Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Πρόσφατα, ο φίλος @Ariadne μας έδωσε λεπτομερώς τις ταξιδιωτικές του εντυπώσεις από την Rederi AB Gotland και το Drotten, κάνοντας λόγο για τον ανταγωνισμό στις γραμμές Γερμανίας - Σουηδίας. Εγώ λέω να πάρουμε μια γεύση σήμερα από αυτόν τον ανταγωνισμό στη μορφή της TT Line και το Nils Holgersson με το οποίο ταξιδέψαμε το 2016 και ερχόμαστε μόλις 5.5 χρόνια αργότερα🙄 να μοιραστούμε τις εντυπώσεις. Η έννοια ανταγωνισμός βέβαια είναι σχετική υπό την έννοια πως το Drotten κάνει Rostock - Visby - Nynashamn(στοχεύει δηλαδή στο νησί Gotland και την κεντρική Σουηδία) ενώ το Nils Holgersson κάνει Travemunde - Trelleborg, στοχεύει δηλαδή σε κίνηση με προορισμό το νότιο κομμάτι της Σουηδίας. Πλήν όμως αυτό δε σημαίνει πως κίνηση του ενός δεν πάει στον άλλον ή πως στο μέλλον κάποιος δεν θα μπορούσε να μπλεχτεί μέσα στα πόδια του άλλου.

 

Βρισκόμαστε λοιπόν στον Ιούνιο του 2016 και έχουμε κλείσει πέρασμα από το Travemunde στο Trelleborg με την βραδυνή αναχώρηση από τη Γερμανία, αν δεν με απατά η μνήμη μου στις 2230. Άφιξη με το Zastava κανένα δίωρο πρίν την αναχώρηση στο πολύ μεγάλο Skandinavienkai terminal του Travemunde και άμεσο check in μέσω των booth, ούτε να βγείς εκτός αυτοκινήτου, ούτε τίποτα. Και φυσικά ντάνιασμα στην ντάνα των ΙΧ κάτω από το Nils Holgersson το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει φόρτωση. Δεν πλατειάζω άλλο για τις συνθήκες επιβίβασης και φόρτωσης, τα έχουμε ξαναπεί. Βλέπουμε εδώ μια άποψη του πάνω γκαράζ με τη ράμπα για το κάτω σε πρώτο πλάνο, ράμπα η οποία πέφτει και πρός τις δύο κατευθύνσεις. Εδώ ακόμη το πάνω γκαράζ είναι άδειο και στο βάθος βλέπετε και τη στεριανή ράμπα ανόδου, αλλά μέχρι την αναχώρηση το πλοίο σχεδόν γεμίζει με φορτηγά και μόλα όλα στην ώρα μας.

 

Παρά το μέγεθός του, το πλοίο δεν έχει το εύρος επιβατικών χώρων που θα περίμενε κανείς, στην ουσία οι κοινόχρηστοι χώροι περιορίζονται στο deck 7 όπως μπορείτε να δείτε και στο πλάνο. Πρύμα στο συγκεκριμένο ντέκ είναι ο χώρος της υποδοχής ο οποίος είναι πολύ χαρακτηριστικός και μάλιστα εκτείνεται σε 2 ντέκ. Κεντρικό του σημείο το γλυπτό που απεικονίζει την ιστορία του Nils Holgersson, από την οποία είναι προφανώς ονοματισμένο και το πλοίο. Εκεί δίπλα υπάρχουν και διάφοροι χώροι με καθίσματα και πολυθρόνες. Πρύμα από τη reception το εστιατόριο το οποίο παραδόξως δεν τιμήσαμε στο ταξίδι και ο χώρος με το κατάστημα του πλοίου. Εδώ είναι και το δεύτερο ντέκ επάνω από τη reception και ο διάδρομος που οδηγεί στην πρύμη του πλοίου. Ο χώρος της πρύμης εξωτερικά είναι και το χειρότερο σημείο του πλοίου.

