Jump to content
Shipfriends

To Milano Βridge προσέκρουσε στις γερανογέφυρες στο Busan


Recommended Posts

  • proud_ionian changed the title to To Milano Βridge προσέκρουσε στις γερανογέφυρες στο Busan

Έτσι φαίνεται, και μάλιστα βγαίνει σήμερα πως έχει χτυπήσει και το πλοίο που βρισκόταν πλώρα(Seaspan Ganges), προφανώς αυτό δεν φαίνεται από την οπτική γωνία του video που είδαμε. Η αρχική εκτίμηση είναι πως το πλοίο(επέβαινε πλοηγός εννοείται) πλησίασε το ντόκο με υπερβολική ταχύτητα και έκανε τον ελιγμό για να αποφύγει την πρόσκρουση. Τα αποτελέσματα τα είδατε. Είναι τόσο εντυπωσιακό το ατύχημα(και το τρίτο παρόμοιο μέσα σε ένα χρόνο) που νομίζω θα γίνουν σοβαρές έρευνες. Οι αρχικές πληροφορίες αναφέρουν έναν χειριστή γερανού τραυματία.

Link to comment
Share on other sites

μηπως ειχε καποιο προβλημα;

το πλοιο φαινεται σε ολη τη διαρκεια του video να κανει προσω, χωρις να εχει κοψει καθολου, ενω ειναι χαρακτηριστικο οτι το ρυμουλκο πρυμα, παρολο που κανει αναποδα, το milano το ξεσερνει μαζι του

Link to comment
Share on other sites

Μιλούσα χτές με φίλο μου που είναι γνώστης και οι απόψεις μας συμπίπτουν για το γεγονός, φαίνεται κάτι να έχει "κολλήσει" και το πλοίο να μην υπακούει τις κινήσεις που σίγουρα θα έκαναν από τη γέφυρα. ΟΚ, αυτά συμβαίνουν, μηχανήματα είναι. Από την άλλη όμως εγείρονται ερωτήματα:

 

Βλέπει κανείς πως τα ρυμουλκά δεν μπορούν να σταματήσουν το πλοίο που είναι και άφορτο. Στα λιμάνια συνήθως υπάρχουν υποχρεωτικά ρυμουλκά ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου. Αφού είναι προφανές πως τα ρυμουλκά δεν δύνανται να σταματήσουν εγκαίρως τον Γολιάθ, τι διάολο σκοπό εξυπηρετούν? Κι αν δεν δύνανται τα 3-4 που είχε το πλοίο να το σταματήσουν, μήπως θα έπρεπε να διπλασιαστούν? Safety first δεν υποτίθεται πως έχουν τα λιμάνια που μας έχουν ζαλίσει τον έρωτα με το θέμα?

 

Ένα τέτοιο νταμάρι -και τα όμοιά του- είναι στην πραγματικότητα ασφαλές να έχουν μία μόνο μηχανή(το συγκεκριμένο έχει μία Mitsui)? Ας σκεφτούμε πως οι δεξαμενές καυσίμων σε τέτοιο μέγεθος έχουν χωρητικότητα για πλάκα 7-8 χιλιάδες κυβικά. Βάλε όσο φορτίο κουβαλάει επάνω, ένα κομμάτι αυτού μπορεί να είναι και επικίνδυνο χωρίς να το ξέρει το πλοίο, απορώ τι risk assessment έχει γίνει από σημαίες και Κλάσεις που δίνει τη δυνατότητα μια πλωτή περιβαλλοντική βόμβα να κινείται με μια μηχανή. Όπως είδαμε, δεν το σταματάνε τα ρυμουλκά άφορτο και εντός λιμένος, όταν γίνει κάτι κι αυτό είναι έμφορτο και εκτός λιμένος, ποιός θα το σταματήσει? Δεν πρέπει να υπάρχει και δεύτερη μηχανή?

