Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Είχε αναρτηθεί σε ένα blog στις 13 Αύγουστου 2009 και είχε δημοσιευτεί στο περιοδικό ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ στο τεύχος 198, μηνός Οκτώβριου 2009 κάποια σχόλια για τη δήλωση του τότε πλοίαρχου του Κρήτη ΙΙ, cpt Διαμαντή Παπαγεωργίου στο αφιέρωμα του Κρήτη ΙΙ από το περιοδικό κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στη γραμμή Χίου Μυτιλήνης, που ουσιαστικά καταρρίφτηκε ο μύθος για το λιμάνι της Χίου.B)

Εδώ μπορείτε να δείτε το πλήρες άρθρο με το τίτλο: Ο γιαλός είναι στραβός

Μάλλον η απάντηση δόθηκε από τον ίδιο το πλοίαρχο όταν φέτος κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του πλοίου Αριάδνη έτυχε να είναι δεμένο με απαγορευτικό το Μυτιλήνη στη γωνία του λιμανιού της Χίου (11/12/09) και έτσι αναγκάστηκε το Αριάδνη να δέσει στη μεσαία προβλήτα της Χίου. Όποτε τα +30 μέτρα περιθώριο μάλλον ήταν εφικτός στόχος!! Γιατί το Αριάδνη (195.95m) είναι μεγαλύτερο περίπου 4 μέτρα από το Κρήτη ΙΙ (191,80m), συν τα 22,4m πλάτος του Μυτιλήνη και τα λίγα μέτρα που γύρισε η πλώρη του Αριάδνη από τη πλώρη του Μυτιλήνη μας κάνουν τα +30 μέτρα!!!:)

Μπορείτε να δείτε τη μανούβρα του Αριάδνη στη Χίο, με τη παρουσία του Μυτιλήνη στο λιμάνι στις 11/12/09 και την επόμενη ημέρα που δεν ήταν και η πλώρη του φάνηκε σαν είχε καβαλήσει τα κτίρια δίπλα από τη προβλήτα!!!

εχω την εντυπωση πως τα 30 μετρα που λεει ο καπτεν του αριανδη δεν ειναι στο πλατος του λιμανιου αλλα στο μηκος του!τι εννοω...οτι στις φωτο που μας δειχνει ο Π100 ετσι κ αλλιως ειναι εκμεταλευσιμα απο ολα τα πλοια αφου εκει γυριζουν ολα αναλογα με τις ελκτικες τους ικανοτητες...τα 30μετρα λοιπον ειναι αυτα που χρισοιμοποιηθηκαν οταν το πλοιο εκανε δεξια στροφη στο λιμανι που γινεται περιπου στο μεσον του λιμανιου κ αριστερα δηλαδη εκει που φτανει η πλωρη των πλοιων οταν κανουν την συνιθησμενη μανουβρα τους!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 242
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Εγω νομιζω οτι αν πας με τετοιο βαπορι να κανεις δεξια εκει που λες θα φανε οι προπελες μαστιχουλα χιωτικη ;)

Δες τα βυθισματα στο λιμανι πως ειναι στο σημειο που λες. Ο Χαρτης ειναι του 2009

Υπολογισε οτι το βαπορι με 6.5-7 μετρα βυθισμα για να γυρισει χωρις προβλημα θελει απο 7.5-8 μετρα και πανω βυθισμα

Το κοκκινο βελακι ειναι περιπου 196 μετρα ;)

post-23-128326989099_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

ενταξει συμφωνω με τα λεγομενα σου αλλα κ στα 30 μετρα πιο πισω οπως το λεει ο Π100 παλι στα ρηχα γυρναει αμα βαλεις στο χαρτι την κινηση του πλοιου κ την μανουβρα του

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
σημερα εχουμε το δευτερο κρουαζιεροπλοιο της σεζον,το SEABOURN ODYSSEY,που δυστυχως εμεινε κ παλι στην ραδα Ελπιζω τουλαχιστον να μην οφειλεται στους μη ενημερωμενους χαρτες αυτη την φορα αλλα να ηταν επιλογη του πλοιαρχου.

