Jump to content
Shipfriends

Urd (IMO 7826855)


Recommended Posts

Έχουμε κατά καιρούς αναφερθεί πολλές φορές στο Urd και το αδελφό του Stena Gothica, οπότε ας ανοίξουμε ένα ξεχωριστό θέμα για να τα πάρουμε κιόλας βλέφαρο. Ξεκινάμε με το Urd το οποίο και βλέπουμε πίσω στο 2016 να καταπλέει στο Travemunde της Γερμανίας, προερχόμενο από τη Liepaja της Λεττονίας. Όπως βλέπετε καλύτερα και στην πρυμνιά όψη είναι πίτα στις νταλίκες και το βλέπουμε με άσπρο hull και μόνο φουγάρο της Stena, φορεσιά που αποδείχτηκε μεταβατική μια και αργότερα φόρεσε φούλ σινιάλα της Stena Line.

 

Είναι κατασκευής του έτους κατά το οποίο το ΠΑΣΟΚ πρωτοπήρε την εξουσία:D, του 1981 δηλαδή. Και μάλιστα είναι ιταλικό προιόν μια και έχει κατασκευαστεί στην Marina di Carrara από τα Nuovi Cantieri Apuania(2119). To design είναι φινετσάτο για ρορό προφανώς, πράγμα που διατηρήθηκε ακόμη και μετά την επιμήκυνση(26 μέτρα) αλλά και την ελάχιστη διαπλάτυνση(3  μέτρα) που υπέστη το πλοίο. Εγώ θα σταθώ στη διαπλάτυνση που ήταν μια πολύ έξυπνη ιδέα, είναι το παραπέτο που βλέπετε στις φωτογραφίες να εξέχει στο πλάι στο μέσον του πλοίου. Αυτό πιστεύω πως δεν έγινε τόσο για λόγους αύξησης της χωρητικότητας, όσο για λόγους επίσπευσης της διαδικασίας φορτο-εκφόρτωσης μια και πιστεύω πως αυτά τα 3 μέτρα έλειπαν προκειμένου μια νταλίκα να κάνει στο πάνω γκαράζ στροφή 180 μοιρών.

 

Όλα τα παραπάνω του προσδίδουν χωρητικότητα 1600 γραμμικών μέτρων σε 3 ντέκ με μήκος 171 μέτρα. Έχει δηλαδή και υπόγειο που λειτουργεί με ασανσέρ και βάζει καμιά 15αριά κομμάτια, πάνω γκαράζ 33 νταλίκες(χοντρικά), όλο-όλο πρέπει να βάζει συνολικά  καμιά 90αριά κομμάτια, αν έβαζε μόνο ΙΧ το βλέπω να χωράει 291 ΙΧ ενώ μπορεί να πάρει και 186 επιβάτες. Καθόλου άσχημη χωρητικότητα. Έχει αλλάξει και μηχανές με τις τωρινές του να είναι Wartsila και να βγάζει περίπου 17.5 κόμβους υπηρεσιακή.

 

Έχει αλλάξει πολλά ονόματα και γραμμές στην ιστορία του, μου φαίνεται βαρετό να τις απαριθμήσω. Ανήκει στη Stena από το 2013 η οποία για κάποιο λόγο ποτέ δεν του άλλαξε όνομα, μια και το Urd το κουβαλά από τον προηγούμενο πλοικτήτη του, τη Scandlines. Ήδη από το 2012 υπηρετούσε σε ναύλωση τη Stena Line στη γραμμή Travemunde - Liepaja και σε αυτήν τη γραμμή βρίσκεται ακόμη με σποραδικά περάσματα από το Nynashamn - Ventspils. Για να δούμε τι του επιφυλάσσει το μέλλον, προσωπικά θεωρώ πως έχει ζωή ακόμη αυτό και το αδελφό του.

Link to comment
Share on other sites

Και σήμερα πάμε να το δούμε με τα κανονικά σινιάλα της Stena, ή τέλος πάντων αυτά που φόραγε το καλοκαίρι του 2019 οπότε ήταν και η τελευταία φορά που το πέτυχα. Μακάρι να ήξερα γιατί κρατήσανε αυτό το σεξουαλικό:D όνομα στο πλοίο. Στην πρυμνιά όψη προσέξτε και ένα κοντέινερ που έχουν εγκαταστήσει επάνω στο γκαράζ, να είναι καμιά γεννήτρια, ποιός ξέρει.

