Jump to content
Shipfriends

Πυρκαγιά στο Euroferry Olympia Βόρεια της Κέρκυρας || 18.02.22


Recommended Posts

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Σύμφωνα με το newsbomb επιχειρούν 43 πυροσβέστες στο πλοίο :

"Συνολικά αυτή τη στιγμή επιχειρούν 43 πυροσβέστες, οι οποίοι μπαίνουν ανά δεκάδες στα γκαράζ, καθώς δεν μπορεί να αντέξει κάποιος στο εσωτερικό του πλοίου πάνω από 45 λεπτά. Σημειώνεται ότι μέχρι αυτή την ώρα, υπάρχουν ακόμα χώροι όπου δε μπορούν να προσεγγίσουν οι πυροσβέστες λόγω πολύ υψηλών θερμοκρασιών, ενώ τα γκαράζ που φοβούνται περισσότερο για εγκλωβισμένους είναι το δεύτερο και το τρίτο."

 

Δημοσιεύει και φωτο απο την ανασυρση της σορού 

 

euroferry-1.jpg

euroferry-4.jpg

euroferry-3.jpg

euroferry-2.jpg

Update:

"Έλληνας είναι ο νεκρός οδηγός που εντοπίστηκε στο πλοίο «Euroferry Olympia», καθώς πριν από λίγα λεπτά αναγνωρίστηκε η σορός του. Πρόκειται για τον 58χρονο επαγγελματία οδηγό, Ευάγγελο Μαλεσιαδά, ο οποίος ήταν ένας από τους τρεις Έλληνες οδηγούς που αγνοούνταν."

Link to comment
Share on other sites

Επί μια 5ετία  από τα τέλη δεκαετίας 90 και μέχρι σχεδόν το 2003 , λόγω ιδιότητας πηγαινοερχόμουν τακτικότατα με τα πλοία της Αδριατικής. Τότε τα πλοία είχαν μεγάλο κομοδέσιο , με πολλές καμπίνες και ειδικά τον χειμώνα που οι επιβάτες ήταν λιγοστοί, οι οδηγοί έμπαιναν ανά δύο το πολύ στις καμπίνες. Πολλές φορές κάποιοι που ήταν σχεδόν εβδομαδιαίοι πελάτες και είχαν αποκτήσει και προσωπικές επαφές με τα πληρώματα, είχαν ολόκληρη την καμπίνα για προσωπική τους χρήση.  Μάλιστα , ήταν ένας σοβαρότατος λόγος ο οποίος θα τους έκανε να επιλέγουν συγκεκριμένη εταιρεία ακόμη κι αν χρειαζόταν να περιμένουν στην Πάτρα, στην Ηγουμενίτσα, στην Αγκώνα ή στο Μπάρι ακόμη και 5-6 ώρες. 

Ωστόσο με το πέρασμα του χρόνου διαφάνηκε ότι τουλάχιστον για τα λιμάνια του Ιταλικού νότου (Μπάρι, Μπριντιζι) , το operation πλοίων με μεγάλο κομοδέσιο το οποίο αύξανε κατά πολύ το λειτουργικό κόστος ήταν ασύμφορο λόγω του γεγονότος ότι οι επιβάτες μετά βίας άγγιζαν τους 300 / δρομολόγιο την low & middle season εκ των οποίων οι 100 ήταν οδηγοί. Έτσι λοιπόν στράφηκαν στην λύση των αμιγώς Ro/Pax , τα οποία είχαν πολλοί λιγότερες καμπίνες, οι οδηγοί έμπαιναν σε δρομολόγια ακόμη και την low season πολλές φορές 4 / καμπίνα κι από εκεί άρχισαν οι γκρίνιες , οι μουρμούρες και γενικώς αυτή ήταν η σπίθα για μεγάλες αντιδράσεις από την πλευρά των οδηγών. Δεν είναι τωρινό φαινόμενο με την εμφάνιση του κορωνοιού όπως θέλουν να το παρουσιάσουν αλλά προ-υπάρχον κάτι που αποδεικνύεται περίτρανα στην περίπτωση του Norman Atlantic στην οποία παρότι δεν υπήρχε κορωνοιός αποδείχτηκε ότι πολλοί οδηγοί διανυκτέρευαν στην καμπίνα του φορτηγού τους. Μάλιστα το camping onboard , ήταν το έναυσμα για την εφεύρεση της απαίτησης περί διανυκτέρευσης στην καμπίνα του φορτηγού η οποία όμως με βάση το άρθρου 7 του ΠΔ 177/2000 απαγορεύεται δια ροπάλου. Η μοναδική εξαίρεση που δίδεται είναι για τα campers στα πλοία που εκτελούν βραχείς διεθνείς πλόες και μόνο κατά την θερινή σεζόν από 1η Απριλίου έως 31 Οκτωβρίου κάθε έτους.

