Jump to content
Shipfriends

Σύγκρουση του Ν/Θ Καλλίστω με το Maersk Launceston έξω απο το λιμάνι του Πειραιά || 27.10.2020


Recommended Posts

Με όση αξιοπιστία μπορεί να έχει ένα μέσο που σου λέει ότι το κοντεινεράδικο έχει 266 μέτρα ύψος:D, πρίν λίγο στις βραδυνές ειδήσεις του Στάρ έδειξαν ένα γράφημα που εμφανίζει το Καλλιστώ να στρέφει αριστερά και να περνά από την πλώρη του κοντέινερ. Τώρα αλήθεια, ψέμματα, δεν ξέρω. 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Marios Superfast said:

Δεν νομίζω ότι σε αυτά που λέει ο φίλος @Strofalos υπερβάλλει, αντίθετως παρουσιάζει την πικρή αλήθεια.

 Δεν γίνεται να βγαίνεις να κάνεις δηλώσεις ότι είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση,και τελικά να μην προλαβαίνεις καν να βγεις από τον ναύσταθμο καλά καλά.

 Μην ξεχνάμε είναι το δεύτερο περιστατικό μέσα σε σχεδόν 3 χρόνια, που συνέβη με το ΠΝ στην ευρύτερη περιοχή.

 Από την άλλη,μήπως υπήρξε κάποιο μηχανικό πρόβλημα στο πλοίο που δεν γνωρίζουμε? Είναι σίγουρα πολύ νωρίς για να ξέρουμε (ααααααν ποτέ μάθουμε).

Όπως και να χει, ευτυχώς που δεν υπήρξαν απώλειες.

 

Ποια πικρή αλήθεια ; Το ότι δε βυθίστηκε το πλοίο και δεν είχαμε παρά ελαφρείς τραυματισμούς δεν ειναι αλήθεια ; το ότι από τον Αύγουστο έχει βγει σε Αιγαίο και Αν. Μεσόγειο το 85% (αν όχι παραπάνω) του στόλου από φρεγάτες μέχρι 50χρονα υποβρύχια και ΤΠΚ σε πόλεμο νεύρων και ελιγμών για πόσες εβδομάδες χωρίς να ανοίξει μύτη για μας (αντιθέτως και εκτός από το...πλευρό της Kemal Reis ) δεν είναι επίσης μια αλήθεια ; το ότι όλο αυτό το διάστημα πληρώματα &μηχανές βρίσκονται σε πολεμική ετοιμότητα χωρίς να ανοίξει μύτη, αντι-παρατεταγμένα με τα τούρκικα, πολλά από τα οποία μόλις αποσύρθηκαν στους ναυστάθμους παρέδωσαν πνεύμα, δεν λέει κάτι ;

Να συζητήσουμε ότι κάποτε πρέπει να φύγουν τα πολεμικά απο τη Σαλαμίνα ελέω traffic, εννοείται, μέσα.

Ακόμα όμως δεν ξέρουμε καλά καλά τι συνέβη (και αμφιβάλλω αν θα το μάθουμε και ποτέ) οπότε ας μην ισοπεδώνουμε τα πάντα, ας αναμείνουμε και βλέπουμε.

7 hours ago, Strofalos said:

Μ'αρέσει που είμαστε κι ένα βήμα πριν τον πόλεμο τρομάρα μας... 

Εδώ μερικοί δεν μπορούν να ξεχωρίσουν ένα ολόκληρο κοντεϊνεράδικο που έρχεται καταπάνω τους και λένε πως θα αμυνθούν στους εισερχόμενους αντιπλοϊκούς..!

Ενδεχομένως να μη γνωρίζεις πως το ελληνικό ΠΝ είναι από τα ελάχιστα που έχουν αναχαιτίσει σε άσκηση αντιπλοϊκό και όχι μόνο μια φορά.

Όπως και να έχει, ακόμα και το σφάλμα να είναι 100% στο πολεμικό, σε χώρους τόσο κορεσμένους αυτά συμβαίνουν. Εφόσον δεν είχαμε χειρότερα σκηνικά όλα καλά. Το σκηνικό με το Κανάρης ήταν πολύ χειρότερο και πραγματικά ασυγχώρητο.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, JohnR730 said:

Σε φωτογραφίες που βλέπω, αμφιβάλλω αν έχουν οι προπέλες και τα τιμόνια. Ίσως ούτε οι μηχανές. 

