Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Γνωρίζει ή θυμάται κανείς να υπήρχε ποτέ ακτοπλοική σύνδεση Γιουγκοσλαβίας με Ελλάδα? Μιλάω προφανώς για πρίν την απόσχιση της Κροατίας και για μια γραμμή σε στύλ Dubrovnik - Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

Έχω την αμυδρά εντύπωση πως ναι, θα πρέπει να ξαναβρώ κάποια παλιές διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εφημερίδες εποχής. Το ελληνικό λιμάνι ήταν η Πάτρα. Θα το ψάξω.

Link to comment
Share on other sites

Ήταν οι εταιρίες Strintzis Lines και Jadrolinija.

Ionian Fantasy, Ionian Harmony, Ionian Glory, Ionian Star, Marco Polo. Δεν συνέπεσαν όλα τα πλοία και οι δύο εταιρίες.

Πέρναγαν και από Ηγουμενίτσα σε αρκετα δρομολόγια.

1988, 1989, 1990 και λίγο από 1991, μέχρι να αρχίσει ο πόλεμος 

 

On 10/16/2010 at 10:34 AM, proud_ionian said:

Το Marco Polo εκανε για πολλα χρονια και ηγουμενιτσα Dubrovnik Split (προ του πολεμου στη γιουγκοσλαβια)

 

On 9/25/2009 at 11:11 PM, proud_ionian said:

πριν ξεσπασει ο πολεμος στην γιουγκοσλαβια (νομιζω το 1990), εκανε πατρα ηγουμενιτσα dubrovnik ancona μια φορα την εβδομαδα και ενδιαμεσα ancona split (μαζι με το ionian glory και το αδερφο ionian harmony).

μετα το ξεσπασμα του πολεμου oι γραμμες της γιουγκοσλαβιας σταματησαν.

 

On 2/9/2021 at 11:32 PM, proud_ionian said:

Το 90 λεγόταν ionian fantasy ακόμη. Ταξίδευε Αδριατική. Πάτρα Ηγουμενίτσα Dubrovnik Ancona και Ancona Split.

 

 

On 1/31/2013 at 2:03 AM, proud_ionian said:

η strintzis lines  στα τελη των '80s και μεχρι την εναρξη του πολεμου στη γιουγκοσλαβια το 1991, ειχε αξιoσημειωτη και ενισχυομενη παρουσια στη γραμμη ancona split & ancona dubrovnik ηγουμενιτσα (ενιοτε και μεχρι πατρα).

ionian glory, ionian star (το πρωτο), ionian harmony (the calypso) & ionian fantasy (μετεπειτα λερος) περασαν καποια καλοκαιρια (οχι ολα ταυτοχρονα) κανοντας 1-2 φορες την εβδομαδα ancona dubrovnic ηγουμενιτσα και 5-6 φορες ancona split, σε κυλιομενα δρομολογια.

On 1/31/2013 at 11:50 AM, Ariadne said:

Πολύ σωστά. Από ότι θυμάμαι, τα δρομολόγια ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένα, ειδικά για το Ντουμπρόβνικ είχε πάντα πολλούς τουρίστες. Δεν είμαι σίγουρος, αλλά ενδέχεται να πέρασε από τη Γιουγκοσλαβία για ένα καλοκαίρι και το Ionian Galaxy καθοδόν από Πάτρα για Αγκώνα ... Proud, το θυμάσαι εσύ;

Η γραμμή από Πάτρα για Αγκώνα μέσω Γιουγκοσλαβίας, αποτελεί μια πολύ όμορφη κρουαζιέρα. Μακάρι να υπήρχε ακόμη ...

 

ΥΓ: Εχω την εντυπωση οτι το Marco Polo εκανε ενα δρομολογιο μεχρι πατρα και ενα μεχρι ηγουμενιτσα

Edited by proud_ionian
Link, Quotes, Συνταξη, ΥΓ
Link to comment
Share on other sites

Αν θυμάμαι καλά, Στριντζης έκανε Πάτρα - Κέρκυρα (όχι Ηγουμενίτσα) - Ντουμπρόβνικ - Αγκονα από 1988 μέχρι 1990; Στο 1991 σταμάτησε.

τα πλοία ειταν

1988 Ionian Star, Ionian Glory

1989 Ionian Fantasy, Ionian Star

1990 Ionian Fantasy, Ionian Harmony

Τέτοια πλοία κάνανε μια φορά το ταξίδι Αγκονα-Ελλάδα με επιστροφή και τρεις φορές Αγκονα - Σπλιτ με αναχώρηση από Αγκονα 21.00 και επιστροφή από Σπλιτ 12.30.

Link to comment
Share on other sites

@mlulurgas

To Ionian Fantasy το 1989 ηταν Ναυλωμενο στην κυπρο.

Σιγουρα τη μια χρονια τουλαχιστον, η Strintzis, πηγαινε Ηγουμενιτσα -Dubrovnik χωρις Κερκυρα. Mηπως το μπερδευεις με το Marko Polo?

