Jump to content
Shipfriends

Προσάραξη του containership Ever Given, στη Διώρυγα του Σουέζ || 24.03.21


Recommended Posts

Πιστεύω το δις θα το πιάσουνε άνετα. Είναι πολλά στη μέση, όπως λες κι εσυ, και δυσκολα θα την σκαπουλάρουν. 

Link to post
Share on other sites

Σε plan C οδηγούνται οι αρχές αν δεν πετύχουν την αποκόλληση κατά την αποψινή πλυμμηρίδα.

Quote

Ο πρόεδρος της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι διέταξε να ξεκινήσουν προετοιμασίες για την ελάφρυνση του φορτίου του Ever Given, σε περίπτωση που αποτύχουν οι προσπάθειες αποκόλλησής του, όπως δήλωσε σήμερα σε μέσα μαζικής ενημέρωσης ο πρόεδρος της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ Οσάμα Ραμπία. Όπως αναφέρει και η «Αλ Αχράμ» και τονίζουν οι ειδικοί, η εκφόρτωση του πλοίου είναι η τρίτη αλλά δυσκολότερη επιλογή, με άλλα λόγια το πιο κακό σενάριο για την αποκόλλησή του, διότι θα απαιτήσει πολύ περισσότερο χρόνο.

Η πρώτη επιλογή που ακολουθείται μέχρι τώρα είναι η μετακίνηση του πλοίου και από τις δύο πλευρές του με ρυμουλκά, ενώ η δεύτερη είναι το σκάψιμο και η αφαίρεση άμμου στο σημείο αυτό που έχει προσαράξει το πλοίο.

 

Link to post
Share on other sites

Ευχάριστο νέο. Υπήρχαν ζημιές στο πλοίο, θα μπορέσει να συνεχίσει το δρομολόγιο του απευθείας;;

Link to post
Share on other sites

Απο την στιγμή που αναφέρθηκε εξ αρχής οτι και η προπέλα καρφώθηκε, δύσκολο να συνεχίσει απ ευθείας. Σε μία απεικόνιση χάρτη του καναλιού, υπάρχουν πετρώδη τοιχεία στις όχθες, που προφανώς συγκρατούν την άμμο και τα πρανή. Εάν ισχύει, τότε σίγουρα θα υπάρχουν ζημιές.

Για την ώρα το πλοίο παραμένει στο ίδιο σημείο.

Βίντεο μετά την αποκόλληση

Link to post
Share on other sites

Απ' ότι έχω καταλάβει το πλοίο δεν πρέπει να έχει αποκολληθεί πλήρως και ο βολβός πρέπει να είναι ακόμα θαμμένος στην άμμο.

Εν τέλη έκανα λάθος και από ότι φαίνεται από το στίγμα στο ais το πλοίο άρχισε να κινείται.

Link to post
Share on other sites
On 3/27/2021 at 10:55 PM, Nikos_Chania said:

Οικονομικές συνέπειες ανάλογα τις ορέξεις των ΑΙγυπτίων. Θα κληθεί να πληρώσει όλο το κόστος της επιχείρησης, των ζημιών που προκαλεσε, καθως και την εκ νεου βυθοκορηση, καθως ολα τα ιζηματα μεταφερονται σε αλλο σημειο εντος του καναλιου το οποιο βαθαινει. Σε δευτερο επιπεδο θα κληθει να πληρωσει ότι claims κάνει η SCA για απωλεσθέντα κέρδη και σε 3ο επίπεδο οτι claims γίνουν από όσους πλήττονται άμεσα ή έμμεσα, δηλαδή ναυλωτές, παραλήπτες, εταιρείες κλπ που τα πλοία τους αναμένουν να διέλθουν ή κάνουν τον περίπλου της Αφρικής. Α και να μην ξεχάσω, και το ναυπηγείο για την επισκευή του πλοίου της :P το οποίο θα μοιάζει ψίχουλα μπρος στα υπόλοιπα. Αν έχουν υψηλές απαιτήσεις για αποζημιώσεις όλοι οι ανωτέρω, μπορεί να ξεπεράσει και το δις.

