Jump to content
Shipfriends

Εξπρές Πήγασος - Προσάραξη σε ξέρα στα Κασονήσια || 24.08.20


Recommended Posts

Λοιπόν, οι πληροφορίες που έχω ως τώρα είναι οι εξής:

Το πλοίο πηγαίνοντας από Σητεία προς Κάσο πέρασε (ως συνήθως στα τελευταία 20 ταξίδια του) μέσα από περιοχή που έχει ξέρες και παρέκλινε (για ανεξήγητο ως τώρα λόγο) καμιά εκατοστή μέτρα από την συνήθη πορεία του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πέσει σε μια από τις ξέρες και να δημιουργηθεί ρήγμα 3-4 μέτρων ακριβώς στην πλώρη του. Το απόγευμα κατέφθασαν στο νησί με ναυλωμένο αεροσκάφος εμπειρογνώμονας, αρχιπλοίαρχος, ασφαλιστής, δύτης, και λοιπή κουστωδία και μέχρι την Τετάρτη θα έχει επισκευαστεί και αποπλεύσει από το νησί. Εντυπωση προκαλεί η πορεία του, που αντί να πηγαίνει costa-costa με τις βόρεια ακτές του νησιού μέχρι τη νησίδα Πλάτη στα δυτικά του νησιού, (οπως κάνει το Πρεβελης) περνούσε εδώ και ένα μήνα μέσα από όλες αυτές τις ξέρες (επιτυχώς μέχρι τώρα) και δεν είχαν παρατηρήσει τον χαμό από αβαθή που υπήρχε τριγύρω τους. 

Link to comment
Share on other sites

Αυτό ακριβώς ανέφερα και εγώ στο προηγούμενο μου ποστ.Ετσι για την ιστορία οι πορείες του Πηγασος τις προηγούμενες μερες.Και οπως φαινεται ισχυει αυτο που ειπε ο @Strofalos για τα 100 μετρα παρεκκληση απο τη συνηθη πορεία του.Οπως και ναχει ευχαριστούμε για τις λοιπές πληροφορίες του.

Εγώ αυτο που θα ήθελα να επισημάνω είναι το εξής.Στο ναυτικό χαρτη είναι εμφανέστατο το φανάρι στο Φρυ που επισημαίνει το τομέα των αβαθών στη περιοχή που υπάρχουν οι ξέρες εκεί που προσέκρουσε το Πήγασος.

Οταν χαράζεις μια πορεία για ένα ταξίδι λαμβάνεις υπόψιν εκτός όλων των άλλων και αυτη τη παράμετρο που είναι πού σοβαρή.

Screenshot_20200824-211426_Chrome.jpg

Υγ.Ο τομέας των αβαθων που επισημαίνεται με κόκκινο χρώμα σταματάει στη Νότια ξέρα με τα 4.5 μέτρα βάθος.Οπότε το φανάρι ορίζει η διέλευση των πλοίων από το στενό να γίνεται Νοτίως από τις ξέρες.Όπως δηλαδη κάνει ο Πρέβελης εδώ και τόσα χρόνια.

Βεβαια η καλύτερη και πιο ασφαλής πορεία σύμφωνα με το φανό είναι Βόρεια από τα Αρμάθια(λευκός τομέας)

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Ας ξεκινήσω απο το γεγονός οτι προσωπικά δεν γνωρίζω αν υπάρχει εγκατεστημένο σύστημα ηλεκτρονικών χαρτών στο πλοίο.

Η SOLAS ορίζει τα εξής:

“2.10 Ships engaged on international voyages shall be fitted with an electronic chart 
display and information system (ECDIS) as follows:
• passenger ships of 500 gross tonnage and upwards constructed before 1 July 2012, not later than the first survey on or after 1 July 2014"

 

Συνεπώς αν το πλοίο δεν εκτελεί διεθνείς πλόες δεν είναι υποχρεωτικό, εκτός αν το υποχρεώνει εθνική νομοθεσία.

Αν το πλοίο λοιπόν έχει χάρτινους χάρτες, τότε οφείλει να διαθέτει την κατάλληλη κλίμακα, να γίνεται έλεγχος της χάραξης πορείας και κατά τον παράκτιο πλου να γίνεται σε συχνά διαστήματα επιβεβαίωση της θέσης του πλοίου με χρήση διόπτευσης/απόστασης ή gps. 

