Jump to content
Shipfriends

VLOC Stellar Banner || Εισροή υδάτων και εν τέλει ναυάγιο στο Νότιο Ατλαντικό


Recommended Posts

Και για όσους δεν το παρατήρησαν, πλοιοκτήτης του πλοίου είναι ο ίδιος πλοιοκτήτης με το βυθισμένο Stellar Daisy, η Κορεάτικη Polaris. Δεν ξέρω αν σημαίνει απαραίτητα κάτι στη συγκεκριμένη περίπτωση, πάντως είναι μια σύμπτωση που οφείλει κανείς να επισημάνει. Το περίεργο είναι πως κοιτώντας τις καιρικές συνθήκες στην Ponta da Madeira, ούτε κάποια έντονη βροχή υπήρξε(για να πεί κανείς πως το φορτίο φορτώθηκε υπερβολικά υγρό και είχαμε liquefaction), ούτε ισχυροί άνεμοι/κυματισμός για να πεί κανείς πως το πλοίο ρολάριζε πάρα πολύ έντονα. 

 

Η άλλη σύμπτωση είναι πως το 300,000dwt πλοίο φόρτωνε και πάλι για λογαριασμό της Vale, που συνδέει το όνομά της για μια ακόμη φορά με κάποιο μεγάλο ατύχημα. H αρχική αντίδραση της Vale παρεπιπτόντως είναι πως το πλοίο βγαίνοντας από την Ponta da Madeira, ήρθε σε επαφή με "άγνωστο υποθαλάσσιο αντικείμενο". Τώρα η άλλη εκδοχή είναι να υποήρχε κάποιο κράκ στο πλοίο, κάτι που βέβαια δεν θα ομολογήσει κανείς δημοσίως.

Edited by proud_ionian
link
Link to comment
Share on other sites

μια, σημαντικη, διαφορα του stellar banner με το stellar daisy και το stellar samba, ειναι οτι ειναι καινουργιο, μολις 4 ετων και purpose built, σε αντιθεση με τα αλλα  2 που ηταν μετασκευασμενα VLCCs των 90s (μετασκευασαν καμια δεκαρια αδερφα στα μεσα των '00s)

αν δεν με ξεγελουν τα αγγλικα μου και τα πορτογαλικα :P  μου , υπαρχει μια δημοσια κοντρα των αρχων της βραζιλιας, της VALE και της  Polaris, για το κατα ποσο εχει προκληθει ρυπανση. ναυλωτης και πλοιοκτητης σκιζουν τα ρουχα τους οτι δεν εχει διαρρευσει ουτε μια σταγονα καυσιμο και ουτε ενα... ρινισμα μεταλευματος, αλλα οι αεροφωτογραφιες του προσαραγμενου πλοιου, το δειχνουν τη θαλασα γυρω του να ιριδιζει χαρακτηριστικα

γενικως οι αρχες τις βραζιλιας παριστανουν τις ανησυχες. φετος αυτο, περσυ η αγνωστου πατροτητος πετρελαιοκηλιδα, που ρυπανε 2000 χλμ ακτογραμμη, πιο παλια το daisy και ενδιαμεσα 2 καταρρευσεις φραγματων, σχετιζομενων με τη VALE, με την συνεπακολουθη καταστροφη. το βραζιλιανικο ναυτικο ετοιμαζει επιτροπη διαχειρισης κρισεων.

ο νοτιος ατλαντικος εχει καταπιει πολλα μινεραλαδικα. θυμηθειτε το αλεξανδρος Τ και το iron antonis (ελληνοκτητα αυτα, οχι κορεατικα) και πολλα αλλα παλιοτερα.

Edited by proud_ionian
ει στο διαρρευσει
Link to comment
Share on other sites

Οι νεότερες πληροφορίες λένε για σχίσιμο μήκους 25 μέτρων στην δεξιά μπάντα του Stellar Banner. Αν όντως το πλοίο έχει βρεί σε υποθαλάσσιο αντικείμενο, είναι πολύ απλό να το εντοπίσουν και να επαληθευθεί η ιστορία. Αν όμως κάτι τέτοιο δεν γίνει δυνατό, τότε ανοίγει η πόρτα και σε άλλες ερμηνείες, όπως για παράδειγμα το πλοίο να είχε όντως κάποιο πρόβλημα. 

