Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Κακογυρισμένο αλλά ιστορικό βίντεο που δείχνει πολλά από τα πράγματα που έχουμε περιγράψει παραπάνω. Χαρακτηριστικό είναι στην αρχή του βίντεο και πόσο κοντά είναι στη μπούκα του Πειραιά το αγκυροβόλιο, φυσικά τότε δεν είχαμε και τα πλοία-τέρατα που έχουμε σήμερα. Αν δεν με απατά η μνήμη μου το τότε αγκυροβόλιο ήταν διόπτευση 010-050 μοίρες ΝΔ από την Αταλάντη και εκτεινόταν για 5 μίλια.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Εδώ έχουμε ένα βίντεο με τους τίτλους έναρξης της ταινίας Ζητείται Τίμιος του 1963. Για κάποιον λόγο, οι δημιουργοί της ταινίας επέλεξαν οι τίτλοι να επενδυθούν με ένα χορευτικό που γίνεται στην Ακτή Ξαβερίου. Μπορεί κανείς να δεί πολύ όμορφα και έγχρωμα πλάνα από του Ξαβέρη λοιπόν, η πύλη που φαίνεται στο βάθος σε κάποια πλάνα είναι η είσοδος του Ντόκ Ξυλείας.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Παραθέτω το αριστούργημα του Γιάννη Δαλιανίδη με τίτλο "Περάστε, Φιλήστε, Τελειώσατε". Προφανώς όχι για να δείτε την ταινία -κι αυτό μπορείτε να το κάνετε αμα γουστάρετε- αλλά για να δείτε τους τίτλους με πάρα πολλά πλάνα από τον Πειραιά του 1986. Παρεμπιπτόντως η ταινία είναι μεγάλη αρπαχτή, γυρισμένη εξ' ολοκλήρου σχεδόν επάνω στον Ωκεανό της Ηπειρωτικής μαλλον σε 4ήμερη κρουαζιέρα.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Να είσαι καλά @Nick the Greekπου θυμάσαι αυτές τις ταινίες και "ξαναζούμε", οι ... λίγο παλαιότεροι, τον Πειραιά εκείνης της δεκαετίας!

Χωρίς πρόθεση να κάνω "προσκλητήριο" των πλοίων που εμφανίζονται στους τίτλους, θα σταθώ στο 1.16 του βίντεο, όπου κάνει την εμφάνιση του το θρυλικό Παναγία Τήνου με το θρυλικό B στην τσιμινιέρα του!  

 

Edited by Z.Gk.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Πολύ όμορφο, πιάνω καμιά φορά τον εαυτό μου να χαζεύει ελληνικές ταινίες της εποχής, και όχι απαραίτητα τις γνωστές, μόνο και μόνο για να πάρω ατμόσφαιρα του καιρού εκείνου. Κι αυτό το βιντεάκι την έχει και με το παραπάνω. Εδώ είδαμε τη χωροταξία του λιμανιού όπως την έχουμε περιγράψει. Από πλοία βλέπουμε 3 των επανορθώσεων και ένα άλλο ανάμεσά τους που πρέπει να είναι το Αρκαδία. Στο 1:25 βλέπουμε και ένα ποστάλι της Ηπειρωτικής να είναι δεμένο πρυμάτσα στο δόντι με πλώρη πρός τη Δραπετσώνα, δεν το είχα ξαναδεί αυτό. Το ποστάλι πρέπει να είναι το Αιγεύς, με επιφύλαξη βέβαια. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Με αφορμή την φωτογραφία του Νάξος δεμένο στου Τζελέπη που ανέβασε ο @polmyt, ας παρατηρήσουμε ορισμένα πράγματα.

 

Στην πλώρη του Νάξος υπάρχει ένα μικρό ρυμουλκό με ένα ψιλόλιγνο φουγάρο και σουλούπι που παραπέμπει σε παμπάλαιο σκάφος, ακόμη και για εκείνη την εποχή. Πράγματι, μάλλον πρόκειται για το ρυμουλκό Μινώταυρος του Ευθυμιάδη που χρησιμοποιούταν για την βοήθεια των πλοίων του στον Πειραιά και τα πέριξ. Χτίστηκε σαν ατμοκίνητο ρυμουλκό το 1907 αλλά δεν ξέρω αν στην πορεία του άλλαξαν μηχανές σε ντήζελ. Παροπλίστηκε με την κατάρρευση της εταιρείας και νομίζω διαλύθηκε στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά περί τα τέλη της δεκαετίας του 80. Πίσω του προφανώς βλέπουμε ένα πλοιο του Ευθυμιάδη αλλά δεν παίρνω όρκο σχετικά με το ποιό είναι, όπως και για το σε ποιό ανήκει η πλώρη που βλέπουμε.