Αμ δε,ενημερωμενους χαρτες δεν εχουμε ακομαB) γιαυτο και στο ODYSSEY συνεχιζει να μενει απ εξω(προχτες παλι).Σε

το βιντεο γινεται λογος για το προβλημα που υπαρχει και πιθανον να εχουν αλλαξει τα βυθισματα(ελπιζω να αυξηθηκαν μετα την παρουσια του ΛΙΣΣΟΣ,του ΚΡΗΤΗ ΙΙ και της ΑΡΙΑΔΝΗΣ:D),ενω
'φανερωνεται' η ειδηση απο εναν μαγαζατορα της παραλιας.

ΥΓ.enas chiotis παρε μπουκαλα και μασκα,θα το μετρησομενε εμεις:rolleyes:B)

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί να μην είναι καλό για την αγορά να μένει το κρουαζιερόπλοιο απέξω, μπορεί να είναι ανεύθυνη η ΥΥ ένα χρόνο μετά την βυθομέτρηση να μην έχει επικαιροποιήσει τους χάρτες, όμως:

Ποιος μας λέει ότι και να είχε τους νέους χάρτες θα τολμούσε να βάλει το πλοίο μέσα ο ξένος πλοίαρχος; Τελικά μήπως δεν είναι θέμα βυθίσματος αλλά θέμα μήκους; 198 μέτρα μήκος καινούργιο πλοίο εγώ δεν θα το έβαζα στο λιμάνι της Χίου. Σκεφτείτε ένα λάθος πόσο μπορεί να κοστίσει στην εταιρεία τόσο για το πλοίο, για χαμένες κρουαζιέρες και φυσικά στο όνομα της εταιρείας στην αγορά.

Επειδή έγινε μανούβρα και μπήκε αρκετές φορές (όμως άκρως οριακά) ένα ακτοπλοικό πλοίο με Έλληνα(ες) καπετάνιο(ους) δεν σημαίνει ότι πρέπει να απαιτούμε από όλα τα αναλόγου μεγέθους πλοία και από όλους τους καπετάνιους να τα δένουν στο λιμάνι, ειδικά αν δεν είναι υποχρεωμένοι.

Μέχρι δε να δουμε με τι μανούβρα θα φουντάρει απέξω από το λιμάνι το κρουαζιερόπλοιο των 3300 επιβατών (αργεί ακόμα), έχουμε πιο πρακτικά θέματα.

Το ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ (αν κάνει δρομολόγια για εδώ) έχει βύθισμα κατα fakta 7,27μ. Να δω πως θα μπεί.

ΥΓ. @ΝΗΣΟΣ μπορεί να αγαπάμε τον τόπο μας αλλά όχι και να βουτήσουμε στα σκ.. για να τον σώσουμε.

Link to comment
Share on other sites

Η βουλευτινα μας εστειλε επιστολες σε διαφορα υπουργεια μηπως και ξυπνησει:rolleyes: κανεις να κανει χαρτογραφηση του λιμανιου.Την ιδια ωρα οι οπαδοι νυχτερινης ζωης:D της Χιου αφριζουν που δεν εδεσε μεσα το ODYSSEY.Μαλιστα μαθαινουμε κ κατι απο τα παλια

Κλείνοντας θα αναφερθούμε στο θέμα ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ. Θα σας αφηγηθούμε μια πολύ μικρή ιστορία που μας την είπαν οι παππούδες μας. Πριν πολλά χρόνια ο εφοπλιστής Χονδρής πρότεινε τη δημιουργία μιας προβλήτας μπροστά από το ξενοδοχείο του στην οποία θα γινόντουσαν εργασίες ώστε να δημιουργηθεί μεγάλο βάθος ώστε σ' αυτήν να έδεναν τα κρουαζιερόπλοια του... και όταν θα ήταν άδεια θα χρησιμοποιείτε για δέσιμο άλλων πλοίων. Τα έξοδα κατασκευής δικά του!

