Jump to content
Shipfriends

Πυρκαγιά στο Euroferry Olympia Βόρεια της Κέρκυρας || 18.02.22


Recommended Posts

Φαίνεται να έχει αρπάξει και η γέφυρα σε βίντεο στα πρωινάδικα. Άρα έχει καεί πλήρως. Αν την έχουν σκαπουλάρει οι αγνοούμενοι τρυπώνοντας σε κάνα μηχανοστάσιο, ξέρω'γω που, θαύμα θα'ναι... 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ενας οδηγός πάντως που αγνοούμενος είναι ο πατέρας του, ανέφερε ότι πριν ήταν ζωαδικο. Γενικά δεν είπε και τα καλύτερα λόγια αναφέροντας τραγικές συνθήκες, όπως κοριούς και το γεγονός ότι θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 70 κλίνες ενώ έχει μόλις 50 και τέλος ότι τα σωστικά του πλοίου είναι γνωστό ότι είναι ελλειπή. 

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον να σας πω οτι εχω μαθει

1. Η γέφυρα κάηκε και για αυτο δεν εκπεμπει ΑΙS

2. Το πλοιο ΔΕΝ μπορει να μπει στο λιμανι της Ηγουμενίτσας μεχρι να αντληθούν όλα του τα καύσιμα, επισης ακούστηκε κινδυνος εκρηξης.

3. Οταν θα παει στην Ηγουμενιτσα το πλοιο το λιμανι θα κλείσει συν οτι υπάρχει φόβος μόλυνσης σε θάλασσα και αέρα.

4. O καπετάνιος και οι μηχανικοί αφέθηκαν ελεύθεροι.

5. Ζωντανός βρέθηκε επιβάτης σήμερα το πρωι.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Και σε ενα κανάλι το οποίο μου διαφεύγει , χτες ακούστηκε απο συγγενή αγνοούμενου ότι το πλοίο ήταν ζωαδικο και το έφεραν , το μετασκευάσαν για να μεταφέρει φορτηγά και το έχουν κάνει σημαία ολοι.
Ακούγονται και θα ακουστούν  πολλά , όπως το ότι κλείνουν την πυρανίχνευση επειδή καπνίζουν οι οδηγοί κατα την διάρκεια της φόρτωσης …

Πέραν αυτών όμως , ο σημερινός απεγκλωβισμός του Λευκορωσου οδηγού απο το βαπόρι ειναι πραγματικά το πιο θετικό γεγονός . Το ότι κατάφερε να επιβιώσει αυτός ο άνθρωπος σε ένα φλεγόμενο βαπόρι , χωρίς νερό με τρελές θερμοκρασίες για δυο ημέρες , πρόκειται για ένα θαύμα . Θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να ακούγαμε κάποια στιγμή την αφήγηση του για το πως κατάφερε να επιβιώσει και ποιες ενέργειες έκανε που αποδείχτηκαν σωτηρίες για τον ίδιο .

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Nikos_Chania said:

Στο βίντεο δεν φαίνεται παραμόρφωση χρωματισμού ή λαμαρίνας περιμετρικα του κυρίως γκαραζ, κάτι που πιστεύω πως ενδεχομένως να μην έχει καεί το κυρίως γκαραζ. 

Η σημερινή δήλωση του διασωθεντα ότι το κυριως γκαραζ είναι αθικτο, επιβεβαιώνει την εκτίμηση μου. Αυτό εγείρει υποψίες για την ανακοίνωση της εταιρείας πως η φωτια ξεσπασε στο Νο3, καθώς Νο3 είναι συνήθως το κυρίως γκαράζ. 

Ακολουθεί άλλη αρίθμηση το εν λόγω πλοίο; 

1 hour ago, Nastazia said:

Ενας οδηγός πάντως που αγνοούμενος είναι ο πατέρας του, ανέφερε ότι πριν ήταν ζωαδικο. Γενικά δεν είπε και τα καλύτερα λόγια αναφέροντας τραγικές συνθήκες, όπως κοριούς και το γεγονός ότι θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 70 κλίνες ενώ έχει μόλις 50 και τέλος ότι τα σωστικά του πλοίου είναι γνωστό ότι είναι ελλειπή. 

