Jump to content
Shipfriends

Εξπρές Πήγασος - Προσάραξη σε ξέρα στα Κασονήσια || 24.08.20


Recommended Posts

Ένα πουλάκι μου ψυθίρισε πως ο Πήγασος βρήκε σε ξέρα έξω από τη νησίδα Αρμάθια (ένα από τα Κασονήσια) με αποτελεσμα να δέσει στην Κασο και να απαγορευθεί ο αποπλους του ενώ και το ais όντως κάτι διαφορετικό δείχνει σε σχέση με προηγουμενες πορείες του. 

Ξέρει κανείς κάτι παραπάνω..? 

Link to post
Share on other sites

Πόσο αξιόπιστο ρεπορτάζ...

Αξεχαστο το ταξιδι οσων πανε Κάρπαθο, αλλά το πλοιο σταματησε Κάσο και ειχε τελικό προορισμο την Ρόδο. 

Ειδικά αυτά τα μπαλόνια που μπήκαν για να το κρατάνε στην επιφανεια πρέπει να είναι τελευταία τεχνολογία του 2020...

Ας κρατήσουμε απλά την επιβεβαίωση του περιστατικού κι οτι θα μεταφερθουν οι επιβατες με ταχύπλοο (ποιό άραγε;)

Link to post
Share on other sites

Αρα καλά τα πηρε το αυτί μου.

Black Monday η σημερινή για την Άττικα!! 

Το ταχύπλοο μου μυρίζει κάποιο από τα τουριστικά που κάνουν Κάρπαθο-Κάσο μάλλον. (Kassos Princess???) 

Αφού δεν έπαθε κανείς τίποτα, όλα καλά. 

Link to post
Share on other sites

Έχει ένα μικρό ρήγμα στη πλώρη και μπάζει νερά.. Αυτή τη στιγμή σκατζαρουν τα πετρέλαια για να μη γίνει καμία στραβη. 

Link to post
Share on other sites

Η ανακοίνωση του ΥΕΝ για την εισροή υδάτων στο Ε/Γ-Ο/Γ Εξπρές Πήγασος στην Κάσο

Quote

Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Κάσου, μεσημβρινές ώρες σήμερα, για περιστατικό εισροής υδάτων στο Ε/Γ-Ο/Γ ''ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ'' Ν.Π. 10415, από πιθανή πρόσκρουση, κατά δήλωση του Πλοιάρχου, σε αβαθή πλησίον της ν. Αρμάθιας.

Το εν λόγω πλοίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από λιμένα Σητείας για λιμένες ν. Κάσου – ν. Καρπάθου – ν. Χάλκης – ν. Ρόδου, με σαράντα δύο (42) επιβάτες, δέκα (10) Ε.Ι.Χ. οχήματα, τρία (03) δίκυκλα και ένα (01) Φ/Γ και κατέπλευσε ασφαλώς με ιδία μέσα στον λιμένα ''ΦΡΥ'' ν. Κάσου, ενώ από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δε διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση.

Από το Λιμεναρχείο Κάσου, απαγορεύτηκε ο απόπλους του ''ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ'', μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και της προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον νηογνώμονα που το παρακολουθεί, ενώ οι επιβάτες προωθήθηκαν στον προορισμό τους με μέριμνα της εταιρείας.

 

Link to post
Share on other sites

Εκεί πρέπει να είχε βρεί και το Γκόλντεν Βεργίνα, τω καιρώ εκείνω, επί πλοιοκτησίας 3Κ και πλοιαρχίας Στέλιου Στάθη.

Διορθώστε με εάν σφάλλω.

Link to post
Share on other sites

Επιβεβαιωνεται η προσκρουση απο το υπουργειο και επισημα.Παραθετω τη πορεια του πλοιου απο το myshiptracking.Το βαπορι προσεκρουσε οπως φαινεται στον υφαλο ΝΑ απο τα Αρμαθια οπου το βαθος φαινεται να ειναι κατω των 7 μετρων.Υπαρχει αλλος εινας υφαλος που βρισκεται πιο Νοτια στα 4.5 μετρα.Ο Πρεβελης περναει Νοτια και απο τους δυο υφαλους,αναμεσα στο τελευταιο που ανεφερα και στη Κασο.Αναμφισβητητα αυτη ειναι η πιο ασφαλης πορεια με τα μεγαλυτερα βαθη.Νοτια απο τις ξερες και παραλληλα με τις ακτες της Κασου.