Σε αυτή τη φωτογραφία φαίνεται το πρυμναίο τμήμα πριν βυθιστεί, αναποδογυρισμένο και διακρίνονται άξονες και τιμόνια.

Edited by stathis
Link to comment
Share on other sites

Φίλε @stathis μόλις τώρα πρόσεξα τη φωτογραφία και έχεις δίκιο! Θέλω να ρωτήσω το τμήμα αυτό με τις προπέλες και τα τιμόνια το ρυμούλκησαν ή βυθίστηκε? 

Link to comment
Share on other sites

Βλέποντας κι ακούγοντας τα δεδομένα για το περιστατικό μου έρχονται στο μυαλο οι εξεις σκέψεις :


Το πολεμικό πέρασε νότια της Ψυττάλειας και το κοντειναραδικο πέρασε βόρεια . Και τα δυο πλοία είχαν προορισμό την βόρεια είσοδο του separation , άρα με διαφορετική αφετηρία είχαν κοινό προορισμό συνεπώς συγκλίνουσες πορείες . 
Σε πρώτη φάση το χτύπημα αριστερα στο πολεμικό δείχνει υπαιτιότητα του κοντειναραδικου.  

όμως το κόψιμο της πρυμης ίσως  να κρύβει και μια απότομη εναλλαγή πορείας του πολεμικού , προς αριστερα η του κοντειναραδικο προς τα δεξια (πιο απίθανη περίπτωση)με συνέπεια να ήρθε το πολεμικό σε θεση κροσαρισματος αντι να είχαν μια πλαγιά σύγκρουση . 
Απο την άλλη έχουμε δυο εμπλεκόμενα πλοία, το ένα υπερμέγεθες με μια μηχανή ,ένα τιμόνι , μεγάλη αδράνεια το οποίο σε κάθε κίνηση χρειάζεται πολύ χρονο και μεγάλη απόσταση για την απόκριση της κάθε εντολής και το άλλο με απείρως  περισσότερες Δυνατότητες ελιγμών και ελάχιστο χρόνο απόκρισης κάθε εντολής .

Βαση αυτών ακόμη αν όντως συμβαίνει το προφανές οτι φταίει το κοντειναραδικο δεν απαλασσει αναντίρρητα από κάποιο Μικρό  ποσοστό ευθύνης και το πολεμικό .

Οπως επίσης πρέπει να διερευνηθεί αν το VTS στη δικαιοδοσία του οποίο συνέβη το περιστατικό αντιλήφθηκε η όχι την πορεία σύγκρουσης των δυο πλοιων κι αν ενήργησε προειδοποιητικά. 
 

Το λυπηρό της υπόθεσης είναι ότι συνέβη  υπο τις πλέον ιδανικές συνθήκες (ηλιόλουστη ημέρα και άπνοια ) και το ευχάριστο της υπόθεσης ειναι οτι οι ζημιές ήταν υλικές και δεν είχαμε ανθρώπινες απώλειες .


 

Link to comment
Share on other sites

Ραντάρ υπάρχει στο πειραια? Θα μπορούσε να είχε δει κάποιος στη στεριά οτι τα πλοια είναι σε πορεία σύγκρουσης και να ειδοποιήσει τους πλοίαρχούς?Ξερω ότι κάτι αντίστοιχο υπάρχει για τον έλεγχο εναέρια κυκλοφορίας, δεν υπάρχει το αντιστοιχο για τη θάλασσα?

Link to comment
Share on other sites

Σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται ότι είτε γιατί το Ν/ΘΗ έδειχνε κόκκινο είτε γιατί ήταν καταφθανόμενο το Ν/ΘΗ είχε R.ο.W (προτεραιότητα). Το πιθανότερο είναι στο κονεξάδικο να μην είχαν πάρει χαμπάρι. Υποθέτω ότι ήταν κρίσιμο το γεγονός ότι το κονεξάδικο ανέβαζε ταχύτητα και μάλιστα αυτή είχε φτάσει σε επίπεδα ανώτερα των δυνατοτήτων του Ν/ΘΗ. Ασφαλώς όμως αν δεν υπήρξε κάποιο έκτακτο συμβάν στο Ν/ΘΗ, πλανάται ένα "αλλά"...