 

Γενικά στον τομέα των containers έχουν γίνει εγκλήματα τα τελευταία 25 χρόνια από Κλάσεις, σημαίες και όλους όσους τέλος πάντων εμπλέκονται. Όσοι έχετε βρεθεί στη γέφυρα ενός έμφορτου κοντεινεράδικου, θα έχετε διαπιστώσει πως η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη για παράδειγμα. Είναι ασφαλές αυτό? Δείτε πόσα ατυχήματα γίνονται στα κοντέινερ. Φωτιές, cracks, συγκρούσεις, το περιστατικό που είδαμε είναι το τρίτο αυτού του τύπου με κοντεινεράδικο μέσα σε ένα χρόνο. Νομίζω πως κάτι είναι πάααααρα πολύ σάπιο στο βασίλειο της Δανιμαρκίας. Και οι εμπλεκόμενοι σφυρίζουν προκλητικά αδιάφορα και παίρνουν κόσμο στο λαιμό τους.

 

Αυτά και τρέχω γιατί θα μου καεί το φαί:D, τα καλά της καραντίνας!

Link to comment
Share on other sites

Στο οτι κατι κόλλησε είμαι λιγο δύσπιστος. Το τιμόνι φαίνεται να κανει κινήσεις ενώ σε κάποια φάση που άνοιξαν απότομα στροφές φαίνεται η μαυρίλα στο φουγάρο και η προπέλα να αφρίζει περισσότερο . Πέραν αυτού σε περίπτωση που κόλλησε τίποτα υπάρχουν emergency χειρισμοί η emergency stop για την μηχανή . Εκτός πια κι αν έγινε κάτι πολυ στιγμιαία να ξεκόλλησε μετά αλλά η ζημιά έγινε . 
 

Το πλοιο ήταν άδειο και μπαλόνι . Αυτό σημαίνει ότι έχει λιγότερη αδράνεια αλλα περισσότερη έκπτωση στον αέρα που μια κάποια δύναμη φαίνεται να εχει απο τα δεξια του πλοίου αν παρατηρησησει κάνεις τον καπνό που βγαίνει από το φουγάρο και που κατευθεινεται .πιθανολογώ οτι ίσως υπήρξε λάθος εκτίμηση στην δεξια στροφή που έκανε πριν το βαπορι η στην ταχύτητα που είχε , η στον αέρα , η σε κάποιο ρέμα που μπορει να εχει , η συνδυασμό αυτών .

οπως και να εχει πάντως μονάχα αυτοί που ήταν επανω γνωρίζουν τι έγινε οποτε εμείς μονάχα υποθέσεις μπορουμε να κάνουμε .

στο παρακάτω βιντεακι φαίνεται και το track του βαποριου. 
 


κατα τα λοιπά συμφωνώ κι επαυξάνω . Τεταοια θηριώδη πλοία ειναι εκτός λογικής να εφοδιάζονται με μια μηχανη αφού τα περισσότερα ρυμουλκά λιμένος δεν μπορούν να τα κανουν καλα . Φάνηκε και στην προκειμένη περίπτωση στην οποία έγιναν κομπάρσοι  ενός ατυχήματος . Συμφωνώ οτι ενδεχομένως να έπρεπε να ήταν περισσότερα αλλά και παλι μιλάμε για ένα τεράστιο όγκο σε περιορισμένο χώρο που οτιδήποτε λάθος γίνει ειναι εντυπωσιακό το πόσο ανήμπορος νιώθει κάποιος στο να αποτρέψει το επερχόμενο ατύχημα . 