 

Διαμέσω ενός ευρύχωρου και όμορφα διακοσμημένου διαδρόμου περνάμε πρός το μέσον του πλοίου όπου υπάρχουν επιπλέον χώροι για να καθίσει κανείς, είτε με καρέκλες, είτε με πολυθρόνες. Εκεί δίπλα υπάρχει και ο κινηματογράφος του πλοίου όπως επίσης και ο χώρος με τα τυχερά παιχνίδια. Το ντέκ 7 καταλήγει στην πλώρη του πλοίου όπου βρίσκεται το Panorama Lounge Bar το οποίο μάλλον είναι το κέντρο της ζωής του πλοίου. Ωραία διακόσμηση και ατμοσφαιρικός φωτισμός, εκεί απολαύσαμε τα ποτάκια μας επι μακρόν εκείνο το βράδυ. Τέλος της βραδιάς με άνοδο από το κλιμακοστάσιο και μέσω του διαδρόμου πρός την δίκλινη εσωτερική μας καμπίνα. Δεν ήταν και πολύ ευρύχωρη μια και το δεύτερο κρεββάτι ήταν καναπές, από διακόσμηση όμως και ποιότητα εσωτερικού ήταν αρκετά καλή.

 

Αρκετοί οι εξωτερικοί χώροι και οι περατζαδες, ας δούμε για παράδειγμα την αριστερή πλευρά του πλοίου. Κοιτάμε πρός τα πλώρα, κοιτάμε και πρός τα πρύμα ενώ στο κάτω ντέκ υπάρχει επιπλέον χώρος, το ίδιο συμβαίνει και στη δεξιά πλευρά προφανώς. Υπάρχει και παραπάνω ανοιχτό ντέκ με ανεμοθώρακες όπως και επιπλέον ανοιχτός χώρος που είναι το ελικοδρόμιο. Αυτά βέβαια σε αυτά τα μέρη δεν χρησιμοποιούνται παρά ελάχιστες ημέρες το χρόνο. Για τη διαχείριση απορριμάτων στο πλοίο τα βλέπουμε εδώ για πολλοστή φορά.

 

Γενικά ένα ταξίδι χωρίς καμιά τρομερή ανάμνηση με το πλοίο να δένει ακριβώς στις 0700 στο Trelleborg και να πλέει όλη τη νύχτα στην ήρεμη Βαλτική με οικονομική ταχύτητα. Οι εντυπώσεις από το πλοίο πολύ καλές αν και οι επιβατικοί του κοινόχρηστοι χώροι ήταν περιορισμένοι. Η έννοια όμως είναι σχετική μια και το πλοίο έχει πρωτόκολλο 740 ατόμων και 221 καμπίνες, πράγμα που σημαίνει ότι ο κόσμος δεν είναι αυτός που θα βλέπαμε εν Ελλάδι στο πλοίο, το οποίο θα είχε πρωτόκολλο εύκολα τους διπλάσιους. Και για να δίνουμε και μια τάξη μεγεθων, το Nils Holgersson που βλέπουμε εδώ να πλησιάζει τα φανάρια του Travemunde έχει σχεδόν πανομοιότυπες διαστάσεις με τα δεινοσαυράκια Κρήτη Ι και Κρήτη ΙΙ, με χωρητικότητα όμως 170 νταλίκες. Για όσους αναρωτιούνται τι είναι αυτός ο θυρεός στην πλώρη του πλοίου, πρόκειται για τον θυρεό της περιοχής του Lubeck-Travemunde. Και εδώ η πρυμνιά άποψη του πλοίου.

 

Υποδεχτήκαμε την καινούρια χρονιά με trip report, αφού είμαστε που είμαστε κλεισμένοι. Και μη χειρότερα εύχομαι για το 2022.

