Jump to content
Shipfriends

COVID-19 || Μέτρα στήριξης ελληνικής ακτοπλοΐας (πλοιοκτητών, ναυτικών κλπ).


Recommended Posts

Διαβαζοντας τα δελτια του  Nicκ ανα χωρα καταλαβαινω οτι μονο εμεις η χωρα του μνημονιου επιδοτουμαι τις εταιρειες του χωρου κβοχι η υπολοιπη ευρωπη τις εταιρειες της!

Link to comment
Share on other sites

Αυτό είναι ίσως λιγάκι νωρίς να το πούμε. Ξέρουμε πως κάμποσες εταιρείες ανοιχτά ζήτησαν χρηματοδότηση, ποιός ξέρει και τι γίνεται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, και τι μπορεί να προσφέρουν τελικά οι κυβερνήσεις χωρίς να γίνει ευρέως γνωστό. Ειδικά με τη Σκανδιναβία και τη Γερμανία έχουμε και το πρόβλημα της γλώσσας για να μάθουμε τι τελικά θα γίνει.

 

Για χώρες όπως η δική μας, η Ιρλανδία και η Αγγλία, η ακτοπλοική σύνδεση είναι ταυτισμένη με την επιβίωση της χώρας και των νησιών. Οπότε το καταλαβαίνω και το δέχομαι πως πρέπει να συνεχίσει να υφίσταται με οποιοδήποτε κόστος, εκεί πατάνε και οι εταιρείες. Την ίδια όμως στιγμή που πάγιο αίτημά τους αποτελεί η απελευθέρωση θεσμικού πλαισίου, οργανικών συνθέσεων και γενικά η μή εμπλοκή του Κράτους στις δουλειές τους, όποτε είναι να βαφτίσουμε μια γραμμή άγονη ή όποτε υπάρχει κάποιο μεγάλο θέμα σαν αυτό, η πρώτη κουβέντα στα χείλη τους έχει να κάνει με την εμπλοκή του Κράτους:rolleyes:.

 

Δεν μπορεί όμως να είναι τα δικά μας-δικά μας, και τα δικά σας-δικά μας, που έλεγε κι ο Χάρρυ Κλύν. Από τη στιγμή που οι ίδιοι ευχαρίστως βάζουν το Κράτος συνεταίρο τους(λόγω αγόνων γραμμών) και διακονητή τους(διαμέσου εκτάκτων ενισχύσεων), τότε δεν πρέπει να παραπονούνται όποτε μπλέκεται στα πόδια τους το Κράτος και σε άλλες περιπτώσεις.

Link to comment
Share on other sites

Σωστό αυτο που λες Nick . Το κράτος απο την στιγμή που επιδοτεί άγονες γραμμές και οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ειναι προέκταση της συνοχής του κράτους πρεπει να εχει ρολο και λόγο .

Απλα η λειτουργία του κράτους πρεπει κάποια στιγμή να γινει σωστή και αδιαβλητη και να μην επαναλαμβάνονται φαινόμενα τύπου θαντερ η καταφανέστατες διακρίσεις  υπέρ ημετερων . 

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, margaritis24 said:

Διαβαζοντας τα δελτια του  Nicκ ανα χωρα καταλαβαινω οτι μονο εμεις η χωρα του μνημονιου επιδοτουμαι τις εταιρειες του χωρου κβοχι η υπολοιπη ευρωπη τις εταιρειες της!

 

18 minutes ago, Nick the Greek said:

Αυτό είναι ίσως λιγάκι νωρίς να το πούμε. Ξέρουμε πως κάμποσες εταιρείες ανοιχτά ζήτησαν χρηματοδότηση, ποιός ξέρει και τι γίνεται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, και τι μπορεί να προσφέρουν τελικά οι κυβερνήσεις χωρίς να γίνει ευρέως γνωστό. Ειδικά με τη Σκανδιναβία και τη Γερμανία έχουμε και το πρόβλημα της γλώσσας για να μάθουμε τι τελικά θα γίνει.

