Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Εμενα παντως δεν θα μου εκανε καμια εντυπωση το να υπαρξει μια συμφωνια για τα Χανια.Νομιζω βγαζει ματι οτι δεν εγινε τυχαια αυτη την περιοδο το σκηνικο με το Κυδων.Η Αδριατικη ειναι αλλη περιπτωση και μαλλον εχει να κανει με την αγορα του λιμανιου της Ηγουμενιτσας και οχι με ζητηματα ανταγωνισμου.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ακόμη και το ότι δεν έχει φέτος πλοία για Πάτρα. Αγοράζει πάντως και λιμενικές υποδομές και στην Ιταλία.... 

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Εγω δεν εννοω τιποτα.Για την προσφυγη που εγινε στην επιτροπη απο τις ΜΓ ξερω οτι αφορουσε μονο τη γραμμη των Χανιων και καμια αλλη με προταση για εξυπηρετηση με ενα πλοιο απο καθε ανταγωνιστρια εταιρεια.

Τους χειμερινους μηνες μπορει υπο ορους και προυποθεσεις να συμφερει και την Αττικα κατι τετοιο.Θυμηθειτε πως ξαναμπηκε στα Χανια αλλωστε επειδη δεν εβγαινε η Ανεκ με 2 πλοια το μισο χρονο.

Link to comment
Share on other sites

Ο Χαμελαίων του Euro2day, αναρωτιέται αν υπάρχει plan b σε περίπτωση που απορριφθεί η συγχώνευση ή οι όροι είναι επαχθείς και δεν τους αποδεχθεί η Attica.

IMG_20230516_095514.thumb.jpg.52f68499e4c51464939ba3bb3d34cd4e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν υπάρχει plan B τότε φαντάζομαι πως θα ακολουθηθεί η διαδικασία που έχουμε δεί τόσες φορές στο παρελθόν με πλειστηριασμούς πλοίων σε τελική φάση κλπ. Σε μια τέτοια περίπτωση κερδισμένος είναι ο Grimaldi φαντάζομαι διότι μπορεί να διαλέξει ποιό από τα πλοία θα χτυπήσει στους πλειστηριασμούς. Η Attica και να θέλει, δε νομίζω πως έχει την οικονομική δυνατότητα να το κάνει. Χαμένο θα βγεί το επιβατικό κοινό και εντός και εκτός συνόρων αλλά και η Attica. Σε ένα υποθετικό σενάριο με την ΑΝΕΚ ανάσκελα, αν ή Attica θέλει να διατηρήσει την παρουσία της στην Αδριατική θα χρειαστεί 2 πλοία τουλάχιστον(πχ Blue Star 1 και Αριάδνη) από το Αιγαίο ενώ θα πρέπει να βάλει και άλλα 2 πλοία από το Αιγαίο(πχ Νήσος Ρόδος και Νήσος Σάμος) στο Ηράκλειο ώστε να διατηρήσει και εκεί την παρουσία της. Δε θέλω να μπώ στην κουβέντα τι πλοίο μπορεί να πάει που αλλά νομίζω γίνεται αντιληπτό το τι μπορεί να προκύψει στην πράξη.

 

Link to comment
Share on other sites

Το ότι η μία εταιρεία δεν έχει καμία σχέση με την άλλη σε όποιο επίπεδο κι αν κοιτάξεις, και το ότι η οικονομική συγκυρία είναι εντελώς διαφορετική τα προσπερνάω. Θέλει δηλαδή ο Μαρινάκης για παράδειγμα τους 3 καλύτερους παίχτες του Ρεζιλιακού, ο οποίος Ρεζιλιακός είναι στον τάφο με τα δυό πόδια και δυό χέρια, και χρωστάει 200 εκατομμύρια. Αντί δηλαδή να περιμένει 1-2 μήνες να χρεοκοπήσει ο Ρεζιλιακός και να πάρει τους παίχτες τζάμπα και ελεύθερους, θα πάρει τώρα το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του Ρεζιλιακού για να πληρώσει τα χρέη, ενώ δεν υπάρχει κανείς και τίποτα(καμιά τράπεζα πχ) που να τον υποχρεώνει να το κάνει. Εσύ αν είχες τα χρήματα θα έκανες αυτό το πράγμα?

