Jump to content
Shipfriends

Ανασκόπηση 2021


Recommended Posts

Χρονια πολλα σε ολους

Φετος είπαμε να αλλαξουμε λιγο τις πατροπαραδοτες συνήθειες και αντι για δημοσκοπησεις, οπου είδικα φέτος σε επιπεδο πλοιου και εταιρείας δεν υπαρχει κατι νεο , να κανουμε ενα θεμα στο οποιο ο καθενας απο εμάς θα πει το γεγονός που ξεχωρισε για το 2021.

Δεν υπαρχει καποιο συγκεκριμενο πλαισιο, ο καθενας λεει οτι τον εκφραζει ,ειτε θετικο ,ειτε αρνητικο

Καλη Χρονια να εχουμε με την ελπιδα το 2022 εκτος απο προσωπικη υγεια να εχει και πολλα και ευχαριστες ειδησεις για την ναυτιλια μας

Link to comment
Share on other sites

Πέρυσι και φέτος, λόγω των καταστάσεων, βρήκα περισσότερο χρόνο να ασχοληθώ με τα ναυτιλιακά στη χώρα μας αλλά και γενικότερα στην Ευρώπη.

Αυτό που μου έκανε τεράστια εντύπωση είναι η παντελής απουσία προγραμματισμού και οραματικότητας τόσο εκ μέρος των ναυτιλιακών εταιρειών όσο και εκ μέρος του κράτους. Αλλού στην Ευρώπη οι εταιρείες σχεδιάζουν τη μελλοντική πορεία τους για τα επόμενα 10-20 χρόνια και ενεργούν αντίστοιχα, τα κράτη επενδύουν σε καινοτόμες τεχνικές και υποδομές και εμείς γιορτάζουμε για τα 20- και 30-χρονα καράβια που έρχονται και για το γεγονός ότι έχουμε ακόμη 2-3 καράβια ελληνικών συμφερόντων στην Αδριατική. Έχουμε μείνει τόσο πίσω και δεν το καταλαβαίνουμε καν ...

Βεβαίως και χρειάζονται κεφάλαια για επενδύσεις, αλλά υπάρχουν τόσα και τόσα προγράμματα της ΕΕ από όπου θα μπορούσαν οι εταιρείες αλλά και το κράτος να βοηθηθούν και όμως δεν τα εκμεταλλευόμαστε!

Στη βόρεια Ευρώπη αρχίζουν και επενδύουν ολοένα και περισσότερο σε ηλεκτροκίνηση ή υβριδική κίνηση στα μικρότερα πλοία και LNG στα μεγαλύτερα και συνάμα γίνονται επενδύσεις στις λιμενικές υποδομές σε όλους τους τομείς. Στην Ιταλία και Ισπανία αρχίζουν με την ανανέωση των ακτοπλοϊκών στόλων τους και στην Τουρκία έχουν καταφέρει να έρχονται Νορβηγοί για ανανέωση του εσωτερικού στόλου σύντομων πλοών με τεχνολογικά up-to-date πλοία και ακόμη και κολοσσοί όπως η Stena για δύσκολα έργα, όπως επιμηκύνσεις πλοίων. Και εμείς; Πού βρισκόμαστε σε όλη αυτή την κοσμογονία που συντελείται γύρω μας;

Link to comment
Share on other sites

Στο επίπεδο του μικροκόσμου μας, σίγουρα μπορεί κανείς να διαλέξει ορισμένα γεγονότα που του άρεσαν ή των πλήγωσαν, όπως την πώληση του Σουπερφέρρυ ΙΙ ή το κόψιμο του Πήγασου. Σε πιο υψηλό επίπεδο, οι διαπιστώσεις του @Ariadne με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο. Αν παρομοιάζαμε το ευρωπαικό ακτοπλοικό γίγνεσθαι με μια λίγκα ποδοσφαιρικών ομάδων, η Ελλάδα θα πάλευε ν' αποφύγει τον ντροπιαστικό υποβιβασμό με προπονητή το Σούλη Παπαδόπουλο(we love you coach) ενώ η διοίκηση(ΥΕΝ, ΛΣ) κοιτάει όχι πως να σώσει την ομάδα αλλά το πως θα βγάλει λεφτά απ' το στοίχημα:rolleyes:.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Ariadne said:

Πέρυσι και φέτος, λόγω των καταστάσεων, βρήκα περισσότερο χρόνο να ασχοληθώ με τα ναυτιλιακά στη χώρα μας αλλά και γενικότερα στην Ευρώπη.