Σύμφωνα με το ΣΕΕΝ στη Φιλανδία και στην Ιρλανδία ξεκίνησαν οι ενισχύσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών

Quote

* Η Φινλανδία ανακοίνωσε την ενίσχυση με €15 εκατ. τον μήνα (€45 εκατ. συνολικά για τρεις μήνες) 7 πλοίων τα οποία εκτελούν δρομολόγια προς την Σουηδία και την Εσθονία.

* Η Ιρλανδία επιχορηγεί με €5 εκατ. τον μήνα (€15 εκατ. σε τρεις μήνες) 5 πλοία τα οποία είναι δρομολογημένα σε 5 γραμμές που συνδέουν τη χώρα με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Κατά τους υπολογισμούς μας η αποζημίωση αυτή υπολογίζεται σε €285 το ναυτικό μίλι.

Οι αποζημιώσεις οι οποίες κρίθηκαν αναγκαίες για την ενίσχυση των πλοίων στην Φινλανδία και στην Ιρλανδία είναι επαρκείς για την κάλυψη της διαφοράς εσόδων-εξόδων των πλοίων, ενώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι αφορούν και Διεθνείς Γραμμές, όπως οι γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας.

 

Link to comment
Share on other sites

Ένα άλλο ενδιαφέρον και σχετικό μέγεθος θα ήταν να μπορούσαμε να συγκρίνουμε το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων. Η Ιρλανδία πχ επιδοτεί με 285 ευρώ το ναυτικό μίλι το WB Yeats και το Stena Estrid. Έχουν αυτά το ίδιο κόστος με το Olympus και το Blue Star Paros? Τροφή για σκέψη.

Link to comment
Share on other sites

Η επιδότηση της γραμμής Βόλο Σκιάθο Σκόπελο Αλόννησο για το Εξπρές Σκιάθος είναι 15.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 124 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 120,97€

Η επιδότηση της γραμμής Ραφήνα Άνδρο Τήνο Μύκονο για το Θεολόγος Π είναι 15.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 152 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 98,68€.

Η επιδότηση της γραμμής Πειραιάς Μήλο Σαντορίνη (συνέχεια άγονη Κάσο Κάρπαθο) για το Πρέβελης είναι 30.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 306 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 98,03€

Η επιδότηση της γραμμής Πειραιάς Σύρο Τήνο Μύκονο Σαντορίνη για το Blue Star Paros είναι 30.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 332 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 90,36€

Η επιδότηση της γραμμής Πειραιάς Πάρο Νάξο (συνέχεια άγονη μικρών Κυκλάδων) για το Blue Star Naxos είναι 20.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 220 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 90,91€

Η επιδότηση της γραμμής Πειραιάς Σέριφο Σίφνο Μήλο (συνέχεια άγονης Δυτικών Κυκλάδων) για το Διονύσιος Σολωμός είναι 20.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 240 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 83,33€

Η επιδότηση της γραμμής Πειραιάς Σύρο Μύκονο Ευδηλο Φούρνοι Καρλόβασι Βαθύ/Τήνο Μύκονο Άγιο Κυρηκο Φούρνοι Καρλόβασι για το Blue Star Myconos είναι 30.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 398/348 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 75,37€/86,20€

Η επιδότηση της γραμμής Πειραιάς Χίο Μυτιλήνη για το Νήσος Σάμος είναι 30.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 412 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 72,81€.

Η επιδότηση της γραμμής Πειραιάς Πάτμο/Αστυπάλαια/Λειψοί Κάλυμνο Κω (συνέχεια άγονης Δωδεκανήσου) για το Blue Star Chios είναι 30.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 442 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 67,88€

Η επιδότηση της γραμμής Πειραιάς Ηράκλειο-Χανιά για το Κύδων/Φαιστός Πάλας είναι 30.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 472 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 63,56€.

Η επιδότηση της γραμμής Πειραιάς Σύρο Πάτμο Λέρο Κω Ρόδο για το Διαγόρας είναι 30.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 556 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 53,96€

Η επιδότηση της γραμμής Αστακός Ιθάκη Σάμη για το Βάσος Κ είναι 3.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 76 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 39,47€.

