Jump to content
Shipfriends

Πλοία με καύσιμο την Μεθανόλη (CH3OH)


Recommended Posts

On 12/9/2021 at 3:10 PM, Z.Gk. said:

η Maersk φαίνεται ότι δεν χαμπαριάζει τίποτα.

Κάνει χρήση της δεσπόζουσας θέσης της και σύμφωνα με ανακοίνωση της θα προχωρήσει στην κατασκευή 8 νέων πλοίων μεταφοράς 16.000 εμπορευματοκιβωτίων (δεν ξέρω γιατί, αλλά μου αρέσει να γράφω την ελληνική λέξη...),  στο Hyundai Heavy Industries, με παράδοση του πρώτου εξ αυτών το πρώτο τρίμηνο του 2024. Τα πλοία θα μπορούν να κινηθούν και με μεθανόλη, γεγονός που θα συμβάλει στη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας.

Όσοι διαβάσετε την ανακοίνωση, παρατηρήστε πως συνδυάζει την επιλογή της με τις απαιτήσεις κορυφαίων εταιρειών που χρησιμοποιούν τα πλοία της για τη μεταφορά των προϊόντων τους. Θα λέγαμε ότι έχουμε μια "ολιστική" προσέγγιση και πως το ζήτημα της αειφορίας και της προστασίας του περιβάλλοντος είναι άμεσα συνδεδεμένο και με την εξασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της εταιρείας.

 

 

 

On 6/24/2021 at 3:30 PM, Nick the Greek said:

Το Stena Germanica κατέκτησε άλλη μια πρωτιά στον τομέα της περιβαλλοντικής καινοτομίας. Κατέστη το πρώτο πλοίο που έκαψε blue methanol, μεθανόλη δηλαδή που έχει παραχθεί στη Σουηδία από το CO2 που εξέπεμψαν βιομηχανίες παραγωγής προιόντων ατσαλιού. Με λίγα λόγια πρόκειται για πλήρως ανακυκλωμένο καύσιμο. Τα γράφεις ή τα διαβάζεις αυτά και νομίζεις πως οι άνθρωποι ζούν στο Άλφα του Κενταύρου.. Είναι losers όμως όπως οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι και ζηλεύουν τον ήλιο και τα μπιτσόμπαρα μας:D

 

On 10/7/2022 at 2:22 PM, Nick the Greek said:

Μια άλλη εξέλιξη στον τομέα των καυσίμων του μέλλοντος που βλέπω τους τελευταίους 2-3 μήνες, είναι πιο έντονο ενδιαφέρον για τη μεθανόλη (CH3OH). Το πρώτο βήμα το έκανε η Maersk με την παραγγελία συνολικά 19 νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σχεδόν όλα στο μέγεθος 16-17 χιλιάδες TEU. Κάποια από αυτά είχαν ήδη παραγγελθεί πέρυσι ενώ πολύ πρόσφατα έγινε και νέα παραγγελία. Γι αυτούς φυσικά είναι ευκολάκι σχετικά, από την στιγμή που γνωρίζουν τα λιμάνια που θα πιάνουν τα πλοία τους και μπορούν ασφαλώς να επενδύσουν και στη σχετική υποδομή σε ξηρά και θάλασσα. Στα ποντοπόρα(dry και tankers) δεν είναι τόσο εύκολο. Παρ' 'ολ' αυτά, την ίδια στιγμή, τουλάχιστον 2 μεγάλοι Έλληνες πλοιοκτήτες εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο της μεθανόλης. Οπότε αρχίζει να κινείται το πράγμα.  

.

Oπως διαβαζουμε στη LLoyd's List, η Cargill, σε συμπραξη με τη Mitsui και το γιαπωνεζικο ναυπηγειο Tsuneishi, ξεκινουν την κατασκευη δυο Kamsarmax, που θα καινε (και) μεθανολη.

O αρχικος σχεδιασμος ηταν για εξι πλοια, αλλα εκτιμωντας τις τρεχουσες συνθηκες της αγορας, ξεκινουν με δυο.

Η Cargil ειναι απο τους μεγαλυτερους ναυλωτες πλοιων στον κοσμο και η Mitsui περαν του οτι ειναι απο τους μεγαλυτερους πλοιοκτητες, ειναι "παντρεμενη" με την Cargill στο κομματι των πλοιων με εναλλακτικα και πρασινα καυσιμα.

