Jump to content
Shipfriends

Σύγκρουση του Ν/Θ Καλλίστω με το Maersk Launceston έξω απο το λιμάνι του Πειραιά || 27.10.2020


Recommended Posts

Σίγουρα το μεγαλύτερο ποσοστό θα το φέρει το ΦΓ, είτε είναι προσπέραση, είτε διασταύρωση πορειών, δεν το αμφισβητούμε αυτό. Αλλά θα πρέπει να γίνει και μνεία για την ευθύνη και του ΝΘΗ στους χειρισμούς.

Link to comment
Share on other sites

Πικρή αλήθεια έχουν μπει, μέσω πανελλήνων  στις σχολές οι άριστοι των αριστων τα χρόνια της κρίσης ως σκοπό την επαγγελματική αποκατάσταση κ μπράβο στο σύστημα. Αλλά δεν δώσαν εξετάσεις αν '' γουστάρουν'' αυτό το επάγγελμα . Τα χρόνια πέρασαν κ έλαβαν θέσεις διοικησης μετά γνωστά αποτέλεσματα. Τρία σοβαρά ατυχήματα σε τρία χρόνια. Και ούτε μια παραίτηση για λόγους ευθιξίας.

Όταν έμπαιναν αγράμματοι ναυτοπαιδες δεν δεν ήξεραν να γράφουν το όνομα τους αλλά αγαπούσαν  ''το επάγγελμα τους''  και ανασταιναν σαπακια.

Οι παραπάνω σκέψεις μου γύριζουν στο μυαλό μου από την πρώτη αβαρια κ τις εκφράζω φοβούμενος μην χαρακτήριστω ακραίος.

Link to comment
Share on other sites

Για ποσο 40εκατ δολαρίων απο οτι αναφέρουν τα δημοσιεύματα . Ποσο βέβαια εκτός πραγματικότητας αφού αδερφε πλοία του Καλλιστω πουλήθηκαν στην Πολωνία απο τους Άγγλους πρόσφατα έναντι 2,5 εκατ λιρών .

Link to comment
Share on other sites

Το ότι ζητάνε τόσα δε σημαίνει ότι θα τα πάρουν κιόλας. Επίσης, οι παράγοντες με τους οποίους υπολογίζεται μια αποζημίωση είναι πολλοί. Είναι π.χ. η αξία του πλοίου, ο εξοπλισμός που φέρει, οι απώλειες του ναυτικού απο τη μη χρήση του, η ηθική βλάβη κ.α. 

Αν κερδίσουν, επειδή σίγουρα (κατ'εμέ) θα υπάρξει επιμερισμός της ευθύνης θα πάρουν πολύ λιγότερο. 

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά, δεν καταλαβαίνω εσάς τι σας πειράζει πόσα θα πάρει το ΠΝ εσείς θα τα δώσετε, η ασφάλεια θα πληρώσει. Μακάρι να πάρει και καινούργιο το πλοίο περιουσία όλων μας είναι.

Πολύ εμπάθεια για τα πληρώματα του ΠΝ γιατί? Είσαστε αυτόπτες μάρτυρες και ξέρετε τι ακριβώς έγινε?

Το κοντέινερ ραντάρ και κάμερες δεν είχε να δει το άλλο πλοίο? Δεν θα μπορούσε δηλαδή να είναι ένα μπονκεράδικο στη θέση του πολεμικού και να γίνει από ρύπανση ότι με το Αγία Ζώνη?

Ξερόλες όλοι, βγάλατε από τώρα πορίσματα του πληκτρολογίου

Link to comment
Share on other sites

Φιλε μου μην εισαι τόσο επιθετικός διάβασε με νηφαλιότητα ολα τα προηγούμενα ποστ. Ξεκάθαρα όλες οι απόψεις συγκλίνουν στο οτι εκ πρώτης την ευθύνη την εχει το κοντειναραδικο κι εκφράστηκαν εικασίες οτι ενδεχομένως να υπαρχει μικρό ποσοστό συνυπευθυνότητας του πολεμικού .

