Jump to content
Shipfriends

Κάνε κάτι λοιπόν, να πιάσω το τρένο


Recommended Posts

Παντως οσοι προτιματε τον οδοντωτο απο τα πλοια, δε σας βλεπω καλα. Το δημοσιευμα ειναι απο Τα Νεα με αναδημοσιευση στη Ναυτεμπορικη:

ΑΠΟ τις 18 Απριλίου έχουν διακοπει τα δρομολόγιά του οδοντωτού σιδηρόδρομου στο φαράγγι του Βουραϊκού λόγω ασυμβατότητας των καινούριων αυτοκινητάμαξων που αγόρασε ο ΟΣΕ με τις προδιαγραφές της υφιστάμενης γραμμής.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων», αφού αγοράστηκαν οι νέες αυτοκινητάμαξες και αφού παρελήφθησαν από την Ελβετία, διαπιστώθηκε ότι δεν χωράνε στις γαλαρίες του οδοντωτού(πρέπει να ανοίξουν μερικά εκατοστά). Οι νέοι συρμοί του οδοντωτού έχουν ήδη μεταφερθεί στο Διακοφτό, παραμένουν σταθμευμένοι και είναι αδύνατο να χρησιμοποιηθούν.

Σύμφωνα με τη μελέτη για την αναβάθμιση της γραμμής -συνολικού μήκους 22 χιλιομέτρων- απαιτούνται 18 μήνες, ωστόσο παρ' όλο που η σύμβαση έχει υπογραφεί, τα έργα δεν έχουν αρχίσει.

Εκπρόσωποι των φορέων των Καλαβρύτων εκτιμούν ότι θα περάσουν τουλάχιστον δύο χρόνια για να επαναληφθούν τα δρομολόγια.

Απο την περασμενη Κυριακη ισχυει ενας νεος, Δρακοντειος, Κωδικας Οδικης Κυκλοφοριας συμφωνα με τον οποιο φτανεις να πληρωσεις ενα μισθο(τσε βαλε) για υπερβολικη ταχυτητα και αλλες τροχαιες παραβασεις. Σε γδερνουν κανονικα δηλαδη, με τα εσοδα αυτα να πηγαινουν οπουδηποτε αλλου εκτος απο τη βελτιωση του οδικου δικτυου. Για ολα αυτα τα αχρηστα και πουλημενα τομαρια που αγορασαν συρμους που δε χωρανε στα τουννελ, δεν προβλεπεται κατι αναλογο? Μπα, μαλλον προαγωγη και αυξηση προβλεπεται.:D

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Ας ξεφύγουμε όμως από τα του αέρος και ας πάμε στα του σιδηροδρόμου με ένα μικρό αλλά πολύ όμορφο documentaire για το δυστύχημα στο Δοξαρά πρίν από σχεδόν 50 χρόνια. Πολύ όμορφη παραγωγή.

 

 

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...
5 hours ago, pilot said:

Σας έχω και καλύτερο όμως κύριε Δρογωση: Μπείτε σε συρμό του μετρό στο σταθμό Αεροδρόμιο κατά προτίμηση απογευματινες η βραδινές ώρες ΣΚ! Να βλέπεις τις βαλίτσες και τον κόσμο στοιβαγμενο κ να λες άραγε πόσο να διέφερε ο "συνωστισμός στην καταστροφή της Σμύρνης" που ειχε πει κ κάποια ψυχή? Το βίωσα την προηγούμενη εβδομάδα επιστρεφοντας από Ιταλία κ μετάνιωσα που δεν έδωσα 45 ευρώ σε ταξί!!!!

Off- topic είναι δυνατόν σε ένα καλοκαίρι που σπάει ρεκόρ αφίξεων οι συρμοι από το Βενιζέλος να φεύγουν ανά μισή ώρα?😬😬😬😬😬

Δεν υπάρχουν διαθέσιμοι άλλοι συρμοί για αεροδρόμιο.