 

Φυσικά παρέλειψα να αναφέρω ίσως το σημαντικότερο, το ότι δηλαδή τα δύο αυτά αδελφά πλοία ήταν παραγγελία ελληνικής πλοιοκτησίας. Η εταιρεία τους ονομαζόταν DELPA και υπάρχει ακόμη και σήμερα και όπως και τότε τα ηνία κρατούσε η οικογένεια Σοφιανού. Απ' ότι αφήνουν να εννοηθεί η ιδέα ήταν πως τα πλοία θα δραστηριοποιούνταν στην Αδριατική κάνοντας parceling, δηλαδή θα φόρτωναν σε σειρά Ιταλικών λιμανιών με προορισμό την Ελλάδα. Ίσως να εκτιμούσαν τω καιρώ εκείνω πως ένα τέτοιου μεγέθους πλοίο δεν θα γέμιζε από ένα και μόνο λιμάνι. Τέλος πάντων είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και άγνωστη πτυχή των πλοίων αυτών, αναρωτιέμαι αν ξέρει κανείς να μας πεί περισσότερα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Μετά και την τελευταία αναδιάταξη του στόλου της Stena Line, το πλοίο το βρίσκει κανείς στο Norvik(έξω από το Nynashamn) να κάνει δρομολόγια για το Hanko τση Φινλανδίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Τέλος η γραμμή Norvik Hanko όπως είπαμε και αλλού, το Urd λοιπόν βρέθηκε να κάνει ένα πέρασμα από το Norvik στο Ventspils  όπου και βρίσκεται. Κατά τα φαινόμενα στο εγγύς μέλλον εκεί θα το δούμε.

Link to comment
Share on other sites

Δεν άργησε να βρει δουλειά! Είναι ήδη εν πλω για Klaipeda, ναυλωμένο (σύμφωνα με τη σελίδα Ferries! στο FB) από την TT Line, προκειμένου να αντικαταστήσει το MARCO POLO.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Σύμφωνα με τους Ισπανούς, φαίνεται πως το Urd ναυλώθηκε στη Μaritima Peregar, με option αγοράς μάλιστα. Δεν έχει αφήσει τίποτα όρθιο αυτή η εταιρία, 4η ναύλωση σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Προορίζεται για την κλασσική γραμμή της Peregar, Malaga - Tanger Med. Εδώ και πάνω από μία εβδομάδα, το πλοίο βρίσκεται δεμένο στο Ventspils της Λετονίας, χωρίς να κάνει δρομολόγια, οπότε φαίνεται πως δε θα αργήσει να φύγει για τη Μεσογείο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
2 minutes ago, Diagoras said:

Πλαγιοδετημένο στο Ventspils της Λετονίας το πλοίο από 06/01. Αντικαθίσταται στη γραμμή Norvik-Ventspils από το Stena Livia που ήρθε από τη γραμμή Travemunde-Liepaja.

Πριν κατέβει στη θάλασσα του Alboran, όπως εύστοχα μας πληροφορεί παραπάνω ο φίλος @BS CHIOS, το Urd κάνει τη σκάτζα του Stena Livia στη γραμμή Travemunde-Liepaja.

Link to comment
Share on other sites

On 4/19/2021 at 5:44 PM, Nick the Greek said:

Απ' ότι αφήνουν να εννοηθεί η ιδέα ήταν πως τα πλοία θα δραστηριοποιούνταν στην Αδριατική κάνοντας parceling, δηλαδή θα φόρτωναν σε σειρά Ιταλικών λιμανιών με προορισμό την Ελλάδα.

Δεν το θεωρώ καθόλου πιθανό αυτό το σενάριο για τρεις λόγους

1. Όπως αναφέρθηκε στην ιστορία τους (στο "τοπίκιο" του αδελφού Stena Gothica ) τα πλοία κατασκευάστηκαν εξ αρχής σαν RoPax (με πολύ μεγαλύτερο υποθέτω κόστος σε σχέση με Cargo RoRo)

2. Ακόμη και αν ήταν "απλά" RoRo τα πλοία θα ήταν μεγάλα και πολύ ακριβά για "γαλατάδικα" όσο χρόνο και αν εξοικονομούσαν σε θάλασσα/λιμάνια.

3. Ιταλία/Ελλάδα ήταν πάντα (για τέτοια δραστηριότητα) one way traffic.

Συνεπώς μάλλον κάποιο άλλο project υπήρχε το οποίο τελικά, για τους όποιους λόγους, δεν υλοποιήθηκε.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 1/12/2024 at 1:02 AM, Diagoras said:

Πριν κατέβει στη θάλασσα του Alboran, όπως εύστοχα μας πληροφορεί παραπάνω ο φίλος @BS CHIOS, το Urd κάνει τη σκάτζα του Stena Livia στη γραμμή Travemunde-Liepaja.

Ολοκλήρωσε την παραπάνω αποστολή και μετά από ολιγοήμερη ακινησία στο Ventspils κατέληξε στην Klaipeda.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...