Δεν ειναι δικαιολογία και αφεση αμαρτιων των οδηγων που κοιμούνται στα γκαραζ η κατάσταση στις καμπίνες. 

Και εκ των υστέρων καταγγελιες δεν έχουν ισχύ. Τόσους μήνες γιατί δεν έκανε ουδείς καταγγελία παρα σπευσανε να δικαιολογησουν τώρα την παρανομία των οδηγών με τους κοριους; 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Nikos_Chania said:

Η σημερινή δήλωση του διασωθεντα ότι το κυριως γκαραζ είναι αθικτο, επιβεβαιώνει την εκτίμηση μου. Αυτό εγείρει υποψίες για την ανακοίνωση της εταιρείας πως η φωτια ξεσπασε στο Νο3, καθώς Νο3 είναι συνήθως το κυρίως γκαράζ. 

Ακολουθεί άλλη αρίθμηση το εν λόγω πλοίο; 


Ετσι ακριβώς . Αν όχι σε όλα σχεδόν σε όλα τα βαπόρια το κυρίως γκαράζ είναι το 3 τουλάχιστον στην γενική διάταξη ενός πλοίου . Κι έτσι δικαιολογείται ότι το πλοίο μέσα σε μια ώρα είχε φουντώσει απο πλωρα μέχρι πρυμα .

εαν είχε πιάσει στο κυρίως γκαράζ , η χρήση drencher  και το κλείσιμο των fire dampers να μην τροφοδοτείται με οξυγόνο θα είχαν σβήσει η θα είχαν επιβραδύνει την εξάπλωση της πυρκαγιάς σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα .

προφανως η πυρκαγιά λοιπόν σύμφωνα και με τα λεγόμενα του διασωθέντα , ξεκίνησε στο ανοιχτό κατάστρωμα στο οποίο δεν υπάρχει drencher και υπάρχει άπλετο οξυγόνο για να εξαπλωθεί . 

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Όλα τα γκαράζ δηλαδή είναι για φορτηγά? 1&2 συνήθως είναι τα γκαραζάκια για ΙΧ των 2,5μέτρων κάτω από το κυρίως γκαράζ με τους καταπέλτες από το εν λόγω και αποκαλείται το Νο3 γκαράζ ή κυρίως γκαράζ. Αν αυτό είχε ένα γκαράζ των 4,5-5 μέτρων κάτω από το κυρίως γκαράζ τότε ναι, λογικά το κυρίως γκαράζ θα αποκαλείται Νο2. Έχει μπει κανένας μέσα, ξέρει τι παίζει με το πλοίο?? 

Edited by Strofalos
Link to comment
Share on other sites

On 9/14/2021 at 8:35 PM, MILTIADIS said:

Ενα μπες-βγες στο στομαχι του θηριου απο την καμερα ενος τουριστα.

 

Η διαταξη του κυριως γκαραζ φαινεται αρκετα ξεκαθαρα στο παραπανω βιντεο.

 

Κραταω απο την μαρτυρια του Λευκορωσου διασωθεντα οτι μαζι με αλλα ατομα εφυγαν απο το σταθμο συγκεντρωσης κατα την ωρα της εγκαταλειψης και προσπαθησαν να κατεβουν στα γκαραζ για να παρουν χρηματα και εγγραφα απο τα οχηματα τους.Περα απο το απερισκεπτο της κινησης αυτης ας ευχηθουμε να εχουν βρει και αλλοι ανθρωποι ενα ασφαλες σημειο πανω στο πλοιο.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, LoveBoat said:

4 είναι το εξωτερικό στην πλώρη ,3 το ακριβώς κάτω ,2 το γκαράζ όπως μπαίνεις στο πλοίο ,1 το υπόγειο...

Πολλές φορές διαφέρει η αρίθμηση (για τον κατατοπισμο των επιβατών) των γκαράζ και των κοινόχρηστων χωρών απο την πραγματική που είναι αυτή της γενικής διάταξης ενός πλοίου . 
Σχεδον πάντα στις γενικές διατάξεις το κύριο καταστρωμα οχημάτων αναφέρεται ως καταστρωμα νούμερο 3 ενω πολλές φορές οι  αναγραφόμενες αριθμήσεις στα πλοία ξεκινούν απο τα καταστρώματα στα οποία μπορεί να βρεθεί επιβάτης . 