Η επιδότηση της γραμμής Πειραιάς Πόρο Ύδρα Ερμιόνη Σπέτσες Πόρτο Χέλι για το Flying Dolphin 17/29 είναι 5.500,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 142 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 38,73€.

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει δεν είναι μόνο τα μίλια. Είναι και ο τύπος του πλοίου, η σύνθεση του κλπ. Π.χ. άλλο το δελφίνι στο Σαρωνικό, άλλο η παντόφλα στον Αστακό και άλλο τα μεγάλα

Link to comment
Share on other sites

Εφόσον λεφτά υπάρχουν πολύ ωραία και μπράβο, αλλά δημιουργήθηκε κάποιος αλγόριθμος για να εξάγεται η αποζημίωση ανά νμ ή έβλεπαν από τα παράθυρα του ΥΕΝ την Ζωοδόχο Πηγή απέναντι και ότι τους φώτιζε ο Θεός έγραφαν; How come και ο (συμπαθής) "Θεολόγος Π." εισπράττει €98/νμ ενώ το (επίσης συμπαθές) "Blue Star Chios" 30% λιγότερα; 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, enas chiotis said:

Π100, κάμε και μια διαίρεση να δούμε πόσο πάει και το Κυλλήνη - Πόρος και Κυλλήνη - Ζάκυνθος ανά μίλι. Έτσι, από περιέργεια.

Η επιδότηση της γραμμής Κυλλήνη Ζάκυνθος για το Fior Di Levante/Mare Di Levante/Κεφαλονιά είναι 15.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 36 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 416,67€, με την υποχρέωση για επιπλέον εκτέλεση τεσσάρων ελεύθερων δρομολογίων και ενός δρομολογίου για καύσιμα την εβδομάδα, οπότε εάν το πάρουμε σε αναλογία με τα 10 επιδοτούμενα η τιμή ανά μίλι είναι 277,77€.

Η επιδότηση της γραμμής Κυλλήνη Πόρος για το Fior Di Levante/Mare Di Levante/Κεφαλονιά είναι 15.000,00€ για ένα κυκλικό δρομολόγιο. Η συνολική διαδρομή είναι 48 ν.μ. οπότε η τιμή ανά μίλι είναι 312,50€, με την υποχρέωση για επιπλέον εκτέλεση τριών ελεύθερων δρομολογίων την εβδομάδα, οπότε εάν το πάρουμε σε αναλογία με τα 7 επιδοτούμενα η τιμή ανά μίλι είναι 218,75€.

12 hours ago, Mike18 said:

Η γραμμη Πειραιάς - Χανιά και η γραμμη Χανιά-Ηράκλειο-Πειραιάς δεν παίρνει επιδότηση; 

Η γραμμή Πειραιά Ηράκλειο Χανιά επιδοτείται όπως γράφω και πιο πάνω, όπως και η γραμμή Πειραιά Ηράκλειο με το Κρήτη ΙΙ και η γραμμή Πειραιά Χανιά με το Νήσος Ρόδος.

Link to comment
Share on other sites

Απλα επειδή αναφέρατε μόνο για τα παλατια αναρωτήθηκα μήπως δεν περνει η κοινοπραξια ολα καλα σε ευχαριστώ πολυ

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Αν καταλαβαίνω καλά, οι επιδοτήσεις δόθηκαν σε ένα πλοίο/εταιρεία ανα γραμμή, ακόμα και αν υπήρχε αίτηση από δύο εταιρείες. Άρα γιατί στις γραμμές της Κρήτης έχουν δοθεί και στις δύο εταιρείες οι επιδοτήσεις; Δηλαδή με ποια λογική προκυρήχθηκαν επιδοτήσεις για 2 δρομολόγια την ημέρα για Ηράκλειο και Χανιά και δεν έγινε και σε άλλες γραμμές το ίδιο; Επειδή συνέχισαν και οι δύο εταιρείες τα δρομολόγια και δεν τα διέκοψαν όπως έκανε η ΑΝΕΣ;

