Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Σύμφωνα με την ΕΡΤ ((29/11/2005):

Θαλάσσια σύνδεση Αλεξανδρούπολης με τη Σμύρνη

Η θαλάσσια σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τη Σμύρνη για εμπορικούς σκοπούς, συζητήθηκε στη διάρκεια της συνάντησης που έγινε στην τουρκική πόλη και στην οποία συμμετείχαν πέντε νομάρχες από την περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας -Θράκης και μέλη του Δικτύου Διασυνοριακής Συνεργασίας Νομαρχιών, ύστερα από πρόσκληση του υπουργού Γεωργίας της γείτονος χώρας.

Η πρόταση για τη σύνδεση των δύο πόλεων τέθηκε από το νομάρχη Έβρου Νικόλαο Ζαμπουνίδη, ο οποίος χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική την προοπτική υλοποίησής της. «Πιστεύω ότι η θαλάσσια αυτή σύνδεση της Σμύρνης, μιας πόλης με 5.000.000 κατοίκους περίπου, με την Αλεξανδρούπολη θα δώσει μια σημαντική οικονομική ώθηση στην περιοχή μας. Μέχρι τώρα η μεταφορά των εμπορικών φορτίων από την Τουρκία για την Ευρώπη γινόταν οδικώς με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα αφού το δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση. Αν λειτουργήσει αυτή η σύνδεση τα εμπορεύματα θα διακινούνται ταχύτερα και ασφαλέστερα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και από εκεί μέσω της Εγνατίας Οδού στην Ευρώπη. Μπροστά μας είναι αυτή η πρόκληση, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη συνεργασία των δύο χωρών και πιστεύω ότι στο τέλος θα ευοδωθεί αυτή η προσπάθεια γιατί έχει και λογική και δυναμική», ανέφερε ο κ. Ζαμπουνίδης.

Στη σύσκεψη, στην οποία από τουρκικής πλευράς πήραν μέρος ο νομάρχης Σμύρνης, ανώτερο στέλεχος του υπουργείου Γεωργίας, οι πρόεδροι του Οικονομικού, Εμπορικού, Τεχνικού και Αγροτικού Επιμελητηρίου και άλλοι οικονομικοί παράγοντες της Σμύρνης, συζητήθηκαν επίσης θέματα συνεργασίας στον αγροτικό και οικονομικό τομέα

Ενώ, σύμφωνα με το κανάλι ΔΕΛΤΑ της Θράκης (7/12/2005):

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Αλεξανδρούπολης- Σμύρνης

Από τις 15 Ιανουαρίου θα συνδεθούν ακτοπλοϊκώς η Αλεξανδρούπολη και η Σμύρνη. Σε πρώτη φάση δρομολογείται η εμπορική σύνδεση των δύο λιμανιών, ενώ από τον ερχόμενο Απρίλιο αναμένεται να προωθηθεί και η επιβατική…

Τι γραμμή θα είναι αυτή και από ποιόν θα επιδοτείται ?

Από την Ελλάδα ή είναι στα πλαίσια Ευρω-Ελληνο-Τουρκικών δικτύων ?

Θα πιάνει, άραγε, και άλλα λιμάνια ? Μήπως Λήμνο ή Μυτιλήνη ?

Έχει ακούσει κάποιος κάτι σχετικό?

Επίσης, μου μυρίζει ΣΑΟΣ (Παναγία Σουμελά ή Αγιάσου) ή είναι η ιδέα μου ?

Ή μήπως Αγούδημος (Πηνελόπη) ?

Link to comment
Share on other sites

Η συνδεση της Αλεξανδρουπολης με τα παραλια ειναι κατι που συζητιεται εδω και χρονια. Βασικη πελατεια ειναι τα Τουρκικα φορτηγα που θελουν να γλιτωσουν την ταλαιπωρια και το συνωστισμο των συνορων αλλα και να παρακαμψουν τις γεφυρες του Βοσπορου οπως και ολη την κινηση μεσα και γυρω απο την Κωνσταντινουπολη.

