Jump to content
Shipfriends

Hellenic Spirit (ΙΜΟ 9216030)


Recommended Posts

  • Replies 429
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Έως αυτή την στιγμή δεν μπορεί να μπει το λιμάνι της Βενετίας. Απορώ γιατί δεν κατεβαίνει μέχρι Ανκόνα να πιάσει λιμάνι και περιφέρεται για πάνω απο 24 ώρες (και ποιος ξέρει για πόσο ακόμα) στην βόρεια αδριατική.

Link to comment
Share on other sites

On 30/12/2017 at 11:43 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Το Hellenic Spirit φέτος δεν αναμένεται να σταματήσει καθόλου για ακινησία. 

ισχυει αυτο;

εδω βλεπουμε οτι για δεκα μερες ειναι εκτος δρομολογιων. δεν πρεπει να φταιει μονο ο καιρος.

Link to comment
Share on other sites

On 27/2/2018 at 5:40 PM, proud_ionian said:

ισχυει αυτο;

εδω βλεπουμε οτι για δεκα μερες ειναι εκτος δρομολογιων. δεν πρεπει να φταιει μονο ο καιρος.

Ο δεξαμενισμος του Hellenic Spirit δεν ήταν προγράμματισμενος για φέτος απλώς προέκυψε κάτι και έγινε ο έκτακτος δεξαμενισμος στη Τεργέστη. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Δέκα επτά ετών φέτος το Hellenic Spirit και κοιτώντας τις περασμένες σελίδες του θέματος τούτου, με διάφορα προβληματάκια κατά καιρούς. Σε τι όμως κατάσταση είναι πραγματικά το πλοίο, όσον αφορά αυτά που μπορούμε εμείς να δούμε σαν επιβάτες αλλά και όσον αφορά τις παρεχόμενες υπηρεσίες? Το ταξίδι μου πρό μιάς εβδομάδος από την Ανκόνα για την Ηγουμενίτσα ελπίζω να λύσει τις απορίες και να γνωρίσουμε εσωτερικά ένα πλοίο που δεν το έχουμε παρουσιάσει με λεπτομέρεια. Και πάλι συμπαθάτε με αν το παρακάνω με τις εσωτερικές φωτογραφίες αλλά θεωρώ πως αξίζει τον κόπο για να πάρουμε μια γεύση. Και εξωτερικές διαθέτει όμως ο κάπελας, όπως το πλοίο αναχωρεί από την Ηγουμενίτσα. Και τα πλοία να μη σου αρέσουν είναι πολύ όμορφο σκαρί και εντυπωσιακό όταν το κοιτάς από ψηλά.

 

Εν πρώτοις να πούμε πως λόγω του ντόμινο της απεργίας που τόσο βοήθησε στην επίλυση των προβλημάτων του κλάδου, το πλοίο είχε αναχωρήσει το βράδυ της Παρασκευής στις 2315 από την Ηγουμενίτσα χωρίς να έχει φτάσει μέχρι την Πάτρα στο κατέβασμα. Και το εντυπωσιακό είναι πως ήταν πίτα κατά την άφιξή του, τουλάχιστον όσον αφορά το γκαράζ. Έριξε καταπέλτες με εικοσάλεπτη καθυστέρηση στις 1450 και δεδομένα δεν επρόκειτο να φύγει στην ώρα του, βλέποντας την κίνηση που το ανέμενε. Όπως όμως έχουμε δεί και στα περυσινά videos, η φορτο-εκφόρτωσή του είναι ίσως η πιο οργανωμένη της γραμμής, πάντα και από τους δύο καταπέλτες ταυτόχρονα. Το γεγονός λοιπόν πως η αναχώρηση έλαβε χώρα στις 1730 αντί για τις 1630 ήταν μεν άσχημο αλλά σίγουρα δεν οφειλόταν σε αδράνεια κατά την φόρτωση. Το πλήθος των ΙΧ(στη μεγάλη τους πλειοψηφία με προορισμό την Ηγουμενίτσα παρεπιπτόντως) φορτώθηκε στα 2 υπόγεια γκαράζ των decks 2 και 3 τα οποία βρίσκονται πλώρα και είναι σχεδόν της ιδίας χωρητικότητας, όπως βλέπουμε και στα πλάνα τους. Με το μάτι πρέπει να παίρνουν περίπου 40-45 ΙΧ το καθένα και δείχνουν κάπως έτσι. Η ράμπα στα δεξιά οδηγεί στο deck 2 όπου φυσικά τα αυτοκίνητα αναποδίζουν για να βάλουν μούρη πρός τα έξω. Και για τους περίεργους, η εσωτερική ράμπα για το κυρίως γκαράζ έτσι δείχνει όταν είναι κατεβασμένη. Η εκκένωση των φορτηγών από το κυρίως γκαράζ για να βγεί κανείς έξω είναι αρκετά γρήγορη, πλήν όμως ανύπαρκτος ο εξαερισμός στα κατάμπαρα ως συνήθως.

