Jump to content
Shipfriends

Το αγονόπλοιο που ξεχώρισα.


Το αγονόπολοιο που ξεχώρισαν οι Shipfriends  

71 members have voted

  1. 1. Ποιο είναι το αγονόπλοιο που ξεχώρισα;

    • Ρομίλντα
    • Βιτσέντζος Κορνάρος
    • Νηρεύς
    • Εξπρές Σκοπελίτης
    • Κυκλάδες
    • Πρέβελης

This poll is closed to new votes

  • Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 04/17/2021 at 08:59 PM

Recommended Posts

συντροφισσες και συντροφοι:)

οπως εχουμε ξαναπει, ο βασικος λογος που βαζουμε τις δημοσκοπησεις, ειναι για να θυμομαστε και να συζηταμε;)

On 3/14/2021 at 2:46 PM, proud_ionian said:

ολες οι δημοσκοπησεις που βαζουμε κατα καιρους, μπαινουν για να ξαναθυμηθουμε ιστοριες, γεγονοτα και καταστασεις και να κανουμε και τη σχετικη, καλοπροαιρετη, πλακα μεταξυ μας. ;) :)

στα ερωτηματα καθε φορα διευκρνιζεται (οπου δεν διευκρινιζεται εννοειται), οτι ο καθενας απαντα κατα την κριση του:)

περα απο τις κλασσικες επετειακες (πλοιο της χρονιας, εταιρια της χρονιας κλπ), ξεκινησαμε συστηματικα πριν τρια χρονια ενα ταξιδι σε ολα τα ferries (συμβατικα και μη) που εχουν περασει, αλλα και αυτα που θελουμε να ερθουν. καλυτερη μετασκευη, καλυτερο νεοτευκτο, καλυτερο ξενο, καλυτερο ελληνικο νεοτευκτο,  καλυτερο ανα εταιρια κλπ

σκεψη μας ειναι αφου τελειωσουμε τις εταιριες (τις μεγαλες, νυν και πρωην), να παμε ανα γραμμη. παραλληλα θα τρεχουνκαι  οι rapid:P, για τα αδελφα και οτιδηποτε αλλο χιουμοριστικο προκυψει. (μη φοβαστε, δεν θα μπουκωσουμε στις δημοσκοπησεις :lol:)

αυτα βεβαια, δεν ειναι γραμμενα σε πετρα, ουτε σημαινει οτι μονο οι δικες μας ιδεες ειναι σωστες. οποιοσδηποτε εχει καποια ιδεα ή καποια επιθυμια για δημοσκοπηση, τη συζηταει μαζι μας και τη βαζουμε. ειτε στελνει πμ σε ολους του mod, ειτε σε οποιον εχει επικοινωνια, αν εχει με καποιον. μια παρακληση μονο, μην ειναι καποια απο τις δημοσκοπησεις που εχουμε βαλει, με αλλη διατυπωση ;) .

Η σημερινη δημοσκοπηση, ειναι προταση του @Captain_Nionios

Το ερωτημα ειναι σαφες: Το αγονοπλοιο που ξεχωρισαμε. Για ποιον λογο τα ξεχωρισαμε; θα το πει ο καθενας στο ποστ του. Τι ειναι αγονοπλοιο; θεωρητικα καθε επιβατηγο οχηματαγωγο ή αμιγως επιβατηγο, που εχει δρομολογηθει σε αγονη γραμμη (lifeliine). Καποια εγραψαν ιστορια στις αγονες και καποια απλα περασαν απο εκει. Ο καθενας επιλεγει με τα κριτηρια του. Διαλεγετε οποια θελετε, οσο παλια θελετε.

Κατα τα γνωστα: 

Προτεινετε μεχρι πέντε πλοια, τα αδελφα χωριστα, καθε πλοιο μια ψηφος.

Ποστ με πάνω από 5 προτάσεις δεν θα προσμετρηθουν

Την Κυριακη 11.4 τα πεντε πρωτα θα μπουν σε ψηφοφορια ως τα μεσανυχτα της 17.4.

 

Edited by proud_ionian
poll
Link to comment
Share on other sites

1. ΡΟΜΙΛΝΤΑ γιατί ήταν το Αγουδημόπλοιο που δεν άφηνε λιμάνι για λιμάνι

2. ΚΥΚΛΑΔΕΣ από τα παλιά

3. ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ για τα χρόνια της Κασοκαρπαθίας

4. ΒΙΤΖΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ γιατί πάντα δούλευε σε άγονη, ποτέ σε φιλέτο

Link to comment
Share on other sites

ΡΟΜΙΛΝΤΑ πηγε παντού ολα του τα χρόνια και κακα τα ψέματα απροβληματιστα κιολας.Δεν είχε καμία μεγάλη-σοβαρή αβαρια παρα τα αμέτρητα λιμάνια που προσεγγιζε. Στον καιρό δεν χαμπαριαζε τίποτα.

 Η λέξη άγονη και Ρομιλντα πανε μαζί.

Link to comment
Share on other sites

1.Πρεβελης Και μόνο με τα χαρακτηριστικά που έχει είναι θαύμα που τα βγάζει πέρα σε αγονη με σχετικα λίγα προβλήματα

2.Σκοπελιτης με το έργο που προσφέρει τόσα χρόνια δε μπορούσε να λείπει από τη λίστα 

3.Ρομιλντα Για οσα προαναφερθηκαν. Εχει πάει σε όλα τα λιμάνια του Αιγαίου σχεδόν

4.Δημητρουλα πολύ θα ήθελα να κανω αυτο το 32ώρο  ταξίδι :D

5.Δαιδαλος Ότι καλύτερο έχει περάσει από τη γραμμη Θεσσαλονίκη για κυκλαδες ,δε θα ξαναδουμε τέτοια πολυτέλεια σε αγονοπλοιο

Εκτός μένει το μπλου μυκονος αλλά είναι σχετικά καινούριο και δε το κλαίμε ακομα:D

Link to comment
Share on other sites

Πρεβελης: ανεβοκατεβαινει την Κασοκαρπαθια με μετρημένες βλάβες

Ιεράπετρα Λ: τα ίδια με τον Πρεβελη και τώρα διανύει και άλλη άγονη με επιτυχία. 

Ρομιλντα: και σε ποια λιμάνια δεν έπιασε; παντου πηγαινε χωρις βλάβες και προβληματα. 

 

Link to comment
Share on other sites

ΡΟΜΙΛΝΤΑ Γιατί σιγουρα εγινε συνώνυμο του 'αγονη γραμμή' για πολλά χρόνια. Δεν το προσεξε η εταιρία στο τέλος(οπως και κανενα αλλο) αλλά η προσφορά του υπήρξε τεράστια. 