Edited by proud_ionian
rename
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πάρα πολύ για το όμορφο Tripreport! Ο προσεκτικός αναγνώστης θα διαπιστώσει από τις φωτογραφίες πως σε περίοπτη θέση στο πλοίο έχει πίνακα βενετσιάνικης γαλεόνας, κάτι που ως Επτανήσιο με χαροποίησε ιδιαίτερα :)

Τα Nils Holgersson και Peter Pan είναι, μέχρι την παράδοση φέτος των δύο νεότευκτων, τα Premium Ships της ΤΤ οπότε έχουν να αναμετρηθούν με βαριά ονόματα του παρελθόντος όπως τα συνoνομάτα Jumbo Ferries και για εμάς τους παλαιότερους τα Φαίδρα και Θεόφιλος. Σε σχέση με τους προκατόχους τους είναι εμφανείς ότι δόθηκε βαρύτητα στην αύξηση της μεταφορικής ικανότητας και όχι τόσο στην πολυτέλεια. Παρόλα αυτά πρόκειται για δύο πολύ αξιόλογες μονάδες που υπηρετούν μια εικοσαετία τώρα με συνέπεια τη συγκεκριμένη γραμμή.

Στα της γραμμής τώρα. Δεν έχω επίσημα στοιχεία για τα τελευταία 5-6 έτη, αλλά ο Kai Ortel στο βιβλίο του για τα 50-χρονα της εταιρείας αναφέρει πως η κίνηση από το Travemünde παραμένει στάσιμη και την έχει ξεπεράσει η γραμμή του Rostock. Αυτό οφείλεται κυρίως στο πρόβλημα με τα καθημερινά μποτιλιαρίσματα που αντιμετωπίζει κανείς πηγαίνοντας για το Travemünde μέσω Αμβούργου. Για αυτό, ολοένα και περισσότεροι χύμα επιβάτες και προπαντώς μεταφορικές επιλέγουν το Rostock με άμεση πρόσβαση μέσω κεντρικής και νότιας Γερμανίας. Για τον ίδιο λόγο παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση και οι γραμμές της Πολωνίας. Η TT έχει (τουλάχιστον είχε προ ιού) διψήφια νούμερα αύξησης από το Swinemünde, η Stena θα αυξήσει σε τέσσερα τα πλοία της για την Karlskrona και οι πολωνικές εταιρείες τα πηγαίνουν επίσης κάθε χρόνο και καλύτερα. Όλη αυτή κίνηση μέχρι και 10-20 χρόνια πριν θα ταξίδευε από το Travemünde και σε μεγάλο ποσοστό με τα πλοία της TT. Βλέπουμε λοιπόν το παράδοξο για την ΤΤ, πως ενώ η γενικότερη πίτα μεγαλώνει, η βασική της γραμμή αδυνατεί να προσελκύσει πλέον επιπλέον κίνηση. Για αυτό και είμαι πολύ περίεργος 1) πού θα δρομολογηθούν τα δύο (μεγάλα) νεότευκτα και 2) ποια από τα παλαιότερα πλοία θα αντικαταστήσουν.

Αυτός ο ισχυρός ανταγωνισμός είχε δυστυχώς ως συνέπεια η ΤΤ να αρχίζει σιγά σιγά με την πάροδο των χρόνων να μειώνει το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών της. Είναι ακόμη αρκετά μπροστά σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, αλλά δεν μπορεί με γερμανικά και σουηδικά πληρώματα να ανταγωνιστεί στα ίσια με τη Stena των 100 εθνικοτήτων και τους Πολωνούς με το ένα τρίτο των μισθών. Τα τελευταία χρόνια ολοένα και μεγαλώνει ανάμεσα στους γερμανούς και σουηδούς παλιούς και συχνούς πελάτες της η δυσαρέσκεια για αυτό και ως εκ τούτου αρχίζει να επικρατεί η φιλοσοφία - αφού οι παρεχόμενες υπηρεσίες δεν είναι πια αυτές που ήταν, μπορώ κάλλιστα να πάω με τον φθηνότερο. Αυτό είναι κάτι που η ΤΤ με τα νεότευκτα προσπαθεί να το περιορίσει. Στη Γερμανία έχει πέσει τελευταία πολλή διαφήμιση για τα νέα πλοία και τις ανέσεις που θα προσφέρουν αυτά. Σε συνδυασμό με τον τονισμό της οικολογικότητας των νέων πλοίων και την αυξανόμενη επιρροή των Πρασίνων στη Γερμανία, μπορεί όντως να της βγει το στοίχημα. Θα το δείξει το μέλλον. Δεν ξέρω οι Πολωνοί, αλλά η Stena μπορεί ανά πάσα στιγμή να αντεπιτεθεί, οπότε προσωπικά θεωρώ πως θα πρέπει η ΤΤ όντως να προσπαθήσει να αναδείξει τις ποιοτικές διαφορές που έχει από τις άλλες εταιρείες που να δικαιολογούν το ακριβότερο εισιτήριο στα μάτια του επιβατηγού κοινού.

