Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Περιδιαβαίνοντας το navsource.org έπεσε το μάτι μου σε δυο αποβατικά πλοια LST που αναφέρεται ότι πέρασαν από την Ελλάδα και δούλεψαν για την Πετρόλα. Χτίστηκαν την περίοδο του Β' ΠΠ και έλαβαν μέρος τόσο σε πολεμικές επιχειρήσεις του Β' ΠΠ, αλλά και στην εκστρατεία της Κορέας και στον πόλεμο του Βιετναμ.

Quote
USS Hampshire County (LST-819)

Arrived at Piraeus having been acquired by Maritime & Commercial Co. Argonaftis S.A., Panama (Greek flag) and renamed Petrola 142, 30 June 1978

Placed in service, 31 July 1980

Arrived at Piraeus for lay up, 24 February 1983

Name amended to Petrola

Sold to Seltas A. S. for scrapping at Aliaga, Turkey

Final Disposition, arrived at Aliaga for demolition, 22 December 1995

USS Meeker County (LST-980)

Arrived at Piraeus, Greece having been acquired by Maritime & Commercial Co. Argonaftis S.A., Panama (Greek flag), 30 June 1978 and renamed Petrola 143

Final Disposition, arrived in tow at Aliaga, Turkey for demolition by Seltas A.S., 7 August 1996

Υπάρχει περίπτωση να γνωρίζει καποιος για ποια δουλειά χρησιμοποιήθηκαν στην Ελλάδα;

Και μια φωτο για να καταλάβουμε γιατί μιλάμε.

post-1819-0-10542400-1301399971_thumb.jp

Πηγή: www.navsource.org

Edited by Nick the Greek
Link to post
Share on other sites
δυο αποβατικά πλοια LST που αναφέρεται ότι πέρασαν από την Ελλάδα και δούλεψαν για την Πετρόλα.

Εάν κοιτάξεις εδώ, μιλάει για 5 LST που ήρθαν στην Πετρόλα και μετονομάσθηκαν σε Petrola 141/142/143/144/145

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Περιδιαβαίνοντας το navsource.org έπεσε το μάτι μου σε δυο αποβατικά πλοια LST που αναφέρεται ότι πέρασαν από την Ελλάδα και δούλεψαν για την Πετρόλα. Χτίστηκαν την περίοδο του Β' ΠΠ και έλαβαν μέρος τόσο σε πολεμικές επιχειρήσεις του Β' ΠΠ, αλλά και στην εκστρατεία της Κορέας και στον πόλεμο του Βιετναμ.

Υπάρχει περίπτωση να γνωρίζει καποιος για ποια δουλειά χρησιμοποιήθηκαν στην Ελλάδα;

Και μια φωτο για να καταλάβουμε γιατί μιλάμε.

post-1819-0-10542400-1301399971_thumb.jp

Πηγή: www.navsource.org

Αυτά κ τα άλλα 3 που αναφέρει ο φίλος NHΡΕΑΣ , χρησιμοποιήθηκαν γιά μεταφορές της Petrola από/προς Σαουδ. Αραβία όπου δραστηριοποιείτο τότε. Πρωτόγονα ρο-ρό δλδ με ορατές αλλαγές μοντέρνα γέφυρα,σωσίβιες λέμβους αντί ΑΒΑΚ κ φυσικά ξηλωμένες τις θέσεις οπλισμού. Εκείνη την εποχή σίγουρα θα ήταν ευπρόσδεκτη προσθήκη στην δύναμη Α/Γ του ΠΝ σε περίπτωση επιστράτευσης.

Στα τελευταία τους ήταν δεμένα ανοικτά της Petrola.

Edited by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
Link to post
Share on other sites

Κάποια στιγμή είχε εμφανιστεί στο διαδίκτυο μια φωτογραφία του Marianna IV παρέα με τα 4 LST στη Jeddah. Δε μπορώ όμως να θυμηθώ που την είχα δει.

Edited by proud_ionian
quote
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://shipbuildinghistory.com/history/smallships/lct6.htm

 

αναφέρει ότι κάποια πλοία της σειράς αυτής ήρθαν στην Ελλάδα. Δε βρίσκω πουθενά αν πέρασαν από το Π.Ν. ούτε αν πήραν ποτέ αρίθμηση του. Ξέρει κανείς τι απέγιναν? Να υποθέσω παντόφλες?

