Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Το θέμα είναι ότι πριν δούλευαν και 100 άνθρωποι στα γραφεία της ΑΝΕΚ , τώρα θα απορροφηθούν λίγοι από την Αττικα και άλλοι θα φύγουν…

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Αυτο βεβαια δε σημαινει οτι θα πρεπει να τιμωρηθουν και να μεινουν χωρις δουλεια.Ολοι ξερουμε οτι οι προσληψεις σε ολες τις εταιρειες λαικης βασης της χωρας μας γινοταν παλια με λογικη δημοσιου.

Να μην ξεχναμε περα απο τους εργαζομενους και τους χιλιαδες μετοχους της εταιρειας που ειδαν την επενδυση των κοπων τους να κανει φτερα.

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, MARKOS2013 said:

Ολοκληρώθηκε το deal ΑΝΕΚ-ΑΤΤΙCA  σύμφωνα με πηγές διαδικτύου 

Πηγές διαδικτύου, έτσι αυθαίρετα και αστηριχτα; 

Όταν ενα deal ολοκληρώνεται, βγαινει και ανακοίνωση. 

Καμία δεν έχει βγαλει τέτοια ανακοίνωση. Γινεται μια κουβέντα στον αερα εδώ και τοση ωρα. 

Link to comment
Share on other sites

Δε νομιζω οτι η κουβεντα ειναι σε θεωρητικο επιπεδο πια.Το αν θα βγει το σχετικο δελτιο τυπου την Δευτερα ή την Παρασκευη ή στις 32 του μηνου μικρη σημασια εχει.Ολα εχουν παρει το δρομο τους πλεον.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχει αμφισβητηθεί το οτι πήραν τα πράγματα το δρόμο τους.

Αλλά είναι η τρίτη φορά που γράφεται για ολοκλήρωση του deal χωρις κάτι τέτοιο να τεκμηριώνεται. 

Μόλις τεκμηριωθεί, ας αναφερθεί. Διαφορετικά κάθε μέρα θα επαναλαμβανομαστε στην ίδια συχνότητα. 

Link to comment
Share on other sites

“Κατόπιν σχετικού ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς (επιστολή με ημερομηνία 14.12.2021) και με γνώμονα την ομαλή λειτουργία της αγοράς και την ενημέρωση του επενδυτικού κοινού, η ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.», προβαίνει στην εξής ανακοίνωση σε σχέση με το από 14.12.2021 δημοσίευμα του ηλεκτρονικού τύπου, στο οποίο αναφέρονται, μεταξύ άλλων, πληροφορίες περί συμφωνίας απορρόφησης ή συγχώνευσης της «ΑΝΕΚ» με μία από τις Εταιρείες του Ομίλου της «ATTICA GROUP»: Η Διοίκηση της Εταιρείας δεν έχει λάβει ενημέρωση από τους βασικούς της μετόχους και δεν έχει περιέλθει εν γνώσει της οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με τα διαλαμβανόμενα στο δημοσίευμα.

Η Εταιρεία θα προβεί, σύμφωνα με τον νόμο και αμελλητί, σε ανακοινώσεις προς ενημέρωση του επενδυτικού κοινού, εάν και εφόσον συντρέξουν οι σχετικές προϋποθέσεις”.

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Nikos_Chania said:

Η Διοίκηση της Εταιρείας δεν έχει λάβει ενημέρωση από τους βασικούς της μετόχους και δεν έχει περιέλθει εν γνώσει της οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με τα διαλαμβανόμενα στο δημοσίευμα.

Η Εταιρεία θα προβεί, σύμφωνα με τον νόμο και αμελλητί, σε ανακοινώσεις προς ενημέρωση του επενδυτικού κοινού, εάν και εφόσον συντρέξουν οι σχετικές προϋποθέσεις”.

Σε επίπεδο μετόχων γίνεται η συζήτηση. Δεν έχει λόγο η διοίκηση εκεί.

Link to comment
Share on other sites

Παρακατω καποιες ακομα πληροφοριες.

Quote

Η πρόταση της Attica Group υποβλήθηκε στους πιστωτές της ΑΝΕΚτον περασμένο Αύγουστο και έλαβε θετική εισήγηση από τους servicers, που διαχειρίζονται τις απαιτήσεις των Alpha, Πειραιώς, Cross Ocean και Attica Bank στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου. Η σκυτάλη πέρασε στις τράπεζες (Alpha, Πειραιώς, Attica Bank) και ακολούθησαν προτάσεις τροποποίησης σημείων του business plan της Attica, οι οποίες απορρίφθηκαν από την τελευταία. Υπό την ανάγκη να βρεθεί μια λύση, Alpha και Πειραιώς διαπραγματεύτηκαν μεταξύ τους το πώς θα κατανεμηθεί το βάρος της διάσωσης.

