Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Τα γραφεια της ΑΝΕΚ στα Χανια θα κλεισουν.Στο προσωπικο τους εχει ηδη προταθει ειτε η επιλογη να μετακινηθουν στην πρωτευουσα ειτε ο δρομος της εθελουσιας εξοδου.

Link to comment
Share on other sites

Ένα ακόμη, από τα πολλά των τελευταίων ημερών, διθυραμβικό δημοσίευμα για τη συγχώνευση. 

Είναι σημερινό του euro2day. Πανομοιότυπο διάβασα χτες στον οικονομικό ταχυδρόμο.

  • Με τη συγχώνευση λοιπόν επέρχονται ανακατατάξεις στο ακτοπλοϊκό γίγνεσθαι όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και της Μεσογείου και της Ευρώπης  (έτσι λέει. ορκίζομαι στο Κεφαλονιά :P ).
  • Η Attica ενισχύει την ηγετική της θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο και θα είναι δεύτερη όσον αφορά τη δυνατότητα μεταφοράς επιβατών, τρίτη όσον αφορά τη δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων και τέταρτη  όσον αφορά το μέγεθος στόλου. (Ποιος Grimaldi και Ποια Stena)
  • Από το επενδυτικό πρόγραμμα αναβάθμισης του στόλου (τα 120 εκ του ταμείου ανάκαμψης εννοεί), θα αναβαθμιστεί και μέρος του στόλου της ΑΝΕΚ (fossen και Έλυρος λέω εγώ).
  • Για το προσωπικό θα ακολουθηθεί το μοντέλο που ακολουθήθηκε με τη HSW (κλάψτε ουρανοί και αστέρια).
  • Θα υπάρξει εξορθολογισμός δρομολογίων (κλάψτε πάλι).
  • Μαθαίνουμε επίσης ότι το Δημόσιο χρωστά στην Attica 46εκ από εκτελεσθέντα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας.

Αυτό που δεν λέει το δημοσίευμα είναι ότι αυξάνεται ακόμη περισσότερο ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της εταιρίας, ότι θα χρειαστεί άμεσα στρατηγικός επενδυτής για να μπορεί αυτός ο πήλινος γίγαντας να σταθεί και να μπορέσει να ανανεώσει ουσιαστικά τον στόλο του και ότι ανεξαρτήτως επιφανειακής ανάγνωσης των μεγεθών, ο όμιλος παραμένει αποκομμένος από κάθε ευρωπαϊκή εξέλιξη στον κλάδο (ενδεικτικά: eco roro, e-flexer). Μου θυμίζουν κάτι δημοσιευματα όταν είχε πάρει 47% ο πατέρας Μητσοτάκης, ότι η ΝΔ ήταν το μεγαλύτερο κεντροδεξιό κόμμα στην Ευρώπη :D

Edited by proud_ionian
bullets
Link to comment
Share on other sites

Η ανανεωση πρεπει να ερθει απο μεσα πρωτα!Εαν δε ξακαθαρισει πια πλοια θα κρατησει σε ποιες γραμμες θα δουλεψουν κ πια θα βαλουν scrabbe;;;!δεν ειναι μονο τα κοκκινα κ τα fossen για  scrabber, πρεπει κ το Ροδος που παει παντου η το Αριαδνη επισης!

Αντιθετα με τη Stena  κ τον Grimaldi η Αττικα ειναι εταιρεια που κουβαλαει κοσμο σε νησια ενω οι αλλοι φορτηγα με περισσοτερα εσοδα εννοειται απο χωρα σε χωρα!

Οσο για τα new building σιγουρα εχει στο συρταρι κοκκινα σχεδια κ εχει ρωτησει τιμη αλλα περιμενει να δει που θα κατσει κ η μπιλια με το ενεργειακο.μιλαμε για LNG καταναλωση με τις τιμες στο θεο,πετρελαιο,διπλο καυσιμο τελικα που θα παει η αγορα παλι;;

Οσο για τους υπαλληλους νομιζω οτι δεν ειναι ευχαριστω που θα μεινουν ανεργοι γιατι εκει θα παει το πραγμα χωρις να θελω να προδικασω κατι

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, proud_ionian said:

αυξάνεται ακόμη περισσότερο ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της εταιρίας

Not necessarily...