 

Η Ελλάδα γενικότερα μπάζει από παντού. Οι μικρότερες εταιρείες δεν έχουν και πολλές ελπίδες χρηματοδότησης. Μπορούμε να φανταστούμε τους λόγους γιατί δεν θελω να αναλωθώ. 

Απο προσωπική εμπειρία με έτοιμο business plan, και σχέδιο δεκαετίας με "κλεισμένες δουλειές" και δεν δίνουν. Και δε μιλάμε για μεγάλα ποσά αλλά για ένα αξιοσέβαστο κεφάλαιο κίνησης. 

Αν έχεις εταιρεία που έχει φεσωσει κάτι μύρια το δημόσιο και τις τράπεζες..δεν πειράζει γιατί έχεις ενέχυρο τα ίδια πλοία! Άρα πάρε όσα θες για να ορθοποδήσεις.. 😏

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Νομιζα στο μικρόκοσμο των shipfriends οτι αναφερόμασταν.Γενικώς ειπείν, πλέον μπορώ να πώ πως η Ελλάδα μας που ειναι πισω σε πολλά πράγματα και ο,τι και αν τραβάμε οι μεν και οι δε κρατιουνται σε μικροπολιτικές διαφορές.Τα περισσότερα που αναφέρονται και θα ανφερθούν ενω είναι σχετικα δομημένα τα προγραμματα να γινουν,απο τη στιγμη που οι ημετεροι δεν μπορυν να φάνε τη πιταπου θελουν,δε γινεται.Αυτά.

Βέβαια την πιο σωστή ανασκόπηση την έκανε η Φίνος Φίλμ

https://twitter.com/FinosFilm/status/1475723189359579140?s=20

Link to comment
Share on other sites

Η αγορά των πλοίων της Golden star ferries από την Seajets.

Η επιστροφή του πρώην Highspeed 5 στον Πειραιά.

Η αποχώρηση του Blue star 1.

Η φήμη το Νήσος Ρόδος στο Μπρίντεζι.

Η φήμη για την συγχώνευση ΑΝΕΚ Attica.

Η Fincantieri στα ναυπηγεία Ελευσίνας.

Έλεγχοι στο λιμάνι του Ηρακλείου.

Το Ρέθυμνο δικαιούται να έχει καράβι και ας μην είναι βιώσιμο.

Link to comment
Share on other sites

προσωπικα στεκομαι σε αυτα που ξεχωριζω καθε χρονο.

  • Μια σειρα απο ατυχηματα και αβαριες (φωτιες, συγκρουσεις, προσαραξεις κλπ) που συμβαινουν καθε χρονο και στον μικροκοσμο της ακτοπλοϊας μας και στη ναυτιλια διεθνως. αφορμη συνηθως το ανθρωπινο λαθος, τα αιτια βαθυτερα (ελλειψη υποδομων, πιεση χρονου, χαλαρωση ελεγχων).  Ενδεικτικα αναφερω: Evergiven στο Σουεζ και Flying Cat 3 στα Καβουρονησια.
  • Η μαχη οπισθοφυλακης που δινει η ελληνικη ναυτιλια για αλλη μια φορα, οσον αφορα τις τεχνολογικες εξελιξεις και το θεσμικο πλαισιο. Ενδεικτικα: οι κλαψες της ΕΕΕ για τα καθαρα καυσιμα γενικως και η συσσωρευση γεροντων στην ακτοπλοΐα.

απο εκει και περα, στον μικροκοσμο μας:

  • Το κοψιμο του Θιακιου στα δυο και τη δρομολογηση παντοφλας Βαθυ Φρικες.
  • Η ναυλωση του BS1 στην ξενιτεία (μας λείπει).
  • Η μυρωδατη συνεντευξη του Πανου Λασκαριδη.
  • Η ναυλωση του Golden Bridge στο εξωτερικο (παει το πλοιο της χρονιας:P)

Καλη Χρονια

Link to comment
Share on other sites

Μενοντας στο μικροκοσμο τη ελληνικης ακτοπλοϊας ξεχωριζω την πωληση του SUPERFERRY II ,καθως και το κοψιμο του ΠΗΓΑΣΟΥ.

Ειναι απογοητευτικο παντως οτι σε γενικο πλαισιο καθε χρονο εχουμε να θυμηθουμε αρκετα σημαντικα ατυχηματα ,και ποσο πισω μενει η χωρα μας σε σχεση με τις εξελιξεις

 

Link to comment
Share on other sites

1) Σε γενικότερο πλαίσιο ένα από τα θέματα που ξεχώρισαν την απερχόμενη χρονιά , ήταν η άνοδος της ναυλαγοράς για τα πλοία ξηρού φορτίου (bulk carriers & Containers). Mετά από αρκετά χρόνια μεταξύ ισοσκελισμού εξόδων και μεροκάματου , η ναυλαγορά έδωσε ώθηση στις εταιρείες να προβούν σε νέες αγορές, σε νέες παραγγελίες και σε αποταμίευση.