Edited by proud_ionian
μεταφορα
Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω πως στο αεροδρόμιο πάει κι ο προαστιακός, ο οποίος έχει 3 τρένα την ώρα, οπότε αν λογαριάσουμε κι αυτούς, οι συρμοί φτάνουν τους 5 την ώρα. Επίσης είχαν πει πως πως με το άνοιγμα του Πειραιά για το μετρό, θα είχαν παραληφθεί άλλοι 7 επιπλέον διρευματικοί συρμοί Rotem, πράγμα που δεν έγινε, και το θέμα ξεχάστηκε. Τώρα πώς θα αντιμετωπιστεί αυτή η έλλειψη συρμών μετρό για αεροδρόμιο, ένας θεός ξέρει.... 😞

Edited by proud_ionian
μεταφορά
Link to comment
Share on other sites

Περιμένετε να ανοίξει η γραμμή ως Πειραιά, τότε να δείτε που θα πάει η συχνότητα των συρμών του αεροδρομίου. Αν είναι ένα την ώρα θα είναι καλά. Αν και εφόσον ξεκινήσει η διαδικασία για επιπλέον διρευματικούς συρμούς, θα χρειαστούν κανά δυο χρονάκια μέχρι να αρχίσουν τα δρομολόγια. Τότε θα έχουν παλιώσει και άλλο οι νυν διρευματικοί, οπότε θα έχει χειροτερεύσει η διαθεσιμότητά τους. 

Link to comment
Share on other sites

Μιάς που το έφερε η κουβέντα υπάρχουν σκέψεις και για επιπλέον συρμούς εκτός του αεροδρομίου.

Μετρό Αθήνας: "'Ερχονται" επτά νέοι διρευματικοί συρμοί - Εξετάζεται η προμήθεια επιπλέον συρμών - Ypodomes.com

Link to comment
Share on other sites

Μα ναι! Σ'ευχαριστώ, lostromos! Αυτό που είχα γράψει και παραπάνω... Ήταν πριν κάνα 2 χρόνια νομίζω να γίνει ο διαγωνισμός, αλλά απ'ότι φαίνεται δεν έγινε τίποτα, οπότε τώρα τον λένε για αρχές του '23... Και μέχρι να γίνει και να έρθουν οι συρμοί, βάλε άλλα 2 χρονάκια σίγουρα, άρα μιλάμε για 2025 στην καλύτερη! Ως τότε δλδ πώς ακριβώς θα εξυπηρετείται το αεροδρόμιο από το μετρό?? 😞

Link to comment
Share on other sites

Ένα κατατοπιστικότατο άρθρο, με το οποίο καταλαβαίνουμε ακριβώς το θέμα της εξυπηρέτησης του αεροδρομίου από το μετρό! Πράγματα τα οποία είπαμε και μόνοι μας παραπάνω....

https://www.athenstransport.com/2022/08/metro-aerodromio-direumatikoi-syrmoi/

😉

Link to comment
Share on other sites

Στα τόσα χρόνια που υπάρχει το μέσο μια φορά το έχω πάρει για αεροδρόμιο και μου φάνηκε αργό και ακριβό, ενώ με βόλεψε απείρως καλύτερα, πιο γρήγορα και φθηνότερα το λεωφορείο της γραμμής Χ.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
6 hours ago, polmyt said:

...ο ΟΣΕ εχει αρκετα παραμελημενο το σιδηροδρομικο δικτυο 

Δεν περασαν παρα λιγες ωρες: Συγκρουση τραινων, φωτια, δεκαδες νεκροι και ακομη περισσοτεροι τραυματιες. Στα Τέμπη όλα αυτά

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικός όλεθρος . Και ήδη αρχίζουν να βγαίνουν στη φορα διαφορά προβλήματα που αντιμετωπίζει το δίκτυο κι ενδεχομένως να έπαιξαν ρολο στην μοιραία σύγκρουση των δυο αμαξοστοιχιών .

Link to comment
Share on other sites

Οπου άλλου στον κόσμο έγινε το ίδιο "πείραιμα" και αντί να εξυγειανθεί ο μεγάλος σιδηροδρομικός οργανισμός, κατατμήθηκε σε εταιρίες και υπηρεσίες, που άλλες ιδιωτικοποιήθηκαν και άλλες εγκαταλειφθηκαν, το αποτελεσμα ηταν το ίδιο. Διαλυση και απαξιωση.

Άλλη (ιδιωτικοποιημενη) εταιρία το τροχαίο υλικό και τα δρομολόγια, σε άλλη ανήκει το δίκτυο, σε άλλη η ακίνητη περιουσία, άλλη είναι υπεύθυνη για τα έργα κλπ. Τα ίδια είχαν γίνει και στην Βρετανία, όταν η πανίσχυρη British Rail, κατατμήθηκε και ιδιωτικοποιήθηκε με παρόμοιο τρόπο.

Ετοιμαστείτε για χορό αποποίησης ευθύνης, πάνω από τους νεκρούς συνανθρώπους μας.

