Jump to content
Shipfriends

Οι επιπτώσεις της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, στην Παγκόσμια Ναυτιλία


Recommended Posts

Κάπου άκουσα και γω την προηγούμενη βδομάδα πληροφορίες από αντζέντηδες που δραστηριοποιούνται στη Μάυρη Θάλασσα ότι υπάρχουν νάρκες κοντά στα στενά του Βοσπούρου. Αν δεν κάνω λάθος έκλεισε και η κυκλοφορία στα στενά για κάποιες ώρες όταν επιβεβαιώθηκε η εύρεση της νάρκης στο Βόσπορο. 

Link to comment
Share on other sites

Το δυσάρεστο της υπόθεσης είναι οτι : 1. Δεν θα σταματήσει το εμπόριο της Μαύρης Θάλασσας 2. Οι νάρκες δεν είναι εντοπίσιμες από τα ραντάρ 3. Μαντεψε ποιος θα κατηγορηθεί -επειδή δεν την είδε- όταν θα σκασει η νάρκη πάνω σε150άρι γκαζάδικο φορτωμένο με fuel.

Με απλά λόγια, το εμπόριο συνεχίζεται κανονικά, δεν υπάρχει καμία μείωση σε ναύλα, άσχετα με το τι γράφεται, και μάλιστα κάποιοι -σε επίπεδο εταιρειών- παρατηρούν και αυξήσεις σταδιακά στις ποσότητες που εξάγονται από τον στόλο τους.

Δεν ξέρω τι μπορεί να σημαίνει όλο αυτό, αλλά φαντάζομαι οτι μία λύση θα ήταν να γίνει ναρκαλίευση από τα κράτη τουλάχιστον στα χωρικά τους ύδατα για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πλοίων. Τώρα θα μου πεις, τι να σου κάνει η ζώνη 12νμ όταν από Νόβο-Βόσπορο κάνεις 400νμ.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Βυθιστηκε η ναυαρχιδα του Ρωσικου στολου στη Μαυρη θαλασσα,το εμβληματικο καταδρομικο Moskva.

Απο Ουκρανικα πυρα λενε οι Ουκρανοι,απο πυρκαγια και εκρηξη πυρομαχικων αναφερει το Ρωσικο υπουργειο αμυνας.

Μας ειχε επισκεφτει κι εμας.

 

 

On 12/23/2012 at 7:53 PM, Petros P said:
Αφιξη του πυρηνικου καταδρομικου Moskva του Ρωσικου Πολεμικου Ναυτικου την Παρασκευη που μας περασε...
 
Απλα ΘΗΡΙΟ!!
 
 
Στοιχεια για το πλοιο στη περιγραφη του βιντεο...
 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ το πλοίο Pegas συνελήφθη από το Λ.Σ.-Ε.Α. στο πλαίσιο των κυρώσεων κατά της Ρωσσίας μετά την εισβολή στην Ουκρανία. 

Το πλοίο λόγω μηχανικής βλάβης συνοδευόταν από ρυμουλκό με προορισμό την Πελοπόννησο, όπου θα γινόταν η μεταφόρτωση του πετρελαίου σε άλλο δεξαμενόπλοιο, όμως στο Κάβο Ντόρο, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών αγκυροβόλησε στη θαλάσσια περιοχή της Καρύστου.

2 ενδιαφέροντα σημεία από μένα.


1. Στο άρθρο του ΑΠΕ όσο και στο Bloomberg διευκρινίζεται ότι η δέσμευση αφορά το πλοίο και όχι το φορτίο του. Το πλοίο σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες κουβαλάει πετρέλαιο Ιρανικής προέλευσης. 

2. Σύμφωνα με το Equasis (και αν δεν έχω μπλέξει τα μπούτια μου) το πλοίο φαινομενικά άλλαξε όνομα και ιδιοκτησία στις 17 Μαρτίου (μετά την εισβολή στην Ουκρανία) σε Lana με πλοιοκτήτρια την TRANSMORFLOT LLC. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Δεν ξέρω τελικά τι έχει συμβεί με το συγκεκριμένο πλοίο, πάντως εδώ και όλες αυτές τις εβδομάδες έχει μείνει αμανάτι στα ανοιχτά του Κόλπου της Καρύστου. Για κάμποσο καιρό ήταν δίπλα του και ένα μεγάλο ρυμουλκό, μου διαφεύγει το όνομά του. Εδώ μπορούμε να δούμε μια άποψή του το περασμένο Σάββατο.