ΓΙΑΤΙ ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ;;;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Καλορίζικοι οι νέοι χάρτες, όμως για να τους πάρετε πρέπει να πλερώσετε...

Το κεφάλι τους σπάνε απ’ την Παρασκευή στο Λιμενικό Ταμείο πού θα βρουν 24.000€, αφού σύμφωνα με πληροφορίες έφθασε στα χέρια τους έγγραφο «κεραμίδα» του ΓΕΝ, που, ούτε λίγο ούτε πολύ, πληροφορεί την υπηρεσία ότι για να λάβει τα νέα βάθη του λιμανιού, που μετρήθηκαν απ’ το υδρογραφικό «Στράβων», θα πρέπει να πληρώσει έως τέλος Ιουλίου 24.000€!

alithia.gr

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή γιά να καταλάβουμε,το Πολεμικό Ναυτικό είναι μαγαζάκι που πουλάει τους χάρτες στην λιανική;

Αν είναι έτσι,γιατί δέν τους πουλάει απ'ευθείας σέ όποια εταιρεία στέλνει βαπόρια της στην Χίο;

Link to comment
Share on other sites

Να τους πουλανε σε ιδιωτες να το καταλαβω, άλλωστε και το British Admiralty το ίδιο ακριβώς κάνει, η διεθνής ναυτιλία με βάση κυρίως αυτούς τους χάρτες κινείται. Άλλα από το Δημόσιο στο Δημόσιο μου φαίνεται λιγάκι υπερβολικό. Αν είναι έτσι, γιατί να μην τους χρεώνει λιμανιάτικα, πρακτοριακά κλπ. το λιμάνι της Χίου όποτε ένα πολεμικό ελλιμενίζεται εκεί?

Link to comment
Share on other sites

Άλλα από το Δημόσιο στο Δημόσιο μου φαίνεται λιγάκι υπερβολικό.
Nick, τα ΛΤ δεν είναι Δημόσιο, αλλά ΝΠΔΔ, και προφανώς δεν θα προβλέπεται η δωρεάν παροχή υπηρεσιών από την ΥΥ σε ΝΠΔΔ. Το περίεργο είναι ότι δεν το γνώριζαν πριν καλέσουν την ΥΥ για χαρτογράφηση και βρίσκονται τώρα προ εκπλήξεως. Αλλά και πάλι δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει να δώσουν τα βάθη στο ΛΤ...δεν θα περάσουν τις νέες μετρήσεις στους χάρτες? Εάν δεν πληρώσει το ΛΤΧ, δεν θα ενημερώσουν τους χάρτες? Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνοι, δεν είναι Γκάλης, είναι Γιαννάκης:D. Το θέμα είναι πως στο -εκτός λογικής ελληνικού Δημοσίου- φτωχό μου μυαλό, η γενικότερη εικόνα είναι πως οι χάρτες χρειάζονται για να βελτιωθούν οι συνθήκες στο λιμάνι, να γίνουν περισσότερες προσεγγίσεις στο νησί και τέλος πάντων να τονωθεί ο τουρισμός και σε τελική ανάλυση η εθνική μας οικονομία τα οποία προφανώς είναι θέματα πιο σημαντικά από τα βραχυπρόθεσμα έσοδα του ΠΝ.

Link to comment
Share on other sites

Απ οτι καταλαβα απο

,επειδη τους χαρτες τους θελουμε τωρα πρεπει να πληρωσουμε τα 24,διαφορετικα το 'τσαμπε' ειναι οτι θα τους εχουμε σε 2-3 χρονια στα χερια.Βεβαια συμφωνω με ολες τις παραπανω αποψεις,οτι δηλαδη,το ΠΝ δεν επρεπε να ζηταει δεκαρα τσακιστη για τις βυθομετρησεις που κανειB)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Τι αλλαξε τον μηνα που μας περασε? Απολυτως τιποτα η μαλλον οτι το Λ.Τ θα πληρωσει τα 24000ευρω για να παρει τους χαρτες στα χερια του ωστε το SEABOURN ODYSSEY την επομενη φορα να δοκιμασει να δεσει μεσα...

