Jump to content
Shipfriends

Silver Paloma (IMO 5314444)


Recommended Posts

Πριν λιγο καιρο ειδαμε το PALOMA,σημερα θα δουμε το SILVER PALOMA το οποιο ειχε παρομοια πορεια

Ναυπηγηθηκε το 1959 και αφου ταξιδεψε για πολλα χρονια απο Σουηδια για Γερμανια,ηρθε στη χωρα μας το 1986 για λογαριασμο της Afroessa Lines και μετονομαστηκε σε SILVER PALOMA ταξιδευοντας απο Πειραια για Κυπρο και Ισραηλ με προσεγγισεις στο Ηρακλειο,τη Ροδο αλλα και την Τηνο.

Το 1990 φοραει τα σιναλα της Arkadia Lines συνεχιζοντας τα ιδια δρομολογια.Πιθανον και εδω να είχαμε ναυλωση στην Afroessa απο την Arkadia

Το 1994 περνει το ονομα MEGISTANAS .Το πλοιο κοπηκε στην Αλανγκ το 2000

Εμεις το βλεπουμε σε προσεγγιση στη Ροδο.Διακρινεται και το φουνταρισμα της αριστερης για τους λατρεις του ειδους

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ polmyt έχω την εντύπωση ότι δεν υπήρξε ναύλωση στην Afroessa από την Arkadia, όπως νομίζεις, αλλά η Arkadia υπήρξε το διάδοχο σχήμα της Afroessa. Δεν συνυπήρχαν οι δύο εταιρείες.

Link to comment
Share on other sites

Έχεις δίκιο αγαπητέ φίλε , οι δυο εταιρείες δεν συνυπήρχαν και φαινομενικά η Arkadia Lines ήταν η διάδοχη πλοιοκτησία των πλοίων. Όμως τόσο το Paloma όσο και το Silver Paloma είχαν αγοραστεί από την Έφη Κούλουθρου και τον Κώστα Μουλόπουλο  και ο Ηλίας  Τροχίδης της Afroessa Lines τα διαχειριζόταν. Η ακτοπλοική σύνδεση μεταξύ Πειραιά - Ρόδο - Λεμεσό  - Χάιφα με τα δύο αυτά πλοία ,ήταν δική του έμπνευση και πιθανόν να ήταν και μικρομέτοχος στα πλοία χωρίς να είμαι σίγουρος για το τελευταίο.

Link to comment
Share on other sites

η μετασκευη του ειχε γινει στην Πολωνια λογω διασυνδεσεων που ειχε ο πλοιοκτητης και ξανα πηγε στην πολωνια για να αλλαξει μηχανες.Ηταν ενα καταπληκτικο πλοιο ισχυρης κατασκευης που ομως ειχε αρκετες αδυναμιες στον εξοπλισμο καθως δεν ηταν διαθεσιμα πολλα πραγματα της <Δυσης> στους <Ανατολικους> Αυτα που εχουν γραφει για συστηματα παρακολουθησης ισχυαν αλλα εν μερη καθως δεν ηταν ολο το πλοιο <καλωδιωμενο> αλλα μονο στις ενδιαιτησεις πληρωματος και καλων καμπινων(αξιωματουχων δλδ) Αυτα απο φιλο καραβολατρη της πρωην Ανατολικης Γερμανιας καθως και πολλες αλλες σημειωσεις για αυτο το πλοιο

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετικό κειμήλιο το παραπάνω βιντεάκι, με πολλά πλάνα και από το Trelleborg/Όμηρος. Και βλέπει κανείς και πόσο σημαντικό γεγονός ήταν για τις τοπικές κοινωνίες η ναυπήγηση ενός καινούριου πλοίου, συνέρρεε ο κόσμος πραγματικά. Προφανώς με τα δυο φουγάρα στη σειρά δεν μπορούσες ποτέ να κάνεις λάθος στην αναγνώριση. Ένα χαρακτηριστικό που μου έκανε εντύπωση στην Ελλάδα και υποψιάζομαι πως προσετέθη κατά τη μετασκευή του, είναι τα καπελλάκια στις τσιμινιέρες και η εξύψωση των εξαγωγών. Σε όσες φωτογραφίες έχω δεί από τον καιρό του σαν Sassnitz δεν υπάρχουν αυτά, αντίθετα υπάρχουν στις μετέπειτα φωτογραφίες του σαν Silver Paloma. Υποθέσεις μόνο μπορώ να κάνω γιατί έχει συμβεί αυτό, φαντάζομαι όμως ότι ο λόγος ήταν για να εμποδίζεται η πτώση μαυρίλας από το πετρέλαιο στα ανοιχτά καταστρώματα. Άλλο χαρακτηριστικό βέβαια που άλλαξε, ήταν η πρύμη που αρχικά ήταν σαν του Trelleborg/Όμηρος και τελικά έγινε όπως το είδαμε στην Ελλάδα. Από μένα μια χαρακτηριστική του εικόνα μέσα από carte postale εποχής, όπου μπορεί να δεί κανείς την χαρακτηριστική του πρύμη.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Όχι, απ' ό,τι φαίνεται στις φωτογραφίες του Σουηδού, βλέπω να βγαίνει καπνός κι από τις δύο.. Απλώς οι βάσεις της σιδηροκατασκευής φαίνεται να είναι μαύρες στη μία και άσπρες στην άλλη

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...