Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Την επιτροπή ανταγωνισμού την αφορά η εγχώρια ακτοπλοία κι όχι οι διεθνείς γραμμές στις οποίες δεν έχει λόγο. Οπότε σε ένα ενδεχόμενο deal η επιτροπή ανταγωνισμού θα δεί το κατά πόσο επηρεάζεται η εγχώρια ακτοπλοία και θα το επικυρώσει βάζοντας ενδεχομένως κάποιες προυποθέσεις όπως έγινε στην περίπτωση εξαγοράς της HSW από την Attica Group. Με απλά λόγια περισσότερο λειτουργεί ως ρυθμιστική αρχή της αγοράς.

Ένα deal εκατοντάδων εκατομμυρίων που εμπλέκονται χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και μέτοχοι με μεγάλο background φαντάζει εντελώς απίθανο να μπορεί να φρενάρει από εξωτερικούς παράγοντες.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, nomikos said:

Μένει ο Ιταλός μόνος στις γραμμές της Βόρειας Ιταλίας και αποχωρεί μόνο από Χανιά.

Η κοινοπραξία είναι ισχυρή στο Bari και δε νομίζω να το δώσει έτσι εύκολα χωρίς να κερδίσει κάτι στη Κρήτη.

Οπως ειχα αναφερει σε προηγουμενα ποστ προ μηνος ο Γκριμαλντι εχει καταθεσει προταση για να αγορασει τα 3 πλοια της φαστ οποτε αν και οτι γινει δεν θα επηρεασει τη θεση του σε Κρητη και Κυκλαδες.

Αναφερεται και στο αρθρο οτι το να μπει σε μια γραμμη που δεν εχει παρουσια (βλ. Μπαρι)δεν ειναι απαγορευτικο απο καμια ρυθμιστικη αρχη.

Ουτε χρειαζεται να αποχωρησει η Αττικα απο τη Βορεια Αδριατικη γιατι πιθανοτατα θα αγορασει με τη σειρα της τα fossen.

Ξαναλεω,μιλαμε για συναλλαγη και οχι για ανταλλαγη.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, JTEDimandix said:

Εκεί το πήγαινα με το "Πιο δυτικά στην Κρήτη".😂 Είναι κομμένο και ραμμένο για το Ρέθυμνο, καμπίνες, γκαράζ, και από εκεί ξεκίνησε. Αλλά αυτό άμα η ΑΝΕΚ εχει κίνητρα και άμα το Olympus πάρει την Κασοκαρπαθία. Μόνο του σπανού τα γένια δεν γίνονται. 

Βάζοντας η ΑΝΕΚ το Πρέβελη στο Ρέθυμνο πιστεύω πως θα τράβαγε κίνηση από τους ανταγωνιστές της στη Κρήτη.

Link to comment
Share on other sites

Η ΑΝΕΚ είναι σε κοινοπραξία με την attica και υπό την κηδεμονία των δανειστών της, οι οποίοι και επέβαλαν την κοινοπραξία. Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι θα την αφήσουν να κάνει του κεφαλιού της;

Ακόμη και αν μπει, οι ρεθυμνιωτες είναι οι πρώτο που θα το κρεμάσουν

Link to comment
Share on other sites

Λίγο παρασκήνιο από τις εξελίξεις της πώλησης της ΑΝΕΚ στην Attica και εν συνεχεία της Attica που απ' ότι φαίνεται θα έρθουν πολύ σύντομα, από τη στήλη dark room του newmoney.

Quote

-Η στήλη αποκαλύπτει σήμερα το επόμενο deal στην ελληνική αγορά που θα ανακοινωθεί σύντομα. Λοιπόν, έχουμε σημαντικές εξελίξεις στην ακτοπλοΐα και συγκεκριμένα αυτό το διάστημα διεξάγονται συζητήσεις (και μάλιστα προχωρημένες, όπως μου λένε) μεταξύ ΑΝΕΚ και Attica Group. Είναι προφανές ότι όλο το θέμα τελεί υπό την αιγίδα της Τράπεζας Πειραιώς που έχει τα δάνεια αμφοτέρων. Οι συζητήσεις μου λένε ότι είναι ώριμες και είναι έτοιμοι να κλείσουν.

