Jump to content
Shipfriends

Προσάραξη του containership Ever Given, στη Διώρυγα του Σουέζ || 24.03.21


Recommended Posts

Υπάρχουν διαφορες αναφορές ότι έπαθε μπλακ-άουτ και έτσι έγινε το κακό.

Επίσης, λένε ότι έχει θαφτεί ο βολβός στα αμμώδη τοιχώματα στο σημείο και δεν φαίνεται να είναι απλή υπόθεση η απομάκρυνση.

Δύσκολα τα πράγματα

Link to comment
Share on other sites

Παραμένει σφηνωμένο το πλοίο και όπως είπαμε και παραπάνω η προσπάθεια αποκόλλησης αποδεικνύεται πιο δύσκολη απ' ότι αρχικά φαινόταν. Για να δώσουμε και το γενικότερο πλαίσιο, η ναυλαγορά τις τελευταίες μέρες γνωρίζει μια σοβαρή διόρθωση σε σύγκριση με τα ύψη των τελευταίων μηνών, μόνο προχτές πέσαμε κατά ένα τριχίλιαρο μέσα σε 1-2 μέρες. Κι έρχεται αυτό το ατύχημα να αλλάξει το παιχνίδι μια και λόγω του χαμένου χρόνου και του backlog από διελεύεσεις, πιθανόν να δούμε ένα technical shortage στο supply του τοννάζ στο κοντινό μέλλον, με συνέπεια να πάρει πάλι η αγορά τον ανήφορο. Θα το δούμε αυτό τις επόμενες ημέρες και ανάλογα με το πόσο χρόνο θα χρειαστεί για την αποκόλληση του Ever Given, αν θα επαληθευθεί

 

Το άλλο που χρήζει παρατήρησης είναι πως για μία ακόμη φορά τα τελευταία 15 χρόνια περίπου, τι πλοίο είναι αυτό που εμπλέκεται σε ένα πολύ σοβαρό συμβάν? Ένα mega container ship. Πραγματικά αναρωτιέμαι τι πρέπει πια να γίνει για να μπεί ένα φρένο σε αυτά τα μεγέθη και για να επανασχεδιαστούν οι προδιαγραφές ασφαλείας των. Νηογνώμονες, σημαίες και λοιποί συγγενείς σφυρίζουν εντελώς-τελείως αδιάφορα σε εξοργιστικό σημείο. 

Link to comment
Share on other sites

 στο μακρινό παρελθόν πολλοί εφοπλιστές διπλασίασαν τους στόλους με τον πόλεμο των 7 ημερών που έκλεισε το Σουεζ . Προφανώς και τωρα δεν διαφαίνεται  ανάλογου μεγέθους η επιρροή στην ναυλαγορα απο το κλείσιμο του Σουεζ λόγω του ατυχήματος αλλά όσο το βαπόρι παραμένει σαν να έχει κάνει τάκλιν ο Κολιτσιδάκης στον Νταλαμπεκη στα βατερα σε τουρνουά beach soccer , τόσο η αγορά θα παίρνει τα πάνω της .

οσο για τα υπερμεγέθη container vessels που λέει ο Nick εχει απόλυτο δίκιο . Ειναι αδιανόητο πλοία 350 και 400μ , τα οποία περνάνε διώρυγες και προσεγγίζουν λιμάνια , να μην ειναι εφοδιασμένα με δυο μηχανές δυο τιμονια και γιατι όχι και με thrusters. 
Δεν ειναι ultra large γκαζαδικα που πανε μονο σε εξέδρες .

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Το θέμα έχει πάρει πάντως μεγάλες διαστάσεις στη κοινή γνώμη, ενώ στο twitter γίνεται πραγματικά πανηγύρι με το πλοίο και τη πρώτη μπουλντόζα που πήγε στο σημείο να έχουν αποκτήσει δικά τους προφίλ.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Nikos_Chania said:

Προφανώς περίμενε να έρθει η ώρα του παρασυρόμενος, χωρίς να φουντάρει. Καθόλου παράξενο.

Δεν είναι παράξενο να ξεσύρει, το σχέδιο όμως που δημιούργησε θα μπορούσε και να μην είναι τυχαίο 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Προσάραξη του containership Ever Given, στη Διώρυγα του Σουέζ

Γινονται αναφορες για χιλιαδες κιβικα μετρα αμμου και λασπης που πρεπει να απομακρυνθουν.

