Jump to content
Shipfriends

Η πρόσκρουση του Flyingcat 3 στη βραχονησίδα Καβουρονήσια Μυκόνου στις 25.07.2021


Recommended Posts

Πρέπει να βρήκε αν κρίνω από το στίγμα του στην βραχονησίδα κάβουρα.Περνάνε αρκετά συχνά από εκεί αλλά με καιρό δεν ξέρω αν είναι και ότι πιο άσφαλες με 5 μέτρα βύθισμα στη μέση και 2 στάδια απόσταση μεταξύ των βραχονησίδων…

Link to comment
Share on other sites

Πολλά ατυχήματα τα τελευταία χρόνια τα οποία οφείλονται ξεκάθαρα στη προσπάθεια ορισμένων να ξυρίσουν ακτές και να περάσουν ανάμεσα από ξέρες.Τα ατυχήματα αυτά κατά τη γνώμη μου είναι πολύ σοβαρά και οφείλονται καθαρά από επιλογές ορισμένων.Όχι και από άλλους παράγοντες (πχ FC4 Τήνος,ομίχλη,Σάμινα stabilizer κτλ).Κοινός παρανομαστής;η ανυπαρξία των λιμενικών αρχών.Από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει θύματα.Με 30 + μιλάκια έπεσε απάνω.Ορίστε και η πορεία του.

20210725_122647.jpg

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

Είχε ήδη κόψει ταχύτητα όταν έπεσε πάνω . Δεν έπεσε με 30 μίλια(με γύρω στα 10+- έπεσε) . Εγώ ένα άλλο θέλω να τονίσω . Πώς γίνεται η εκάστοτε εταιρεία να μην έχει θεσπίσει στο SMS της ασφαλή απόσταση από στεριές ή ακόμα και να το έχει θεσπίσει γιατί να μην εφαρμόζεται και ελέγχεται και ο κάθε πλοίαρχος να περνά από αυτές σύμφωνα με την κρίση του . Δεν μπορώ να κρίνω την κρίση του κάθε καπετάνιου , το πως περνάει γιατί δεν είμαι εγώ αυτός που πρέπει να κρίνει αλλά πραγματικά το να περνάς τόσο κοντά το θεωρώ το λιγότερο επικίνδυνο . Όταν κάνεις ένα πλάνο ταξιδίου (passage plan) πρέπει να λαμβάνεις τον κάθε δυνατό κίνδυνο που μπορεί να συμβεί βάση των χαρακτηριστικών του πλοίου σου όπως είναι οι ελικτικές δυνατότητες ,  κύκλος στροφής του πλοίου και πολλά άλλα ώστε να αλλάξεις την πορεία σου ή να σταματήσει το βαπόρι . Για αυτό άλλωστε υπάρχουν τα γνωστά abort point,point of no return,safe speed βάση του κανόνα 6 του ΔΚΑΣ και άλλα τόσα καλά με σκοπό να αποφευχθεί το ατύχημα . Δεν ξέρω αν έχουν ευθύνη τα λιμεναρχεία ή όχι . Στη Σιγκαπούρη για παράδειγμα στο VTIS ελέγχεται η κάθε κίνηση όλων των πλοίων με σκοπό να μην γίνει κανένα ατύχημα και να έχουν όλα τα πλοία ένα ασφαλές πέρασμα από το στενό . Συχνά τους γίνεται και παρατήρηση όπως ότι τους λένε you are running into danger κ.α με σκοπό να τους ξυπνήσουν . Δεν λέω και εκεί γίνονται ατυχήματα αλλά προσπαθούν όσο μπορούν να μην γίνει η στραβή . Το ίδιο γίνεται και στο Πειραιά . Ίσως αν φέρουν κάποια ευθύνη τα λιμεναρχεία είναι γενικότερα ότι δεν υπάρχει η ανάλογη επιτήρηση με μοντέλο όπως της Σιγκαπούρη και άλλων λιμανιών με το να ελέγχουν τις κινήσεις των πλοίων με συνέπεια ο καθένας να κάνει ότι θέλει να κάνει...Το θέμα πιστεύω όμως ότι είναι μεταξύ πλοίου και εταιρείας...Δεν μπορώ να καταλάβω πώς περνάει ένα πλοίο και κυρίως πως το επιτρέπει η εταιρεία ανάμεσα από δύο βράχους με απόσταση δύο στάδιο μεταξύ τους . Δεν λέω να τους πει στον SMS περάστε minimum χ μίλια από τις ακτές γιατί αυτό λόγω περιστάσεων μπορεί να μην είναι εφικτό γιατί εντάξει ακτοπλοία είναι αλλά πιστεύω είναι σωστό να ελέγχουν από που περνάνε σε συνεργασία με τα λιμεναρχεία για να αποφεύγονται τέτοια γεγονότα...Ίσως να τα λεώ κάπως απότομα και να φαίνεται ότι κατηγορώ κάποιον αλλά δεν το κάνω γι αυτό τον σκοπό...