 

Link to comment
Share on other sites

Παραδοσιακός φίλος του σιδηροδρόμου με δεκάδες ταξίδια και στην Πελοπόννησο και στη Β  Ελλάδα, αγανάκτησα βλέποντας πρόσφατα τους ελεγκτές στον Προαστιακό με το σήμα των ιταλικών σιδηροδρόμων!!!!!

Link to comment
Share on other sites

H ευθύνη βαραίνει τον ΟΣΕ, κρατικός, και ουχί την Hellas Train, ιταλικών συμφερόντων. Αυτοί απλά πάνε τα τραίνα τους. Η γραμμή, η οργάνωση, η σηματοδότηση, κλπ κλπ είναι του ΟΣΕ.

Έγκλημα χωρίς καμία δικαιολογία. 

Link to comment
Share on other sites

Το γνωρίζω αυτό, άλλωστε μου το εξήγησαν οι άνθρωποι αυτοί στη σύντομη συνομιλία που είχα μαζί τους, όμως το σπουδαιότερο για μένα μέσα σε αυτή τη μαύρη μέρα είναι η πλήρης παρακμή με την εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

Ρημαγμενο δίκτυο από τους γυφτους της Νέας Σμύρνης, του Τυρνάβου και του Ευαγγελισμού, αχρηστη και ανίκανη αστυνομία, αχρηστοι διαχειριστές (ο,τι κλέβεται δεν αντικαθίσταται). Και βαρύ ανθρώπινο λάθος φαίνεται επίσης.... 

Προσωπικα εντός Ελλάδας χρησιμοποιώ αεροπλάνα μόνο και ΚΤΕΛ εδω και χρόνια (όταν δεν παίρνω το ΙΧ)......

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Για ακόμα μια φορά έπρεπε να χαθούν ανθρώπινες ζωές για να ταρακουνηθούν κάποιοι.... Για ακόμα μία φορά στο ίδιο έργο θεατές... Συλλυπητήρια και κουράγιο στις οικογένειες των παθόντων 

Link to comment
Share on other sites

Πάντως επ ευκαιρία του τραγικού γεγονότος αναδεικνύεται περίτρανα ο απαρχαιωμένος τρόπος λειτουργίας των ελληνικών σιδηροδρόμων . 
Στην εποχή της πλήρους Ψηφιοποίησης, του 5G και του αυτόματου γεοεντοπισμου,  Ο χειροκίνητος καθορισμός και ελεγχος κυκλοφοριας των τρένων απο έναν άνθρωπο ο οποίος μπορεί να κάνει λάθος , μπορεί να λιποθυμήσει , μπορεί να κοιμηθεί , μπορεί …. , η εκτός λειτουργία σηματοδότηση , η απουσία ηλεκτρονικού συστήματος κράτησης εισιτηρίων (όταν σε αεροπλάνα και πλοία εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες  ) με αποτέλεσμα την  αδυναμία έκδοσης λίστας επιβατών και ως εκ τούτου κανείς να μην ξέρει πόσοι και ποιοι ήταν οι επιβαίνοντες , είναι απίστευτα πράγματα για την σημερινή εποχή . 

Link to comment
Share on other sites

Δυνατοτητα ηλεκτρονικης κρατησης εισιτηριου(booking)στα τραινα στην Ελλαδα υπαρχει εδω και χρονια και μαλιστα οι ελληνικοι σιδηροδρομοι εφαρμοσαν ακομα και το eticket πριν απο αρκετες ακτοπλοικες εταιρειες.Για να τα λεμε κ αυτα..

