Jump to content
Shipfriends

Εικοστή Όγδοη Ιστορία: Το ναυάγιο του Oria στις 12/02/1944 στο Σαρωνικό


Recommended Posts

Ιστορία Εικοστή Όγδοη

Το πιο πολύνεκρο ναυάγιο στην Ελλάδα τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ας γίνει λοιπόν το επόμενο κουίζ... Πειράζει να ξεκινήσουμε μόνο με αυτά και προχωράμε με ερωτήσεις-απαντήσεις αν υπάρξει δυσκολία...

"Μια ιστορία που όλοι μάλλον θέλησαν να ξεχάσουν (και θα αναφερθώ και σε αυτό) και γι' αυτό μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν ήταν σχεδόν καθόλου γνωστή. Τα τελευταία χρόνια κάποιοι Ελληνες αυτοδύτες ανακάλυψαν το ναυάγιο και δόθηκε μια μικρή δημοσιότητα. Γενικά πάντως υπάρχει ακόμα άγνοια... Ασχολήθηκα και εγώ λίγο με αυτό το πλοίο αφού είδα τα πρώτα δημοσιεύματα".

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω ( ούτε και βρήκα) κάποιο ναυάγιο, το οποίο να χαρακτηρίζεται η μεγαλύτερη τραγωδία στην Ελλάδα, στον ΒΠΠΠ.

Συνεπώς, θα υποθέσω.

Επειδή, μάλλον, θα είναι κατά Ιόνιο πλευρά, είναι σχετικά άγνωστο και ταυτοχρόνως πολύνεκρο θα πω για αρχή το Α/Π του Τόγια ΑΡΝΤΕΝΑ/ARDENA, που βούλιαξε ή το βουλιάξανε οι Γερμανοί, το 1943 με Ιταλούς αιχμαλώτους ανοικτά της Κεφαλλονιάς.

Βρήκα, πράγματι, πολύ λίγα -και επιγραμματικά- στοιχεία στο δίκτυο. Περισσότερα βρήκα για το ΑΡΝΤΕΝΑ - παρά για το ναυάγιό του. Είναι,τελικά, αυτό που εννοείς?

Link to comment
Share on other sites

Το ξέρω υπάρχουν λίγες αναφορές και δημοσιεύματα για την ιστορία αυτή και το μέγεθος της τραγωδίας αλλά υπάρχουν αρκετά στοιχεία,ακόμα και στο διαδίκτυο. Η τραγωδία του Αρντένα ωχριά μπροστά σε αυτή του ----.

720 Ιταλοί αιχμάλωτοι έχασαν τη ζωή τους στο ναυάγιο του Αρντένα, εδώ μιλάμε για υπερδιπλάσιο αριθμό θυμάτων από το ναυάγιο του Τιτανικού. Και ναι όπως το φανταστήκατε δεν υπάρχει στις λίστες στο Internet με τις τραγωδίες του Β.Π.Π.

O Nηρέας έχει κάνει ένα λογικό συλλογισμό αναφέροντας το Αρντένα.

Και όχι δεν μιλάμε για Ιόνιο...

Link to comment
Share on other sites

Πάνω που ήμουνα, σχεδόν, βέβαιος, φτού κι απ΄την αρχή :(

Αιγαίο ή Κρητικό? :confused:

Γερμανικό οπλιταγωγό / πλωτό νοσοκομείο (μάλλον, για να μην έχει δημοσιότητα) ή

αποχωρούντες Εγγλέζοι (μικρή πιθανότητα, με 3.000 θύματα θα το ήξεραν και οι πέτρες) ? :confused:

Πολεμική αιτία (τορπιλισμός, νάρκη, βομβαρδισμός από αέρα) ή ατύχημα ? :confused:

Link to comment
Share on other sites

Nηρέα μπορεί και να μπερδευτείς περισσότερο αλλά έτσι έχουν τα

γεγονότα.