Το business plan που συνοδεύει την πρόταση της Attica προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, «κούρεμα» των τραπεζικών υποχρεώσεων της ΑΝΕΚ, κατά τουλάχιστον 50%, χωρίς να αγγίζει τις υποχρεώσεις προς τρίτους (προμηθευτές, προείσπραξη εισιτηρίων κ.ά.) καθώς και τις απαιτήσεις από συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης

Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε η ΑΝΕΚ να απορροφηθεί από την Attica με enterprise value, που θα αντιστοιχεί σε περίπου 9 φορές τα εκτιμώμενα EBITDA της χρήσης 2022 της κρητικής ακτοπλοϊκής.

Το business plan λαμβάνει ως προϋπόθεση ότι το 2022 θα αποτελέσει έτος πλήρους επανόδου σε κανονικότητα, μετά την πανδημία της Covid-19. Υπό το παραπάνω πρίσμα, παίρνει ως βάση για την εκτίμηση των EBITDA 2022, τη χρήση 2019, προσαρμόζοντας, όμως, το κόστος στα νέα δεδομένα, που προκάλεσε η άνοδος του πετρελαίου ως την περίοδο υποβολής της πρότασης (σ.σ. στοιχεία τέλος Ιουλίου για τιμή πετρελαίου).

Μετά το «κούρεμα», ο καθαρός δανεισμός (δάνεια συν συμβάσεις leasing) της ΑΝΕΚ θα ανέρχεται σε 6 φορές τα εκτιμώμενα EBITDA του 2022, σύμφωνα με όσα προβλέπει το business plan, που κατατέθηκε στους πιστωτές, ενώ το νέο σχήμα Attica-ΑΝΕΚ θα εμφανίζει χαμηλότερο λόγο καθαρού δανεισμού/EBITDA ήδη από την πρώτη πλήρη χρήση.

Η Πειραιώς αποτελεί την τράπεζα με το μεγαλύτερο δανειακό άνοιγμα στην ΑΝΕΚ (100,9 εκατ. ευρώ στις 30/6) και ακολουθούν το fund Cross Ocean με 61 εκατ. ευρώ (σ.σ. αγόρασε την απαίτηση από την Εθνική Τράπεζα με discount έναντι της ονομαστικής αξίας), η Alpha με 60 εκατ. ευρώ, η Attica Bank με 24 εκατ. ευρώ και συνεταιριστικές τράπεζες

Και για να μην εχει αγωνια και ο @Nikos_Chania για το ποτε θα τuπωθοuν τα προσκλητηρια για να πειστει :D

Quote

Εφόσον επιτευχθεί συμφωνία με τους πιστωτές, η Attica θα πρέπει να επιτύχει συμφωνία και με μετόχους της ΑΝΕΚ για την απορρόφηση υπό τους όρους που προβλέπει το business plan. Με δεδομένο ότι οι πιστωτές ελέγχουν ήδη σημαντικό ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΚ, το οποίο θα διευρυνθεί στην ορατή περίπτωση μετατροπής του υπολειπόμενου ΜΟΔ, η συμφωνία αναμένεται να περάσει.

 

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι θέμα πειθους. Είναι θέμα σωστής διατύπωσης. Δεν μπορείς να λες έκλεισε όταν δεν έχει κλείσει.

Δεν έχω καμία αμφιβολία οτι θα κλείσει και το ξαναείπα. Οι ενστάσεις μου παραμένουν όμως στο κομμάτι της μεταφοράς των ειδήσεων, οχι απαραίτητα απο τα μελη μας, αλλά κυρίως απο τα δημοσιεύματα. 

 

Link to comment
Share on other sites

Το πιο ενδιαφέρον είναι πως η βασική προυπόθεση για να πετύχει το σχέδιο είναι πως το 2022 θα είναι χρονιά πλήρους ανάκαμψης σε επίπεδα πρό-Covid. Κάτι που τη δεδομένη χρονική στιγμή δε δείχνει και πάρα πολύ πιθανό, με όποιες επιπτώσεις μπορεί αυτό να έχει.