 

Διακρίνονται τα υπόστεγα που υπήρχαν τότε στου Τζελέπη και για τα οποία έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν. Στο βάθος δεξιά και το Σαπφώ όπου μπορεί να διακρίνει κανείς τα κρένια που τότε δεν είχαν ακόμη αφαιρεθεί. Πίσω ακριβώς από τα φουγάρα του Νάξος βλέπουμε το background της Ακτής Κονδύλη και πιο συγκεκριμένα το κτήριο που κατά τα φαινόμενα χτιζόταν τότε. Πρόκειται για το κτήριο που περικλείεται στο οικοδομικό τετράγωνο των οδών Ακτής Κονδύλη - Αιγάλεω - Κάστορος και Αιτωλικού και είναι το κτήριο που κατά καιρούς στεγάστηκαν η GA Ferries, ο DNV και φυσικά έγινε διάσημο λόγω της αυτοκτονίας του Παντελή Σφηνιά.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μεσα απο αυτη την φωτογραφια του ΚΑΝΑΡΗ μπορουμε να δουμε και πως ηταν η Ηετιωνια ακτη στα μεσα της δεκαετιας του 70 με τις αποθηκες που υπηρχαν τοτε και τα φορτηγα να καταλαμβανουν ολες τις θεσεις μεχρι τουλαχιστον το σημειο που δενει τωρα το ΠΑΛΑΤΙ

Τα μπροστινα κτηρια εχουν κατεδαφιστει και εχουν μεινει σημερα μονο τα πισω

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ναι τότε η γωνία εκεί είχε γίνει ψιλοεπισκευαστικη ζώνη. Κανονικά δούλευαν οξυγόνο, ηλεκτροκολληση, βαψίματα.. τα πάντα όλα. Αλλά που να μιλήσει κανείς.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μπορεί και να μην είναι όλες οι φωτογραφίες από την «περίοδο της χούντας». Στο βάθος, στα αριστερά του προλιμένα, το Χατζηκυριάκειο φαίνεται αραιοκτισμένο και η Παγόδα δεν φαίνεται πουθενά. Τα βαπόρια του Ευθυμιάδη ήταν λευκοβαμμένα τουλάχιστον μετά το 1968 ενώ εδώ αυτό που φαίνεται είναι μαύρο (?). Από την άλλη, το συντριβάνι είναι έργο αισθητικής Σκυλίτση.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Αλλο ενα βιντεο διαμαντι απο το aylon με αναχωρηση πλοιου για Κρητη το 1962

Δεν φαινεται το ονομα του πλοιου αλλα εχει καποια πλανα απο το εσωτερικο του,οπου ξεχωρισουν τα καθισματα με τα πολυχρωμα καλυματα.

Μπορουμε να δουμε το ΓΛΑΡΟΣ και πολυ καθαρα το ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ και λιγο το ΚΑΝΑΡΗΣ

Και επειδη κατα καιρους εχουμε κραξει ,και δικαιως, το traffic για τη διαχειρηση που κανει καποιες φορες ,θαυμαστε πειραιας traffic του 1962.To κρητικο αναχωρει ,διπλα στα 20μετρα, ειναι το ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ που μαλλον μαζευει αγκυρες για να αναχωρησει και αυτο ,ενω στην πρυμη του ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ και καθετα του το ΚΑΝΑΡΗΣ ,επισης σε αποσταση αναπνοης.Και ολα αυτα χωρις προπελακια και τις δυνατοτητες που εχουν σημερα τα βαπορια

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Εδώ ένα παλιό βίντεο που βρήκα γυρισμένο στο λιμάνι του Πειραιά από γαλλικό τηλεοπτικό κανάλι και παρουσίαση της ακαδημίας εμπορικού ναυτικού.Εδώ ο σύνδεσμος 

 

 

Edited by Nick the Greek
Link
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Με την ακτοπλοϊα τότε από Αγ Σπυρίδωνα μέχρι Αγ Διονύση κ τα Λεμονάδικα τίγκα στο βαπόρι!
Διακρίνουμε πρώην σοβιετικό Leonid Sobinov,Panagia του Τροχίδη καθώς επίσης αυτοκινητάδικα κ άλλα φορτηγά πριν πάνε στο Κερατσίνι.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

15 χρόνια πριν ,πλέον το λές παρελθόν ,οπότε ας δούμε το λιμάνι του Πειραιά το 2007 μέσα απο το φακό του peter knego . Πλέον είναι λίγα τα πλοία που έχουν μείνει

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
On 11/17/2022 at 5:00 PM, margaritis24 said:

Γιατι δε παει το τραμ μεχρι τα Αιγινιτικα που εχουν κανει σταθμο;;;

 

Κάποτε πήγαινε φίλε. Το βλέπουμε στην επισυναπτόμενη κάρτα που χρονολογικά πρέπει να τοποθετείται στις πρώτες δύο δεκαετίες του περασμένου αιώνα. Ο φωτογράφος βρίσκεται επί της Βασιλέως Γεωργίου του Β' και κοιτάζει ΒΔ, βλέποντας το κομψοτέχνημα του Δημοτικό Θεάτρου. Στο βάθος βλέπει κανείς το ιππήλατο τράμ που προχωρά πρός το λιμάνι ενώ διακρίνεται και μια άμαξα που ανεβαίνει. Σε πρώτο πλάνο και οι ράγες του τράμ.

Piraeus_92.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...