Jump to content
Shipfriends

COVID-19 || Μέτρα στήριξης ελληνικής ακτοπλοΐας (πλοιοκτητών, ναυτικών κλπ).


Recommended Posts

Βρέθηκε η λύση για τις ακυρώσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων:

 

Άρθρο εξηκοστό πέμπτο

Οφειλές από ματαιώσεις θαλάσσιου ταξιδιού

Για το χρονικό διάστημα από τις 25 Φεβρουαρίου 2020 έως την 31η Οκτωβρίου 2020, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, ισχύουν αναγκαστικά τα εξής:

α) Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, καθώς και εισιτηρίων διεθνών πλόων προς επιβάτες που δεν μπορούν να ταξιδέψουν λόγω των περιορισμών που έχουν επιβληθεί στις μετακινήσεις, ή δεν επιθυμούν να ταξιδέψουν λόγω της αβεβαιότητας που υπάρχει εξαιτίας της πανδημίας ή λόγω ματαίωσης των προγραμματισμένων δρομολογίων τους, εφόσον προβλέπονται από την εθνική ή την ενωσιακή νομοθεσία, ικανοποιούνται με την παροχή προς τους δικαιούχους πιστωτικού σημειώματος ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου του ματαιωθέντος ταξιδιού. Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον μεταφορέα πλοιοκτήτη, πλοιοκτήτρια εταιρεία ή διαχειριστή (εφεξής μεταφορέας) και έχει ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ (18) μηνών από την ημερομηνία ταξιδιού. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του μεταφορέα. Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή. Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή, εφόσον παρέλθουν δεκαοκτώ (18) μήνες και το πιστωτικό σημείωμα δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

 

Από την χθεσινή ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ της 13-4-2020, ΦΕΚ 84/Α/13-4-2020

 

Link to comment
Share on other sites

36 γραμμές λέει το σχέδιο αλλά θα επιδοτηθούν όταν οι εταιρείες δηλώσουν αδυναμία εξυπηρέτησης.

Quote

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με τους θεσμικούς εκπροσώπους του κλάδου της ακτοπλοίας και με γνώμονα την αδιάλειπτη και απρόσκοπτη τροφοδοσία των νησιών, προχωρά στην εφαρμογή ειδικού σχεδίου το οποίο προβλέπει τη διατήρηση ενός ελάχιστου ικανού αριθμού δρομολογίων για τις γραμμές του εθνικού και τοπικού δικτύου για όσο καιρό το μέτρα περιορισμού της κίνησης συνεχίζονται. 
Με βάσει το σχέδιο αυτό έχουν προσδιοριστεί 36 γραμμές του εθνικού και τοπικού θαλάσσιου συγκοινωνιακού δικτύου, για τις οποίες θα επιδοτηθεί η εξυπηρέτηση τους με πλοία της ακτοπλοίας, όταν αυτό δε θα είναι δυνατό να προσφερθεί από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες με παράλληλη δήλωση αδυναμίας τους.  

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν κατάλαβα, αυτές οι γραμμές θα είναι καινούργιες επιδοτούμενες ή λόγω της νεκρής κατάστασης με τον κορωνοϊό θα επιδοτηθούν υπάρχουσες μη επιδοτούμενες γραμμές; Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

Η επιδότηση θα πέσει όταν δεν θα μπορεί να προσφερθεί το αγαθό της συγκοινωνίας των νησιών . Μέχρι στιγμής βλέπω ότι έστω και με τα λιγότερα δυνατά δρομολογια  , λόγω έλλειψης επιβατών και οχημάτων τους , αυτό επιτυγχάνεται οπότε η επιδότηση θα κρατηθεί στο συρτάρι μέχρι κάποιος να πει ήμαρτον . 😏
Αυτο καταλαβαίνω εγω απο την ανακοίνωση Και γενικά και παρά τις διαμαρτυρίες από πλευράς ΣΕΕΝ διαβλέπω ότι ο φοβάται ο Γιαννης το θεριό και το θεριό τον Γιάννη.

Από την μια οι ακτοπλόοι φοβούνται την  κατακραυγή και ενδεχόμενες κοινωνικές αντιδράσεις για να προχωρήσουν σε ένα γενικότερο lockdown προκειμένου να φέρουν το υπουργειο προ τετελεσμένων και να αναγκαστεί να χρηματοδοτήσει .