-Δεν χρειάζεται κληρονομικό χάρισμα για να πεις ότι το πέρασμα της ΑΝΕΚ στην ομπρέλα του Αttica Group είναι το πρώτο πιάτο που θα σερβιριστεί σύντομα, με τα τυπικά να ολοκληρώνονται μέχρι το τέλος του έτους. Το κυρίως πιάτο που θα ακολουθήσει το 2022 είναι η πώληση της Attica Group για την οποία πρέπει να σας πω ότι πληροφορούμαι από σοβαρές πηγές “πως κόβεται” να την αποκτήσει ο Ναπολιτάνος και αφεντικό των Μινωικών Γραμμών, Εμανουέλ Γκριμάλντι, ο οποίος έχει ξεκινήσει ήδη σχετικές προετοιμασίες για να μπιντάρει με αξιώσεις.

-Και αφού τελείωσα με ΑΝΕΚ και Attica Group, πάμε τώρα στα τεκταινόμενα για την Αttica Bank. Κατ΄ αρχήν, πρέπει να πω στους αναγνώστες ότι στο σημείο αυτό η στήλη θέλει να είστε οpen minded και να αφήσετε πίσω εμμονές και προκαταλήψεις. Η πληροφορία δεν ήρθε από οικονομικό κανάλι, αλλά η συγκεκριμένη πηγή ούτως ή άλλως διαθέτει καλές αντένες ενημέρωσης και ανέφερε: “Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος έχει φέρει έναν Ινδό δισεκατομμυριούχο να αγοράσει την Attica Group”. Η στήλη, με μια αδικαιολόγητη υπεροψία λόγω προκαταλήψεων και δυσπιστίας, προσπέρασε αβασάνιστα την πληροφορία με τη σκέψη: Φαρσοκωμωδία.

-Καλού κακού όμως, το Dark Room έκανε έναν έλεγχο και προσγειώθηκε ανώμαλα: Λοιπόν, ο Ινδός όχι μόνον υφίσταται, αλλά επιπλέον είναι πολύ σοβαρός επιχειρηματίας, εισηγμένος σε Αγγλία και Ελβετία και μεγαλομέτοχος πολύ μεγάλου ομίλου. Ο Αβραμόπουλος τον γνωρίζει πολύ καλά (σ.σ., δεν μου προκαλεί καμία κατάπληξη) αλλά δεν τον έφερε αυτός. Ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας έχει έρθει σε επαφή με την Τράπεζα Αττικής εδώ και έναν χρόνο, αλλά ζητά απόλυτη εμπιστευτικότητα. Οι πληροφορίες μάλιστα θέλουν να είχε έρθει στην Ελλάδα (για την οποία ενδιαφέρεται γενικότερα για επενδύσεις) και να είχε συναντήσεις με κορυφαίους παράγοντες. Λέγεται, μάλιστα, πως συνάντησε για την Αttica bank τον διοικητή της ΤτΕ, Γιάννη Στουρνάρα.

 

Link to comment
Share on other sites

Με απλά λόγια η ΑΝΕΚ περνάει στην Αττικα και μετα η Αττικα των 5 εταιρειών περνάει στον Γκριμαλντι. 

Και ολα αυτα τα συζητάμε σοβαρά χωρίς να έχουμε ελπίδα οτι η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα κόψει ένα τέτοιο deal. Εκτός κι αν ελπίζουμε στον ανταγωνισμό του super mario και του θεοδοση. Φευ... 

ΥΓ φυσικά δεν μπορεί η επιτροπή να εμποδίσει αγοραπωλησίες, αλλά με τους όρους που μπορεί να θέσει, δύναται να καταστήσει τέτοιες αγοραπωλησίες ασύμφορες. 