 

Κατά το εμπαρκέσιο των πεζών επιβατών γίνεται έξτρα ταυτοπροσωπία των στην είσοδο του πλοίου, γεγονός που καθυστερεί λιγάκι την επιβίβαση. Και δεν γίνεται και σωστά υπό την έννοια ότι οι πεζοί ελέγχονται, οι οδηγοί όμως που θα πάνε από το γκαράζ κατ' ευθείαν στα σαλόνια, όχι. Οπότε ή τους ελέγχεις σωστά και όλους, ή δεν ελέγχεις κανέναν. Μελανό σημείο στο ταξίδι μου πως η κυλυόμενη σκάλα ανόδου χωρίζεται σε δύο μέρη, το πρώτο κομμάτι της οποίας δε λειτουργούσε. Ο επιβάτης προωθείται στο ντέκ 8 που τον περιμένουν δωρεάν χυμοί και μέσω αυτού του ευρύχωρου διαδρόμου, προωθείται στο χώρο της ρεσέψιο. Μελετημένος ο διάδρομος αυτός αλλά και η τοποθέτηση της reception, ώστε να μη συνωστίζονται στις σκάλες οι ανερχόμενοι επιβάτες που παραλαμβάνουν καμπίνες, και να μην κομπλάρει το σύστημα. Μια χαρά και η δίκλινη εσωτερική μας καμπίνα, πλήν όμως συνολικά EUR 342 για ένα ΙΧ και δίκλινη εσωτερική καμπίνα πλώρα στο deck 8, δεν είναι καθόλου λίγα. Να λοιπόν ένας βασικός λόγος που το low cost service του Grimaldi, έχει τόση απήχηση στο κοινό. Βέβαια, όπως έχει πεί και ο Λέων ο Γ' ο Ίσαυρος, you pay peanuts, you buy monkeys και τουλάχιστον στο Hellenic Spirit βρίσκεις ένα πολύ ποιοτικότερο πλοίο και υπηρεσία σαν επιβάτης, όπως θα δούμε και στη συνέχεια.

 

Εξωτερικοί χώροι: hell, yeah!! :D. Πραγματικά καταπληκτικοί, περικλείουν σχεδόν το πλοίο και με αρκετά σημεία που μπορεί κανείς προστατευμένος από τον αέρα να απολαύσει τη θάλασσα, τη θέα και το ταξίδι. To deck 11 είναι άπλα με θέα πρός τα πρύμα αλλά και πρός τα πλώρα. Οι σκάλες που βρίσκονται στην πρυμνιά του απόληξη οδηγούν στο ντέκ 10 το οποίο είναι το λιγότερο ευρύχωρο εξωτερικά και δείχνει έτσι πρός τα πλώρα κι έτσι πρός τα πρύμα. Από την κορυφή του ντέκ 10, βλέπει κανείς όλο τον χώρο της πισίνας στο ντέκ 9. Γενικά πολύ ευχάριστος στο μάτι χώρος, προσελκύει την πλειονότητα των επιβατών οι οποίοι στο πρυμνιό μέρος μπορούν να κάνουν ηλιοθεραπεία, ενώ στα πλαινά μπορούν να κάτσουν στους προστατευόμενους χώρους χωρίς να ενοχλούνται από τον αέρα. Εδώ μπορούμε να δούμε και τη διάταξη των επιβατικών χώρων του πλοίου, ενώ εδώ ένα deck plan με τα ονόματα των χώρων. Για τους παρατηρητικούς, ακόμα και οι εξωτερικοί χώροι ήταν πεντακάθαροι, ενώ υπήρχαν ξεχωριστά δοχεία απορριμάτων για γυαλιά και πλαστικά, όπως πρέπει να γίνεται το 2018. 