Σίγουρα η ΤΤ, αλλά δευτερευόντως και η Stena (όχι τόσο η Polferries και η Unity), δε βλέπουν με καλό μάτι τη δρομολόγηση του Drotten στη γραμμή Rostock-Nynäshamn. Όπως και να είναι, δικούς τους επιβάτες κλέβει και αυτό σε συνδυασμό με μια παχουλή κρατική επιδότηση. Η Stena αρχίζει και φωνάζει για κρυφές σχέσεις μεταξύ Rederi AB Gotland και των εκάστοτε σουηδικών κυβερνήσεων. Δεν ξέρω κατά πόσο στέκει αυτό, αλλά βεβαίως μια εταιρεία που έχει μια ιστορία 156 ετών έχει αναπτύξει και κάποιου είδους ειδικές σχέσεις με το κατεστημένο. Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η Rederi AB Gotland επανέλαβε πως η γραμμή ξεπερνά τις προσδοκίες της και ότι με την επιστροφή του Visby (6) από τη ναύλωση στη DFDS θα διπλώσει τη γραμμή.

Εάν ομαλοποιηθεί και η όλη κατάσταση, προβλέπω έναν πολύ ενδιαφέρον αγώνα τα επόμενα έτη στις γραμμές της νότιας Βαλτικής.
 

Link to comment
Share on other sites

Μια ακόμη εξαιρετική ταξιδιωτική αναφορά του @Nick the Greek, λες και κάναμε και εμείς το ταξίδι!

Μπορώ να κάνω και μια ερώτηση σε σχέση με τη καμπίνα;

Τελικά, τον καναπέ τον έστρωσε ως κρεβάτι κάποιος καμαρότος αργότερα, ανοίγοντας τον, αν υπήρχε αυτή η δυνατότητα, ή ο δεύτερος συνταξιδιώτης βολεύτηκε όπως όπως;

Πάντως, εδώ στην Ελλάδα, αν και μπορούμε να πούμε πολλά για τις εταιρείες μας, δεν νομίζω να πουλούσαν ως δίκλινη καμπίνα, μια καμπίνα με ένα κρεβάτι και έναν καναπέ, μάλλον θα γινόταν χαμός.

Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστούμε @Nick the Greek που μας πήρες για άλλη μια φορά ταξιδάκι μαζί σου..Πάντως εσωτερικά το περίμενα καλύτερο,δε με ενθουσίασε.Συγκρίνοντας με τα ίδιου μεγέθους BS1 και 2 τα δικά μας έχουν πάρα πολλούς χώρους.Πάρα πολύ μικρή καμπίνα,αμφιβάλω αν χωρά και δεύτερος μέσα.

 

Link to comment
Share on other sites

Κύριοι, ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια, σχόλια για τα δικά σας μηνύματα:

 

@Ariadne: Πολύ ενδιαφέρον το κομμάτι για την κίνηση του Travemunde σε σχέση με το Rostock, η TT Line έχει δρομολόγια για Trelleborg και από το Rostock και μάλιστα αν δεν κάνω λάθος κάποια από αυτά πιάνουν και στα 2 Γερμανικά λιμάνια. Το κομμάτι Hamburg - Travemunde βγάζει πάρα πολλή κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, σε κανονικές συνθήκες είναι λιγότερο από ώρα, κάτι σαν Σαρωνίδα - Πειραιάς. Πήζει όμως γιατί μεγάλο κομμάτι των κατοίκων της περιοχής Lubeck - Travemunde δουλεύει στο Αμβούργο και πηγαινοέρχονται καθημερινά με αυτοκίνητο.