ΝΗΡΕΥΣ Υπήρξε η Ρομιλντα των 80s. Αρκετά μικρότερο αλλά με ανάλογη προσφορά,

ΠΡΕΒΕΛΗΣ Πολύ δυσκολο για την απαιτητική Κασοκαρπαθία αλλά μετρά ήδη 12 χρόνια καιαναλογικά με τις δυσκολίες έχει σταθεί παλικαρίσια

ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ Θρύλος ξακουστός ακόμη και στη μεγάλη μάζα των μη καραβολατρών. Μια φορά να τον ταξιδέψεις εμπλέκεσαι συναισθηματικά μαζί του αμέσως

ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ Ατυχώς στο τέλος έγινε συνωνυμο της ταλαιπωρίας ακόμα και σε κοινό που σπάνια ταξιδεύει. Φταιει η εταιρία φυσικά. Δεν παυει να εχει γράψει ιστορία

Link to comment
Share on other sites

Μιάς και μιλάμε για αγονόπλοιο τα πρώτα 5 που μου έρχονται στο μυαλό είναι τα ακόλουθα:

1) Κυκλάδες: Από το Βορρά μέχρι το νότο και από ανατολή μέχρι δύση με προσεγγίσεις σε κάθε λιμάνι που έπεφτε στη πλώρη του . από Πειραιά μέχρι Καβάλα κι από εκεί μέχρι Ρόδο.

2) Νηρεύς: Ένα μικρό βαποράκι κι αυτό που όργωνε το Αιγαίο ακατάπαυστα. Αγόνη Κυκλάδων, Δωδεκανήσου και Κρήτη ενοποιημένες σε ένα δρομολόγιο με προσεγγίσεις που περισσότερο παραπέμπουν σε στάσεις αστικού λεωφορείου της γραμμής Κηφισιάς Δέλτα Φαλήρου. Η ταλαιπωρία, τα απρόοπτα ,οι καθημερινές παραστάσεις, η ναυτοσύνη και η συναδελφικότητα δημιουργούσαν καθημερινές ακτοπλοικές ιστορίες οι οποίες γέννησαν το μύθο Νηρεύς - Πονηρεύς που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ.

3) Κίμωλος: Ομοίως ως άνω με πάνω από 70 προσεγγίσεις ανά κυκλικό δρομολόγιο , το πρώτο της σειράς Free Enterprise το έλεγε η ψυχή του στη θάλασσα και στη μανούβρα.

4) Ρομίλντα: Παρότι έμεινε τουλάχιστον 15 χρόνια στις υπηρεσίες των νησιών του Αιγαίου, ελάχιστα ταξίδεψε σε "καθαρή γραμμή" και τις περισσότερες φορές για ακινησίες άλλων πλοίων του καπτα Μάκη.. Στην αρχή κάλυπτε την άγονη δωδεκανήσου , ώστε να έχουν καθαρά δρομολόγια τα Μαρίνα και Ροδάνθη, κατόπιν ανέλαβε το "σταυρόλεξο του Αιγαίου" ταξιδεύοντας από Πειραιά μέχρι Αλεξανδρούπολη και Ρόδο. Εν συνεχεία όργωσε όλες τις γραμμές των  Κυκλάδων και του Ανατολικού Αιγαίου γαρνιρισμένες πάντα με προσεγγίσεις σε μικρά νησιά.

5) Βιντσέντζος Κορνάρος: Έμεινε πάνω από 20 χρόνια στην ακτοπλοία μας και δεν έφυγε ποτέ από την άγονη γραμμή. Κασοκαρπαθία και Κύθηρα - Αντικύθηρα χρωστάνε πολλά στον ποιητή που όλα αυτά τα χρόνια τα εξυπηρέτησε με αυταπάρνηση.

 

ΥΓ: Άφησα εκτός πεντάδας τον Σκοπελίτη. Είναι θρύλος , το έργο του τεράστιο στις μικρές Κυκλάδες , είναι μια ιστορία ολόκληρη και μια κατηγορία μόνος του, απλά ο λόγος που το άφησα είναι ότι κάνει μια συγκεκριμένη τοπική άγονη.

Link to comment
Share on other sites

Βιτσεντζος Κορναρος:
Ισως το μονο που ηταν αγονοπλοιο, στις πιο κλασικες αγονες, απο την πολυ αρχη ως το τελος, για 22.5 χρονια...
Ποτε σε γραμμη φιλετο εστω και για λιγο. Με το ακουσμα αγονης γραμμης, αμεσως μου ερχεται το ιδιομορφο μα λεβεντικο σουλουπι του.
Τεραστια θητεια 14 συνεχομενων χρονων στην πιο δυσκολη και θρυλικη αγονη, την Κασοκαρπαθια και ευρος προσεγγισεων σε αυτη 22+ χρονων, ακομα και λιγους μηνες πριν τη μεγαλη βλαβη, οταν η εταιρια του παροτι τον ειχε αφησει, τον εστελνε να βγαλει τα καστανα απο τη φωτια για τις επισκευες της Πρεβελαρας.
Απιστευτα δρομολογια, απο Πειραια για (λιγες) Κυκλαδες - Κρητη - Κασοκαρπαθια - Ροδο - Καστελοριζο και συνεχεια απο Ροδο, μεσω πολλων νησιων του ανατολικου Αιγαιου για Θεσσαλονικη ή Αλεξανδρουπολη.
Θητεια στην πολυ κλασικη αγονη Κυθηρων - Αντικυθηρων με πολυ καλη παρουσια για τις 4 πρωτες σεζον 2009-2012, φθινουσα στη συνεχεια που η εταιρια τον αφησε...
Ιδανικο μεγεθος για αγονη, με πολυ σωστη αναλογια, κοινοχρηστων χωρων, καμπινων και γκαραζ, με πολλες ρεζερβες στα τοσο μακρινα - δυσκολα ταξιδια λογω 3 μηχανων - προπελων και εφεδρικων συστηματων στο μηχανοστασιο, με πολυ δυνατη shaft generator, με δυο προπελακια 1100 ιππων, με σταμπιλάιζερς που δουλευαν εξαιρετικα μεχρι και την τελευταια μερα, με εξαιρετικο ταξιδεμα σε θαλασσες με ζορικα υψη κυματος.
Παντα στην αφανεια των πιο απομακρυσμενων αγονων, μα στην επιφανεια της καρδιας μας, για την πραγματικα τεραστια προσφορα εκει που τον ειχαν πραγματικα αναγκη.