Link to comment
Share on other sites

Οπως και κατι ακομα:

Η συμβαση χρηματοδοτικης μισθωσης εχει να κανει με τον Αστεριωνα,μιας και τα υπολοιπα πλοια της ΑΝΕΚ ειναι ιδιοκτητα,οποτε ειναι πιθανον να μην τον υπολογιζουν στην επομενη μερα του σχηματος.

Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Η (φημολογούμενη) εξαγορά της ΑΝΕΚ από την Αttica Group.

Λογικό, αν την επόμενη μέρα έχουν σκοπό να στείλουν μερικά πλοία, το να έχουν ναυλωμένο ένα καράβι από αλλού αντί να εκμεταλλεύονται ένα δικό τους μοιάζει ουτοπικό. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Δεν ξέρω αν αυτό το topic είναι ιδανικό (ίσως κάποιος mod το μετακινήσει σε κάποιο πιο κατάλληλο.), αλλά ας δούμε τι πιστεύω εγώ για την συγχώνευση, εάν προχωρήσει.

  1. Λογικά το σινιάλο της ΑΝΕΚ δεν θα σβήσει, όπως δεν έσβησε αυτό της HSW. Απλώς θα περιοριστεί στην Κρήτη κι έτσι θα έχουμε Superfast στην Αδριατική, Blue Star και HSW στο Αιγαίο, ΑΝΕΚ στην Κρήτη και AML στο Γιβραλτάρ. 
  2. Δεν αποκλείω, δε, να γίνουν και ανταλλαγές πλοίων, ανάλογα με την φιλοσοφία της κάθε εταιρείας. Αν θυμάστε καλά, τα Νήσος Μύκονος και Χίος μεταφέρθηκαν από την HSW στην Blue Star. Κατ' εμέ θα έπρεπε να πάνε και Αριάδνη, Νήσος Ρόδος και Νήσος Σάμος, καθώς ούτε αυτά διαφέρουν σημαντικά από τα Blue Horizon και Galaxy, και η HSW να έμενε με τα μικρά συμβατικά και τα ταχύπλοα, αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. 

Πάμε να δούμε τι εννοούμε "ίδια φιλοσοφία" (εγώ τουλάχιστον προσωπικά.). Εγώ, (προσωπικά πάντα) ορίζω ως φιλοσοφία πλοία που έχουν συγκρίσιμο ρόλο, παραμέτρους και εποχή.

  1. Ως "ρόλο", προφανώς εννοώ τον τύπο (πχ Ε/Γ-Ο/Γ, ταχύπλοο, RoRo κλπ.). Μέχρι στιγμής όλα τα πλοία της ΑΝΕΚ έχουν συμβατούς ρόλους με τα μελλοντικά "ομόσταυλα"
  2. Ως "παραμέτρους" δεν εννοώ ασήμαντες λεπτομέρειες όπως πόσα τιμόνια έχει ένα πλοίο, πόσους καταπέλτες κι αν έχει πλαϊνά thrusters, βολβώδη πλώρη ή stabilizers. Εννοώ εάν έχει συγκρίσιμη χωρητικότητα σε επιβάτες, οχήματα, καμπίνες, πιστοποίηση για πλόες Α, Β κλπ. και διαστάσεις. 
  3. Ως "εποχή", εννοώ κατά πόσο συμβατό είναι ένα πλοίο με ένα άλλο όσον αφορά την ηλικία σε ακτίνας μίας γενιάς (εγώ το ορίζω στα 25 χρόνια). Άρα, ένα πλοίο μπορεί να είναι ή 12,5 χρόνια μεγαλύτερο από το γηραιότερο ή 12,5 χρόνια νεότερο από το νεότερο. 