2) Επίσης πολύ σημαντικό ήταν το γεγονός της προσάραξης του Evergiven με αποτέλεσμα να κλείσει η διώρυγα του Σουέζ, η οποία είχε να κλείσει από την εποχή του πολέμου των 7 ημερών , αν δεν κάνω λάθος. Το Ναυτικό ατύχημα έφερε μεγάλη αναστάτωση στην παγκόσμια Ναυτιλία και είναι ώρα έστω και καθυστερημένα να πάρουν απόφαση ότι τα υπερμεγέθη πλοία δεν μπορούν να κυβερνηθούν με μια μηχανή κι ένα τιμόνι. Καλώς ή κακώς δεν κάνουν μονάχα ωκεανοπλοία, πάνε σε ράδες , περνάνε διώρυγες και πορθμούς , πέφτουν σε ντόκους...

3) Η αλματώδεις άνοδος της τιμής των καυσίμων. Άλλους επηρέασε έμμεσα θετικά όπως π.χ τα Bulk Carriers μέσω της ναυλαγοράς , άλλους έμμεσα αρνητικά όπως την ναυλαγορά των tankers και άλλους άμεσα αρνητικά όπως την επιβατηγό ναυτιλία και ακόμη περισσότερο τις εταιρείες που έχουν στο στόλο τους ενεργοβόρα και ταχύπλοα πλοία.

4)  Η επιρροή της πανδημίας δεν θα μπορούσε να λείπει δυστυχώς κι από την ανασκόπηση του 2021. Βγήκαν εμβόλια , πήγε να ξαναενεργοποιηθεί ο τουρισμός και η επιβατηγός Ναυτιλία ( ακτοπλοία & κρουαζιέρα) αλλά δυστυχώς απέχουμε πάρα πολύ από τα στατιστικά νούμερα του 2019. Πλέον με την μετάλλαξη Ο , έχουμε ξαναγυρίσει στο απόλυτο μηδέν και κάθε πρόβλεψη για την επερχόμενη θερινή σεζόν είναι παρακινδυνευμένη. 

5) Η πώληση για scrap του Πήγασου . Αναμενόμενη εξέλιξη λόγω του ατυχήματος και της ηλικίας του, αλλά συναισθηματικά ήταν από τους τελευταίους θεματοφύλακες της Κυκλαδικής ακτοπλοίας των 90s , όπως αυτή απορροφήθηκε εν συνόλω μέσα σε έναν χειμώνα από τον Παντελή Σφηνιά.

6) Η πώληση τεσσάρων πλοίων της Golden Star Ferries στην Seajets. Οι μεν περιορίζουν την δραστηριότητά τους στα του οίκου τους , ο δε συνεχίζει να αγοράζει και να γιγαντώνεται αποτελώντας πλέον το αντίβαρο στην Attica. Όχι βέβαια ισότιμο , αλλά αριθμητικά είναι αδιαμφισβήτητα ο μοναδικός αντίπαλος της.

7) Οι συνεχείς συλλήψεις του Θέμη Αδαμαντίδη σε χαρτοπαικτικές λέσχες .😂 

     

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ ότι το γεγονός της χρονιάς ήταν η προσάραξη του Evergiven και οι συνέπειες της στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και η για πρώτη φορά έκταση που πήρε το γεγονός στο κοινό.

Ακολουθεί η ταχύτητα με την οποία αλλάζει το τοπίο στην ναυτιλία, κυρίως όσο αφορά τα νέα καύσιμα. Εδώ έχουμε το παράδοξο ότι οι συνήθως πρωτοπόροι Έλληνες έχουν είτε μείνει πίσω περιμένοντας που θα κάτσει η μπίλια, είτε προσπαθούν να καθυστερήσουν τις εξελίξεις.

Η δε πανδημία συνεχίζει να επηρεάζει και την εφοδιαστική αλυσίδα, και τα πληρώματα που δε μπορούν να αλλάζουν εύκολα, αλλά και την επιβατηγό ναυτιλία. Από την κρουαζιέρα που ζορίζεται σε βαθμό απίστευτο ως την ακτοπλοΐα της βόρειας Ευρώπης που είναι στο σταμάτα ξεκίνα συνέχεια.