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με δηλωσεις του πληρώματος της γέφυρας του Ν/ΘΗ που αναφέρθηκαν σε τηλεοπτικα κανάλια προσπαθούσαν μέσω του 16 να επικοινωνήσουν με το κοντεινεραδικο όταν ήταν 1 μίλι μακριά για να αποφύγουν κάποιο ατύχημα.. Εάν ισχύει αυτό μιλάμε όχι για απλό λάθος του Ν/ΘΗ αλλά για έγκλημα.. 

Link to comment
Share on other sites

Μερικές σκέψεις και από μένα, ξεκαθαρίζω πως τη συγκεκριμένη περίπτωση δε την γνωρίζω και δεν εκφέρω γνώμη γι αυτήν συγκεκριμένα. Αλλά νομίζω πως πολλά από τα σχόλιά μου, είναι πολύ σχετικά.

 

α) Το Κοντεινεράδικο

Όπως έχουμε πεί και αλλού, όταν μιλάμε για τέτοια μεγέθη και με περιορισμένη ορατότητα/δυνατότητα ελιγμών, δεν είναι εύκολο να αντιληφθείς τι γίνεται ακριβώς γύρω σου. Ίσως γι αυτόν το λόγο να έπρεπε να υπάρχει κάποιος περιορισμός ταχύτητας για αυτά τα πλοία ως το separation ή/και να μένει ο πλοηγός επί του πλοίου πολύ περισσότερο απ' ότι μένει σήμερα. Το μόνο σίγουρο είναι πως είναι ουτοπικό να περιμένει κανείς ένας τέτοιος γίγαντας να φυλάει τους νάνους, το αντίθετο έπρεπε να γίνεται, ασχέτως με το τι μπορεί να λέει ο ΔΚΑΣ. Όσοι έχετε μπεί στο Σαρωνικό είτε βράδυ περιτρυγιρισμένοι από ψαρόβαρκες που ψαρεύουν επάνω στην πορεία των πλοίων, είτε Κυριακή του καλοκαιριού ζωσμένοι από φουσκωτά και διάφορα σκάφη αναψυχής να κροσάρουν την πλώρη σας χωρίς καμία συναίσθηση, μπορείτε νομίζω να καταλάβετε το πρόβλημα. Για το ότι πρέπει να αλλάξουν άρδην οι διεθνείς κανονισμοί για τα μεγέθη και την ορατότητα αυτού του τύπου πλοίων, δεν το συζητώ καν. Δεν είναι τυχαίο πως συνέχεια τα βλέπουμε να εμπλέκονται σε συμβάντα.

 

β) Το Πολεμικό

Ήθελα εδώ και καιρό να μοιραστώ μαζί σας πως γίνεται η κίνηση των πολεμικών στην περιοχή, όσον αφορά το κομμάτι διαχείρισης της κίνησης. Υπάρχουν φορές που τα πολεμικά δε μιλάνε καν στο Πειραιάς Τράφικ. Όταν μιλάνε, 9 φορές στις 10 η συνδιάλεξη ξεκινά με το πολεμικό να ζητά αναφορά για την κατάσταση/κίνηση στο δίαυλο και την περιοχή Αταλάντης - Ψυττάλειας - Δραπετσώνας. Στη συνέχεια, συνήθως το εκάστοτε πολεμικό ενημερώνει πως ξεκινά την κίνησή του και λέει στο Τράφικ να ενημερώνει άπαντες πως κινείται πολεμικό και να το φυλάνε. Σπάνια το πολεμικό μπαίνει στη διαδικασία να μιλήσει απ' ευθείας με κάποιο εμπορικό πλοίο, ακόμη σπανιότερα όταν πρόκειται για πλοίο με ξενόγλωσσο πλήρωμα. Εδώ η κακή γνώση των αγγλικών αποτελεί τροχοπέδη. Γενικότερα αν ακούσει κανείς σχετικές συνδιαλέξεις, σε έναν τρίτο δημιουργείται η εντύπωση πως τα πολεμικά προχωράνε με δεδομένο πως θα προσέχουν οι άλλοι αυτά, κι όχι αυτοί τους άλλους. Σε συνδυασμό με το α), αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο.