Απο την περασμενη ανοιξη οι συζητησεις εχουν ενταθει και οπως φαινεται απο τα παραπανω η συμφωνια δειχνει κλεισμενη με τη συμμετοχη κεφαλαιων και απο τις δυο χωρες, ενω δε νομιζω οτι τουλαχιστον για αρχη ειναι και καποιο ελληνικο νησι στο προγραμμα. Μαλλον η γραμμη θα ξεκινησει με μικρο ανοιγμα, με αλλα λογια δηλαδη ενα παλιο και μικρο σχετικα πλοιο ωστε να ειναι περιορισμενο το ανοιγμα σε περιπτωση αποτυχιας.

Link to comment
Share on other sites

Μέσω Βόλου είναι κάπως πιο σύντομα, εξυπηρετεί και την Πάτρα.

Πιθανόν κάποιο πρόγραμμα της ένωσης για τις παραμεθόριες και έτσι να συζητείται η Αλεξ/λη.

Πάντως και αυτό έχει καταντήσει σύνδεση Συρίας - Βόλου

Link to comment
Share on other sites

Λογικα μια τετοια κινηση θα ειναι πολυ επικερδης γιατι θα μιλαμε για μια νεα αδριατικη! Οσοι απο σας ειστε απο βορεια ελλαδα μπορειτε να επιβεβαιωσετε το μεγαλο αριθμο κυκλοφορουντων τουρκικων φορτηγων στις εθνικες μας οδους. Και οι περισσοτερες προερχονται απο περιοχες οπως Σμυρνη και νοτια παραλια Τουρκιας. Με αυτη την γραμμη αλλα οχι Αλεξανδρουπολη αλλα Βολο - Τσεσμε η Σμυρνη και Λαυριο - Σμυρνη. Σκεφτειτε τι χρονο κερδιζουν οι τουρκικες νταλικες κανοντας αυτο το ταξιδι? Σχεδον το μισο απο οτι οδικος.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Καραβολάτρη είχα κι εγώ πάντα την απορία γιατί δεν τολμούσαν ποτέ οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μια σύνδεση Ελλαδας (ηπειρωτική)- Τουρκίας. Με δεδομένο τον όγκο των οχημάτων αλλά και των τουριστών που περνάνε το καλοκαίρι απέναντι νόμιζα πως θα είναι ιδιαίτερα επικερδής. Σε ερωτήσεις σε ανύποπτο χρόνο σε υπευθύνους ακτοπλοϊκών εταιρειών έπαιρνα την απάντηση ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση από το Υπουργείο και τη χώρα μας ιδιαίτερα, για ένα τέτοιο άνοιγμα όπως επίσης και τον σκεπτικισμό τους για την έντονη εποχικότητα της γραμμής. Είναι χαρακτηριστικό ότι η POSEIDON είχε τολμήσει ένα φεγγάρι να κάνει το δρομολόγιο Β.Ελλάδος - Κωνσταντινούπολης-Οδησού αλλά είχε αποτύχει παταγωδώς παρά τις τότε εύλογίες της κυβέρνησης και την ΄μεγάλη διαφήμιση της γραμμής. Οπως και η γραμμή Μπρίντεζι-Πάτρας-Τουρκίας που δεν θυμάμαι από ποιο πλοίο γινόταν ένα φεγγάρι που πάλι δεν τράβηξε. Όλα αυτά με τον καιρό με έκαναν να πιστεύω πως δεν είναι τελικά και τόσο λαχείο η γραμμή.Δεν ξέρω μακάρι να πιάσει αν και κρατώ τώρα πια επιφυλάξεις.

Link to comment
Share on other sites

Παντως δεν ηταν παντα και αποτυχημενες οι προσπαθειες συνδεσης Ελλαδας-Τουρκιας.

Χαρακτηριστικη η περιπτωση της ΜΙΝΟΑΝ στις αρχες της δεκαετιας του 90 που ειχε δρομολογησει το "ΑΡΙΑΔΝΗ" απο Αncona για Παρο-Σαμο και Kusadasi.