ps Σκοπέυουν να αντικαταστήσουν το πλοίο,γιατί λογικά μπορεί να χρειαστεί δεξαμενή;Θα δούμε κανα γατί 4 πάλι ή μπορεί να δούμε και κανένα sifnos με μορφή ναύλωσης που κάθεται Πειραιά να το αντικαθιστά;

Link to comment
Share on other sites

Πάντως 350 μέτρα πριν τη προσκρουση έπλεε με 32,6 κόμβους.Δε νομίζω ότι πρόλαβε να κόψει αρκετά δεδομένου ότι υπολόγιζε να περάσει το στενό με αυτή την υψηλή ταχύτητα.

20210725_134242.jpg

Link to comment
Share on other sites

στην προηγούμενη φωτογραφία που έβαλες στο ποστ έδωσε στίγμα με 10.5 kts πριν ξεκινήσει να κάνει ανάποδα για να φύγει από το βράχο

1456033265_(366).thumb.png.faeb0ea957c60d1ef06dbef5987a925d.png

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

Το θέμα για μένα είναι εάν αυτά τα μικρά ταχύπλοα θα έπρεπε να ταξιδεύουν με καιρούς έντασης 8 μποφόρ?? Γιατί παλιά θυμάμαι ότι ταξιδεύαν μεχρι τα 7 μποφόρ, αλλά πλέον ταξιδεύουν σχεδόν μέχρι τα 9 μποφόρ!!! Τα μικρά ταχύπλοα περνάνε συχνά από το συγκεκριμένο στενό γιατί κάνουν πλαγιοδρομια, γιατί εάν ταξιδεύουν όπως τα μεγάλα ταχύπλοα θα κάρφωναν τη πλώρη στο κύμα. Επίσης δεν ξέρουμε τι πιέσεις υπάρχουν από την εκάστοτε εταιρεία για να κάνει αυτό δρομολόγιο με τις άσχημες καιρικές συνθήκες??

Link to comment
Share on other sites

Να το δεμένο στη Μύκονο μετά το συμβάν, εξωτερικά δε φαίνεται κάτι. Το ράδιο αρβύλα λέει πως έχει απωλέσει t-foil, χωρίς επιβεβαίωση φυσικά. Το ρεζουμέ είναι πως πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό near miss. Χτές το έβλεπα και πάλι να περνά ανάμεσα στο νησάκι του Μπάου και τα Καβουρονήσια, η αλήθεια είναι πως σκεπίζει κάτι λίγο από το βοριά αν περάσεις από εκεί. Βλέποντας το 8άρι σήμερα στη Μύκονο, το Flyingcat και τα Seajet δεν έχουν καμιά δουλειά να είναι εκεί έξω. Μια ματιά στις φάτσες των επιβατών όταν βγαίνουν από μέσα, είναι ό,τι χρειάζεται να ξέρει κανείς σαν επιβεβαίωση.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω πως είναι near miss.Near miss θα ήταν άμα πέρναγε κοντά αλλά δεν προσέκρουε.Εδώ αφού βρήκε θεωρείται ως incident και λογικά θα πρέπει να υπάρξει και investigation

Link to comment
Share on other sites

Δύο είναι τα βασικά. Πρώτον τα μικρά ταχύπλοα δεν θα έπρεπε να ταξιδεύουν σήμερα και δεύτερον δεν έχουν καμία δουλειά να περνάνε από εκεί τα πλοία. Τα ίδια κάνουν και στη Νάξο, στη Σαντορίνη και αλλού. Πόσες φορές θα πρέπει να γίνει κάτι και πόσες φορές θα τη γλυτώνουμε με ένα tfoil. Πρόκειται για ένα καρμπόν ατύχημα. 

Ps Το συγκεκριμένο πάντως τέταρτο δρομολόγιο δεν έχει βγάλει φέτος. 

