Jump to content
Shipfriends

Σύγκρουση του Ν/Θ Καλλίστω με το Maersk Launceston έξω απο το λιμάνι του Πειραιά || 27.10.2020


Recommended Posts

2 hours ago, Petros P said:

Το πλοίο πήγε σε θέση φόρτωσης/εκφόρτωσης , άραγε ξεφορτώνει ολα τα containers (λέει 1500+ κινησεις )ή έπεσε μπικικινι και θα συνεχίσει τα ταξίδια του?

Τα containers δεν είχα προορισμό τον Πειραιά είχαν Τ cesme αν δεν κάνω λαθος. Πώς θα μεταφερθούν στον τελικό προορισμό τους;

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα δεν είχαν μόνο τον Τσεσμέ προορισμό, αλλά όπως και να έχει θα προωθηθούν με άλλα πλοία. Οι φορτωτικές των γραμμών κοντέινερ εμπεριέχουν τους σχετικούς όρους που τους επιτρέπουν να διεκπεραιώνουν τα κουτιά με ό,τι πλοίο θέλουν, ανεξάρτητα από το όνομα που μπορεί να φαίνεται επάνω στη φορτωτική.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Σημερινή δημοσίευση του ΠΘ σχετικά με καταθέσεις μελών των πληρωμάτων https://www.protothema.gr/greece/article/1078526/nauagio-kallisto-oi-agnostes-katatheseis-ton-melon-tou-pliromatos-kai-tou-kuverniti/

Υ.Γ  Απορία μου είναι αυτό που διάβασα από τις πρώτες πληροφορίες - καταθέσεις του κυβερνήτη του πολεμικού, και το ξαναδιάβασα σήμερα ,ότι καλούσε στο vhf το φορτηγό να αλλάξει πορεία ! ενώ σε αυτόν τον χρόνο θα μπορούσε να κάνει ασφαλή αποφυγή ? ... ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΨΗ-ΑΠΟΡΙΑ !

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα ξεκινήσω από το κοντεινεράδικο και το ναύτη που είχε πάει για πρωινό. Δεν ξέρω αν είναι νομότυπο αυτό, είναι/δεν είναι μου φαίνεται πολύ κακή ιδέα σε μια περιοχή με έντονη κινητικότητα και κίνηση. Οπότε για μένα εδώ έχουμε ήδη ένα φάουλ του κοντεινεράδικου.

 

Όσον αφορά αυτό που λέει παραπάνω ο φίλος gioannis, κίνηση αποφυγής λέει κι ο ίδιος ότι έκανε, έστω και σε προχωρημένο στάδιο στη χρονολογία του συμβάντος. Αυτό που με προβληματίζει εμένα είναι το τι ακριβώς έκανε, παραθέτω από την κατάθεση:
 

Quote

 

Το εμπορικό πλοίο μάς προσέγγισε από πίσω αριστερά

ενώ βρίσκομαι μπροστά και δεξιά του

αύξησα στο μέγιστο τις στροφές των μηχανών (πρόσω ολοταχώς) και έστριψα το πηδάλιο όλο αριστερά

 

 

Με λίγα λόγια, ενώ ο κίνδυνος είναι πίσω αριστερά σου, εσύ κάνεις όλο αριστερά και μπαίνεις ακριβώς στα δόντια του? 

 

Link to comment
Share on other sites

On 10/27/2020 at 8:45 PM, Annivas said:

 

όμως το κόψιμο της πρυμης ίσως  να κρύβει και μια απότομη εναλλαγή πορείας του πολεμικού , προς αριστερα η του κοντειναραδικο προς τα δεξια (πιο απίθανη περίπτωση)με συνέπεια να ήρθε το πολεμικό σε θεση κροσαρισματος αντι να είχαν μια πλαγιά σύγκρουση 


 

Φάνηκε απο το κόψιμο της πρυμης η εναλλαγή πορείας του πολεμικού προς τα αριστερα . Το οποίο φυσικά ήταν καθοριστικό για την μη αποφυγή της σύγκρουσης .