H γραμμη την πρωτη χρονια πηγε αρκετα καλα και μαλιστα την αμεσως επομενη το "διπλωσε" το "ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ"...

Aπο οτι θυμαμαι πηγαινε πολυ καλα και μαλιστα και με τα δυο πλοια αλλα σταματησε να υφισταται (η γραμμη) για πολιτικους λογους και οχι για κατι αλλο.

Link to comment
Share on other sites

Ναι έχεις δίκιο Σπύρο. Όντως το Αριάδνη το είχα ξεχάσει και ίσως υπήρξε η μοναδική πετυχημένη προσπάθεια στη σύνδεση Ελλάδας-Τουρκίας.Πάντως το συμπέρασμα μάλλον παραμένει το ίδιο.Ακόμα ίσως να μην είναι ώριμες οι συνθήκες για το άνοιγμα μιάς τέτοιας γραμμής είτε για πολιτικούς , είτε για εμπορικούς λόγους. Θα δούμε.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερη Θράκη» (20/12/2005), όλα είναι έτοιμα για το ξεκίνημα.

Ξεκινούν τα θαλάσσια δρομολόγια σύνδεσης Αλεξ/πολης - Σμύρνης

Από τα μέσα Ιανουαρίου του νέου έτους 2006 θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια της Ναυτιλιακής Εταιρείας

«THRAKI SHIPPING COMPANY S.A.» μεταξύ Αλεξ/πολης και Σμύρνης.

Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση της Εταιρείας αναφέρονται τα εξής:

ΘΕΜΑ: «Εναρξη θαλάσσιας σύνδεσης Αλεξανδρούπολης - Σμύρνης».

Υστερα από πολύμηνες προφορικές ενημερώσεις και συζητήσεις για την θαλάσσια γραμμή Σμύρνης - Αλεξανδρούπολης, τώρα βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε και εγγράφως για την έναρξή της.

Η εταιρεία μας θα εδρεύει στον Πειραιά αλλά η καρδιά της θα είναι εδώ στην Θράκη.

Το πρώτο πλοίο θα είναι τύπου RO-RO / PAX και θα μπορεί να μεταφέρει 75 νταλίκες και 120 οδηγούς.

Η έναρξη της γραμμής υπολογίζεται στα μέσα του Ιανουαρίου και θα εκτελείται δρομολόγιο μέρα παρά μέρα.

Ένα δεύτερο πλοίο, μεγαλύτερης χωρητικότητας, προγραμματίζεται να ξεκινήσει στο άμεσο μέλλον, οπότε και προβλέπεται να υπάρχει δρομολόγιο κάθε μέρα.

Έγκαιρα θα σας δώσουμε περισσότερες πληροφορίες για την γραμμή της οποίας ο προγραμματισμός είναι αρκετά μεγάλος.

Για την εταιρεία

ΚΩΣΤΑΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ποια είναι αυτή η εταιρεία, η «THRAKI SHIPPING COMPANY S.A.» ? ο κ. Κώστας Κεφαλογιάννης ?

Επίσης, όλα μας τα λέει, εκτός από τα ονόματα των πλοίων.

Γνωρίζει κανείς ? Το δεύτερο μάλιστα (απ’ ό,τι λέγεται) θα είναι και επιβατηγό.

Link to comment
Share on other sites

Μήπως αντί για Thraki Shipping S.A είναι Thrakiki Shiping S.A, στην οποία ανήκει το Άγιος Ευστάθιος της SAOS??? Είναι γνωστό ότι η εταιρίες στυλ Αγαπητού, Αγουδημου κλπ κάθε βαπόρι ανήκει σε ξεχωριστή εταιρεία!! Και όχι όλα κάτω από τη φίρμα Agapitos & G.A. Ferries αντίστοιχα??

