Jump to content
Shipfriends

Πυρκαγιά στο Euroferry Olympia Βόρεια της Κέρκυρας || 18.02.22


Recommended Posts

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Σύμφωνα με το ΑΠΕ λοιπόν

Quote

Με μία μικρή αναζωπύρωση, που εκδηλώθηκε χθες βράδυ αλλά τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο, συνεχίζονται και σήμερα για πέμπτη ημέρα οι ρίψεις νερού στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Euroferry Olympia», το οποίο βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή Κασσιόπη βόρεια της Κέρκυρας, ενώ εντός της ημέρας στο εσωτερικό του πλοίου θα επαναληφθούν οι επιχειρήσεις έρευνας από άνδρες της ΕΜΑΚ και εξειδικευμένα στελέχητης της oλλανδικής εταιρείας Smit Salvage και της ελληνικής Μegatugs salvage towage, για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων.

Η επιχείρηση για τον εντοπισμό των αγνοουμένων σταμάτησε χθες, αργά το απόγευμα, ενώ στο εσωτερικό του πλοίου εξακουλουθούν να υπάρχουν μικρές εστίες φωτιάς, πυκνοί καπνοί και υψηλές θερμοκρασίες.

Σε δύο από τα καταστρώματα του πλοίου, όπου επιχειρούν με οξυγόνο και ειδικές στολές άνδρες της ΕΜΑΚ, το διοξείδιο του άνθρακα ξεπερνά τα 500 Ppm (μονάδα μέτρησης διοξειδίου). Μάλιστα, η κάθε επιχείρηση που γίνεται δεν μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 30 λεπτά ενώ η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη.

Το πλοίο, λόγω των καιρικών συνθηκών που μεταβάλλονται στη θαλάσσια περιοχή, δεν αποκλείεται να μετακινηθεί εκ νέου σε ασφαλές σημείο, ενώ μόνο όταν σβήσουν εντελώς οι εστίες φωτιάς και καθαρίσει καλύτερα ο αέρας στο εσωτερικό του θα οδηγηθεί σε εμπορικό λιμάνι, προκειμένου να  διερευνηθεί εξονυχιστικά από τους πραγματογνώμονες.

Στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το πλοίο υπάρχουν δύο πλωτά του Λιμενικού, τέσσερα ρυμουλκά και ένα πυροσβεστικό πλοιάριο.

Η πυρκαγιά στο πλοίο «Euroferry Olympia» εκδηλώθηκε στο τρίτο κατάστρωμα τα ξημερώματα της Παρασκευής 18 Φεβρουαρίου στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Ερεικούσας κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου του από Ηγουμενίτσα προς Πρίντεζι.

Οι διασωθέντες ανέρχονται σε 280 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα, 10 άτομα φέρονται να αγνοούνται, ενώ εντοπίστηκε νεκρός ένας 58χρονος οδηγός.

Στο λιμάνι Πλατυγιάλι Αιτωλοακαρνανίας θα ρυμουλκηθεί το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «EUROFERRY OLYMPIA»

Στο λιμάνι Πλατυγιάλι Αιτωλοακαρνανίας θα ρυμουλκηθεί το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «EUROFERRY OLYMPIA», καθώς η Πυροσβεστική Υπηρεσία ενημέρωσε το υπουργείο Ναυτιλίας ότι έχουν εξαντληθεί οι επιχειρησιακές δυνατότητες έρευνας και διάσωσης επί του πλοίου στη σημερινή θέση του.

Για αυτόν τον λόγο ζήτησε τη μετακίνηση του πλοίου σε ασφαλή λιμένα, προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι επιχειρήσεις των στελεχών της ΕΜΑΚ με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Το υπουργείο Ναυτιλίας επικοινώνησε με την εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση της ναυαγιαίρεσης για τις κατάλληλες και ασφαλείς ενέργειες με σκοπό τη μετακίνηση του στο λιμάνι Πλατυγιαλίου Αιτωλοακαρνανίας.

