Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...

Λευκός καπνός...

Με καθυστέρηση ενός έτους και χειρότερους όρους, λόγω της επιδείνωσης του περιβάλλοντος λειτουργίας του κλάδου της Ακτοπλοΐας, αποδέχθηκαν οι πιστωτές της ΑΝΕΚ το επικαιροποιημένο σχέδιο διάσωσης που κατέθεσε η Attica Group.

Το business plan, που συνοδεύει την πρόταση της Attica, προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, «κούρεμα» των τραπεζικών υποχρεώσεων της ΑΝΕΚ, υψηλότερο αυτού που προέβλεπε το σχέδιο που είχε κατατεθεί το καλοκαίρι του 2021, χωρίς να αγγίζει τις υποχρεώσεις προς τρίτους ( προμηθευτές, προείσπραξη εισιτηρίων κά) καθώς και τις απαιτήσεις από συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης.

Edited by proud_ionian
Euro2day.gr
Link to comment
Share on other sites

Επιτέλους!! Ελπίζω να ξεπεραστεί ο πρώτος και βασικότερος σκόπελος, αυτός του να πάρουν όλοι τα χρήματά τους ή το μεγαλύτερο μέρος αυτών, και εν συνεχεία, μετά να λογοδοτήσουν αυτοί που έφεραν την εταιρεία σε αυτή την κατάσταση. 

Link to comment
Share on other sites

Και η επίσημη ανακοίνωση για τη συμφωνία.

Το ενδιαφέρον είναι ότι συμφωνεί και η πλευρά Βαρδινογιάννη.

Τα υπόλοιπα κατά τα γνωστά. Εγκρίσεις ΔΣ ΓΣ και επιτροπής ανταγωνισμού κλπ.

ΥΓ: Σχετική ανάρτηση του Capital

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Bousoulas said:

Και τώρα με τα πληρώματα της Ανεκ τι θα γίνει;ένα όλοι;

Το λογικό είναι ότι θα ακολουθήσει αυτή την τακτική , όπως και με την συγχώνευση της Χελενικ

Link to comment
Share on other sites

Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν θα επιβάλλει κάτι το σημαντικό / ανάλογο με την εξαγορά της HSW για τους εξείς λόγους:

1) Στις γραμμές όπου συναντώνται οι δυο εταιρείες είναι στο Ηράκλειο και στα Χανιά όπου ήδη λειτουργούν κοινοπρακτικά (μη ανταγωνιστικά)  και με ενιαία εμπορική πολιτική ( ναύλους κλπ.)

2) Η Αδριατική δεν εμπίπτει στην επιτροπή  του ανταγωνισμού.

3) Στην περίπτωση BSF & HSW ουσιαστικά λειτουργούσαν ανταγωνιστικά με την πλευρά Grimaldi να κατέχει το δεύτερο μεγαλύτερο πακέτο μετοχών. Ουσιαστικά η πρώτη εξαγόρασε τον ανταγωνισμό και για την αποφυγή συνθηκών μονοπωλίου στις γραμμές που είχαν ανταγωνισμό επέβαλε περιορισμούς , όπως και επέβαλε στην εταιρεία να ενισχύσει με δύο πλοία των δεύτερο την τάξη μέτοχο, ο οποίος είναι και ανταγωνιστής στην Κρήτη.

25 minutes ago, Bousoulas said:

Και τώρα με τα πληρώματα της Ανεκ τι θα γίνει;ένα όλοι;

Mόλις έπεσαν οι ανακοινώσεις... ο δρόμος για να πάρει σάρκα και οστά η συγχώνευση και κατόπιν να διευθετηθεί το θέμα προσωπικού ξηράς και θαλάσσης είναι μακρύς ακόμη 

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Για εμένα αυτή η συγχώνευση θα είναι ....ο Ρινόκερος του Ιονεσκό ,δηλαδή αντι η ΑΝΕΚ να γίνει Attica...θα γεμίσει παθογένεις της ΑΝΕΚ η Αττικα...