Κι εδω μπορεί να είναι το μπέρδεμα . Αν συμβαίνει αυτό , λέγοντας ότι πήρε πυρκαγιά στο κατάστρωμα νούμερο 3 , ποιο στην πραγματικότητα είναι. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nikos_Chania said:

 

Δεν ειναι δικαιολογία και αφεση αμαρτιων των οδηγων που κοιμούνται στα γκαραζ η κατάσταση στις καμπίνες. 

 

Εννοείται, καμία δικαιολογία. 

Από τα συμφραζόμενα καταλαβα ότι έχουν κάνει αρκετά παράπονα, δεν ξέρω βέβαια αν ήταν έγγραφα διαβήματα. 

 

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Αναφέρθηκε πως απο το 2017  το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας η είχε στείλει έγγραφο διάβημα στο Υπουργείο Ναυτιλίας

Εδώ και η καταγγελία

https://cityportal.gr/kataggelies-odigon-apo-to-2017-gia-tis-synthikes-paramonis-sta-ploia-euroferry-olympia-kai-euroferry-egnazia/

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Σο γκαράζ όταν μπαίνεις (2) έχει γύρω γύρω  κάτι σαν σήραγγα(απομονωμένος από το κυρίως γκαράζ) που συνεχίζει από πρύμνη έως πλώρη  εκεί  κάνει  στροφή στην άλλη πλευρά και φτάνει πάλι στη πρύμνη. Εκεί μπαίνουν τα ΙΧ ΄(τα κανονικά οχήματα όχι Campers) . ο χώρος αυτός είναι για τα ΙΧ ,έτσι δεν χεριάζετε  να  κόβουν μέτρα από τα γκαράζ των φορτηγών .

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Petros P said:

Ξέρει κανείς πως έδεσαν το πλοίο ? Τους κατέβασε ελικόπτερο να υποθέσω?

Η πλώρη είναι άθικτη πάντως.

Από γρήγορο βίντεο που είδα σε κάποιο μέσο, πρέπει να το έχουν πιάσει απο δέστρες πιυ βρίσκονται κοντά στην ισαλο, σε εσοχή της λαμαρίνας. Όποιος γνωρίζει πως λέγονται ας μας διαφωτισει.

Link to comment
Share on other sites

Η δημοσιογραφία επί του θέματος αρχίζει όπως συμβαίνει συνήθως να αγγίζει τα όρια του "Το Τζέλα Δ δεν είχε φουγάρα". Θα συμφωνήσω με κάτι που είπε ο φίλος Νομικός νωρίτερα σχετικά με το ότι πρέπει να μη βιαστούμε στις κρίσεις μας. Κάτι όμως που είναι πια κοινός παρονομαστής σε όλες τα συμβάντα με πλοία ro-pax ανοιχτών καταστρωμάτων είναι ότι σχεδόν ποτέ δεν έχει καταστεί δυνατόν το πλήρωμα να κατασβέσει φωτιά από ανοιχτό κατάστρωμα. Δεν ξέρω καν πόσες φορές έχει καταστεί δυνατόν έστω να σταλεί άγημα στο σημείο. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να προβληματίσει πάρα πολύ.

Link to comment
Share on other sites

Νίκο μου, απλοί κανόνες της φυσικής. Στο ανοιχτό κατάστρωμα η φωτιά τροφοδοτείται με οξυγόνο από το γύρω περιβάλλον ενώ στα εσωτερικά καταστρώματα η φωτιά τρώει ότι οξυγόνο έχει στο γκαράζ και από εκεί και πέρα αυτό μπαίνει με το σταγονόμετρο (από κάνα μπακαρίζο, από καμιά μισάνοιχτη πόρτα στο casing, από τις υδρορροές στα πλάγια για την αποστράγγιση του χώρου-αν δεν έχουν νερό βέβαια, κτλ). Μην πάμε μακριά, συγκρίνετε την φωτιά προ δεκαετίας στο Παλλάς του Ηρακλείου με ετούτη εδώ ή του Μπένυ πρόπερσι με αυτή του Νόρμαν Ατλάντικ. Η μέρα με τη νύχτα. Ακόμα και τα ανοίγματα στα επάνω γκαράζ, που χρησιμοποιούνται για το camping on board δημιουργούν πρόβλημα σε περίπτωση φωτιάς (βλέπε Superfast προ 20ετίας). Το σωστό είναι πλέον, μετά από όλα αυτά τα περιστατικά, τα γκαράζ των πλοίων να σφραγίζουν αεροστεγώς (όπως έκαναν οι Γάλλοι στο Αρετούσα) και να αφήσουν τις αρλούμπες με τα camping on board κτλ. 