 

Δέχομαι πως ο ΔΚΑΣ και η τοπική διαχείριση μπορεί να δίνουν απόλυτη προτεραιότητα στα πολεμικά. Και δέχομαι και αυτά που ανέφεραν παραπάνω οι φίλοι @kyr1 και @pathfinder. Να το πω όμως αλλιώς: ακόμη κι αν είχε κάποιος από μας ένα νομοθετικό διάταγμα στο χέρι του που να λέει ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν ισχύει για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο/οδηγό, αυτό δε σημαίνει πως είναι καλή ιδέα να πας αντίθετα στην εθνική οδό. Ξαναλέω δεν γνωρίζω τι έχει γίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό που λέω είναι ότι η πρακτική στο παρελθόν δεν ενέπνεε/εμπνέει καμία εμπιστοσύνη.

 

γ) Το Πειραιάς Traffic

Όπως ειπε πολύ σωστά και ο φίλος @Annivas λίγο παραπάνω, μιλάμε για ένα συμβάν που έγινε υπό το φώς του ηλίου και σε ιδανικές καιρικές συνθήκες. Βάλτε και αυτά που ανέφερα στο β), νομίζω πως εγείρονται πολλά ερωτηματικά σχετικά με το τι έχει ειπωθεί και πως έχει διαχειριστεί η υπηρεσία την κατάσταση. Έδωσαν εντολές τις οποίες δεν ακολούθησε το κοντεινεράδικο? Μήπως θα έπρεπε να έχουν δώσει εντολή στο πολεμικό να αλλάξει την πορεία του και όχι να αφήσουν την αποφυγή στο χέρι του κοντέινερ? Δεν έχω απάντηση στις ερωτήσεις αλλά όπως έχουμε πεί/δεί και πολλές φορές φέτος το καλοκαίρι, η υπηρεσία έχει κάνει μια αρκετά ρισκαδόρικη -τουλάχιστον για τα γούστα μου- διαχείριση της κυκλοφορίας. Το μόνο σίγουρο είναι πως στο άμεσο μέλλον πρόκειται να δούμε μια πολύ πιο αυστηρή διαχείριση, βάζω στοίχημα γι αυτό. Και ελπίζω αυτό το συμβάν να είναι η αρχή για μια πιο σωστή προσέγγιση.

 

δ) Οι Πλοηγοί

Ελάχιστα είναι στην εικόνα γι αυτό το συμβάν, οι αναφορές που έχω δεί περιορίζονται στο αν επέβαινε ή όχι επί του πλοίου, πλοηγός. Εγώ έχω να κάνω ένα γενικότερο σχόλιο και αυτό είναι πως σε όποιο πλοίο βγαίνει από την περιοχή Περάματος/Ικονίου/Κερατσινίου, οι πλοηγοί συνήθως κατεβαίνουν στο ύψος της Ψυττάλειας, άντε σε ορισμένες περιπτώσεις όταν το πλοίο παραλάσσει τα φανάρια του κεντρικού λιμανιού του Πειραιά. Όποιος ξέρει τη θαλάσσια περιοχή εκτός λιμένος, περιλαμβάνει τα έργα της καινούριας προβλήτας αλλά και χώρο όπου κάνουν drifitng τα πλοία που περιμένουν πλοηγό ή θέση στο λιμάνι ενώ ταυτόχρονα είναι και η δίοδος πρός το αγκυροβόλιο. Και φυσικά περνάνε και τα φέρρυ/κρουαζιερόπλοια από εκεί. Καταλαβαίνει κανείς πως μιλάμε για ιδιαιτέρως πολυσύχναστη θαλάσσια περιοχή, η οποία με την καινούρια προβλήτα θα μειωθεί και σε έκταση. Μήπως λοιπόν το να κατεβαίνει ο πλοηγός στο ύψος της Ψυττάλειας, αφήνει το πλοίο χωρίς καθοδήγηση στο πιο δύσκολο σημείο της περιοχής, μέχρι δηλαδή να μπεί στο separation? Μήπως θα έπρεπε να αλλάξει ο κανονισμός και η πρακτική και οι πλοηγοί να μένουν επί του πλοίου πολύ περισσότερο?

 

Όπως και να έχει το πράγμα, ελπίζω τουλάχιστον το συμβάν αυτό να είναι η αρχή για να γίνει μια πιο σωστή κουβέντα για την κίνηση.  

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστά όλα αυτά που γράψατε.

Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι η καλή κατασκευή του πολεμικου.Παρά τη σφοδρή σύγκρουση και μάλιστα με τη πλώρη,το μέγεθος του containerαδικου,το fiberglass κοίτος του πολεμικού, τα στεγανά του λειτούργησαν πάρα πολύ καλά.