Αν δεν κάνω λάθος τα Κρήτη είναι τα μεγαλύτερα σε ηλικία πλοία το στόλου. (της ΑΝΕΚ) Ας θυμηθούμε το κατά 2 χρόνια μεγαλύτερό τους Πήγασο που πήγε για διάλυση πέρυσι. Νομίζω ότι σε κάνα χρόνο θα δούμε τα Κρήτη ως KRI και TI και με σημαία Ζουαζιλάνδης και τα σινιάλα σβισμένα να πηγαίνουν απέναντι. Λογικά στην πορεία θα ακολουθήσει και το Πρέβελης. Ο Βενιζέλος, από την στιγμή που μένει τόσο καιρό ανεκμετάλλευτός μάλλον θα φύγει κι αυτός. (Δεν ξέρω, όμως, αν μετράει ως έτος ναυπήγησης το '84 που καθελκύστηκε ή το '92 που το ολοκλήρωσε η ΑΝΕΚ.). Εν πάσει περιπτώσει, πρόκειται για πλοία σχετικής ηλικίας (40+ ετών), τα οποία όμως δεν έχουν όλα την ίδια φήμη. Εάν αποσυρθούν τα Κρήτη ολόκληρη η Κρήτη θα κάνει γλέντι με τσικουδιές, αντικριστά και όλα τα συναφή, μη σας πω πως θα παίζουν όλοι οι λυράρηδες του νησιού και θα χορεύουν όλα τα μέλη του συλλόγου βρακοφόρων. Αντιθέτως, εάν αποσυρθεί το Πρέβελης, ένα πλοίο που έχει στεριώσει και αγαπηθεί σε μια δύσκολη γραμμή και με ελάχιστα πλοία που θα μπορούσαν εν δυνάμει να το αντικαταστήσουν βλέπω πολύ κλάμα να πέσει.

Ας μην βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα, εξάλλου είναι ακόμη νωρίς. 

Link to comment
Share on other sites

Σενάρια μπορεί να γίνουν πολλά, όμως η  πραγματικότητα θα είναι μια κι αυτή δεν μπορει να προβλεφθεί τουλάχιστον απο εμάς που είμαστε έξω απο τον χορό .

Όσο εύκολα λέμε ότι τα Κρήτη θα σκραπαριστουν άλλο τόσο δύσκολο είναι γιατί προφανώς θα έχουν βάρη , θα έχουν υποθήκες που θα πρεπει να απαλλαγούν και εν παση περίπτωση , το ένα εξ αυτών είναι χρήσιμο για το Ηράκλειο απο την στιγμή που στην παρούσα φάση δεν περισσεύει απο την Αττικα πλοίο για να το αντικαταστήσει το καλοκαίρι .

Επίσης το Πρεβελης ανήκει κατα πλοιοκτησία και διαχείριση στην ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ κι όχι στην ΑΝΕΚ . Μπορεί να είναι θυγατρική αλλά δεν παύει να αποτελεί ξεχωριστή οντότητα .  Η συμφωνία αφορά και την εξαγορά της θυγατρικής η θα παραμείνει ανεξάρτητη ;;

Επίσης το Κύδων δεν αποτελεί πάγιο της Ανεκ , είναι ναυλωμένο με την μέθοδο leasing απο Γαλλική τράπεζα και έχει ένα ισχυρό και εξαιρετικό ναυλοσύμφωνο . Έχει αλλάξει σημαία σε Μπαχαμες αν θυμάμαι καλά το οποίο προδηλωνει ότι ο επαναπατρισμός δεν ήταν στο προσεχές πλάνο και δεν νομίζω να αλλάξει με τις τελευταίες εξελίξεις .

Με λίγα λόγια οποιαδήποτε ανακατάταξη στον στόλο της Ανεκ , θεωρώ ότι θα έχει βάθος χρόνου τουλάχιστον 1,5 έτους .

Link to comment
Share on other sites

Το Kydon ακριβώς επειδή έχει περιελθει στην ΑΝΕΚ με leasing, περιλαμβανεται στα παγια της. 

On 2/12/2022 at 11:39 PM, Nikos_Chania said:

Μιας και η ετήσια του 21 δεν βγήκε, ας δούμε τι συνοψιζόταν στην ετήσια του 20, για να μην χανομαστε 14 σελιδες.

ast-kyd.png

 

On 9/22/2022 at 9:40 PM, proud_ionian said:

Η ναύλωση από την ΑΝΕΚ έχει αναγνωριστει ως μακροχρόνια χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) και για αυτό το περιλαμβάνει στα ενσωματα πάγια στοιχεία της εταιρίας. Παλιά δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα. Με τα ΔΛΠ/ΕΛΠ υπάρχει.