Edited by Superfast VI
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει πάντως κι η περίπτωση (λέω γω τώρα) να μην πέρασε ηθελημένα τόσο κοντά στον Κάβουρα. Μπορεί να έκανε πάλι κάνα κόλπο το δεξί jet. Το πρωί που το έβλεπα κατά τη διάρκεια που έβαζε τις μηχανές, μετά από λίγο έσβησε ξαφνικά το συγκεκριμένο. Και λέω τότε, ωχ, πάλι κόλπα κάνει αυτό...!!! Βέβαια μετά από κάποια ώρα τα κατάφεραν εκεί οι μηχανικοί και πήρε μπροστά, οπότε έφυγε στην ώρα του τελικά, αλλά σκέφτηκα πως αυτό δεν είναι καλός οιωνός, τα προβλήματά του μάλλον δεν έχουν λυθεί... Αν δλδ τώρα έκανε κάποιο κόλπο το δεξί jet λίγο πριν το σκάφος παραλλάξει τον Κάβουρα, το έχουμε σκεφτεί?? Αν έσβησε εκείνη τη στιγμή, αυτόματα επηρεάζει και πορεία και ταχύτητα. Η πορεία χωρίς το δεξί jet οδηγεί το σκάφος ξαφνικά δεξιά (δλδ πάνω στο βράχο, όπου πρακτικά λίγα δευτερόλεπτα δεν αρκούν για να προλάβεις να αντιδράσεις και να τον αποφύγεις), ενώ η ταχύτητα πέφτει (αυτό ίσως εξηγεί και την πτώση της που μας σημείωσε ο φίλος μας Champion Jet 2 παραπάνω). Προσωπικά αφήνω μια πισινή να φταίει και σ'αυτή την περίπτωση αυτό το κ@@&$#^...jet!!!!

Link to comment
Share on other sites

Επι νομοθεσίας τα ταχύπλοα και ειδικά για τα μικρά που γίνεται η κουβέντα δεν κόβονται απο μια συγκεκριμένη ένταση ανέμου και πάνω. Το Αιγαίο είναι χωρισμένο σε θαλάσσιες περιοχές και καθεμία απο αυτή έχει τα δικά της ανεμολογικα στοιχεία σε σχέση με διεύθυνση ανέμου ένταση ανέμου και ύψος κύματος που μπορεί να επάγουν . Τα ανεμολογικα στοιχεία αυτά ειναι καταρτισμένα απο την ΕΜΥ και προστειθονται στο εγχειρίδιο λειτουργία διαδρομής που είναι εφοδιασμένο κάθε ταχύπλοο για το ταξίδι που κάνει όπως και ο πίνακας με το ύψος κύματος, την ταχύτητα και απο πιο ύψος κύματος και μετά το πλοίο πρεπει να καταφεύγει σε ασφαλές καταφύγιο . Αυτο τον πίνακα τον δίνει ο κατασκευαστής του πλοίου στο craft operating manual  που το ακολουθεί απο την ναυπήγηση του μέχρι και το τέλος του. Για να μην μακρηγορώ ένα μικρό ταχύπλοο μπορεί να ταξιδεύει πχ σε μια περιοχή με 8αρι μαιστρο και μπορεί στην ίδια περιοχή με 7αρι Γαρμπή να κόβεται . Βεβαίως τρικ υπάρχουν όπως να υποβάλεις σχέδιο ταξιδιού εκτός της περιοχής που η διεύθυνση και η ένταση ανέμου επαγουν σημαντικό ύψος κύματος  πανω απο αυτό που προβλέπει ο κατασκευαστής .

Προσωπικα όμως και πέραν των ανωτέρω θα συμφωνήσω με τον nick the Greek ότι καιρικές συνθήκες ανάλογες με τις σημερινές  γι αυτού του μεγέθους τα ταχύπλοα είναι ζόρικες.

 

 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Superfast VI said:

Δύο είναι τα βασικά. Πρώτον τα μικρά ταχύπλοα δεν θα έπρεπε να ταξιδεύουν σήμερα και δεύτερον δεν έχουν καμία δουλειά να περνάνε από εκεί τα πλοία. Τα ίδια κάνουν και στη Νάξο, στη Σαντορίνη και αλλού. Πόσες φορές θα πρέπει να γίνει κάτι και πόσες φορές θα τη γλυτώνουμε με ένα tfoil. Πρόκειται για ένα καρμπόν ατύχημα. 

Ps Το συγκεκριμένο πάντως τέταρτο δρομολόγιο δεν έχει βγάλει φέτος. 