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, LoveBoat said:

ότι ακριβώς έκανε και τις Μινωικές Γραμμές..

Αφού ο στόχος έχει υλοποιηθεί γιατί να επαναληφθεί πάλι χωρίς λόγο;

Link to comment
Share on other sites

Κερδίζει πλοία και γραμμές (Αδριατική) πολύ απλά και εκμηδενίζει την ΑΤΤΙΚΑ σε γραμμές που δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον του)Αδριατική Χανιά) ...Ειδικά τώρα που εξαγοράζει και Ιταλικά λιμάνια(ήδη το Μπριντιζι είναι δικό του)..

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

Ας φύγουμε λίγο από την ακτοπλοΐα και ας πάμε στις ιχθυοκαλλιέργειες.

Διαφορετικός κλάδος, αλλά με πολλές ομοιότητες στη συμπεριφορά μεγαλομετόχων και δανειστών.

Πολλές προβληματικές εταιρίες, κάποιες έκλεισαν, ενώ οι πιο μεγάλες, οι λεγόμενοι συστημικοί κίνδυνοι, "εξυγιάνθηκαν", πουλήθηκαν σε ξένα funds, ενοποιήθηκαν σε μια εταιρία και πλέον αντί για πολλές, έχουμε μία προβληματική επιχείρηση.

Από το Euro2day.

Quote

Ιχθυοκαλλιέργειες: Η Avramar και το déjà vu μιας κρίσης


Προάγγελος νέας κρίσης για τον κλάδο τα προβλήματα στην Avramar; Το κόστος παραγωγής που έχει εκτιναχθεί, οι «σκοτωμένες» τιμές στις διεθνείς αγορές, η αύξηση των επιτοκίων και οι Τούρκοι.


Για πολλά χρόνια, οι εταιρείες ιχθυοκαλλιέργειας δανείζονταν εύκολα, όχι κατ’ ανάγκη φθηνά τις δεκαετίες του ’80-‘90, για να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους και για να επεκταθούν. Οι εισηγμένες στο ΧΑ μάζεψαν πακτωλό κεφαλαίων στη «χρυσή» εποχή του Χρηματιστηρίου ενώ κάποιες στήθηκαν και γιγαντώθηκαν από τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισαν. Μαζί με αυτές γιγαντώθηκε και ο κλάδος -για πολλά έτη πρωταθλητής στη Μεσογειακή Ιχθυοκαλλιέργεια- σε επίπεδο παραγωγής, εξαγωγών και απασχόλησης.

Βέβαια σε όλες τις ιστορίες υπάρχουν και... δράκοι. Και στην περίπτωση του κλάδου των ελληνικών ιχθυοκαλλιεργειών, που μετρά τέσσερις δεκαετίες ζωής, ήταν πολλοί. Οι Τούρκοι που «σκότωναν» τις τιμές στις διεθνείς αγορές, οι κακές παραγωγικές χρονιές, το υψηλό κόστος των τροφών, οι λανθασμένες επιχειρηματικές κινήσεις, η κακοδιαχείριση και η αδυναμία εξυπηρέτησης των δανείων.

Αποτέλεσμα οι περισσότερες εταιρείες που μεσουράνησαν τις προηγούμενες δεκαετίες να μην υπάρχουν πια. Κάποιες πτώχευσαν και κάποιες, αυτές που αποτελούσαν συστημικό κίνδυνο, πέρασαν στα «χέρια» των τραπεζών που μετοχοποίησαν τα χρέη τους και αναδιάρθρωσαν τα δάνειά τους.

Αυτό συνέβη πριν από μια δεκαετία. Δέκα χρόνια μετά ο κλάδος, το μεγαλύτερο κομμάτι του οποίου το ελέγχει το επενδυτικό σχήμα Amerra Capital Management - Mubadala Investment Company που απέκτησε το 2018 από τις Τράπεζες το Νηρέα και τη Σελόντα και το 2021, δημιούργησε την Avramar με την ένωση σε αυτή της Ανδρομέδα και της Περσεύς, βρίσκεται αντιμέτωπος με νέους «δράκους».