Απο εκει και περα οταν κατάσχεις το πλοιο πριν βγει επίσημο πόρισμα για ποσο 40εκατ δολαρίων , διπλάσιο της ασφάλισης του πλοίου για αστική ευθύνη , τετραπλάσιο της πραγματικής αξίας του κοντειναραδικου Και πολυ πολλαπλάσιο απο την πραγματική αξία του πολεμικού προκαλεί άσχημη εντύπωση .

Στην καλύτερη περιπτωςη οι αξιώσεις του Ελληνικού δημοσίου  να μεταφερθούν στο Λονδίνο και να παρει την πραγματική αξία του πολεμικού που ειναι περίπου 2,5 εκατ λίρες ίσως και λιγο παραπάνω και στην χειρότερη η πλοιοκτηκτρια να παρατήσει το πλοιο εδω και να ξεμείνει σε καμια ντανα να σαπίζει η και να βουλιάξει . 

Link to comment
Share on other sites

Καλά, άσχημη εντύπωση δεν προκαλεί, γιατί, όπως προανέφερα, η αξίωση είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων και δεν αφορά αποκλειστικά την πραγματική αξία του πλοίου (εδώ αναφέρεται ότι τα Ν/Θ είχαν περάσει πρόγραμμα εκσυγχρονισμού). 

Ας βγει το πόρισμα και βλέπουμε. Επίσης, μήπως, όταν έρθει η ώρα, τα βρουν εξωδικαστικά και ξεμπερδεύουμε; 

Link to comment
Share on other sites

@petap Αδικαιολόγητα επιθετικό το post σου. Όλοι νομίζω σχολίασαν ψύχραιμα, μετρημένα και ώριμα, έχοντας σαφώς και συναίσθηση των καιρών. Όλοι εκφράσαμε την άποψη ότι -βάσει των όσων έγιναν γνωστά- η ευθύνη φαινεται να βαρύνει κατά κύριο λόγο το κονεξάδικο. Και λέω "κατά κύριο λόγο" διότι όπως αναλύθηκε παραπάνω ο ΔΚΑΣΘ σε κάθε περίπτωση προβλέπει ότι ασχέτως προτεραιότητας όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να πράξουν ότι είναι δυνατό για την αποφυγή της συγκρούσεως. Από όσα έγιναν γνωστά μέχρι τώρα φαίνεται ότι ο πλοίαρχος του κονεξάδικου δεν αντελήφθη τίποτα, πράγμα το οποίο είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικό, όμως δεν γνωρίζουμε τίποτα για την κατάσταση, δυνατότητα και τις ενέργειες του ΝΘΗ.

 

Για το θέμα της αξίας του ΝΘΗ είναι βέβαιο ότι η αξία του σκαριού είναι ένα μικρό κλάσμα της αξίας των συστημάτων τα οποία βρίσκονται επ΄αυτού. Άρα οι διεκδικήσεις του Π.Ν. λογικά θα είναι πολλαπλάσιες της αξίας του σκάφους. Νομίζω μάλιστα ότι το συγκεκριμένο ΝΘΗ ήταν το πλέον εξοπλισμένο του Π.Ν. για την αποστολή του.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, petap said:

Ρε παιδιά, δεν καταλαβαίνω εσάς τι σας πειράζει πόσα θα πάρει το ΠΝ εσείς θα τα δώσετε, η ασφάλεια θα πληρώσει. Μακάρι να πάρει και καινούργιο το πλοίο περιουσία όλων μας είναι.

Πολύ εμπάθεια για τα πληρώματα του ΠΝ γιατί? Είσαστε αυτόπτες μάρτυρες και ξέρετε τι ακριβώς έγινε?

Το κοντέινερ ραντάρ και κάμερες δεν είχε να δει το άλλο πλοίο? Δεν θα μπορούσε δηλαδή να είναι ένα μπονκεράδικο στη θέση του πολεμικού και να γίνει από ρύπανση ότι με το Αγία Ζώνη?