Ρομιλντα:
Πιστευω οτι θα βγει ανετα σε αυτην την ψηφοφορια, γιατι πηγε σε περισσοτερα λιμανια απο τον Κορναρο, πολλα απο αυτα των πιο κοντινων και δημοφιλων στο κοινο αγονων, αλλα και λογω του θρυλου της εταιριας του και του καπεταν Μακη.
Για μενα δεν ειναι το πρωτο στη λιστα, γιατι ειχε μερικα περασματα και απο γραμμες φιλετα, γιατι δεν ηταν σταθερα πλοιο των πιο απομακρυσμενων αγονων και γιατι ενω εκανε για πολλα χρονια αγονη, δεν εκανε οσα ο Κορναρος.
Ομως ειχε απιστευτη προσφορα συνολικα στις αγονες γραμμες ενω ηταν το βαπορι που πολλες φορες συνεδεε νησια φιλετα με νησια της αγονης. Απιθανης εμπνευσης δρομολογια και συνδιασμοι απο τον καπτα Μακη, πλοιο πασπαρτου, καλοταξιδο, ανθεκτικο, δυνατο και αν ειχε παρει λιγη περισσοτερη προσοχη θα μπορουσε να αποφυγει καθυστερησεις και αβαριες.
Δεν ειναι τυχαιο οτι ειχαν παρομοια σχεδιαστικη φιλοσοφια με τον ξαδερφο της, Κορναρο, που ταιριαζε απολυτα στις αναγκες της αγονης γραμμης.

Νηρεας:
Ορισμος του αγονοπλοιου και αυτος. Μονο αγονη, αλλα για σχετικα μικροτερο χρονικο διαστημα. Το οτι αυτο ηταν εντος της θρυλικης δεκαετιας του '80, του δινει ακομα μεγαλυτερο ρομαντισμο και γλυκα. Πολυ λειτουργικο βαπορακι για το μεγεθος του, οντας στρουμπουλουδικο ειχε χωρους επιβατων αλλα και γκαραζ που δεν του το ειχες. Σκληροτραχηλο και ανθεκτικο, δυνατο, αξιοπιστο.

Μιαουλης:
Μπορει να μην εκανε απειρα χρονια στην αγονη αλλα στα τελευταια του χρονια ηταν ο ορισμος του αγονοπλοιου με την πιο cult μορφη του για παρα πολλους λογους. Το σκαρι του, ακομα και για τα τελη '70 - μεσα '80 ειχε κατι το κλασικο και το παλιο σε σχεση με αλλα βαπορια, αν σκεφτουμε οτι σχεδον οταν τελειωνε την καριερα του στην Αμοργο προσεγγιζε το Δηλος...
Αλλη διαρυθμιση χωρων, αλλη φορτωση, αλλη μανουβρα, αλλο σουλουπι απο τα περισσοτερα βαπορια της εποχης, με πολυ χαμηλες ταχυτητες προς το τελος και με καπετανιο απιθανο.

Πρεβελης:
Παρα το γεγονος οτι εχει μανουβρα και ταξιδεμα (με τον καιρο μπαντα-δευτεροπρυμα) που δεν ταιριαζουν καθολου στην Κασοκαρπαθια και γενικα στη αγονη γραμμη εχει προσφερει παρα πολλα τα τελευταια 12 χρονια.
Απιθανη ανεση χωρων για τα δεδομενα της γραμμης και οχι μονο. Δυο σαλοναρες, τεραστιο σελφ σερβις, τα πρωτα 2 χρονια ειχε ανοιχτο ακομα και το εστιατοριο, αρκετες αεροπορικες και καμπινες απειρες και αξιοπρεπεστατες, χρησιμοποιει περιπου τις μισες.
Τηρουμενων των αναλογιων, των ακαταπαυστων ταξιδιων του και των πολυ μικρων ακινησιων, δεν εχει βγαλει πολλες μηχανικες βλαβες. Αβαριες στα λιμανια εχουν υπαρξει, παρα την υπερπροσπαθεια των πλοιαρχων του, λογω της μεγαλης δυσκολιας των λιμανιων σε συνδιασμο με τη ζορικη μανουβρα του.
 

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

Καλομαθημένος ο γράφων,δεν έχει ταξιδέψει με κανένα,προτιμούσε το αεροπλάνο 😛

Οπότε θα μιλήσω μονο και μόνο καραβολατρικά.

1.Βιτσένζος Κορνάρος.

Βαπόρι ορισμος της άγονης

2.Κυκλάδες

Εχω ακούσει ένα σορό ιστορίες ,οποτε αξίζει τη ψήφο

3.Νηρέας

Ψήφος διπλής ,μιας και ηταν το πρώτο πιο συγχρονο χρονικά,αλλα και να τιμήσω και το Νηρέα που έχει φυγει απο κοντά μας 😕

Link to comment
Share on other sites

 Είναι κατηγορία που θα μπορούσαν να '' παίξουν'' όλα τα Αγουδημόπλοια...αλλά προκρίνω ΡΟΜΙΛΝΤΑ και ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ

ΡΟΜΙΛΝΤΑ: Γιατί πραγματικά πήγε παντού...ήταν παντός καιρού και εξυπηρέτησε τα πιο μικρά νησιά όσο κανένα άλλο...και μας χάρισε άπειρες ωραίες εμπειρίες

ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ: Με πολύ καλές ταχύτητες όταν πρωτοήρθε...και προσωπική  μου αδυναμία

Βιντσέντζος Κορνάρος: Για εκείνο τα ''ατελείωτο'' αυγουστιάτικο ταξίδι από την Μήλο στην Ρόδο...

 

Link to comment
Share on other sites

Ωραία δημοσκόπηση, αλλά ήδη βλέπω προς τα που κλίνει η ζυγαριά.

Θα σταθώ σε εμπειρίες και όχι σε πληροφορίες, θα ψηφίσω πλοία που τα έζησα σε άγονη γραμμή.

ΠΡΕΒΕΛΗΣ: Ταξίδι 35 ωρών από τον Πειραιά στην Ρόδο, τα έχουμε γράψει και στο τοπικ του πλοίου. Είναι ενεργό σε άγονη γραμμή αυτή την περίοδο και μακάρι να συνεχίσει όσο το αντέχει.

