Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Διαβάζω για το σκηνικό που έγινε το 2003,μπορεί κάποιος να θυμίσει τι συνέβη? Βρίσκω αραία άρθρα για το συμβάν και το πώς το αντιμετώπισαν οι αρχές μετά.

Edited by proud_ionian
split topic
Link to comment
Share on other sites

Εχει παρει φωτια ενα φορτηγο στο κυριως γκαραζ το οποιο ηταν κοντα στον αριστερο καταπελτη και δεν μπορουσαν να κατεβουν να τους ανοιξουν φτανοντας το πλοιο στο Ηρακλειο και ετσι κατεβασαν τον κοσμο με σκαλες του αεροδρομιου απο το πλαι.Την ειχαν σβησει με ιδια μεσα του πλοιου και οι ζημιες ειχαν περιοριστει σε 3 οχηματα.

Ηταν πολυ πιο απλο περιστατικο απο αυτα που γινονται τωρα.Ειχε γινει θεμα και το θυμουνται καποιοι κυριως λογω της τοτε διαχειρισης απο τις λιμενικες αρχες 

Link to comment
Share on other sites

Ηταν και πριν τους ολυμπιακους αγωνες και λεγονταν πολλες υπερβολες. Θυμαμαι σε ζωντανη μεταδοση να εχει φτασει το πλοιο στο ηρακλειο και να μην μπορουν να ανοιξουν τους καταπελτες γιατι ειχαν καει καποιες καλωδιωσεις απο οτι λεγανε. Τοτε εφεραν την σκαλα απο το αεροδρομιο και κατεβαζαν τον κοσμο απο το ρεμετζο πρυμα. Η σκαλα απο οτι θυμαμαι ηταν πιο κοντη και ο κοσμος κατέβαινε με δυσκολια. 

Edited by mpolo
Link to comment
Share on other sites

Αν θυμάμαι καλά, είχαν μείνει οι επιβάτες στο πλοίο για κάποιες ώρες, μέχρι να βρουν τρόπο να τους κατεβάσουν. Όταν τελικά ήρθε η σκάλα από το αεροδρόμιο, τότε ξεκίνησε η αποβίβαση.

Το μεγάλο θέμα δεν ήταν η φωτιά επί του πλοίου και η διαχείρισή της, όσο η αδυναμία να αποβιβαστούν οι επιβάτες. Υποτίθεται ότι θα βρισκόταν μόνιμα διαθέσιμη λύση, αλλά εννοείται πως μη σου τύχει. Κανένα λιμάνι δεν διαθέτει εξοπλισμό ή εκπαιδευμένο προσωπικό για τέτοια περιστατικά.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mpolo said:

και κατεβαζαν τον κοσμο απο το ρεμετζο πρυμα. Η σκαλα απο οτι θυμαμαι ηταν πιο κοντη και ο κοσμος κατέβαινε με δυσκολια. 

Εκτός από εκεί κατέβαινε και από τις βάρκες με γερανό ο κόσμος.

Link to comment
Share on other sites

Είχαν φέρει όντως την σκάλα από το αεροδρόμιο και μάλιστα επειδή ήταν κοντή είχαν βάλει και 6-7 παλέτες πάνω για να μπορεί να κατέβει ο κόσμος.
 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, mpolo said:

Ηταν και πριν τους ολυμπιακους αγωνες και λεγονταν πολλες υπερβολες. Θυμαμαι σε ζωντανη μεταδοση να εχει φτασει το πλοιο στο ηρακλειο και να μην μπορουν να ανοιξουν τους καταπελτες γιατι ειχαν καει καποιες καλωδιωσεις απο οτι λεγανε. Τοτε εφεραν την σκαλα απο το αεροδρομιο και κατεβαζαν τον κοσμο απο το ρεμετζο πρυμα. Η σκαλα απο οτι θυμαμαι ηταν πιο κοντη και ο κοσμος κατέβαινε με δυσκολια. 

Δεν είχαν καεί απλά "κάποιες καλωδιώσεις" αλλά αρκετές από αυτές, για το λόγο αυτό παρέμεινε το πλοίο για επισκευές στο Πέραμα μέχρι την παραμονή των Χριστουγέννων του 2003. Μάλιστα, είχε ειπωθεί από επίσημα χείλη της εταιρείας πως στο ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΛΑΣ αυτά που αντικαταστάθηκαν ήταν πιο σύγχρονα από τον αντίστοιχο αρχικό εξοπλισμό που έφερε το ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΛΑΣ. Τότε, αποκαλύφθηκε ότι φορτηγά που κάηκαν έφεραν (παράνομα)  απαγορευμένα φορτία, χιλιάδες γκαζάκια, απίστευτες ποσότητες αιθανόλης κλπ, με πλαστά παραστατικά και φορτωτικές...  Ο πλοίαρχος Γιάννης Δοκιανάκης είχε διαχειριστεί πολύ καλά και με ασφάλεια το όλο συμβάν, ενώ έπλεε όλες τις ώρες αυτές μόλις λίγα μέτρα δίπλα του το ΚΡΗΤΗ ΙΙ για παροχή βοήθειας αν χρειαζόταν, και μάλιστα μπήκε στο λιμάνι αφού σιγουρεύτηκαν ότι έδεσε πρώτα με ασφάλεια το ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΛΑΣ. Ακόμα και το κανάλι KRITI TV (όπως αναφέρθηκε προηγουμένως) είχε συνδεθεί ζωντανά και βλέπαμε όλοι από τις τηλεοράσεις μας την πορεία της επιχείρησης από τις 5 πμ!!  Ο καταπέλτης δεν άνοιξε για να μην συμβεί τυχόν αναζωπύρωση της φωτιάς, παρόλο που λειτούργησαν αποτελεσματικά τα συστήματα πυρόσβεσης του πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