 

Μπαίνοντας πρός τα μέσα, η γενική εντύπωση είναι απλά εξαιρετική σε επίπεδο γούστου, ποιότητας χώρων και συντήρησης. Αψεγάδιαστο. Ο μοναδικός χώρος που δεν μου άρεσε προσωπικά ήταν τα αεροπορικού τύπου καθίσματα πρύμα στο ντέκ 8 αλλά ακόμα και αυτά σε επίπεδο άνεσης ήταν πολύ καλά για το είδος τους. Η μεγάλη πλειοψηφία των υπόλοιπων χώρων βρίσκεται στο deck 8. Από πρύμα πρός τα πλώρα υπάρχει η αίθουσα με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια/slot machines, ο παιδότοπος και το κατάστημα του πλοίου. Στο κέντρο έχουμε το Trophy Bar από το οποίο μια σκάλα σε οδηγεί στο Olympic Tower που σε κανονικές συνθήκες λειτουργεί σαν disco, πλήν όμως στο ταξίδι μας ήταν απλά χώρος επιβατών. Πίσω στο deck 9 και μέσω αυτού του πλευρικού διαδρόμου, οδηγούμαστε στο self service εστιατόριο Παρθενών. Πολύ βολική και εξυπηρετική η εσωτερική του διάταξη. Πιο πλώρα ακόμα το a la carte εστιατόριο Symposium, για το οποίο παραθέτω αυτή την άθλια φωτογραφία για να πάρετε μια μικρή γεύση. Το deck 9 καταλήγει πλώρα στο σαλόνι Μαραθών με το μπάρ του και με ασύγκριτη θέα στην πλώρη. Ακόμα και τα εσωτερικά κλιμακοστάσια είναι όμορφα, ενώ για όσους θεωρούν πως μια προσευχή στον Άγιο Νικόλαο δεν κάνει κακό για να φτάσουν στον προορισμό τους, το πλοίο διαθέτει και παρεκκλήσιο, πλήρες με επιτάφιο.

 

Θα ήθελα να κάνω ξεχωριστή αναφορά στην εστίαση που υπάρχει επί του πλοίου, της οποίας η σχέση τιμής/ποιότητας ήταν για μένα κορυφαία. Δίπλα στην πισίνα υπάρχει το Ολυμπία bar που είναι προφανώς το εξωτερικό μπάρ του πλοίου. Χωρίζεται σε δύο κομμάτια. Στα δεξιά υπάρχει το μικρό ψητοπωλείο που σερβίρει γύρο σε πιάτο με πίτες και όλα τα παρελκόμενα, υπηρεσία που αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλής στους τουρίστες. Στ' αριστερά είναι το κανονικό θα έλεγε κανείς μπάρ με διάφορα σνάκ, γλυκά, αναψυκτικά και αλκοολούχα. Ένα μπουκάλι Μοσχοφίλερο του Μπουτάρη ήταν στα EUR 15 τιμή που για πλοίο είναι σούπερ, ενώ ένα μπουκαλάκι prosecco έκανε αν θυμάμαι καλά EUR 6. Ορισμένους κακεντρεχείς που σκέφτηκαν "πάλι καλά που δε ζήτησες και daiquiri":D, τους επιστρέφω την κακία:D. Το self service είχε αρκετά καλή ποικιλία και γευστικά ήταν πάααααρα πολύ καλό. Κοτόπουλο με ζυμαρικά, φιλέτα κοτόπουλο με πατάτες, μπουκάλι νερό, 2 μεγάλες σαλάτες, 1 πιάτο με τυρί, 1 αναψυκτικό, και ένα γλυκό ήταν συνολικά στα EUR 40, στα 20 ευρώ το άτομο δηλαδή που σε συνδυασμό με την ποιότητα ήταν πολύ καλή τιμή. Ακόμα και οι τιμές του a la carte μου φάνηκαν λογικότατες, ενώ το τελευταίο διέθετε ακόμα καλύτερη λίστα κρασιών που δεν ήταν διαθέσιμα στο self service και στα μπάρ. Τέλος το πλωριό μπάρ στο σαλόνι Μαραθών(με service στο τραπέζι σου), είχε μεγάλη ποικιλία ροφημάτων, γλυκών, σφολιατοειδών και αναψυκτικών. Μοναδική παραφωνία εδώ πως το γιαούρτι με μέλι στον κατάλογο είναι στα EUR 3.60 αν θυμάμαι καλά, όταν όμως το παραγγέλνεις σου λένε πως υπάρχει επιπλέον χρέωση EUR 1.20 για το μέλι. Δε σε φέρνουν πρό απροόπτου μεν, αλλά νομίζω πως ο κατάλογος πρέπει να επανατυπωθεί ώστε να είναι all inclusive η τιμή. Τουλάχιστον το μέλι είναι Κρητικό σε ιδιαίτερο βαζάκι κι όχι ένα τυποποιημένο του σούπερ μάρκετ, όπως και ελληνικά είναι τα περισσότερα προιόντα που βρίσκει κανείς επάνω στο πλοίο, πολλά από αυτά όπως το εμφιαλωμένο νερό από την Κρήτη. Μπράβο τους και καλά κάνουν, είναι κάτι για το οποίο εγώ προσωπικά δέχομαι να πληρώσω λίγο παραπάνω. 

