Jump to content
Shipfriends

Constellation Enterprise (IMO 7528582)


Recommended Posts

Μέλος μια μεγάλης σειράς αδερφών πλοίων που φτιάχτηκαν στην Κορέα, μέσα σε αυτά και το Πελαγίτης. Αυτό αν δεν κάνω λάθος πρέπει μετά να έκανε μια μεγάλη μετασκευή και έγινε ΕΓ/ΟΓ.  Μήπως δούλεψε στις γραμμές της Συρίας όπως τα Syria και Hellas?

Link to comment
Share on other sites

Συνολικά είναι μια σειρά 11 πλοίων από τη Hyundai στο Ulsan, όλα κατασκευής ανάμεσα σε 1977 και 1978, αν θέλει κάποιος να τα ψάξει πιο επισταμένως, να τα ΙΜΟ τους και οι αριθμοί γιάρδας:

Yard No IMO
642 7528568
643 7528570
644 7528582
645 7528594
646 7528609
647 7528611
648 7528623
649 7528635
650 7528647
651 7528659
652 7528661

 

Tα 2o - 4o και 8o της σειράς έφαγαν επιμήκυνση ενώ τα 3ο - 5ο και 7ο της σειράς έφαγαν διαπλάτυνση. "Μαμίσια":D είχαν 156 μέτρα μήκος και μηχανές Nippon Kokkan. Σε κάποια απλά προσετέθη και τρίτο ντέκ για φορτηγά. Το design ήταν τέτοιο που επέτρεψε να τους γίνουν πολλές και διάφορες μετατροπές κατά το δοκούν.

 

Το Constellation Enterprise ήταν το τρίτο στη σειρά και δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα αν έχει δουλέψει στο Βόλος - Λαττάκια. Η πλοιοκτησία του φίλε Πέτρο είναι ένα πολύ εύστοχο ερώτημα. Γενικά μέσα στη δεκαετία του 70 και αρχές του 80 υπήρξαν Έλληνες πλοιοκτήτες που μπήκαν στην αγορά των roro, και μάλιστα έφεραν και πλοία στην ελληνική σημαία. Πέραν της Hellenic Lines που είχε κάνει 2-3 τέτοια newbuildings, υπήρξε η Empremar που ανέφερες, η Arghyris Lines και σίγουρα μια ακόμη εταιρεία που μου διαφεύγει, οι οποίες κατά καιρούς είχαν στην κατοχή τους roro. Δυστυχώς όμως δεν έχω καταφέρει να βρώ χρόνο για να ψάξω πιο ενδελεχώς το θέμα. Είναι στην to do list.

 

Από όλη την κλάση "Merzario Ausonia"(πρώτο όνομα του πρώτου πλοίου της σειράς) τα μοναδικά που επιζούν στις μέρες μας είναι ο Πελαγίτης(6ο στη σειρά) και το Sea Partner(8ο στη σειρά)-πρώην Συρία- το οποίο σε Τουρκική πλοιοκτησία κάνει δρομολόγια ανάμεσα στο Chornomorsk της Ουκρανίας και κάποιο προάστειο της Κωνσταντινούπολης.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 3/17/2021 at 2:14 PM, Nick the Greek said:

Περισσότερες πληροφορίες και για το πλοίο και για το εγχείρημα, ευπρόσδεκτες

Το William παραπέμπει σε γνωστή πατρινή οικογένεια μεταφορέων (που επεκτάθηκε και σε άλλες δραστηριότητες). Προφανώς οι αρμόδιοι των δύο εταιρειών βρήκαν  "κοινό τόπο" ώστε να προχωρήσουν στο προφανώς αποτυχημένο εγχείρημα. Από όσα μπόρεσα να ανακαλέσω στην μνήμη μου μετά από τόσα χρόνια η Adriatic Tankers είχε εντάξει στον στόλο της (mid90s νομίζω) 2 ή 3 RoRo. Στο προσωπικό site του Παναγή Ζησιμάτου 🤨, το οποίο περιέχει υλικό της τότε εταιρείας βρήκα και το Ro-Ro Sprinter.

On 4/18/2020 at 4:11 PM, Nick the Greek said:

Το Constellation Enterprise ήταν το τρίτο στη σειρά και δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα αν έχει δουλέψει στο Βόλος - Λαττάκια. Η πλοιοκτησία του φίλε Πέτρο είναι ένα πολύ εύστοχο ερώτημα

Επειδή ποτέ δεν ολοκλήρωσα μια μικρή περίληψη των στοιχείων που γνωρίζω ή έχω συλλέξει σχετικά με τα παλαιά ελληνικά/ελληνόκτητα RoRo (για να μην είναι και κουραστικό αλλά παράλληλα να μην χαθούν και κάποιες πληροφορίες) είπα τουλάχιστον να καταγράφονται όταν υπάρχει σχετική αναφορά.