Αν συγκρίνουμε με αλλες συγκρούσεις που κατέληξαν σε βύθιση,το αποτέλεσμα είναι πολύ εντυπωσιακό.

Ένα μπράβο σε όλους (ένστολους και μη) που έσωσαν το πλοίο από μια βέβαιη βύθιση.

Κατά τη γνώμη μου δεν το προσάραξαν στη πλησιέστερη ακτή ,γιατί θα έτρεχαν όλοι για φωτογραφίες.Ενώ η βύθιση του πλοίου θα χάλαγε την εικόνα του ΠΝ.

 

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Εαν θες την αποψη μου οταν κατεβηκε ο πλοηγος θα του εδωσε πορεια για το sepatation την οποια θα ακολουθησε το μεγαλο γι αυτο κ εγινε το μπουπ!σιγουρα το traffic θα ειδε την κινηση κ θα φωναξε αλλα δε σταματαει το θηριο ετσι ευκολα!κ τελος στμφωνω κ επαυξανω σε ολα για το πολεμικο

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Ένα μπράβο σε όλους (ένστολους και μη) που έσωσαν το πλοίο από μια βέβαιη βύθιση.

Κατά τη γνώμη μου δεν το προσάραξαν στη πλησιέστερη ακτή ,γιατί θα έτρεχαν όλοι για φωτογραφίες.Ενώ η βύθιση του πλοίου θα χάλαγε την εικόνα του ΠΝ.

 

Στο μετα καλοι ειμαστε το θεμα ειναι οτι-διαχρονικα-πασχουμε στην προβλεψη.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, kyr1 said:

Ποια πικρή αλήθεια ; Το ότι δε βυθίστηκε το πλοίο και δεν είχαμε παρά ελαφρείς τραυματισμούς δεν ειναι αλήθεια ; το ότι από τον Αύγουστο έχει βγει σε Αιγαίο και Αν. Μεσόγειο το 85% (αν όχι παραπάνω) του στόλου από φρεγάτες μέχρι 50χρονα υποβρύχια και ΤΠΚ σε πόλεμο νεύρων και ελιγμών για πόσες εβδομάδες χωρίς να ανοίξει μύτη για μας (αντιθέτως και εκτός από το...πλευρό της Kemal Reis ) δεν είναι επίσης μια αλήθεια ; το ότι όλο αυτό το διάστημα πληρώματα &μηχανές βρίσκονται σε πολεμική ετοιμότητα χωρίς να ανοίξει μύτη, αντι-παρατεταγμένα με τα τούρκικα, πολλά από τα οποία μόλις αποσύρθηκαν στους ναυστάθμους παρέδωσαν πνεύμα, δεν λέει κάτι ;

Να συζητήσουμε ότι κάποτε πρέπει να φύγουν τα πολεμικά απο τη Σαλαμίνα ελέω traffic, εννοείται, μέσα.

Ακόμα όμως δεν ξέρουμε καλά καλά τι συνέβη (και αμφιβάλλω αν θα το μάθουμε και ποτέ) οπότε ας μην ισοπεδώνουμε τα πάντα, ας αναμείνουμε και βλέπουμε.

Ενδεχομένως να μη γνωρίζεις πως το ελληνικό ΠΝ είναι από τα ελάχιστα που έχουν αναχαιτίσει σε άσκηση αντιπλοϊκό και όχι μόνο μια φορά.

Όπως και να έχει, ακόμα και το σφάλμα να είναι 100% στο πολεμικό, σε χώρους τόσο κορεσμένους αυτά συμβαίνουν. Εφόσον δεν είχαμε χειρότερα σκηνικά όλα καλά. Το σκηνικό με το Κανάρης ήταν πολύ χειρότερο και πραγματικά ασυγχώρητο.

Αν νομίζεις πως δεν γνωρίζω για τις εμπλοκές των φρεγατών Kortenaer με τους αρχαίους Sea Sparrow εναντίων πυραύλων Exocet είσαι γελασμένος. 

Παρόλαυτα, συμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενα του Nick the Greek.  Προφανώς και δεν φταίει ΜΟΝΟ το πολεμικό ή ΜΟΝΟ το Κοντεινεραδικο μιας και σε καταστάσεις σύγκρουσης και τα δυο πλοία ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ εκτελούν ελιγμούς αποφυγής και τα πράσινα και κόκκινα φαναράκια πάνε για βρούβες!!!