 

Της ίδιας σειράς ήρθαν και το 1959 και πήγαν όλα στο Π.Ν.

 

 

LCT(6) 594 To Greece 1946

LCT(6) 607 To Greece 1946 

LCT(6) 619 To Greece 1946 

LCT(6) 620 To Greece 1946 

LCT(6) 625 To Greece 1946 

LCT(6) 1227 To Greece 1946 

LCT(6) 1293 To Greece 1946 

LCT(6) 1297 To Greece 1946 

LCT(6) 1300 To Greece 1946 

Edited by gtogias
Link to post
Share on other sites

Tα πλοία που αναφέρεις φίλε gtogias, έχουν "περάσει" όλα από το Π.Ν., είχαν πάρει αρίθμηση του σχεδόν όλα και αρκετά από αυτά δούλεψαν αργότερα και ως "παντόφλες". Ανήκαν βέβαια στα χιλιάδες αποβατικά πλοία που κατασκευάστηκαν σε ΗΠΑ και Βρετανία κατά την διάρκεια του Β' παγκοσμίου πολέμου, τύπου LCT  Mk 1 έως 8 (LCT : Landing Craft Tank). Τα συγκεκριμμένα για τα οποία ρωτάς, είχαν κατασκευαστεί όλα στην Βρετανία και ανήκαν στον τύπο  LCT (Mk 4).

 

Παρεχωρήθησαν από το Βρετανικό Ναυτικό στην χώρα μας τα έτη 1945 - 1946, με την λήξη δηλαδή του Β' παγκοσμίου πολέμου. Αναφέρονται ως "Αποβατικά Αρμάτων" και χρησιμοποιήθηκαν από το Π.Ν. μας για στρατιωτικές και κρατικές μεταφορές.

 

Να δούμε τα στοιχεία τους, πρώτα για τα εννέα στα οποία αναφέρθηκες.

 

LCT 594 :   ΣΟΦΑΔΕΣ (L 202) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 594, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 594

LCT 607 :   ΒΡΑΧΝΙ - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 607

LCT 619 :   ΜΑΛΑΚΑΣΙ - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΗMS LCT 619

LCT 620 :   ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 620

LCT 625 :   ΚΟΜΜΕΝΟ - ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 625

LCT 1227 : ΣΕΡΙΦΟΣ (L 246) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1227, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1227

LCT 1293 : ΑΝΑΦΗ (L 258) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1293, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1293

LCT 1297 : ΘΗΡΑ (L 260) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1297, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1297

LCT 1300 : ΜΗΛΟΣ (L 189) - ΠΡΩΗΝ L 261, ΠΡΩΗΝ Α/Β 1300, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1300

 

αλλά και για τρία ακόμα ίδιου τύπου, που παρεχωρήθησαν επίσης στο Π.Ν. τα ίδια χρόνια (1945 - 1946).

 

LCT 587 :   ΚΑΝΔΑΝΟΣ (L 201) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 587, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 587

LCT 1198 : ΚΥΘΗΡΑ (L 185) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1198, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1198

LCT 1301 : ΑΜΟΡΓΟΣ (L 263) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1301, ΠΡΩΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ HMS LCT 1301

 

Να παρατηρήσουμε εδώ ότι όταν τα πλοία ήρθαν στην χώρα μας, η πρώτη τους αρίθμηση έγινε με τον ίδιο αριθμό που είχαν και στην Βρετανία, αλλά με τα γράμματα Α/Β στην θέση των γραμμάτων LCT. Για παράδειγμα, LCT 1227 - ΣΕΡΙΦΟΣ (L 246) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1227.

 

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των πλοίων ήταν :

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ : Μήκος 45μ. - Πλάτος 4.8μ. - Βύθισμα 1.2μ. - Εκτόπισμα 320/400τόν. - Ταχύτης 7 κόμβοι.

ΠΡΟΩΣΗ : Ντήζελοκινητήρες

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΧΗΣ : 2 πυροβόλα 20χιλ.