Η Διαχειριστρια Ever Green, αλλα κυριως η πλοιοκτητρια Shoei Kisen, καθε μερα που ξημερωνει, λενε οτι ειμαστε κοντυτερα στην αποκολληση. Τελευταια ημερομηνια στοχος η σημερινη.

Οι εταιριες που εχουν αναλαβει την αποκολληση και η Suez Canal Authority δεν συμμεριζονται την αισιοδοξια.

Γυρω στα 250 πλοια περιμενουν να μπουν στο καναλι, αλλα τοσα εχουν αλλαξει πορεια, για να κανουν τον περιπλου της Αφρικης και γυρω στα 10 δις USD τη μερα, υπολογιζονται χοντρικα οι επιπτωσεις στην παγκοσμια οικονομια.

Οπως αναφερθηκε και παραπανω, η ειδηση και οι τρολλιες που πηγαζουν απο αυτην σαρωνουν τα ΜΜΕ και τo Internet.

 

ΥΓ: Δε ζει και ο Δημητρης Νικολαϊδης, να βοηθησει ως αλλος Ναυαρχος Γελεβουρδεζος, που ειχε εμπειρια στις διωρυγες :P 

Link to comment
Share on other sites

Απορία ετσι όπως το βλέπω προσαραγμένο.Αν έδινε κάβους από τη πρύμνη σε 2-3 δυνατά ρυμουλκά δε θα ξεκολαγε;Άμμος είναι ο πυθμένας και όχι πέτρες.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, proud_ionian said:

γυρω στα 10 δις USD τη μερα, υπολογιζονται χοντρικα οι επιπτωσεις στην παγκοσμια οικονομια.

Γύρω στα 10 δις υπολογίζεται η αξία των αγαθών που επηρεάζονται από το κλείσιμο και όχι οι επιπτώσεις. Είναι αρκετά σημαντικό να διαχωριστεί αυτό, διότι τα ποσά αυτά είναι ανήκουστα ως ημερήσιες επιπτώσεις.

1 hour ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Απορία ετσι όπως το βλέπω προσαραγμένο.Αν έδινε κάβους από τη πρύμνη σε 2-3 δυνατά ρυμουλκά δε θα ξεκολαγε;Άμμος είναι ο πυθμένας και όχι πέτρες.

Η ίδια η αρχή του καναλιού μίλησε πως ήδη γίνεται σπάσιμο βράχων, απ ότι κατάλαβα στην πλώρη του πλοίου, οπότε δεν μιλάμε μόνο για άμμο. Φαντάζομαι αν ήταν εύκολο να ξεκολλήσει με 3 ρυμουλκά θα είχε γίνει.

Μερικά βίντεο από τις επιχειρήσεις από την ίδια την αρχή διαχείρισης του καναλιού. Οι προβλέψεις για αποκόλληση σήμερα ήταν πυροτέχνημα όπως αντιλαμβανόμαστε, και θα αργήσουν, καθώς μην ξεχνάμε οτι το πλοίο έχει βύθισμα 15.7 μέτρα, οπότε αντιλαμβάνεστε σε πόσο βάθος έχει καρφωθεί η πλώρη του.

 

Link to comment
Share on other sites

μην ξεχνατε οτι ειχε κολλησει και η πρυμη. προσπαθουσαν να ξεθαψουν προπελα και τιμονι.

@Nikos_Chaniaσαν επιπτωσεις στην παγκοσμια οικονομια το διαβασα και το μετεφερα χωρις να το ψαξω.

οντως ειναι μεγαλο νουμερο για ημερησιο κοστος, το οποιο βεβεια θα ειχε ενδιαφερον να μαθουμε

Link to comment
Share on other sites

Για αυτο το εγραψα. Από κάποιον ξεκίνησε, παρερμηνευτηκε και το χαλασμένο τηλέφωνο δούλεψε καλα! 

Φυσικά οι επιπτώσεις είναι κόστος αλλά όχι τόσο. Παραδειγμα ας πούμε με καθυστερήσεις στο βασικο έξοδο, το ημερήσιο ναυλο. 300 βαπορια σε αναμονή με μέσο ημερήσιο ναύλο (χοντρικα χωρις να ψαχτω) 50χιλ ντολαρς ειναι 15 εκ την ημερα. Θες 30; 100; 10ΔΙΣ δεν φτάνουμε ποτέ. 

Όσο για την πρυμη, ειναι λογικό. Το κανάλι δεν ειναι κουτί, ο βυθος ειναι επικλινές επιπεδο προς τα κάτω, λογικο να θαφτηκε επίσης. 