 

Το θέμα είναι και πολιτικό, κυρίως πολιτικό θα έλεγα. Όπως πολύ σωστά θυμάται ο proud, η VALE έχει κάνει πράγματα και θάματα και γενικότερα έχει επιχειρηματική ηθική επιπέδου.. να μην πω ονόματα. Την ίδια στιγμή, είναι και μια ναυαρχίδα της Βραζιλιάνικης οικονομίας, κάτι που φέρνει και την κυβέρνηση σε δύσκολη θέση. 

 

Αν τελικά επαληθευθεί το σενάριο του προβλήματος σε ένα VLOC τετραετίας, θα πρόκειται για μεγάλο χτύπημα στη VALE και μια πρόκληση πρός τους Νηογνώμονες(σε επίπεδο κατασκευής και αντοχής των πλοίων) και στη VALE(σε επίπεδο των απίστευτων ρυθμών φόρτωσης που δεν ανταποκρίνονται πολύ συχνά στις αντοχές των πλοίων) να σταματήσουν αυτό το ανατριχιαστικό παιχνίδι στις πλάτες αθώων ανθρώπων, των ναυτικών που μπαίνει η ζωή τους σε κίνδυνο δηλαδή.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ακόμη πιο σοφοί για τα αίτια του περιστατικού δεν έχουμε γίνει, η Vale πάντως επιβεβαιώνει πως μέχρι στιγμής κατάφεραν να ολοκληρώσουν την απάντληση των καυσίμων από το πλοίο. Οπότε τώρα πάμε για στεγανοποίηση, κι έχει ο Θεός.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Τελικά το παρ' ολίγον ναυάγιο, μάλλον γίνεται κανονικό ναυάγιο. Σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds, το πλοίο πάει για CTL με κόστος καμιά 60αριά εκατομμύρια -τουλάχιστον- στους ασφαλιστές. Από το πλοίο έχουν απαντληθεί ένα μεγάλος μέρος από τα καύσιμα και τα λάδια και πλέον επιπλέει, πλήν όμως η γνωμοδότηση των εμπειρογνωμόνων είναι πως το πλοίο πρέπει να βυθιστεί περίπου 150 χιλιόμετρα από την ακτή, οι ζημιές παραείναι εκτεταμμένες. Φυσικά το πως και το γιατί καταλήξαμε εκεί, δε μας το έχουν πεί ακόμη. Κι ούτε πιστεύω πως πρόκειται να μάθουμε από τη στιγμή που όλο αυτό το πανηγύρι εξελίσσεται στην παγκόσμια πρωτεύουσα της διαφθοράς, τη Βραζιλία.

 

Όπως και να έχει το πράγμα, ακόμη ένα φιάσκο για δύο από τις χειρότερες εταιρείες που κυκλοφορούν εκεί έξω, τη Vale και την Polaris.

 

Link to comment
Share on other sites

Μια ένσταση μονο..Είναι υποκειμενικό να λέμε ότι η Vale και η Polaris είναι 2 από τις χειρότερες εταιρείες εκεί έξω.. Θα πρέπει να διαχωρίσουμε κάτι.. Όποιος έχει πλοία δεν σημαίνει ότι είναι και πλοιοκτήτης με την έννοια που θεωρούμε οι περισσότεροι.. Οι παραπάνω εταιρείες είναι ή operators για δικά τους φορτία συμφεροντα όπως η Vale και επομένως ο σκοπός τους είναι να πάνε το μεταλευμα από το σημείο α στο σημείο β όσο πιο οικονομικά γίνεται χωρίς να πρέπει να πάρουν rightship κλπ.. ή είναι purpose built vehicles οπως η Polaris για να εξυπηρετήσει τον ίδιο σκοπό (με την Vale) κατόπιν συμφωνίας οπότε και πάλι η ποιότητα δεν είναι στο πλάνο.. Αν τους κρίνω με αυτά τα δεδομένα μια χαρά τα πάνε.. Αν βάλω όμως το καπέλο του πλοιοκτήτη είναι όντως από τους χειρότερους.. Βέβαια αν διαβάζει κανείς από Vale (απο σπόντα..) έχω να προσθέσω πως είναι οι καλύτεροτεροι 😂

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς υποκειμενική η γνώμη μου, εκπορευόμενη από πολυετή και εντατική συναναστροφή με τις δύο αυτές εταιρείς.