Link to comment
Share on other sites

Μάλιστα ...

U.S. seizes Iranian oil cargo near Greek island - sources | Reuters

Θα ήθελα πραγματικά να ξέρω κατά πόσο ευσταθεί αυτό νομικά.

Αλλά δε βαριέσαι, όταν το κάνουμε εμείς/οι σύμμαχοί μας είναι σωστό, ηθικό και δίκαιο, όταν το κάνουν οι από κει, είναι πειρατεία ...

Link to comment
Share on other sites

Επίσης οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας της Καρύστου είναι έντονες υπό τον φόβο της διαρροής. Χωρίς να γνωρίζω την διαδικασία, αλλά με το παραμικρό λάθος η τουριστική σεζόν καταστράφηκε. 

Link to comment
Share on other sites

Το πιο παράλογο είναι πως έχουν επιβάλει κυρώσεις στο ιρανικό πετρέλαιο, και τώρα που το βρήκαν μπόσικο και τζάμπα, το κάνουν εισαγωγή με συνοπτικές διαδικασίες. Το τζάμπα είναι πιο γλυκό.

 

Σκέψου τώρα να είσαι στρατιώτης ή άμαχος(όχι Ρώσος ή Ουκρανός) που να κληθείς να πάρεις μέρος σε αυτό τον ξεφτιλισμένο πόλεμο. Και να θυσιαστείς για ποιό λόγο? Για τα πετρέλαια και τα γκάζια τους? Παραλογισμός πραγματικά.

Link to comment
Share on other sites

Σε "αντίποινα" περνάει η ΙΔ του Ιράν. 

ΑΠ' ότι φαίνεται οι Ιρανοί προχώρησαν στη σύλληψη 2 δεξαμενόπλοιων ελληνικών συμφερόντων μετά την αντίστοιχη πράξη από ελληνικής πλευράς. Τα 2 πλοία μάλλον είναι το Delta Poseidon με Basra crude απ' το Ιράκ ναυλωμένο απ' την Avin και το Prudent Warrior καθοδόν για τον Κόλπο του Μεξικού φορτωμένο με fuel oil για λογαριασμό της Onex.

 

Παραθέτω παρακάτω άρθρο σχετικά.

The Iranian military has intercepted two Greek-flagged suezmaxes that were underway off Iran on Friday.

Shipping sources told TradeWinds that one of the vessels in question is the 157,400-dwt Delta Poseidon (built 2011). The other is a Greek-flagged vessel as well, owned by a different Greek owner.

Vessel trackers show the ships as underway off the Iranian coast.

According to one sources, half a dozen Iranian soldiers landed on board the Delta Poseidon by helicopter.

The crew of the ship were ordered to assemble on the bridge for questioning, TradeWinds was told.

The incident is ongoing. According to latest information, the Delta Poseidon and the second Greek-flagged ship were led towards Iranian waters and are moored there.

The Delta Poseidon is said to be laden with a cargo of crude from Basrah, Iraq, en route to the Agioi Theodoroi refinery in Greece.

Owners of the second Greek tanker are said to have had no contact with the crew for about three hours. One source familiar with events said that it wasn't entirely clear yet if this will be a brief detention or whether the matters will drag on for longer.

The reasons for the interception are not immediately clear.

Contacted by TradeWinds, Greek coastguards and shipping ministry officials said they were not aware of the incident.

It looks very probable, however, that the Iranian move is meant as an instant reprisal against Greek authorities who on 26 May allowed the transfer to the US of an Iranian oil cargo that was on board the Iranian-flagged 115,400-dwt aframax Lana (built 2013).

The Lana, previously known as Pegas, had been seized by Greek authorities in April because the ship was said to be in violation of sanctions against Russia. The ship had been stuck in Greek waters after an engine failure.

Iranian authorities railed against the Greek authorities' decision, describing it as being part of an “international robbery”.