Αιγαίο (ας πούμε... πάντως όχι Κρητικό),

Γερμανικό επίτακτο (σωστά υπέθεσες αν επρόκειτο για Εγγλέζους θα ήταν σίγουρα γνωστό...)

ΚΑΙ δεν ήταν πολεμική ενέργεια η αιτία της βύθισης αν και σε κάποιες πηγές

αναφέρεται ότι βυθίστηκε προσπαθώντας να αποφύγει επίθεση Υποβρυχίου αυτό δεν αληθεύει. Την ημέρα που βυθίστηκε το πλοίο αυτό ο καιρός ήταν

πολύ κακός (Φεβρουάριος γάρ). Πάντως πριν 10 περίπου ημέρες μόλις και κατάφερε να αποφύγει 3 τορπίλες εχθρικού υποβρυχίου.

Link to comment
Share on other sites

Αφού ήταν Φεβρουάριος, τότε μιλάμε για 1942-3-4.

Το "Αιγαίο...ας πούμε", μήπως υπονοεί Μυρτώο (γνωστό πεδίο δράσης των Υ/Β) ?

Μετέφερε στρατεύματα ή αμάχους (αιχμαλώτους, τραυματίες ή Εβραίους)?

Για να υπάρχουν πάνω από 3.000 θύματα, πόσοι ήταν οι διασωθέντες ? Ή μήπως πήγε αύτανδρο?

Link to comment
Share on other sites

Ας πούμε Σαρωνικός....

Τα θύματα ήταν Ιταλοί αιχμάλωτοι...

Διασωθέντες 49 Ιταλοί, 6 στρατιώτες και 5 μέλη πληρώματος του Νορβηγού καπετάνιου και του Ελληνα Α μηχανικού συμπεριλαμβανομένων...

Τα είπαμε όλα μάλλον. Και το πλοίο είναι το.....

Link to comment
Share on other sites

Πρώτη αναφορά για το Oria βρήκα στο τεύχος Ιουλίου Αυγούστου 2002 του περιοδικού Πόλεμος και Ιστορία. Το άρθρο υπέγραφε ο αυτοδύτης –ερευνητής Αριστοτέλης Ζερβούδης. Και αυτός επισημαίνει στο άρθρο ότι «ενώ σε όλα τα αρχεία υπάρχουν στοιχεία για αντίστοιχες απώλειες για τη βύθιση του Όρια δεν αναφέρεται τίποτα».

Το πλοίο εκτοπίσματος 2.127 τόνων ναυπηγήθηκε το 1920 στην Αγγλία. Χρησιμοποιήθηκε από τις Γερμανικές δυνάμεις αφού καταλήφθη σε πολλές επιχειρήσεις στη Βόρεια Θάλασσα και Μεσόγειο.

Στις 7 Φεβρουαρίου 1944 αναχωρεί από τη Ρόδο με 4.233 Ιταλούς αιχμαλώτους με τη συνοδεία 3 ελαφρών αντιτορπιλικών των ΤΑ 16, ΤΑ 17 και ΤΑ 19, Ιταλικών πλοίων που είχαν καταληφθεί από τους Γερμανούς.

Στο πλοίο επιβαίνουν 30 Γερμανοί στρατιώτες ως φρουρά ενώ άλλοι 60 περίπου το χρησιμοποιούν σαν μεταφορικό μέσο. Το πλήρωμά του αποτελείται από 5 άτομα έναν Ελληνα μηχανικό και τον Νορβηγό καπετάνιο Bjarne Rasmussen.

Στη διάρκεια του ταξιδιού κοντά δέχεται επίθεση από το Oλλανδικό

υποβρύχιο Dolphin κοντά στην Αστυπάλαια με τρείς τορπίλες οι οποίες περνούν λίγα μόλις μέτρα από την πρύμνη του.