ΙΟΝΙΣ: Πέρασε από την άγονη των Κυθήρων. Και για αυτό τα έχω γράψει αναλυτικά τότε με την εμπειρία μου από το ταξίδι. 12 ώρες από Κίσσαμο για Πειραιά. Αν και υπήρξαν αμφιβολίες στην αρχή, το πλοίο στάθηκε επάξια σε εκείνη την γραμμή και πραγματικά δεν ξέρω αν με το jewel η γραμμή υποβιβάστηκε ή αναβαθμίστηκε.

ΑΡΤΕΜΙΣ: Ενδοκυκλαδικό, από Σύρο για Μήλο. Ταξίδι που έγινε λόγω κλοκαιρινών διακοπών, όμως πραγματικά το μικρό σκαρί τα καταφέρνει. Με κακό καιρό, πιάσαμε τόσα λιμάνια και δεν ξεπεράσαμε την μισή ώρα καθυστέρηση. Αν και από ταξίδεμα δεν είναι το πιο στιβαρό στον καιρό, είναι ένα πλοίο που ταιριάζει στα ενδοκυκλαδικά.

DODEKANISOS PRIDE: Τόσο αυτό όσο και το αδερφό του, κάνουν μία γραμμή που ενισχύει τη νησιωτικότητα και ενώνει όλα τα Δωδεκάνησα. Η εμπειρία μου από το Πυθαγόρειο της Σάμου προς την Κω, μέσω όλων των ακριτικών νησιών μας, πραγματικά προσδίδει άλλη χάρη στο ταξίδι. Και όλα αυτά με ταχύπλοα.

Δεν θέλω να ψηφίσω κάτι που δεν το έχω ταξιδέψει, γιατί η άγονη γραμμή δεν παρακολουθείται. Είναι η γραμμή που δίνει ζωή στα νησιά μας, και μόνο όσοι τη ζουν αντιλαμβάνονται και την σύνδεση του εκάστοτε πλοίου με τα νησιά αυτά, αλλά και του πληρώματος με τον κόσμο. Θα μου πεις, δεν ταξιδεύουν όλοι στην άγονη, να μην ψηφίσουν; Φυσικά και να ψηφίσουν. Τα δικά μου κριτήρια είναι σαφή (και έκδηλα). Θέλω να έχω ζήσει την αγωνία της γραμμής, την κούραση και την ελπίδα της.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  1. "Μιαούλης". Λίγοι το γνώρισαν. Ξεκίνησε το '50 και έζησε περίπου ως το '90. Πλαγιοδέτησε όπου υπήρχε μώλος εντός Ελλάδος (ή έστω φουντάριζε αρόδο). Ελπίζω να ζεί ακόμη και να είναι υγιής ο καπετάνιος της τελευταίας δεκαπενταετίας του, ο απαράμιλλος "Αράπης". 
  2. "Κυκλάδες". Εκ Περάματος ορμώμενο και μιά σταλιά, πήγαινε Κυκλάδες, πήγαινε Δωδεκάνησα, πήγαινε Λασήθι, πήγαινε από Σάμο ως Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Ανέσεις και θεσεις περιορισμέναι.
  3. "Νηρεύς". Περιέργως ωραίο καράβι, ζεστό (στην κυριολεξία: το καλοκαίρι έβραζε-στην Δανία που το έφτιαξαν έχει πάντα κρύο). Πήγε και αυτό παντού αλλά για λίγο, όμως είχε μιά γοητεία και μου φαίνεται ότι είχε και μεγάλο γκαράζ.
  4. "Βιτσέντζος Κορνάρος". Είναι ευτυχής συγκυρία για την άγονη ότι την υπηρέτησε. Ωραίο, αξιόπιστο, περιποιημένο.
  5. "Ρομίλντα". Άνευ επεξηγήσεων, GA Ferries και Καπετάν-Μάκης στα καλύτερά τους (και τα χειρότερά τους).

Υπάρχουν και άλλα αλλά προκειμένου να μην χαρακτηρισθώ biased εξαιρώ "Πρέβελη" και "Γεώργιος Express". Επίσης, δεν συμπεριλαμβάνω λόγω εξαντλήσεως του ορίου "Κίμωλος", "Δήμητρα" (της GA, μετέπειτα Adonis Express) και "Δημητρούλα".

Link to comment
Share on other sites

Έχει όντως πολύ ενδιαφέρον αυτή η δημοσκόπηση, πιο πολύ σε αυτή την περίπτωση για να θυμηθεί ο καθένας τις όποιες ιστορίες - εμπειρίες έχει από τις άγονες γραμμές αλλά και για το τι πλοία είχαμε και έχουμε σε αυτές τις γραμμές. 

Εγω γενικά δεν έχω ταξιδέψει σε κλασική άγονη πέρα από τις μικρές Κυκλάδες. Βέβαια αξίζει να αναφερθεί, για τους πιο τζοβενους 😁 ότι όλα τα περισσότερα πλοία των Κυκλάδων τσεπωναν και μια άγονη μια φορά την εβδομάδα μαζί με την άδεια σκοπιμότητας που περνάνε. Έτσι πχ θυμάμαι την Πηνελόπη τις Πέμπτες να κατεβαίνει Αμοργό από Ραφήνα. Και της Παροναξίας τα πλοία κάνανε μικρές Κυκλάδες ή Σίκινο Φολέγανδρο κλπ. 

Στα καράβια τώρα, δύσκολη επιλογή γιατί έχουν περάσει πολλά από πολλές γραμμές. 

1) Πρεβελης ταυτισμενο με την Κάσο Κάρπαθο 

2) Ρομίλντα η άγονες γραμμές θα μπορούσαν να έχουν αυτό το όνομα 

3) Blue Star Naxos ένα πλοίο (μαζί με το αδερφάκι του) συνώνυμο με την άγονη των μικρών Κυκλάδων την τελευταία δεκαετία. Και τα δύο αυτά πλοία νομίζω ότι βοήθησαν τρομακτικά στην αναβάθμιση της συγκεκριμένης γραμμής με σταθερή παρουσία 365 μέρες. 

4) Dodekanisos express ενας εργάτης της άγονης στα Δωδεκάνησα, κάνει ότι έκανε το Ναξακι στις Κυκλάδες. 