 

Την Vale την κρίνω συνολικά και στα μάτια μου είναι ό,τι το κοντινότερο έχουμε δεί σε ταινίες στο σινεμά όπου βλέπουμε μια εταιρεία βουτηγμένη στην αμαρτία και διατεθειμμένη να κάνει οτιδήποτε ανήθικο για το κέρδος. Μιλάμε για μια εταιρεία που έχει αιματοκυλήσει τη Βραζιλία πάνω από μία φορά, τι να λέμε τώρα. Τα υπόλοιπα που μπορώ να τους καταλογίσω δεν τα πιάνω καν.

 

Η Polaris προυπήρχε της συνεργασίας της με τη Vale, για την ποιότητα πλοίων και οπερέσιο τα έχουμε δεί στα διεθνή νέα, εγώ απλά να προσθέσω πως η "συνεργασία" μαζί τους και το επίπεδο επικοινωνίας είναι σα να μιλάς με τους μπράβους του Αχιλλέα Μπέου :D

Link to comment
Share on other sites

Δε λέμε κάτι διαφορετικό. Γνωρίζω και οι 2 εταιρείες πως δουλεύουν.. Απλά λέω ότι από τη μεριά τη δική τους μια χαρά τα κάνουν για να μεγιστοποιησουν τα κέρδη τους.. Χωρίς να σημαίνει αυτό ότι και εγκρίνω η θα έκανα τα ίδια.. Βλέπεις money makes the world go around.. Επίσης υπάρχουν και χειρότερα.. Γκουχ Trafigira.. 

Η Polaris το ξέρω ότι προϋπήρχε αλλά πάντα έπαιζε μπάλα με COA και low balling κλπ ποτέ δεν ήταν πλοιοκτητρια απλά τύχαινε να τους ανήκουν κάτι μεγαθήρια σαπακια 😁

Edited by Nereus
Link to comment
Share on other sites

On 6/9/2020 at 1:41 PM, Nick the Greek said:

Τελικά το παρ' ολίγον ναυάγιο, μάλλον γίνεται κανονικό ναυάγιο. Σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds, το πλοίο πάει για CTL με κόστος καμιά 60αριά εκατομμύρια -τουλάχιστον- στους ασφαλιστές. Από το πλοίο έχουν απαντληθεί ένα μεγάλος μέρος από τα καύσιμα και τα λάδια και πλέον επιπλέει, πλήν όμως η γνωμοδότηση των εμπειρογνωμόνων είναι πως το πλοίο πρέπει να βυθιστεί περίπου 150 χιλιόμετρα από την ακτή, οι ζημιές παραείναι εκτεταμμένες.

ιδου και το ανατριχιαστικο video

 

Link to comment
Share on other sites

Από ότι μπορώ να δω μου κάνει εντύπωση η κατάσταση του πλοίου που αν και του 2016 δεν πρέπει να έχει πέσει πάνω του ούτε λίτρο μπογιά.. Όχι φυσικά ότι υπονοώ ότι είναι σαπακι.. Διότι φτιάχτηκε ίσως στο καλύτερο ναυπηγειο των ημερών μας.. Αλλά από maintenance η Polaris μας δείχνει τον δρόμο... 