Στις 12 Φεβρουαρίου και ώρα περίπου 18.30 πλέει ανοιχτά του Σουνίου ενώ ο

καιρός είναι εξαιρετικά κακός. Ανεμοι εντάσεως 10 μποφώρ σπρώχνουν το

φορτηγό στα βράχια της νησίδος Πάτροκλος. Ο Αριστοτέλης Ζερβούδης αναφέρει ότι στα ημερολόγια των συνοδευτικών πλοίων αναφέρεται ότι είχε υποδειχθεί η πορεία του πλοίου με λεπτομέρειες ώστε να μπορέσει να αποφύγει τον Πάτροκλο και επικίνδυνες ξέρες.

Αυτό το αναφέρω γιατί πολύ συχνά σε παρόμοιες τραγωδίες έχουν διαρρεύσει

φήμες για σκοπιμότητες εξόντωσης των Ιταλών αιχμάλωτων με πρόσχημα το

δυστύχημα.

Στην περίπτωση αυτή όμως φαίνεται πως δεν ισχύει κάτι τέτοιο.To Oria

παρασυρόμενο από τα κύματα προσέκρουσε στο νοτιοανατολικά άκρο της νησίδας Πάτροκλος. Το πλοίο λίγο μετά την πρόσκρουση κόπηκε στα 2 και βυθίστηκε σε πολύ λίγο χρόνο. Το ένα κομμάτι συνέχισε να επιπλέει τουμπαρισμένο όμως ενώ πολλοί επιβαίνοντες είχαν εγκλωβιστεί μέσα.

Συνεχίζω την ιστορία από υλικό που συνέλεξα από το βιβλίο του Βασίλη

Μεντόγιαννη «53 ημέρες 1942» (επίσης αυτοδύτης ερευνητής και συγγραφέας) που αναφέρεται στη μάχη της Λέρου και έχει σχέση με την ιστορία καθώς πολλοί Ιταλοί που επέβαιναν είχαν αιχμαλωτιστεί σε αυτή τη μάχη. Στην έρευνα αυτή είχα συμμετάσχει και εγώ σε μικρό βαθμό.

Την επόμενη μέρα 13.2 πέντε ρυμουλκά από τον Πειραιά έσπευσαν σε βοήθεια. Μόνο ένα, το Vulkan κατάφερε να προχωρήσει στην αγριεμένη θάλασσα και να φτάσει στο σημείο του ναυαγίου. Εκεί βρήκε στο βυθισμένο μέρος λίγους επιζώντες να κρατούνται από τα κατάρτια ενώ κάποιοι άλλοι κατάφεραν να βγούν στην ακτή, πολλοί σοβαρά τραυματισμένοι. Επίσης εντόπισαν 5 Ιταλούς που είχαν εγκλωβιστεί στο αναποδογυρισμένο μέρος.Η επιχείρηση απεγκλωβισμού με ένα τρυπάνι που διέθετε το ρυμουλκό απέτυχε λόγω των πολύ άσχημων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν Στις 14 του μήνα κατάφερε να προσεγγίσει και δεύτερο ρυμουλκό το Titan ενώ ο απεγκλωβισμός έγινε τελικά 5 ολόκληρες ημέρες μετά το ναυάγιο και οι επιζώντες αντίκρισαν το φως του ήλιου σε κατάσταση πολύ ισχυρού σόκ.

Από το ναυάγιο επέζησαν μόνο 49 Ιταλοί.

Πνίγηκαν και 15 Γερμανοί ενώ το πλήρωμα, ο καπετάνιος και ο Ελληνας μηχανικός διασώθηκαν.

Το βιβλίο φιλοξενεί και δηλώσεις ηλικιωμένων κατοίκων των Λεγραινών. Ο

Κων/νος Κωνσταντόπουλος δήλωσε ότι το πλοίο μετέφερε και λάδι γιατί πολλά βαρέλια με λάδι βγήκαν στη ξηρά αλλά και η θάλασσα τις ημέρες του ναυαγίου είχε γεμίσει λάδι που είχε χυθεί και επέπλεε στην επιφάνεια.