Παρά ταύτα όπως και στην περίπτωση του Norman Atlantic έτσι και στο Euroferry Olympia βλέπουμε ότι αυτή η διάταξη του νόμου έχει πάει περίπατο και για τον λόγο αυτό υπάρχουν ευθύνες σε όλες τις πλευρές. Και η εταιρεία έχει ευθύνη που ο νόμος αυτός γίνεται λάστιχο κι εν τέλει καταπατείται και οι οδηγοί φορτηγών οι οποίοι αν και γνωρίζουν τον κανονισμό εμμένουν σε μία λύση ενάντια σε αυτόν.

Πέραν τούτου έχουν έρθει στην επιφάνεια καταγγελίες για κοριούς , ακάρεα, ... και αναμεταδίδονται από δημοσιογράφους προσπαθώντας να χτίσουν ένα κακό προφίλ για το πλοίο και να εγείρουν θέμα αξιοπλοίας του. Χωρίς ίχνος διάθεσης για αμφισβήτηση των διαλαμβανομένων στις καταγγελίες εντούτοις στην προκειμένη  η ανάσυρσή τους στη δημοσιότητα περίπτωση μονάχα εντυπώσεις μπορούν να προκαλέσουν και μόνον. Η υγειονομική κατάσταση  του πλοίου δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να επηρεάσει τα συστήματα πυρανίχνευσης/κατάσβεσης της πυρκαγιάς, που είναι major για το συγκεκριμένο περιστατικό. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ενας ιταλος εμπειρογνωμονας(ιντερνετ) και ενας ελληνας προ ολιγου στην τηλεοραση ειπαν πως ειναι δυνατον να μην εχουν δουλεψει τα συστηματα πυροσβεσης στο deck 3...(deck 2 ειναι το main garage στο ολυμπια)...λαθος του πληρωματος ανεφεραν και οι 2 πως πριν το blackout επρεπε να ανοιξει ο καταπελτης...και τελος γιατι δεν παιρνουν πληροφοριες απο το πληρωμα που σωθηκε για την διαταξη του πλοιου και βοηθεια στις ερευνες λογω μεγαλης αργοποριας...

Link to comment
Share on other sites

Γιατι μαλλον δεν εχει δει καλα το πλοιο.Στο ανοικτο γκαραζ(απ οπου και ξεκινησε η φωτια)δεν υπαρχουν drencher.Πας μονο με τη μανικα οπου με τοσους τονους προσφερομενης υλης για καυση τι να πρωτοσβησεις.

Επισης"επρεπε να ανοιξει ο καταπελτης"για να παει η φωτια κατω πιο γρηγορα να φανταστω;;;

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν έχουν ανέβει στο πλοίο ή αν δεν έχουν ιδέα απο το πλοίο,ο,τι και να πούν είναι μπούρδες. Το πλοίο ασφαλισμένο ήταν,το ίδιο και τα φορτία,ΙΧ κτλ κτλ.

Το τι έγινε και τι δεν έγινε είναι πολύ νωρίς ακόμα να το μάθουμε. Έγινε και η γέφυρα παρανάλωμα ,ελπίζουμε να έχουν σωθεί ο,τι έπρεπε να σωθεί.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Annivas said:

περί διανυκτέρευσης στην καμπίνα του φορτηγού η οποία όμως με βάση το άρθρου 7 του ΠΔ 177/2000 απαγορεύεται δια ροπάλου. Η μοναδική εξαίρεση που δίδεται είναι για τα campers στα πλοία που εκτελούν βραχείς διεθνείς πλόες και μόνο κατά την θερινή σεζόν από 1η Απριλίου έως 31 Οκτωβρίου κάθε έτους.

Παρά ταύτα όπως και στην περίπτωση του Norman Atlantic έτσι και στο Euroferry Olympia βλέπουμε ότι αυτή η διάταξη του νόμου έχει πάει περίπατο και για τον λόγο αυτό υπάρχουν ευθύνες σε όλες τις πλευρές. Και η εταιρεία έχει ευθύνη που ο νόμος αυτός γίνεται λάστιχο κι εν τέλει καταπατείται και οι οδηγοί φορτηγών οι οποίοι αν και γνωρίζουν τον κανονισμό εμμένουν σε μία λύση ενάντια σε αυτόν.

 

Τα 2 αυτά πλοία είχαν σημαία Ιταλίας οπότε το άρθρο 7 του ΠΔ 177/2000 δεν έχει ισχύ σε αυτά τα πλοία.

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, MILTIADIS said:

Γιατι μαλλον δεν εχει δει καλα το πλοιο.Στο ανοικτο γκαραζ(απ οπου και ξεκινησε η φωτια)δεν υπαρχουν drencher.Πας μονο με τη μανικα οπου με τοσους τονους προσφερομενης υλης για καυση τι να πρωτοσβησεις.