Ειδικά όταν πηγαίνουν  αναμεσα στην βραχονησίδα "φρουρός" και στελιδα στην Νάξο, νομίζω ριψοκινδυνεύουν αρκετά.. 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, basilis89 said:

Ειδικά όταν πηγαίνουν  αναμεσα στην βραχονησίδα "φρουρός" και στελιδα στην Νάξο, νομίζω ριψοκινδυνεύουν αρκετά.. 

Ναι αλλα εκει φαινεται ο βραχος ξενεριζει κιολας,παλια περναγαν ολοι απο μεσα μερα νυκτα το Ιθακη οταν ηρθε το 2000 περναγε απεξω μονο κ καθιερωθηκε μετα!

Εγω θα σταθω πως μυαλο δε βαζουμε οπως κ με το sea jet  που εκανε κρακ στη Σαντορινη πριν 20 χρονια η Τηνο με το Fc4 το PowerJet  κλπ  μας δειχνουν ελειπει εξοικιωσει στα ταχυπλοα κ στους καιρους στα περασμα εκει εξω...

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Champion Jet_2 said:

Σκέψου από εκεί που περνανε στη Μύκονο είναι ακόμα μικρότερη η απόσταση κατά 1 στάδιο από το σημείο που αναφέρεις στη Νάξο εκεί στον φρουρό.

Δεν Το ήξερα!

Ευχαριστώ για την διευκρίνηση..

1 hour ago, margaritis24 said:

Ναι αλλα εκει φαινεται ο βραχος ξενεριζει κιολας,παλια περναγαν ολοι απο μεσα μερα νυκτα το Ιθακη οταν ηρθε το 2000 περναγε απεξω μονο κ καθιερωθηκε μετα!

Εγω θα σταθω πως μυαλο δε βαζουμε οπως κ με το sea jet  που εκανε κρακ στη Σαντορινη πριν 20 χρονια η Τηνο με το Fc4 το PowerJet  κλπ  μας δειχνουν ελειπει εξοικιωσει στα ταχυπλοα κ στους καιρους στα περασμα εκει εξω...

Δυστυχώς όταν θα έχουμε σοβαρό ατύχημα, μόνο τότε και οι εταιρείες αλλά και τα πληρώματα θα τηρούν πλήρως τους κανόνες.. 

Άλλη μια απορία όταν περνάνε τόσο κοντά από τις ακτές της Μυκόνου, δεν υπάρχουν αντιδράσεις από τα απονερα;

 

Link to comment
Share on other sites

ΑΪ Γιάννης και Καπαρη για τους γνωστές έχουν το θέμα με τα απόνερα από τα ταχύπλοα. Μετά από κάθε περασμα οι μή γνωρίζοντες μαζεύουν από τη θάλασσα πετσετες, σακίδια, παντόφλες κτλ…

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς είναι πολλά που δεν τηρούνται στην ακτοπλοία και από θαύμα μέχρι σήμερα δεν είχαμε κάποιο τραγικό συμβάν μετά το Σάμινα . Είτε δεν τηρούν τους κανόνες ΔΚΑΣ είτε βλέπεις να γίνεται ανεφοδιασμός και δίπλα να φορτώνει το πλοίο και να κάνουν το τσιγαράκι οι επιβάτες και πάρα πολλά . Εδώ το σύστημα στον Πειραιά όλα τα πλοία το κόβουν και δεν το ακολουθούν για να κερδίσουν χρόνο . Πολλοί πλοιάρχοι κι όλας αντί να βγουν στο τέλος του ΣΔΘΚ στον Πειραιά βγαίνουν πιο πάνω περνάνε την διαχωριστική γραμμή είτε πλέουν μέσα σε αυτή που απαγορεύεται αν δεν συντρέχει σοβαρός λόγος όπως αποφυγή βάση των ΔΚΑΣ και έχω δει κι όλας να μπαίνουν και στην άλλη λωρίδα του συστήματος χωρίς να την κροσάρουν κάθετα όπως πρέπει συμφώνως των ΔΚΑΣ αλλά το κάνουν υπό γωνία το οποίο σίγουρα δεν είναι σωστό και μπορεί να προκαλέσει σύγχηση στα παραπλέοντα πλοία . Αυτό είναι ένα πάρα πάρα πολύ μικρό στοιχείο μη τήρησης κανόνα από τα πολλά που υπάρχουν σε όλους τους τομείς

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

Εκτός απροόπτου , το βαπόρι μετά απο προσωρινές επισκευές θα αναχωρήσει αύριο με προορισμό τα ναυπηγεία Σπανοπούλου στη Σαλαμίνα . 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...