Το 1958 είπε ένας αγρότης που όργωνε το χωράφι του στην παραλία Κόρακας, ακτή των Λεγραινών, απέναντι από το σημείο που συνέβη το ατύχημα βρήκε ένα κρανίο και στη συνέχεια και άλλα, χιλιάδες ανθρώπινα οστά. Οι Ιταλοί ήρθαν μεταξύ του 1960 και 1965 και συνέλεξαν τα οστά που βρήκε ο αγρότης και όσα άλλα βρήκαν σε ένα ομαδικό τάφο που έφτιαξαν οι Γερμανοί τις επόμενες ημέρες του ναυαγίου.

Όπως συμπλήρωσε όμως ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος υπήρχαν και άλλοι τάφοι στην ευρύτερη περιοχή που είχαν σκάψει οι ντόπιοι αφού η θάλασσα έβγαζε πτώματα τουλάχιστον μέχρι τον Ιούνιο. Θυμήθηκε την επομένη του ναυαγίου που είχε δεί ξεβρασμένα στην ακτή τουλάχιστον 1500 πτώματα και τα παρομοίασε με ξεβρασμένα ψάρια. Ενας βορειοανατολικός άνεμος σπάνιος στην περιοχή έφερε τα πτώματα στην ακτή.

Μεταπολεμικά πρέπει να έγινε ανέλκυση του μεγαλύτερου μέρους του ναυαγίου αφού σήμερα στον βυθό δεν υπάρχουν παρά συντρίμμια, βαρέλια, ανεμοδόχος και υπολείμματα ανθρώπινων οστών. Συγκίνηση προκαλούν οι καραβάνες, τα παγούρια και τα άρβυλα που είναι σπαρμένα στον τόπο του ναυαγίου και οι αυτοδύτες που επισκέφτηκαν το ναυάγιο βεβαιώνουν πως είδαν χαραγμένα μηνύματα προς τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Επίσης υπάρχουν βλήματα και κάλυκες. Το Ορια ήταν οπλισμένο με ένα ημιαυτόματα αντιαεροπορικό C30 και ένα πυροβόλο των 88 χιλιοστών.

Ο Αριστοτέλης Ζερβούδης αναφέρει στο άρθρο του στο περιοδικό «Πόλεμος και Ιστορία» ότι μετά την τραγωδία διατάχτηκε ένορκη διοικητική εξέταση από την Γερμανική διοίκηση Αιγαίου η οποία έγινε για λόγους τακτικής παρά ουσίας και υπήρξε γενικότερη γραμμή συγκάλυψης του γεγονότος.

Ο ίδιος προσπάθησε να επικοινωνήσει με τις Ιταλικές αρχές και την Ιταλική

πρεσβεία για τα ευρήματα , προσωπικά αντικείμενα και ανθρώπινα μέλη που

ανακαλύφθηκαν αλλά δεν έλαβε συγκεκριμένη απάντηση και από όσο γνωρίζω μέχρι σήμερα δεν υπήρχε αποτέλεσμα. Κάτι ανάλογο συνέβη και στην Κεφαλλονιά με την ανακάλυψη του ναυαγίου του επιβατικού Αρντέννα με τη διαφορά ότι στην περίπτωση αυτή συνεργείο του RAI ήρθε στην Κεφαλονιά για να κινηματογραφήσει το ναυάγιο αλλά ζητήθηκε «παράβολο» από την εφορία εναλίων αρχαιοτήτων –παράλογα υψηλό σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχω – και το συνεργείο γύρισε άπρακτο στην Ιταλία.

Γενικά οι Ιταλοί δείχνουν να θέλουν να ξεχάσουν τις ημέρες του πολέμου αυτού. Ολοι οι ιστορικοί συμφωνούν ότι ο λαός αυτός οδηγήθηκε στον πόλεμο παρά τη θέλησή του από ένα παρανοικό επίσης δικτάτορα και σε καμμιά περίπτωση δεν είδε τον πόλεμο σαν δικό του πόλεμο. Οι Ιταλοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν ήθελαν να πολεμήσουν και οδηγήθηκαν σαν πρόβατα στη σφαγή όπως συνέβη και στην τραγωδία του Ορια.

