Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

 

Πάμε να γνωρίσουμε ένα ωραίο βαποράκι που ταξιδεύει στα μακρινά Φερόε στην Δανία. Ναυπήγησης 2005, μήκος (LOA) 138 μέτρα και πλάτος 23, με υπηρεσιακή 20 κόμβους. Το όνομα αυτού Smyril (γεράκι), 5ο στη σειρά με αυτό το όνομα, και ταξιδεύει μεταξύ των 2 μεγαλύτερων νήσων του συμπλέγματος των Φερόε, συγκεκριμένα του Streymoy (που είναι και η πρωτεύουσα των Φερόε, το Torshavn) και του Tvoroyri στο 2ο μεγαλυτερο νησί, το Suduroy. Κάποτε κλήθηκε το Galaxy (το δικό μας) να το αντικαταστήσει προ μερικών ετών.

Πάμε να το δούμε λοιπόν, έρχεται, γυρίζει και δένει στο Torshavn υπό βροχή. 

Την επόμενη μέρα ταξιδεύουμε μαζί του. Ο καιρός αυτό το καλοκαίρι γενικά τα έπαιξε λίγο. Πρώτη φορά είδα το Hyde Park στο Λονδίνο εντελώς κίτρινο (λες και είναι χωράφι με σιτηρά στο Θεσσαλικό κάμπο μετά το θερισμό, ένα σπίρτο να πετάξεις πάει 🤪) , αυτό το φαινόμενο όμως δημιούργησε το εντελώς αντίστροφο στα Φερόε, δηλαδή βροχή σαν να μην υπάρχει αύριο. 

Πηγαίνοντας στο τέρμιναλ δεν βλέπω πουθενά την τσιμινιέρα (ορατή σε όλη την πόλη) και προς στιγμήν ανησύχησα ότι κάποια πατάτα😅έχω κάνει και είδα λάθος τα δρομολόγια. Τελικά ήταν το εξής: Η επιβίβαση κανονικά γίνεται από φυσούνα στο τέρμιναλ του Torshavn, όμως εκείνη την ημέρα λόγω του βοριά έδεσε με την πλώρη προς το νότο και από το τέρμιναλ ως το πλοίο έπρεπε να πας περπατώντας (με την έντονη βροχή το πρώτο πράγμα που έκανα μόλις μπήκα ήταν να αλλάξω και να στίψω τα παλιά ρούχα 😛).

Η πρώτη εικόνα λοιπόν μόλις μπήκα από τον καταπέλτη ήταν αυτό το γκαράζ, με πατάρια αριστερά/δεξιά, όπου αριστερά βάζει τα φορτηγά και δεξιά (έχουν μόνιμα κατεβασμένα τα πατάρια) και βάζει τα ΙΧ. Ανεβαίνουμε από μια στενή σκάλα που βγάζει στο κεντρικό ντεκ πρύμα που αποτελείται από σαλόνι αεροπορικών (αριστερά) και διάδρομο δεξιά. Στη μέση του μήκους έχει κλιμακοστάσιο το οποίο οδηγεί στο άνω σαλόνι/εστιατόριο πάνω πλώρα, ενώ από κάτω έχει ένα ενιαίο σαλόνι επίσης (που δεν βλέπει πλώρη) όπου είναι και το κατάστημα του πλοίου.

Τέλος στο πλοίο υπάρχουν αρκετά ανοικτά καταστρώματα, βλέπε 1, 2, 3, 4, 5. Aναχώρηση από το Torshavn με πολύ νερό, όπου περνάει και δίπλα από καταρράκτες που τρέχουν μόνο όταν βρέχει και καταλήγουν στη θάλασσα (χαρακτηριστικό των Φερόε, απίστευτα νερά το μέρος).

Αξιοσημείωτο ότι δεν πληρώνεις εισιτήριο στο τέρμιναλ αλλά το αγοράζεις στο πλοίο μόνο στο ένα σκέλος της διαδρομής (πρόκειται για μονοπώλιο, οπότε υπάρχει η λογική "νησί είναι, που θα πάει ?".  Κόστος 80DKK (δηλαδή ας πούμε 10 ευρώ). Απόσταση περίπου 2 ώρες με 20 κόμβους. 