Με αφορμή το σχόλιο του Νίκου κάποιες απορίες σχετικά με το συμβάν.

Είναι όλα τα παραπάνω ευθύνη του πλοίου; Χρειάζεται πιλότο για να περάσει ένα βαπόρι το Σουέζ; Αν ναι γιατί όλες οι ευθύνες βαραίνουν το πλοίο; Έχει γίνει κάποιο αντίστοιχο περιστατικό στο παρελθόν; Με μια πρόχειρη αναζήτηση βρήκα ότι κάτι παρόμοιο είχε συμβεί το 2004 όταν το Tropic Brilliance είχε κολλήσει πάλι και χρειάστηκε να ξεφορτώσει 25.000 τόνους αργού. Βέβαια στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε πάθει μηχανική βλάβη το ίδιο το πλοίο

Link to post
Share on other sites

Κάποια μπορούν να απαντηθούν, κάποια όχι, τουλάχιστον όχι άμεσα.

Η ευθύνη για την ασφαλή ναυσιπλοία του πλοίου βαραίνει τον Πλοίαρχο και μόνον, ανεξάρτητα από τον πλοηγό. Ο πλοηγός έχει συμβουλευτικό και μόνο ρόλο και όποιες αποφάσεις πρέπει να παίρνονται από τον Πλοίαρχο, κοινώς αν μία οδηγία του πλοηγού προς το πλήρωμα δεν αρέσει στον Πλοίαρχο γιατί κρίνεται επισφαλής, έχει παν δικαίωμα ως ο μόνος υπεύθυνος να την αναιρέσει.

Η χρήση πλοηγού στο κανάλι του Suez είναι υποχρεωτική. Όλα τα πλοία που διαπλέουν το κανάλι έχουν πλοηγό.

Τώρα επειδή εμπλέκουμε τις αποζημίωσεις με τις ευθύνες, αυτό θα κριθεί στα αρμόδια δικαστήρια. Αυτά θα κρίνουν αν πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και που. Δεν σημαίνει απαραίτητα οτι ο πλοηγός δεν θα του αποδοθούν ευθύνες σε περίπτωση που το δικαστήριο κρίνει οτι έφερε ευθύνη. Όμως ο Πλοίαρχος φέρει την ευθύνη της ασφαλούς ναυσιπλοίας του πλοίου του.

Τυχόν ευθύνες που μπορώ να φανταστώ, χωρίς να δηλώνω κάτι, είναι ίσως οτι το πλαίσιο ασφαλούς διέλευσης ενός πλοίου συγκεκριμένων διαστάσεων βάσει καιρικών συνθηκών δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Σε αυτή την περίπτωση ίσως δοθούν ευθύνες στην αρχή του καναλιού. Άλλωστε είναι και κάτι που ο @Nick the Greekέχει ήδη πει για πλοία τέτοιου μεγέθους, πως πρέπει ίσως να ξεκινήσει μια αναθεώρηση γύρω από το πόσο ασφαλώς ταξιδεύουν κι αν τα μέσα που διαθέτουν είναι αρκετά (προπελάκια, μηχανες κλπ). Πολλά έχουμε να δούμε, και ακόμα περισσότερα ευελπιστούμε να αλλάξουν μετά από το πάθημα/μάθημα.

Από προσωπική εμπειρία, κυρίως στα στενά της Δανίας, αρκετές φορές έχουμε παρέμβει μέσω του Πλοιάρχου σε αποφάσεις πλοηγών οι οποίες ήταν επισφαλείς για την διέλευση του πλοίου, με την αντίστοιχη παρέμβαση του Πλοιάρχου στην απόφαση του πλοηγού. Δεν είναι κακό, ούτε άσχημο. 4 ή 6 μάτια είναι καλύτερα από 2, και κανείς μας δεν είναι θεός.