“The Islamic Republic of Iran will not waive its legal rights and expects the Greek government to adhere to its international obligations in the field of seafaring and shipping,” the Ports & Maritime Organization of Iran said on its website.

This sequence of events is reminiscent of another incident in 2020, when Iranian military forces briefly boarded a Greek-controlled ship a few days after another tanker under the same managers had allowed the transfer to the US of an Iranian gasoline cargo that was originally heading towards Venezuela.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, togias_k said:

Επίσης οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας της Καρύστου είναι έντονες υπό τον φόβο της διαρροής. Χωρίς να γνωρίζω την διαδικασία, αλλά με το παραμικρό λάθος η τουριστική σεζόν καταστράφηκε. 

Δικαιολογημένες μιας και δεν συνηθίζεται να γίνονται τέτοιες επιχειρήσεις στην περιοχή, σε αντίθεση με την Καλαμάτα και το Λακωνικό κόλπο που είναι hub για Ship-to- Ship transfers.

Link to comment
Share on other sites

Άρα στην Μεσσηνία και την Λακωνία οι διαβόητες «τοπικές κοινωνίες» κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου εν αντιθέσει με εκείνη της Καρύστου που δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί της, σωστά;

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ssiap21 said:

Σε "αντίποινα" περνάει η ΙΔ του Ιράν. 

ΑΠ' ότι φαίνεται οι Ιρανοί προχώρησαν στη σύλληψη 2 δεξαμενόπλοιων ελληνικών συμφερόντων μετά την αντίστοιχη πράξη από ελληνικής πλευράς. Τα 2 πλοία μάλλον είναι το Delta Poseidon με Basra crude απ' το Ιράκ ναυλωμένο απ' την Avin και το Prudent Warrior καθοδόν για τον Κόλπο του Μεξικού φορτωμένο με fuel oil για λογαριασμό της Onex.

 

Μια  μπλεγμένη κατάσταση, μπλέκει ακόμη περισσότερο. Delta Poseidon πρέπει να είναι Διαμαντίδης και Prudent Warrior πρέπει να είναι Polembros, Πολέμης δηλαδή. Το πρώτο έχει ελληνική σημαία, άρα και Έλληνες ναυτικούς επάνω.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, georgios express said:

Άρα στην Μεσσηνία και την Λακωνία οι διαβόητες «τοπικές κοινωνίες» κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου εν αντιθέσει με εκείνη της Καρύστου που δεν σηκώνει μύγα στο 

Και στο εξωτερικό κατά το παρελθόν έχουν υπάρξει έντονες αντιδράσεις για λιμένες καταφυγής, χώρες που δεν επέτρεπαν σε δεξαμενόπλοια in distress να πλησιάσουν τις ακτές κλπ. Εν προκειμένω λόγω της μπερδεμένης ιστορίας του πλοίου, αβαρία, ρυμούλκιση, και κυρίως κατάσχεση απο τις Ελληνικές αρχές, αυτό έχει βρεθεί σε ένα τόπο που δεν θα έπρεπε να είναι. 

Link to comment
Share on other sites

Επομένως για να βρει ένα βαπόρι σε κίνδυνο ή με αβαρία όρμο καταφυγής, πρέπει πρώτα να   πάρει έγκριση από το ΣΑ του ΟΗΕ, τον Πρόεδρο Βλαδίμηρο, τον μακαρίτη τον Αγιατολάχ Χομεϊνί και την Greta Tunberg. Let apart τον Πολιτιστικό Σύλλογο Άνω Σαμαροχωρίου.

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

Άσχετο, αλλά η πιο διάσημη περίπτωση άρνησης σε πλοίο που κινδυνεύει να πλησιάσει σε λιμάνι καταφυγής ήταν το Prestige. Τα αποτελέσματα γνωστά. Στην Ελλάδα ποιά είναι τα δηλωμένα λιμάνια καταφυγής; Γνωρίζει κάποιος;

Ο κόλπος της Καρύστου και τα νότια παράλια της Πελοποννήσου λογίζονται ως λιμάνια καταφυγής;  

Τα περί ου ο λόγος στον κόλπο της Καρύστου (αρκετά μακρινή φωτό):

 

DSC_0164a1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι σίγουρος όσον αφορά τον όρο λιμάνι καταφυγής, αλλά όταν έχει μποφόρ πολλά πλοια αγκυροβολουν στον κόλπο. Και γενικότερα, σπάνια δεν υπάρχει κάποιο πλοιο αγκυροβολημενο στον κόλπο. 

