Jump to content
Shipfriends

Σκιάθος (ΙΜΟ 6520478)


Recommended Posts

Ενα ακομη "τεκνο" της Ελλαδας,το "Boston Express" ex Σκιαθος του Νομικου,μας αφησε εδω και μερικα χρονια αλλα εφυγε χωρις το "μαρτυριο" του διαλυτη...

Coast Guard sinks ship, cleans up Miami River

The Coast Guard oversaw the sinking of the freight vessel Boston Express in the Miami Dumping Area of the Atlantic Ocean, at approximately 5:30 p.m. Monday.

Four Coast Guard Marine Safety Office personnel from Ft. Lauderdale, Fla., supervised the sinking of the vessel at the offshore Naval Dumping Site located approximately 22 miles off the coast of South Florida. The vessel was towed out to sea by a powerful tugboat where it was flooded and sank in approximately 2200 feet of water after holes were cut in the ship's hull.

Before the sinking of the vessel Monday, the Boston Express had been moored in the Miami River for over six years where the Coast Guard had continuously monitored the vessel. The vessel had become a dumpsite on the river posing serious health risks to the public and risks to the safety of navigation on the South Florida waterway.

Due to the associated risks involved with the vessel remaining moored in the Miami River, destruction of the vessel was deemed necessary

"We are glad that we were able to dispose of this vessel. Its continued presence on the Miami River as a derelict vessel posed too great a risk to the marine environment in its untended status. This is just one of many ways the Coast Guard continues to protect our environment," said Cmdr. Donald Goldstein, acting chief of marine safety for the Seventh Coast Guard District.

All hazardous materials and bulk oil was removed from the vessel prior to the sinking. The sinking of the Boston Express occurred safely without incident.

-uscg-

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Ναυτικέ, είσαι αρχηγός. Είχα κάνει απίστευτα ταξίδια μ'αυτό το πλοίο. Είχα χάσει τα ίχνη του εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Πίστευα ότι μας άφησε για τόπο χλοερό. Καμμιά φωτογραφία υπάρχει;

Link to comment
Share on other sites

Ειμαι σε επικοινωνια με το USCG,οι οποιοι ηταν υπευθυνοι για το βουλιαγμα του πλοιου.Αμα φιλοτιμηθουν μπορει κατι να μου στειλουν.Αρκει να μην μου στειλουν σπιτι το FBI :):P

Link to comment
Share on other sites

Και από μια άλλη πηγή :

M/V Boston Express, a 196-foot long car ferry vessel, ran aground in the Miami River in August 2003, and was subsequently abandoned by her crew. There was a substantial threat of a fuel oil discharge from the vessel. Consequently, the fuel was removed from the ship, and on September 3, 2003, she was towed to a disposal site approximately 24 miles offshore, and scuttled in water depths in excess of 2300 feet.

Link to comment
Share on other sites

Εννοώ αν υπάρχει φωτο του πλοίου ως ΣΚΙΑΘΟΣ ή με οποιαδήποτε άλλη ονομασία έκανε δρομολόγια στην Ελλάδα. Ολίγα για την ιστορία του γνωρίζει κανείς; Αυτά που θυμάμαι από το πλοίο είναι ελάχιστα. Όταν ταξίδευα με το πλοίο ήμουν μικρός. Αλλά θυμάμαι ότι συναγωνιζόταν τότε το ΑΙΓΕΥΣ (δεν ξέρω αν σχετίζεται με το NEASA EXPRESS). Μια φορά δε πηγαίνοντας στην Εύβοια, στον Αη Γιάννη τον Ρώσσο, έφυγε το καράβι από τη Σκιάθο με προορισμό τους Ωρεούς της Εύβοιας πριν το Πευκί (κατά παρέκκλιση έγινε το δρομολόγιο τότε). Επειδή όμως είχε κάτι ψαρόβαρκες στο λιμάνι δεν μπόρεσε να μπει μέσα, οπότε συνεχίσαμε για Πευκί. Ούτε και εκεί ομως κατάφερε να δέσει και δεν γνωρίζω τον λόγο. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τον Άγιο Κωνσταντίνο όπου και μας παράτησε εκεί και συνέχισε για Βόλο. Ενδεικτικά αναφέρω ότι κάποιος υψηλά ιστάμενος του ταξιδιού μας ζήτησε συγγνώμη και μας είπε ότι ο καπετάνιος ήταν ατζαμής. Αυτά έτσι ως ανάμνηση από το καράβι.