Τουλάχιστον βέβαια θα σταματήσουμε να βλέπουμε ανακοινώσεις απο το ΛΣ για τα πλοία της πρώτης :P

Link to comment
Share on other sites

Αν και οι εποχές, όπως και οι συνθήκες, είναι διαφορετικές, φαίνεται ότι το όραμα του Παντελή Σφηνιά αρχίζει και υλοποιείται, 22 χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο του Εξπρές Σαμίνα και της συνακόλουθης, εξίσου τραγικής, αυτοκτονίας του.

Δεν ξέρω αν το νέο σχήμα που δημιουργείται "θα μπορεί να πάει στη Σίκινο για μια εφημερίδα", αλλά οπωσδήποτε θα έχει ενδιαφέρον να δούμε το τι θα γίνει από εδώ και πέρα, σε όλους τους τομείς. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Petros P said:

Για εμένα αυτή η συγχώνευση θα είναι ....ο Ρινόκερος του Ιονεσκό ,δηλαδή αντι η ΑΝΕΚ να γίνει Attica...θα γεμίσει παθογένεις της ΑΝΕΚ η Αττικα...

Τουλάχιστον βέβαια θα σταματήσουμε να βλέπουμε ανακοινώσεις απο το ΛΣ για τα πλοία της πρώτης :P

Μακάρι να ΜΗΝ επηρεαστεί καθόλου ο όμιλος από τη νοοτροπία και τις κακές διοικητικές ικανότητες της ΑΝΕΚ…

Link to comment
Share on other sites

Μικρή λεπτομέρεια από το euro2day.gr

Οι πιστωτές αποδέχθηκαν το επικαιροποιημένο σχέδιο διάσωσης της κρητικής ακτοπλοϊκής, που υπέβαλε η Attica και εφόσον γίνει αποδεκτό από μετόχους και την Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα «κουρέψουν» τις απαιτήσεις τους κατά σχεδόν 70%.

Ως μικρό αντάλλαγμα για το γενναίο «κούρεμα» πήραν earn-out scheme. Τη δυνατότητα να ανακτήσουν μελλοντικά κέρδη του ενιαίου σχήματος Attica-ANEK, εφόσον η τιμή του πετρελαίου επιστρέψει στα μεσοσταθμικά επίπεδα του 2019 ή κάτω από αυτά.

Το earn-out ισχύει για τις χρήσεις 2023 και 2024 και η απόδοσή του βαίνει φθίνουσα.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Η (επικείμενη) εξαγορά της ΑΝΕΚ από την Αttica Group.

<<την καταβολή του ποσού των 80.000.000 ευρώ προς πλήρη και ολοσχερή εξόφληση του δανεισμού της ΑΝΕΚ προς τους ανωτέρω πιστωτές (ανεξόφλητο κεφάλαιο ύψους € 236.419.251,23 ευρώ πλέον του συνόλου ανεξόφλητων τόκων ως την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής) από το ενοποιημένο σχήμα που θα προκύψει κατά την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συγχώνευσης.>>

Δηλαδή η Άττικα χωρίς να ματώσει και με 80 εκ ευρώ κάνει δικιά της την ΑΝΕΚ και σβήνει τον υπόλοιπο δανεισμό της.Σημειώνω πως η αξία του στόλου της ΑΝΕΚ είναι πάνω από 200 εκ και βάλε και όλη την ακίνητη περιουσία ιδιόκτητα γραφεία κτλ.Όλα για την Άττικα λοιπόν επιδοτήσεις,διευκολύνσεις συγχωνεύσεις τα πάντα όλα εντάσσονται στο νέο μαντρί που είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που ήταν κάποτε η HF...

80 εκ ευρώ είναι η αξία ας πούμε μόνο του Έλυρος. Ας έκανε τη κίνηση αυτή η ΑΝΕΚ μόνη της να πουλήσει τον Έλυρο ή τα fossen προκειμένου να μείνει εν ζωή.