Οι κίνδυνοι πρέπει να σημειώνονται επί χάρτου ως No go areas και όλοι οι αξιωματικοί που εκτελούν βάρδια να έχουν γνώση του πλάνου ταξιδιού. 

2 hours ago, Villandry said:

Δε διαφωνώ σε καμία περίπτωση μαζί σας.

Ωστόσο, η χάραξη της πορείας και η εκτέλεση αυτής κατά τον πλού σε ήδη χαρτογραφημένα ύδατα ( εδώ και πολλά έτη) καθιστά τη χρήση αυτού του συστήματος όχι βοηθήτικη.

Αλλά διορθωτική χονδροειδούς σφάλματος.

Διορθώστε με εκ νέου αν κάνω εγώ λάθος, εσείς, κατά τα γραφόμενά σας, είστε ο καθ΄ ύλην αρμόδιος.

Σαφώς και το ηλεκτρονικό σύστημα είναι βοηθητικό, εάν το χρησιμοποιείς σωστα. Σωστά εννοουμε τις σωστές παραμέτρους έτσι ώστε το μηχάνημα να δώσει την ανάλογη προειδοποίηση όταν χρειαστεί. Π.χ. να έχουν περαστεί οι ισοβαθείς ασφαλείας σύμφωνα μς το βύθισμα του πλοίου, έτσι ώστε όταν το πλοίο προσεγγίζει, το μηχάνημα να δώσει ηχητική ειδοποίηση αναγνωρίζοντας οτι εισέρχεται σε περιοχή με βύθισμα μικρότερο από το αποδεκτό. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Villandry said:

Εκεί πρέπει να είχε βρεί και το Γκόλντεν Βεργίνα, τω καιρώ εκείνω, επί πλοιοκτησίας 3Κ και πλοιαρχίας Στέλιου Στάθη.

Διορθώστε με εάν σφάλλω.

Όντως, ακριβώς εκεί πάνω είχε πέσει κι αυτό πριν 30 χρόνια, στην ίδια ακριβώς πορεία, απλά στο ανάποδο, από Κάσο προς Σητεία. 

Από φωτογραφία που ψάρεψα στο Facebook φαίνεται εμφανώς η πλώρη που έχει κάτσει κάνα μέτρο

Screenshot_2020-08-25-02-54-23-451_com.facebook.katana.jpg

 

IMG_20200825_030043.jpg

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

Πάντως εδώ που τα λέμε ειναι και ψιλοαπαραδεκτο πλεον εν έτη 2020 να βρίσκεις σε "πορεία".Αλλο πάνω στην μανούβρα να έχεις αβαρια και αλλο έτσι.Ακομα και απλές εφαρμογές στο κινητο με χάρτες δείχνουν ξέρες και αβαθη.

Edited by Lord
Link to comment
Share on other sites

Εγω δε θα αισθανομουν ανετα αν το πλοιο που ταξιδευα πηγαινε με το app του κινητου. Απο κει και περα θεωρω οτι εχουμε ενα ανθρωπινο λαθος απο αυτα που συμβαινουν παντου και σε ολους. Το Πατμος πριν 3 χρονια κολλησε στην εισοδο της Ιου, και δε συγκρινεται ο εξοπλισμος γεφυρας με του Πηγασου.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Neptune said:

Εγω δε θα αισθανομουν ανετα αν το πλοιο που ταξιδευα πηγαινε με το app του κινητου

Μην τα μπερδεύετε, δεν είπα να εχουν app σαν οδηγό, έφερα σαν παράδειγμα ότι ακόμα και εκεινα που δεν έχουν καμια σχέση με την ναυτιλία (επαγγελματικά) καταγράφονται σχεδόν όλα, για αυτό είπα οτι ειναι απαράδεκτο να γινεται αυτό σήμερα είτε λέγεται Πήγασος είτε Πάτμος.

Link to comment
Share on other sites

Σημερινό ανακοινωθέν εκ του νησιού... 

Κατέφθασε συνεργείο σήμερα με το Πρεβελης, με γερανοφόρο όχημα, για την επισκευή της ζημιάς. Το ρήγμα σε όλο το μήκος του είναι 12.80m και έχει πλημμυρίσει εκτός των υδατοστεγών πλώριων διαμερισμάτων, και η κουζίνα και μέρος των χωρών του πληρώματος που βρίσκονται κάτω από το γκαράζ (αφού δεν πνίγηκε κανένας, τυχεροί ήταν), έχει απλωθεί φράγμα για τυχόν διαρροές πετρελαιοειδών, και η διάρκεια επισκευής υπολογίζεται σε 10 μέρες. Με το περας των εργασιών,θα ανηφορίσει για Πέραμα για την ολική επισκευή της ζημιάς. Τον μήνα δλδ θα τον φάει σίγουρα. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης (που παίζει να πάει και φιδεμπορα) είναι οι φήμες πως για να μην χάσει την γραμμή-την επιδότηση, η Χελλενικ θα στείλει άλλο πλοίο στην θέση του. 

