Nick the Greek Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 (edited) Σε συνέχεια της κουβέντας περί "πράσινης" χρηματοδότησης(όχι αυτής που παίρναμε επί ΠΑΣΟΚ), παρακολούθησα ένα σεμινάριο του DNV σχετικό με το θέμα. Για να δούμε λοιπόν τι είναι ήδη εδώ που συνδέεται και με τα Poseidon Principles που αναφέραμε παραπάνω, η χρηματοδότηση που έχει να κάνει με την απόκτηση πλοίων (green ship finance) είναι προφανώς συνδεδεμένη με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων, το καύσιμο που καίνε και γενικά με το ενεργειακό τους αποτύπωμα. Το άλλο προιόν που είναι διαθέσιμο σε μια εταιρεία, έχει να κάνει με τη βελτίωση του ενεργειακού της προφίλ και του αποτυπώματός της, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για βελτιώσεις σε πλοία μεταξύ άλλων. Αυτό λέγεται sustainability finance και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα εταιρείας που μάλιστα ήταν πρωτοπόρος στο συγκεκριμένο πράγμα είναι η ΔΕΗ αν το πιστεύετε! Τους κράζουμε μεν, αλλά να λέμε και τα σωστά τους. Η διαδικασία είναι πως υπάρχει ένα σημείο αναφοράς(benchmark που λένε και στο Πλεβούνοβο) στο 2008 όσον αφορά τις εκπομπές οπότε και μπήκαν εν ισχύ οι σημερινές περιβαλλοντικές διατάξεις. Η χρηματοδότηση δίνεται με βάση συγκεκριμένες ενέργειες και στόχους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα προκειμένου σταδιακά να μειωθεί το συνολικό ενεργειακό αποτύπωμα μιας εταιρείας. Για παράδειγμα, αν είσαι εταιρεία κοντέινερ, μπορείς να ανανεώσεις το στόλο σου των reefer containers ώστε να μειωθεί η ενέργεια που χρειάζονται και κατά συνέπεια η κατανάλωση καυσίμων τους/εκπομπές CO2. Δεν μπαίνω σε περισσότερες λεπτομέρειες, νομίζω καταλάβατε το πνεύμα και πως τα χρηματοδοτικά προιόντα αυτά θα μπορούσαν να έχουν εφαρμογή και στην ακτοπλοία. Edited December 29, 2021 by Nick the Greek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted December 29, 2021 Author Share Posted December 29, 2021 2 hours ago, Nastazia said: Η Ελλάδα γενικότερα μπάζει από παντού. Οι μικρότερες εταιρείες δεν έχουν και πολλές ελπίδες χρηματοδότησης. Μπορούμε να φανταστούμε τους λόγους γιατί δεν θελω να αναλωθώ. Απο προσωπική εμπειρία με έτοιμο business plan, και σχέδιο δεκαετίας με "κλεισμένες δουλειές" και δεν δίνουν. Και δε μιλάμε για μεγάλα ποσά αλλά για ένα αξιοσέβαστο κεφάλαιο κίνησης. Φίλη Nastazia αυτό που περιγράφεις είναι μια πραγματικότητα και δυστυχώς αναδεικνύει και τις παθογένειες της χώρας και των ανθρώπων της. Αλλού δίνονται δάνεια για πλοία με εγγύηση αμπελοχώραφα και λιόδεντρα. Αλλά ξεφεύγω. Ήθελα να δώσω ένα απτό παράδειγμα αυτού που αναφέρω παραπάνω. Υπέπεσε ήδη στην αντίληψή μου μια πρώτη περίπτωση όπου πλοιοκτήτης έλαβε χρηματοδότηση από ξένη τράπεζα για την αγορά μεταχειρισμένου φορτηγού πλοίου. Η χρηματοδότηση αυτή συνδέεται με ένα μηχανισμό μέτρησης του ενεργειακού αποτυπωματος του πλοίου σε CO2 σε ετήσια βάση και προβλέπει μειωμένο επιτόκιο εάν επιτευχθούν ορισμένοι στόχοι όσον αφορά τις εκπομπές. Πως προτίθεται να πιάσει ο πλοιοκτήτης αυτούς τους στόχους? Με την εκμετάλλευση του πλοίου αποκλειστικά σε χαμηλές στροφές της κύριας μηχανής, έτσι ώστε να παραχθεί μικρότερη ποσότητα CO2. Με άλλα λόγια όταν το πλοίο αυτό βγαίνει στη spot αγορά, η περιγραφή ταχύτητας και κατανάλωσης που εγγυάται ο πλοιοκτήτης είναι αποκλειστικά και μόνον η πιο οικονομική, δεν παρέχεται στο χρονοναυλωτή η δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το πλοίο σε διαφορετικές στροφές/κατανάλωση. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now