Ξερόλες όλοι, βγάλατε από τώρα πορίσματα του πληκτρολογίου

Καινούριο πλοίο να το πάρει, στα πλαίσια όμως του διεθνούς δικαίου. Διότι αφού είναι περιουσία μας, όπως λες, δεν θα ήθελα να το παιξω αγιογδύτης.

Αυτόπτες μάρτυρες δεν είμαστε. Οι περισσότεροι εδώ μέσα είμαστε λίγο-πολύ-πάρα πολύ σχετικοί με τη ναυτιλία και τους κλάδους της, συνεπώς μπορουμε να καταθέσουμε τις μετρημένες, τεκμηριωμένες και χαμηλόφωνες απόψεις μας, χωρίς να εγκαλούμε πρόσωπα και καταστάσεις.

Όσον αφορά τις κάμερες, να θεωρήσω οτι το ανέφερες μέσα στον θυμό σου, καθώς στη ναυσιπλοία δεν γίνει χρήση καμερών, παρά μόνο χρήση ναυτιλιακών βοηθημάτων όπως το ραντάρ που ανέφερες, οι ηλεκτρονικοί χάρτες, το gps κ.α.

Θα μπορούσε να ήταν από κανό μέχρι ULCC. Οι ΔΚΑΣ είναι σαφείς για όλους και πρέπει να τηρούνται από όλους.

Nα πω συμπληρωματικά στην αρχική τοποθέτηση μου, οτι ακριβώς και μόνο επειδή επρόκειτο για μονάδα του ΠΝ, έχουμε αυτή την εξέλιξη. Εάν ήταν οποιοδήποτε πλοίο του εμπορικού ναυτικού η συμπεριφορά, εξέλιξη, αντιμετώπιση και διαβάθμιση του περιστατικού θα ήταν εντελώς διαφορετική. 

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Τις κάμερες τις ανέφερα διότι λόγω όγκου και τύπου έχει τυφλά σημεία και αναφέρθηκαν σε αυτές.

Βλέπω ότι είστε είστε υπεράνω και όχι αγιογδύτες. Αν συνέβαινε κάτι στη δική σας περιουσία και το αναθέτατε σε ένα δικηγορικό γραφείο για να αποζημιωθείτε τι εντολή θα δίνατε? Μόνο για την εμπορική αξία ? Δεν νομίζω!

Σκεφτείτε οτι ευτυχώς δεν θρηνούμε θύματα .

Ας περιμένουμε λοιπόν το πόρισμα για τις ευθύνες.

Για όσους θίχτηκαν με το "ξερόλες" ζητώ συγνώμη.

Link to comment
Share on other sites

Μία ερώτηση από κάποιον που δεν έχει σχέση με την ναυτιλία , απλά του αρέσουν τα πλοία .

Στο συγκεκριμένο σημείο που έγινε η σύγκρουση και το κοντεϊνεράδικο πήγαινε με 16 μίλια , πόσο πάνε τα πλοία της ακτοπλοΐας  μας ? Και βέβαια πάντα σε συνάρτηση με τις μέγιστες ταχύτητες τους και με τις ικανότητες ελιγμών που έχουν .

Γιατί αν ένα πλοίο που έχει 2 προπέλες και άλλα βοηθήματα , με δυνατότητα να πηγαίνει 25 μίλια και ο καπετάνιος του έχει περάσει από το σημείο αυτό εκατοντάδες φορές και πηγαίνει 16 , τότε ένα τεράστιο πλοίο , μονοπρόπελο όπως είπαν με ελάχιστες δυνατότητες ελιγμών και με καπετάνιο που δεν ξέρει την περιοχή , χτυπάει τελικές 1 μίλι , μετά που άφησε τον πλοηγό , νομίζω ότι δεν θα πρέπει να βγεί ούτε καν συνυπευθυνότητα . 

Εδώ να θυμίσω ότι το Καλλιστώ σύμφωνα με την σελίδα του ΠΝ , έχει 15-16 κόμβους μέγιστη ταχύτητα , άρα και η ικανότητα ελιγμών δεν ήταν καλύτερη από αυτή του θηρίου .