Η μετακίνηση και η διαμονή των συγγενών των αγνοουμένων στο λιμάνι μετακίνησης θα γίνει με φροντίδα και μέριμνα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Παράλληλα, ας δούμε μέσα από υλικό των αδελφών του την διάταξη των χώρων του πλοίου. Σύμφωνα με αυτά λοιπόν, το κυρίως γκαραζ είναι το Νο2, το άνω γκαράζ είναι το Νο3 το οποίο στο πρυμνιό κομμάτι γίνεται σαν παταράκι και μπαίνουν καμπίνες, με αριθμό καταστρώματος 3a, το οποίο προς πλώρα γίνεται το ανοιχτό κατάστρωμα που βλέπουμε τις νταλίκες. Συνεπώς το ντεκ 3 είναι στεγασμένο σε όλο το μήκος του, με άνοιγμα μόνο πρύμα, ενώ το 3a για τα φορτηγά είναι προσβάσιμο από ράμπα πλώρα αριστερά μέσω του 3. 

Το No 2 (ντεκ επιβίβασης) και το No 1 (κάτω από την ίσαλο) είναι κλειστά και ανεξάρτητα.

 

Decks.jpg

plan_hansaservice.jpg

plans3-5.jpg

plans4-6.jpg

profileplan.jpg

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, express skiathos said:

Αν εννοείς το DOLPHIN, αυτόν έχει περασμένο ως προορισμό από τότε που έφυγε από Πειραιά για Κέρκυρα.

Αυτο φαντάστηκα αρχικά αλλά είδα σαν λιμάνι αναχώρησης έχει Imerolia στην Κασσιόπη εχθές. 

Edited by senlac
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, MILTIADIS said:

Καλη η ιστορια με τις αποζημιωσεις αλλα ο G εχει τοσο ισχυρο νομικο τμημα που βλεπω στο τελος να ζηταει και τα ρεστα απο οσους ηταν εκει που δεν επρεπε. ;)

Δεν μπορώ να μην ξεκινήσω με το να αναφερθώ στο σχόλιό σου, το θεωρώ ατυχέστατο και σε ανθρώπινο επίπεδο κοιτώντας το πόσα θύματα είχαμε και τον τρόπο με τον οποίο φαίνεται ότι πέθαναν, αλλά και εκτός πραγματικότητας σε επίπεδο απόδοσης ευθυνών. Το αν βρίσκονταν εκεί αυτοί οι άνθρωποι στο τέλος της ημέρας, δείχνει πως είναι ένα από τα πράγματα που δεν δούλεψαν σωστά στο συγκεκριμένο ταξίδι. Υπενθυμίζω τι κατηγορίες είχαν απαγγελθεί στο Norman Atlantic, το κομμάτι αυτό το είχες παραθέσει από την Εφημερίδα των Συντακτών, αναφερόμενος στις παραπομπές σε δίκη στελεχών της ΑΝΕΚ και μελών του πληρώματος. Αναφέρεται σε λαθρεπιβίβαση, το ίδιο όμως ισχύει και σε περίπτωση παραμονής επιβατών σε χώρους που δεν πρέπει. Η νομική/κανονιστική αρχή είναι η ίδια:

On 9/22/2020 at 4:45 PM, MILTIADIS said:

Επίσης, «δεν μερίμνησαν ώστε να διασφαλίσουν την παρεμπόδιση λαθραίας πρόσβασης επιβατών στο πλοίο και συγκεκριμένα δεν προσέλαβαν επαρκή αριθμό ικανών και καλώς εκπαιδευμένων φυλάκων ασφαλείας για να ελέγχουν τυχόν λαθραία επιβίβαση στο πλοίο». Αυτό επειδή προέκυψε ότι στο πλοίο επέβαιναν 7-10 μη καταγεγραμμένοι επιβάτες, οι έξι εκ των οποίων αγνοούνται και ένας βρέθηκε απανθρακωμένος.