 

Για τα ΣΟΦΑΔΕΣ, ΣΕΡΙΦΟΣ, ΑΝΑΦΗ, ΘΗΡΑ, ΑΜΟΡΓΟΣ, ΚΑΝΔΑΝΟΣ, αναφέρεται ότι "εξεποιήθησαν" το 1963, και για τα ΒΡΑΧΝΙ, ΜΑΛΑΚΑΣΙ, ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ, ΚΟΜΜΕΝΟ,  ότι επεστράφησαν στο Βρετανικό Ναυτικό το 1953 (πολύ αμφιβάλλω για αυτήν την αναφορά, μιας και μου φαίνεται τουλάχιστον απίθανο να ήρθαν στην χώρα μας, και μετά από λίγα χρόνια να τα ξαναστείλαμε πίσω στη Βρετανία, και μάλιστα τέτοιου είδους πλοία). Τέλος, τα ΜΗΛΟΣ και ΚΥΘΗΡΑ ανήκαν στον στόλο του Π.Ν. μας μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν.

 

ΜΗΛΟΣ (L 189) - ΠΡΩΗΝ L 261, ΠΡΩΗΝ Α/Β 1300 Παρελήφθη στην Αίγυπτο από τον Σημαιοφόρο Π. Αραπάκη στις 3 Οκτωβρίου 1946 - Εχρησιμοποιήθη εντατικώς για στρατιωτικές και κρατικές μεταφορές όπως επίσης και για την μεταφορά προσωπικού στον Ναύσταθμο Σαλαμίνος - Παροπλίσθη το 2003.

 

ΚΥΘΗΡΑ (L 185) - ΠΡΩΗΝ Α/Β 1198 Παρελήφθη στην Αίγυπτο από τον Σημαιοφόρο Ε. Καραγεωργόπουλο στις 3 Οκτωβρίου 1946 - Εχρησιμοποιήθη εντατικώς για στρατιωτικές και κρατικές μεταφορές - Τον Νοέμβριο 1956, ενώ ευρίσκετο στην διάθεση του Υπουργείου Ανοικοδομήσεως, μετά τους σεισμούς των Ιονίων Νήσων, προσήραξε στις ακτές της Κεφαλληνίας και σχεδόν εβυθίσθη, όμως τελικώς ανειλκύσθη και εκρίθη επισκευάσιμο - Επίσης εχρησιμοποιήθη και για την επικοινωνία Ν. Περάματος-Ναυστάθμου Σαλαμίνος - Παροπλίσθη το 2003.

 

Εδώ μπορούμε να δούμε μία φωτό των ΜΗΛΟΣ (ως L 261) και ΑΜΟΡΓΟΣ (ως L 263).

Πηγή : hellasarmy.gr

post-2102-0-08525200-1357850904_thumb.jp

 

αλλά και μία ακόμα σπάνια φωτό, με το ΘΗΡΑ (L 260) στην Ζάκυνθο την περίοδο του μεγάλου σεισμού του 1953 από το pilarinos.blogspot.gr

 

Τέλος, όπως έγραψα και στην αρχή αυτού του ποστ, αρκετά από αυτά τα πλοία δούλεψαν αργότερα σίγουρα και ως "απλές παντόφλες", είτε ως Ε/Γ - Ο/Γ είτε ως Φ/Γ - Ο/Γ. Αυτή την αναφορά όμως, μπορούμε να την συνεχίσουμε στο αρμόδιο topic, ευελπιστώ πολύ σύντομα μιας και υπάρχουν αρκετά και πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία.

 

Πηγές στοιχείων : hellasarmy.gr, wikipedia.org, και διάφορα army-sites του εξωτερικού . 

 

 

Link to post
Share on other sites

Πάρα πολύ ενδιαφέρον στοιχεία! Ξερώ ότι ζητώ πολλά, αλλά γνωρίζεις μήπως πού περίπου προσάραξε στην Κεφαλλονιά;

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

ΜΗΛΟΣ (L 189) - ΠΡΩΗΝ L 261, ΠΡΩΗΝ Α/Β 1300 Παρελήφθη στην Αίγυπτο από τον Σημαιοφόρο Π. Αραπάκη στις 3 Οκτωβρίου 1946

 

Και ο οποίος, πιθανότατα,  πρόκειται για τον Πέτρο Αραπάκη, τον μετέπειτα Α/ΓΕΝ στην εποχή του Κυπριακού και της μεταπολίτευσης.

Link to post
Share on other sites
  • Nick the Greek changed the title to Παλιά LCT στην Ελλάδα

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...