Link to comment
Share on other sites

Ένα πλοίο μικρού μεγέθους με δυο μηχανές και δυο τιμόνια εχει ασυγκρίτως πολυ περισσότερες ελικτικες δυνατότητες απο ένα μονοπροπελο , μονοτιμονο , πολύ μεγάλου μεγέθους και φορτωμένο το οποίο σημαίνει πολύ μεγάλη αδράνεια .

Τα ακτοπλοϊκά στην αναχώρηση πάνε με την υπηρεσιακή τους δηλαδή αν είναι ταχύπλοο και με 35 μίλια μπορεί να πάει. Στον κατάπλου στον Πειραια και 4 μίλια πριν την κίτρινη τσαμαδουρα είναι υποχρεωμένα να κόβουν στα 15 μίλια κατα την θερινή περίοδο για τα απόνερα . 
 

16 μίλια λοιπόν στο συγκεκριμένο σημείο δεν θεωρείται υπερβολική , άλλωστε ένα τέτοιο μεγαθήριο μονοτιμονο θέλει να εχει κάποια ταχύτητα για να κυβερνηθεί . 

Πέραν αυτών όμως στη θάλασσα όταν ένα πλοιο είναι εν πλω είναι ουτοπικό να μιλάμε για σταμάτημα του προς αποφυγή σύγκρουσης και σίγουρα δεν ειναι ο προτεινόμενος τρόπος για να αποφευχθεί μια σύγκρουση . Υπάρχουν οι δυνατότητες να στρίψεις αριστερότερα η δεξιότερα και να αποφύγεις την σύγκρουση .

Συνεπώς το οτι το κοντειναραδικο πήγαινε με 16 μίλια ταχύτητα δεν είναι μεμπτό ίσα ίσα που έδινε στο πλοιο καλύτερη δυνατότητα να ακούσει το τιμόνι σε εναλλαγή πορείας για την αποφυγή σύγκρουσης . Που και πάλι βέβαια επαναλαμβάνω είναι πολύ πιο δύσκολο να αλλάξει γρήγορα την πορεία του από οτι το πολεμικό .

Γενικότερα πάντως στη θάλασσα ολα βασίζονται στην πρόληψη και μόνον γιατι τελευταία στιγμή τα περιθώρια αντίδρασης ειναι ελάχιστα  έως και ανύπαρκτα ανα περιπτωςη 

Link to comment
Share on other sites

Επειδή ότι συνέβη δεν πρόκειται να λυθεί στα δικαστήρια του Πειραιά από δικά μας παιδιά.. αλλά στο High Court που εκεί λειτουργούν με όρους της "αγοράς" και όχι με ευσεβείς ποθους..κατά την άποψή μου με τους συγκεκριμένους χειρισμους μπορεί το κράτος να βρεθεί σε θέση που όχι θα πάρει αποζημίωση αλλά θα πληρώσει damages, loss o hire κλπ κλπ.. Επίσης τα Φαίδρα που ακούγονται περί πολλών δεκάδων η και εκατοντάδων εκατομμυρίων περί του κόστους αντικατάστασης δεν θα μπω στο κόπο καν να τα σχολιάσω.. Η Λιθουανια πήρε τα 2 αδερφάκια του για 2,5 εκατομμύρια το 1 και γλυκοκοιταει και 3ο.

Οι Φινλανδοι ναυπηγησαν στην Ιταλία τα Katnappa class όπου δεν είναι απλά ναρκοθηρευτικα σαν το Καλλιστώ αλλά πολλαπλών ρόλων που φέρουν ακόμα και οπλισμό για εμπλοκη με άλλα πλοία.. Το κόστος για ένα καινούργιο και υπερσύγχρονο σκάφος αυτής της κλάσης δεν ξεπερνά τα 75 εκατομμύρια ευρώ το 1 με όλα τα παρελκόμενα (πυρομαχικά, συστήματα μάχης, εξοπλισμό συντήρησης κλπ, κλπ). 