 

Όπως φαντάζομαι να καταλάβατε από την περιγραφή αλλά και να διαπιστώσατε από τις εικόνες, πλοίο και πλήρωμα μου άφησαν εξαιρετική εντύπωση. Σε κανένα σημείο δεν καταλαβαίνει κανείς πως το πλοίο είναι 17 ετών και υφίσταται τόσο εντατική χρήση χειμώνα-καλοκαίρι, φαίνεται πως στη συντήρηση τουλάχιστον των επιβατικών χώρων, πέφτει πολλή δουλειά. Πολύ υψηλή ποιότητα εστίασης σε συνδυασμό με την τιμή που πληρώνεις, πλήρωμα αβίαστα ευγενές κι εξυπηρετικό. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα και λόγω των παραπάνω αλλά και για άλλον ένα λόγο: γιατί πατώντας επάνω του στην Ανκόνα, αισθάνεσαι ότι είσαι ήδη πίσω στην Ελλάδα. Ελληνικό και σε χαρακτήρα, και σε ατμόσφαιρα. Είτε για τον τουρίστα που έρχεται να γνωρίσει την πατρίδα μας, είτε για τον Έλληνα του εξωτερικού που κατεβαίνει για διακοπές, είτε για τον επαγγελματία οδηγό που γυρνά από το Ευρωπαικό δρομολόγιο, αισθάνεσαι σπίτι σου. Κι αυτό το συναίσθημα σε πλημμυρίζει.

 

Εικόνες σαν αυτήν:

large.30769669_HellenicSpirit_Marathonlo

Αλλά και σαν κι αυτήν:

large.540113415_HellenicSpirit_Adriatics

 

Δε βρίσκονται κάθε μέρα. Καλά ταξίδια να έχει για πάρα πολλά ακόμη χρόνια.

 

ΥΓ: Πάλι το Πόλεμος και Ειρήνη έγραψα, ευχαριστώ τα κομμάντα που το διάβασαν όλο :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Το Hellenic Spirit είχε κάνει νομίζω ένα-δύο δρομολόγια στα Χανιά όταν είχε πρωτο έρθει. Αν δεν ήταν αυτό τότε ήταν το Champion, αλλα νομιζω πως ήταν το Spirit.

Edited by Nikos_Chania
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Έχω την εντύπωση οτι η φετινή του ακινησία συρρικνώνεται σε 15νθημερο (15-31/1) λόγω του πολύ χρόνου που κρατησε η ακινησια του Champion.

Edited by gpap2006
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...