Jump to content
Shipfriends

Η πρόσκρουση του Flyingcat 3 στη βραχονησίδα Καβουρονήσια Μυκόνου στις 25.07.2021


Recommended Posts

Η ανακοίνωση του ΥΕΝ για την απαγόρευση απόπλου του Ε/Γ-Τ/Χ Flying Cat 3 στη Μύκονο

Quote

Ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Μυκόνου από τον Πλοίαρχο του Ε/Γ – Τ/Χ ''FLYING CAT III'' N.Π. 10562, ότι κατά τον απόπλου του πλοίου από τον οικείο λιμένα με προορισμό τον λιμένα Νάξου, προσάραξε σε αβαθή.

Από το συμβάν δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση, ενώ διαπιστώθηκε μικρή εισροή υδάτων. Το εν λόγω πλοίο κατέπλευσε με ίδια μέσα στον λιμένα Μυκόνου, όπου αποβιβάστηκαν με ασφάλεια οι 55 επιβάτες, οι οποίοι προωθήθηκαν στους προορισμούς τους με μέριμνα της εταιρείας.

Από τη Λιμενική Αρχή Μυκόνου, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εν λόγω πλοίου, ενώ τέθηκαν σε ετοιμότητα υλικά και μέσα απορρύπανσης για προληπτικούς λόγους.

 

Link to comment
Share on other sites

On 5/16/2021 at 8:35 PM, mytilene said:

Η επιπολαιότητα σε συνδυασμό -με τον χωρίς λόγο χαμούλη στα social- πολλές φορές δημιουργεί ''προβλήματα''  !!!Ταπεινά και όμορφα παιδιά...με ζελέ και τατού δε γίνεσαι ναυτικός....

Έχω την εντύπωση, ότι το σχόλιο του @mytileneισχύει 100% και σε αυτήν την περίπτωση. 

Δεν είχε καμία δουλειά να περάσει από αυτό το στενο

περασμα

Link to comment
Share on other sites

συνεχεια περνανε και σημερα τα seajetakia..το fc4 πηγε απο εξω στο πρωινο...για να το κανουν λογικα θα τους παιρνει..τωρα με την στραβη αυτη που εγινε και πως εγινε ισως το μαθουμε...

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Τα Τζετάκια περνάνε πάντως 10/10 φορές απο μέσα, τα flyingcat αν θυμάμαι καλά περνάγανε απ’εξω τις περισσότερες φορές.

Link to comment
Share on other sites

Έτσι για την ιστορία ,αν γυρίσουμε τον χρόνο πίσω στο μακρινό 1993 , ένα ιπτάμενο δελφίνι αν θυμάμαι καλά με τον αριθμό 16 , είχε προσαράξει στο ίδιο σημείο . Είχε μείνει αρκετές ημέρες προσαραγμένο στα Καβουρονησια και βγήκε total loss. Οποίος θυμάται περισσότερα στοιχεία καλό είναι να τα προσθέσει για ιστορικούς λόγους .

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Annivas said:

Σύμφωνα με έναν πρώτο προγραμματισμό ,το πλοίο πιθανότατα να επανέλθει στις 5/8 στα δρομολόγια του.

Θα επιστρέψει στην ενεργό δράση, αλλά το πιθανότερο στη γραμμή του Σαρωνικού

Link to comment
Share on other sites

On 7/25/2021 at 2:35 PM, Champion Jet_2 said:

Δεν νομίζω πως είναι near miss.Near miss θα ήταν άμα πέρναγε κοντά αλλά δεν προσέκρουε.Εδώ αφού βρήκε θεωρείται ως incident και λογικά θα πρέπει να υπάρξει και investigation

 

Έχεις απόλυτο δίκαιο για το near miss. Αυτό που είχα εγώ στο μυαλό μου βέβαια με αυτήν την ορολογία, ήταν το γεγονός ότι μια πρόσκρουση με τέτοια ταχύτητα, στο συγκεκριμένο σημείο και με τέτοιες καιρικές συνθήκες, θα μπορούσε εύκολα να έχει προκαλέσει και θύματα. Και ευτυχώς τέτοια δεν είχαμε. Όσον αφορά την περαιτέρω διερεύνηση θα έλεγα πως είναι όχι απλά λογική αλλά αυτονόητη σε μια νορμάλ χώρα. Ας δούμε επί τη ευκαιρία τι λένε και οι Lloyds για το συμβάν:

 