Όσον αφορά τα ΑΝΕΚόπλοια

  1. Το Έλυρος δεν διαφέρει ιδιαίτερα, ούτε από τα Horizon και Galaxy, ούτε από τα μεγάλα Blue Star ή την τριάδα Αριάδνη-Ρόδος-Σάμος. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι είναι 2 χρόνια νεότερο από την Αριάδνη και 6 από το Galaxy. Δεν αποκλείεται να το δούμε στα μπλε. Ακόμη κι αν δεν μας φαίνεται για Γιαπωνέζικο, δεν διαφέρει πολύ από την φιλοσοφία των αντίστοιχων της Blue Star (Το Έλυρος έχει τον ίδιο αριθμό καταπελτών με το Horizon, απλώς του Horizon ο ένας είναι πλωριός και πλαϊνός.)
  2. Ο Βενιζέλος σε εποχή δεν χάνει πολλά, αλλά δεν ξέρω αν ορίσω ως ηλικία την καθέλκυση ή την ολοκλήρωση. Εάν ισχύει το Α, τότε είναι μόλις 3 χρόνια μεγαλύτερο του Horizon, αλλά αν ισχύει το Β είναι εντός των ορίων. Εν πάσει περιπτώσει, σε ηλικία βγαίνει. Σε παραμέτρους όχι και τόσο, λόγω του δυσανάλογα μεγάλου πρωτοκόλλου επιβατών. (Αφήστε που μοιάζει πιο πολύ με πολυκατοικία στο Παγκράτι παρά με πλοίο.)
  3. Τα Champion και Spirit, λόγω της μεγάλης ταχύτητας καλύτερα να πήγαιναν στην Superfast. (Μεταξύ μας, εάν πάνε στην Superfast, μακάρι να βάλουν φτερά στις τσιμινιέρες και να γίνουν Superfast XIII και XIV, το να μηδενίζουμε την αρίθμηση λόγω δυσιδαιμωνιών είναι βλακώδες. 2022 έχουμε, όχι Μεσαίωνα.) 
  4. Το Αστερίων έχει καλή ηλικία, αλλά το πρωτόκολλό του είναι για κλάματα. (1000 επιβάτες.)
  5. Το Κύδων (Η ΑΝΕΚ το θεωρεί ακόμη πλοίο της, καθώς εξακολουθεί να το δείχνει στο site της.) δεν χρειάζεται λόγια
  6. Τα Κρήτη 1 και 2 είναι συμβατά, ακόμη και σε ηλικία.
  7. Και το Πρέβελης είναι συμβατό, συγκεκριμένα με το Διαγόρας. Αλλά η ΑΝΕΚ δίνει πρωτόκολλο 927 επιβάτες total κι ανησυχώ.

Λαμβάνωντας αυτά υπόψιν, λογικά η ΑΝΕΚ ίσως μείνει με Πρέβελης, Βενιζέλο και Αστερίων, ίσως και Κρήτη. Αλλά επειδή αυτός ο αριθμός δεν αρκεί για να καλύψει τις ανάγκες της Κρήτης, δεν αποκλείεται να πάρει πλοία κι από άλλες εταιρείες του ομίλου. (Αν έμενε μόνο με αυτά που προανέφερα, το Πρέβελης θα έφευγε αναγκαστικά από την Κασοκαρπαθία, κάτι που μαλλον δεν γίνεται.)

Τουλάχιστον έτσι τα βλέπω εγώ. 

Link to comment
Share on other sites

Σαν σκέψη έχουν λογική αυτά που λες, αλλά πιστεύω ότι αν οδηγηθούμε σε μια ΑΝΕΚ μόνο στην Κρήτη πρέπει να γίνουν συγκεκριμένες επιλογές καραβιών, όπου και σε χωρητικότητα αλλά και σε ταχύτητα, ελέω 4 χρόνων πλέον του ιταλού και στα χανιά, να καλύπτουν τις γραμμές.

1) Η άποψη μου είναι ότι πρέπει να παραμείνει στα σινιάλα της ΑΝΕΚ το Έλυρος και στην γραμμή των Χανίων ζευγάρι είτε με ένα Galaxy της παλιάς καλής εποχής με Κρήτη στην τσιμενιέρα είτε με μια αριάδνη όπως παλιά.

2)Ως προς το κομμάτι των Κρήτη και Horizon, τουλάχιστον για τα κρήτη έδωσαν σχεδόν 40 χρόνια στην Ελλάδα αυτό που είχαν να δώσουν και με το παραπάνω. Όσο στενάχωρο και αν είναι ήρθε η ώρα πιστεύω για σκραπ. Από την άλλη το Horizon μόνο σε αντικαταστάσεις για δεξαμενισμούς θα μπορεί να δουλέψει μέσα στον διευρυμένο πια όμιλο της Αττικα. 

3) Το Κύδων που αναφέρθηκε, παρότι είναι ακόμα στο site, εγώ προσωπικά θεωρώ ότι δύσκολα θα ξαναταξιδέψει σε ελληνικά νερά.

