ΤΟΥ ΣΤΡΟΦΑΛΟΦΟΡΟΥ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΩς ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΟΥ.Κοντολογις η δυναμικη ταλαντωση μετα την πλημελη επιθεωρηση των καλυματων των κουζινετων(δεν μετρηθηκαν οι ελευθεριες δεξια και αριστερά) σε συνδυασμό με κουζινέτα τα οποία εχουν αρκετές ωρες λειτουργία.
Δεν θα διαφωνησουμε οτι μερικοί τύποι της πληροφορικής γινονται οικονομολογοι προκειμενου να "γλυτωσουν" λεφτα.
Μιλήσαμε για το αρπαγμα των κυριων τριβεων,αλλα δεν ειπαμε τιποτε για το αρπαγμα των κουζινετων των ποδων των διωστηρων(μπιελες) εδω ευθυνεται η κατασταση του κατω μερους του διωστηρα που βρισκεται και το κουζινετο της μπιελας δηλαδη δεν μετρηθηκε σωστα η "οβαλοτητα" στη γλωσσα των μηχανικων η σφιχτηκε ο διωστηρας χωρις τις απαιτούμενες προδιαγραφες συσφιξεως.
Αυτες ειναι περιληπτικα μερικές εξηγησεις στο θεμα που σε προβληματισε
φιλικωτα
scaner



 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Κυριοι, επειδη υπηρξα επαγγελματιας μηχανικος, Θα προσθεσω καποια πιθανον χρησιμα στοιχεια.Θα θεωρhσω τη συγκριση με το διχρονο βενζινοκινητηρα -οχι ακυρο- αλλα πολυ μακρια απο το τροπο λειτουργιας αυτων των μηχανων.Ολοι οι πετρελαιοκινητηρες κατ αρχην, εχουν τεραστια συμπιεση (λογοι27/1, 25/1 κλπ) συγκριτικα με τους βενζινοκινητους που δεν μπορουν να υπερβουν χωρις το φαινομενο προαναφλεξης το 13/1, και αυτος ειναι ο λογος που εχουν τριπλασια θερμοδυναμικη αποδοση (χρειαζονται πολυ μικροτερη ποσοτητα καυσιμου για το ιδιο εργο).Τα μειονεκτηματα του,ειναι πως αυτη η συμπιεση φθειρει τις βαλβιδες στις εδρες πολυ παραπανω (λογω πιεσης) και χρειαζονται πολυ μεγαλυτερα (σε διαμετρο-πλατος) εδρανα στροφαλου και κομβια μπιελων, περισσοτερο βαρος, και δαπανη ενεργειας για λιπανση.Τα κουζινετα (μεταλλα αντιτριβης) υπαρχουν σε ολους τους κινητηρες υψηλης αποδοσης (ολοι οι diesel, ολα τα αυτοκινητα ολες οι ισχυρες πολυκυλινδρες μοτ/τες και ολα τα αγωνιστικα με ελαχιστες εξαιρεσεις)η συμπιεσης γιατι εχουν μεγαλη επιφανεια πεδησης συγκριτικα με τη σημειακη των ρουλεμαν.Θεωρητικα, ο στροφαλος και οι μπιελες δεν ερχονται σε επαφη με το κουζινετο διοτι παρεμβαλλεται ενα φιλμ λαδιου υπο πιεση.ο κορμος της μηχανης ειναι κομμενος εγκαρσια και μετα τρυπημενος, και ο επεξεργασμενος στροφαλος τοποθετειται.μετριωνται οι αστοχιες της κατασκευης και τοποθετουνται κουζινετα σε καθε εδρανο, τετοιου παχους ωστε ολα τα σημεια περιστροφης να εχουν ιδιες ανοχες (του κατασκευαστη) και να ειναι εντελως παραλληλος(ωστε να παταει ισια)με το κορμο. το λαδι διοχετευεται μεσα απο το στροφαλο και εκτωνωνεται στα εμβολα απο ενα μπεκ στις μπιελες.οταν οι ανοχες μεγαλωσουν (φθορα) πεφτει η πιεση λαδιου και επειδη ο στροφαλος χανει την παραλληλια του επυταγχυνεται η φθορα.Τα μειονεκτηματα αυτων των κινητηρων ειναι πως χρειαζονται ισχυρες αντλιες λαδιου ("τιγκαρουν" με λαδι ανοχες εκατοστων του χιλιοστου) και απορροφουν ιππους, και ιδιεταιρη δυσκολια στην επισκευη (εννοειται πως η απωλεια πιεσης λογω βλαβης αντλιας η ελλειψης λαδιου συνεπαγεται σε ακαριαια καταστροφη "κολλημα" και στριψιμο κουζινετων του κινητηρα).απο την αλλη ειναι μονοδρομος σε τετοιες κατασκευες, και εχουν τη μεγιστη διαρκεια ζωης ευοσων συντηρηθουν και επισκευαστουν σωστα.

Edited by PIANOMAN
Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Αληθευει οτι εχουμε μεγαλη ζημια σε κυρια μηχανη και απομακρυνθηκαν ατομα απο το μηχανοστασιο?

  

Ενταξει δεν ειναι και καμια σπανια μηχανη για να αργησει να βρεθει στροφαλος. Με συντονισμενες ενεργειες μπορει να προλαβει ακομα εχουμε 2 μηνες καιρο.

Δεν ξερω αν γράφω στο σωστό θεμα. Οι απορίες μου ειναι οι εξής: πως μπορεί να προκύψει μια τέτοια βλαβη; Ειναι θεμα συντήρησης και, αν ναι, η βλαβη γινεται αμεσως αντιληπτή η όχι; Ρωτάω γιατι το συγκεκριμενο πλοιο ειναι αρκετό διάστημα εκτος δρομολογίων και οταν εκτελούσε δρομολογια δεν είχε ακουστεί κατι. Η βλαβη δηλαδή διαπιστώθηκε κατα τη διάρκεια της ακινησίας η παρουσιάστηκε σε κάποια δοκιμή;

Ευχαριστω

Link to comment
Share on other sites

Από όσο καταλαβαίνω το πρόβλημα παρουσιάστηκε κατά την διαδικασία των δοκιμών. Οπότε δεν πρέπει να υπήρχε κάποιο πρόβλημα στη διάρκεια των ταξιδιών του. Συνήθως οι ζημιές προέρχονται από ανθρώπινα λάθη όταν γίνεται η συντήρηση κανονικά!

Link to comment
Share on other sites

Από όσο καταλαβαίνω το πρόβλημα παρουσιάστηκε κατά την διαδικασία των δοκιμών. Οπότε δεν πρέπει να υπήρχε κάποιο πρόβλημα στη διάρκεια των ταξιδιών του. Συνήθως οι ζημιές προέρχονται από ανθρώπινα λάθη όταν γίνεται η συντήρηση κανονικά!

Ακριβως..αν ηταν θα παθαινε κατι τετοιο θα το παθαινε σε καποιο ζορισμα εν πλω....Εδω,η περιπτωση ηταν λιγο αναπαντεχη..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...