Οσο αφορά την κατάθεση του ναύτη οτι πήγε για πρωινό σε μια περιοχή με κάθε λογής πλεούμενα να πλέουν προς όλες τις κατευθύνσεις ειναι εκτός λογικής .

Link to comment
Share on other sites

Για το Πολεμικό: Ξεκάθαρο σφάλμα η αλλαγή πορείας προς τα αριστερά, δεν εξάγεται από πουθενά η αποφυγή της σύγκρουσης ενός πλοίου που έρχεται από τα αριστερά σου με αριστερό κύκλο στροφής. Τραγικότατο λάθος! Επίσης, ο κυβερνήτης δηλώνει οτι φώναξε στο κανάλι 16 και δεν έλαβε απάντηση. Σαφέστατα όλα τα πλοία οφείλουν να κάνουν ακρόαση στο 16, όμως το εμπορικό έπλεε εντός vts (κανάλι 13) και μόλις είχε αποβιβάσει πλοηγό (κανάλι 12). Δεν θεωρώ απίθανο να μην είχε βάλει DW σε κάποια συσκευή ώστε να παρακολουθεί και το 16, και πως μετά την αποβίβαση πλοηγού, το εμπορικό έμεινε στο 12 και το 13. Ο κυβερνήτης του πολεμικού όφειλε να καλέσει τουλάχιστον και στο κανάλι 13, κάτι που όπως φαίνεται δεν έκανε.

Για το εμπορικό: Η STCW προβλέπει οτι ο Α/Φ μπορεί να μην έχει οπτήρα, σε συνθήκες φωτός, υπό καλή ορατότητα και χωρίς κίνηση πλοίων, σε ανοιχτή θάλασσα, σε κατηγορία φυλακής Ι, υπό την προυπόθεση οτι είναι άμεσα ανακλήσιμος και διαθέσιμος με ενδοεπικοινωνία, σε κοντινή απόσταση από την γέφυρα και ει δυνατόν σε οπτική επαφή με τον Α/Φ. Η συνθήκη αυτή προφανώς ΔΕΝ ισχύει στην παρούσα φάση καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου, περιοχή αυξημένης κίνησης, περιοχή εποπτευόμενη από VTS και περιοχή με ΣΔΘΚ, όπου η κατηγορία φυλακής είναι τουλάχιστον ΙΙ, δηλαδή 2 αξιωματικοί γέφυρας επί της γέφυρας. Όμως στο δημοσίευμα δεν μοιάζει να πήγε ο ναύτης/οπτήρας για πρωινό, αλλά ο Α/Φ, με τον Πλοίαρχο να μένει μόνος του στην γέφυρα!

Βλέπουμε οτι και τα δύο πλοία έχουν παραβιάσει αρκετούς κανόνες, αλλά δυστυχώς (εκ του αποτελέσματος και της ομολογίας) η αλλαγή πορείας προς τα αριστερά ήταν και ο λόγος που έγινε η σύγκρουση, κάτι που σίγουρα φέρνει σε πιο δυσμενή θέση το ΠΝ.

Quote

Δεν λαμβάνει καμία απάντηση και η σύγκρουση είναι πλέον αναπόφευκτη. Το «Καλλιστώ» παίρνει τεράστια κλίση και φέρει σοβαρές καταστροφές στην πρύμνη, η οποία κόπηκε κατά τη σφοδρή σύγκρουση.

Μέλη του πληρώματος πέφτουν στο νερό και κινδυνεύουν για αρκετή ώρα. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα ναυάγια και οι εικόνες κυκλοφορούν γρήγορα στο Διαδίκτυο και σε ολόκληρη τη χώρα.

Το παραπάνω απόσπασμα είναι τραγικό. Δημοσιογραφικός εξευτελισμός θα έλεγα. Δεν λαμβάνει απάντηση και ω εκ του θάματος παίρνει κλίση. Η δε αναφορά σε "ένα από τα μεγαλύτερα ναυάγια" είναι τουλάχιστον υπερβολική.