Την εζησα την εμπειρια απο μεσα . ολα λειτουργησαν πολυ καλα και φυσικα δεν ειχαμε θεμα οσο ημασταν εν πλω .στο λιμανι ηταν το δραμα, που εκει που πιστευαμε οτι τελειωσε μειναμε στο πλοιο για ωρες. δεν βαζω τον εαυτο μου φυσικα ουτε για αστειο στην θεση των επιβατων  που για ωρες  εμειναν σε λεμβους η στο πλοιο (οπως το ατλαντικ) ημασταν ολοι με σωσιβιο . υπηρχε μια ταξη. αλλα ηταν και κωμικο το γεγονος οτι μας κατεβαζαν στην αρχη απο μια σκαλα και εναν εναν και μαλιστα με πατεντες. καποια στιγμη το πλοιο ξεκολισε απο τον ντοκο  και ξανα ηρθαν τα ρυμουλκα να το φερουν στην θεση του. ισος δεν μπορουσαν να δουλεψουν σωστα η η φωτια δεν επετρεπε το να ριξουν καβους  πρυμνα δεν το ξερω αυτο. πρωτοι εφυγαν οι ανθρωποι που ειχαν προβλημα με το αναπνευστικο και ακολουθησαν οι μεγαλυτερης ηλικιας και τα παιδια με τους γωνεις τους.  εμεις η φοιτητοπαρεα και πολυ σωστα φυγαμε προς το τελος.Σαν συμπερασμα στο πλοιο τοτε ηταν ολα σωστα. αν θυμαμαι καλα ειχαν και γαλλικο καφε να μας μοιραζουν (ημουν στο ελικοδρομιο εγω και δεν ξερω τι εκαναν η αν ηταν ανοιχτο το μπαρ στην πισινα).ο ΟΛΗ ηταν το δραμα που δεν ειχε σχεδιο για  την σωστη εκκενωση του πλοιου (1000 + επιβατες) σε μια ολυμπιακη πολη τοτε που ηταν το Ηρακλειο (7-8 μηνες πριν τους ολυμπιακους).  Εγω με την παρεα κοιμωμασταν στο πατωμα εξω απο τις αεροπορικες στο ντεκ 7 πρυμνα και ειχαμε αμεση προσβαση σε σωσιβια και σε εξωτερικο  καταστρωμα. θυμαμαι τον ηχο του συναγερμου και την καπνα  στο πλοιο καθως και τους επιβατες που ανεβαιναν  απο τα σαλονια και τις καμπινες. καθως και  ανακοινωσεις. Η χαρα μας ηταν οταν βλεπαμε το Κρητη 2 να ειναι  διπλα μας και οταν ηρθαν και τα αλλα πλοια. η θαλασσα ηταν  πολυ καλη και  ημασταν κοντα στην κρητη  (καπου 4 4παρα) και σε μιαμιση ωρα θα φταναμε στο Ηρακλειο . καπου 6και 30 δεσαμε . ευτυχως ολα πηγαν καλα και δεν ανοιξε ουτε ρουθουνι

 

αντικατασταθηκε στην αρχη απο το Φαιστος που εκανε για 2-3 μερες 3 δρομολογια την μερα. και μετα απο το Δαιδαλος με  πολυ μειωμενη τιμη (μια βδομαδα μετα  ταξιδεψα μαζι του και ηταν υπεροχο) μετα  πρεπει να ηρθε η το ολυμπια η το  ευρωπη μεχρι να  επανελθει το κνωσσος. Η ΑΝΕΚ εβαλε τον Βενιζελο απεναντι απο το Δαιδαλο τοτε.

 

αυτα απο την ιστορια οπως τα θυμαμαι εγω.