το παλεύουν εχοντας ελαχιστοποιήσει τα δρομολογια σε συνδυασμό με έξοδα και  ιδίως με τα δρομολογια πλοιων που περιέχουν και κάποιο επιδοτούμενο τμημα. 
Απο την άλλη το υπουργειο ναι μεν εχει αντιληφθεί τις οικονομικές  δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλόοι απο την άλλη ομως παίζει κατενάτσιο οσο αφορά την χρηματοδοτήση προκειμένου να κερδίσει όσο περισσοτερο χρονο μπορει , ενδεχομένως και να την γλυτώσει .

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Και πως θα προσδιοριστεί αυτό το "ήμαρτον" συμφορουμήτες? 

Θα υπάρχει μια "εξίσωση" που θα υπολογίζει την προσφερόμενη χωρητικότητα σε μια γραμμή σε σχέση με την υπάρχουσα κίνησή της ή απλά θα καταθέτει ο πλοιοκτήτης μια έγγραφη δήλωση "δώσε και σώσε" και τέλος..? 

Link to comment
Share on other sites

On 4/15/2020 at 1:49 PM, Annivas said:

 Μέχρι στιγμής βλέπω ότι έστω και με τα λιγότερα δυνατά δρομολογια  , λόγω έλλειψης επιβατών και οχημάτων τους , αυτό επιτυγχάνεται οπότε η επιδότηση θα κρατηθεί στο συρτάρι μέχρι κάποιος να πει ήμαρτον . Από την μια οι ακτοπλόοι φοβούνται την  κατακραυγή και ενδεχόμενες κοινωνικές αντιδράσεις για να προχωρήσουν σε ένα γενικότερο lockdown προκειμένου να φέρουν το υπουργειο προ τετελεσμένων και να αναγκαστεί να χρηματοδοτήσει .

Οι διαδικασίες θα κινηθούν άμεσα. Δεν θα γινόταν να έχουν ήδη προχωρήσει, αφού το σχετικό ΦΕΚ δημοσιεύθηκε χθες και ακόμα δεν έχει βγει η υπουργική απόφαση που θα διευκρινίζει τη σχετική διαδικασία.

 

22 hours ago, Strofalos said:

Θα υπάρχει μια "εξίσωση" που θα υπολογίζει την προσφερόμενη χωρητικότητα σε μια γραμμή σε σχέση με την υπάρχουσα κίνησή της ή απλά θα καταθέτει ο πλοιοκτήτης μια έγγραφη δήλωση "δώσε και σώσε" και τέλος..? 

Εκτιμώ πως θα βασίζεται στην πτώση της μεταφορικής κίνησης κάθε γραμμής και με αυτό το δεδομένο θα καλύπτει σχεδόν το σύνολο των γραμμών της ακτοπλοΐας.

Link to comment
Share on other sites

Ναι, το καταλαβαίνω, απλά αυτό που θέλω να τονίσω είναι πως θα εξετάζονται όλες οι λύσεις και στο "μη παρέκει" θα τσοντάρει το κράτος την χασούρα ή θα πέφτει το μαρούλι βρέξει-χιονίσει??

Γιατί π.χ. Στην περίπτωση της παροναξίας θα μπορούσε η Μπλου Σταρ να κρατήσει το Δήλος και να έλεγε στο υπουργείο "τόσο βάζει το πλοίο, τόσο κίνηση έχω, δώσε και σώσε".., ενώ τώρα με το μαγείρεμα της γραμμής με την Συροτηνομυκονία σε συνάρτηση την τράμπα Δήλος με Πάρος, σώζονται χρήματα στο υπουργείο για να πάνε σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ πρόβλημα συγκοινωνίας. 

Αυτό το ερώτημα προσπαθώ να διερευνήσω

Edited by Strofalos
Link to comment
Share on other sites

Τα πολλά είναι εκεί που κολλάνε 1-2 νησιά σε συνέχεια επιδοτούμενου. Εκεί θα πέφτει προφανώς διπλά.

Η διάταξη Πειραιά - Ηράκλειο (4 δρομολόγια), Πειραιά - Χανιά (4 δρομολόγια) και Πειραιά - Ηράκλειο - Χανιά (10 δρομολόγια)  να δούμε πως θα κατανεμηθεί. Θα επιδοτεί παράλληλα 2 βαπόρια που φεύγουν την ίδια ώρα για τους ίδιους προορισμούς;

Και το κερασάκι η γραμμή 7 του Olympus, να δούμε αν η επιδότηση θα είναι αρκετή για να ξεκινήσει.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, enas chiotis said:

Η διάταξη Πειραιά - Ηράκλειο - Χανιά (10 δρομολόγια)  να δούμε πως θα κατανεμηθεί. Θα επιδοτεί παράλληλα 2 βαπόρια που φεύγουν την ίδια ώρα για τους ίδιους προορισμούς;

 

Ναι,αυτο εννοει με τα 10 δρομολογια.Ειναι τα 7 που κανει η Μinoan συν 3 της Ανεκ.