Link to comment
Share on other sites

Εμένα με τρελαίνει το ότι πέρα από τις ξύλινες ανακοινώσεις των κομμάτων και της ΠΝΟ, δεν βλέπουμε καμιά δυναμική αντίδραση όπως πχ καμιά πορεία στην πρεσβεία του Ιράν. Κι ας πάνε μετά και στην πρεσβεία των ΗΠΑ, μη χαλάσει η παράδοση. Και αναφέρομαι σε όλους αυτούς τους υπερευαίσθητους για τα ανθρώπινα δικαιώματα όταν αυτά αφορούν συγκεκριμένες κοινωνικές ή φυλετικές ομάδες. Για καμιά 40αριά ναυτικούς όμως, μερικοί από αυτούς Έλληνες συμπατριώτες μας, φαίνεται πως δεν περισσεύει ευαισθησία και στην πρεσβεία του Ιράν κοιμούνται ήσυχοι. Ίσως επειδή οι Ιρανοί είναι στο αντι-Αμερικανικό στρατόπεδο άρα είναι εν δυνάμη σύμμαχοι ορισμένων. Και άλλο φυσικά να σε μαγκώνει ο ιμπεριαλιστής, κι άλλο ο επαναστάτης. Ίσως επειδή αυτοί οι άνθρωποι έχουν την ατυχία να βγάζουν τα πρός το ζείν στη δούλεψη ενός εφοπλιστή. Ίσως επειδή είναι απλά καλοκαιρινό ΣΚ και οι ευαισθησίες πάνε στις παραλίες, από Δευτέρα βλέπουμε. Κλασσική, βρωμερή, επιλεκτική ευαισθησία.

Link to comment
Share on other sites

Επισήμως ξεκίνησαν σήμερα τα Ποσειδώνια, στην ουσία έχουν ξεκινήσει από τις 3 Μαίου με την πρώτη μεγάλη εκδήλωση που έγινε στο Νιάρχος. Νωρίτερα σήμερα στο πάντα επίκαιρο και σημαντικό Capital Link Maritime Leaders Summit, μίλησαν μεταξύ άλλων ο Γιώργος Προκοπίου και ο Βαγγέλης Μαρινάκης, με επίκεντρο τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις κυρώσεις. Προσυπογράφω μέχρι κεραίας, άλλωστε τα έχετε διαβάσει και από μένα, και αντιγράφω από την ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds. Τα highlights είναι δικά μου:

 

Quote

 

“Sanctions have never worked,” seasoned Greek shipowner George Procopiou told a panel at Capital Link’s Maritime Leaders Summit, a Posidonia event on Monday.

Calling the conflict between Russia and Ukraine “the biggest miscalculation of the century” and “a tragedy for humanity”, Procopiou pointed to the conclusions he drew from previous sanctions against Venezuela and Iran.

“Iran became stronger and better at being self-sufficient… Venezuelans are suffering and the elite is having a good time,” Procopiou said.

Apart from being counterproductive, sanctions are also spelt out in a confusing manner, said Procopiou.

“We’re living in a grey area all the time — what is legal, what is illegal”. Bankers and insurers make matters worse by being stricter than the regulations itself and “create a lot of misunderstandings”.

 

Marinakis showed himself particularly concerned at the way sanctions work against Russia.

“I think European leaders are making a mistake,” said the principal of Capital Maritime. Pointing to the economic fallout of sanctions on inflation and commodity prices, he said: “Instead of trying to find a peaceful solution that will solve this big problem… they’re discussing more sanctions”.

As heavily discounted Russian oil flows to Russia and China, Marinakis said that Asian refiners are pocketing these discounts to sell refined products back to Europe at “sky-high prices”.

“Instead of penalising Russia, we’re penalising ourselves,” Marinakis said.

“Sooner or later we’ll see the consequences… we’re going to have a huge recession in front of us”.