Link to comment
Share on other sites

Συνέπειες? Την ύπαρξη μονοπωλείου στην Κρήτη? Και γιατί είναι μείζον θέμα, όταν όλο το υπόλοιπο Αιγαίο, αλλά και το κεντρικό Ιόνιο, ζουν τέτοιες συνθήκες εδώ και χρόνια, χωρίς να ιδρώσει το αυτί οιουδήποτε? 

Link to comment
Share on other sites

O G απο την ΑττικΑνεκ θελει αυτα που τον ενδιαφερουν(Ηρακλειο,Χανια,Ιταλια)και οχι ολο το πακετο των 5 εταιρειων.Δεν θα τα σκασει για να αποκτησει Μπλου Καριερ,Ηorizon,Σαμος,Κρητη και λοιπες μυζηθρες.

Link to comment
Share on other sites

Μα δε θα υπαρξει ανταγωνισμος!θα φυγουν απο τη γραμμη η ΑττικΑνεκ της Κρητης κ με μεγαλυτερα αλλα πλοια δικα του θα καλυψει το κενο!κ τα δικα μας θα σκαντζαρουν τα δικα του εξω που θα ερθουν!Cruise στο Γεντι Κουλε λοιπον...

Οσο για τις μυζηθρες βαζουν πολλα απο του στολου του ευκολα κιολας απο κατω😉

 

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

Ο G θα γινει τελικα χρηματοδοτης της τραπεζας πειραιως ως φαινεται.ολο το πακετο θα το παρει και τις μυζηθρες εχει γραμμες να τις αξιοποιησει!(βαλεαριδες).εδω να δουμε τι θα μας πασαρει...πρεπει να αρχισουμε να μιλαμε ιταλικα...σαν επιβατες.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, gtogias said:

Συνέπειες? Την ύπαρξη μονοπωλείου στην Κρήτη? Και γιατί είναι μείζον θέμα, όταν όλο το υπόλοιπο Αιγαίο, αλλά και το κεντρικό Ιόνιο, ζουν τέτοιες συνθήκες εδώ και χρόνια, χωρίς να ιδρώσει το αυτί οιουδήποτε? 

Ότι το αυτί οποιουδήποτε δεν ίδρωσε, δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχουν εν δυνάμει ανταγωνιστές. Σε αυτή την περίπτωση φταίει το κράτος ή ο όποιος ελεγκτικός φορέας που το επέτρεψε. 

Στην ανωτέρω περίπτωση όμως, εκμηδενιζονται οι ανταγωνιστές που μπορούν να υπάρξουν. 

Link to comment
Share on other sites

Επειδή μάλλον κάτι δεν έχω καταλάβει:

1."Εκμηδενίζονται"? Ποιοι είναι αυτοί οι δυνητικοί ανταγωνιστές και πως μια συμφωνία "συνένωσης" μεταξύ ΑΝΕΚ και Attica θα το καταφέρει αυτό?

2. Γιατί ένα "μονοπώλιο" στην Κρήτη είναι "κακό" ενώ σε όλη την υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα δεν είναι?

3. Πως από "εξυγίανση" της ΑΝΕΚ, φτάσαμε στην αγορά πλοίων της και γραμμών της από την Attica. Ποια είναι τα κριτήρια αυτής της εξαγοράς? Η επιβίωση της ΑΝΕΚ? Η εκκαθάριση της? Η μείωση της έκθεσης της τράπεζας σε ένα κλάδο δραστηριότητας μη συμβατό με την τραπεζική? Όλα μαζί? Κάτι άλλο?