Η πανδημία που ξέσπασε το 2020 ήταν ένας από αυτούς. Όχι όμως και ο μοναδικός. Η αύξηση των τιμών των τροφών -αποτελούν βασικό στοιχείο κόστους- κυρίως από το δεύτερο μισό της περασμένης χρονιάς και των επιτοκίων αποτελούν δύο κρίσιμους παράγοντες που δυσκολεύουν όσους δεν έχουν ικανές ταμειακές ροές.

Ας πάρουμε για παράδειγμα το κόστος των τροφών που αντιπροσωπεύουν το 40-45% του κόστους παραγωγής. Το 2020 ένα κιλό τροφής -για την παραγωγή ενός κιλού ψαριού ιχθυοκαλλιέργειας απαιτούνται 2 κιλά τροφής- στοίχιζε 1,1 ευρώ. Σήμερα το ένα κιλό τροφών κοστίζει 1,5 ευρώ το κιλό. Δηλαδή το συνολικό ετήσιο κόστος, μόνο από την αύξηση της τιμής των ζωοτροφών, για τον κλάδο που παράγει ετησίως περί τους 120.000 τόνους τσιπούρα και λαβράκι έχει αυξηθεί στα 180 εκατ. ευρώ από 130 εκατ. ευρώ που ήταν προ κρίσης.

Αποτέλεσμα είναι ότι σήμερα το κόστος παραγωγής για ένα κιλό ψαριού ιχθυοκαλλιέργειας, χωρίς σε αυτό να προσμετράται το μεταφορικό κόστος, αγγίζει τα 5,5 ευρώ, όπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε πρόσφατα ελεγκτική - συμβουλευτική εταιρεία που ανήκει στους Big 4 για λογαριασμό της Ελληνικής Οργάνωσης Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ). Σε αυτό το έξτρα κόστος πρέπει να προστεθεί και η αύξηση του κόστους δανεισμού που «τραβάει» ρευστότητα από έναν κλάδο που δεν τα πήγε ποτέ καλά με τις χρηματοροές του.

Οπότε ο κίνδυνος, όχι κατ’ ανάγκη από τους Τούρκους που αποτελούν με διαφορά τον μεγαλύτερο παραγωγό ψαριών μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας, να πουληθούν ψάρια σε «σκοτωμένες» τιμές για να βρουν οι εταιρείες που πιέζονται την αναγκαία ρευστότητα για καλύψουν τις ανάγκες τους, όπως το τάισμα του ιχθυοπληθυσμού, δεν πρέπει να αποκλείεται. Αντιθέτως έχουν καταγραφεί και τα πρώτα «κρούσματα».

Στην Ιταλία, βασικό εξαγωγικό προορισμό για τα ελληνικά ψάρια, όπως λέει στο Euro2day.gr στέλεχος της αγοράς, ελληνική εταιρεία μεσαίου μεγέθους πουλάει τα ψάρια της προς 4,2 ευρώ το κιλό. Δηλαδή με ζημιά αλλά εξασφαλίζοντας την όποια ρευστότητα για να καλύψει το άνοιγμα προς τους προμηθευτές της και μέρος του παραγωγικού κύκλου, σημειώνει ο ίδιος.

Όμως αυτό προβληματίζει έντονα τον κλάδο είναι ότι η Avramar, όπως αποκάλυψε το Euro2day.gr, έχει προσφύγει στις εγχώριες Τράπεζες ζητώντας ένεση ρευστότητας 50 εκατ. ευρώ, αναδιάρθρωση των δανείων της που ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ, ενώ και οι μέτοχοι της δεν προτίθενται να βάλουν «φρέσκο» χρήμα. Πού θα καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των Τραπεζών και της Avramar είναι νωρίς κανείς να προδικάσει. Η ανησυχία πάντως είναι διάχυτη για το τι μέλλει γενέσθαι στην αγορά

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 6/11/2021 at 4:26 AM, MILTIADIS said:

Ακουστηκε-εκτος διαδικτυου-oτι ο γνωστος Κρητικος επιχειρηματιας Γιαννης Γρυλλος της Sky Express εδειξε πολυ προσφατα ενδιαφερον για την Attica η οποια btw ειναι και το τελευταιο περιουσιακο στοιχειο που εχει απομεινει πλεον στη MIG.