Όμως διάολε, είσαι μέσα στη γέφυρα ενός σκάφους 60 μέτρων και δε βλέπεις ολόκληρο θηρίο να έρχεται από αριστερά κατά πάνω σου ούτε μέσω οργάνων ούτε εξ όψεως!?!?? Πραγματικά μου κάνει τρομερή εντύπωση... 

Link to comment
Share on other sites

Μα δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που να διαφωνεί με όσα γράφει ο @Nick the Greek.

Προφανώς και μιλάμε για ένα περιβάλλον υπερ-κορεσμένο και δεδομένων αυτών των συνθηκών τέτοιου είδους ατυχήματα πρέπει να τα περιμένουμε, ειδικά μάλιστα αν δεν αλλάξει κάτι δραστικά. Προσωπικά, όπως έγραψα και πριν, θα προτιμούσα να περιορίζονταν στο ελάχιστο οι κινήσεις του στόλου στην περιοχή, για να μην πω δηλαδή να έφευγαν τελείως τα πολεμικά από εκεί στο πλαίσιο ενός ευρύτερου ανασχεδιασμού.

Από αυτό όμως μέχρι να περνάμε σε αφορισμούς και σε μειωτικούς χαρακτηρισμούς για την αξία των στελεχών του ΠΝ,  όταν ειδικά από τον Αύγουστο και εντεύθεν είναι σε συναγερμό κάνοντας αυτά που πρέπει να κάνουν και με το παραπάνω υπάρχει μια απόσταση. Σ'αυτό αντέδρασα.

Link to comment
Share on other sites

Στην ίδια γραμμή ειναι και δικές μου σκέψεις οι οποίες ταυτίζονται με τις απόψεις σου όσο και με αυτές του Nick the Greek. 
Γι αυτο άλλωστε είπα οτι ακομη κι αν ισχύει το προφανές , οτι δηλαδή φταίει το κοντειναραδικο ( βάση ΔΚΑΣ) δεν απαλασσει αναντίρρητα το πολεμικό απο κάποιο ποσοστό συνυπευθυνότητας . 
 

Οσο για τις ενστάσεις του φίλου kyr προς θεού κάνεις απο εδώ μέσα δεν έχει πρόθεση να θίξει την άρτια επιχειρησιακή λειτουργία του ΠΝ η οποία είναι άψογη . Μοναδική ένσταση μου και κάποιων άλλων μελών από ότι αντιλαμβάνομαι είναι ότι σε θέματα ναυτικής τέχνης πολλοί έχουμε συναντήσει περιστατικά τα οποία δείχνουν οτι οι του ΠΝ ίσως και λόγο εμπειρίας δεν βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με τους συναδέλφους τους στο εμπορικό ναυτικό οι οποίοι έχουν καθημερινή τριβή απο δόκιμοι έως το κατώφλι του Ν.Α.Τ.

Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε και την ανακοίνωση του υπουργείου που αναφέρει τους κανόνες του ΔΚΑΣ που φέρεται να παρενεβη ο πλοίαρχος του κοντεινεράδικου.

Quote

 

Ο πλοίαρχος του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) «MAERSK LAUNCHESTON» σημάιας Πορτογαλίας, συνελήφθη  για παράβαση των άρθρων  28, 277 παρ. (2) του Π.Κ. και των Κανόνων 6,7,10 (στ) και 13 του Διεθνούς Κώδικα Αποφυγής Συγκρούσεων.     

hcg.gr

 

 

Link to comment
Share on other sites

Επειδή νομίζω πως η εικόνα που παρουσιάζουν τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης, αλλά και την αντιμετώπιση των αρχών στο ζήτημα, με προβληματίζει το γεγονός οτι δεν έχει ανακοινωθεί η σύλληψη του Κυβερνήτη του ΝΘΗ, ο οποίος είναι επίσης εμπλεκόμενος. Δεν γνωρίζω αν έχει γίνει (μπορεί να έχει γίνει) ωστόσο σίγουρα δεν έχει ανακοινωθεί.

Η εικόνα που δίνεται, δυστυχώς, προς τα έξω με την ανακοίνωση για την σύλληψη του Πλοιάρχου του κοντεινεράδικου, αναφέροντας μάλιστα ποιους κανόνες παραβίασε, είναι παραπλανητική, και ειδικά όταν ήδη το Λιμενικό Σώμα έχει αποφανθεί ποιοι κανόνες παραβιάστηκαν!!!