5) Βιτσέντζος Κορνάρος κλασσική σιλουέτα άγονης με μεγάλη προσφορά 

Edited by Superfast VI
Link to comment
Share on other sites

Εν πρώτοις εξαιρετική ιδέα για δημοσκόπηση, δίνει την ευκαιρία να μοιραστούμε ορισμένα πράγματα. Και πολύ εύστοχη η υπενθύμιση για το ότι παλαιότερα όλα λίγο ως πολύ τα πλοία αναγκάζονταν να κάνουν ένα πέρασμα από κάποια όχι δημοφιλή νησιά τότε. Τα πράγματα αλλάζουν όμως, η Αμοργός έφτασε να έχει απ' ευθείας σύνδεση με τον Πειραιά μια φορά την εβδομάδα, τα υπόλοιπα Φώκλαντς έχουν φτάσει στο σημείο να έχουν σχεδόν καθημερινή εξυπηρέτηση με πλοία επιπέδου Blue Star Naxos, η άγονη της Δωδεκανήσου έφτασε να γίνεται από ένα πλοίο σαν το Νήσος Χίος με τσίτα τα γκάζια. Όμως αυτό που δεν αλλάζει ποτέ είναι η γοητεία τέτοιων ταξιδιών για τον επιβάτη που ξέρει να το απολαύσει και το άγχος και η πίεση που νοιώθει ο ναυτικός για να ανταπεξέλθει στα εξοντωτικά -όπως πάντα, να κάτι άλλο που δεν αλλάζει- ωράρια και τα ανύπαρκτα λιμάνια που όπως έλεγε κι ένας παλιός Χιώτης καπετάνιος, πρέπει "να πείς τα Πατερημά σου" για να δέσεις ασφαλώς.

 

1) Δε γίνεται να μην ξεκινήσεις με το Εξπρές Σκοπελίτης, ρεκόρ μακροβιότητας και πιστής υπηρεσίας, όπως είπατε και παραπάνω έχει ξεφύγει η φήμη του από τα στενά όρια του καραβολατρικού κοινού. Πρίν μερικά χρόνια ταξίδεψα από τη Νάξο για τα Κατάπολα(γιατί άλλωστε να μπείς στο Κορεάτικο ανταλλακτικό Μπλού Στάρ Νάξος όταν υπάρχει ο Σκοπελίτης? :D). Με ένα καιρό 6-7 για εμάς ήταν περισσότερο παιχνίδι το να κάνεις περιοδεία στα Φώκλαντς, αραχτός στο ανοιχτό ντέκ να εισπνέεις αλατισμένο αέρα και να χαζεύεις το απέραντο γαλάζιο και την ξεραίλα των νησιών. Και μετά κάθεσαι και σκέφτεσαι πως αυτοί οι άνθρωποι το κάνουν αυτό για τα πρός το ζείν, σε καθημερινή βάση. Κι εκεί συνειδητοποιείς το μέγεθος του εγχειρήματος, της προσφοράς και της ικανότητάς τους. Chapeau, που λένε και στο δάσος της Βουλώνης.

 

2) Νομίζω πως δικαιούται να μπεί στην κουβέντα και το Ιόνιον του Σταθάκη, πλοίο με το οποίο ταξίδεψα πίσω στο 1984 από τον Πειραιά στην Αγία Πελαγία των Κυθήρων και πίσω. Τα έχω πεί και εδώ τώρα που το σκέφτομαι, οπότε δεν πλατειάζω περισσότερο στο παρόν topic. 

 

3) Στο hall of fame των πλοίων που συνέδεσαν το όνομά τους με τις άγονες γραμές δεν μπορεί παρά να είναι και ο Βιτσέντζος Κορνάρος. Μακροβιότητα, προσφορά, όσο τον πρόσεχαν έβγαζε την εταιρεία του ασπροπρόσωπη, πολύ καλά χαρακτηριστικά και χωρητικότητα για την άγονη έτσι ώστε να στέκεται χειμώνα-καλοκαίρι. Και τολμώ να πω πως είναι ένα από τα πλοία μαζί και με τη Ρομίλντα που λόγω μεγέθους και χαρακτηριστικών, τώρα που τα χάσαμε συνειδητοποιούμε πόσο καλά θα ήταν να τα είχαμε ακόμη και να έχουν αναλάβει κάποιες από τις τόσες επιδοτούμενες γραμμές που υπάρχουν στις μέρες μας.

 

4) Συνήθως σε αυτές τις δημοσκοπήσεις προτιμώ να μην ψηφίζω πλοία με τα οποία δεν έχω ταξιδιωτική εμπειρία, ή έστω να τα έχω επισκεφθεί σε λιμάνι. Δεν μπορείς να πάρεις όρκο πως η Μόνικα είναι καλή στο κρεβάτι, αν δεν έχεις πάει μαζί της:D. Θα κάνω μια εξαίρεση για το Νηρεύς των Αδελφών Αγαπητού. Πάμε πίσω στο 1988 και νομίζω η μέρα είναι η μέρα που γίνεται η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Σεούλ. Μη με βαράτε αν έχω κάνει λάθος στο συσχετισμό, για κάποιο λόγο έτσι το θυμάμαι. Κατά την προσφιλή τακτική της εποχής, έχω πάρει τηλέφωνο το 143 για να ακούσω τα δρομολόγια της ημέρας από τον Πειραιά και την προσοχή μου τραβά η αναχώρηση του Νηρεύς στις 1600 το οποίο αν θυμάμαι καλά συνδύαζε τότε άγονη Κυκλάδων και άγονη Δωδεκανήσου. Η γυναικεία φωνή στο 143 πρέπει να μίλαγε κανένα λεπτό μέχρι να βγάλει το σιδηρόδρομο από ονόματα νησιών κι εγώ ξαναπαίρνω τηλέφωνο για να ξανακούσω τη σειρά των προσεγγίσεων :D.

 

Τιμής ένεκεν λοιπόν στις 1600 βγαίνω έξω για να δώ την αναχώρηση από το Χατζηκυριάκειο. Ήλιος μεν αλλά ένας δαιμονισμένος Κουλουριώτης να μην μπορείς να σταθείς, ζωντανό το κύμα μέσα στον προλιμένα, να βουίζει ο άνεμος στ' αυτιά σου και να μην ακούς το διπλανό σου. Και βγαίνει ο Νηρεύς με δρόμο, στο κακό του το χάλι. Σκουριές και τρεξίματα παντού, βρώμικος, με τις εξωτερικές σκάλες, ο καταπέλτης κάποτε ήταν βαμμένος πράσινος αλλά τώρα ήταν ένα αφαιρετικός πίνακας στο χρώμα της σκουριάς, Αγαπητός classic:D. Πρίν καν παραλλάξει το κόκκινο τρώει μια θαλασσιά γερή, κάνει μια μικρή βουτιά το πλοίο. Κι εγώ έχω μείνει να παρακολουθώ άναυδος και να σκέφτομαι: "Που πας ρε φίλε? Πες μου που πας. Σαραντατόσες προσεγγίσεις, ένα μικρό βαποράκι σε κακά χάλια, που πας?". Κι όμως πήγαινε και συνέχισε να πηγαίνει για κάποια χρόνια ακόμη. Και τελικά δεν ήμουν μόνο εγώ που το θαύμασα αυτό το βαποράκι, η σειρά Νηρεύς - Πονηρεύς ήταν μια από τις κορυφαίες στιγμές του Εφοπλιστή που έχει μείνει χαραγμένη σε όλους γιατί μας έκανε να ζήσουμε αυτά που δε ζήσαμε. Εκτός από τον μετά θάνατον διάσημο Μιχάλη Πέλλα, πρέπει να έχει πλοιαρχεύσει στο Νηρεύς και ο Βασίλης Γιαννακής.