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μπορεί να μη το θέλει μεγάλο τμήμα της τοπικής κοινωνίας, μπορεί να έχουν εκφρασθεί αρκετές ενστάσεις για την επιλεγείσα τοποθεσία, αλλά παρόλα αυτά φαίνεται ότι η απόφαση για το "νέο" λιμάνι της Χίου είναι ειλλημένη και μάλιστα έχει εξασφαλιστεί και τμήμα της σχετικής δαπάνης. Εδώ δε μπορούν να τελειώσουν τη μαρίνα και το λιμάνι των Μεστών, το νέο λιμάνι μας μάρανε.

Το δημοσίευμα από την τοπική εφημερίδα "Η Γνώμη της Χίου"

Θα εντάξουν και τον νέο κεντρικό λιμένα Χίου!

Έτσι λένε. Γιατί όχι; Λεφτά για άχρηστα έργα, που ξέρουμε ποιοι θα επωφεληθούν με την κατασκευή τους…, βρίσκουν! Για την Παιδεία και την Υγεία, για τις συντάξεις και για τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων μόνο δεν βρίσκουν…

Κυβερνητικό κλιμάκιο αποτελούμενο από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠ.ΜΕ.ΔΥ) κ.Δημήτρη Ρέππα, τον Υπουργό Αναπληρωτή Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Νίκο Σηφουνάκη, τον Υφυπουργό (ΥΠ.ΜΕ.ΔΥ) κ. Γιάννη Μαγκριώτη και τον Γεν. Γραμματέα Δημοσίων Έργων κ. Γ. Οικονομίδη, πραγματοποίησε επίσκεψη εργασίας στην Μυτιλήνη (έδρα της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής) κατά το διήμερο 12 και 13/9/10.

Το Κυβερνητικό κλιμάκιο είχε συναντήσεις με εκπροσώπους φορέων, την Γενική Γραμματέα Βορείου Αιγαίου, τον Νομάρχη Λέσβου κ.α. Στη σύσκεψη και στη συνέντευξη που ακολούθησε ο κ. Ρέππας αναφέρθηκε στα έργα στο Βόρειο Αιγαίο, που θα ενταχθούν στο θεματικό πρόγραμμα του Υπουργείου ΥΠ.ΜΕ.ΔΥ. και ιδιαίτερα, για το νομό Χίου, τα ακόλουθα:

1,Το έργο του νέου Κεντρικού Λιμένα Χίου, που εντάσσεται στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου ΥΠ.ΜΕ.ΔΥ, με προϋπολογισμό, για τα έργα της Α’ φάσης 63 εκατ. ευρώ, ενώ για τα έργα της Β΄ φάσης ανέρχεται στα 13,5 εκατ. ευρώ.

2.Το έργο βελτίωσης των εγκαταστάσεων του Λιμένα Μεστών Χίου, που κι αυτό εντάσσεται στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου ΥΠ.ΜΕ.ΔΥ, ως εργογέφυρα με προϋπολογισμό 15 εκατ ευρώ.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα του γενικού γραμματέα δημοσίων έργων, Ιωάννη Οικονομίδη, το οποίο διαβιβάστηκε προς την υφυπουργό και βουλευτή Χίου Ελπίδα Τσουρή, για τα δύο αυτά λιμενικά έργα προβλέπονται:

(1)Νέος Κεντρικός Λιμένας Χίου:

Το έργο χωροθετείται στην ανατολική ακτή της νήσου σε μικρή απόσταση νότια της υφιστάμενης εισόδου του Αεροδρομίου (σημ. ΓτΧ: και στη συνέχεια του Βιολογικού Σταθμού της ΔΕΥΑΧ…), περιλαμβάνει δε τα εξής :