Link to comment
Share on other sites

Εγώ στέκομαι στο ότι η όλη δουλειά έγινε ψεκάστε-σκουπίστε-τελειώσατε. Πότε το ίσιωσαν, πότε διέρρευσε πως θα βυθιστεί, πότε το έβγαλαν εκτός χωρικών υδάτων και το έκαναν μπλούμ.. Και φυσικά ούτε λόγος για το πως και γιατί, από κανέναν. Για μένα αυτό είναι σκανδαλάρα και υποπτεύομαι πως δε θέλουν να διαρρεύσει η αιτία του συμβάντος, ίσως αυτό να απεκάλυπτε πολλά για το πόσο (αν)ασφαλή είναι τα πλοία αυτού του σχεδιασμού/μεγέθους.

 

Και για όσους αναρωτιούνται τι είναι αυτη η κοκκινίλα, είναι το χρώμα πολλών ποικιλιών σιδηρομεταλλεύματος, φορτίο το οποίο μετέφερε το πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

η πολλη σκουρια δεξια, στην κουβερτα και το κομοδεσιο, ειναι στα σημεια που ειχε ημιβυθισθει το πλοιο.

καν'τε το λιγο εικονα: πλοιο ημιβυθισμενο με κλιση στον ατλαντικο, που το προσαραζουν σκοπιμα σε αβαθη με την κλιση να παραμενει και το κυμα να κανει τα παιχνιδια του.

συμφωνω με τον @Nick the Greek οτι η ολη μεθοδευση "μυριζει" συγκαλυψη. 

απορια: δεν ξεφορτωθηκε το φορτιο; καταφορτο το φουνταραν;

Link to comment
Share on other sites

Τι να ξεφορτωσουν? Όλο το φορτίο από τη βύθιση θα είχε γινει contaminated. Άσε που και να το έσωζαν κάπως το φορτίο σίγουρα θα είχε πολύ λιγότερη αξία από την αξία που έχει spot. Ειδικά αν συνυπολογισει κάποιος τα έξοδα εκφόρτωσης, καθαρισμού, μεταφοράς αποθήκευσης κλπ κλπ. 

Οπότε κάνουμε το βαπόρι CTL και είναι χαρούμενη η Polaris.. κάνουμε και claim για το φορτίο και είναι χαρούμενη η Vale.. και μένει η ασφάλεια να κλαίει.. 

Link to comment
Share on other sites

Από τη στιγμή που δεν βγαίνει οποιοδήποτε πόρισμα για τα αίτια του γεγονότος αυτού, προφανώς και πρόκειται περί συγκάληψης. Ή τέλος πάντων ο καθένας μπορεί να θεωρήσει το οτιδήποτε από τη στιγμή που τα επίσημα χείλη του Βραζιλιάνικου ναυτικού μένουν σφαλισμένα. Η Vale έχει επενδύσει δισεκατομμύρια σε αυτού του τύπου/μεγέθους πλοία, σας αφήνω να σχηματίσετε την εικόνα στο μυαλό σας και να κάνετε ό,τι συνειρμό θέλετε. Και μιλάμε για την εταιρεία που αν πάει ένα πλοίο σε λιμάνι της(και πιο συγκεκριμένα σε αυτό από το οποίο απέπλευσε το συγεκριμένο) και έχει 18 σκοινιά αντί για 20, δημιουργείται ολόκληρο θέμα για την ασφάλεια του λιμανιού. Θέμα που λύνεται όταν κανείς νοικιάσει τα 2 έξτρα σκοινιά που χρειάζεται από το τέρμιναλ τους, με κόστος καμιά 15αριά χιλιάδες δολλάρια:rolleyes:.

 