 

Link to comment
Share on other sites

Ο αρθρογράφος είναι νεαρός,έμπειρος στο αστυνομικό ρεπορτάζ ομως,απο τα παιδιά του ρεπορτάζο του δρόμου που με το σπαθί μπηκαν σε γραφεία,αλλα συνεχίζει να γράφει φανφαρονικά πολλές φορές.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Τη συντηρητική κατάσχεσή του MAERSK LAUNCESTON μέχρι του ποσού των 70 εκατ. ευρώ, ή την κατάβολή ισόποσης εγγυητικής επιστολής υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, αποφάσισε το Πρωτοδικείο Πειραιά.

Συγκεκριμένα το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά (Διαδικασία Ασφαλιστικών Μέτρων – Τμήματος Ναυτικών Διαφορών), έκανε δεκτή την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων του Ελληνικού Δημοσίου και διέταξε τη συντηρητική κατάσχεσή του του υπό σημαίας Πορτογαλίας εμπορικό φορτηγό πλοίο (C/V) MAERSK LAUNCESTON, που ανήκει στην αλλοδαπή εταιρία KG Vierte OCEANIA Schiffahrtsgesellschaft mbH & Co., μέχρι του ποσού των 70 εκατ. ευρώ, με τη δυνατότητα αντικατάστασης της κατάσχεσης με ισόποση εγγυητική επιστολή αξιόχρεης τράπεζας στην Ελλάδα υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.

Η υπόθεση αφορά τη σύγκρουση στις 27 Οκτωβρίου του 2020 του ΝΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ του ΠΝ με το υπό σημαία Πορτογαλίας εμπορικό φορτηγό πλοίο (C/V) MAERSK LAUNCESTON. Από τη σφοδρή σύγκρουση προκλήθηκε εισροή υδάτων στο ναρκοθηρευτικό πλοίο καθώς η πρύμνη του πολεμικού πλοίου κόπηκε και δίπλωσε.

Το Ελληνικό Δημόσιο, με την από 30 Οκτωβρίου του 2020 αίτησή του, ζήτησε να ληφθεί κάθε πρόσφορο μέσο για την εξασφάλιση των αποζημιωτικών του απαιτήσεων από τη σύγκρουση. Αυθημερόν εκδόθηκε από την πρόεδρο υπηρεσίας του Πρωτοδικείου Πειραιά προσωρινή διαταγή απαγόρευσης απόπλου, η οποία ήρθη με παροχή εγγυοδοσίας, συνισταμένης σε εγγυητική επιστολή αξιόχρεης τράπεζας που εδρεύει στην Ελλάδα, ύψους 40 εκατ. ευρώ (εκδότρια, η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε.).

Όπως αναφέρεται στην απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά ο πλοίαρχος του MAERSK LAUNCESTON ανέπτυξε ταχύτητα 16 κόμβων, την οποία μάλιστα διατήρησε μέχρι και λίγο πριν την ένδικη σύγκρουση.

Η ταχύτητα αυτή σε συνδυασμό με το γεγονός της πραγματοποίησης πλου σε περιοχή με υψηλή ναυτιλιακή κίνηση αλλά και της έλλειψης επιτήρησης και επίβλεψης της περιοχής είτε οπτικής είτε δια των οργάνων του πλοίου, πιθανολογείται υψηλή και μη ασφαλής.

Επίσης αναφέρεται πως δεν υπήρξε εποπτεία του ασυρμάτου VHF και δεν απαντήθηκαν οι κλήσεις του κυβερνήτη του πολεμικού πλοίου, δεν αξιοποιήθηκαν οι ενδείξεις του ραντάρ του MAERSK LAUNCESTON, και αυτό διότι ουδείς εκ του πληρώματος του επόπτευε τα προαναφερθέντα ηλεκτρονικά μέσα αυτού κατά τη διάρκεια του πλου.

Σε άλλο σημείο αναφέρεται πως η αντίδραση του πλοιάρχου του MAERSK LAUNCESTON όταν πλέον αυτός αντελήφθη την επικινδυνότητα της κατάστασης έγινε καθυστερημένα και σε χρόνο που η σύγκρουση δεν μπορούσε πλέον να αποφευχθεί.