@marittimo

Εξαιρετικο κα σπανιο υλικο.

Το Marko Polo εκανε εντυπωση τοτε. Γιουγκοσλαβικο πλοιο στην Πατρα, σε μια εποχη που η μονη μη ελληνικων συμφεροντων εταιρια ηταν η Adriatica.

Link to comment
Share on other sites

@proud_ionian

Για το 1989 μάλλον έκανα λάθος και ήταν το Ionian Harmony, για σίγουρα όμως, ένα από τα δυο Canguro και το Ionian Star.
Για Κέρκυρα όμως είμαι σίγουρο ότι πέρασε από εκεί τη γραμμή και όχι από Ηγουμενίτσα γιατί έκανα εγώ αυτό το ταξίδι και ήταν Πάτρα - Κέρκυρα - Ντουμπρόβνικ - Αγκονα. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Εν πρώτοις να ευχαριστήσω όλους σας για τις κατατοπιστικότατες απαντήσεις στην αρχική μου ερώτηση. Έμαθα πολλά πράγματα που τα αγνοούσα παντελώς. Φυσικά και υπήρξε κάτι που με τσίγκλησε για να ρωτήσω, αυτό δεν ήταν άλλο από μια κακή φωτογραφία που βρήκα σε κάποιο site αγοραπωλησιών. Ένα κατάλευκο πλοίο αναχωρεί από κάποιο λιμάνι και στα ρέλια του διακρίνεται ένα πανό με την επιγραφή "Car Ferry: Split - Dubrovnik - Greece". Η τιμή ήταν αμελητέα οπότε δεν αντιστάθηκα στον πειρασμό. Είναι λοιπόν σωστό και δίκαιο να μοιραστώ την φωτογραφία μαζί σας. Το πλοίο δεν είναι άλλο από το Liburnija (ΙΜΟ 6511350) όπως έδειξε η ψαχτική μου. Κρίνοντας από το ότι η φωτογραφία είναι ασπρόμαυρη(εντάξει, αυτό δεν αποτελεί απόλυτο κριτήριο) αλλά και από το ότι ο Σουηδός αναφέρει πως το πλοίο ξεκίνησε τα δρομολόγια αυτά ήδη από το 1972, πιστεύω πως πρόκειται για φωτογραφία που έχει βγεί σε εκείνη την δεκαετία. Μάλιστα αναφέρεται πως το πλοίο προσέγγιζε και την Ιταλία οπότε ίσως να μιλάμε για κάποιας μορφής τριγωνικό δρομολόγιο. Το συμπέρασμα είναι πως τέτοια σύνδεση υπήρχε κατά τα φαινόμενα ήδη από τη δεκαετία του 70. 

Link to comment
Share on other sites

Eδώ το LIBURNIJA μαζί με το ΑΜΒΑSADOR (αδελφό του ΕΡΜΗΣ του Ποταμιάνου) πλαγιοδετημένα εμπρός από την αποθήκη που είναι σήμερα τα γραφεία του ΟΛΠ 

Προσέξτε πως ήταν τό 79-80 ο χώρος μεταξύ αποθήκης κ παγόδας 
Ενημερωτικά Liburnija ,Λιβυρνία η σημερινή Δαλματία.

 

LIBURNIJA-AMBASADORa.jpg

Edited by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 11/22/2022 at 10:08 AM, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

To πλοίο έκανε κ κρουαζιέρες, με τι ανέσεις ένας Θεός ξέρει. To είχα φωτογραφίσει Πειραιά, Χίο τέλη 70ς, μόλις έχω διαθέσιμες τις φωτό θα ανεβάσω.

 

Καλά τα θυμάσαι με τις κρουαζιέρες, εγώ το βρήκα σε carte postale στο Ναύπλιο.

Link to comment
Share on other sites

Eνδιαφέρουσα φωτο Αναρρωτιέμαι οι κρουαζιέρες που έκανε το βαποράκι με τις όποιες ανέσεις που μπορεί να είχε,απευθύνονταν σε Ευρωπαίους ή σε Γιουγκοσλάβους λιγότερο απαιτητικούς κ οι οποίες μπορεί να ήταν τύπου κοινωνικού τουρισμού  που θα πρόσφερε το καθεστώς

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

Τι δίκτυο πωλήσεων να έχει μια Γιουγκοσλαβική εταιρεία στη Δύση τω καιρώ εκείνω? Χώρια που τότε δεν ήταν κι εύκολο να ταξιδέψεις εκεί για να μπείς στο πλοίο. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι το επιβατικό κοινό θα ήταν κάτι άλλο εκτός από Γιουγκοσλάβοι.

Link to comment
Share on other sites

Jadrolinija's cruise operations were often carried out in partnership with western European tour operators. In the UK for example Hickie Borman linked up with Jadrolinija for several years.

Here for example is a 1972 Liburnija/Jedinstvo brochure, aimed entirely at the British market.

dsc_7790.jpg

dsc_7791.jpg

dsc_7792.jpg

dsc_7793.jpg

dsc_7794.jpg

dsc_7795.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...