Link to comment
Share on other sites

Προκειται για το πρωην Αννα Μαρια,Μεγαλοχαρη που μπαταρησε κατα την πρωτη του καθελκυση.Περισσοτερα σε σχετικα προσφατο τευχος του "Εφοπλιστη"(δεν θυμαμαι ποιο).

post-76-128326956523_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Λογικα μιλας για το μετεπειτα Σκιαθος του Νομικου,ex Μεγαλοχαρη,ex Αννα Μαρια.Καθελκυστηκε ως Αννα Μαρια στο Περαμα και κατα την καθελκυση μπαταρισε.Το σηκωσανε,το μετονομασανε σε Μεγαλοχαρη για να φυγουν τα δαιμονια;) και απο τοτε συνεχισε την πορεια του.Περισσοτερα εδω

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Για τους φίλους του Σκιάθος, από φυλλάδιο της εποχής (τέλη δεκαετίας '80). Δεν έτυχε ποτέ να ταξιδέψω μαζύ του. Πολύ συμπαθητικό βαποράκι. Στην φωτογραφία με τα σινιάλα του Νομικού και με sponsons.

post-1941-128326974716_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Στά "τυχαία" που βγάζει η gallery είδα μιά φωτογραφία ενός μικρού οχηματαγωγού (την έχει ανεβάσει ο miko mission) ονόματι ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ.Η φωτογραφία,όπως αναφέρει ο συν-φορουμίτης,είναι "λίγο πρίν την καταστροφική καθέλκυση".Μπορεί να μέ διαφωτίση κάποιος τί συνέβη μέ το πλοίο αυτό;Καθελκύστηκε μέ λάθος τρόπο ώστε αντί γιά την επιφάνεια τής θάλασσας πήγε στόν πάτο της;

Link to comment
Share on other sites

το αννα μαρια ηταν το πρωτο made in greece εγ/ογ κλειστου τυπου. καθελκυστικε το 1965, λιγους μηνες πριν το κεφαλληνια. στην καθελκυση του μπαταρε. μετα απο πολυχρονη διαμαχη αυτο αποδοθηκε σε λαθος κατα την καθελκυση. ο εφοπλιστης εχει κατα καιρους αναφερθει σε αυτο (και στο τελευταιο τευχος).

δρομολογηθηκε πατρα σαμη, αλλα του εγινε πολεμος απο τους στρινζαιους. εστιασαν κυριως στο οτι μπαταρε στην καθελκυση. μετα ηρθε ως μεγαλοχαρη στο αιγαιο. αυτα θυμαμαι απο τα αφιερωματα;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Πάμε να δούμε μία Κ Α Τ Α Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Η φωτογραφία του πλοίου ως ΣKΙΑΘΟΣ. Η χρονολογία λήψης δυστυχώς δεν αναφέρεται, ενώ η λεζάντα αναγράφει :

Back to Skiathos after a trip to Skopelos
Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Στά "τυχαία" που βγάζει η gallery είδα μιά φωτογραφία ενός μικρού οχηματαγωγού (την έχει ανεβάσει ο miko mission) ονόματι ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ.Η φωτογραφία,όπως αναφέρει ο συν-φορουμίτης,είναι "λίγο πρίν την καταστροφική καθέλκυση".

Εκτός από την φωτογραφία που αναφέρει ο Hastaroth, στην gallery του φορουμ έχουμε άλλη μία φωτό του πλοίου την οποία έχει ανεβάσει "διακριτικά" όπως το συνηθίζει ο καλός φίλος vagiliou. Μόνο που βρίσκονται σε δύο διαφορετικούς φάκελους, και καλό θα ήταν αν μπορούσε κάποιος εκ των moderators να τις ενοποιήση σε έναν

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Δύο εξαιρετικές φωτογραφίες του Διονύση του Γουλιμή από τον πρώτο κατάπλου του "Άννα Μαρία" στο λιμάνι του Πόρου, τον Μάϊο του 1965.

