Jump to content
Shipfriends

Παρά λίγο βύθιση Eemslift Hendrika || 05.04.2021


Recommended Posts

Δε νομίζω οτι ήταν ενέργεια πληρώματος η πτώση του σκάφους στη θάλασσα (κοινή αβαρία ελληνιστί).

Με τους διατοιχισμούς που είχε το πλοίο, είναι επίφοβο να επιχειρήσει άνθρωπος να πλησιάσει για να απελευθερώσει το σκάφος, μιας και δεν μπορείς να ξέρεις προς τα που θα κινηθεί. Εγώ θα επιμείνω στην άποψη οτι το πλοίο έφυγε μόνο του και μάλιστα έφυγε από τα δεξιά όπως αντιλαμβανόμαστε συμπαρασύροντας και τη μπουμα από το κρένι.

Link to comment
Share on other sites

Μα αφού είχε κλίση δεξιά γνωρίζεις προς τα που θα κινηθεί το ρυμουλκό αν το λύσεις.Και στη συνέχεια πήρε και το κρένι μαζί του.Δεν αποκλείω το να κατέβηκε ένας γνώστης από ελικόπτερο στην αριστερή πλευρά του πλοίου και να έλυσε το ρυμουλκό.Θεωρώ πως είναι μία υλοποιήσιμη επιχείρηση.Τώρα αν αυτό έγινε σκόπιμα ή λόγω καιρού-αβαρία λίγη σημασία έχει και θα το μάθουμε.Σημασία έχει πως μειώθηκε το κέντρο βάρους του πλοίου και συνεπώς ο κίνδυνος ανατροπής του.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Μάλλον. Απ΄όσα διάβασα άλλαξαν ξανά τα πλάνα γιατί ο καιρός το πήγαινε προς την στεριά και ανέβασαν ανθρώπους της εταιρίας ρυμουλκήσεων χθες βράδυ. Από την εταιρία που ανέλαβε την διάσωση έχουν ναυλωθεί το Normand Drott και το BB Ocean που είναι δίπλα του για την ρυμούλκηση. Απ΄όσο είδα στο AIS ο καιρός γύρισε σε ΝΔ οπότε δεν το κατευθύνει πλέον προς τα παράλια.

Για το πλοιάριο πιστεύω ότι αν δεν είχε δημιουργηθεί ήδη πρόβλημα με το lashing/securing θα ήταν αδύνατο να το απελευθερώσουν ειδικά σε τέτοιες συνθήκες. Προφανώς θα είχε (εν μέρει τουλάχιστον) απελευθερωθεί και είτε τελικά το πήρε χωρις άλλη βοήθεια η θάλασσα είτε "την διευκόλυναν" κόβοντας κάποιους ιμάντες. Σκεφτείτε στις ήδη τρομακτικές συνθήκες να κοπανούσε και το πλοιάριο πάνω στο πλοίο με κάθε κύμα. Έτσι ή αλλιώς πάντως  η απελευθέρωση του ήταν μάλλον καθοριστική για την τύχη του πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Μα αφού είχε κλίση δεξιά γνωρίζεις προς τα που θα κινηθεί το ρυμουλκό αν το λύσεις.

Η κλίση δεξιά μπορεί να υφίσταται λόγω μετατόπισης φορτίου/βαρων όμως όταν είσαι εν μέσω τέτοιας τρικυμίας και το πλοίο λόγω κυματισμών βρίσκεται στο έλεος των διατοιχισμών, τότε η δεξιά κλίση εναλάσσεται με αριστερή κλίση. Σε αυτό αναφέρομαι, οταν λέω οτι δεν ξέρεις που θα πάει. Σκέψου να ειναι άνθρωπος εκεί να κόψει ιμάντες και ενα κυμα να ωθήσει το πλοίο εκείνη τη στιγμή προς τα αριστερά..

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, pathfinder said:

Μάλλον. Απ΄όσα διάβασα άλλαξαν ξανά τα πλάνα γιατί ο καιρός το πήγαινε προς την στεριά και ανέβασαν ανθρώπους της εταιρίας ρυμουλκήσεων χθες βράδυ. Από την εταιρία που ανέλαβε την διάσωση έχουν ναυλωθεί το Normand Drott και το BB Ocean που είναι δίπλα του για την ρυμούλκηση. Απ΄όσο είδα στο AIS ο καιρός γύρισε σε ΝΔ οπότε δεν το κατευθύνει πλέον προς τα παράλια.

Για το πλοιάριο πιστεύω ότι αν δεν είχε δημιουργηθεί ήδη πρόβλημα με το lashing/securing θα ήταν αδύνατο να το απελευθερώσουν ειδικά σε τέτοιες συνθήκες. Προφανώς θα είχε (εν μέρει τουλάχιστον) απελευθερωθεί και είτε τελικά το πήρε χωρις άλλη βοήθεια η θάλασσα είτε "την διευκόλυναν" κόβοντας κάποιους ιμάντες. Σκεφτείτε στις ήδη τρομακτικές συνθήκες να κοπανούσε και το πλοιάριο πάνω στο πλοίο με κάθε κύμα. Έτσι ή αλλιώς πάντως  η απελευθέρωση του ήταν μάλλον καθοριστική για την τύχη του πλοίου.

Συμφωνώ απόλυτα !!! Σε αυτές τις μεταφορές τα πλοία που μεταφέρονται για να επιτύχουν ένα σωστό και ασφαλές lashing  ,δένονται  πλώρα - πρύμα - μπάντα (σε 6-8 σημεία) με διπλά και τριπλά συρματόσχοινα. Eίναι φαινομενικά εξαιρετικά δύσκολο και επικίνδυνο για αυτούς που θα πάνε να λύσουν μην σκοτωθούν κιόλας ή βρεθούν στη θάλασσα. Πιθανότατα είναι με τους διατοιχισμούς ή την κλίση να κόπηκαν συρματόσχοινα και μέχρι να κοπούν όλα να κοπανούσε  το ρυμουλκό επάνω στη μπούμα και να την έσπασε. 