Το προβλημα που θες να περιγραψεις ειναι μαλλον η ακουσια ή η εκουσια εισιτηριοδιαφυγη.Θα σημειωσω ομως πανω σε αυτο οτι σε μια γραμμη με 11 ενδιαμεσους σταθμους οπως αυτη των Αθηνων-Θεσσαλονικης το επιβατικο φορτιο καθε αμαξοστοιχιας μεταβαλεται ανα λιγα λεπτα της ωρας λογω των διαρκων στασεων και του ανεβα-κατεβα πολλες φορες χωρις να καταγραφει ποτε το ακριβες του μεγεθος λογω του οτι μεγαλη μεριδα των επιβατων για τις μικρες διαδρομες επιλεγει να κοβει εισιτηριο μεσα στο τραινο απο τον εισπρακτορα.Δηλαδη στην προκειμενη μπορει απο το Χ σταθμο να μπηκαν 10 ατομα με προορισμο τον αμεσως επομενο και ο εισπρακτορας να προλαβε να κοψει εισιτηριο μονο στους 7 επειδη οι τελευταιοι 3 ηταν τερμα πισω και δεν τους προλαβε.Αυτα τα εχω δει πολλες φορες και θεωρω οτι ο μονος τροπος που θα μπορουσε να αποφευχθει αυτο ειναι ειτε τα δρομολογια να ειναι εξπρες χωρις ενδιαμεσες στασεις,αρα να ξερεις απο πριν οτι ο Annivas κ o Μιλτιαδης μπηκαν απο Αθηνα και θα κατεβουν Θεσσαλονικη που ομως ειναι μετρο που δεν συμφερει ουτε οικονονικα ουτε πρακτικα την εκαστοτε εταιρεια,αρα το αποκλειουμε,ειτε να εχει καθε βαγονι κ εναν εισπρακτορα/ελεγκτη για να μην ξεφευγει κανεις.Μετρο κ παλι ανεφαρμοστο.

Δυστυχως τα πραγματα στα τραινα δεν ειναι τοσο φιξ οσο σε ενα πλοιο ή κυριως σε ενα αεροπλανο που εκ των πραγματων ειναι πιο"κλειστα"συστηματα μεταφορων σε σχεση με τα τραινα ή τα λεωφορεια.

Για το θεμα των υποδομων οντως ο,τι και να πουμε ειναι λιγο.Μαλλον ημασταν και τυχεροι οσοι τοσα χρονια γυρναγαμε πισω σωοι.

Link to comment
Share on other sites

Η λύση σε αυτό που αναφέρει ο @MILTIADIS είναι μια: Να μην κόβονται εισιτήρια κάνω στο τραίνο. Να μην βγαίνει κάνεις στην αποβάθρα χωρίς εισητήριο.

Βέβαια τα αίτια του δυστυχήματος είναι και δεν έχουν να κάνουν με την έκδοση των εισητηρίων. Πάντα ο σιδηρόδρομος ήταν αποπαίδι του Ελληνικού Κράτους, αλλά τα τελευταία χρόνια με την κατάτμηση του ΟΣΕ το κακο απόγινε.

Και να πεις ότι δεν έχουν πέσει λεφτά; Ρουφήχτρα δισεκατομμυρίων ήταν πάντα.

 

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς και τα αίτια του δυστυχήματος δεν οφείλονται σε αυτό , απλώς το γεγονός αναδεικνύει μια ακόμη αδυναμία του συστήματος. 

7 hours ago, MILTIADIS said:

 

Το προβλημα που θες να περιγραψεις ειναι μαλλον η ακουσια ή η εκουσια εισιτηριοδιαφυγη.Θα σημειωσω ομως πανω σε αυτο οτι σε μια γραμμη με 11 ενδιαμεσους σταθμους οπως αυτη των Αθηνων-Θεσσαλονικης το επιβατικο φορτιο καθε αμαξοστοιχιας μεταβαλεται ανα λιγα λεπτα της ωρας λογω των διαρκων στασεων και του ανεβα-κατεβα πολλες φορες χωρις να καταγραφει ποτε το ακριβες του μεγεθος λογω του οτι μεγαλη μεριδα των επιβατων για τις μικρες διαδρομες επιλεγει να κοβει εισιτηριο μεσα στο τραινο απο τον εισπρακτορα.Δηλαδη στην προκειμενη μπορει απο το Χ σταθμο να μπηκαν 10 ατομα με προορισμο τον αμεσως επομενο και ο εισπρακτορας να προλαβε να κοψει εισιτηριο μονο στους 7 επειδη οι τελευταιοι 3 ηταν τερμα πισω και δεν τους προλαβε.Αυτα τα εχω δει πολλες φορες και θεωρω οτι ο μονος τροπος που θα μπορουσε να αποφευχθει αυτο ειναι ειτε τα δρομολογια να ειναι εξπρες χωρις ενδιαμεσες στασεις,αρα να ξερεις απο πριν οτι ο Annivas κ o Μιλτιαδης μπηκαν απο Αθηνα και θα κατεβουν Θεσσαλονικη που ομως ειναι μετρο που δεν συμφερει ουτε οικονονικα ουτε πρακτικα την εκαστοτε εταιρεια,αρα το αποκλειουμε,ειτε να εχει καθε βαγονι κ εναν εισπρακτορα/ελεγκτη για να μην ξεφευγει κανεις.Μετρο κ παλι ανεφαρμοστο.