Επισης φαινεται πως και τη προηγουμενη μερα ο Πηγασος(βλ κοκκινη πορεια) περασε παλι κοντα απο τη Βορεια ξερα.Μηπως δε γνωριζαν το ακριβες βαθος της;η και την υπαρξη της;

Το περιστατικο θυμιζει αυτο του Ολυμπου στον υφαλο Μανσελ.Και στις δυο περιπτωσεις εχουν συμβει τραγικα λαθη.

Δε μπορει μερα μεσημερι να πεφτεις σε χαρτογραφημενες ξερες.Με καιρους μπονατσα,χωρις βλαβες και χωρις πιεση χρονου.Δηλαδη οπου βλεπουμε θαλασσα και οχι στερια περναμε;Ναυτικους χαρτες και ρανταρ δεν εχουν.Στιγματα και πορειες ξερουν να βγαζουν; Ελεος πια καποιοι να βαζουν ζωες σε κινδυνο.Ελεος..

Να θυμισω το Σαμινα επεσε στις πορτες με 7αρι Βορια,νυχτα και με βλαβη στο stabilizer.

Τωρα τελευταια τι γινεται;Απαραδεκτα πραγματα που με εξοργιζουν.

Θα μου πειτε μερικοι οτι δεν ημουν στη γεφυρα δεν ειμαι ναυτικος και δεν ειμαι αξιος να κρινω.

Δεν πειραζει.Οταν μπαινουν σε κινδυνο ζωες ανθρωπων απο ασχετοσυνη.Δε χωρανε δικαιολογιες.

20200824_175647.jpg

Screenshot_20200824-180057_Chrome.jpg

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to post
Share on other sites

Θεωρητικά το ECDIS θα έπρεπε να βαρέσει alarm εγκαίρως, τώρα πως την πάτησαν κάνεις δεν ξέρει πέρα από αυτούς στη γέφυρα. 

Link to post
Share on other sites

Δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία που πρέπει να υπάρχει ECDIS σε όλα τα πλοία από μια ημερομηνία και μετά;Δεν λέω για να είναι paperless το βαπόρι αλλά να έχει τουλάχιστον ένα.Επισης αν στους χάρτες έλεγε 7 μέτρα και όχι λιγότερο ενώ υπάρχει μικρότερο βύθισμα και δεν έχει γίνει καλή καταγραφή του βυθού τότε με 3,5 μέτρα ελευθερία το βαπόρι μπορείς να πεις ότι περνάει σχετικά άνετα.Θα μου πεις γιατί δεν πάει από πιο μεγάλα βυθισματα όπως πρεβελης κλπ.Αυτο το κρίνει ο πλοίαρχος και οι Α/Φ.Τωρα περί ασχετοσύνης κλπ πολλά μπορεί να ειπωθούν,αλλά άμα δεν είμαστε παρόντες στο συμβάν στη γέφυρα και δεν γνωρίζουμε την κατάσταση κλπ καλύτερα να αποφεύγονται τέτοιοι χαρακτηρισμοί.Δεν το λέω με κακιά αλλά οι εμπειρογνώμονες είναι αυτοί που θα βγάλουν το πόρισμα τι έχει συμβεί κλπ και θα είναι καλύτερα να μην προτρέχουμε.Ας ελπίσουμε να διερευνηθεί το γεγονός και να βγει το πόρισμα προς τα έξω...

Link to post
Share on other sites

Με κάθε σεβασμό σε ναυτικούς και μη, το εργαλείο αυτό που αναφέρετε υποκαθιστά το ναυτικό, δεν τον αντικαθιστά.

Άλλο η ναυτοσύνη κι άλλο τα εξειδικευμένα ναυτικά όργανα.

Link to post
Share on other sites

Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 31/2017 - ΦΕΚ 53/Α/12-4-2017 όλα τα επιβατηγά πλοία άνω των 500 gt κατασκευής πριν το 2012 έχουν υποχρέωση να εγκαταστησουν ECDIS μέχρι τον 07/2014. Δεν είδα κάπου για Α κατηγορία. Μπορεί να κάνω λάθος. 

