Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Σήμερα μάθαμε και το όνομα του πρώτου ropax της Moby που η εταιρεία προτίθεται να κατασκευάσει στο Guangzhou, στα πλαίσια της τελετής για την κοπή του πρώτου ελάσματος για το πλοίο. Και το όνομα αυτού, Moby Fantasy, που φυσικά θυμίζει και ένα παλαιότερο πλοίο της εταιρείας.

 

Έχουμε και καινούριο μακέτο, εντάξει δεν το λες και όμορφο εκ πρώτης όψεως. Αλλά αυτό δε νομίζω πως είναι κάτι που μας εκπλήσσει σε αυτά τα μεγέθη. Τα μακέτα και το άρθρο από το ship2shore.

http://www.ship2shore.it/upload/images/06_2020/qdw-200602132535.png

 

Και πρυμνιά άποψη έχουμε, με την Moby να διατείνεται πως οι τρείς καταπέλτες πρύμα είναι κάτι το επαναστατικό και θα βοηθήσουν στο να φορτο-εκφορτώνει το πλοίο σε χρόνο ρεκόρ. Τρίχες λέω εγώ, κάποια πλοία της GNV έχουν ήδη 3 καταπέλτες οπότε δεν είναι κανένας νεωτερισμός, ενώ πολλά θα παιχτούν και στις υποδομές της ξηράς και το αν και κατά πόσον μπορούν να διοχετεύσουν με το σωστό τρόπο τα ΙΧ που θα περιμένουν.

http://www.ship2shore.it/upload/images/06_2020/mobynew-200602132636_big.png

 

Τα πλοία θα έχουν εγκατεστημένα scrubbers με την παράδοση ενώ ενδιαφέρον είναι το ότι θα είναι αυτό που λέμε στο Πλεβούνοβο, LNG-ready. Θα έχουν δηλαδή έτοιμες τις εγκαταστάσεις έτσι ώστε αν οι πλοιοκτήτες το αποφασίσουν να δύνανται σχετικά εύκολα να μετατραπούν σε πλοία που θα καίνει υγροποιημένο φυσικό αέριο.

 

Η εταιρεία λέει πως θα πάνε στη Σαρδηνία, είτε από Γένοβα, είτε από Λιβόρνο και λένε πως θα μπορούν να μπούν σε όλα τα ιταλικά λιμάνια. Εμένα για το παλιό λιμάνι του Λιβόρνο, επιτρέψτε μου να είμαι επιφυλακτικός. Μιλάμε για 237 μέτρα μήκος και 32 πλάτος, σαν panamax βασικά. Από χωρητικότητα έχουμε 2,500 χιλιάδες επιβάτες, 1300 ΙΧ, 550 καμπίνες και υπηρεσιακή 23.5 κόμβων ενώ η μέγιστη θα είναι στα 25. Απίθανα νούμερα ενώ ο Onorato λέει πως θα είναι εσωτερικά "σαν κρουαζιερόπλοια".

 

Για το τέλος αφήνω αυτό που για μένα είναι το πιο ζουμερό στο άρθρο: Ότι δηλαδή στο project ΔΕΝ συμμετέχει πια η GNV και ο Aponte. Εδώ σίγουρα υπάρχει μεγάλο παρασκήνιο για το πως και γιατί και πιστεύω πως θα μάθουμε στο μέλλον. Το ρεζουμέ είναι πως ο Onorato συνεχίζει σαν μοναχικός cowboy και δεδομένων των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει, είναι απορίας άξιον αν θα δούμε αυτά τα πλοία με τα σινιάλα της Moby από το 2022 οπότε και υπολογίζεται η παράδοση του πρώτου. Ο Vincenzo όμως μας έχει δείξει πως είναι κατσαρίδα και επιβιώνει, το μόνο σίγουρο είναι πως έχουμε πολλά και ενδιαφέροντα επεισόδια να δούμε ακόμη.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Κουτί θα κάτσει αυτό το πλοίο στον Γκριμάλντι.:P Βέβαια μέσα σε δύο χρόνια μπορεί να έχουν συμβεί τα απίστευτα( χρεοκοπία Μανώλη ή γιγάντωση του φίλου μας του Onarato) αν και δεν το νομίζω. Πάντως ,όπως είπες και εσύ φίλε @Nick the Greek πιθανότατα αυτά τα βαπόρια να καταλήξουν σε άλλα χέρια και όχι στην Moby.

Link to comment
Share on other sites

H ουσία όμως είναι ότι οι ακτοπλοΐα στην Ευρώπη αλλάζει με τρελούς ρυθμούς, καλούς-κακούς, αντιαισθητικούς, δεν έχει σημασία, ενώ εμείς πάμε ολοταχώς προς τα πίσω, διευρύνοντας συνέχεια το χάσμα.

Link to comment
Share on other sites

Οπως εχω ξαναγραψει,δεν θα μου κανει καμια εντυπωση αν ο ομιλος Onorato καταφερει να ορθοποδησει και να υλοποιησει τελικα το εν λογω project για τα 2 νεοτευκτα.Στην χειροτερη περιπτωση πιστευω οτι θα χασει τον ελεγχο της Tirrenia αλλα δεν θεωρω πολυ πιθανη μια ολικη καταρευση,οχι επειδη ειναι''too big to fail''αλλα κυριως επειδη απ οσο εχω διαπιστωσει απο την ενασχοληση με τη ακτοπλοια της γειτονος οι 3-4 οικογενειες που ελεγχουν το ακτοπλοικο παιχνιδι εχουν πολυ στενους δεσμους με το πολιτικο και τραπεζικο συστημα.