Quote

TOUCHED BOTTOM IN THE AEGEAN SEA OFF KAVOURAS ISLET WHILST DEPARTING MYKONOS, GREECE IN LAT. 37 26' 41"N. LONG. 025 18' 02"E AT 1041 HOURS LT (UTC+3) ON 25/07/21. NO INJURIES OR POLLUTION REPORTED. SUSTAINED DAMAGE TO HULL AND TOOK WATER. RETURNED TO MYKONOS FOR PASSENGER DISEMBARKATION AND INSPECTION. SUBSEQUENTLY ARRIVED AT A SHIPYARD AT SALAMINA, GREECE THE FOLLOWING DAY FOR DRY DOCKING AND REPAIRS.

 

Οι ξένοι μιλάνε λοιπόν για πρόσκρουση, εισροή υδάτων και ζημιές στο κύτος. Επειδή όμως έχουμε το παράδειγμα του συμβάντος με το Πάτμος που παραλίγο να γίνει αξιοθέατο για δύτες αλλά δεν κρίθηκε άξιο διερεύνησης(!!!!!!!), κάτι μου λέει πως η omerta της Attica δε θα επιτρέψει τέτοιες δυσάρεστες καταστάσεις. Μακάρι να βγώ ψεύτης και να αποδείξουν οι υπεύθυνοι πως φοράνε παντελόνια. Ό,τι και να κάνουν πάντως, γράφτηκε άλλο ένα συμβάν στην μακροσκελέστατη λίστα σοβαρών συμβάντων (επισήμων κι ανεπισήμων) της Attica τα τελευταία χρόνια.

 

On 7/25/2021 at 3:07 PM, Annivas said:

Επι νομοθεσίας τα ταχύπλοα και ειδικά για τα μικρά που γίνεται η κουβέντα δεν κόβονται απο μια συγκεκριμένη ένταση ανέμου και πάνω. Το Αιγαίο είναι χωρισμένο σε θαλάσσιες περιοχές και καθεμία απο αυτή έχει τα δικά της ανεμολογικα στοιχεία σε σχέση με διεύθυνση ανέμου ένταση ανέμου και ύψος κύματος που μπορεί να επάγουν . Τα ανεμολογικα στοιχεία αυτά ειναι καταρτισμένα απο την ΕΜΥ και προστειθονται στο εγχειρίδιο λειτουργία διαδρομής που είναι εφοδιασμένο κάθε ταχύπλοο για το ταξίδι που κάνει όπως και ο πίνακας με το ύψος κύματος, την ταχύτητα και απο πιο ύψος κύματος και μετά το πλοίο πρεπει να καταφεύγει σε ασφαλές καταφύγιο . Αυτο τον πίνακα τον δίνει ο κατασκευαστής του πλοίου στο craft operating manual  που το ακολουθεί απο την ναυπήγηση του μέχρι και το τέλος του. Για να μην μακρηγορώ ένα μικρό ταχύπλοο μπορεί να ταξιδεύει πχ σε μια περιοχή με 8αρι μαιστρο και μπορεί στην ίδια περιοχή με 7αρι Γαρμπή να κόβεται . Βεβαίως τρικ υπάρχουν όπως να υποβάλεις σχέδιο ταξιδιού εκτός της περιοχής που η διεύθυνση και η ένταση ανέμου επαγουν σημαντικό ύψος κύματος  πανω απο αυτό που προβλέπει ο κατασκευαστής .

Προσωπικα όμως και πέραν των ανωτέρω θα συμφωνήσω με τον nick the Greek ότι καιρικές συνθήκες ανάλογες με τις σημερινές  γι αυτού του μεγέθους τα ταχύπλοα είναι ζόρικες.

 

Φίλε Annivas, μας επιμόρφωσες αναλυτικότατα για το τι ισχύει κι ευχαριστούμε. Όπως τα ερμηνεύω εγώ, αν θέλει κάποιος να είναι πραγματικά σωστός όσον αφορά το που και με ποιές συνθήκες μπορεί να ταξιδέψει το ταχύπλοο, πρέπει σε κάθε λιμάνι να υποβάλλεται passage plan στο Λιμεναρχείο και να παίρνει απόπλου μόνο κατόπιν εγκρίσεως. Κάτι τέτοιο όμως δε γίνεται ούτε και πρακτικά αλλά ούτε και η βούληση υπάρχει. Οπότε ακριβώς επειδή δεν μπορείς να κάνεις τον σωστό έλεγχο σαν ελεγκτική αρχή, οφείλεις να μην πάρεις το ρίσκο και να παρκάρεις τα μικρά ταχύπλοα στα λιμάνια για οτιδήποτε πάνω από 7 μποφώρ θα έλεγα, ανεξαρτήτως διεύθυνσης ανέμου και σημαντικού ύψους κύματος. 