Αναλύω τους κανόνες που αναφέρει το ΛΣ ως παραβιασθέντες από το Φ/Γ πλοίο.

Κανόνας 6-Ασφαλής ταχύτητα

Ο κανόνας δεν μας αναφέρει ποιά ταχύτητα είναι ασφαλής για κάποια δεδομένη στιγμή, ωστόσο αναφέρει οτι κάθε πλοίο θα πρέπει να πλέει με ασφαλή ταχύτητα, τέτοια ώστε να μπορέσει να χειρίσει αποτελεσματικά για την αποφυγή μιας σύγκρουσης, δεδομένων των επικρατούσων συνθηκών.

Σχόλιο: Η ταχύτητα είτε των 16 κόμβων είτε των 8, μπορεί να θεωρηθούν εξίσου ασφαλείς, η μεν πρώτη για καλύτερες ελικτικές δυνατότητες του πηδαλίου, η δε δεύτερη για αμεσότερη ακινητοποίηση του πλοίου. Οπότε το να κρίνει το ΛΣ πως παραβιάστηκε ο κανόνας αυτός είναι πολύ αόριστο και θέλει πολύ μελέτη και φυσικά να καταγραφούν όλες οι ενέργειες του πληρώματος μέχρι να αποφασισθεί εν τέλει αν παραβιάστηκε.

Κανόνας 7-Κίνδυνος Σύγκρουσης

Κάθε πλοίο οφείλει να χρησιμοποιεί κάθε δυνατό μέσο για να μπορεί να εντοπίζει αν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης. Σε περίπτωση που υπάρχει αμφιβολία, θα θεωρείται πως το ρίσκο υπάρχει και θα γίνονται οι ανάλογες ενέργειες. Θα πρέπει να γίνεται σωστή χρήση του ρανταρ και άλλων μέσων εντοπισμού ώστε να γίνεται έγκαιρα αντιληπτός ο κίνδυνος της σύγκρουσης.

Σχόλιο: Στις περισσότερες περιπτώσεις συγκρούσεων καταλογίζεται ο κανόνας 7 και στα δύο πλοία. Στην εν λόγω περίπτωση, δεν ξέρουμε αν το Φ/Γ φρόντισε να εντοπίσει εγκαίρως τον κίνδυνο σύγκρουσης, ωστόσο για να γίνει καταλογισμός του κανόνα πρέπει να γνωρίζουμε οτι δεν υπήρχε και η σωστή επιτήρηση (κανόνας 5) που συνοδεύει σχεδόν πάντα τον κανόνα 7.

Κανόνας 10στ-Συστήματα διαχωρισμού θαλάσσιας κυκλοφορίας

Η παράγραφος στ αναφέρει πως κάθε πλοίο που ναυσιπλοεί στα άκρα του συστήματος οφείλει να το κάνει με την μέγιστη προσοχή.

Σχόλιο: Όντως το πλοίο προσέγγιζε τη βόρεια είσοδο του συστήματος και όφειλε να πλέει με μέγιστη προσοχή, ωστόσο να αναφερθεί πως το ΝΘΗ είχε επίσης πορεία προς το ΣΔΘΚ.

Κανόνας 13-Προσπέραση

Κάθε πλοίο που προσπερνάει ένα άλλο, οφείλει να κρατείται μακριά από την πορεία του προπορευόμενου. (Το ΦΓ είναι το καταφθάνον και το ΝΘΗ το καταφθανόμενο). Ένα πλοίο θεωρείται καταφθάνον όταν προσεγγίζει ένα πλοίο σε γωνία μεγαλύτερη των 22.5 μοιρών από την πρύμη του, σε τέτοια θέση δηλαδή που κατά τη διάρκεια της νύχτας θα μπορεί να δεί μόνο τον φανό κορώνης και ουδέν εκ των πλευρικών φανών. Σε περίπτωση που υπάρχει αμφιβολία αν το καταφθάνον είναι όντως καταφθάνον, θα θεωρεί τον ευατό του καταφθάνον και θα χειρίζει ανάλογα. Καμία αλλαγή πορείας του καταφθάνοντος πλοίο δεν θα πρέπει να δημιουργήσει περίπτωση διασταύρωσης πορειών και δεν απαλάσσεται από την ευθύνη να κρατηθεί μακριά από το καταφθανόμενο έως ότου περάσει και είναι καθαρός.