Επισης"επρεπε να ανοιξει ο καταπελτης"για να παει η φωτια κατω πιο γρηγορα να φανταστω;;;

Ξεκίνησε από το ανοικτό γκαραζ;

Γιατί στις ειδήσεις λένε από Τ ντεκ 2

Link to comment
Share on other sites

Έτσι ακριβώς , είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα και εκτιμήσεις  . Επίσης το ότι δεν βγαίνουν καταθέσεις στην δημοσιότητα δεν σημαίνει ότι δεν εξελίσσεται η προανάκριση .

Α και να μην ξεχάσω αυτός που είπε να ανοίξουν τον καταπέλτη διεκδικεί το βραβείο της ανοιχτής παλάμης.

Just now, lostromos said:

Τα 2 αυτά πλοία είχαν σημαία Ιταλίας οπότε το άρθρο 7 του ΠΔ 177/2000 δεν έχει ισχύ σε αυτά τα πλοία.

Έχει εμμέσως γιατί ουσιαστικά με το ΠΔ 177/2000 υιοθετείται από την Ελληνική Σημαία και καταρτίζονται συμπληρωματικές διατάξεις  για την εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 98/18/ΕΚ η οποία αφορά όλα τα πλοία που φέρουν ευρωπαική σημαία.

Ναι μεν δεν υπάγεται επειδή έχει Ιταλική Σημαία στο ΠΔ 177/2000, υπάγεται όμως στην οδηγία 98/18/ΕΚ και σε αντίστοιχο Ιταλικό ΠΔ.

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν ακούγονται άγνωστα πράγματα στα ρεπορτάζ(και στην εταιρεία είναι γνωστά αυτά) .Από εκεί και πέρα κάνεις τις επιλογές σου......

1 hour ago, lostromos said:

Τα 2 αυτά πλοία είχαν σημαία Ιταλίας οπότε το άρθρο 7 του ΠΔ 177/2000 δεν έχει ισχύ σε αυτά τα πλοία.

Αναφέρεται στην SOLAS .Έχει παγκόσμια ισχύ απλά το ΠΔ είναι εθνική  επικύρωση των διατάξεων της SOLAS.

Link to comment
Share on other sites

Στο κάτωθι βίντεο φαίνεται ο πυροσβέστης να ανεβαίνει με σκάλα απο το σημείο που η ράμπα για το πάνω γκαραζ εφάπτεται με το κάτω γκαραζ, πράγμα που σημαίνει οτι η φρακτη για το κατω γκαραζ είναι κλειστή και αρα ένα ακόμα στοιχείο που ενισχύει την εξ αρχης εκπεφρασμενη άποψη μου οτι δεν σχετίζεται το κυρίως γκαραζ με την πυρκαγιά.

Σύμφωνα με το OPEN το ΛΣ έκανε δεκτό αίτημα των συγγενών των αγνοουμένων να πανε στο πλοίο για να διαπιστώσουν ιδιοις ομμασι οτι γίνονται έρευνες, καθώς εγείρονται υποψίες απο την πλευρά τους για παύση των ερευνών. 

Θεωρώ αδιανόητη αυτή την ενέργεια απο το ΛΣ οπως επίσης κι από του συγγενείς. Με καθε σεβασμό στο δράμα που ζουν, δεν γινεται να αμφισβητειται η υπερπροσπαθεια των συνεργείων, πόσο μαλλον να αφήνει υποννοουμενα σύζυγος αγνοούμενου ότι θελουν να βυθίσουν το πλοίο για να κρύψουν στοιχεία. Θα επρεπε οι συγγενείς να βρίσκονται στην Κέρκυρα, σε ελεγχόμενο χώρο, με συμβουλες ειδικών και να ενημερώνονται. Ούτε να κάνουν δημόσιες δηλώσεις που δεν ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα και θίγουν τις προσπάθειες διάσωσης. 

Όσο σκληρό κι αν ακούγεται, κανένας δεν έπρεπε να είναι στα γκαραζ, όποια κι αν ήταν η κατάσταση στα στρώματα των καμπινών. Για αυτό και χρειάζεται μετριοφροσυνη και σεβασμός από όλους, μέχρι να λήξει -με όποιον τρόπο- αυτή η επιχείρηση. Κανένας δεν θέλει να χάσει τον δικό του άνθρωπο, αλλά από την πρώτη στιγμή φαίνεται πως η εκκένωση ολοκληρώθηκε με επιτυχία και οι έρευνες για τους αγνοουμενους δεν έχουν σταματήσει ουτε στιγμή απο την πρώτη ώρα που εγινε εκπομπή του μηνύματος κινδύνου. Δεν θεωρώ πρέπον να γίνεται υπονομευση της προσπάθειας που καταβάλλουν τα σωστικα συνεργεία. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Επιλογή τους ήταν νομίζεις??  Άμα σαν εταιρεία προσφέρει τα φθηνότερα ναύλα, με αυτό θα τους στέλνουν οι μεταφορικές. "Από'κει παν κι οι άλλοι" που λένε... 