Link to comment
Share on other sites

Εντυπωσιακά τα νούμερα. Προφανώς κατά παραγγελία από τους ενδιαφερόμενους και όχι με βάση πραγματικά μεγέθη. Θέλω και γω!!!!

Link to comment
Share on other sites

Γιατι δεν ειπαν απλα "ΑΤΤΙΚΑ, παρε 700-800.000 τη βδομαδα" και κανουν διαγωνισμο; 

Πραγματικα κανενα ενδιαφερον... 

Επισης με ποια λογικη επιδοτουνται νησια απο πολλες "μπαντες"; Π.χ Τηνος Μυκονος.. 

Και με ποια λογικη δινουν 20Κ καθαρα για Πειραια -Παρο-Ναξο και πισω.. Παρα πολλα χρηματα...

Link to comment
Share on other sites

Δλδ για να καταλάβω, στο 33 τα 30.000€ στο Πειραιά-Μήλο-Θήρα εν συνεχεία επιδοτούμενου δρομολογίου, το Πρέβελης θα παίρνει και τα 30.000 της τωρινής και τα 60.000 της Φιξ επιδότησης προς Ανάφη- Σητεία- Κάσο- Κάρπαθο- Χάλκη- Ρόδο? 

Με λίγα λόγια, με τις τιμές που έχουν τα καύσιμα αυτήν την περίοδο, η Πρεβελάρα θα ξεκινάει από Πειραιά προς Μήλο, Θήρα, Ανάφη, Σητεία, Κάσο, Κάρπαθο, Χάλκη Ρόδο και όταν θα ξαναγυρνάει στο Πειραιά θα φέρνει στην ΑΝΕΚ 90.000€ χωρίς τις εισπράξεις από τις νταλίκες που θα κουβαλάει στο γκαράζ του???

Ε ρε ζωάρα η ΑΝΕΚ...

Link to comment
Share on other sites

Γενικά η υπουργική απόφαση φαίνεται εντελώς προχειροφτιαγμενη. 
15.000 ευρω μίσθωμα για Ραφήνα Ανδρο Τήνο Μυκονο κι επιστροφή , ένα ταξίδι 9 ωρών και το ίδιο μίσθωμα θα λαμβάνει στην πορθμειακή γραμμη Κυλληνη Ζάκυνθος Κυλληνη που ειναι 2,5 ώρες.Κι άλλες πολλές διακρίσεις η αβάντες !!!

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Strofalos said:

Δλδ για να καταλάβω, στο 33 τα 30.000€ στο Πειραιά-Μήλο-Θήρα εν συνεχεία επιδοτούμενου δρομολογίου, το Πρέβελης θα παίρνει και τα 30.000 της τωρινής και τα 60.000 της Φιξ επιδότησης προς Ανάφη- Σητεία- Κάσο- Κάρπαθο- Χάλκη- Ρόδο? 

Με λίγα λόγια, με τις τιμές που έχουν τα καύσιμα αυτήν την περίοδο, η Πρεβελάρα θα ξεκινάει από Πειραιά προς Μήλο, Θήρα, Ανάφη, Σητεία, Κάσο, Κάρπαθο, Χάλκη Ρόδο και όταν θα ξαναγυρνάει στο Πειραιά θα φέρνει στην ΑΝΕΚ 90.000€ χωρίς τις εισπράξεις από τις νταλίκες που θα κουβαλάει στο γκαράζ του???

Ε ρε ζωάρα η ΑΝΕΚ...

Θα συμφωνήσω μαζί σου. Θα επισημάνω όμως,πως ο Πρέβελης ούτε μείωσε ταχύτητα,ούτε μείωσε δρομολόγια,ούτε αποσύρθηκε δήθεν για ετήσια όπως έκαναν πολλοί άλλοι.Αυτός και ο Σολωμος συνεχίζουν να εξυπηρετούν όπως και πριν μέσα σε αυτή τη κρίση που περνάμε.Και είναι άξιο αναφοράς.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MILTIADIS said:

Στο πρωτο της σκελος ;)

Στο δευτερο επιβεβαιωνει αυτο που ειδαμε καθως τοσο η κοινοπραξια οσο και οι Μινωικες υπεβαλαν αιτησεις για διακοπη ολων ή μερους των απευθειας δρομολογιων τους στη γραμμη Πειραιας-Χανια-Πειραιας.