Η συμφωνια εξαγορας προβλεπει απορροφηση της μητρικης ΑΝΕΚ από την Αttica. Δεν εξαιρει κατι και προφανως περιερχονται στην Attica και οι θυγατρικες.

Τα βαρη δεν αποτελουν εμποδιο σε μια πωληση, αν αυτη γινεται σε συμφωνια πλοιοκτητη και δανειστων

 

Για ολα τα υπολοιπα υπομονη ή μαλλον γενικως υπομονη

On 9/22/2022 at 7:11 AM, proud_ionian said:

Αν δεν βρεθει απενδυτης με προθεση να βαλει λεφτα στην εταιρια, μονο υποθετα τυπου aero και bannerακια για sustainability θα βλεπουμε.

 

14 hours ago, proud_ionian said:

θα χρειαστεί άμεσα στρατηγικός επενδυτής για να μπορεί αυτός ο πήλινος γίγαντας να σταθεί και να μπορέσει να ανανεώσει ουσιαστικά τον στόλο του 

Δεν περισσευουν πλοία στον όμιλο, ο οποίος θυμίζω περιλαμβάνει και την AML. Όσο και αν αρκετά πλοία είναι υπέργηρα και ταλαιπωρημένα δεν περισσεύουν. Επίσης θυμίζω ότι οι ναυλώσεις στο εξωτερικό φέρνουν ζεστό χρήμα όλο το χρόνο, που ένα μέρος πάει στα ταμεία της εταιρίς και ένα άλλο στα ταμεία των τραπεζών. Δεν τα κλωτσάς εύκολα.

ΥΓ: για την Αιγαίον Πέλαγος εδώ

 

Edited by proud_ionian
γενικώς 2 φορές
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, proud_ionian said:

Ο πρόεδρος αναφέρθηκε και στη συγχώνευση Attica AΝΕΚ και στην πώληση των λιμάνιων Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου.

Για τη συγχώνευση παρέπεμψε επίμονα στην επιτροπή ανταγωνισμού. φαντάζομαι κάποιο αντάλλαγμα θα θέλει.

Ειμαι περιεργος τι ενστασεις θα μπορουσε να προβαλει ο Ιταλος στην επιτροπη ανταγωνισμου και τι θα μπορουσε να ζητησει.

Στη Ηellenic ειχε ισχυρο μειοψηφικο πακετο και μπορουσε να ζητησει ανταλλαγματα και για να πουλησει τη συμμετοχη του, αλλα και γενικοτερα.

Εδω εχουμε δυο εταιριες οπου ο Ιταλος δεν εχει συμμετοχη και οι οποιες λειτουργουν 11 χρονια σε κοινοπραξια. Σε ολες τις γραμμες που τον ανταγωνιζονται ειναι ηδη μαζι.

Θα εχει ενδιαφερον ο χειμωνας.

Link to comment
Share on other sites

Ενω αμα παει να αγορασει  αυτος την Αττικα δεν θα υπαρχει προβλημα ανταγωνισμου..

Οτι κ να παρει απο την Αττικα υπαρχει το  ιδιο "προβλημα" που θα λυθει βεβαιως βεβαιως😉

Edited by proud_ionian
2 σε 1
Link to comment
Share on other sites

Θα υπάρχει και το ανεφερε στη συγκεκριμενη συνεντευξη. Δε νομιζω οτι αφησε παραθυρο οτι τον ενδιαφερει η Attica. Tουλαχιστον οχι στο συνολο της.

Να δουμε πρωτα ποτε θα ολοκληρωθει και με τι ορους θα ολοκληρωθει η συγχωνευση. ολα τα αλλα ειναισεναρια για το μετα.