 

(Και)Για τα παραπάνω καταδικάστηκαν πληρώματα και στελέχη της ΑΝΕΚ. Το τι έγινε ακριβώς στο Euroferry Olympia δεν το ξέρουμε και θα το μάθουμε αργότερα από τα πορίσματα. Αλλά το κομμάτι είτε της λαθρεπιβίβασης, είτε της πρόσβασης επιβατών σε χώρους του πλοίου που δεν πρέπει να βρίσκονται, είναι ξεκάθαρη ευθύνη του πλοίου και του πλοιοκτήτη. Δεν το λέω εγώ αυτό, το λέει η SOLAS και ο ISPS του πλοίου οι οποίοι έχουν πάει περίπατο όσον αφορά το συγκεκριμένο κομμάτι. Γι αυτό και βλέπουμε σε παρόμοια συμβάντα να βρίσκονται κατηγορούμενοι πολύ συχνά μέλη του πληρώματος και στελέχη της εταιρείας στην ξηρά(ο DPA, ο CSO ή ακόμα και ο ίδιος ο πλοιοκτήτης). Το γεγονός ότι η εγκατάλειψη του πλοίου φαίνεται να έγινε όπως έπρεπε ή το ότι ο οδηγός βρήκε τρόπο διαφυγής από την έξοδο κινδύνου, πιστώνεται μεν στο πλήρωμα για τη ναυτοσύνη του αλλά είναι το αυτονόητο που πρέπει να γίνει σε τέτοιες καταστάσεις. Αλίμονο αν δεν μπορούσαν να κάνουν εγκατάλειψη σε άπνοια ή αν δεν λειτουργούσαν οι έξοδοι κινδύνου. Κι αυτά βέβαια θα τα δούμε εν καιρώ σε περισσότερες λεπτομέρειες.

 

Επιγραμματικά να σημειώσω και ορισμένα άλλα πράγματα που άπτονται του νομικού κομματιού που πρόκειται να εξελιχθεί:

- Όσον αφορά το κουφάρι του πλοίου και τις μηχανές, αυτά είναι ασφαλισμένα σε Hull and Machinery ασφαλιστές, συνήθως σε παραπάνω από έναν. Αυτό δε σημαίνει όμως πως ο πλοιοκτήτης εισπράττει αυτομάτως λεφτά. Αν για παράδειγμα αποδειχθεί με κάποιον τρόπο ότι το πλοίο ήταν αναξιόπλοο την στιγμή του απόπλου του από την Ηγουμενίτσα, τότε είναι στη διακριτική ευχέρεια των ασφαλιστών αν θα αποζημειώσουν τον ασφαλισμένο. Ή αν διαπιστωθεί στην πορεία πως ο ασφαλισμένος είχε αποκρύψει από τους ασφαλιστές ουσιώδεις λεπτομέρειες για το πλοίο και το ταξίδι. Αυτά με βάση τις διεθνείς συνθήκες, δεν μπαίνω σε περισσότερες λεπτομέρειες γιατί θα γίνει περίπλοκο. Υπάρχουν τέλος πάντων διάφορα σημεία επάνω στα οποία ο ασφαλιστής μπορεί να πατήσει και γι αυτό στέλνουν δικούς τους πραγματογνώμονες.

 

- Η αστική ευθύνη όπως προανεφέρθη είναι στη δικαιοδοσία του P&I του πλοίου. Δεν είμαι σίγουρος να είμαι ειλικρινής αν η βοήθεια στον ασφαλισμένο εδώ επεκτείνεται και στη νομική συνδρομή στο κομμάτι της ποινικής ευθύνης μεμονομένων προσώπων που θα διωχθούν σε προσωπικό επίπεδο(in personam). Όσον αφορά την αποζημείωση για τη ζημιά στα φορτηγά αυτή γίνεται με βάση τη φορτωτική/εισιτήριο που έχει βγεί και υπάγεται κάτω από ένα νομικό καθεστώς που ονομάζεται Limitation of Liability(δεν μπαίνω σε λεπτομέρειες, θα χαθούμε), ενώ η αποζημείωση για τα αγαθά που μεταφέρονται σε πρώτο στάδιο είναι με τους ασφαλιστές του φορτίου που κουβαλούσε η κάθε νταλίκα. Αν δεν ήταν ασφαλισμένο το φορτίο, κακό γι αυτούς.