Link to comment
Share on other sites

Η επιδότηση των γραμμών για το Μάιο δεν είχε σαν πρώτη προτεραιότητα τα πλοία που έμειναν στις γραμμές αλλά την πιο οικονομική προσφορά με αποτέλεσμα να δούμε να παίρνει την επιδότηση το Πρωτεύς στις Σποράδες. Σε άλλη περίπτωση της Ραφήνας είδαμε να μοιράζεται η επιδότηση στις δυο εταιρείες, όπως και στη γραμμή Πούντα Ελαφόνησο.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Το ΥΕΝ θα εγκρίνει δρομολογήσεις, όταν οι εταιρείες καταθέσουν αίτημα για αύξηση δρομολογίων και επιστροφή πλοίων στις γραμμές τους! Όπως έγινε στη γραμμή του Σαρωνικου με την άμεση επιστροφή του Φοίβος, (με την άμεση διακοπή της επιδότησης της γραμμής), σήμερα του Άγιος Νεκτάριος Αίγινας, μεθαύριο του Απόλλων Ελλάς και την άλλη εβδομάδα του Ποσειδών Ελλάς 

Όπως θα γίνει το ίδιο στη γραμμή της Ραφήνας Άνδρου Τήνου Μυκόνου με τη επιστροφή του Fast Ferries Andros και Superferry την άλλη εβδομάδα ενόψει του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ουσιαστικά οποιοδήποτε ελεύθερο δρομολόγιο γίνεται αυτή τη στιγμή σε όλη την Ελλάδα υπάρχει κρατική στήριξη με επιδότηση λόγω της μειωμένης κίνησης και των μειωμένων πρωτόκολλων στους επιβάτες.

Link to comment
Share on other sites

Με τι σκεπτικο δινεται η  επιδοτηση στην ακτοπλοοια;;;ναι με δουλευουν με πρωτοκολο 70 % αλλα να επιδοτης το υπολοιπο 30% δεν ειναι σωστο γιατι τα πλοια δεν γεμιζουν  100%   σε καθε δρομολογιο παρα μονο 10 μερες τον αυγουστο!ας πουμε σημερα το Δηλος θα ειχε μια φυσιολογικη κινηση γυρω στο 75% της πληροτητας του αλλα εδω περνει κ 30.χλ μπονους που δεν θα τα ειχε εξτρα κ χωρις τον  covid

Link to comment
Share on other sites

Με πρωτόκολλο 60% και 65% ταξιδεύουν τα πλοία. Νομίζω ότι στα πλαίσια στήριξης των ακτοπλοϊκών εταιρειών μιας και η κίνηση είναι περίπου στο 30-40% σε σχέση με περυσι, καθώς και της ναυτικής εργασίας με τη δρομολόγηση κάποιων πλοίων. 

Link to comment
Share on other sites

Μα γενικα υπαρχει μειωση με 30-40% εξω!πως επιδοτης ενα κλαδο κ αφηνεις τους αλλους!στα ξενοδοχεια δινει τα χαμενα λεφτα η στις τουριστικες επιχειρησεις;εδω δεν εδινε λεφτα την εποχην των μνημονιων που οντως η ακτοπλοοια ηταν σε κριση κ ηταν δεμενα  τα πλοια!

Δε μπορεις να δινεις λεφτα στις Μινωικες ας πουμε στα χανια που ετσι κ αλλιως 600 ατομα κουβαλανε πανω κατω κ να τους δινεις προικα κ 30χλ στο δρομολογιο κερδος,βγαζει ματι

Link to comment
Share on other sites

On 7/16/2020 at 9:22 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Αποδοχή Πρακτικού Επιτροπής και Κατακύρωση Αποτελεσμάτων Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακής Γραμμής με σκοπό τη διασφάλιση της θαλάσσιας συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης νησιωτικών περιοχών και την ανάγκη ανάκτησης του ακτοπλοϊκού δικτύου για την περίοδο έως 20.07.2020

Όπως αναμενόταν οι επιδοτήσεις λόγω COVID 19 θα παραταθούν μέχρι τις 7 Αυγούστου

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...