Link to comment
Share on other sites

αλληλοκατηγορούνταν τις επόμενες μέρες με το φιάσκο της σκάλας ο ΟΛΗ και η εταιρεία για το ποιός έπρεπε να έχει σκάλα. Φυσικά και ο ΟΛΗ αλλά αν οι διαθέσιμες σκάλες δεν έκαναν για το πλοίο όπως κάνανε με τις παλέτες δεν ήταν ευθύνη της εταιρείας;

Link to comment
Share on other sites

οπως ολα στην ελλαδα, κανενας δεν εχει την ευθυνη. νομιζω ειναι ξεκαθαρο το οτι ο ΟΛΗ εχει την ευθυνη, οπως και τα αεροδρομια ετσι  και τα λιμανια. Αν δεν εχεις τις υποδομες τοτε πρεπει να αρνηθεις  σε πλοιο μεγαλυτερο να μπενει στα λιμανια. Αν ενα 747 παει στο αεροδρομιο της καρπαθου θα εχει την ευθυνη η αεροπορικη η το αεροδρομιο που του εδωσε αδεια; 

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Πυρκαγιά στο original Κνωσσός Παλάς (ΙΜΟ 9204063) || 19.112003
  • proud_ionian changed the title to Πυρκαγιά στο original Κνωσσός Παλάς (ΙΜΟ 9204063) || 19.11.2003

Συμφωνώ ότι τα λιμάνια έχουν την ευθύνη να έχουν σκάλες. Αν πάει ένα 747 στην Κάρπαθο η σκάλα είναι μικρότερο πρόβλημα σε σχεσηυμε το ότι ι διάδρομος δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τι αεροπλάνο να προσγειωθεί. Αλλά εδώ υπάρχει μια διαφορά μεταξύ πλοίων και αεροσκαφών.

Οι διάφοροι τύποι αεροσκαφών έχουν συγκεκριμένες διαστάσεις και είναι ποιο εύκολο για τα αεροδρόμια να έχουν σκάλα. Τα διάφορα πλοία έχουν διαφορές στο ύψος. Πες ότι έχει ο ΟΛΗ 1000 σκάλες. Έρχεται έκτακτα π.χ. το Norwegian Epic και καμία από τις σκάλες δεν ταιριάζει στις διαστάσεις του οπότε θα βάλουμε παλέτες και ότι άλλο χρειαστεί για να ταιριάξει.

Εκτός αν υπάρχει κάποιος κανονισμός που τα πλοία πρέπει να έχουν είσοδο στο πλάι σε συγκεκριμένο ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας. Ενδιαφέρον ερώτημα.

Link to comment
Share on other sites

Από ό,τι γνωρίζω, το συγκεκριμένο πλοίο έχει στο γκαράζ μικρό πλευρικό καταπέλτη, ο οποίος όμως δεν μποορύσε να χρησιμοποιηθεί λόγω του υπάρχοντος καπνού αλλά και του κινδύνου αναζωπύρωσης κάποιας εστίας φωτιάς.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, lostromos said:

 

Εκτός αν υπάρχει κάποιος κανονισμός που τα πλοία πρέπει να έχουν είσοδο στο πλάι σε συγκεκριμένο ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας. Ενδιαφέρον ερώτημα.

Δεν υπάρχει από όσο γνωρίζω κάποιος κανονισμός για είσοδο από τις πλευρές του πλοίου. Παρόλα αυτά περισσότερα πλοία που ήρθαν από την αλλοδαπή είχαν τέτοιο μπαρκαρίζο στο κύριο κατάστρωμα επιβατών καθώς με φυσούνα γινόταν από εκεί η απο/επιβίβαση των επιβατών. Στην Ελλάδα όμως που δεν διαθέτει ανάλογες υποδομές, είτε σφραγίστηκαν για λόγους ασφαλείας , είτε αφαιρεθήκαν, είτε στο άνοιγμά τους τοποθετήθηκε κάποιο M.E.S.

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

20 χρόνια μετά υπάρχει κάποιο σχέδιο από τον ΟΛΗ για κάποιο παρόμοιο περιστατικό;Πιθανολογώ πως όχι,εδώ δεν υπήρχε διαθέσιμη θέση να δέσει το Κρήτη πριν μερικές μέρες.Πρέπει αυτό το κράτος που θέλει να λέγεται κράτος να οργανωθεί επιτέλους είτε να υποχρεώσει τους ιδιώτες που έχει βάλει σχεδόν παντού να οργανωθούν.Θα πεθαίνουν συνεχώς άνθρωποι αν δε συμμαζευτούμε .Δε πάει άλλο...

Link to comment
Share on other sites

Yπάρχει γενικά κράτος εδώ....παντού ωχαδερφισμός και το πως θα την βγάλουμε καθαρή...όταν σε  αυτά τα λιμάνια  μπαινοβγαίνει  ο καθένας  χωρίς λόγο ., όταν ακόμη και σήμερα δεν είμαστε σίγουροι για το πόσοι και ποιοι ήταν μέσα στο πλοίο ,μην περιμένουμε να έχουν εξοπλισμό....εκεί που πρέπει να είναι ,όταν η Ηγουμενίτσα  ΄η Κέρκυρα δεν έχει ρυμουλκό και πυροσβεστικό περιττεύει  η σκάλα....  

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Πυρκαγιά στο original Κνωσός Παλάς (ΙΜΟ 9204063) || 19.11.2003

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...