(α) Έργα Άμεσης Εφαρμογής - Α΄ Φάσης:

-Λιμενικά Έργα Α΄Φάσης (προσήνεμος μώλος, υπήνεμος μώλος, εκβάθυνση λιμενολεκάνης, δημιουργία χερσαίου χώρου, κρηπιδώματα, δύο προβλήτες πλαγιοπρυμνοδέτησης)

-Εγκατάσταση υποδοχής κρουαζιεροπλοίων (λιμενικά έργα και εκβάθυνση)

-Ηλεκτρομηχανολογικά έργα Α΄Φάσης

-Έργα οδοποιίας

(β) Έργα Β΄ Φάσης:

-Λιμενικά έργα Β΄Φάσης (κρηπιδώματα, διαμόρφωση χερσαίων χώρων Β΄φάσης)

-Ηλεκτρομηχανολογικά έργα Β΄Φάσης

(γ) Κτιριακές εγκαταστάσεις

Από τα διαβιβασθέντα στοιχεία συνάγεται ότι για την πληρότητα της μελέτης απαιτούνται κάποιες συμπληρώσεις – τροποποιήσεις καθώς και η ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης, συμπεριλαμβανομένου του τελικού προϋπολογισμού του έργου, που όπως έχουμε πληροφορηθεί από την Δ. Τ. Υ. Ν. Α.Χίου ολοκληρώνονται.

Ο χρόνος δημοπράτησης θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα ολοκλήρωσης της ανωτέρω διαδικασίας από την Δ.Τ.Υ.Ν.Α. Χίου, ως Δ/νουσας Υπηρεσίας της μελέτης, σε συνεργασία με την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή.

Από τα στοιχεία που μας έχουν σταλεί μέχρι σήμερα, ο προϋπολογισμός των έργων Α΄ Φάσης ανέρχεται σε 63 εκατ. € περίπου και ο προϋπολογισμός των έργων Β΄ Φάσης σε 13,5 εκατ. € περίπου (με ΦΠΑ 15%).

Τέλος έπειτα από την από 24-8-2010 σύσκεψη ετέθη στην Δ.Τ.Υ.Ν.Α.Χίου το ερώτημα δυνατότητας δημοπράτησης αυτοτελούς και λειτουργικού τμήματος έργου προϋπολογισμού περίπου 30,0 εκ. €, για το οποίο αναμένεται απάντηση.

(2)Βελτίωση Εγκαταστάσεων Λιμένα Μεστών Ν. Χίου:

Πρόκειται για συνεχιζόμενο έργο στα πλαίσια του Γ΄ ΚΠΣ, προϋπολογισμού 15 εκ. €.

Το έργο περιλαμβάνει την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων κρηπιδωμάτων και τν κατασκευή νέων βορείως, την κατασκευή νέας χερσαίας ζώνης και τον εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης, την βελτίωση της συνδετήριας οδού λιμένα και κατασκευή δαπέδων και εσωτερικής οδοποιίας, έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης χερσαίας ζώνης, καθώς και Η/Μ εγκαταστάσεις, βοηθητικές κτιριακές εγκαταστάσεις και μετεγκατάσταση των Δεξαμενών του Πολεμικού Ναυτικού.

Μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί το 74% του έργου.