Ο Jan Dieleman προεδρος της Cargill Ocean Transportation εκανε δηλωσεις, οπου το ζουμι ειναι το εξης:

Αφου εξεταστηκαν διαφορετικες εναλλακτικες ως προς την κατασκευη (και κινεζικα ναυπηγεια), επελεγησαν οι δυο συγκεκριμενοι συνεργατες (partners), λογω της μακροχρονιας συνεργασιας, αλλα και λογω της αποδεδειγμενης θελησης των συγκεκριμενων ναυπηγειων να προχωρησει η κατασκευh των συγκεκριμενων πλοιων και να ξεπερασθουν τα εμποδια (γινεται εκτενης αναφορα στις δυσκολιες που θα αντιμετωπιζαν στην Κινα).

Η κατασκευη των συγκεκριμενων πλοιων εχει κοστος 15% παραπανω απο ενα κλασικου σχεδιασμου kamsarmax, αλλα η Cargill το επωμιζεται, γνωριζοντας οτι ειναι ενα κοστος που βαραινει οσους κανουν την πρωτη κινηση και αυτο γιατι  θελουν να δωσουν τελος σε μια μακρα περιοδο επιφυλαξης και δισταγμου, τοσο εσωτερικα οσο και στον κλαδο γενικοτερα, σχετικα με τις παραγγελιες πλοιων με εναλλακτικα καυσιμα.

Η εταιρια ειναι σιγουρη οτι θα πετυχει το εγχειρημα, γιατι μεγαλο κομματι της πελατειας της ειναι προθυμο να μοιραστει το επιπλεον κοστος για καθαροτερα καυσιμα. Θεωρουν επισης οτι λογω του τεραστιου ογκου αγροτικων προϊοντων και τροφιμων που διακινουν, θα μπορουν να παρεχουν τη μεθανολη που απαιτειται ευκολοτερα

Η μεθανολη το 2022, ηταν το δευτερο δημοφιλεστερο εναλλακτικο καυσιμο μετα το φυσικο αεριο.

 

Συγχωρεστε μου λιγο τη δομη του κειμενου, γιατι την μεταφραση την εκανα χωρις μεταφραστη και την περιληψη μονος μου.

Διαβαζοντας αυτα, θυμαμαι μια προσφατη συζητηση μας και στενοχωριεμαι.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ας πούμε και κάποια πρώτα στοιχεία σχετικά με τη μεθανόλη. Τη δεδομένη χρονική στιγμή βασικό πλεονέκτημα της χρήσης του εν λόγω καυσίμου είναι το ότι είναι σχετικά εύκολο στη χρήση, ήδη υπάρχουν SOPs(Standard Operating Procedures) για τη χρήση του που μειώνουν το όποιο ρίσκο μόλυνσης ή ανάφλεξης(σε αντίθεση με την αμμωνία επί παραδείγματι) αλλά φυσικά και το ότι υπάρχουν και οι εξειδικευμένες μηχανές πλοίων που είναι χτισμένες έτσι ώστε να καταναλώσουν το εν λόγω καύσιμο. Για να δώσω και μια τάξη μεγέθους όσον αφορά την επένδυση, το επιπλέον κόστος παραγγελίας ενός τέτοιου πλοίου(dual fuel) σε σύγκριση με ένα που καίει συμβατικό καύσιμο, πηγές του ταραφιού το ανεβάζουν γύρω στο τάλιρο. Εκατομμύρια δολλάρια. Αυτό συνίσταται στην εξειδικευμένη μηχανή, διαφορετικές σωληνώσεις, αντλίες αλλά και δεξαμενές καυσίμων μαζί με τα coatings τους.