Link to comment
Share on other sites

Παρέλειψε να αναφέρω , για να έχουμε όλη μια πιο ολοκληρωμένη άποψη επί του ισχύοντος καθεστώτος, ότι στο θεωρημένο εγχειρίδιο λειτουργίας διαδρομής (route operating manual ) που είναι εφοδιασμένο κάθε ταχύπλοο , περιέχονται εκτός από τα ανεμολογικά στοιχεία των θαλασσίων περιοχών που πλέει για το δρομολόγιό του, περιλαμβάνονται και τα σχέδια ταξιδίων για την εκτέλεση του καθορισμένου τακτικού του δρομολογίου.

Μονάχα στην περίπτωση που ανέφερα σε προηγούμενο ποστ , ότι σε μία εκ των θαλασσίων περιοχών που είναι να πλεύσει έχει απαγορευτικό λόγω ανεμολογικών στοιχείων που επάγουν μεγαλύτερο ύψος κύματος από αυτό που επιτρέπει ο κατασκευαστής να ταξιδέψει , υποβάλλει στο λιμένα αφετηρίας ξεχωριστό voyage plan παρακάμπτοντας την επίμαχη θαλάσσια περιοχή.

12 hours ago, Nick the Greek said:

 

. Οπότε ακριβώς επειδή δεν μπορείς να κάνεις τον σωστό έλεγχο σαν ελεγκτική αρχή, οφείλεις να μην πάρεις το ρίσκο και να παρκάρεις τα μικρά ταχύπλοα στα λιμάνια για οτιδήποτε πάνω από 7 μποφώρ θα έλεγα, ανεξαρτήτως διεύθυνσης ανέμου και σημαντικού ύψους κύματος. 

Συμφωνώ απόλυτα. Δεν πρόκειται ποτέ κανείς λιμενικός (και εδώ που τα λέμε δεν είναι εφικτό) να είναι πάνω από το AIS και να ξεφυλλίζει το εγχειρίδιο λειτουργίας διαδρομής κάθε ταχύπλοου και να τα αντιπαραβάλει με το ισχύον δελτίο της ΕΜΥ για το αν θα πρέπει να συνεχίσει να ταξιδεύει ή να σταματήσει.

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Yπαρχουν ομως παντα οι πλοιαρχοι του πληκτρολογιου που κανουν screenshot την πορεια και αναφερουν ,στα social ή σε οποιον χωρο αισθανονται σπουδαιοι , γιατι παει απο δω? γιατι παει απο κει? και γιατι παει τοσο?.....μην τους ξεχναμε και αυτους ....

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Αν αναφέρεσαι σε εμένα να σου πω πως από το συγκεκριμένο σημείο έχω περάσει πολλές φορές με πολύ μικρότερο σκάφος και πάντα από έξω..Χωρίς παρεξήγηση και με πολύ σεβασμό.

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Και εδώ από ψηλά το επίμαχο σημείο. Νομίζω είναι διακριτά τα αβαθή σε ένα μεγάλο βαθμό, ενώ με μέτρο σύγκρισης το μέγεθος του ταχυπλόου που πλέει ολοταχώς πρός το σημείο, μπορεί νομίζω να συνειδητοποιήσει κανείς πως ο χώρος ανάμεσα στο νησάκι του Μπάου(αριστερά) και τα Καβουρονήσια(δεξιά) δεν είναι και πολύ μεγάλος. Εν ολίγοις η αναλογία ρίσκου - οφέλους κατά την ταπεινή μου άποψη δεν δικαιολογεί το να περάσει κανείς από μέσα. Ειδικά με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την ημέρα. 

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά με ξεπερνάει το γεγονός ότι το 2020 πέρναγε ακριβώς από αυτό το σημείο το Power Jet και δεν είχε γίνει ποτέ καμία στραβή.Τώρα όσον αφορά το θέμα γνωρίζει κάποιος αν έχει ξεκινήσει διερεύνηση για το ατύχημα ή και σε αυτό το συμβάν θα κάνουν τα στραβά μάτια;

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...