Εξακολουθώ να διαφωνώ, κρίνοντας αυτά που γράφει το φεκ. Αν το φεκ ειναι ασαφές, τότε  ο καθείς κρίνει κατα το δοκουν.

Αναφέρει οτι είτε κάνανε διακοπή δρομολογίων, είτε έχουν κάνει αίτηση για διακοπή.

Δεν περιλαμβάνεται πουθενά ο όρος "μέρους" ή "μερικής".

Συνεπώς αν οι εταιρείες έκαναν αίτηση διακοπής (όχι μερικής) τότε ναι. Αλλά αν οι αιτησεις διακοπης αφορουν κνωσος, ελυρο, γκαλαξυ και οραιζον, τοτε δεν εμπιπτουν, θα πρεπει να κανουν αιτηση διακοπης και για φαιστος, κυδων, σπιριτ, κρητη 2 και ροδος.

Edited by Nikos_Chania
Link to comment
Share on other sites

Γι αυτο λεω οτι υπαρχει ενα ή (με διαζευτικο) στο δευτερο σκελος.

Ελυρος,blue galaxy και Κυδων Παλας εκαναν αιτηση διακοπης στη γραμμη Πειραιας-Χανια-Πειραιας.Τα πλοια δηλαδη της γραμμης..Παραλληλα η κξ δρομολογει το Ροδος για να καπαρωσει τα ελαχιστα 4 δρομολογια της προκηρυξης.

Το Κυδων δρομολογειται στη γραμμη Πειραιας-Ηρακλειο-Χανια η οποια οπως ειδαμε λογαριαζεται σαν ξεχωριστη γραμμη..

Αντιστοιχα Blue Horizon και Κνωσος Παλας εκαναν αιτηση διακοπης απο τη γραμμη του Ηρακλειου.

Νομιζω βγαζει ματι τι κανει νιαου νιαου στα κεραμιδια και χωρις δευτερη αναγνωση. ;)

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Χειμερινή σύνθεση έως και 31/05. Συμπεριλαμβάνεται στην ΠΝΠ

On 4/15/2020 at 5:55 PM, Strofalos said:

Θα υπάρχει μια "εξίσωση" που θα υπολογίζει την προσφερόμενη χωρητικότητα σε μια γραμμή σε σχέση με την υπάρχουσα κίνησή της ή απλά θα καταθέτει ο πλοιοκτήτης μια έγγραφη δήλωση "δώσε και σώσε" και τέλος..? 

 

On 4/16/2020 at 4:40 PM, Orestis said:

Εκτιμώ πως θα βασίζεται στην πτώση της μεταφορικής κίνησης κάθε γραμμής και με αυτό το δεδομένο θα καλύπτει σχεδόν το σύνολο των γραμμών της ακτοπλοΐας.

 Από το ΦΕΚ:
 

Quote

Ως ουσιώδης μείωση νοείται η μείωση του μέσου όρου της κίνησης επιβατών κατά ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) και της συνολικής κίνησης οχημάτων όλων των
κατηγοριών κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) το τελευταίο δεκαήμερο από τη γενική διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων ή την υποβολή αιτήσεων διακοπής κατά τα
προβλεπόμενα στην περ. (β) κατωτέρω, σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία του έτους 2019 για το ίδιο χρονικό διάστημα.
[...]
 Σε ό, τι αφορά ειδικά τις περιπτώσεις των γραμμών Ύδρας - Μετοχίου και Πειραιάς - Πόρος - Ύδρα -Σπέτσες - Ερμιόνη - Πορτοχέλι, απαιτείται η συνδρομή των ανωτέρων προϋποθέσεων των περ. (α) και (β) της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, πλην της προϋπόθεσης που αφορά στη μείωση της συνολικής κίνησης των οχημάτων.