Στις ειδήσεις στο MEGA είπαν πως κουνήθηκε το πλοίο, βέβαια δεν ακουσα να αναφερθούν σε λεπτομέρειες. 

Link to comment
Share on other sites

Δράκοι γράφονται και μάλιστα όχι στο Internet αλλά σε mainstream εφημερίδες (πχ., ΝΥΤ).

Ισχυρίζονται ότι το ωριαίο κόστος του κλεισίματος είναι $400Μ ωριαίως, άρα $9,6 Billion ημερησίως. Ταυτόχρονα, γράφεται ότι το 12% του Παγκοσμίου Εμπορίου διέρχεται από την Διώρυγα. Πολλά δισεκατομμύρια μαζεύονται αν κάνει κάποιος τους υπολογισμούς-και δεν μου φαίνεται ότι όλα είναι τεκμηριωμένα ("Όλα τα λεφτά, όλα τα κιλά" μου θυμίζει).

Εντύπωση βέβαι προκαλεί και η ταχύτητα του "Ever Given": 22,8 knots.

Link to comment
Share on other sites

Έδωσα ενα παράδειγμα το οποίο είναι αντιπροσωπευτικό του κόστους. Όσοι αναφέρουν τα δις, ας τα τεκμηριώσουν κιόλας. Βρήκαμε παπά να θάψουμε πεντεξι θυμίζει η ιστορία.

Βίντεο δείχνει το ίχνος του πλοίου απο την είσοδο έως την προσάραξη. Δεν ξέρω που βασίζονται οι επεξηγήσεις που βλέπουμε στο βίντεο και πως η εν λόγω εταιρεία (διερεύνησης) έχει στα χέρια της ήδη και κοινοποιεί δεδομένα ίσως από το VDR του πλοίου, ωστόσο το παραθέτω εδώ με ΠΑΣΑ επιφύλαξη, χωρίς να συμμερίζομαι ή να διαφωνώ με τα όσα λέει.

Στην παλίρροια εναποθέτουν τις ελπίδες τους. Σύμφωνα με αυτό, τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η παλίρροια βρίσκεται στο μέγιστο και ελπίζουν να μπορέσουν να το μετακινήσουν.

Link to comment
Share on other sites

On 3/25/2021 at 4:32 PM, Annivas said:

Ειναι αδιανόητο πλοία 350 και 400μ , τα οποία περνάνε διώρυγες και προσεγγίζουν λιμάνια , να μην ειναι εφοδιασμένα με δυο μηχανές δυο τιμονια και γιατι όχι και με thrusters. 

Από τις φωτογραφίες φαίνεται πως το πλοίο έχει τουλάχιστον δύο thrusters , αυτά της πλώρης. Στην πρύμνη δεν φαίνεται να έχει ,  ενώ όντως  έχει ένα πηδάλιο. Τώρα από έλικες γνωρίζει κάποιος να μας πει αν είναι μία ή δύο ?

Επίσης αν η υπόθεση τραβήξει για μέρες τι οικονομικές συνέπειες μπορεί να έχει η πλοιοκτήτρια εταιρεία του ?

 

Edited by Svo
Link to comment
Share on other sites

Οικονομικές συνέπειες ανάλογα τις ορέξεις των ΑΙγυπτίων. Θα κληθεί να πληρώσει όλο το κόστος της επιχείρησης, των ζημιών που προκαλεσε, καθως και την εκ νεου βυθοκορηση, καθως ολα τα ιζηματα μεταφερονται σε αλλο σημειο εντος του καναλιου το οποιο βαθαινει. Σε δευτερο επιπεδο θα κληθει να πληρωσει ότι claims κάνει η SCA για απωλεσθέντα κέρδη και σε 3ο επίπεδο οτι claims γίνουν από όσους πλήττονται άμεσα ή έμμεσα, δηλαδή ναυλωτές, παραλήπτες, εταιρείες κλπ που τα πλοία τους αναμένουν να διέλθουν ή κάνουν τον περίπλου της Αφρικής. Α και να μην ξεχάσω, και το ναυπηγείο για την επισκευή του πλοίου της :P το οποίο θα μοιάζει ψίχουλα μπρος στα υπόλοιπα. Αν έχουν υψηλές απαιτήσεις για αποζημιώσεις όλοι οι ανωτέρω, μπορεί να ξεπεράσει και το δις.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...