Link to comment
Share on other sites

Και τα πλοια ποια ειναι σ'αυτη τη περιπτωση;

Μηπως η ατρομητη ΣΟΥΜΕΛΑ :( και το ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ή το ΑΓΙΑΣΟΥ;

Η αληθεια ΠΑΝΑΓΙΑ ειναι οτι κολλαει αρκετα το ολο θεμα...Θα δουμε ομως

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει και Thraki Shipping Co Ltd (Ακτή Μιαούλη 33), αλλά και Thrakiki Naftiki Eteria. Το δημοσίευμα μιλάει σαφώς για την πρώτη.

Δεν ξέρω εάν οι δύο αυτές εταιρείες έχουν σχέση μεταξύ τους και με την ΣΑΟΣ.

Γεγονός που δεν το αποκλείω, εξάλλου το έχω πεί (σαν υποψία) στο πρώτο ποστ αυτού του θέματος.

Υπομονή κανένα δεκαήμερο.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ούτε φωνή ούτε ακρόαση! Να υποθέσω ότι πήραν αναβολή τα εγκαίνια της γραμμής, λόγω γρίπης των πτηνών?

Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι και η καλύτερη εποχή για να ανοίξεις μιά νέα σύνδεση με Τουρκία.

Όταν μάλιστα επαπειλείται...κλείσιμο των συνόρων!

Link to comment
Share on other sites

Άκαιρο ξεκίνημα και για την νέα παντόφλα Αγ.Μαρκέλα από την Χίο στον Τσεσμέ της Σμύρνης. Ούτε τα πετρέλαια δεν πρέπει να βγάινουν αυτή την εποχή με την γρίπη των πτηνών.

Μαλον ο ιός Η5Ν1 χτυπάει πρώτα στην οικονομία και μετά στην υγεία.:confused:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μακάρι να ευωδώσει η γραμμή. Δεν ξεχνώ το τι διαφήμηση είχε πέσει στην Μαγνησία και γενικότερα στην Θεσσαλία με την δρομολόγηση του ARIELLE στη γραμμή Βόλος-Κωνσταντινούπολη με προέκταση στην Οδησσό. έκανε κάτι λίγα δρομολόγια για κανά δυο μήνες και μετά πήρε των ομματιών του κι έφυγε σ'άλλη γη σ'άλλα μέρη...:)

Link to comment
Share on other sites

Η γραμμη Βολου-Κωνσταντινουπολης ηταν μια λαθος κινηση. Επρεπε κανονικα να ειναι η γραμμη Βολου - Τσεσμε η Σμυρνης. Αυτη θα ειχε σιγουρα πολυ καλα οικονομικα αποτελεσματα και καλες πληροτητες σε νταλικες.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τελικά, επιβεβαιώθηκε ότι η αναβολή οφείλεται στην γρίππη των πτηνών.

Γύρω στις 20/1 σε σύσκεψη στην Κομοτηνή, με την συμμετοχή του Υπ.Γεωργίας κ. Μπασιάκου και τοπικών παραγόντων, μεταξύ άλλων αποφασίσθηκε να καθυστερήσει η έναρξη της γραμμής για τουλάχιστον ένα μήνα.

Βέβαια, κατά την γνώμη μου, εάν δεν τελειώσει (όποτε και εάν) το πρόβλημα με την γρίππη πλοίο δεν θα δούμε.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε ευρύτατη σύσκεψη όλων των αρμοδίων και αποφασίστηκε η επίσπευση των διαδικασιών ώστε να να λειτουργήσει άμεσα η εμπορική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σμύρνη.

Πρέπει να γίνουν πρώτα κάποιες ρυθμίσεις στο λιμάνι και όλοι εύχονται για έναρξη μέσα στον Μάρτιο.

Όνομα πλοίου δεν μάθαμε ακόμα, αλλά μάθαμε ότι είναι έτοιμο στον Πειραιά και περιμένει να λυθούν τα τυπικά για να ξεκινήσει.

Επίσης, συζητείται η επιβατική-τουριστική γραμμή Μαρώνεια-Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Αίνο(ENEZ)-Ίμβρο-Τένεδο-Τσανάκαλε.

Και μάλιστα ζητείται και η αναβάθμιση του Τελωνείου Σαμοθράκης.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Τι γίνεται με αυτή τη γραμμή τελικά? Θα λειτουργήσει?