Η φωτογραφία του πλοίου είναι από το άρθρο του Αριστοτέλη Ζερβούδη στο περιοδικό Πόλεμος και Ιστορία.

Αλλα link στο Internet για το ναυάγιο είναι τα κάτωθι...

http://www.dutchsubmarines.com/boats/boat_dolfijn1.htm

http://www.warsailors.com/singleships/oria.html

post-219-128326956394_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετική παρουσίαση για μιά άγνωστη ναυτική τραγωδία και είμαστε υπόχρεοι!

Έχω, όμως, να επισημάνω μιά ανακολουθία στα στοιχεία

.

Στις 7 Φεβρουαρίου 1944 αναχωρεί από τη Ρόδο

Στη διάρκεια του ταξιδιού κοντά δέχεται επίθεση από το Oλλανδικό υποβρύχιο Dolphin κοντά στην Αστυπάλαια με τρείς τορπίλες οι οποίες περνούν λίγα μόλις μέτρα από την πρύμνη του.

Στις 12 Φεβρουαρίου και ώρα περίπου 18.30 πλέει ανοιχτά του Σουνίου

Όμως στο link που δίνεις και το οποίο (απ' ό,τι δείχνει είναι αξιόπιστο) γράφει:

31 Jan 1944 at 8:18 hrs: Dolfijn (1) attacks an German merchant, possibly the ss Oria. Three torpedoes are fired, but they miss the target and explode at the end of their runs. Position: West of Stampalia.

http://www.dutchsubmarines.com/boats/boat_dolfijn1.htm

Μήπως δεν ήταν το ORIA ? ή μήπως, ο τορπιλισμός από το Dolfijn συνέβη σε άλλο ταξίδι του ORIA (πχ προς Ρόδο) και όχι στο μοιραίο ?

Link to comment
Share on other sites

Χμ... έχεις δίκιο Νηρέα. Στην περίπτωση αυτή μπορεί να είναι ανακρίβεια που όμως αναφέρεται στο άρθρο του Πόλεμος και Ιστορία που ήταν η βασική πηγή που προέρχονται οι παραπάνω πληροφορίες.Θα επικοινωνήσω με τον Αριστοτέλη Ζερβούδη

για να το διευκρινήσω. Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Στο site του καταδυτικού κέντρου Aegean Dive Center -το οποίο βρίσκεται στη Γλυφάδα- υπάρχει ένας χάρτης (δείτε τον εδώ) με τις τοποθεσίες καταδύσεων του κέντρου.

Στην τοποθεσία αρ. 15, Νότια του Πάτροκλου, αναφέρει:

Dive Site Description

15 - WWII Wreck

Patroklos Island

Speed boat dive

For experienced divers only

Depth: 18-30m

A WWII freighter that has broken up into two pieces.

The bow is at its highest point 18m, whereas the stern is at its lowest point 30m.

Γιώργο, θα ήθελα να ρωτήσω, εάν πρόκειται για το Oria.

Link to comment
Share on other sites

Οχι δεν πρόκειται για το Ορια, από το τραγικό αυτό ναυάγιο ελάχιστα έχουν απομείνει στο βυθό-αναφέρω παραπάνω. Στή θέση που υποδυκνύει ο χάρτης είναι το ναυάγιο του Κυρά Ελένη. Πληροφορίες για αυτό το ναυάγιο -και τα υπόλοιπα της περιοχής- μπορείτε να διαβάσετε εδώ...

http://www.theabyss.gr/forum/viewtopic.php?t=796&highlight=%EA%F5%F1%E1+%E5%EB%E5%ED%E7

Το Ορια είναι βυθισμένο πιο Βόρεια...