Link to post
Share on other sites

Φαίνεται να έχουν ξεκινήσει οι διελεύσεις μετά την ασφαλή απομάκρυνση του πλοίου. Με τον αριθμό των πλοίων που έχουν επηρεαστεί από το συμβάν και με τις διελεύσεις να υπολογίζονται κατά μέσο όρο στις 30 με 40 ημερησίως η κατάσταση θεωρητικά θα επανέλθει στους κανονικούς ρυθμούς σε παραπάνω από 10 ημέρες.

Link to post
Share on other sites

Έτσι από περιέργεια, η σειρά προτεραιότητας πως θα παει; αναλόγως πότε πήγε Τ κάθε καραβι; ή με άλλα κριτήρια;

Link to post
Share on other sites
On 3/29/2021 at 7:07 AM, TACO said:

Ευχάριστο νέο. Υπήρχαν ζημιές στο πλοίο, θα μπορέσει να συνεχίσει το δρομολόγιο του απευθείας;;

 

Δεν είναι θέμα ζημιών, προφανώς και θα γίνει επιθεώρηση από την Κλάση αλλά και από διαφόρους άλλους surveyors που θα αντιπροσωπεύουν το Κανάλι(SCA), την Αιγυπτιακή κυβέρνηση, τους ασφαλιστές και ένας Θεός ξέρει ποιόν άλλον. Και για να διαπιστωθούν οι ζημιές αλλά ακόμη περισσότερο για τα αίτια του ατυχήματος. Ακόμη κι όταν τελειώσουν τα παραπάνω και το πλοίο δεν έχει σημαντικές ζημιές και δύναται να συνεχίσει το ταξίδι του, θα παραμείνει εκεί μέχρι το SCA να λάβει διασφάλιση(είτε με μορφή τραπεζικής εγγύησης, είτε με μορφή letter of undertaking) για τις όποιες απαιτήσεις του(claim) από τους ασφαλιστές.

 

Απαιτήσεις προφανώς και θα έχει το SCA αλλά θα μπορούσε ακόμη και η Αιγυπτιακή κυβέρνηση, κάτι τέτοια περιμένουν για να μαζέψουν χαρτί. Τα πλοία που καθυστέρησαν δε νομίζω πως μπορούν να προβάλλουν απαιτήσεις. Στις ναυτασφαλίσεις υπάρχει συγκεκριμένη ασφάλεια για τη συγκεκριμένη περίπτωση που λέγεται blocking and trapping cover αλλά δεν ξέρω αν και κατά πόσον κάποια από τα πλοία που έχασαν χρόνο την έχουν. Κι ακόμη κι αν την έχουν, σίγουρα δε θα έχει deductible μίας μόνο εβδομάδας που έχασαν αυτά τα πλοία. 

 

Αν το αίτιο του συμβάντος είναι απλά λάθος ναυσιπλοίας, τότε οι πλοιοκτήτες θα μπορέσουν και limitation of liability να κάνουν απέναντι στα συμφέροντα του φορτίου και μπορούν ακόμη και να κηρύξουν γενική αβαρία. Αν αποδειχθεί πως η αιτία του συμβάντος έχει να κάνει με μηχανικά προβλήματα στο πλοίο, τότε είναι μια διαφορετική και πιο πολύπλοκη περίπτωση μια και θα τεθεί εν αμφιβόλω η αξιοπλοοία του.

 

Όταν μιλάμε για Αίγυπτο, όπως είπα και μόλις έγινε το συμβάν, το μόνο σίγουρο είναι πως θα κάνουν ένα κολοσσιαίο claim πρός την Shoei Kisen, ένα μεγάλο και παραδοσιακό, όσο και δύσκαμπτο πλοιοκτήτη της Ιαπωνίας. Αυτό που λειτουργεί εις βάρος των πλοιοκτητών είναι πως η διέλευση του Σουέζ είναι μια εμπορική πράξη που διέπεται όχι από το Αγγλικό ή Αγγλικού τύπου δίκαιο όπως συμβαίνει κατά κόρον στη ναυτιλία, αλλά από το Αιγυπτιακό δίκαιο. Στους μπούκ του Hong Kong η απόδοση του να βγεί κάποια απόφαση από τα Αιγυπτιακά δικαστήρια ενάντια στα Αιγυπτιακά συμφέροντα, είναι στο 1 πρός 1 τρισεκατομμύριο. Ήδη έχει ακουστεί το ποσό του 1 δισεκατομμμυρίου δολλαρίων από επίσημα χείλη. Και όπως είπε και μια ψυχή που στάζει χολή, "με το claim που θα κάνουν και τα λεφτά που θα πάρουν, θα ξαναχτίσουν τις Πυραμίδες με Πεντελικό μάρμαρο" :D:D