Και για καλη τους τυχη(σε αντιθεση με τους δικους μας)εχουν καταφερει να εχουν οι ιδιοι τον ελεγχο των επιχειρησεων τους και οχι οι τραπεζες που τους δανειζουν.

On 9/18/2019 at 9:12 PM, MILTIADIS said:

Η προσωπικη μου αποψη ειναι οτι ο ομιλος θα καταφερει να ορθοποδησει τα επομενα χρονια παρα τα τωρινα αρνητικα αποτελεσματα βλεπουμε οτι ο Τιμημενος(Onorato) :D εχει διαθεση να"σπασει αυγα"τοσο μεσω της επιθετικης πολιτικης που ακολουθει,στην πραξη,απεναντι στην επιθεση που δεχεται απο τον ομιλο Γκριμαλντι(νεα πλοια,νεες γραμμες,διαχειριση terminals κα)ενω και ο δανεισμος της Moby αν δεν κανω λαθος ειναι γυρω στα 160μυρια αρκετα μικροτερος δηλαδη απο αντιστοιχες Ελληνικες εταιρειες.

 

Link to comment
Share on other sites

Περίπου 240 εκατομμύρια και για τα δυο ήταν το αρχικό deal αλλά μετά από όσο γνωρίζω το γύρισε σε sale and lease back (Φαντάζομαι με κάποιο option αγοράς στο τέλος του Charter) Με την ICBC οπότε εκεί σίγουρα θα έπεσε η τιμή (τουλάχιστον λογιστικά) 

Edited by Nereus
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...
  • Nick the Greek changed the title to Moby Fantasy (IMO 9837509)
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Δεν είναι εντελώς άστοχο αυτό που λές. Με δεδομένο ότι η Moby υπάρχει ακόμη ελέω του σωτήρα αυτών Gianluigi Aponte, δεν είναι καθόλου στη σφαίρα της φαντασίας. Αν το λιγουρεύεται η GNV για παράδειγμα, να το βλέπαμε εκεί υπό μορφήν ναύλωσης. Αλλά αυτό για μένα μικρή σημασία έχει. Αυτό που είμαι πολύ περίεργος να μάθω είναι αν τελικά αυτό το LNG-ready που υποτίθεται πως είναι το πλοίο, έχει πραγματοποιηθεί ή αν έμεινε στα χαρτιά. 

 

Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή είναι πως θα χρησιμοποιηθούν αυτό και το αδελφό του. Για το Λιβόρνο πιθανόν να υπάρχουν πρακτικά προβλήματα όπως είπα παραπάνω. Έστω όμως πως δεν είναι έτσι και το πλοίο μπαινοβγαίνει άνετα. Λιβόρνο - Όλμπια σημαίνει απ' ευθείας σύγκρουση με της κρουιζάρες του Grimaldi. Να κάνει τέτοια επιθετική κίνηση ο Aponte? Δεν είναι καθόλου εκτός του επιχειρηματικού του χαρακτήρος αλλά στον τομέα τον φέρρυ δεν έχουμε δεί ακόμη τέτοια δείγματα. Η δική μου γνώμη είναι πως πιθανότερο να το δούμε στο Genova - Olbia. Εκεί η GNV έχει το Rhapsody και η Moby τα Moby Drea και Moby Otta. Με ένα σμπάρο, θα μπορούσε να αντικαταστήσει 3 μικρότερα τριγώνια δηλαδή. Αυτή η γραμμή βέβαια είναι κυρίως καλοκαιρινή οπότε το χειμώνα μάλλον (και)κάπου αλλού θα πάει. Όπως και να έχει, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πράγμα.  

Link to comment
Share on other sites

Κάπου διάβασα σε ένα ιταλικό σαιτ ότι και τα δύο τα καινούργια θα τα πάρει η gnv.( Δεν θυμαμαι το σαιτ για να το βρω 😂

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Mike18 said:

Κάπου διάβασα 

 

3 minutes ago, Nick the Greek said:

Αν είναι αληθές, 

Διαβαζετε shipfriends :P 

 

On 6/10/2022 at 1:13 AM, proud_ionian said:

Σύμφωνα με το shipping italy,  με βάση την τελευταία επικαιροποίηση του σχεδίου διάσωσης, το ποσοστό της MSC στη Moby θα αγγίξει το 49%. Όσο για τα νεότευκτα, είναι πολύ πιθανόν να περάσουν απ' ευθείας στην MSC και να παρακαμφθεί το leasing δι αντιπροσώπων

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Η απόρριψη της προσφυγής του Grimaldi σχετικά με το πλάνο διάσωσης της Moby/Tirrenia άνοιξε το δρόμο σύμφωνα με το Shipping Italy για την ενεργοποίηση του Moby Fantasy. Η συμφωνία για την 10ετή bareboat ναύλωση του πλοίου με υποχρεωτική αγορά στο τέλος της περιόδου υπεγράφη κι έτσι πιστεύω δεν θα αργήσουμε να το δούμε στην Ιταλία. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...