Το New Money σήμερα επαναφέρει τα σενάρια για ενδιαφέρον Γρύλλου. Μιλά για πλοία, όχι για όλη την εταιρία.

Δίνει και παρασκήνιο από την επιτροπή 

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με την παρασκηνιακή στήλη του newmoney ο Γ. Γρύλλος της Sky Express ετοιμάζεται να αγοράσει πλοία από τον στόλο της Attica Group κάτι που φυσικά θα ανοίξει τον δρόμο για θετική εισήγηση της επιτροπής ανταγωνισμού , αναφορικά με την εξαγορά της ΑΝΕΚ από τον όμιλο.

https://www.newmoney.gr/dark-room/to-pasok-pezi-me-tous-forous-mi-tziz-i-prolipsis-tou-mitsotaki-o-grillos-perni-plia-tis-attica-group-ke-i-machi-tis-aktoploΐas/#Echobox=1685506271

Πολύ όψιμο όμως είναι το ενδιαφέρον του κ. Γρύλλου για την ακτοπλοία χωρίς πρότερη εμπειρία και υποδομή το οποίο βάζει σε σκέψεις αν όντως λειτουργεί αυτόνομα ή σε συνεργασία με κάποιον άλλον του χώρου.

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Δεν θεωρώ ότι ο Γρύλος είναι αμελητέο μέγεθος για να μπει στη διαδικασία να γίνει μπροστινος καποιου...

Έχει μπει σε χώρους όπως οι μεταφορές, τουρισμός και logistics οπότε δεν θα ήταν παράλογο να ενδιαφέρεται αν βρει την κατάλληλη ευκαιρία σε μια ολιγοπωλιακη αγορά...

Παρ όλα αυτά έχω την αίσθηση ότι προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι σοβαρό επί του πρακταιου 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, proud_ionian said:

Μιλά για πλοία, όχι για όλη την εταιρία.

Δηλαδή, γίνεται όλος αυτός "ο καυγάς" με την Επιτροπή Ανταγωνισμού για να πωληθεί πλοίο-πλοίο μετά όλη αυτή η "ΑΝΕΚ-ΑΤΤΙΚΑ" σαν το σαλάμι?? Να πάρει δυο-τρια αυτός, κάνα-δυό ο Μανωλιός, να ρεφάρουμε κι εμείς εδώ μέσα να μαζέψουμε τίποτα να πάρουμε κι εμείς κανένα πλοίο, ωραία...τακτοποιήθηκε μετά η εταιρεία... 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

12 Ιουλίου κληρώνει. Η εισήγηση θα είναι θετική , δεδομένων των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ΑΝΕΚ.

Στο δημοσίευμα του Euro2day παρατίθεται αναλυτικά το σκεπτικό 

4 minutes ago, proud_ionian said:

Για να γίνει δεκτό το επιχείρημα της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης πρέπει να συντρέχουν οι ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις:

 

Η φερόμενη ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση.

Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση.

Αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά.

Σύμφωνα με την Εισήγηση, πληρούνται οι ως άνω τρεις προϋποθέσεις της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης με αποτέλεσμα η επιδείνωση της διάρθρωσης του ανταγωνισμού, που αναμένεται να επέλθει στις προβληματικές αγορές θα επερχόταν τουλάχιστον εξίσου, ακόμη και άνευ της εν λόγω συγκέντρωσης. Ως εκ τούτου, η αναμενόμενη επιδείνωση του αποτελεσματικού ανταγωνισμού δεν τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με τη συγκέντρωση.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...