Τους περισσεύει κανένα και δεν το ξέρουμε??? 

 

IMG_20200825_194010.jpg

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Strofalos said:

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης (που παίζει να πάει και φιδεμπορα) είναι οι φήμες πως για να μην χάσει την γραμμή-την επιδότηση, η Χελλενικ θα στείλει άλλο πλοίο στην θέση του. 

Τους περισσεύει κανένα και δεν το ξέρουμε??? 

Σίγουρα τους περισσεύει το Διαγόρας από συμβατικό πλοίο και δύο ταχύπλοα με γκαράζ. 

Link to comment
Share on other sites

Που CTL!??..αυτό το πλοίο είναι εφτάψυχο..!

Εδώ με 13 μέτρα ρήγμα και δε λέει να ξενερήσει κάνα τιμόνι... 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Παντως μου κανει μεγαλη εντυπωση η, οπως φαινεται, επανειλημμενη επιλογη πορειας αναμεσα απο τα αβαθη, δεν ηταν τυχαιο γεγονος μιας μερας.

Στα τοσα ταξιδια μου στην Κασοκαρπαθια με Κορναρο, Ιεραπετρα και Πρεβελης, με πλοιαρχους Δ. Λαδα, Δ. Παπαγεωργιου, Β. Πασχαλη, Β. Στουραϊτη, Κ. Δριβα, Ν. Κορρε, Τ. Τρεσσο, Χ. Σκαμαγκα, Β. Γουλα και ισως να ξεχναω καποιον, σε καθε περιπτωση τα βαπορια "κυκλωναν" απο το νοτο τα αβαθη που ειναι κοντα στα Κασονησια, πλεοντας παραλληλα με τις ΒΔ ακτες της Κασου.

Αν καποιος παει μεσα απο τα αβαθη μπορει να κερδισει 5 λεπτα, αλλα πραγματικα αξιζει το ρισκο;
Εδω δεν περνουσε απο τα αβαθη ουτε καν ο Διαμαντης που ξερουμε ποσο ηθελε να κερδιζει παντου χρονο ειδικα στα τοτε, ακομα πιο ζορικα, δρομολογια της Πρεβελαρας το 2011-2012.
Το οτι δεν επαιρνε το ρισκο λεει πολλα...

Να μην γνωριζαν τα αβαθη που φαινεται σχεδον απιθανο.

Σε καθε περιπτωση κριμα.

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω και τους κ. Ν. Ξυλογιαννόπουλο, Ν. Χάλαρη, όχι ότι αλλάζει η ουσία των λεγομένων σας.

Έτσι για την πληρότητα.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Εντάξει αλλά βαπόρια βέβαια το Πρέβελης, ο Κορνάρος και το Ιεράπετρα και άλλο ο Πήγασος. Αυτό βέβαια δεν λέει απολύτως τίποτα. Αλήθεια αν μπορείτε να μας πείτε πόσα λεπτά απέχει περίπου το σημείο της πρόσκρουσης από το λιμάνι (ζητώ συγγνώμη αλλά μόλις δύο φορές έχω περάσει από την Κάσο και για να είμαι και ειλικρινής δεν πρόσεξα ιδιαίτερα).

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Agaios said:

Αλήθεια αν μπορείτε να μας πείτε πόσα λεπτά απέχει περίπου το σημείο της πρόσκρουσης από το λιμάνι (ζητώ συγγνώμη αλλά μόλις δύο φορές έχω περάσει από την Κάσο και για να είμαι και ειλικρινής δεν πρόσεξα ιδιαίτερα).

 

Γυρω στα 4-5 μιλια ειναι

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Villandry said:

Κι εκτός αυτού, ο Πήγασος παθαίνει τη ζημιά, άρα η εταιρεία θα ζημιωθεί, αφού με καύσιμα, μειωμένη κίνηση και αποκατάσταση ρήγματος έχει πολλά έξοδα.

Μήπως θα τα πληρώσει η ασφάλεια του πλοίου και οχι η εταιρεία;

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...