Και μια φώτο της πλώρης από μέσα δίπλα στο νησάκι Littla Dimun (τουτέστιν "μικρός διάολος", ποιος ξέρει πόσα πλοία θα έπεσαν εκεί πάνω για να βγει το όνομα.... ). Ήταν ένα πολύ ωραίο ταξίδι, γενικά μου αρέσει πολύ στις βόρειες χώρες να απολαμβάνω με ζεστό καφέ τη βροχή στο πλοίο, το έχω ξανακάνει στο Αμορέλλα και σε άλλα..... 

Εξαιρετικά καλοτάξιδο (με επτά μποφόρ δεν καταλάβαινε τίποτα, πολύ μικρές κατακόρυφες επιταχύνσεις, φαίνεται εξάλλου ότι έχτισαν ένα πλοίο χωρητικότητας Άρτεμις πρακτικά αλλά με 50 μέτρα παραπάνω μήκος - στις διαστάσεις του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ - για να επωφεληθούν από την συμπεριφορά στη θάλασσα). 

Θα ήθελα να το βλέπαμε και στην Ελλάδα, απλά μη φαντάζεστε ότι είναι Μπλου Σταρ Νάξος πχ, έχει πολύ λίγους χώρους και θέλει καλή μετασκευή/ προσθήκη σαλονιών για να μπορέσει να σταθεί στο Αιγαίο. Θα ήταν πολύ καλό όμως (μετα από προσθήκη καμπινών) για γραμμές σε ανοιχτή θάλασσα χωρίς ιδιαίτερη κίνηση, πχ Λήμνο κλπ. 

 

 

 

Y.γ. , η πλώρη φέρνει άνετα σε μικρό Προμηθέα !! 

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε πολύ που μοιράστηκες την εμπειρία σου μαζί μας.Αυτή η πλώρη φωνάζει ότι θέλει χοντρές θάλασσες.Βαπόραρος στην κατηγορία των Χίος Μύκονος και Δήλος Πάτμος,τον φαντάζομαι Κασοκαρπαθία με προσθήκη 250 κλινών,με τα σινιάλα της ΑΝΕΚ!! 😀

Link to comment
Share on other sites

Να είσαι καλά που μας "ταξίδεψες" με το Smyril και σε μέρη που δεν βλέπουμε συχνά!

Όμορφο βαποράκι, το είχα δει και εγώ για πρώτη φορά στο παραπάνω βίντεο, αλλά και σε άλλα αντίστοιχα στο youtube.

 

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετικο και σπανιο αφιερωμα Γιωργο, ευχαριστουμε θερμα.

Πραγματικα μοιραστηκες κατι μοναδικο μαζι μας.

Πολυ παλια στο nautilia ειχα κανει δυο εικονικες μετασκευες του βαποριου.
Μια πιο σαλοναδικη με λιγα κρεβατια και μια πιο καμπιναδικη για ταξιδια μακρινα...

Οι χωροι επιβατων ξεκινουν κατευθειαν πανω απο το κυριως γκαραζ που εχει υψος για φορτηγα.
Δηλαδη δεν ειχα βαλει ανω γκαραζ ι.χ. σε καθε περιπτωση, μονο πτυσσομενο παταρι ή υποθαλλασιο.
Το ειχα κανει ετσι για να διατηρησει τις ομορφες γραμμες του και να μην ψηλωσει πολυ...

 

image.thumb.jpeg.4637c7b58457bfec578341ff93702d34.jpeg

image.thumb.jpeg.cb93f24c3d5f5d779f037a521b705366.jpeg

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς, μπράβο Γιώργο που ταξίδεψες μέχρι εκεί πάνω και μας μετέφερες εικόνες και καταστάσεις..! Καταδευτερον, ξαναμπράβο που μας ταξίδεψες εικονικά με αυτό τον θρυλο του Ατλαντικού!!! Έχω δει τόσα και τόσα βίντεο που το δείχνουν να βουτάει στην θάλασσα που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από κάτι Γιαπωνέζικα θηρία..! Και πάντα το είχα "κάψα" να μπορουσα να ταξιδέψω με αυτό το καραβάκι έτσι για την εμπειρία. Για Ελλάδα δεν ξέρω αν θα έκανε τέτοιο σουλούπι πλοίου. Ίσως για Λήμνο-Αϊ Στράτη αλλά και πάλι... 

Link to comment
Share on other sites

Αυτό είναι βαπόρι, αυτή είναι πλώρη!

Να μια καλή ιδέα για το πώς θα μπορούσε να φτιαχτεί το Κουην, κλίση παραπετων προς τα πλωρα χωρίς μάγουλα και απολήξεις ωοειδείς.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...