 

Ένα άλλο ερώτημα είναι η ευρεία διαθεσιμότητα της μεθανόλης ανά τον πλανήτη. Αυτό είναι και το πιο δύσκολο αυτήν τη στιγμή. Η Maersk που παραγγέλνει βαπόρια αβέρτα, την ίδια στιγμή έχει εξαγοράσει 1-2 εταιρείες εμπορίας και παραγωγής έτσι ώστε να εξασφαλίσει τα νώτα της και να είναι σίγουρη πως τα πλοία της δε θα ξεμείνουν. Από την άλλη όμως δε χρειάζεται και καμιά τρομερή υποδομή απ΄ ότι ακούω. Όπως καταλαβαίνει κανείς, πέρα από την εξειδίκευση που χρειάζεται σε επίπεδο προσωπικού και τις υποδομές, για ένα μελλοντικό ελληνικό ακτοπλοικό που θα διαθέτει αυτήν την τεχνολογία είναι απαραίτητο να υπάρχει και κάποιο χρηματικό κίνητρο από την πλευρά του Κράτους.

Link to comment
Share on other sites

Περί μεθανόλης συνέχεια, με σημερινά νέα να αναφέρουν ότι η Hyundai Samho Heavy Industries μαζί με την HJ Shipbuilding and Construction, έχουν μια επίσημη παραγγελία από την Hyundai Merchant Marine(HMM) για συνολικά 9 πλοία των 9,000 TEU που θα έχουν καύσιμο τη μεθανόλη. Η συνολική παραγγελία είναι αξίας 1.11 δισεκατομμυρίων δολααρίων και συνάδει με την γενικότερη κινητικότητα και ενδιαφέρον σε σχέση με το συγκεκριμένο καύσιμο. Βέβαια γι αυτούς σαν liner operators και με συγκεκριμένα λιμάνια/χρονοδιαγράμματα, είναι πολύ πιο εύκολο να οργανώσουν το supply chain τους. 

 

Κάτι άλλο σχετικό που ξέχασα να αναφέρω είναι πως η μεθανόλη έχει τη μισή θερμογόνο δύναμη(calorific value) από το παραδοσιακό HFO. Αυτό κατά συνέπεια σημαίνει ότι χρειάζεται διπλή ποσότητα καυσίμου στο θάλαμο καύσης για να παραχθεί το ίδιο ενεργειακό αποτέλεσμα και στην πράξη να έχει επί παραδείγματι ένα πλοίο την ταχύτητα που πρέπει να έχει. Κάτι που είναι ιδιαιτέρως ενδιαφέρον και φαντάζομαι έχει και επίδραση στο σχεδιασμό ενός πλοίου και στη γενική του διάταξη. 

Link to comment
Share on other sites

Είναι εντυπωσιακό το πόσα νέα ακούει πια κανείς σε καθημερινή βάση για τις νέες τεχνολογίες, τα καύσιμα και όλο το πλαίσιο γύρω από τη ναυτιλία. Και πάλι στο προσκήνιο η μεθανόλη σαν καύσιμο, για την οποία σε συνέντευξή του στην Tradewinds κάποιος αναλυτής προερχόμενος από Ολλανδέζικη εταιρεία εμπορίας καυσίμων, λιπασμάτων και bio feedstocks, θεωρεί πως θα απογειωθεί. Ο εν λόγω υπολογίζει την φετινή ζήτηση σε περίπου 300 χιλιάδες τόνους ετησίως. Αριθμός ο οποίος με βάση τις νέες παραγγελίες πλοίων αναμένεται να αυξηθεί 10 φορές και να αγγίξει τα 3 εκατομμύρια τόνους ετησίως, μέχρι το μέσον της δεκαετίας που διανύουμε. Η μεγάλη πλειοψηφία της αύξησης στη ζήτηση αναμένεται να συμβεί εξ’ αιτίας των πολλών πλοίων κοντέινερ που αναμένεται να βγούν στην αγορά. Εδώ στην Ελλάδα που έρχονται τόσα γιγαντιαία κοντέινερ, ακούμε?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Η δημοσιότητα γύρω από την μεθανόλη συνεχίζεται, διάφοροι μεσίτες αναφέρουν σύμφωνα με το splash πως η CMA CGM ενδιαφέρεται για μια σειρά 10 πλοίων των 4 χιλιάδων TEU, η Hapag-Lloyd για 6 πλοία της ιδίας χωρητικότητας και η Cosco για μια σειρά πλοίων των 16 χιλιάδων TEU.