Το topic που σας στέλνω ομολογώ ότι τώρα το είδα όλο, δεν ήξερα ότι είχε προχωρήσει τόσο η συζήτηση και βλέπω και τις λεπτομερείς πληροφορίες που είχε δώσει ο Κώστας Θωκταρίδης, αλλά και μια άλλη φωτό του Ορια. Θα είχα γλυτώσει και το σκανάρισμα της φωτογραφίας....

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά πολύ ενδιαφέρον το λινκ που έδωσες και πολύ πλούσιες και αναλυτικές οι πληροφορίες του Θωκταρίδη.

Να σημειώσω ότι και οι δύο φωτογραφίες που υπάρχουν είναι (όπως και η παραπάνω) του Αριστοτέλη Ζερβούδη.

Και μάλιστα επισημαίνεται ότι η παραπάνω φωτό είναι στον Ισθμό της Κορίνθου.

Αλλά, οι απορίες μου συνεχίζονται!

Όπως είπες, στην τοποθεσία 15 του χάρτη είναι το ναυάγιο του Κυρά Ελένη, το οποίο (σύμφωνα με το λεπτομερές χρονικό του ναυαγίου από τον Θωκταρίδη) ναυπηγήθηκε το 1949 και ναυάγησε στον Πάτροκλο το 1978. Και μάλιστα ναυάγησε σαν σήμερα, ανήμερα των Θεοφανείων!

Όμως, το "WWII freighter" που κολλάει? Μήπως "κάποιοι" βάφτισαν την Κυρά Ελένη σαν "WWII freighter" ?

Link to comment
Share on other sites

Όμως, το "WWII freighter" που κολλάει? Μήπως "κάποιοι" βάφτισαν την Κυρά Ελένη σαν "WWII freighter" ?

Δυστυχώς στον χώρο της κατάδυσης δεν υπάρχει πάντα σωστή πληροφόρηση για τις καταδύσεις που "πωλούνται".Πωλείται ότι πουλάει... Σε αυτό συμβάλλουν και οι καταδυόμενοι που συχνά δεν ενδιαφέρονται για το τι ακριβώς βλέπουν, ούτε θέτουν κάποια εύλογα ερωτήματα για κάποια πράγματα που βλέπουν και δεν "κολλάνε" με αυτά που άκουσαν στο briefing (οδηγίες και πληροφορίες) πρίν την κατάδυση. Αλλωστε και οι αυτοδύτες φυσικό είναι να μην είναι τόσο έμπειροι ώστε να μπορούν να ξεχωρίζουν ναυάγια διαφορετικών εποχών γιατί η θάλασσα τα μετατρέπει σε άμορφη μάζα σιδερικών (ιδίως το Κυρά Ελένη είναι πολύ "σπασμένο"). Και εγώ όταν καταδύθηκα σε αυτό πριν από 10 περίπου χρόνια μου είπε ο ιδιοκτήτης του καταδυτικού τα ίδια -περί φορτηγού του Β Παγκοσμίου πολέμου) και μάλιστα τα υπολλείματα από μια εκπαιδευτική τορπίλη αμερικανικής κατασκευής τα παρουσίαζαν σαν το λόγο που προκλήθηκε το ναυάγιο! Μόνο που εγώ έχοντας καταδυθεί σε πολλά ναυάγια μέχρι τότε ήμουνα υποψιασμένος και ψάχνοντας βρήκα την άκρη. Αυτό όμως μου πήρε αρκετό χρόνο και προφανώς οι περισσότεροι ιδιοκτήτες καταδυτικών κέντρων δεν μπαίνουν σε αυτή τη διαδικασία, στο κάτω κάτω η ιστορική έρευνα δεν είναι το αντικείμενό τους. Είναι ευκαιρία για τους αυτοδύτες που έχουν ιστορικές ανησυχίες να λύσουν το γρίφο ;)

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Γιώργο, επιβεβαίωσες πλήρως τις υποψίες μου!

