Jump to content
Shipfriends

Ζάκρος (ΙΜΟ 5241647)


polmyt

Recommended Posts

Με αφορμή την φωτο του φιλου @FHFerry ας ανοιξουμε ενα καινούριο θεμα για το ΖΑΚΡΟΣ

Το πλοιο ηταν αλλο ενα γκαζάδικο που ηρθε στη χωρα μας για λογαριασμο του Ευθυμιαδη το 1971.Μετασκευαστικε και μπηκε στη γραμμη Πειραια - Ηρακλειο.Το 1977 περασε σε μια κοινοπραξιαΑΝΕΚ και Μινωϊκων ,δουλευοντας μεχρι το 1985 που διαλυθηκε

Ισως απο τα λιγοτερα γνωστα πλοια των δυο εταιρειων

 

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Θυμάμαι ότι αγοράστηκε με πολιτική παρέμβαση από την ηγεσία του ΥΕΝ, εάν και είχαν ενδιαφερθεί άλλοι, αλλά τους απότρεψε το ΥΕΝ να μην πλειοδοτήσουν στο πλειστηριασμό του πλοίου, γιατί δεν θα τους έδιναν γραμμή.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το πλοίο ήταν μια μοναδική περίπτωση. Ακόμη και με ανθρώπους που ήταν εκείνη την εποχή πιο κοντά στο λιμάνι αν μιλήσεις, δεν είναι πολλοί αυτοί που το θυμούνται. Για κάποιο λόγο πέρναγε πάντα απαρατήρητο. Όχι σε μένα. Αυτό το γαλάζιο χρώμα που είχε κάτω και το κάτασπρο κομοδέσιο με το μεγάλο άσπρο φουγάρο είναι μια μεγάλη παιδική μου ανάμνηση. Όπως και το να παρακολουθήσει κανείς φόρτωση από τον πλευρικό καταπέλτη, με συρόμενα να μπαίνουν στο γκαράζ με χίλιες ταλαιπωρίες και μανούβρες. Άλλο χαρακτηριστικό που θυμάμαι, είναι πως στο μαγαζί του λοστρόμου στην πλώρη, τω καιρώ εκείνω, αν πήγαινες αφού τελείωνε η εκφόρτωση το πρωί, πωλούνταν διάφορα Κρητικά προιόντα.

 

Μια τζούρα του μπορούμε να πάρουμε και σε αυτήν εδώ την carte postale:

 

Link to comment
Share on other sites

Τι λέτε κύριοι! Δέσποζε στο λιμάνι 😁.

Εκείνο το ξεβαμμένο θαλασσί (πρέπει να είχε να βαφεί από προ Χριστού γενννήσεως), η υπερμεγέθης πρώην λευκή τσιμινιέρα στο πρυμναίο accommodation και η φροντίδα που ξεχείλιζε από παντού, έκαναν το λιμάνι να το χαζεύει.

Ποιοί το ταξίδεψαν και τι λαχτάρες θα πήραν οι άνθρωποι...   

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Μια εκπληκτικη φωτογραφια του πλοιου στο Ηρακλειο θα δουμε σημερα.

Καλοκαιρι του 78 λοιπον και το πλοιο φτανει στο λιμανι του Ηρακλειου.Διακρινονται η αναλογικα μεγαλη τσιμινιερα σχεση με το πρυμνιο accommodation.

Απο οσο μπορω να καταλαβω το πλοιο ειχε ενα σαλονι κατω απο τη γεφυρα.Πρυμα λογικα υπηρχαν μονο καμπινες αν κρινουμε απο το ποσο λιγα πραθυρα υπαρχουν στο χωρο μπροστα απο τη τσιμινιερα

Μια ακομα λεπτομερια ειναι οτι κατω απο το γαλαζιο ειναι βαμενη μια γραμμη πρασινο και πιο κατω ειναι το κεραμυδι

Link to comment
Share on other sites

Λένε οι παλιοί που έχουν ταξιδέψει σε τέτοιου είδους πλοία με κομοδέσιο και στη μέση αλλά και πρύμα, πως όταν αυτά ήταν ακόμη φορτηγά ή γκαζάδικα, το κεντρικό κομμάτι του κομοδεσίου ήταν οι καμπίνες των αξιωματικών ενώ το πρυμνιό οι καμπίνες του πληρώματος. Στις περισσότερες περιπτώσεις τέτοιων μετασκευών εν Ελλάδι, προσετέθησαν επιπλέον επιβατικοί χώροι γύρω από αυτά. Στην περίπτωση του Ζάκρος φαίνεται πως συνέβη το αντίθετο και αφαιρέθηκε χώρος από το κεντρικό κομοδέσιο έτσι ώστε να μεγαλώσει η χωρητικότητα σε φορτηγά. Οπότε υποθέτω πως στην κεντρική φέτα έμεινε μόνο η καμπίνα του Πλοιάρχου ίσως μαζί με ένα μικρό σαλόνι για τους ελάχιστους οδηγούς που θα μετέφερε.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Επειδή την πρόλαβα αυτή την εποχή,στη μέση έμεναν οι αξιωματικοί γεφύρας κ από ό,τι μου έχει τύχει ο καμαρώτος κ 1 καμαρωτάκι αξιωματικών.Πρύμα οι αξιωματικοί μηχανής κ όλο το κατρώτερο πλήρωμα.

 

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...