 

3 hours ago, Nikos_Chania said:

Η κλίση δεξιά μπορεί να υφίσταται λόγω μετατόπισης φορτίου/βαρων όμως όταν είσαι εν μέσω τέτοιας τρικυμίας και το πλοίο λόγω κυματισμών βρίσκεται στο έλεος των διατοιχισμών, τότε η δεξιά κλίση εναλάσσεται με αριστερή κλίση. Σε αυτό αναφέρομαι, οταν λέω οτι δεν ξέρεις που θα πάει. Σκέψου να ειναι άνθρωπος εκεί να κόψει ιμάντες και ενα κυμα να ωθήσει το πλοίο εκείνη τη στιγμή προς τα αριστερά..

 

Επίσης συμφωνώ. Ακόμη και η δεξιά κλίση δεν μπορεί να προκαθορίσει a priori λόγω των διατοιχισμών το γλύστριμα του ρυμουλκού από την δεξιά πλευρά. Είναι πιθανό να γίνει , αλλά δεν είναι και απολύτως σίγουρο για να επιδιώξουν κάτι τέτοιο οι υπεύθυνοι του salvage. 

Επίσης επειδή τα πλοία φορτία που φορτώνονται πάνω σε ένα πλοίο heavy lift είναι ασφαλισμένα , οι εκπρόσωποι των σφαλιστών δεν θα συναινούσαν εύκολα σε κάτι τέτοιο , γιατί το ρυμουλκό προκαταβολικά θα πήγαινε CTL ενώ το P&I Club θα ήταν υπόχρεο έναντι οποιασδήποτε ρύπνασης θαλασσίου περιβάλλοντος και οποιασδήποτε αστικής ευθύνης προέκυπτε . H μόνη περίπτωση όπου ίσως συναινούσαν είναι ότι η απομάκρυνση του ρυμουλκού πάνω από το heavy lift θα ήταν μονόδρομος για την σίγουρη επιβίωση του EEMSLIFT HENDRIKA.

Link to comment
Share on other sites

Αρχικά να πούμε ότι διάβασα ότι η κλίση (περιγράφεται 30 μοιρες) οφείλετο σε μετατόπιση φορτίου εντός του κύτους (άρα όχι σε μετατόπιση κάποιου από τα πλοιάρια- τουλαχιστον αρχικά). Κατα δεύτερον παντού αναφέρεται ότι το πλοιάριο "έφυγε" (χωρίς κάποια αναφορά σε ανθρώπινη παρέμβαση - το οποίο ήταν απλά ένα δικό μου πιθανό σενάριο).  Εκτιμάται βέβαια ότι η απελευθέρωση του πλοιαρίου ήταν καθοριστική για την διάσωση του πλοίου.

Εκτιμώ πάντως ότι με τέτοια κατάσταση (και με δεδομένο ότι το μετατοπισθέν φορτίο στο αμπάρι έχει αλλάξει θέση και δεν είναι κινούμενο -όπως φαινεται μάλλον στα βίντεο) δύσκολα μεταβάλλεται η δεξιά κλίση σε αριστερή (αν κάποιος έχει ασχοληθεί με ιστιοπλοϊα ίσως έχει την εμπειρία μιας κατά προσέγγιση "προσομοίωσης") και δεν ξέρω καν αν η κίνηση του πλοίου περιγράφεται σαν "διατοιχισμός" (roll) όπως σε φυσιολογικές συνθήκες. Επιπλέον ας μην ξεχνάμε ότι το πλοίο ήταν ξυλάρμενο με την μπάντα στον καιρό άρα με άλλο μοτίβο κίνησης και δύσκολα θα μπορουσε λόγω επιταχύνσεως να "πεταχτεί" το πλοιάριο προς την ανάποδη πλευρά. Επιπροσθέτως δεν γνωρίζουμε σε τι θέση ήταν το πλοιάριο όταν έφυγε (Είκάζω ότι δεν έφυγε με "την μια" αλλά άρχισε με τα κύματα να το "κτυπούν" να "κρέμεται" από την δεξιά μπάντα ).

Όσο για το πλήρωμα θα πω ότι σε συνθήκες επιβίωσης (ας μην ξεχνάμε ύψος κύματος πάνω από 10 μ και πολύ χαμηλή θερμοκρασία νερού) δεν κάνεις πάντα το αναμενόμενο. Τουλάχιστον σε ότι με αφορά σε τέτοιες συνθήκες μάλλον πρώτα θα έκανα ότι έκρινα σωστό για την σωτηρία του κόσμου και του πλοίου και μετά τυλιγμένος σε μια κουβέρτα θα ρωτούσα αν συμφωνούν οι ασφαλιστές και πόσο θα τους κοστίσει😛.

Οι εκτιμήσεις  μου απλά χάριν της ωραίας συζητήσεως που ανοίξαμε.

Για την ιστορία το AQS TOR (το πλοιάριο ιχθυοκαλλιέργειας) ρυμουλκείται επίσης ασφαλώς. (παρεμπιπτόντως δεν ξέρω αν το πλοιάριο είχε ναυτική ασφάλεια. Μάλλον newbuilding ήταν)

 

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

Μάλλον τα δράματα για το ίδιο το πλοίο τελείωσαν αφού είναι πλέον δεμένο στο λιμάνι του Alesund.

 
Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Παρά λίγο βύθιση Eemslift Hendrika || 05.04.2021

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...