 

5) Δε χρειάζεται να γράψω το όνομα του πλοίου ούτε και τίποτε άλλο σχετικά με το γιατί το επιλέγω, θα πω μόνο τα δρομολόγιά του το καλοκαίρι του 1997 για ένα κυκλικό ταξίδι 56 προσεγγίσεων και 2,000 ναυτικών μιλίων. Αναχώρηση την Παρασκευή στις 1600 από τον Πειραιά, για Σύρο - Τήνο - Μύκονο - Δονούσα - Πάτμο - Λειψούς - Λέρο - Κώ - Νίσυρο - Τήλο - Σύμη - Ρόδο - Καστελλόριζο - Ρόδο με θεωρητική άφιξη στις 2330 του Σαββάτου. Απόπλους στις 0300 τα ξημερώματα της Κυριακής από τη Ρόδο για Κώ - Κάλυμνο - Λέρο - Πάτμο - Άγιο Κήρυκο - Βαθύ - Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο - Αλεξανδρούπολη με άφιξη στον Έβρο -θεωρητικά πάντα- στις 0515 το πρωί της Δευτέρας. Πέντε ολόκληρες ώρες -θεωρητικά πάντα- παραμονής και αναχώρηση στις 1100 το πρωί της Δευτέρας για Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Βαθύ - Άγιο Κήρυκο - Πάτμο - Λέρο - Κάλυμνο - Κώ - Ρόδο - Χάλκη - Διαφάνι - Κάρπαθο - Κάσο - Σητεία με άφιξη στις 1000 το πρωί της Τετάρτης. Θεωρητικά πάντα 47 ώρες ταξίδι. Κι εδώ τα βύσματα έχουν 2 ολόκληρες ώρες παραμονή με αναχώρηση στις 1200 από τη Σητεία για Κάσο - Κάρπαθο - Διαφάνι - Χάλκη - Ρόδο - Σύμη - Τήλο - Νίσυρο - Κώ - Κάλυμνο - Λέρο - Λειψούς - Πάτμο - Μύκονο - Τήνο - Σύρο - Πειραιά και άφιξη στις 1200 το μεσημέρι της Παρασκευής στον Πειραιά. Όλα αυτά που διαβάσατε υπολογισμένα με ταχύτητα 17 κόμβων ενώ στην πράξη το βαπόρι ανάθεμα τότε αν έπιανε τα 15, με συνέπεια επιβάτες και πλήρωμα να μνημονεύουν καθημερινά το όνομα του Άρχοντα εις τους αιώνας:D. Πλοίαρχος του τσούρμου των ηρώων τότε, ο Γιώργος Λιόλιος. 

 

Δεν πιάνω παλιότερες δεκαετίες με αναφορές σε πλοία εποχής, αυτά ανάγονται στη σφαίρα του θρύλου, περιορίζομαι σε εποχές που μπορούμε να φέρουμε στο μυαλό μας, ακόμη και οι νεότεροι. Επίσης, εύφημος μνεία στο Κυκλάδες των Αγαπητών, δεν το επιλέγω γιατί ούτε το έχω ταξιδέψει, ούτε και έχω μπεί ποτέ μέσα. Θυμάμαι όμως μια φορά που πρέπει να έκανε ενδοκυκλαδικά από τη Σύρο. Ταξιδεύω από Πειραιά για Μύκονο με το Ναιάς ΙΙ, δυνατό 8άρι, χάση κόσμου. Φτάνουμε στη Σύρο και όπως πλησιάζουμε το βλέπω δεμένο με πλώρη προς τις δεξαμενές. Το καημένο δεν εκτέλεσε δρομολόγιο εκείνη την ημέρα, θα το κατάπιναν τα κύματα. Τι έχει τραβήξει ο κόσμος και σ' αυτά τα πλοία.

 

Όπως έχω πεί και αλλού για μένα θα υπήρχε ακόμη και σήμερα χώρος για 1-2 πλοία της ακτοπλοίας του 90 που θα μπορούσαν να παρέχουν καλύτερη και πιο άνετη υπηρεσία από το Άρτεμις ή το Power Jet στα νησιά, Ρομίλντα, Εξπρές Αφροδίτη, Πηνελόπη Α είναι μερικά ονόματα που έρχονται στο νού. Αλλά δυστυχώς δεν το έφερε έτσι η τύχη.

Link to comment
Share on other sites

Πριν γράψω το οτιδήποτε θα αναφερω κάτι το οποίο έχουν γράψει και άλλοι.Ο όρος άγονη είναι λανθασμένος,άγονα είναι τα μυαλά αυτών που τον χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά.Τα απομακρυσμένα νησιά δεν είναι άγονα επειδή δε μπορούν να γεμίσουν τις τσέπες ορισμένων.Υποχρέωση του κράτους είναι τα νησιά αυτά να είναι και να γίνονται γόνιμα,να δοθούν κίνητρα για την ανάπτυξη τους και οι νησιώτες να απολαμβάνουν τα ίδια προνόμια με τους υπόλοιπους πολίτες στην ενδοχώρα.
Συγνώμη αν κούρασα.Πάμε στη ψηφοφορία.

1.Ρομίλντα.Μεγάλη προσφορά σε όλο το Αιγαίο.Έχω ταξιδέψει μαζί της αρκετές φορές και είχε πολυτέλεια για τα δεδομένα της άγονης μια φινέτσα και μια αρχοντια.Καταστρώματα υπέροχα,και πλωριό μπαλκόνι τεράστιο.Με χαρακτηριστηκα που ταίριαζαν στις ιδιαιτερότητες του Αιγαίου,τεράστια πλώρη και μεγάλες δυνατότητες στη μανούβρα.Δεν είναι τυχαίο που έχτισε το θρύλο της.