4) Στο ηράκλειο θα πρέπει να μπει ένα από τα 2 αριάδνη ή Galaxy, όποιο δεν θα ναι ζευγάρι του Έλυρος στα Χανιά και αν γίνει η μετασκευή του αστεριωνα όπως λέγαμε πριν λίγο καιρό δεν θα ήταν κακή επιλογή για την γραμμή.

5) Τέλος το Βενιζέλος, είναι ένα καράβι με ένα από τα πιο σύγχρονα ξενοδοχειακά πια και θα πήγαινε στράφι αν το έστελναν για σκραπ. Η ταχύτητα του βγάζει τα χειμερινά δρομολόγια της Κρήτης, αλλά το καλοκαίρι και ειδικά στα Χανιά των 2 δρομολογίων την ημέρα 5 φορές την εβδομάδα είναι απαγορευτικό.

Πάντως το σήριαλ αυτό με την μετακίνηση της ΑΝΕΚ στην Αττικα κρατεί ακόμα, ενώ λεγόταν ότι θα είχε ήδη ολοκληρωθεί. Οπότε κρατήστε ακόμα πισινές για το πότε θα γίνει επίσημη η συμφωνία και όλα αυτά τα σενάρια που κάνουμε περί γραμμών κτλ δεν θα γίνουν πριν το τέλος του 22, καθώς δύσκολο το κόβω να κάνει ο όμιλος βεβιασμένες κινήσεις, όπως αλλαγές σινιάλων κτλ εν μέσω καλοκαιριού. Από 31 Οκτώβρη και μετά ότι αλλαγές να γίνουν θα γίνουν.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Εγώ νομίζω ότι πριν πουληθεί η υπερ-Attica, θα γίνει μια εκκαθάριση του στόλου, ώστε να αποσυρθούν τα παλιότερα πλοία, όπως το Kriti I, το Kriti II και το Πρέβελης για σκραπ, όπως έγινε πρόσφατα στην HSW με τον Πήγασο. 

Το ερωτηματικό είναι το Βενιζέλος... Ή θα δρομολογηθεί στην Κρήτη εποχικά ή θα φύγει έξω με ναύλωση ή πώληση θεωρώ. Δύσκολα να πάει για σκραπ μιας και είναι πλήρως ανακαινισμένο και αρκετά χρήσιμο σε έκτακτες συνθήκες. 

Απο εκεί και πέρα νομίζω ότι τα σκάφη της ΑΝΕΚ για την Αδριατική θα είναι τα δύο Fossen μιας και το Αστερίων ΙΙ μάλλον θα ενσωματωθεί στη Blue Star, καθώς δεν ανήκει στην ΑΝΕΚ, ενώ για Κρήτη θα έχει το Έλυρος ως βασικό.

Περιμένω ότι θα παραμείνει το σινιάλο της ΑΝΕΚ στην Αδριατική, γιατί αν δεν γίνει αυτό τότε θα απορροφηθεί όλο το σινιάλο της ΑΝΕΚ από την Blue Star κάτι το οποίο βλέπω δύσκολο... 

Η SUPERFAST, η HSW, η AML και η Blue Star δεν νομίζω να κάνουν αλλαγές μέχρι την πώληση του Ομίλου σε επενδυτή. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με το euro2day, πάει πίσω η υλοποιηση της εξαγοράς. Χρειάζεται επικαιροποιημενη μελέτη βιωσιμότητας και στο ενδιάμεσο χρειάζεται λεφτά η ΑΝΕΚ για να συνεχίσει να λειτουργεί. Τράπεζες και Attica τσακώνονται ποιος θα της τα δώσει.

Link to comment
Share on other sites

Θέλω μία ψύχραιμη τοποθέτηση όσων το τελευταίο 6μηνο είχαν προεξοφλήσει την ολοκλήρωση της συμφωνίας,είχαν μιλήσει για υπογραφές κ.ο.κ. 

Υπάρχει μακρύς δρόμος και πολλά εμπόδια. Κάποια από αυτά είναι δύσκολο να ξεπεραστούν. Και είναι απλό. Κάποιος από τους εμπλεκόμενους αναγκαστικά θα χάσει κάτι. Πόσο εύκολο είναι να πει κάποιος, ε ας χάσω εγώ; ;)

Link to comment
Share on other sites

Ολοι οι εμπλεκομενοι εχουν χασει και θα χασουν (ενδεχομενως μονη εξαιρεση η εταιρεια που αγορασε τα δανεια της εθνικης).

Το ζητουμενο ειναι πως θα περιορισουν αυτες τις απωλειες.

Edited by marioskef
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...