Edited by proud_ionian
2 σε 1
Link to comment
Share on other sites

Θα ολοκληρωθεί, δεν υπάρχει αμφιβολία..αφού τα έβαλαν κάτω και οι τράπεζες και έδωσαν το οκ, όλα θα γίνουν. Θα θέμα που βλέπω εγώ είναι το εξής: Γίνεται η εξαγορά, όλα κομπλέ.., ποιός θα πάει μετά να εξαγοράσει αυτόν τον γίγαντα..με τι ποσό!? Με πήλινα πόδια μεν, δεκτό, αλλά γίγαντας!! Δε θα θέλουν κάνα μισό με ένα, σχεδόν, δις? Ποιός νορμάλ επιχειρηματίας ή εφοπλιστής θα πάει να δώσει τόσα χρήματα σε εταιρεία που θα χρειαστεί οσονούπω ανανέωση του στόλου της..? Τι θέλω να πω.., πως μετά και την συγχώνευση νομίζω πως θα είναι υπόθεση για πολύ λίγους. 

Link to comment
Share on other sites

Ποιό δις ρε συ, δες τους τελευταίους ισολογισμούς τους. Ένα άλλο κομμάτι που ξεχνάτε όσον αφορά το στόλο είναι πως με εξαίρεση τα 3 Aero και τα πλοία που φοράνε scrubbers, είναι ίσως ο πιό κοστοβόρος ενεργειακά στόλος σε αυτά τα μεγέθη στην Ευρώπη. Από το 2023 έχουμε το CII, από το 2024 το European ETS, ειδικά το δεύτερο θα εκταμιεύει ζεστό, μετρητό χρήμα από την εταιρεία.  

Link to comment
Share on other sites

Το άλλο που σκεφτόμουν είναι πως η σεναριολογία για το πως και πού θα χρησιμοποιηθεί ο ηνωμένος στόλος, είναι πραγματικά μια πολύ επιφανειακή συζήτηση. Υπό την έννοια πως η μεγαλύτερη εικόνα είναι ζοφερή και ιδιαιτέρως απειλητική για την εταιρεία, σε Αδριατική και Κρήτη αλλά και γενικότερα, σε σχέση με τους καινούριους κανονισμούς και την ενεργειακή κρίση. Προσωπικά πιστεύω πως ο μοναδικός τρόπος να μην καταντήσει μια τοπική εταιρεία ξεπερασμένων τεχνολογικά πλοίων που θα ζεί κυρίως από τις επιδοτήσεις και θα επιβιώνει γιατί της το επιτρέπει ο Grimaldi από την καλή του την καρδιά, είναι να επενδύσει άμεσα, όσο αυτό γίνεται. Ειδικά στις γραμμές της Κρήτης με πλοία τύπου Κρουιζάρας(προσαρμοσμένα στα εδώ) και σύγχρονες τεχνολογίες πρόωσης και εξοικονόμισης καυσίμων. Και αμέσως μετά στην Αδριατική. Οτιδήποτε άλλο επιπέδου "να μπούν τα 2 Κρήτη στο Ηράκλειο αντί του Ορίζοντα γιατί καίνε λίγο" ή "να μπεί το Πρέβελης στην άγονη της Καβάλας γιατί έχει πολλά κρεβάτια" είναι μεν σημαντικό για το άμεσο μέλλον αλλά στην μεγαλύτερη εικόνα των πραγμάτων είναι να' χαμε να λέγαμε.   

Link to comment
Share on other sites

On 9/22/2022 at 7:11 AM, proud_ionian said:

Απο την αλλη, ο γιγαντας θα χρειαστει αμεσα κεφαλαια για να ανανεωσει τον στολο το με νεες μοναδες και να συμμαζεψει αρκετα απο τα υπαρχοντα πλοια. Αν δεν βρεθει απενδυτης με προθεση να βαλει λεφτα στην εταιρια, μονο υποθετα τυπου aero και bannerακια για sustainability θα βλεπουμε

 

52 minutes ago, Nick the Greek said:

να επενδύσει άμεσα, όσο αυτό γίνεται. 

Οὐκ ἂν λάβοις παρὰ τοῦ μὴ ἔχοντος @Nick the Greek;)

Συμφωνω απολυτως επι της ουσιας, αλλα οσο μετοχοι παραμενουν οι δανειστες της εταιριας και οι δορυφοροι τους, μονο νεα δανεικα και επιδοτησεις με το σταγονομετρο μπορει να επενδυσει.

Γενικα αυτο το περι νεων επενδυσεων της Attica, θυμιζει τις επενδυσεις που θα εφερνε στην Ελλαδα ο πατερας Μητσοτακης:D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...