Σε ταξίδι στον Πόρο της Κεφαλλονιάς τον περασμένο Αύγουστο, ένας καλός φίλος, ο Σπυροδιονύσης Θεοδωράτος, μου έδειξε φωτογραφίες από τον πρώτο κατάπλου του "Άννα Μαρία" στον Πόρο, τον Μάϊο του 1965.

Η φωτογραφία προέρχεται από το αρχείο του μεγάλου Τζαννιώτη φωτογράφου Διονύση Γουλιμή.

Το πλοίο ήρθε και προσέγγισε στο κεφαλόσκαλο του παλιού μώλου.

Ο μώλος αυτός δημιουργήθηκε σε διαδοχικές φάσεις από την επέκταση του παλιού εγγλέζικου μώλου.

Η πρώτη επέκταση πρέπει να έγινε στα 1930 και η δεύτερη περίπου στα 1960, οπότε και πήρε τη μορφή που βλέπουμε παρακάτω και δεν διαφέρει πάρα πολύ από τη σημερινή.

Εδώ, λοιπόν, έρχεται να προσεγγίσει για πρώτη φορά το "Άννα-Μαρία".

Το δρομολόγιο του ήταν Πάτρα-Πόρος.

Προσέξτε τη σκηνή.

Το κεφαλόσκαλο του μώλου είναι τόσο μικρό, ώστε θα πρέπει να χρειάστηκε μεγάλη επιδεξιότητα από τον πλοίαρχο για να το δέσει.

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των καλών φίλων, τα δρομολόγια του πλοίου δεν πρέπει να κράτησαν πάνω από ένα μήνα, όσον αφορά το λιμάνι του Πόρου.

Μάλιστα, κάποια φορά/φορές δεν θα πρέπει να προσέγγισε, κάτι που δεν πρέπει να προκαλεί καμία έκπληξη.

Ο ανταγωνισμός με το "Κεφαλληνία" αποδείχτηκε πολύ σκληρός για το "Άννα-Μαρία", το οποίο είχε εξαρχής κάποια μειονεκτήματα.

Σύντομα αποσύρθηκε από τη γραμμή, μετονομάστηκε σε "Μεγαλόχαρη" και μετανάστευσε στο Αιγαίο για δρομολόγια προς Άνδρο-Τήνο από Πόρτο-Ράφτη, αρχικά, και στη συνέχεια από Ραφήνα.

Αν το "Άννα-Μαρία" δεν είχε φύγει τότε άρον-άρον από τη γραμμή, δεν αποκλείεται να είχαν εξελιχθεί καλύτερα τόσο η ανάπτυξη του Πόρου όσο και η ανάπτυξη της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Κεφαλλονιάς.

Ο ανταγωνισμός είναι πάντα καλύτερος από τα μονοπώλια.

Και αυτό ο Πόρος δεν είναι εύκολο να το ξεχάσει.

Η συγκεκριμένη φωτογραφία δόθηκε στον πατέρα μου, Θεμιστοκλή Λαζαρή, από τον Μπάμπη τον Γουλιμή, τον γιο του φωτογράφου.

Edited by cortomaltese
Link to comment
Share on other sites

εξαιρετικες και σπανιες οι φωτο corto. εγω μεχρι προσφατα νομιζα οτι το αννα μαρια ειχε κοντραρει το κεφαλληνια στη γραμμη της πατρας. με το οδικο δικτυο και τα αυτοκινητα της εποχης, η γραμμη πατρα πορος ηταν καταδικασμενη. (πανω απο τρισημιση ωρες βαπορι και μετα αλλες δυο περιπου για αργοστολι και χωρις δρομο απο πορο για σαμη και βορεια κεφαλονια).

ειχε προηγηθει μεγαλη δυσφημιση του πλοιου λογω της ανατροπης του στην καθελκυση.

Link to comment
Share on other sites

Στη γραμμή του Πόρου, το πλοίο έμεινε μόνο για λίγο καιρό.