 

Link to comment
Share on other sites

Επειδή δεν έχουμε ακριβή στοιχεία για την κίνηση των φορτηγών στις περισσότερες γραμμές, ας πάρουμε μια πιο "εύκολη", το Σαρωνικό:

Πειραιάς - Πόρος 27 ευρώ (περίπου 20 ευρώ καθαρά)

Πειραιάς - Ύδρα 31 ευρώ (περίπου 23 ευρώ καθαρά)

Πειραιάς - Ερμιόνη 35 ευρώ (περίπου 26 ευρώ καθαρά)

Πειραιάς - Σπέτσες 42,50 ευρώ (περίπου 32 ευρώ καθαρά)

Πειραιάς - Πόρτο Χέλι 44 ευρώ (περίπου 33 ευρώ καθαρά)

Με μέση τιμή εισιτηρίου περίπου 33 ευρώ (και άρα καθαρά 25 ευρώ), και υπολογίζοντας ότι όλα τα εισιτήρια είναι ακέραια (ενώ στην πραγματικότητα υπάρχουν και πολλά εκπτωτικά), οι 5.500 της επιδότησης αντιστοιχούν σε 220 επιβάτες ανά κυκλικό δρομολόγιο, και άρα 110 επιβάτες ανά "σκέλος", από τους 130 που είναι η μέγιστη χωρητικότητα των δελφινιών. Φαντάζομαι αυτό είναι αρκετά πάνω και από τη μέση κίνηση τον χειμώνα, και από το κόστος του δρομολογίου..

Βέβαια θα μπορούσε να πει κανείς ότι δεν διανύουμε πλέον χειμερινή περίοδο και ότι η χασούρα είναι πολύ μεγάλη ακόμα και αν βγαίνει κερδοφόρο το ένα δρομολόγιο, οπότε δεν αρκεί απλά να καλύπτεται το κόστος. Πάντως σίγουρα οι επιδοτήσεις αυτές δεν είναι μόνο για να διασφαλιστούν η σύνδεση και ο ανεφοδιασμός των νησιών, πάει πολύ χρήμα και στις εταιρείες..

Επίσης, γιατί στις γραμμές της Κρήτης συνεχίζουν και οι δύο εταιρείες και στις δύο γραμμές και επιδοτούνται κιόλας ενώ πχ στη Ραφήνα (ή στην Αίγινα) η μία από τις δύο εταιρείες αποχώρησε και ούτε κάνει δρομολόγια ούτε επιδοτείται; Ειδικά στα Χανιά δικαιολογεί η κίνηση της γραμμής να επιδοτούνται δύο δρομολόγια/εταιρείες; Ή στο Ηράκλειο ποια ουσιαστική περικοπή έγινε που δικαιολογεί την επιδότηση και των δύο δρομολογίων/εταιρειών;

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, hsw said:

Με μέση τιμή εισιτηρίου περίπου 33 ευρώ (και άρα καθαρά 25 ευρώ), και υπολογίζοντας ότι όλα τα εισιτήρια είναι ακέραια (ενώ στην πραγματικότητα υπάρχουν και πολλά εκπτωτικά), οι 5.500 της επιδότησης αντιστοιχούν σε 220 επιβάτες ανά κυκλικό δρομολόγιο, και άρα 110 επιβάτες ανά "σκέλος", από τους 130 που είναι η μέγιστη χωρητικότητα των δελφινιών. Φαντάζομαι αυτό είναι αρκετά πάνω και από τη μέση κίνηση τον χειμώνα, και από το κόστος του δρομολογίου..

Βάλε μέσα σε όλα αυτά και την μεταβλητή της τιμής του πετρελαίου όπου σήμερα, 20/04/2020, έκλεισε στα 11,40$\βαρέλι και βγάλε συμπέρασμα κατά πόσο θα βγάλουν και κέρδος κι από πάνω οι περισσότερες εκ των ακτοπλοϊκών εταιρειών... 

Link to comment
Share on other sites

Πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος για σύναψη συμβάσεων, για 21 γραμμές αρχικά. Όποιος προλάβει μέχρι αύριο 10:30 το πρωί.

ΥΓ. Καταλαβαίνετε ότι πχ και μια επικυρωμένη υπεύθυνη δήλωση δεν προλαβαίνετε μέχρι αύριο τo πρωί.

Και είναι προφανές ότι το γενικότερο θέμα των κανονικών άγονων γραμμών δε θέλει κανείς να το λύσει σε εύλογο διάστημα ενώ μπορεί, μόνο έχουν και σέρνονται οι διαγωνισμοί μήνες ο ένας πίσω από τον άλλον.  

 

1.jpg

2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...