 

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Θα διαφωνήσω εν μερη με το nick στο θέμα των μηχανών(πάω off topic),καθώς και το msc opera των 4 μηχανων και 2 αξονων πήγε και τα σάρωσε όλα στη Βενετία οπως και το CMA cgm debussy .Και ούτε τα πρώτα ούτε το τελευταία θα είναι.Το θέμα είναι ο χειρισμός της όλης κατάστασης. Και στο opera υπήρχαν ρυμουλκά,αλλά τα έσερνε σαν ψαροβαρκες,και στο debussy το ίδιο σίγουρα δεν επαρκούσαν. Σε άλλες περιπτώσεις δεν υπάρχουν καθόλου ρυμουλκά(πχ carnival glory ,msc armonia ,cma cgm mumbai)Άλλο ανησυχητικό είναι ότι οι εταιρίες είναι σχεδόν πάντα οι ιδιες(Μήπως κάτι φταίει?),και ότι τελευταία παρατηρείται μια απέχθεια προς τους γερανους λιμένων:P(excellence,stena spirit, το υποφαινόμενο,ένα της apl)Το ότι κάτι δε πάει καλά με κλάσεις και νηογνομονες ,δε πάει. Single hull είναι ακόμα τα κοντεινεραδικα,και για τα τανκερ έπρεπε να φτάσει 2000 για να απαιτησουν να είναι διπλο.οπωτε έχουμε χαλαρά 50 χρόνια για να αρχίσουν να το σκέφτονται αυτο,και άλλες βελτιωσεις

Link to comment
Share on other sites

Μα φυσικά έχουν γίνει εγκλήματα στα container. 

Οταν βλέπεις συμβάντα τύπου MSC Napoli που βαπόρι μερικών ετών κόβεται. Βαπόρια πολλών χιλιάδων teu με 300-400 μέτρα μήκος που από τα 17-20 μίλια χρειάζονται κάνα μίλι να σταματήσουν σε crash stop και δεν έχουν ορατότητα πολλά μετρα μπροστά αλλά και στο πλάι, ούτε κάποια άλλη πρόβλεψη να παρακαμψουν αυτό το περιόρισμο να κυκλοφορούν ελεύθερα.. Υπάρχει θέμα.. Οπως σε συγκεκριμένες κατηγορίες τάνκερ είναι υποχρεωτικό να έχει 2 μηχανές και bow thruster ετσι επρεπε και σε αυτά να υπάρχει ανάλογος κανονισμός. 

Ειδικά σε αυτά τα βαπόρια που έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν ακόμα και τα 24-27 μίλια χαλαρά. 

Αλλά όπως λένε είναι πολλά τα λεφτά Άρη.. 

Ενδεικτικά παραθέτω μια φώτο από ένα σχετικά μικρό πλοίο να περνάει το suez για να πάρουν μια ιδέα όσοι δεν έχουν επαφή άμεση. 

large-cargo-container-ship-transiting-suez-canal-cargo-container-ship-transiting-suez-canal-view-158666683.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Αν κάποιος αναπτύξει κουβέντα με κάποιο πλοηγό του πειραια θα διαπιστώσει τις δυσκολίες αυτών των πλοιων .

Αναποδα ξεκινούν να κανουν σχεδόν απο την μπούκα του Πειραια για να πανε Βενιζέλου , η απόσταση μέχρι εκει φαντάζει δυο τρεις βαποριες και το άνοιγμα μεταξύ Ψυττάλειας και φαναριού του Νέου Μώλου Δραπετσωνας φαντάζει μεσα απο την γέφυρα σαν το ματι της βελόνας . 
Φανταστείτε σε ολο αυτο το σκηνικό να υπαρχει αέρας η κυματισμός σοροκαδας

Γινεται αντιληπτό πως τέτοια βαπόρια με μια μηχανή τουμπαριστη , με ένα τιμόνι ποσο δύσκολο είναι να ελιχθει και να δέσει έστω και με την βοήθεια τριών ρυμουλκών .

και η φωτογραφία που έβαλε ο φίλος Nereus από το Σουεζ ειναι άκρως διαφωτιστική για το θέμα που συζητάμε .

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

 Tο πλοίο όντως είχε βγεί από δεξαμενή για επισκευές από ατύχημα που είχε γίνει μερικούς μήνες πριν και προφανώς πήγαινε για να φορτώσει.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...