Και ποιό είναι τελικά το πλοίο που αγοράσθηκε και περιμένει (ποιός ξέρει για πόσο) στο Πειραιά για να δρομολογηθεί.Σήμερα διάβασα και πάλι σε οικονομικό έντυπο για το ξεκίνημα αυτής της γραμμής κλπ,κλπ.....ουσιαστικά επαναληψη όσων ειπώθηκαν πρίν απο 1-2 μήνες.

Link to comment
Share on other sites

Για την γραμμή δεν ακούγεται τίποτε.

Αλλά, εάν σε ενδιαφέρει, προχωράει η υπόθεση της αδελφοποίησης των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Αλεξάνδρειας (Αιγύπτου)!!! :(

Την Αλεξανδρέττα όμως, γιατί την άφησαν απ' έξω? :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τα νέα πλάνα προβλέπουν έναρξη δρομολογίων στις 5/6 Ιουνίου.

Η καθυστέρηση οφείλεται στο ότι δεν υπήρχε χώρος για να στεγασθεί το Τελωνείο και και ο αστυνομικός σταθμός (διεθνείς πλόες γαρ). Τελικά βρέθηκε κάποια αποθήκη στο λιμάνι και τώρα ευελπιστούν για Ιούνιο.

Πάντως ο Κεφαλογιάννης έστειλε έγγραφο στους Τούρκους ότι θα είμαστε έτοιμοι στις 30 Μαίου, οπότε άρχισαν να τρέχουν και οι υπόλοιποι.

Όνομα πλοίου ακόμα δεν μάθαμε. :D

Πιστεύω στο πρώτο δρομολόγιο να το μάθουμε...εάν δεν το έχουν σκεπασμένο...για να μην το δούμε:D

Link to comment
Share on other sites

Για την ιστορια και μια που τελικα δεν ευοδωθηκε, το πλοιο που ειχα ακουσει απο εγκυροτατα χειλη οτι συζητιοταν περυσι για την γραμμη αυτη, ηταν το Menhir.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Έχω την εντύπωση ότι η σύνδεση (πριν ακόμη εγκαινιασθεί) ναυάγησε -για το άμεσο μέλλον - κάπου στο Κρητικό, στα Διεθνή ύδατα μεν, αλλά εντός του FIR Αθηνών. Ή μήπως όχι?

Πάντως, μου είναι δύσκολο να φαντασθώ ότι στις προσεχείς ημέρες θα γίνουν τα εγκαίνια της γραμμής και θα βρεθούν επίσημοι (ένθεν κακείθεν) οι οποίοι θα λένε: «Με ιδιαίτερη χαρά, συγκίνηση και υπερηφάνεια εγκαινιάζω την σύνδεση….που θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της περιοχής και θα είναι μια γέφυρα ειρήνης, φιλίας και συνεννόησης μεταξύ των δύο λαών…μπλα…μπλα…μπλα…»

Αλλά τίποτε δεν αποκλείεται. Τόσα και τόσα έχουμε δεί και ακούσει…

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς την ακτοπλοϊκή σύνδεση Αλεξανδρούπολης- Σμύρνης, αλλά και την εκβάθυνση του λιμένα της πρωτεύουσας του Έβρου τονίζει ο υφυπουργός Εξωτερικών, Ευρυπίδης Στυλιανίδης, στην αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή Ζωή και την Έλενα Σώκου. Ο κ. Στυλιανίδης αναφέρεται στην αδελφοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με αυτό της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου, λέγοντας μάλιστα ότι τον Οκτώβριο θα έρθουν στην Ελλάδα για την τελετή.

Κανάλι ΔΕΛΤΑ 5 Ιουλίου 2006

Άμα υπουργέ μου είχατε πεί οριστικά για 5 Ιουνίου και στις 5 Ιουλίου λέτε ότι υπάρχει πρόθεση για ταχείς ρυθμούς...κλάφτα Χαράλαμπε!

Αλλά εγώ επιμένω την Iskenderun γιατί την αφήσατε στην απέξω? :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...