4. Πλην της πολλοστής φοράς που ο G δήλωσε το προφανές, ότι τον ενδιαφέρουν τα πάντα αν αξίζει τον κόπο, έχουμε κάτι άλλο που δείχνει ότι η "νέα Attica" οδεύει προς αυτόν? Και αν ναι, έχουμε κάτι που να λέει ότι αυτό που τον ενδιαφέρει είναι μόνο η Κρήτη, ή μόνο η Αδριατική και όχι οι "μυζήθρες", δλδ η υπόλοιπη Attica? Και γιατί να του πουλήσουν μόνο αυτά? Τα υπόλοιπα πάνε για άλλον "επενδυτή" ή θα παραμένουν στην τράπεζα?

5. Από που προκύπτει η "ιταλοποίηση" της ακτοπλοΐας στο Αιγαίο, έστω μόνο στην Κρήτη, που θα φέρει αλλαγές στις συνθέσεις? Έχει εκφραστεί τέτοια πρόθεση από κάποιον?

Με λίγα λόγια, άπειρα τα ερωτήματα και οι απορίες, και τα ως τώρα "δημοσιεύματα", "φήμες" και "παρασκήνιο" όχι μόνο δεν ρίχνουν φως αλλά μάλλον μοιάζουν είτε για προσδοκίες είτε ως λαγοί για κάτι άλλο. Πιο πολύ θα ταίριαζε η κουβέντα στο κουτσομπολιό. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πρέπει να ξαναδιαβάσεις πιο προσεκτικά. 

1. Εκμηδενιζονται οι ανταγωνιστές όταν και εάν η Αττικα περάσει στον Μανώλη, οχι όταν περάσει η Ανεκ στην Αττικα. Και λεμε εκμηδενιζονται γιατί ποιος έχει στην Ελλάδα τη δυνατότητα να δρομολογήσει πλοία σε Αιγαίο και Ιονιο, σε καθε πιθανη γραμμή, ανταγωνιζομενος τον Μανωλη; 

2.Το μονοπώλιο είναι κακό παντού, οχι μόνο στην Κρήτη. Δεν είπε κανείς κάτι τέτοιο. Προφανώς κατέληξες σε αυτο, νομίζοντας το 1.

3. Βασιζόμαστε στο άρθρο και σε τίποτα παραπάνω. 

4. Στο σκέλος της αποριας σου για το αν τον ενδιαφέρει η Αττικα βασιζόμαστε και εδω στο αρθρο. Για τις μυζηθρες, τις μαλακες και τα καλιτσουνια θα σου απαντήσει ο Μιλτιάδης. 

5. Ότι και στο 4. Το αρθρο αναφέρει πρόθεση του Μανώλη για αγορα της Αττικα. Απο εκει προκύπτει. 

Αν το άρθρο ειναι φιδιά ή πυροκροτητης αντιδράσεων θα φανει αλλά καλώς ή κακώς, τις εξελίξεις αυτές, με όποιον τρόπο έρθουν, αργά η γρήγορα τις περιμένουμε. 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά πάντα και παντού πίστευα και πιστεύω ότι τα μονοπώλια προκαλούν ζημιά. Βλέπω όμως ότι "ξεσηκώνονται" αρκετοί με την σκέψη και μόνο του μονοπωλίου στην Κρήτη, προφανώς κάτω από την ομπρέλα του G, αλλιώς, ξανά προφανώς, δεν είναι μονοπώλιο, ενώ το ότι βιώνουμε σε όλο το Αιγαίο μονοπώλιο εδώ και χρόνια δεν ενοχλεί, ή, εν πάση περιπτώσει, δεν προκαλεί της ίδιας έντασης αντιδράσεις.

Για την Επιτροπή Ανταγωνισμού και την πιθανή παρέμβασή της, θα επαναλάβω αυτό που έχει ήδη γραφτεί, οι πολιτικές αποφάσεις που θα δώσουν το πράσινο φως σε τέτοιες διεργασίες θα έχουν πολύ μεγαλύτερη ισχύ.