Link to comment
Share on other sites

Παραλογα πραγματα και απιστευτα ποσα στην Ελλαδα της οικονομικης κρισης και της πτωχευσης B) Εχω ξαναδιατυπωσει και στον παρελθον την γνωμη μου για το νεο λιμανι και ειδικοτερα για την ακαταλληλη θεση που θα γινει :blink: Επειδη ομως στο Ελλαντα ολα γινονται(για να φαει και ο πιο 'μικρος' της αλυσιδας)το μονο που ευχομαι ειναι να μην ξοδευτουν ολα αυτα τα χρηματα και δεν δουμε λιμανι ποτε :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

12/02/2007

Εχει εκπονηθεί κ κατατεθεί μελέτη για κατασκευή νέου κεντρικού λιμένα στη θέση ΚΟΝΤΑΡΙ(2χλμετρα νότια του του υπαρχοντος) με συνολικό προύπολογισμο 43.000.000 €

Από τα στοιχεία που μας έχουν σταλεί μέχρι σήμερα, ο προϋπολογισμός των έργων Α΄ Φάσης ανέρχεται σε 63 εκατ. € περίπου και ο προϋπολογισμός των έργων Β΄ Φάσης σε 13,5 εκατ. € περίπου (με ΦΠΑ 15%).

Τέλος έπειτα από την από 24-8-2010 σύσκεψη ετέθη στην Δ.Τ.Υ.Ν.Α.Χίου το ερώτημα δυνατότητας δημοπράτησης αυτοτελούς και λειτουργικού τμήματος έργου προϋπολογισμού περίπου 30,0 εκ. € , για το οποίο αναμένεται απάντηση.

Δηλαδή για ένα έργο που θεωρητικά θα κοστίσει 63+13,5 = 76,5 εκ € (Το 2006 θα μας κόστιζε 43...), εμείς ψάχνουμε να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με 30 εκ €. Ας μας κάνει το φαναράκι λίγο πιο χαμηλό, ας κόψει λίγο από τα σίδερα και τα τσιμέντα, ας κάνει και κανένα μώλο πιο μικρό για να έχουμε ένα λιμάνι σαν το Καρλόβασι.

Το καινούριο λιμάνι της Χίου που είναι στα σκαριά περιλαμβάνει ΕΓ/ΟΓ μήκους έως 170 μέτρων και κρουαζιερόπλοιο μήκους έως 200 μέτρων στον εξωτερικό νότιο κυματοθραύστη (όπως στη Ζάκυνθο)

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξερω ποσα λεφτα θα χρειαστουν(η θα χαθουν στην πορεια),το σιγουρο ειναι οτι για αρχη(απ ολο το καινουργιο λιμανι)

ενα μωλο που θα κοβει τον βορια και ταυτοχρονα την προβλητα για τα κρουαζιεροπλοια.Πρωτα ΘΑ γινουν αυτα τα 2 εργα-ΘΑ ειναι λειτουργικα κ μετα παμε για την συνεχεια του υπολοιπου νεου λιμενα :rolleyes:

ΥΓ.Δεν θα ηταν ασχημο να κανουμε νεο θεμα για το Νεο λιμανι(5-6 μνματα γιαυτο,υπαρχουν στο παρον θεμα)αφου δεν εχει σχεση με το υπαρχον.

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Τελικα μηπως το εργο του νεου λιμενα γινεται...για να ικανοποιηθουν οι 'ορεξεις' των γνωστων αναδοχων :rolleyes: Απο την εφημεριδα ΠΟΛΙΤΗΣ

Καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει. Έτσι, πολύ σύντομα, μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα, επιβεβαιώθηκε πλήρως η πληροφορία περί εμπλοκής της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» στο έργο του νέου κεντρικού λιμένα, αφού, όπως αποκαλύπτει ο βουλευτής, Κ. Μουσουρούλης, ήδη με ΚΥΑ της 6ης Σεπτεμβρίου, της ανατίθεται πλήρως η μελέτη, δημοπράτηση, ανάθεση και διοίκηση της κατασκευής του έργου!

Κι εδω οι ερωτησεις που κατεθεσε ο βουλευτης.

Link to comment
Share on other sites

Το debate (για να είματε και της μοδός) για την αναγκαίοτητα ή μη του "νέου" λιμανιού συνεχίζεται. Όπως όλα βέβαια ανάγεται και αυτό σε μικροκομματικό θέμα.