 

Γενικά όλο το κομμάτι της αστικής ευθύνης περνάει μέσα από τα χέρια του P&I και των νομικών του συμβούλων ενώ συνήθως και οι νομικές παραστάσεις γίνονται από τους δικηγόρους του Club(όχι μόνο εσωτερικούς αλλά και εξωτερικούς συνεργάτες για συγκεκριμένες υποθέσεις). Οι νομικοί του ασφαλισμένου συνεργάζονται με αυτούς του Club αλλά την πρωτοβουλία/ηγεσία την έχει το δεύτερο γιατί στην τελική τα χρήματα θα βγούν από την δική του τσέπη. Σε κανονικές συνθήκες αυτό που θα βγεί από την τσέπη του ασφαλισμένου, έχει να κάνει με το deductible που έχει συμφωνήσει με το Club. Η κάθε εταιρεία έχει δική της πολιτική στο συγκεκριμένο θέμα, όσο μεγαλύτερο το deductible(το ποσό δηλαδή μέχρι το οποίο έχει ο ασφαλισμένος την ευθύνη να πληρώσει), τόσο καλύτερα τα ασφάλιστρα.

 

- Η άλλη θεμελιώδης λεπτομέρεια που έχει να κάνει με την απόδοση ευθυνών, είναι προφανώς το σημείο και ο τρόπος με τον οποίο ξεκίνησε η φωτιά. Αν με λίγα λόγια η φωτιά ξεκίνησε από ένα φορτηγό με υπαιτιότητά του ή αν η φωτιά ξεκίνησε από κάποιο εξάρτημα του πλοίου(για παράδειγμα την πρίζα που δίνει ρεύμα σε κάποιο ψυγείο και που μπορεί να ήταν πλημελλώς συντηρημένη). Γενικά το πλοίο θα το ξεκοκκαλίσουν και οι Αρχές αλλά και -ίσως ακόμη περισσότερο- οι ασφαλιστές.

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, LoveBoat said:

Αν προλάβει να φτάσει....

γιατι να μη φτάσει,το πλοίο απο φωτογραφίες που κυκλοφορούν σε διάφορα γκρουπ απο Κερκυραίο ,δεν έχει καμια επικίνδυνη κλιση

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Petros P said:

γιατι να μη φτάσει,το πλοίο απο φωτογραφίες που κυκλοφορούν σε διάφορα γκρουπ απο Κερκυραίο ,δεν έχει καμια επικίνδυνη κλιση

ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται....

Link to comment
Share on other sites

Έχει κουράσει θεωρώ η καραμέλα του "θα παει άπατο το καράβι", απ όπου κι αν προέρχεται. 

Δεν χρειάζεται για κάθε γεγονός να βρίσκουμε μια "συνομωσια" ή κάτι που να κρύβεται από πίσω. Τουλάχιστον όχι κάτι τόσο οφθαλμοφανες. 

Οι σπόντες και τα υποννοουμενα δεν εξυπηρετούν τίποτα στην παρούσα φάση. (ούτε γενικά κατα τη γνώμη μου) 

Στα νεότερα λοιπόν, αγωγή και μήνυση κατα της πλοιοκτητριας εταιρείας έκανε η οικογένεια του 58χρονου νεκρού,μέσω του δικηγόρου της Γιάννη Μαρακακη, ο οποίος και είχε εκπροσωπήσει και οικογένειες θυμάτων στην τραγωδία του Norman Atlantic. 

Link to comment
Share on other sites

On 2/21/2022 at 4:13 PM, MILTIADIS said:

Γιατι μαλλον δεν εχει δει καλα το πλοιο.Στο ανοικτο γκαραζ(απ οπου και ξεκινησε η φωτια)δεν υπαρχουν drencher.Πας μονο με τη μανικα οπου με τοσους τονους προσφερομενης υλης για καυση τι να πρωτοσβησεις.