Επιπλέον προκύπτει πως το MAERSK LAUNCESTON δεν πραγματοποίησε εγκαίρως τους απαιτούμενους εκείνους χειρισμούς ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση με το πλοίο του πολεμικού ναυτικού και δεν ακολούθησε πριν από τη σύγκρουση αποκλίνουσα πορεία σε σχέση με το πολεμικό πλοίο.

Αντιθέτως πιθανολογείται ότι στην πορεία του τελευταίου υπήρξε σταδιακή και προοδευτική κλίση προς την πορεία του πολεμικού πλοίου και ειδικότερα παρέκκλιση της πορείας προς τα δεξιά.

www.capital.gr

Link to comment
Share on other sites

Να μιλήσουν και για τις ευθύνες του ΝΘΗ. Έχει κουράσει η στοχοποίηση του ενός.

Σε μία σύγκρουση φταίνε και οι δύο, είτε είναι φυλάασον είτε φυλασσόμενο.

Θα ξεχάσουμε τι ορίζουν οι κώδικες σε λίγο. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Nikos_Chania said:

Να μιλήσουν και για τις ευθύνες του ΝΘΗ. Έχει κουράσει η στοχοποίηση του ενός.

Έχεις απόλυτο δίκιο, Νίκο μου, αλλά όταν σε μια χώρα δεν υπάρχουν ναυτικά δικαστήρια, τέτοια πράγματα γίνονται.... 😒

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, rafina-lines said:

Έχεις απόλυτο δίκιο, Νίκο μου, αλλά όταν σε μια χώρα δεν υπάρχουν ναυτικά δικαστήρια, τέτοια πράγματα γίνονται.... 😒

Δε νομίζω πως αυτό είναι θέμα ναυτικών δικαστηρίων, αλλά δικαστηρίων γενικότερα.

Ακόμα κι αν υπήρχε τέτοιο ειδικό δικαστήριο δε δίνω πολλές πιθανότητες να πήγαινε κόντρα στο Ελληνικό δημόσιο...

Link to comment
Share on other sites

Σωστό κι αυτό! Βέβαια! Έτσι όπως λειτουργεί το δημόσιο δλδ, Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει! Κι αυτό το βλέπουμε σε πάρα πολλές πτυχές του ελληνικού κράτους. Το δημόσιο πάνω απ'όλα! :(

Link to comment
Share on other sites

On 1/25/2021 at 4:35 PM, Nikos_Chania said:

Να μιλήσουν και για τις ευθύνες του ΝΘΗ. Έχει κουράσει η στοχοποίηση του ενός.

Σε μία σύγκρουση φταίνε και οι δύο, είτε είναι φυλάασον είτε φυλασσόμενο.

Θα ξεχάσουμε τι ορίζουν οι κώδικες σε λίγο. 

Χωρίς να διαφωνώ στην ουσία, να πω απλά ότι εδώ δεν έχουμε παρά μόνο μια περίληψη της περίληψης της απόφασης. Δεν έχουμε σκεπτικό, στοιχεία που επικαλέστηκαν οι πλευρές, υλικό, μαρτυρίες κλπ. Το ότι π.χ. στο άρθρο δεν αναφέρεται κάτι για τις ευθύνες του Ν/ΘΗ δε σημαίνει απαραίτητα ότι αυτές δεν προσδιορίζονται στην απόφαση, περιορίζοντας - κάνω μια αυθαίρετη σκέψη- το ποσό της αποζημίωσης.

Τέλος, κι αυτό δεν είναι προσωπικό αλλά το λέω εξ αφορμής, το ότι μπορεί μια απόφαση δικαστηρίου να μας φαίνεται ακατανόητη δε σημαίνει -υποχρεωτικά- ότι ο δικαστής θα ευνοήσει τη μια ή την άλλη πλευρά. Λίγο στην Ελλάδα τα απλοποιούμε τα πράγματα "α, η Έδρα τα πήρε", "α, θα ευνοήσει το Δημόσιο-ηλίου φαεινότερον-" δεν είναι όμως κανόνας αυτό. Για να μην πω δηλαδή ότι είναι η εξαίρεση...