Σχόλιο: Με την παραβίαση του παρόντος κανόνα, σύμφωνα με το ΛΣ, μας επιβεβαιώνουν οτι τα δύο πλοία ομόπλεαν και δεν υπήρχε περίπτωση διασταύρωσης πορειών (κανόνας 15). Με βάση όμως τον κανόνα 13, και ερμηνευτικές του δηλώσεις σε δεδικασμένες υποθέσεις, το καταφθανόμενο, σε περίπτωση που το καταφθάνον δεν τηρεί τον παρόντα κανόνα, δεν πρέπει να καθυστερήσει να λάβει ενέργειες, όπως επιβάλλει ο κανόνας 2 και 17, σχετικά με την υποχρέωση του φυλασσόμενου πλοίου να χειρίσει προς αποφυγή σύγκρουσης.

 

Άρα, το ΛΣ επιρρίπτει παραβίαση κανόνων μόνο στο ΦΓ, ενώ εκ των πραγμάτων σε ένα ατύχημα και τα δύο πλοία χρεώνονται αυτομάτως τους κανόνες 2,4,16/17. Ο 2-Ευθύνη γιατί και τα δύο πλοία έχουν ευθύνη τήρησης των κανονισμών και τίποτα δεν τους απαλάσσει από την υποχρέωσή τους να παρεκκλίνουν των κανόνως για την αποφυγή κινδύνου, ο 4-Εφαρμογή διότι και τα δύο πλοία έχουν υποχρέωση τήρησης των κανόνων του μερους Β σε καλή ορατότητα και ο μεν 16-Χειρισμοί από το φυλάσσον πλοίο αφορά την υποχρέωση του φυλάσσον πλοίου (ΦΓ) να χειρίσει αλλά και ο δε 17-Χειρισμοί από το φυλασσόμενο πλοίο που αφορά την υποχρέωση του φυλασσόμενου να χειρίσει, ακόμα κι αν δεν υποχρεούται, προκειμένου να αποφευχθεί η σύγκρουση.

Σύμφωνα με όλα αυτά, το ΛΣ στοχοποιεί το ΦΓ, τη στιγμή που το ΓΕΝ σιωπά.

Οι ευθύνες των πλοίων δεν θα επιρριφθούν από το ΛΣ σε καμία περίπτωση, μιας και υπάρχουν δικαστήρια για τον σκοπό αυτό, τα οποία θα εξετάσουν ενδελεχώς τα στοιχεία (κι όχι όπως το ΛΣ που σε μία μέρα έβγαλε πόρισμα). Κατά τα άλλα, έχει ενδιαφέρον να μάθουμε αν μέχρι και την στιγμή της σύγκρουσης είχαν σταθερή πορεία, ή το ΝΘΗ γύρισε αριστερά, δημιουργώντας διασταύρωση πορειών, αναγκάζοντας το ΦΓ να χειρίσει και προφανώς δεν προλάβαινε.

ΥΓ: Υπάρχουν κι άλλοι κανόνες που ενδεχομένως παραβιάστηκαν, όπως η επιτήρηση, και για αυτό αναφέρω πως είναι δύσκολο το ΛΣ να έχει βγάλει πόρισμα. Θα ήταν καλύτερο να πει οτι συνελήφθη χωρίς αναφορά σε συγκεκριμένους κανόνες.

Link to comment
Share on other sites

Μόλις αναφέρθηκε πως ο πλοίαρχος του φορτηγου ισχυρίζεται πως δεν είχε ορατότητα και το πλοίο του δεν είχε ευχέρεια ελιγμών λόγω του όγκου του.

Λογικό.Όμως από τα λίγα που γνωρίζω και έχουν καταγραφεί.

Έπλεε με μεγαλύτερη ταχύτητα πίσω από το πολεμικό και αριστερά από αυτό.Συνεπώς έπρεπε να του δώσει προτεραιότητα.

Και κατά τη γνώμη μου μόνο και μόνο από αυτό έχει μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης.

Σίγουρα μερίδιο ευθύνης έχει και ο πλοίαρχος του πολεμικού δεδομένου που θα μπορούσε εγκαίρως να αποτρέψει τη σύγκρουση.Όμως το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί θεωρώ πως είναι μικρότερο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...