Έχει ακουστεί ότι η πυρκαγιά ξεκίνησε από το Deck 3 (και όχι το ανοικτό γκαράζ-weather deck). Άλλωστε αυτή είναι και η εντύπωση που δίνουν οι πρώτες εικόνες (καπνός αλλά όχι φλόγες εξωτερικά). Λογικά το "σκεπαστό" Deck 3 θα έπρεπε να έχει drencher/sprinkler (έστω και αν υπάρχουν ανοίγματα τα οποία θα τροφοδοτούσαν με αέρα/οξυγόνο τις φλόγες καθιστώντας δυσκολότερη την κατάσβεση).

Δεύτερο σημείο, η μάνικα. Ακόμη και η πυρόσβεση με την μάνικα είναι σχεδιασμένη για να δίνει την δυνατότητα (έστω πιθανότητα) κατάσβεσης (τουλάχιστον σε σχετικά αρχικό στάδιο). Από τα λεγόμενα των επιβατών προκύπτει το ερώτημα αν υπήρχαν προσβάσεις. Έχουμε δει και σχολιάσει (εγώ προσωπικά και καυτηριάσει έντονα) πολλάκις τον τρόπο "στοιβασίας" των οχημάτων σε ferries, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν στο ελάχιστο η ανάγκη διαδρόμων διαφυγής και επεμβάσεως σε έκτακτο γεγονός (αλλά και έχμασης/ασφαλίσεως των φορτίων). Στην παρούσα χρονική στιγμή και επειδή αγνοούνται άνθρωποι δεν θα ήθελα να μπώ σε παραπάνω σχετικές σκέψεις/προβληματισμούς.

 

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει συγκεκριμενη διάταξη για την στοιβασια και εχμαση των οχημάτων στα γκαράζ, κι οσο κι αν μας ακούγεται περίεργο, τα οχήματα πρέπει να είναι κοντά. Αυτό γίνεται για την αποφυγή μεταφοράς βάρους /ανατροπης με αποτέλεσμα την επιρροή στην ευστάθεια. 

Στα γκαραζ οι διοδοι και ο τρόπος πρόσβασης είναι συγκεκριμενος και το πλανο στοιβασιας καθε πλοίου είναι ξεκάθαρο και τα ορίζει όλα. Δεν σημαίνει οτι πρεπει να υπάρχει πρόσβαση σε καθε οχημα, ομως πρέπει να υπάρχει απόλυτη πρόσβαση σε εξοδους/μεσα πυρόσβεσης/κλίμακες κλπ. Αυτο που θα έπρεπε να θιχτεί είναι αν υπήρχε τέτοια πρόσβαση κι όχι αν υπήρχε πρόσβαση στα φορτηγά που ήταν στο 4αρι.

Το αν η φωτιά ξεκίνησε από το 3 ή απο το 3a ακόμα δεν μπορεί να εκτιμηθεί, αλλά αν θεωρήσουμε οτι οι φωτογραφίες που δείχνουν το πλοίο να είναι μεσα στις φλόγες λήφθηκαν στην αρχή του συμβάντος, εχει περισσότερες πιθανότητες να ξεκίνησε απο το 3a. Ξεκάθαρα στα πλαίσια συζήτησης, δεν υποκαθιστουμε τις αρχές εννοείται. 

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Nikos_Chania said:

Σύμφωνα με το ΑΠΕ λοιπόν

Παράλληλα, ας δούμε μέσα από υλικό των αδελφών του την διάταξη των χώρων του πλοίου. Σύμφωνα με αυτά λοιπόν, το κυρίως γκαραζ είναι το Νο2, το άνω γκαράζ είναι το Νο3 το οποίο στο πρυμνιό κομμάτι γίνεται σαν παταράκι και μπαίνουν καμπίνες, με αριθμό καταστρώματος 3a, το οποίο προς πλώρα γίνεται το ανοιχτό κατάστρωμα που βλέπουμε τις νταλίκες. Συνεπώς το ντεκ 3 είναι στεγασμένο σε όλο το μήκος του, με άνοιγμα μόνο πρύμα, ενώ το 3a για τα φορτηγά είναι προσβάσιμο από ράμπα πλώρα αριστερά μέσω του 3. 