Επίσης το RN είχε βγάλει προς πώληση ένα αδερφάκι του Καλλιστώ με ξηλωμενο όλον τον εξοπλισμό για 60000 λίρες.. 

Τέλος να υπενθυμίσω ότι στα μάτια μου δεν τιμά ένα ναυτικό μέσα σε 1,5 χρόνο να έχει 3 σοβαρές αβαριες.. Κάτι δείχνει.. 

Link to comment
Share on other sites

Προέκυψε ότι το πλοίο είναι ασφαλισμένο από το UK P&I και όταν θα καταθέσουν την εγγυητική για το πλοίο το τελευταίο πράγμα που θα αφήσουν στη τύχη του είναι το jurisdiction.. Γνωρίζουν είδη ότι θα είναι biased το δικαστήριο.. Μπορεί και να μη γίνει αλλά με commercial manager την Maersk και Γερμανούς owners δεν είναι ο δρόμος προς την αποζημίωση στρωμενος με ροδοπέταλα όπως πολλοί θέλουν να περνάνε προς τα εξω

Link to comment
Share on other sites

Δεν γίνεται να επιλέξει μόνος του ο ένας αντίδικος το jurisdiction σε αντιδικία που έχει με το ΠΝ μιας χώρας που το ατύχημα συνέβη στα νερά της. Το ότι το θέλει πολύ και θα το προσπαθήσει δεν σημαίνει πως θα το επιτύχει κιόλας.

Πιθανότερο θεωρώ εγώ έναν εξωδικαστικό συμβιβασμό για να αποφύγουν MAERSK και ασφαλιστική τα δικαστήρια Πειραιά.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Nereus said:

Γνωρίζουν είδη ότι θα είναι biased το δικαστήριο..

Αν αρχίσουμε έτσι θα προκόψουμε. 😋

6 hours ago, Αναερόβιος said:

Δεν γίνεται να επιλέξει μόνος του ο ένας αντίδικος το jurisdiction σε αντιδικία που έχει με το ΠΝ μιας χώρας που το ατύχημα συνέβη στα νερά της. Το ότι το θέλει πολύ και θα το προσπαθήσει δεν σημαίνει πως θα το επιτύχει κιόλας.

Συμφωνώ.

Link to comment
Share on other sites

On 10/30/2020 at 11:36 PM, Annivas said:

Για ποσο 40εκατ δολαρίων απο οτι αναφέρουν τα δημοσιεύματα . Ποσο βέβαια εκτός πραγματικότητας αφού αδερφε πλοία του Καλλιστω πουλήθηκαν στην Πολωνία απο τους Άγγλους πρόσφατα έναντι 2,5 εκατ λιρών .

Στα 120εκατ. $ ήταν ανέρχονταν πι απαιτήσεις του ΠΝ στα ασφαλιστικά μετρα που κατέθεσε , αλλα το δικαστήριο περιόρισε την απαίτηση για συντηρητική κατάσχεση στα 40 εκατ. $ . 
Προς το παρόν βέβαια δεν έχει εκδοθεί guarantee letter γι αυτό το ποσό,  προκειμένου να αποδεσμευθεί το πλοιο κι ούτε φαίνεται πρόθυμο να αποδεχθεί αυτο το ποσο της απαιτήσης έστω και το κατα 2/3 μειωμένο απο δο δικαστήριο , ποσο .

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο πήγε σε θέση φόρτωσης/εκφόρτωσης , άραγε ξεφορτώνει ολα τα containers (λέει 1500+ κινησεις )ή έπεσε μπικικινι και θα συνεχίσει τα ταξίδια του?

Link to comment
Share on other sites

Μπικικίνια δεν έχουν πέσει ακόμη , αλλά με σύμφωνη γνώμη του επισπευδοντος μπορεί να πάρει άδεια μεθορμισης από τα Νηολογια .

Λογικα κάπως έτσι θα έγινε και μετά εκ νέου μεθορμιση για αγκυροβόλιο .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...