Κάποιος στον Πόρο μου είπε ότι το πλοίο έμεινε στη γραμμή λιγότερο από ένα μήνα.

Ο Πέτρος Λαζαρής μίλησε για τρία-τέσσερα δρομολόγια. Μάλιστα, αναφέρε χαρακτηριστικά ότι στο τελευταίο δρομολόγιο το πλοίο δεν μπόρεσε να δέσει στο μώλο και αποβίβασε τους επιβάτες με βάρκες κοντά στο ποτάμι.

Μετά το ανεπιτυχές εγχείρημα στη γραμμή Πάτρας-Πόρου, το 'Άννα Μαρία" προσπάθησε να κοντράρει το "Κεφαλληνία" στη γραμμή Πάτρας-Σάμης. Το αποτέλεσμα ήταν προδιαγεγραμμένο και το πλοίο γρήγορα αποχώρησε, οριστικά, από τη γραμμή.

Απίστευτες ίντριγκες διαδραματίστηκαν εκείνη την εποχή στη Κεφαλλονιά που αποσκοπούσαν στην υπομόνευση του πλοίου.

Το "Κεφαλληνία", μπορεί να ήταν καλύτερο πλοίο, αλλά και το "Άννα Μαρία" δεν υστερούσε.

Η μονομαχία "Αννα Μαρία" - "Κεφαλληνία" επαναλήφθηκε αρκετές φορές στις γραμμές της Κεφαλλονιάς με τον ίδιο πάντα νικητή.

Edited by cortomaltese
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Και μια καρτ ποσταλ της Σύρου του ΗΣΑΪΑ, δεκαετία 1970. Από αριστερά διακρίνονται το Ρ/Κ ΦΟΙΝΙΞ του Νεωρίου που νομίζω πριν 1-2 χρόνια πήγε για σκραπ και το άλλο Ρ/Κ είναι μάλλον ο Κέρβερος. Και στα δεξιά είναι το ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ (πρ ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ)

gallery_1833_232_460272.jpg

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Επιστροφή στο συγκεκριμένο topic μετά από 10 χρόνια και ταυτόχρονα ταξίδι πίσω στη δεκαετία του 80 για να δούμε μια carte postale με το πλοίο, όταν αυτό φορούσε τα σινιάλα του Νομικού και ονομαζόταν Σκιάθος. Αυτό το γκρί του Νομικού και το χαρακτηριστικό φουγάρο ήταν πολύ ξεχωριστά. Να υποθέσω ότι η τοποθεσία που βλέπουμε είναι η Αλόννησος?

 

Link to comment
Share on other sites

Όντως προσπαθώ και εγώ να βρω πιο μέρος είναι.Νομίζω πως δε μου ταιριάζει η Αλόννησος.Γνωρίζει κανείς;

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Τελικά βρήκα.Είναι στη Μύρινα Λήμνου!Η φωτογραφία έχει ληφθεί πάνω από το νέο λιμάνι από τον Άγιο Νικόλαο.Τεράστια διαφορά το σήμερα με το τότε.Γνωρίζει κανείς τι δουλειά είχε εκεί πάνω το βαποράκι;προέκταση από Σποράδες;

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Ναι εχεις δικιο ειναι Μυρινα.Προφανως θα πηγε εις αντικατασταση του Αιγευς που ειχε τη γραμμη βορειου Αιγαιου τη δεκ 70-80.Το Σκιαθος απο οσο το θυμαμαι ηταν μονιμο στη γραμμη βολου σποραδων

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

Κάποιες χρονιές τότε 70-80 , έβαζε και τα δύο πλοία να κάνουν το δρομολόγιο για Λήμνο .

Από Κύμη κάθε Σάββατο πρωί 11.00 το Αιγεύς και από Τετάρτη από Αγιο Κωνσταντίνο συνέχιζε μετά την Αλόννησο για Λήμνο το Σκιάθος .

Γενικά υπήρξαν διάφορες διαδρομές από τότε που είχαν 4-5 πλοία , όπως και μετά που οι Σκυριανοί δεν τους άφησαν του Νομικού να πηγαίνουν Σκύρο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...