Jump to content
Shipfriends

Hellenic Lines - Καλλιμανόπουλος


Recommended Posts

Κάποια απο τα posts μεταφέρθηκαν στο θέμα του Constellation Enterprise αλλά συνεχίζω εδώ διότι τα παρακάτω αφορούν και άλλα πλοία που αναφέρονται.

Quote

Γενικά μέσα στη δεκαετία του 70 και αρχές του 80 υπήρξαν Έλληνες πλοιοκτήτες που μπήκαν στην αγορά των roro, και μάλιστα έφεραν και πλοία στην ελληνική σημαία. Πέραν της Hellenic Lines που είχε κάνει 2-3 τέτοια newbuildings

 

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ (Hellenic Lines), η μεγάλη εταιρεία τακτικών γραμμών του Περικλή Καλλιμανόπουλου, που απογειωθηκε -κυρίως με Liberties- μετά τον Β ΠΠ είχε ξεκινήσει από τις αρχές των 70'ς μια μεγάλη ανανέωση του στόλου των περίπου 40 πλοίων της. 6 newbuildings στην Wartsila και 6 SD-14 στον Σκαραμαγκά. Η εταιρεία διέκρινε το μέλλον των containers και άρχισε μια γρήγορη στροφή προς την κατεύθυνση αυτή. Τα φιλανδικα newbuildings ήταν εν μέρει κατάλληλα για containers. Στο πλαίσιο αυτό παραγγέλθηκαν 3 Ro-Ro στην Sasebo με παράδοση 1978 για την γραμμή Αμερικής/Ερυθράς-Περσικού τα οποία παρελήφθησαν λίγους μήνες πριν τον θάνατό του. Επίσης αγοράστηκαν περίπου 5 second hand containerships ενώ αποφασίστηκε η προσαρμογή 4 από τα φιλανδικά σε full container και η παραγγελία 3 ακόμη containerships σε ναυπηγεία της Σιγκαπούρης. Τα ηνία τα είχε αναλάβει ο γιός του Γρηγόρης, ο οποίος "έτρεχε" και την προσωπική του εταιρεία. Δυστυχώς οι συνθήκες της αγοράς, τα υψηλα δάνεια και (από φήμες που κυκλοφόρησαν στο Πειραϊκό "χωριό") οι διενέξεις στους κληρονόμους (Γρηγόρης και αδελφές) -υποθέτω και η ενασχόληση με την δική του εταιρεία του Γρηγόρη- δεν επέτρεψαν στην εταιρεία να συνεχίσει.

Τα RoRo (Hellenic Valor - IMO 7722231, Hellenic Innovator -IMO 7708273 και Hellenic Explorer - IMO 7708261) , ήταν πολύ καλά πλοία αλλά -προσωπική μου εκτίμηση- με δεδομένη την αλλαγή των συνθηκών στις αραβικές χώρες τελικά μια λανθασμένη επιλογή για τον ρόλο που έμελλαν να αναλάβουν. Μικρό capacity σε containers αλλά και χαμηλή ταχύτητα (με οικονομικές καταναλωσεις όμως) σε σχέση με τα Containerships του ανταγωνισμού. Κάποια στιγμή πρέπει να είχαν και "ανταγωνισμό" απο το Seaspeed Arabia που αναφέρεται παραπάνω, όταν εκναυλώθηκε στην (τοτε) NSCSA μέχρι να παραδοθούν στην τελευταία τα 4 τεράστια  σουηδικά Con-Ro newbuildings.

Μετά την πτώση της Ελληνικής τα πλοία πέρασαν στα χέρια της Linea Messina.

 

 

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
5 minutes ago, polmyt said:

Σε αυτη τη καρτ ποσταλ απο την Πατρα διακρινεται στο βαθος μια παντοφλα η οποια θεωρω οτι ειναι το ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ

Ειναι χαρακτηριστικος ο καθρεφτης της με τα δυο φινιστρινια στο κεντρο αναμεσα στα παραθυρα.Παραθετω και ενα τμημα της καρτας για να δουμε λιγο καλυτερα την παντοφλα

PalirriaPatra.thumb.jpg.e897aec2a939e0958d06d816a3afe21c.jpg

 

Για την παντόφλα δεν γνωρίζω, για να σε κουφάνω όμως πιστεύω μπορώ να αναγνωρίσω το τζενεραλάδικο του Καλλιμανόπουλου που βρίσκεται πίσω της. Τα λεφτά μου λοιπόν στο Hellenic Star, πρώην Keith Vawter.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...