Θεωρώ πως είναι μία πολύ άσχημη είδηση εις βάρους των επιβατών και των των πληρωμάτων.Επιπλέον είναι δεδομένο πως το νέο σχήμα θα ξεφορτωθεί τα παλαιά πλοία(Κρήτη,Πρέβελης) είτε για διάλυση είτε για πώληση στο εξωτερικό.Στο εσωτερικό πχ Sea Jets το αποκλείω επειδή ενδεχομένως η τελευταία να τα χρησιμοποιούσε ανταγωνιστικά προς την Άττικα.

Link to comment
Share on other sites

Mια διαφορετικη αναγνωση της συμφωνιας, απο το Bankingnews.

 

Quote

Σίγουρα είναι προτιμότερο να πάρει κάτι, έστω και λίγα η τράπεζα και να μην κλείσει η εταιρεία, από το να μην πάρει ούτε σεντς, να κλείσει και να χαθούν και δεκάδες θέσεις εργασίας.
Από την άλλη μία άλλη εταιρεία που πληρώνει κανονικά τις υποχρεώσεις της, έχει περάσει από χίλια κύματα, υποχρεώθηκε στο παρελθόν σε πολύ υψηλά επιτόκια και σήμερα βλέπει ομοειδείς να κουρεύονται βαθιά και η ίδια να μην έχει δει κάποιο bonus επειδή είναι στους καλοπληρωτές.
Μία εταιρεία που χρωστάει 100 και τελικά πληρώνει 10 ή 20, αποκτά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της; Φυσικά και ναι…
Οι εξελίξεις το τελευταίο διάστημα στο θέμα κουρέματος υποχρεώσεων στο Χρηματιστήριο είναι πολλές με τελευταία εξέλιξη την επιβεβαίωση των όσων γράφονταν εδώ και μήνες αναφορικά με τη συμφωνία για τη συγχώνευση της ΑΝΕΚ με την Attica Group με απορρόφηση της δεύτερης από την πρώτη.

Η πρώτη ανάγνωση της συμφωνίας δείχνει ξεκάθαρα πως ευνοημένοι είναι οι μέτοχοι της ΑΝΕΚ, της εταιρείας δηλαδή που διασώζεται.
Γι΄αυτό και η μετοχή της πήγε χθες στο limit up, ενώ η Attica Group υποχώρησε.

Η συμφωνία που ανακοινώθηκε λέει πως αν έχεις μία μετοχή της ΑΝΕΚ θα πάρεις 0,1217 νέες μετοχές της Attica Group, ενώ θα γίνει πληρωμή 80 εκατ. ευρώ και θα εξοφληθούν πλήρως 236,4 εκατ. ευρώ που είναι το ανεξόφλητο κεφάλαιο της ΑΝΕΚ προς τους πιστωτές της.
Επιπλέον θα γίνει διαγραφή και όλων των τόκων μέχρι να ολοκληρωθεί η συμφωνία.
Θα πληρωθεί δηλαδή το 1/3 της οφειλής!!
Φυσικά και η ΑΝΕΚ δεν είναι η μόνη περίπτωση.
Με ενδιαφέρον αναμένονται οι ανακοινώσεις κάποιων εταιρικών αποτελεσμάτων πρώτου εξαμήνου όπου θα υπάρχουν σύμφωνα με πληροφορίες αναφορές κουρεμάτων και σε άλλη εισηγμένη.

O συντακτης θεωρει οτι με γενναια κουρεματα οπως αυτο που γινεται στην ΑΝΕΚ ή με συγχωνευσεις που γινονται με παρεμφερεις ορους, επιβραβευονται οι κακοπληρωτες και ειδικα για το συγκεκριμενοι deal, οι κατ΄ εξοχην ευνοημενοι ειναι οι μετοχοι της ΑΝΕΚ. Δικιο εχει και οσον αφορα τη συγκεκριμενη περιπτωση και οσον αφορα πολλες περιπτωσεις γενναιων διαφραφων χρεων, στις οποιες εχουν προβει τα funds που εχουν αγορασει χαρτοφυλακια... VIP οφειλετων. Οπου ακουτε διαγραφες χρεων προς Τραπεζες κλπ, μη μασατε οτι πληρωνουν οι Τραπεζες. Τα εχουμε πληρωσει ηδη οσοι πληρωνουμε φορους, μεσω των ανακεφαλαιοποιησεων των Τραπεζων. Τα funds ετσι και αλλιως ειναι κερδισμενα, γιατι αγοραζουν τα δανεια πολυ πιο κατω απο την ονομαστικη αξια.