Το No 2 (ντεκ επιβίβασης) και το No 1 (κάτω από την ίσαλο) είναι κλειστά και ανεξάρτητα.

 

Decks.jpg

plan_hansaservice.jpg

plans3-5.jpg

plans4-6.jpg

profileplan.jpg

Στο ντεκ 3 που είναι το πάνω κλειστό οι νταλίκες φορτώνονται μέχρι τη πρύμνη όπως φαίνεται στη φώτο του @Nick the Greek και δεν υπάρχει παταράκι όπου μπαίνουν καμπίνες.Όπως τα λες πρέπει να ήταν το βαπόρι όπως βγήκε από το ναυπηγείο,μετά πρέπει να έγινε μετασκευή.Το πάνω ανοιχτό γκαράζ στη πλώρη κανονικά πρέπει να είναι το ντεκ 4.

Και μία ερώτηση.Στο ντεκ 1 που είναι κάτω από το κυρίως(υπόγειο γκαράζ) έβαζε νταλίκες η μόνο ιχ;

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

Δεν αλλάζει η πραγματικότητα, όπως κι αν το βαφτίσεις. Το γκαραζ Νο 3, έχει στο πρυμνιό μέρος του καμπίνες από πάνω που ορίζονται σαν κατάστρωμα 3a, ενώ πλώρα το ανοιχτο ντεκ σε κάποιο σημείο αποκτά κεκλιμένη επιφάνεια προς το ντεκ 4, όμως σαν ανοιχτό ντεκ είναι στο επίπεδο των καμπινών πρύμα, άρα 3a.

Οι καμπίνες που προστέθηκαν στη μετασκευή είναι στο 3a, δεν άλλαξε ούτε το ύψος ούτε η χωροθέτηση των γκαράζ/καμπινών.

Link to comment
Share on other sites

Τα πρώτα πλάνα απο τοπικό site

Συμφωνα με πλάνα του Αντ1 πριν απο λιγο, το πλοίο ωθείται με τα ρυμουλκα στη θεση του, θα γίνει αρχικά επιχείρηση της ΠΥ απο το πλάι και μολις κριθεί ασφαλές θα ανοίξει ο καταπέλτης. 

Φαντάζομαι θα υπάρχουν εκεί μέλη της εταιρείας προκειμένου να γίνει καθοδηγηση για το ανοιγμα του καταπέλτη ενώ στο σημείο έχουν φτάσει και οι συγγενείς των αγνοουμένων.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, nomikos said:

Στο ντεκ 3 που είναι το πάνω κλειστό οι νταλίκες φορτώνονται μέχρι τη πρύμνη όπως φαίνεται στη φώτο του @Nick the Greek και δεν υπάρχει παταράκι όπου μπαίνουν καμπίνες.Όπως τα λες πρέπει να ήταν το βαπόρι όπως βγήκε από το ναυπηγείο,μετά πρέπει να έγινε μετασκευή.Το πάνω ανοιχτό γκαράζ στη πλώρη κανονικά πρέπει να είναι το ντεκ 4.

Και μία ερώτηση.Στο ντεκ 1 που είναι κάτω από το κυρίως(υπόγειο γκαράζ) έβαζε νταλίκες η μόνο ιχ;

Στο Νο 1 έμπαιναν κυρίως τρέιλερ και φορτηγά .Τα ΙΧ έμπαιναν κυρίως στη σήραγγα που υπάρχει περιμετρικά του πλοίου στο Νο2 .Υπάρχει ξεχωριστός -απομονωμένος χώρος σαν τούνελ που έβαζαν αποκλειστικά (σχεδόν όλα τα ΙΧ).......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...