Το ECDIS στην ουσία μπήκε για να  ενισχύσει την ασφάλεια (μιας και είναι πιο εύκολο να βοηθήσει την αποφυγή ατυχήματος μέσω τον αλαρμ, ανανεώνεται εβδομαδιαία η μηνιαία από το Admiralty και να απλοποιήσει την διαδικασία  λήψης ενημερωμενων χαρτών) 

Edited by Nereus
Link to post
Share on other sites

To:

"Πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες θα εφοδιαστούν με ένα σύστημα απεικόνισης ηλεκτρονικών χαρτών και πληροφοριών (ECDIS) ως εξής"

δεν υποδηλώνει κατηγορία Α?

Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Nikos_Chania said:

Δεν πρόκειται περί αντικατάστασης. Ο ναυτικός ενημερώνεται ΚΑΙ από αυτο για το περιβάλλον που θα πλεύσει.

Δε διαφωνώ σε καμία περίπτωση μαζί σας.

Ωστόσο, η χάραξη της πορείας και η εκτέλεση αυτής κατά τον πλού σε ήδη χαρτογραφημένα ύδατα ( εδώ και πολλά έτη) καθιστά τη χρήση αυτού του συστήματος όχι βοηθήτικη.

Αλλά διορθωτική χονδροειδούς σφάλματος.

Διορθώστε με εκ νέου αν κάνω εγώ λάθος, εσείς, κατά τα γραφόμενά σας, είστε ο καθ΄ ύλην αρμόδιος.

Link to post
Share on other sites

Αποκλείεται να μην έχει ECDIS το Πήγασος και να το αφήνουν να ταξιδεύει. Επειδή κανείς από εμάς δεν ήταν στη γέφυρα ούτε στο πλοίο δεν μπορούμε να μιλάμε έτσι και να χαρακτηρίζουμε ανθρώπους και καταστάσεις. Μπορεί να υπήρξε κάποια βλάβη (πχ στα τιμόνια), να ήρθε μια δυνατή ροπή αέρα ή οτιδήποτε άλλο. Ας είμαστε συγκρατημένοι και ας αφήσουμε τις λιμενικές αρχές και τους επιθεωρητές να δούνε τι συνέβη. Δεν υπάρχει απώλεια ανθρώπινης ζωής ,οπότε όλα τα άλλα διορθώνονται. Μένει βέβαια να δούμε και τι ζημιές έχει αποκομίσει το πλοίο από την πρόσκρουση.

Link to post
Share on other sites

Ο RINA το έχει ως unrestricted navigation πράγμα που το βάζει μέσα στους διεθνείς πλοες άσχετα αν πραγματοποιεί η οχι

Link to post
Share on other sites

Ο Πηγασος νομιμότατα δεν έχει ECDIS και το ECDIS δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένας χάρτης ηλεκτρονικής μορφής.Δεν ξέρω γιατί επιμένουμε τόσο 

Link to post
Share on other sites

Το ECDIS δεν είναι ένας χάρτης "απλά" είναι εργαλείο πλοήγησης με πολλές δυνατότητες και χρήσεις που είναι συνδεδεμένο με το AIS και λειτουργεί και ως σύστημα αποφυγής συγκρούσεων στη θάλασσα μεταξύ άλλων.. Επίσης λόγω των δυνατοτήτων του έχει αποδειχθεί ότι είναι πολύτιμο καθώς έχει σώσει πολλές καταστάσεις που θα εξελισσόταν σε ατυχήματα.. 

Δεν ξέρω αν έχει η όχι ο Πήγασος και αν η σημαία υπερτερεί της κλάσης για πλοες στα Ελληνικά ύδατα.. Αλλά καλό είναι να μη τα ισοπεδώνουμε όλα.. 

Link to post
Share on other sites

Όχι ο Πηγασος δεν εχει ECDIS και δεν απαιτείται στα υπο ελληνική σημαία πλοία για κατηγορία πλοων Β και Α. Μονο σε αυτα που κανουν international voyages και short international voyages υπαρχει αυτή η απαίτηση που λέει η Ecdis και χάρτες η δυο συσκευές Ecdis και καθόλου χάρτες .

49 minutes ago, gtogias said:

To:

"Πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες θα εφοδιαστούν με ένα σύστημα απεικόνισης ηλεκτρονικών χαρτών και πληροφοριών (ECDIS) ως εξής"

δεν υποδηλώνει κατηγορία Α?

Όχι η κατηγορία πλοων Α ειναι τα πλοία που εκτελούν μεγάλη ακτοπλοΐα ουσιαστικά και αναφέρεται σε εσωτερικούς πλόες μόνον .

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...