2.Βιτσέντζος Κορνάρος.Ταχουμε πει για τον περήφανο αγωνιστή της Κασοκαρπαθίας.Απίστευτη πλεύση σε χοντρούς καιρους και απίστευτες δυνατότητες στη μανούβρα.Ποτέ σε κοσμοπολίτικο νησί,πάντα στην άγονη.

3.Ιεράπετρα Λ ή (δυσκολεύομαι να το γράψω) Aqua Blue.Ακόμα στη πρώτη γραμμη.Από την Αδριατική που μεσουρανούσε με τα υπόλοιπα πλωτά νησιά της ΑΝΕΚ στα τέλη της δεκ 90, στη Κασοκαρπαθία."Μικρός Βενιζέλος" το αποκαλούσαν για την εντυπωσιακή μετασκευή του και τη πολυτέλεια.Τεράστιο γκαράζ,πολλές καμπίνες,πολυτέλεια όλα καινούρια όταν πρωτοδρομολογήθηκε Κασοκαρπαθία.Είχε ταχύτητα και αξιοπιστία.22 χρόνια προσφορά στις άγονες και ακόμα συνεχίζει.

4.Νήσος Κάλυμνος.33 ολόκληρα χρόνια στις άγονες των Δωδεκανήσων.Τεράστια προσφορά.Ένας αγωνιστής στην αφάνεια.Έπρεπε να το αναφέρουμε και να υπάρχει στη λίστα.Γιατί άγονη γραμμή είναι και τα μικρονήσια των Δωδεκανήσων,Αρκιοί,Αγαθονήσι,Λειψοι.Το Νήσος Κάλυμνος εκεί,έχει δώσει και τη ψυχή του.

5.Κυκλάδες ή αλλιώς το πλοίο φάντασμα.Ο ορισμός του φαντάσματος,εμφανιζόταν στα λιμάνια τις ώρες που δεν το περίμενες.Ήμουν ανάμεσα σε αυτό και το Νηρέα,όμως το Κυκλάδες κέρδισε τη ψήφο μου.Περισσότερα χρόνια προσφορα,ελληνική ναυπήγηση,πιο όμορφο(στο μάτι μου κομψοτέχνημα) πιο φωτεινό πιο συμπαθές.Έφαγε πολλές άγριες θάλασσες και παρά το μέγεθος του ήταν παλίκαρος.Και μέχρι πριν λίγα χρόνια ταξίδευε αξιοπρεπέστατα.

Οι "άγονες" γραμμές έχουν μια μαγεία που ελκύει πολλούς από εμάς.Και ίσως αυτός είναι ο λόγος που αγαπηθήκαν ορισμένα σκαριά.Κάθε γραμμή και το πλοίο της,κάθε γραμμή και μία εταιρεία κάθε γραμμή μια διαφορετική φιλοσοφία.Σήμερα όλα είναι μία εταιρεία με λιγότερα πλοία,λιγότερες γραμμές.Έχουν γίνει όλα ένα σώμα.Δυστηχώς.

Link to comment
Share on other sites

Αν και είναι σχεδόν δεδομένο ποιο πλοίο θα κερδίσει τον τίτλο, θα προσθέσω κάποια στη λίστα:

1. Μιαούλης. Το πρώτο "αγονόπλοιο" που είχα την τύχη να ταξιδέψω πιτσιρικάς, τη δεκαετία του 1980, λίγο πριν μας αφήσει. Ακόμα το θυμάμαι, η απόλυτη décadence, καμία σχέση με τα νιάτα του.

2. Ίος, ενδοκυκλαδικά μιας άλλης εποχής.

3. Αιολίς. Ο μαθουσάλας της ελληνικής ακτοπλοΐας, πιστός στις επάλξεις εδώ και πολλά χρόνια.

4. Blue Star Naxos

5. Blue Star Paros, μαζί με το αδελφό του απέδειξαν ότι δε χρειάζεται να έχει περάσει τα πρώτα άντα ένα πλοίο για να δουλεύει στις πιο "δεύτερες" γραμμές. Άνοιξαν τον δρόμο για τη δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων στις επιδοτούμενες γραμμές. 

 

Εννοείται ότι δεν υποτιμώ έστω και στο ελάχιστο τα πλοία των δεκαετιών 1980-2010, όπως αυτά που αναφέρθηκαν από όλους, ούτε και τα σημερινά. Τα επιδοτούμενα δρομολόγια είναι ένα παράλληλο σύμπαν με ουκ ολίγους ήρωες, πλοία και πληρώματα. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ρομιλντα, τα λόγια περιττά

Πρέβελης, ακούραστος εργάτης

Σκοπελίτης, η ψυχή των μικρών Κυκλάδων

Μιλένα, όμορφο πλοίο ,άπειρα ταξίδια σε όλη την Ελλάδα μαζί του

Βιτσέντζος Κορνάρος, θα ήταν αδικία να λείπει από αυτή τη λίστα

 

Link to comment
Share on other sites

1. Εξπρές σκοπελιτης.

Ένα όνομα μια ιστορια

2.νήσος Κάλυμνος.

Καράβι με συνεχή παρουσία στα 12νησα.

3. Πρέβελη.

Μεγάλο πλοίο σε μικρά και δύσκολα λιμάνια.

4.blue star Naxos 

Έχει φτιάξει την δικιά του ιστορία στις μικρές Κυκλάδες Αμοργός.

5.αιολις.

Δν Τ Εχω ταξιδέψει, αλλά μόνο που κάνει Λήμνο Άγιο στρατη έχει τα σέβη Μου.

Link to comment
Share on other sites

συμφωνω με τον @ΝΟΜΙΚΟΣγια τον ορο "αγονη". προτιμω το αγγλικο lifeline. γραμμη ζωης.

Συνιστω ανεπιφυλακτα σε οσους δεν το εχουν κανει, να κανουν την αγονη του Καστελοριζουν απο πειραια;)

  • Αγγέλικα
  • Γλάρος

Γιατι για παρα πολλα χρονια, συνεδεαν ολα τα λιμανια των νησιων του ιονιου (και το Θιάκι βεβαίως βεβαίως), αλλα και τις περισσοτερες σπιατζες της Δυτικης Ελλαδας, με την Πατρα και τον Πειραια.

____________________________________

Τον Κορναρο τον ταξιδεψα, αλλα δεν τον ξεχωρισα.