 

Procopiou beat the same drum: “We Europeans are shooting ourselves in the foot and the only winner of this is China, and maybe India, even though not intentionally”.

“After the invasion we have a new reality — a new world is before us and never will be the same as before.”

That new world may offer wider opportunities for shipping.

The change of trading patterns has increased tonne miles, to the effect that all shipping segments benefit — even VLCCs, whose earnings have been lagging for years.

“It is an amazing re-writing of shipping lanes, we must have in mind to turn the mishap to opportunity,” Procopiou said, adding: “By the end of the year we’ll see very, very good markets in all the segments, I’m very optimistic.

“As nobody wants to be a guinea pig in ordering ships [due to uncertainty over future fuels] ships will last longer and will command much higher prices”.

Environmental regulations will adapt to this new situation, Procopiou estimated. That will happen “because without ships we can turn off the lights”.

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 6/4/2022 at 1:06 PM, rantanplan said:

Στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα:PΣύμφωνα με την καθημερινή, η ανεξάρτητη δικαιοσύνη, σε δεύτερο βαθμό, ακύρωσε την κατάσχεση του Ιρανικού Πετρελαίου.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Σημερινό άρθρο στη Ναυτεμπορική, για το "παγκόσμιο πόκερ στα σιτηρά". Περισσότερο μου μοιάζει με μετάφραση από το google ο τρόπος γραφής αλλά το ξεπερνάω και πάω στο περιεχόμενο. Να μια παράγραφος του άρθρου:

 

Quote

Τέσσερις Δυτικοί αγροτικοί όμιλοι κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά σιτηρών με την κωδική ονομασία «ABCD» : Είναι η συντομογραφία των τεσσάρων δυτικών εταιρειών Archer, Bunge, Cargill και Daniels Midland, που κυριαρχούν στο παγκόσμιο εμπόριο αγροτικών προϊόντων. Οι εταιρείες διαθέτουν πλοία, λιμάνια, σιδηρόδρομους, διυλιστήρια, σιλό, ελαιοτριβεία και εργοστάσια. Το μερίδιό τους στην παγκόσμια αγορά είναι 70%. Οι ποσότητες εξαγωγής εξαρτώνται από τη ζήτηση των επιμέρους χωρών. Οι τιμές του σιταριού εξαρτώνται από την ανταλλαγή.  Οι εταιρείες του Ομίλου ABCD είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο και έχουν μεγάλη επιρροή στη χρηματιστηριακή τιμή μέσω της ισχύος τους στην αγορά. Ως εκ τούτου κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά σιταριού και φυσικά επωφελούνται από τις διακυμάνσεις των τιμών .Στην παγκόσμια αγορά σιτηρών έχουν αποκτήσει ισχυρό ρόλο επίσης ο κινεζικός όμιλος Cofco και η ρωσική εταιρεία RIF

 

Μιλάμε για ένα ναυτιλιακό και οικονομικό έντυπο, για να καταλάβετε όμως πόσο άσχετος είναι αυτός που το έγραψε ή αντέγραψε, αρκεί να πω το εξής: Οι ABCD που αναφέρει υπάρχουν, δεν είναι φυσικά ένας όμιλος αλλά ανεξάρτητες και ανταγωνίστριες εταιρείες. Το B σημαίνει όντως Bunge, το C σημαίνει όντως Cargill. Το Α σημαίνει Archer Daniels Midland, είναι μία ονομασία. Ο συγγραφέας την έκοψε στη μέση νομίζοντας πως το Daniels Midland είναι το D. Στην πραγματικότητα όμως το D είναι Louis Dreyfus. Και φυσικά οι εταιρείες αυτές δεν είναι όλες εισηγμένες, ούτε καν τα βασικά δεν τσεκάρουν όταν αντιγράφουν. 

 

Άλλο φανταστικό είναι αυτό το "Οι τιμές του σιταριού εξαρτώνται από την ανταλλαγή". Ποια ανταλλαγή ρε μεγάλε? Ανταλλαγή συντρόφων? :D

 

Όπως καταλαβαίνετε, οποιοδήποτε περαιτέρω σχόλιο για το περιεχόμενο του άρθρου είναι περιττό. Τραβάμε καζανάκι και πάμε παραπέρα. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...