 

Τελειώνω με μια σύντομη ιστοριούλα για να αντιληφθείτε και όσοι δεν έχετε σχετική εμπειρία, τι σημαίνει Αίγυπτος: Έχουν ένα λιμάνι στη Μεσόγειο που λέγεται El Dekheila, το οποίο ανάμεσα σε άλλα έχει και μια προβλήτα εκφόρτωσης σιτηρών. Προβλήτα σε άθλια κατάσταση με χαλασμένα fenders, με σιδεριές να εξέχουν, της πλάκας εντελώς. Είχαν βρεί λοιπόν μια μηχανή και μόλις έδενε δίπλα βαπόρι για να ξεφορτώσει σταράκι, ανέβαινε ένας Μοχάμεντ(γιατί όλοι τους Μοχάμεντ λέγονται όπως λέει και ένας παλιός καπετάνιος:D) αλλαλάζων γιατί το βαπόρι τους κατέστρεψε την προβλήτα. Έπεφτε ένα claim, έπεφτε στη μέση το P&I που έδινε εγγύηση για τη ζημιά, good business για όλους. Μία, δύο, πέντε, δέκα, έπεσε σύρμα στους πλοιοκτήτες για το τι γίνεται εκεί κι έτσι μόλις πλησίαζε το πλοίο στην προβλήτα, έβαζαν οι πλοίαρχοι κάποιον από το πλήρωμα να βγαίνει με μια φωτογραφική μηχανή και να παίρνει φωτογραφίες την προβλήτα στην κατάσταση που ήταν πρίν πέσει δίπλα το πλοίο, ώστε να αποκρούσουν πιθανό claim αργότερα. Αλλά επειδή τον Αιγύπτιο δε τον πιάνεις πουθενά, τι έκαναν? Έβγαλε ο harbour master μια απόφαση πως σε τέτοιες περιπτώσεις οι φωτογραφίες δεν γίνονται δεκτές ως αποδεικτικά στοιχεία:D:D. Και πήγαινε εσύ δικαστήριο για να βγάλεις άκρη σαν πλοιοκτήτης.

Link to post
Share on other sites
  • Nick the Greek changed the title to Προσάραξη του containership Ever Given, στη Διώρυγα του Σουέζ || 24.03.21
  • 2 weeks later...

Η Αίγυπτος ζητά αποζημίωση πάνω από $900 εκατ. και κρατά το Ever Given δεμένο

Quote

Τι λένε οι ασφαλιστικές εταιρείες - Πάνω από 400 πλοία εγκλωβίστηκαν για έξι ημέρες, δημιουργώντας τεράστια συμφόρηση και ακόμη μεγαλύτερες απώλειες στο παγκόσμιο εμπόριο - Η Αίγυπτος κατέγραφε απώλειες έως και 15 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα όσο το κανάλι παρέμενε αποκλεισμένο

Η Αίγυπτος απαιτεί αποζημίωση ύψους 900 και πλέον εκατομμυρίων δολαρίων για τον αποκλεισμό της Διώρυγας του Σουέζ στα τέλη Μαρτίου και το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given που προκάλεσε τον αποκλεισμό έχει κατασχεθεί εν τω μεταξύ, ανέφεραν σήμερα η αιγυπτιακή εφημερίδα Al-Ahram και μια από τις ασφαλιστικές εταιρίες του πλοίου.