Όσον αφορά λοιπόν στην Entermar είναι πιθανόν να σχετιζόταν με τον Σοφιανόπουλο (ιδιοκτήτη της πάλαι ποτέ κραταιάς ΧΡΩΠΕΙ). Το συγκεκριμένο πλοίο (στο οποίο η Entermar εμφανιζόταν σαν πλοιοκτήτης) είχε ναυλωθεί στην Constellation Line S.A.- Constellation Navigation Inc. η οποία νομίζω κάποιο φεγγάρι συνέδεε Η.Π.Α. με Μεσόγειο. Εξ ουκαι το όνομα. Δεν έχω πληροφόρηση για την σχέση με Stena και πως το πλοίο εντάχθηκε εκ νέου στον στόλο της Stena. Το να χρησιμοποιήθηκε για κάποιο διάστημα στην γραμμή Βόλου-Συρίας το θεωρώ μάλλον απίθανο (δεν αποκλείω την περίπτωση να έκανε κάποιο μεμονωμένο ταξίδι) διότι το πλοίο ήταν "φορτηγό" RoRo. Αν δεν κάνω λάθος μετασκευάστηκε σε RoPax αφού επέστρεψε στα χέρια της Stena.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν, όσον αφορά την Entermar, στη δική μου πηγή(βιβλίο Stenability), ο πλοιοκτήτης εμφανίζεται ως Δ. Βλάχος και φέρεται να πήρε το πλοίο στην κατοχή του τον Απρίλιο του 1981.

 

Έχεις απόλυτο δίκιο για την Constellation Line. Η γραμμή που έκανε το πλοίο ήταν όντως ΗΠΑ - Μεσόγειος, διάφορα λιμάνια και στις 2 πλευρές. Το τέλος της δραστηριοποίησης του πλοίου για την Constellation Line έλαβε χώρα νωρίς το 1986 οπότε και το πλοίο εξώκειλε στο Bay Ridge Channel της Νέας Υόρκης και υπέστη σοβαρές ζημιές. Σε εκείνο το σημείο το πλοίο πέρασε πίσω στη Stena Line η οποία και το επισκεύασε καταλλήλως.

 

Επιβεβαιώνεται επίσης πως το συγκεκριμένο ποτέ δεν πέρασε από το Βόλος - Λαττάκεια.

Link to comment
Share on other sites

Το ενδιαφέρον είναι πως αυτά τα πλοία κανανε γραμμές που κάνουν σήμερα τα αυτοκινητάδικα,πραγματικά απιστευτο.

Link to comment
Share on other sites

Αυτα τα πλοία ήταν multipurpose. Containers on deck (για λόγους που αναφέρθηκαν) και συνήθως στο main deck απο μηχανήματα (γεωργικά, κατασκευών κλπ) φορτηγά (για πώληση) Ι.Χ., κιβώτια, σκάφη, πολεμικό υλικό, containers ("τα πάντα όλα"). Οι μεταφορές Ι.Χ. δεν ήταν όπως τώρα. Οι Αμερικάνοι μετά την κρίση είχαν αρχίσει να αγοράζουν Γιαπωνέζικα, οι Ευρωπαίοι επίσης (αλλά δεν ήταν τόσο δημοφιλή τα "σκυλιά" μεν, τετράτροχα πατίνια με μηχανή δε Γιαπωνέζικα). Σοβαρά car carriers είχαν αρχίσει να κατασκευάζονται αλλά δεν είχαν τις σημερινές δυνατότητες. Bulkcarriers είχαν αποκτήσει δυνατότητες μεταφοράς Ι.Χ. για να καλύπτουν κενά. Και τελικά τα σημερινά PCTC μπορούν να καλύψουν ένα μέρος των ειδικών φορτίων αλλά τα πλοία που έκαναν τέτοιες γραμμές είναι πρόδρομοι θα έλεγα μάλλον των Con-Ro.

Θα πάρω την πάσα για να συνεχίσω με την άδειά σας ελπίζω (στα Φορτηγά Οχηματαγωγά) γιατι έχω την εντύπωση ότι τα ποστς αλλάζουν topics και τα χάνω.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...