Πλήρως έμφορτο πήγε στον πάτο το πλοίο, όντως. Να ξεφορτωθεί το φορτίο δεν είναι καθόλου εύκολη διαδικασία όμως. Γενικά στην περιοχή δεν υπάρχουν πολλοί πλωτοί γερανοί, εκεί που έγινε το συμβάν είναι δίπλα στην Ponta da Madeira, κοντά στις εκβολές του Αμαζονίου, μιλάμε για την ερημιά του κόσμου. Ένα το κρατούμενο. Το άλλο κρατούμενο είναι πως ρεαλιστικά για να εκφορτωθεί όλο αυτό το φορτίο θα χρειαζόταν πλωτός γερανός από είτε την Βόρειο Αμερική, είτε την Ευρώπη. Κι αυτό γιατί το πλοίο έχει πλάτος 55 μέτρα, πρέπει να βρεθεί γερανός με μπούμα που να μπορεί να φτάσει αρχικά στο κέντρο του αμπαριού σε πλάτος, αυτό συνδυασμένο με το ότι όταν αρχίσει να ξελιμπάρει το πλοίο θα έχει ένα WLTHC(Water Line to Hatch Coaming) για πλάκα 35-40 μέτρα(με δικό μου υπολογισμό, δεν έχω το σχετικό στοιχείο), σημαίνουν πως ελάχιστοι πλωτοί γερανοί μπορούν να ανταπεξέλθουν σε κάτι τέτοιο. Το κόστος θα ήταν αστρονομικό. Δεν υπήρχε άλλη λύση.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, proud_ionian said:

η πολλη σκουρια δεξια, στην κουβερτα και το κομοδεσιο, ειναι στα σημεια που ειχε ημιβυθισθει το πλοιο.

καν'τε το λιγο εικονα: πλοιο ημιβυθισμενο με κλιση στον ατλαντικο, που το προσαραζουν σκοπιμα σε αβαθη με την κλιση να παραμενει και το κυμα να κανει τα παιχνιδια του.

συμφωνω με τον @Nick the Greek οτι η ολη μεθοδευση "μυριζει" συγκαλυψη. 

απορια: δεν ξεφορτωθηκε το φορτιο; καταφορτο το φουνταραν;

Με  βαση τα δημοσιευματα παντως ξεφορτωθηκε περιπου το μισο φορτιο...

Edited by marioskef
Link to comment
Share on other sites

Α δεν το κατάλαβα πως βγήκε κομμάτι του φορτίου, προφανώς μέχρι εκεί έφταναν τα μέσα που είχαν στη διάθεσή τους. Όσο ξελιμπάριζε το βαπόρι, τόσο δυσκολότερο θα γινόταν.

Link to comment
Share on other sites

Ναι έχει δίκιο το έψαξα και εγώ και διάφορες πηγές επιβεβαιωνουν ότι έβγαλαν από μέσα 145.000 τόνους φορτίο και περί τα 3900 κυβικά πετρέλαιο. Κοινώς το άλλο μισό φορτίο (μαζί με κάποια λάδια ξύδια σιγουρα) επέστρεψε στη φύση.. 

Τώρα πόσο ρόλο επαιξε ότι όλο το σκηνικό εκτυλίχθηκε στις ακτές της Βραζιλίας και πήρε αυτή τη τροπή (Σπίτι της Vale) αυτό το αφήνω στη φαντασία του καθενός. 

Ένα ερώτημα είναι τι θα γινόταν εάν συνέβαινε το ίδιο στις ακτές της Αμερικής η της Αυστραλίας (και ειδικά με τη Vale από πίσω)? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Η σημαία(Marshall Islands) έβγαλε ένα πόρισμα σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds, όπου το βάρος πέφτει στον Πλοίαρχο και στο γεγονός ότι εξετράπη από το εγκεκριμένο passage plan, πλέοντας σε περιοχή που η χαρτογράφηση ήταν ανεπαρκής. Αυτό έγινε συμφωνα με τη σημαία γιατί το αρχικό πλάνο θα έφερνε το πλοίο σε απόσταση μικρότερη του μιλίου από έναν ύφαλο της περιοχής και μάλιστα σε low tide, με το πλοίο να έχει βύθισμα 23 μέτρα πλώρα. Από την άλλη το ίδιο πόρισμα αναφέρει πως ο Πλοίαρχος είχε ξαναπιάσει στην Ponta da Madeira 10 φορές στο παρελθόν. Αυτό σημαίνει πως την περιοχή τη γνώριζε καλά, πως έκανε τέτοια πατάτα? Την αλήθεια δε θα την μάθουμε ποτέ, υποπτεύομαι πως κομμάτι της βρίσκεται στο βυθό της θάλασσας μαζί με το πλοίο. 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...