Δυστυχως τα πραγματα στα τραινα δεν ειναι τοσο φιξ οσο σε ενα πλοιο ή κυριως σε ενα αεροπλανο που εκ των πραγματων ειναι πιο"κλειστα"συστηματα μεταφορων σε σχεση με τα τραινα ή τα λεωφορεια.

Παρότι ειδικός δεν είμαι και οι γνώσεις μου είναι υπό του μηδενός επί των σιδηρόδρομων, εντούτοις θεωρώ ότι αν υπάρχει θέληση θα υπάρχει η δυνατότητα να μην κόβονται εισιτήρια επί του τραίνου , απλά έχει μείνει σε όλους και καλλιεργείται από το σύστημα η νοοτροπία να βγάλω επάνω. Και για να δώσω ένα παράδειγμα πριν 25 χρόνια έτυχε και έζησα στην Ιταλία για κάποια χρόνια όπου ήμουν τακτικός χρήστης των τραίνων της Ferrovie dello Stato , της ιταλικής κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων και μητρικής της Hellenic Train. Aκόμη και στις γαλατάδικες αμαξοστοιχίες που ονομάζονταν Regionale οι οποίες σταμάταγαν όπου υπάρχει φως , δεν υπήρχε η δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου πάνω στο τραίνο και μίλαμε τώρα πριν 2,5 δεκαετίες. Το ότι θα μπορούσες να μπεις λαθραία ναι, αλλά υπήρχαν ελεγκτές που έκαναν έλεγχο συνεχώς και δεν υπήρχε περίπτωση να ξεφύγεις, οπότε δεν το έκαναν κιόλας.

Πάντως το δυστύχημα φανερώνει συνεχώς πολλά και σοβαρά προβλήματα και αν μείνουμε στην εγκληματική αμέλεια του Σταθμάρχη τότε βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε και το δάσος. Ακόμη κι αυτός είναι ευθύνη του συστήματος που στα 60 του βαπτίστηκε Σταθμάρχης , με προυπηρεσία αχθοφόρου και υπαλλήλου του Υπουργείου Παιδείας που μοιράζει βιβλία και προσόντα ότι ξέρει να μετράει τα βαγόνια.

Όσο για τις υποδομές , ειπώθηκαν από αρμόδιους ότι μέχρι και προβλήματα στην επικοινωνία υπήρχαν των σταθμών με τα τραίνα... Μόνο που δεν είπαν ότι ο Σταθμάρχης έβαζε το αυτί του στην ράγα για να ακούσει αν έρχεται το τραίνο.

Ειπώθηκε ότι το 2000 και ενόψη Ολυμπιακών Αγώνων είχαμε προμηθευτεί με ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας αλλά ποτέ δεν λειτούργησε. Τώρα γιατί δεν λειτούργησε ουδείς ξέρει . Υποψιάζομαι ότι ίσως να οφείλεται στην λειτουργία του βαθέος κράτους (πελατειακές σχέσεις , τακτοποίηση ημετέρων, αγκυλωτικά συμφέροντα, συνδικαλιστικές σκοπιμότητες ....κλπ) ή στον αναχρονιστικό τρόπο λειτουργίας του Ελληνικού Δημοσίου. Θυμάμαι χαρακτηριστικά όταν πρωτομπήκε η μηχανογράφηση, πήγαινες στις δημόσιες υπηρεσίες και πολλοί ηλεκτρονικοι υπολογιστές ήταν αντιμετωπίζονταν ως όργανα του διαβόλου είτε ήταν κλειστοί και στολισμένες οι οθόνες τους με σεμεδάκια. Μάλιστα για το κακό που τους βρήκε πριμοδοτήθηκαν οι δημόσιοι υπάλληλοι με κάποιες ημέρες το χρόνο άδειας μηχανογράφησης. Δηλαδή επειδή δούλευαν με ηλεκτρονικό υπολογιστή  είχαν δικαίωμα επιπλέον άδειας. 

Εν κατακλείδι και επανερχόμενος στο γεγονός αποδεικνύεται περίτρανα ότι πάσχει όλο το σύστημα από την κορυφή μέχρι τα νύχια. Εμείς διαφημίζαμε ότι διαθέτουμε υπερταχείες και από πίσω υπήρχε ένα σύστημα που ουσιαστικά τις έβαζε να τρέχουν στο ροντέο με ανυποψίαστους επιβάτες. 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...