Δεν πληρωνει μονο 80εκ η Attica, αναλαμβανει και ατοφιες ολες τις υποχρεωσεις προς τριτους που εχει η ΑΝΕΚ. 80εκ δεν ειναι σε καμια περιπτωση η αξια του Ελυρος. Ειχε γραφτει και παλιοτερα οτι συνολικα η αξια του στολου δεν ξεπερνα τα €120-140εκ. Οι μετοχοι της ΑΝΕΚ δεν βγαινουν χαμενοι, ειδικα οσοι ειχαν προσφερει και προσωπικη περιουσια σαν ενεχυρο για τα δανεια, αμεσα ή εμεσα (η αδερφη του ΙΣΒ πχ). Τυχεροι ειναι και οσοι εχουν λαμβανειν απο την ΑΝΕΚ, εκτος τραπεζων, οι οποιοι σε διαφορετικη περιπτωση θα επρεπε να πανε να φουνταρουν.

Σιγουρα ειναι νωρις να αποτιμησει κανεις τις ευρυτερες επιπτωσεις. Γιγαντωνεται μια επιχειρηση που ειναι κυριαρχη ηδη στην ακτοπλοϊα και αυτο δεν ξερω ποσο θα ειναι θετικο για τους επιβατες, τους προορισμους που εξυπηρετει και για τα πληρωματα. Απο την αλλη, ο γιγαντας θα χρειαστει αμεσα κεφαλαια για να ανανεωσει τον στολο το με νεες μοναδες και να συμμαζεψει αρκετα απο τα υπαρχοντα πλοια. Αν δεν βρεθει απενδυτης με προθεση να βαλει λεφτα στην εταιρια, μονο υποθετα τυπου aero και bannerακια για sustainability θα βλεπουμε

ΥΓ: στο τι πληρωνει η Attica, θα πρεπει να προσθεσουμε και τις διευκολυνσεις που κανει τα τελευταια χρονια στην ΑΝΕΚ, μεσω της κοινοπραξιας. Εχει αναφερθει και σε αυτο τοπικ και στις ΑΝΕΚ, οτι τις αναγκες της τελευταιας σε κεφαλαιο κινησης της καλυπτε η Attica, μιας και η ΑΝΕΚαρα ειχε χασει την προσβαση σε νεο τραπεζικο δανεισμο.

Edited by proud_ionian
ΥΓ
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, nomikos said:

80 εκ ευρώ είναι η αξία ας πούμε μόνο του Έλυρος. Ας έκανε τη κίνηση αυτή η ΑΝΕΚ μόνη της να πουλήσει τον Έλυρο ή τα fossen προκειμένου να μείνει εν ζωή.

Μια διορθώση , ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ η αξία του Ελυρος να είναι 80 εκατομμύρια άμα είναι 40 αααντε 50 εκ. Καλά θα είναι . 

Edited by proud_ionian
to make a long quote short
Link to comment
Share on other sites

Κανονικά η ναύλωση λήγει το 23, υπάρχει όμως και option αγοράς. Αν όμως η Αττικα διώξει τα Κρήτη, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τον Κύδωνα στην γραμμή του Ηρακλείου, σαν "νεώτερο" πλοίο που είναι. Εικασίες βέβαια...

Link to comment
Share on other sites

Η ΑΝΕΚ το έχει ναυλωμένο από τη μονοβαπορη  και το έχει υποναυλωσει στην Ferries Del Caribe

https://www.shipfriends.gr/forum/topic/1261-kydon-imo-8916607/?do=findComment&comment=336117

https://www.shipfriends.gr/forum/topic/1261-kydon-imo-8916607/?do=findComment&comment=336133

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...