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω και σαν εταιρείες μπορούσαν να διαμαρτυρηθούν  και να απαιτήσουν(ορισμένες το έκαναν)....άλλωστε κυρίως οδηγοί εταιρειών χρησιμοποιούσαν  το πλοίο(ειδικά αυτό).

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Να επισημανουμε παντως και το γεγονος οτι απο τους 159 οδηγους που μετεφερε εκεινο το βραδυ το πλοιο ελαχιστοτατοι ηταν αυτοι που προτιμησαν να μην κοιμηθουν σε καμπινα αλλα στα γκαραζ οπως αποδεικνυεται.

Επισης μεχρι σχετικα προσφατα υπηρχε η εναλλακτικη του Golden Bridge την οποια πολλοι λιγοι επαγγελματιες τελικα προτιμησαν σε μονιμη βαση παρα το οτι ωραρια και ναυλοι ηταν παρομοιοι και το πλοιο σε κομοδεσιο καλυτερο.

Η κορυφαια μπαρουφα που ακουστηκε βεβαια ηταν το οτι στο πλοιο υπηρετουσαν Ιταλοι φυλακοβιοι οι οποιοι παρειχαν κοινωνικη υπηρεσια προκειμενου να μειωθει η ποινη τους :D Φανταζομαι οτι μιλανε για το ιδιο πληρωμα που μολις κατεβηκαν στη στερια ευχαριστουσαν μπροστα στις καμερες που τους εσωσε.

Καλη η ιστορια με τις αποζημιωσεις αλλα ο G εχει τοσο ισχυρο νομικο τμημα που βλεπω στο τελος να ζηταει και τα ρεστα απο οσους ηταν εκει που δεν επρεπε. ;)

Link to comment
Share on other sites

Καλά, μόνο και μόνο το γεγονός πως ο Λευκορώσος προχθές επέζησε και ανέβηκε από το γκαράζ Νο1, αυτό που είναι κάτω από την θάλασσα που λέμε, τραβάει χοντρή υπόθεση στο νομικό του τμήμα. Άντε τώρα να εξηγήσεις πως ο ήλιος βγαίνει από την Δύση. 

Link to comment
Share on other sites

Στην αρχη ειπε ο λευκορωσος οτι ενω βρισκοταν στον σταθμο συγκεντρωσης πηγε στο φορτηγο να παρει τα εγγραφα του και αποκλειστηκε...ας πουμε οτι κοιμοταν κατω απο την ισαλο γραμμη πως μπορει να συμβαινει αυτο απο θεμα κλειστοφοβικου περιβαλοντος η ζεστης η αερια δεν ξερω τι αλλο...τα ιδια και στο 2 γκαραζ...γιατι μιλαμε για ρισκο ασφυξιας εκτος αν υπαρχει αερας επαρκης εκει....

Link to comment
Share on other sites

Ειρήνη. 

Σίγουρα και οι δύο πλευρές θα υποστηρίξουν το δικό τους. 

Όμως η αλήθεια δεν θα αλλάξει για κανέναν. 

Το σοβαρότερο που θα έπρεπε να μας απασχολεί τώρα είναι οτι από αύριο το βράδυ έρχεται από τα βορειοδυτικά μια κακοκαιρία με μέτριους προς ισχυρούς ανέμους, που σημαίνει οτι θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει ήδη διαδικασία ασφαλούς ρυμουλκησης του πλοίου σε ασφαλές λιμάνι. 

Πιστεύω οτι ανεξάρτητα από το πότε θα ξεκινήσει ρυμουλκηση, το ασφαλέστερο παραμένει η Ηγουμενίτσα, με εύκολη πρόσβαση και δυνάμεων κατάσβεσης αλλά και υπηρεσιών υποστήριξης βαρέων οχημάτων, αλλά και μεγάλη χερσαία ζώνη τόσο για πλαγιοπρυμνοδετηση όσο και για την εναπόθεση των οχημάτων. 

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα πρότεινα να κάνουμε κράττει στο θέμα του ποιός ευθύνεται και ποιός όχι. Δεν γνωρίζουμε ακόμη τις λεπτομέρειες του συμβάντος. Πόσω δε μάλλον όταν μιλάμε για μια πολυσύνθετη υπόθεση που άπτεται πολλών και διαφόρων τομέων και εννοιών του νομικού πλαισίου της ναυτιλίας. ΄Ετσι για την ιστορία το P&I του πλοίου είναι το Standard.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...