Link to comment
Share on other sites

Άλλα 2 kamsarmax με καύσιμο τη μεθανόλη έχουμε πια σαν επιβεβαιωμένες παραγγελίες. Θα ανήκουν σε μια καινούρια θυγατρική του Δανού πλοιοκτήτη που θα ονομάζεται Lauritzen NexGen Shipping, εταιρεία την οποία η μαμά σκοπεύει να χρησιμοποιήσει σαν όχημα επενδύσεων σε πλοία νέων τεχνολογιών, και σαν όχημα για πιό εύκολη είσοδο σε κανένα χρηματιστήριο στο μέλλον, θα πω εγώ. Τα πλοία έχουν παράδοση το 2026 και ο ευτυχής ναυπηγός θα είναι η εγνωσμένης αξίας Tsuneishi Shipbuilding. Τα πλοία θα έχουν προίκα 7ετή ναύλωση από την Cargill. Τάδε έφη Tradewinds.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Το κείμενο περισσότερο με διαφημιστικό των υπηρεσιών που προσφέρει ο DNV είναι, πλήν όμως παίρνουμε μια γεύση από το τι είναι η μεθανόλη και πως θα δουλεύει επάνω σε ένα πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

Να και το πρώτο container ship με καύσιμο τη μεθανόλη, που παραδίδεται από τη Hyundai Mipo. Είμαι πολύ περίεργος να δώ το capacity plan του πλοίου και πιο συγκεκριμένα τα τάνκια των καυσίμων. Με δεδομένο πως η μεθανόλη έχει πολύ περισσότερο όγκο από το κλασσικό heavy fuel oil, έχει μεγάλο ενδιαφέρον το πως το χειρίζονται αυτό οι σχεδιαστές του. 

 

photo-ap-moller-maersk-140447.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Άλλα 8 x 8,000 TEU πλοία παρήγγειλε η Maersk, dual fuel με δεύτερο καύσιμο τη μεθανόλη. Αυτήν τη φορά η παραγγελία πάει στο Zhangzijiang Shipbuilding και είναι συνολικού ύψους 1.38 δισεκατομμυρίων δολλαρίων. Προβλεπόμενη παράδοση τέλη 2025 μέχρι και 2026.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Οι παραγγελίες στην Tsuneishi για kamsarmax bulk carriers με διπλό καύσιμο(συμβατικό και μεθανόλη) έφτασαν τις 13. Πέραν των 2 της Cargill και των 2 της Lauritzen, έχουν επιβεβαιωθεί άλλες 9 παραγγελίες χωρίς το ναυπηγείο να αποκαλύψει τους παραγγέλοντες. Βάλε και ένα ultramax bulk carrier, έρχονται πολλά τέτοια πλοία.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμο τη μεθανόλη συνεχίζονται με καταιγιστικό ρυθμό. Τον επόμενο γύρο τον κερνάει η Ταιβανέζικη Evergreen η οποία παρήγγειλε 24 πλοία των 16 χιλιάδων TEU. Η τιμή υπολογίζεται ανάμεσα στα 180 και 210 εκατομμύρια δολλάρια το καθένα, με μια μέση τιμή η συνολική αξία της παραγγελίας ξεπερνά τα 4.4 δισεκατομμύρια δολλάρια. Από τα 24 πλοία τα 16 θα κατασκευασθούν στην Samsung Heavy Industries και τα υπόλοιπα 8 στο Nihon Shipyard.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Συνολικά 8 x 9,200 TEU με καύσιμο τη μεθανόλη παρήγγειλε και η CMA CGM. Το ναυπηγείο είναι το Shanghai Waigaoqiao και η συνολική αξία της παραγγελίας αγγίζει το 1 δισεκατομμύριο δολλάρια. 

Link to comment
Share on other sites

Εκτός από το PYXIS OCEAN που ξεκίνησε να ταξιδεδευει με τη βοηθεια του ανεμου και τη συμπραξη Cargill Mitsui για δυο methanol ready kamsarmax, η Cargill προχωρα σε ενα ακομη πειραματικο εγχειρημα, για την απεξαρτηση απο τα ορυκτα καυσιμα και τον ανθρακα.