Από τη τοπική "Η Γνώμη της Χίου" :

Παρέμβαση Μάρκου Μεννή υπέρ του νέου λιμένα

Δεν μας εξέπληξαν οι θέσεις του πρώην δημάρχου Χίου κ. Μάρκου Μεννή για το νέο λιμάνι που ονειρεύεται ο κ. Λαμπρινούδης, διαφωνούμε μαζί του και ιδιαίτερα στο πρώτο ερώτημα που θέτει, δηλαδή αν «υπάρχουν πολλοί πολίτες της Χίου που αμφισβητούν την αναγκαιότητα του νέου λιμανιού» (μάλιστα κ. Μεννή, υπάρχουν πάρα πολλοί), ωστόσο, πιστεύουμε ότι έχουμε υποχρέωση να δημοσιοποιήσουμε τη θέση του, όπως και κάθε άλλου συμπολίτη μας.

Από τον τ. δήμαρχο Χίου, Μ. Μεννή, λάβαμε λοιπόν σήμερα (29.9.2010) την ακόλουθη επιστολή:

Χίος 26-9-2010

Με αφορμή την κατασκευή του νέου λιμανιού στην πόλη της Χίου, την ερώτηση του Βουλευτή της Ν.Δ. κ. Μουσουρούλη και την απάντηση του Νομάρχη Χίου κ. Πολύδωρα Λαμπρινούδη θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:

Υπάρχουν άραγε πολλοί πολίτες της Χίου που αμφισβητούν την αναγκαιότητα του νέου λιμανιού;

Είναι καιρός να σταματήσει η μικροπολιτική. Ας αφήσομε επί τέλους τον τόπο να προχωρήσει. Αρκετά είναι καθηλωμένος από πολιτικές σκοπιμότητες και εγωϊσμούς όλα αυτά τα χρόνια. Ας συμφωνήσομε όλοι μαζί, παραμονή των τοπικών εκλογών, σε ένα μίνιμουμ πρόγραμμα, με κοινές διεκδικήσεις.

Σαν τέτοια θα πρότεινα δυο – τρία πράγματα και ας το λάβουν σοβαρά υπ’ όψη οι επικεφαλής των συνδυασμών.

α) Πρώτα απ’ όλα χρειαζόμαστε χωροταξικό σχεδιασμό σε όλο το νησί, με χρήση γης. Ένα σύγχρονο και λειτουργικό σχέδιο κατ’ αρχήν της πόλης Χίου και συνάμα σε κάθε Δήμο και κοινότητα.

Δε μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη όταν για κάθε τι που πάει να γίνει ή να ξεκινήσει, γινόμαστε όλοι μας από τη μια στιγμή στην άλλη παντογνώστες και αμφισβητούμε τους πάντες και τα πάντα, ακόμη και καταξιωμένους επιστήμονες που έχουν ειδικευθεί στο αντικείμενο. Έτσι προσπάθειες χρόνων πάνε πίσω ή δεν υλοποιούνται ποτέ.

β) Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς πόσα εκατομμύρια ευρώ χάνονται από τη μη προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων εξ αιτίας του ακατάλληλου λιμανιού; Για την εποχή του το λιμάνι της Χίου ήταν πρωτοποριακό, σήμερα όμως δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες όσα μερεμέτια ή μπαλώματα κι αν γίνουν. Επιτέλους ας κατανοήσουν οι πάντες ότι λιμάνι μέσα στο λιμάνι δε γίνεται κι ας σταματήσουμε τις εξυπνάδες.

Ύστερα από αγώνες και προσπάθειες ετών, συντάχθηκε μια ολοκληρωμένη μελέτη για ένα σύγχρονο λιμάνι σε περιοχή που επιλέχτηκε μεταξύ τριών τεσσάρων, ως η καταλληλότερη από ειδικούς επιστήμονες.