Ας μην γελιομαστε ομως, το πιο ξεχωριστο αγονοπλοιο, ειναι το Κεφαλονια, που εξυπηρετει (οποτε κανει κεφια η Levante) την αγονη γραμμη Πατρα, Σαμη, Ιθακη :D :lol:

Link to comment
Share on other sites

ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ .Με καλυψε πολυ ο @Nick the Greek.Δεν υπαρχει λογος να πας Μικρες Κυκλαδες με αλλο τροπο ,οταν υπαρχει αυτο το βαπορακι

ΚΥΚΛΑΔΕΣ

ΝΗΡΕΥΣ  Διαβοντας Εφοπλιστη και τις ιστοριες για αυτα τα δυο πλοια,καταλαβα σε μεγαλο βαθμο τι θα πει αγονη γραμμη ,ειδικα το χειμωνα

ΠΡΕΒΕΛΗΣ .Η αγονη της Κασοκαρπαθιας απο Πειραια ειναι ενα δρομολογιο που πρεπει καθε καραβολατρης να κανει. Την εξυπηρετει για χρονια σχεδον απροβληματιστα

ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ Ομοιως με το ΠΡΕΒΕΛΗΣ.Ο ΚΟΡΝΑΡΟΣ επιπλεον εχει παει σχεδον σε ολο το Αιγαιο

 

Εκτος λιστας αλλα αγαπημενα ,το ΑΙΟΛΙΣ ,χρονια στη γραμμη Λημνου -Αγιου Ευστρατιου και το ΠΡΩΤΕΑΣ για το 8ωρο ταξιδι απο Καστελοριζο για Συμη και το 4ωρο απο Συμη για Κω με ενδιαμεσα λιμανια Τηλο και Νισυρο..Απιστευτα δρομολογια και αυτα

 

 

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Η άγονη δεν είναι σπριντ, είναι μαραθώνιος. Πολύ πιο κουραστικό να κάνεις χρόνια μια άγονη μέχρι Καστελόριζο παρά για μια διετία όλο το Αιγαίο. Αν δε, προσθέσεις και το πλαίσιο στο οποίο λειτουργείς (οσο πιο παλιά πας τόσο πιο ζόρικη είναι η άγονη,ακόμα και τα ίδια νησιά να εξυπηρετείς)τότε η δουλειά γίνεται λειτούργημα. Με αυτό το κριτήριο θα ψηφίσω ως:

Νο1) ΝΗΡΕΥΣ: Χρόνια και χρόνια έδενε σε όποιο σημείο του Αιγαίου υπήρχε βύθισμα 3-4 μέτρων και πλάτωμα 5-10 μέτρων. Δεν ήταν ανάγκη, όχι μόνο να υπάρχει λιμάνι, ούτε καν σπιάντζα, για να προσεγγίσει αυτός ο ήρωας του Αιγαίου. Ξεκινούσε από τον Πειραιά και εξυπηρετούσε όποιο σημείο του Αιγαίου είχε ανάγκη σύνδεσης, και αυτά σε εποχές που οι μόνοι κανονισμοί ήταν το πλοίο απλά να επιπλέει και να ταξιδεύει. Ακόμα και ο θάνατός του ήταν ένδοξος..εν ώρα υπηρεσίας στις εσχατιές του Αιγαίου. 

Νο2) ΚΥΚΛΑΔΕΣ: Ότι ισχύει και για τον Νηρέα με μόνη διαφορά πως είχε πιο άστατα ωράρια (δεν ήξερες όχι μόνο τι ώρα θα έρθει στο νησί αλλά ακόμα και τι ώρα θα αναχώρησει από Πειραιά) σε σχέση με του Νηρέα και πως το τέλος του ήταν πιο "πεζό".

Νο3) ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ: Μια κατηγορία μόνο του. Σχεδιάστηκε, γεννήθηκε, μεγάλωσε για έναν και μόνο σκοπό, να εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο μέρος με τρομερά δυσκολες συνθήκες. Από την άγονη στην άγονη θα μπορούσε να φέρει ως σλόγκαν τόσα χρόνια. Ή να μετονομαστεί σε "Ήρωας".

Νο4) ΚΟΡΝΑΡΟΣ: Ο ορισμός του αγονόπλοιου. Ήρθε για την άγονη, εξυπηρέτησε χρόνια την άγονη (Κασοκαρπαθία), επέκτεινε την άγονη (βρέθηκε να κάνει μέχρι και Καστελόριζο ως Αλεξανδρούπολη), και κατέθεσε φυλλάδιο στην άγονη (Κύθηρα). Ιδανικές διαστάσεις, ταχυτητα, μανούβρα, χωρητικότητα, λες και χτίστηκε γι'αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Αν κρατούσε το ΥΕΝ στατιστικά,ενδεχομένως να είχε κάνα 80αρι% σε προσεγγίσεις, σε λιμάνια ανύπαρκτα και με καιρούς φίδια. Αν είχε καλύτερη συντήρηση παίζει και να ταξίδευε ακόμα.

Νο5) ΡΟΜΙΛΝΤΑ: Ότι έγραψα για το Κορνάρος ισχύει και για το Ρομιλντα απλά με διαφορά πως έκανε και γραμμή φιλέτο κάτι φεγγάρια (έστω και ως σκάντζα) και είχε χειρότερα χαρακτηριστικά (ταχύτητα, χωρητικότητα, μανουβρα) σε σχέση με το "ξαδερφάκι" του. 

Κλείνοντας, ότι έχει γραφτεί για τα εν λόγω πλοία από τους προλαλήσαντες, με εκφράζουν και για εμένα απλά πρόσθεσα δυο-τρία πράγματα από την δική μου σκοπιά. 

Ζω για την ώρα και την στιγμή που οι εν Ελλάδι άγονες θα έχουν την αντιμετώπιση και την τύχη των Νορβηγικών άγονων (με πλοία-κρουαζιερόπλοια σαν τα Nordlys&Finmarken και δομή-οργάνωση σαν το Bergen&Trondheim). 

Link to comment
Share on other sites

1)      Κυκλάδες: ένα μικρό βαποράκι που πήγαινε παντού στο Αιγαίο, τα δρομολόγια του μυθικά για το πλήθος των λιμανιών

2)      Νηρεύς: ένα μικρό βαποράκι που πήγαινε παντού στο Αιγαίο, τα δρομολόγια του μυθικά για το πλήθος των λιμανιών

3)      Βιτσέντζος Κορνάρος: ένα πλοίο που ταξίδεψε αποκλειστικά σε τρεις άγονες γραμμές σε όλη τη διάρκεια της ζωής του στην Ελλάδα.

4)      Εξπρές Σκοπελίτης: Ένας μύθος των μικρών Κυκλάδων

5)      Ρομιλντα: Ο συνεχιστής του Νηρεύς και του Κυκλάδες

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...