Link to comment
Share on other sites

Ειναι πολλα τα περιστατικα με πλοια με ανοικτα γκαραζ norman atlantic, Sorrento, lisco gloria ειναι καποια απο αυτα που στην κυριολεξια τα πλοια έλιωσαν γιατι πολυ απλα δεν μπρουσαν με τιποτα να αναχαιτίσουν την φωτια και απλα την αφηναν. Σε ενα κλειστο γκαραζ εχεις περισσοτερες πιθανοτητες να επιβραδύνεις την φωτια και να την περιορισεις πολυ πιο ευκολα ουτως ωστε να μην κατακαψει ολοκληρο το πλοιο και εχουμε και αρκετα παραδειγματα οπως το ολυμπικ τσαμπιον και το cruise bonaria (και τα δυο ειχαν πιασει φωτια στο main garage και οχι στο επιπεδο με τα ανοιγαμτα) που ειναι τα πιο προσφατα που μου ερχονται στο μυαλο.

Link to comment
Share on other sites

Η κύρια δικαιολογία για τον μη αυστηρό έλεγχο της απαγόρευσης διανυκτέρευσης στα φορτηγά δεν είναι ούτε η έλλειψη καθαριότητας ούτε η πιθανότητα παρουσίας ακαρεων αλλά ο κορωνοϊός καθώς αναγκάζονται οι οδηγοί να μείνουν σε τετρακλινες. Δεν είναι εύκολο να υποχρεώσεις κάποιον να μείνει με έναν άγνωστο το διάστημα αυτό και πιθανόν το τελευταίο χρόνο να γίνονται επίσημα 'στραβά μάτια'. 

Link to comment
Share on other sites

Η κυρια δικαιολογια δεν ειναι ουτε ο κορονοιος αλλα το οτι θελει ο καθενας να κοιμαται μονος του σε μια καμπινα.Οδηγοι κοιμοντουσαν στα γκαραζ των πλοιων και προ κοβιντ και να ειμαστε σιγουροι οτι θα βρισκουν τροπους να συνεχιζουν να κοιμουνται.

Η Γκριμαλντι πριν λιγο απαντησε στα οσα της καταλογιζει το συνδικατο.

"Σε σχέση με τους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) σχετικά με υποτιθέμενες κακές συνθήκες ταξιδιού των μελών του στο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο πήρε φωτιά τη νύχτα της 18ης Φεβρουαρίου 2022, ο όμιλος Grimaldi επιθυμεί να προβεί στην ακόλουθη δήλωση.

 

Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα.

 

Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαραζ κατα τη διαδκεια του πλου 

 

Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου.

 

Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022.

 

Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο). Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες.

 

Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ».

 

 

Link to comment
Share on other sites

Τι παει να πει δεν είναι εύκολο να υποχρεώσεις να μείνει με αλλον; 

Τι θα έπρεπε να γίνει; Να έχει ο καθείς δική του καμπίνα; Όποιος θέλει, αναλαμβάνει το κόστος. Ο εργοδότης του οδηγού πληρώνει φορτίο και κλίνη, οχι φορτιο και καμπίνα. 

Είναι σα να πηγαίνω στη δουλειά μου το πρωί και να ζητάω να μην μπαίνει άλλος στην τουαλέτα που εγω χρησιμοποιώ στο γραφείο γιατί δεν μου αρέσει. 

Το πρόβλημα με τις κλίνες δεν είναι της ναυτιλιακής εταιρείας αλλά της μεταφορικής. Εκεί να αποταθουν οι οδηγοί και να ζητησουν μονοκλινες. 

Για τα περαιτερω, απάντησε η εταιρεία, πολυ πολυ σωστά κατ εμε.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...