Τη Δευτέρα βράδυ, ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) έκανε λόγο στην κρατική τηλεόραση για «διαπραγματεύσεις» που γίνονται για καταβολή αποζημίωσης για τη ζημία που προκλήθηκε όταν το Ever Given προσάραξε επί σχεδόν «μια εβδομάδα στην Διώρυγα, παραλύοντας την κίνηση σε αυτό το καίριας σημασίας θαλάσσιο πέρασμα. Η Αίγυπτος δεν έκανε κανένα λάθος σε αυτό το συμβάν», είπε, επιρρίπτοντας την ευθύνη στους κυβερνήτες του πλοίου.

«Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, υπάρχουν ακόμη πολλά σημεία (διαφωνιών) με την εταιρία και την ασφαλιστική» ξεκινώντας από το «ποσό», δήλωσε ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπια.

Μια πηγή της SCA επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο τις διαπραγματεύσεις με την ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου Shoei Kisen, και ασφαλιστικές εταιρίες.

Μια από τις ασφαλιστικές εταιρίες του Ever Given τόνισε επίσης σήμερα ότι το Κάιρο υπέβαλε αγωγή αποζημιώσεως 916 εκατομμυρίων δολαρίων εναντίον της Shoei Kisen, της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας. Το UK Club, η ασφαλιστική εταιρία που προσφέρει κάλυψη για κινδύνους προστασίας και αποζημίωσης (P&I) στο Ever Given, υπογράμμισε σε ανακοίνωσή του ότι είναι απογοητευτικό που το πλοίο και το πλήρωμά του κρατούνται στη Διώρυγα μέχρι να καταβληθεί η αποζημίωση.

Μιλώντας στην Al-Ahram, ο ναύαρχος ανέφερε ότι η χώρα του επιδιώκει αποζημιώσεις ύψους 900 εκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 750 εκατομμύρια ευρώ). «Το πλοίο με σημαία Παναμά, Ever Given, κατασχέθηκε λόγω της μη καταβολής του ποσού των 900 εκατομμυρίων δολαρίων (...) βάσει της απόφασης που εκδόθηκε από δικαστήριο της Ισμαηλίας», είπε ο Ράμπια.

Το ποσό αντιστοιχεί, σύμφωνα με την ίδια πηγή, σε «απώλειες που προκάλεσε το πλοίο στην Αρχή, εκτός από τις επιχειρήσεις ρυμούλκησης και συντήρησης».

Η κυκλοφορία στη Διώρυγα, από την οποία διακινείται περισσότερο από το 10% του παγκόσμιου εμπορίου, επαναλήφθηκε στις 29 Μαρτίου αφότου το πλοίο ρυμουλκήθηκε με τη βοήθεια διεθνών εμπειρογνωμόνων.

Πάνω από 400 πλοία εγκλωβίστηκαν βόρεια και νότια της Διώρυγας για έξι ημέρες, δημιουργώντας τεράστια συμφόρηση. Σύμφωνα με την SCA, η Αίγυπτος κατέγραφε απώλειες μεταξύ 12 εκατομμυρίων και 15 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα όσο το κανάλι παρέμενε αποκλεισμένο.


Μια από τις κύριες πηγές εσόδων της χώρας, το πέρασμα αυτό απέφερε περίπου 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια στο Κάιρο το 2019-2020. Σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρία Allianz, κάθε μέρα διακοπής λειτουργίας είχε ως αποτέλεσμα συνολικές απώλειες έξι έως 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες προσέφυγαν σε Αιγυπτιακό δικαστήριο, ζητώντας να κηρυχθεί καταχρηστική η κράτηση του Ever Given από τις Αιγυπτιακές αρχές. Γελάνε και οι μούμιες των Φαραώ:D και μόνο που το σκέφτηκαν οι Ιάπωνες. Εννοείται πως το αδέκαστο Αιγυπτιακό δικαστήριο έκρινε υπέρ του Καναλιού του Σουέζ, με συνοπτικές διαδικασίες. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...