Όμως, θα διαφωνήσω, πλήρως, στο: "στο κάτω κάτω η ιστορική έρευνα δεν είναι το αντικείμενό τους".

Όποιος "πουλάει" κάποιο προϊόν, είναι υποχρεωμένος να εγγυάται αυτό που πουλάει. Είτε αυτό είναι πατάτες είτε αυτό είναι κατάδυση.

Όποιος δεν ξέρει τι πουλάει, ας ψάξει να μάθει πρώτα τι είναι αυτό που πουλάει.

Όμως, αρκετά ξεφύγαμε από το θέμα. Ας την σταματήσουμε εδώ ή ας την συνεχίσουμε εδώ.

Link to comment
Share on other sites

Το ΟΡΙΑ δεχθηκε επιθεση υποβρύχιου στις 10/2 στην διαδρομη από Πορτο

Λαγος για Ροδο.Τα συνοδα σκαφη ΤΑ-16&ΤΑ-17 εβαλαν με βομβες βυθου με

αγνωστα αποτελεσματα.Επισης και στις 8/2 στην διαδρομη Ροδος-Πορτο Λαγος

εντοπιζεται υποβρύχιο από το συνοδό ΤΑ-17 και τους αναγκαζει σε αλλαγες

πορειας για την αποφυγη του κινδυνου.

ΠΗΓΗ:ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΑΝΤΙΤΟΡΠΙΛΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΕΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΟΥ

ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

H απάντηση του Αριστοτέλη Ζερβούδη στην απορία του Νηρέα. Οπως φαίνεται εγώ μάλλον ανέφερα λανθασμένα το Ολλανδικό υποβρύχιο Dolphin σαν αυτό που επιτέθηκε στο Ορια στο δρόμο για Πειραιά, ενώ στο άρθρο του '"όλεμος και Ιστορία" δεν αναφέρεται το όνομα του υποβρυχίου.

Link to comment
Share on other sites

Προς αποφυγή παρεξήγησης (από τους μη γνωρίζοντες) να πούμε ότι:

Πόρτο Λάγος = Porto Lago (= Λιμάνι-Λίμνη) ήταν η Ιταλική ονομασία του Λακκιού της Λέρου, όπου και ο Ναύσταθμος των Ιταλών.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Σήμερα το Έθνος δημοσιεύει άρθρο για το Ορια 2 ολόκληρων σελίδων και

το θέμα είναι και πρωτοσέλιδο. Οποιος ενδιαφέρεται μπορεί να εγγραφεί και να το κατεβάσει δωρεάν.

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=5359

Δεν το αντιγράφω εδώ γιατί υπάρχει η υπόδειξη ....

"ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα"

Link to comment
Share on other sites

εδω το βγαζει κανονικα χωρις εγγραφη.

ανατριχιαστικες παντως οι περιγραφες για τα αναριθμητα πτωματα και τους ομαδικους ταφους, ενω ο "τεμαχισμος" του στις αρχες τις 10ετιας του 50 για την ανελκυση των οστων θυμιζει ΕΛΛΗ

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Ένα ενδιαφέρον άρθρο από το ΕΘΝΟΣ για τον «Τιτανικό» της Κατοχής, το ατμόπλοιο «ORIA» που βυθίστηκε σχεδόν αύτανδρο στις 12 Φεβρουαρίου 1944 τη νύχτα, όπου χτύπησε μέσα σε κακοκαιρία στα βράχια της νησίδας Πάτροκλος, ανοιχτά του Σουνίου. Μετέφερε 4.115 Ιταλούς αιχμαλώτους των Γερμανών από τη Ρόδο

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ας δούμε και ένα απόσπασμα από ιταλικό ντοκυμανταίρ σχετικό με το ναυάγιο του Oria, που προβλήθηκε πριν από λίγες μέρες από την RAI 1. Έχει και πλάνα από κατάδυση στο ναυάγιο, στα απομεινάρια του δηλαδή.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 5 years later...
  • 11 months later...
×
×
  • Create New...