Θεωρητικά πάντα, το πρόβλημα για την είσοδο νέων επιχειρηματικών σχημάτων στην ακτοπλοΐα δεν έχει να κάνει τόσο με την ισχύ του μεγάλου παίκτη, είτε λέγεται τράπεζα, είτε λέγεται G, αλλά με τις χαμηλές προσδοκίες για την απόδοση της επένδυσης με δεδομένη την έντονη εποχικότητα του κλάδου. Εννοείται ότι στο κόστος εισόδου θα πρέπει να προσμετρηθεί και η ανάγκη για "πάντρεμα" με την φύση της ακτοπλοϊας, δεν είναι μόνο μπίζνα, είναι και εθνική και κοινωνική υποχρέωση. Εδώ θα έπρεπε η πολιτεία να είναι πιο σαφής και ορθολογική στις ενισχύσεις και παρεμβάσεις που αυτό επιβάλλει, αλλά τι δουλεύσει σωστά στην Ελλάδα για να δουλέψει και αυτό.

Το άρθρο, όπως και τα πιο πολλά του είδους, δεν λέει τίποτα παραπάνω από αυτά που συζητιούνται δημοσίως, πράγματα τα οποία και βαπτίζονται πληροφορίες και παρασκήνιο εδώ και κάτι χρόνια. 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η τράπεζα έχει υποχρέωση να "ξεφορτωθεί" συμμετοχές σε μη τραπεζικούς κλάδους και να απεμπλακεί από δάνεια που δεν εξυπηρετούνται, Τη μια βρίσκονται ως ενδιαφερόμενοι διάφορα επενδυτικά ταμεία με αβέβαιες προθέσεις, την άλλη ο μόνος πλοιοκτήτης που δείχνει να διαθέτει ικανή ρευστότητα. Και βέβαια μην ξεχνάμε ότι πλην της τράπεζας υπάρχουν και λοιποί μέτοχοι που θα πρέπει να συναινέσουν σε τέτοιας έκτασης μεταβολές.

Τέλος πάντων, εμείς εδώ κουβέντα να γίνεται, τι θα προκύψει στο μέλλον δεν μπορούμε να ξέρουμε. Αν ξέραμε, σίγουρα δεν θα γράφαμε..

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, fourtounakis said:

Το αναφέρω ως προς τους ναυτικούς τους δικούς μας. Πέρα από το ζήτημα του μονοπωλίου , υπάρχει θαρρω και αυτό το ζήτημα. Αν επικρατήσουν Ιταλοί πχ ναυτικοί στα πλοία , οι δικοί μας τι θα κάνουν ; 

Δεν θα σταθούν στα ελληνικά λιμάνια άλλοι ναυτικοί, εκτός αν ταξιδεύουν μόνο με μπουνάτσες

Link to comment
Share on other sites

Όλη η συζήτηση είναι επί σεναρίων που ανακυκλώνονται από τα οικονομικά ΜΜΕ.

Στην πράξη μόνο θα δούμε τι θα ισχύσει.

Πιο ρεαλιστικό μου φαίνεται αυτό που είχε γράψει ο @MILTIADIS.

Mια μικρή ΑΝΕΚ με 2-3 πλοία, στην Κρήτη, τα fossen στην Attica και τα fast στον Ιταλό.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο που δε μπορω να καταλαβω εγω γιατι δε περνει ο Ιταλος τα  fossen κ τον Ελυρο!κ την Ανγκωνα περνει κ τα χανια μαζι,βγαζει την Ανεκ στην ακρη κ η Πειραιως περνει τα λεφτα της..

Link to comment
Share on other sites

Για συγχωνευση μεσω απορροφησης της εταιρειας απο την Attica εντος του Νοεμβριου εγραψε ο οικονομικος τυπος του Σαββατοκυριακου.

Αν συμβει αυτο θεωρω δεδομενο οτι Κρητη 1,Κρητη 2,Ελ.Βενιζελος και Πρεβελης ισως και Αστεριων θα κουνησουν μαντηλι με συνοπτικες διαδικασιες.Μαζι και το σινιαλο της ΑΝΕΚ στο Ηρακλειο κ την Αδριατικη.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...