Η Ν.Δ. για δικούς της λόγους αγνόησε τις προτάσεις του Νομάρχη Χίου, τις δικές μου, σαν Δημάρχου της πόλης και προέδρου της ΤΕΔΚ Χίου, των Βουλευτών Χίου, Ελπίδας Τσουρή και Γιάννη Πίττα, των προέδρων των μαζικών φορέων και πολλών ακόμη φορέων.

Σήμερα σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία για την πατρίδα μας έρχεται ο Υπουργός και εξαγγέλλει την πρώτη φάση του νέου Λιμανιού Χίου με 38 εκατ. ευρώ δηλ. 13 δις δρχ. Έργο τεράστιο και ζωτικής σημασίας για τον Νομό κι εμείς κάνουμε τους δύσκολους.

Θέλω να υπογραμμίσω σε όσους αμφισβητούν τη χρησιμότητα του έργου, ότι για να ολοκληρωθεί θα απαιτηθούν 85 εκατ. ευρώ δηλ. 30 δις δρχ. Αυτό σημαίνει ότι θα εργαστούν χειριστές μηχανημάτων, οικοδόμοι, μηχανικοί, αρχιτέκτονες, εργολάβοι, υδραυλικοί, ξυλουργοί κλπ και μας είναι αδιάφορο ποια εταιρεία θα το αναλάβει. Το αποτέλεσμα θα μετρήσει, που θα είναι η οικονομική ανάσα για το νησί μας σε καιρούς χαλεπούς και δύσκολους.

Επίσης θα αισθανθούμε καλλίτερα σαν Έλληνες, μπροστά στη σημερινή απαράδεκτη εικόνα που ζούμε. Γιατί δυστυχώς η σύγκριση με τους απέναντι γείτονες μας, σε υποδομές και σε υπηρεσίες, είναι τεράστια. Μοιάζομε χώρα τριτοκοσμική κι αυτό δε μας τιμά, μας λυπεί, μας θίγει, μας μειώνει, μας ντροπιάζει. Δεν το αντέχει το φιλότιμο, ο χαρακτήρας, η περηφάνια μας.

Επιτέλους ας συμφωνήσομε ΤΩΡΑ. Ας βάλομε πλάτη να γίνουν πέντε πράγματα απαραίτητα στον τόπο μας κι ας σταματήσει η γκρίνια, η μιζέρια, οι σκοπιμότητες και η μικροπολιτική, που φρενάρουν κάθε πρόοδο και ανάπτυξη στο νησί. Στο κάτω – κάτω το χρωστάμε στον τόπο μας, το χρωστάμε στα παιδιά μας.

Με τιμή

Μάρκος Μενής

τ. Δήμαρχος Χίου

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αφου πλησιαζουν οι εκλογες,ειπε ο Νομαρχης μας να βγαλει ενα ενημερωτικο 'βιβλιαρακι' με τα εργα που εγιναν στον νομο την τετρατια 2006-2010.

Να δουμε κ μια ωραια φωτο σε συνεργασια με τις δορυφορικες εικονες για το που παει και κολλαει το καινουργιο λιμανι.Αριστερα φαινεται το αεροδρομιο...Θα φτανεις με την πτηση σου απο Αθηνα κ τσουπ με ενα βημα θα εισαι στο λιμανι για να παρεις την ΘΕΟΦΙΛΑΡΑ για την αγονη :P (αμα γινει αυτο το λιμανι ποτε θα αλλαξω ομαδα...θα γινω Αιολικος :rolleyes: )

newports.jpg

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα νομιζω οτι αντι να δωσουν τοσα χρηματα για ενα τετοιο εργο θα μπορουσαν να δωθουν χρηματα ωστε να γινει μια σοβαρη εβαθυνση στο σημερινο λιμανι ωστε να μπαινουν ολοι ανετα χωρις προβληματα.Αλλωστε ποσο μεγαλυτερο πλοιο σε μηκος απο τα 190 μετρα του ΚΡΗΤΗ θα χρειαστει να μπει.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...