Προσωπικά και με την μικρή πείρα που έχω σα δικηγόρος, έχω διαβάσει πολλές αποφάσεις που ενώ μου φαίνονται -στην αρχή- ακατανόητες έχουν όχι απλά ακλόνητο σκεπτικό αλλά δείχνουν στην πράξη πόσο έκατσε και δούλεψε ο δικαστής. Εννοείται βέβαια πως δε συμβαίνει πάντοτε αυτό.

5 hours ago, Αναερόβιος said:

Μια χαρά θα του κάτσουν του ΠΝ τα 70 εκ. έτσι και τα εισπράξει απο την ασφαλιστική και το κλαμπ. Εχει πάρα πολλές τρύπες που χρειάζονται βούλωμα.

Ούτε του παπά δε θα το πουν με τόσα τρέχοντα μέτωπα ανοιχτά.

Link to comment
Share on other sites

Δεν θα διαφωνήσω σε όσα είπες. Τα σχόλια μου κυρίως αφορούν τα όσα το δημοσίευμα παρουσιάζει. 

Σαφέστατα και δεν έχουν δημοσιεύσει την πλήρη απόφαση, σαφέστατα και υπάρχουν ευθύνες του νθη. Αλλά την εποχή που η κοινή γνώμη αποκτά ερεθίσματα και σχηματίζει γνώμη με βάση το ίντερνετ, σε συνδυασμό με την περιορισμένη ικανότητα των αναγνωστών να αντιληφθούν εν προκειμένω οτι εκ των κανονισμών προβλέπεται ευθύνη του νθη, είναι θα έλεγα απαράδεκτο να σχηματίζεται η εικόνα ενός ΠΝ το οποίο "ξεσκισε" τον κοντεινερα, και κατάφερε να του παρει τα.... Εκατομμυρια. 

Αρκετά σχόλια ακόμα και σε σχετικές ομάδες με το αντικειμενο, θα προκαλέσουν την ιδια αντιδραση. 

Άρα λανθασμένη η δημοσίευση αυτή διότι δίνει το πάτημα σε θερμοαιμους και μη να λοιδωρουν το εμπορικο ναυτικό και να αναγουν σε "θεο" το πολεμικό ναυτικό. 

Με θλιβουν τοσο τα σχόλια που διαβάζω όσο και οτι η δημοσιογραφια πλέον ειναι ανεξελεγκτη, τερατώδης αλλα πανίσχυρη στην διαμόρφωση της κοινής γνώμης. 

Link to comment
Share on other sites

On 1/25/2021 at 5:02 PM, Nikos_Chania said:

Η απορία μου έχει αρκετές προεκτάσεις. Το ΑΣΝΑ άραγε παρεμβαίνει στην περίπτωση ατυχήματος με εμπλεκόμενο Πολεμικό πλοίο;

 

Να πω την αλήθεια φίλε Νίκο, ας υποθέσουμε πως έχει ήδη παρέμβει και εξετάζει τα δεδομένα. Μετά από τη γαργάρα του αιώνα με το ατύχημα του Blue Star Patmos(για να μην πιάσω άλλα συμβάντα που επισήμως δεν έγιναν ποτέ για τις Αρχές), με ποιό βαθμό αξιοπιστίας μπορεί κανείς να διαβάσει τα όποια πορίσματά τους?

Link to comment
Share on other sites

Προσπαθώ να αντιληφθώ τι εννοείς και μάλλον αναφέρεσαι στην ΕΛΥΔΝΑ. Πρόκειται για την ίδια υπηρεσία με το ΑΣΝΑ (και απλά εγώ χρησιμοποιώ παλαιότερη ονομασία του ίδιου οργάνου;) ή ΑΣΝΑ και ΕΛΥΔΝΑ είναι ανεξάρτητες αρχές και κάθε μία επιτελεί άλλο ρόλο/σκοπό; 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...