 

@Z.Gk.: Εύστοχη η παρατήρησή σου για το στρώσιμο του δευτέρου κρεβατιού. Η απάντηση είναι πως δεν θυμάμαι ακριβώς τι είχε συμβεί στη συγκεκριμένη περίπτωση. Θυμάμαι κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό που νομίζαμε πως ήταν άστρωτο το κρεββάτι πλήν όμως όταν το άνοιγες ήταν στρωμένο. Δε θυμάμαι όμως αν ήταν στο συγκεκριμένο ταξίδι, έχει περάσει και καιρός. Συνηθίζω όμως να φωτογραφίζω την καμπίνα μόλις την ανοίγω, οπότε αν έπρεπε να το στρώσουμε εμείς, θα φαίνονταν ακουμπισμένα σεντόνια κλπ. Οπότε με επιφύλαξη πρέπει να ήταν στρωμένο με κάποιον τρόπο.

 

@nomikos: Εσωτερικά είναι επαρκές, αλλά συμφωνώ πως σε καμία περίπτωση δεν έχει κάτι που να το δείς και να πείς "ουάου". Τα μεγάλα Blue Star έχουν περισσότερους χώρους μεν, είναι κλειστοφοβικά και στριμωγμένα δε, οι δε εξωτερικοί τους χώροι είναι σχεδόν τίποτα. Αλλά αυτά όπως είπα είναι σχετικά με το πρωτόκολλό τους, για το πρωτόκολλο που έχει το Nils Holgersson οι χώροι είναι αρκετοί. Αν το φέρεις στην Ελλάδα και του δώσεις πρωτόκολλο 1800 επιβάτες, κλάφτα Χαράλαμπε.

Link to comment
Share on other sites

Παρολίγο 😎

Πρόκειται για τη χήνα που ηγείται του σμήνους με το οποίο ταξιδεύει ο Nils Holgersson από τη νότια στη βόρεια Σουηδία.

Για αυτό και θα βαφτεί η άσπρη χήνα στα φουγάρα του πλοίου γκρίζα με άσπρα μαλλιά :D

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς! 😉 Για μας που μεγαλώσαμε στα 80s βλέποντας στην ΕΡΤ Νιλς Χολγκερσον, τέτοια ονόματα προκαλούν νοσταλγία. Για την ακριβεια η Ακκα ήταν η βασίλισσα/αρχηγός του σμήνους των αγριοχηνων με τις οποίες ο Νιλς έφτασε μέχρι τη Λαπωνία!

Link to comment
Share on other sites

On 2/13/2022 at 10:59 PM, pilot said:Για την ακριβεια η Ακκα ήταν η βασίλισσα/αρχηγός του σμήνους των αγριοχηνων με τις οποίες ο Νιλς έφτασε μέχρι τη Λαπωνία!

Έτσι για την ιστορία , στην ορίτζιναλ εκδοχή ήταν «ο βασιλιάς Ακκα» Τώρα γιατί του αλλάξανε φύλλο του πτηνού …. Ποιος ξέρει 

Link to comment
Share on other sites

Ε και;;Στην Ελλαδα ταξιδευει;

Εννοειται οτι η ονοματοδοσια προερχεται αποκλειστικα απο την σειρα κινουμενων σχεδιων που προαναφερθηκε.

Και στην σειρα ηταν σε ολες τις γλωσσες η Ακκα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Και χωρίς πολλά-πολλά, εγένετω Akka. Πρωινή άφιξη στο Travemunde από το Trelleborg της Σουηδίας πρίν 10 ημέρες. Όπως βλέπετε απλά έβαψαν το καινούριο όνομα επάνω από το ανάγλυφο Nils Holgersson. Και φυσικά σε πρώτο πλάνο στο φουγάρο πια είναι η Queen Αγριόχηνα. Για την πρυμνιά άποψη διαλέγουμε τη βραδινή του αναχώρηση υπό ισχυρούς ανέμους όπως βλέπετε.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...