H Cargil, oι Lloyd's, η Minerva Dry και το κινεζικο ναυπηγειο Nantong Cosco (nacks) προχωρουν στο σχεδιασμο και τη ναυπηγηση ενός kamsarmax που θα είναι και methanol ready και θα μπορει να φορεσει και ροτορες για να εχει και τον ανεμο για προωση. Η διαφορα με προηγουμενα project μεθανολης, ειναι οτι θα σχεδιαστει και θα κατασκευαστει για να έχει κυριο καυσιμο τη μεθανολη και θα γινουν εν συνεχεια, κατα το σχεδιασμο και την κατασκευη, οποιες προσθηκες ειναι απαραιτητες για να καιει και αλλα καυσιμα.

Έγιναν ο σχετικες πανηγυρικες ανακοινωσεις κλπ. Τι να πρωτοσχολιασει κανεις; Οτι ολοι οι εμπλεκομενοι εχουν ειδικα τμηματα καινοτομιας, για την απεξαρτηση απο τα ορυκτα καυσιμα και τον ανθρακα; Οτι πανε πάντα ένα βήμα μπροστά από τους κανονισμούς και τις απαιτήσεις της νομοθεσίας; Ότι η Κίνα αποκτά τέτοια τεχνογνωσια στον τομέα (και σε αυτόν), που θα είναι απαγορευτικό να την απομονωσεις γεωπολιτικά; Ότι στην ακτοπλοΐα κάνουν safari για εξαιρέσεις και παρατάσεις;

Τεσπα...

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Η Maersk Line μας δίνει μια γεύση από το πως δείχνει ένα από τα καινούρια της πλοία των 16,200 TEU που χτίζονται στη Hyundai και θα καίνε μεθανόλη.

Maersk-780x470.jpg

 

Όπως βλέπετε όλο το κομοδέσιο είναι μπροστά και το μοναδικό φουγάρο βρίσκεται πρύμα και αριστερά. Είμαι πολύ περίεργος όσον αφορά το tank configuration του πλοίου για τον απλούστατο λόγο ότι η μεθανόλη έχει διπλάσιο όγκο από το κανονικό καύσιμο. 

Link to comment
Share on other sites

Εγώ απορώ πως αφού το κομοδέσιο είναι πλώρα, δεν κάνουν όλο τον καθρέφτη αεροδυναμικό (όπως πχ τους Αίολους) ούτως ώστε να έχει μικρότερη αντίσταση=μικρότερη κατανάλωση. 

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω λόγο της θάλασσας που ενδέχεται να συναντάει σε σχεση με τα ταχυπλοα. Αν σκάσει το κύμα πανω λαμαρίνα με κλίση όπως των αιολων θα φέρει όλο το νερό πάνω στη γέφυρα.

Link to comment
Share on other sites

Καλα και ετσι που ειναι θα πηγαίνει, εγγυημένο αυτό.

Στα Χ bow λογικα επειδή είναι όλη η μπροστα γάστρα διαφορετικά σχεδιασμένη, θα υπάρχει πρόβλεψη για μετριασμο του φαινομένου.

Link to comment
Share on other sites

Από τη στιγμή που η βιομεθανόλη που χρησιμοποιούν είναι διαθέσιμη σε λίγα ευρωπαικά λιμάνια και μονάδες παραγωγής μεθανόλης να χτίζονται σε μερικές χώρες, για την ώρα εννοείτα πως θα καίνε M.G.O. ως επι το πλείστον. Με τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα τα επόμενα χρόνια θα δούμε και αλλαγές στη διάταξη - χαραkτηρισμό δεξαμενών και δικτύων. Οι μηχανές είναι έτσι κι αλλιώς διπλού καυσίμου από το σχεδιασμό τους.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μια Κυπριακή ναυτιλιακή εταιρεία με ιστορία σε τεχνολογικές καινοτομίες, εκπορευόμενες από τον ναυπηγό στο επάγγελμα ιδιοκτήτη της, το πάει ένα βήμα παρακάτω. Είναι πια πολύ κοντά στην παραγγελία νομίζω ultramax πλοίων με καύσιμο τη μεθανόλη. Όπως βλέπετε και στο λινκ, το σχέδιο του πλοίου έχει λάβει έγκριση από τον ABS οπότε φαντάζομαι πως αυτό που λείπει για να πέσει η παραγγελία είναι ναύλωση σε κάποιον οίκο του εξωτερικού. Ο πλοιοκτήτης ονομάζεται Φίλης και είναι γνωστός για τις τεχνολογικές του καινοτομίες.  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...