Στα δικά μας, μόνο τη συμφωνία μεταξύ Seajets και Golden Star Ferries είναι γεγονός με σημασία. Όπως θα είναι και το "πάντρεμα" των πορτοφολιών της Πειραιώς όταν και εφόσον ευοδωθούν οι προσπάθειες.

Τα υπόλοιπα είναι τα γνωστά, η γήρανση του ακτοπλοϊκού στόλου, οι παρεμβάσεις της πολιτείας με το μοίρασμα των επιδοτούμενων γραμμών και την εφεύρεση νέων, με έντονο τοπικιστικό μικροπολιτικό χρώμα, κλπ κλπ κλπ.

 

 

  

Link to comment
Share on other sites

Στο μικρόκοσμό μας μένουμε. Το γεγονός που μένει δεν ήταν η πώληση από Golden σε Seajets αλλά το τέλος του Superferry II από τη γραμμή του μετά από 28 χρόνια. (μπορεί το γεγονός του 22 να είναι η επιστροφή του ως Super Star 😋😋

Σε παγκόσμιο επίπεδο νομίζω η περιπέτεια του Evergiven στο Σουεζ. 

 

Link to comment
Share on other sites

1)Η διαφαινομενη σταδιακη αποεπενδυση των αδερφων Στεφανου απο την ελληνικη ακτοπλοια.

2)Η πυρκαγια στο Superfast XI.Αλλη μια σε εγ/ογ απο τις πολλες της τελευταιας δεκαετιας.

3)Η επιστροφη των παλιων γνωριμων Ζeus Palace και Europa Palace(sf VI) στην Αδριατικη.

4)Η απωλεια για πρωτη φορα μετα απο 50 χρονια της επιβατικης και εμπορευματικης πρωτιας της κινησης για την ΑΝΕΚ στην γραμμη των Χανιων λογω του Κυδων Παλας καθολη τη διαρκεια της φετινης τουριστικης σεζον.

Link to comment
Share on other sites

1.Το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουεζ που επηρέασε το εμπόριο σε όλο το κόσμο.

2.Η πώληση του Πήγασου για σκραπ.

3.Η πρόσκρουση του Power Jet με 33+ κόμβοι πάνω σε ξέρα στη Θηρασιά.Φτηνά τη γλύτωσε ξυλώνοντας το T-foil.Μερικά εκατοστά ακόμα και θα είχαμε δράματα.

4.Οι επιδοτήσεις-σκάνδαλα.Δε θέλω να επεκταθώ.

5.Οι αρπαχτές του καλοκαιριού από ορισμένες εταιρείες με τις ευλογίες του κράτους.Ομοίως δε θέλω να επεκταθώ..

 

Link to comment
Share on other sites

Παρά τα πολλά γεγονότα που ξεχώρισαν, δεν μπορώ παρά να ξεχωρίσω την δική μας διώρυγα που παραμένει κλειστή επί ένα ολόκληρο έτος, με τους ιθύνοντες να σφυρίζουν αδιάφορα κι εμείς να τραβάμε τα μαλλιά μας. Είναι αδιανόητο οτι τέτοιας σημασίας υποδομή ΔΕΝ συντηρείται, ΔΕΝ επισκευάζεται και ΔΕΝ επιταχύνεται. Τι να κάνω την ηλεκτρονική διακυβέρνηση όταν π.χ. για 10 κυβικά μπετόν στο λιμάνι της Σούδας θέλουμε μήνες και μήνες αναμονής με μία θέση πρόσδεσης εκτός. Τι να λέμε για την διώρυγα και τις αλεπάλληλες καθυστερήσεις, γραφειοκρατικές, πολιτικές, και όλες τις -ικές...

Στο ίδιο μήκος κύματος, άξιες αναφοράς είναι και οι σπατάλες δημοσίου χρήματος για 5,5 μήνες, εν μέσω λοκντάουν, για άδεια ταχύπλοα και πλοία εν γένει. Το επιτελικό κράτος αφήνει ισχυρό αποτύπωμα και στη ναυτιλία/ακτοπλοία το οποίο είναι βαρύγδουπο.

Πώληση Πήγασου για σκραπ, ο μισός στόλος συν της GSF και η επιστροφή του Ε.Σαντορίνη μας απασχόλησαν αρκετά. Σαν την γραμμή του Ρεθύμνου όμως τίποτα και κανένα άλλο θέμα που μας απασχόλησε.

Επετειακό γεγονός: Το οτι οι mods αποφάσισαν να μην κάνουν δημοσκοπήσεις, εκκωφαντική αλλαγή. Θα πήγαινα στοίχημα οτι αλλάξαμε πρωθυπουργό και μετασχηματίζει το φόρουμ :D αλλά δεν μπλέκεις :P

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...